Olen vaihtamassa dieseliäni hybridiin. Tilanne on näköjään nyt täysin toinen kuin jokunen vuosi sitten. Hybridit ovat tosiaaankin edullisia ja pienikulutuksisia ja ylläpitokulut ovat pienet ja käyttömaksu alhainen.
Dieselit ovat kalliita ja dieselin korjauskulut ovat korkeat dieselin tekniikasta johtuen. Kulutus on korkeampi kuin hybrideissä. Käyttövoimaveroa maksan myös vuotoisen ajoneuvoveron kanssa 700 euroa vuodessa. On näköjäänkin aika avata silmät.
Diesel tulee todella kalliiksi
17
500
Vastaukset
- Naftaa_suonissa
Missä dieselissä kulutus on korkeampi kuin hybridissä? Älä hyvä mies osta ainakaa pelkkää hybridiä, ladattava minimissään, pelkällä hybridillä ei tee mitään, sille annetut kulutuslukemat ei pidä alkuunkaan paikkaansa.
- Huono_hybridi
Aika hyvä provo ap:la... alkaa vaan olemaan jo vähän kulahtanut hybridin myyjämiehen kommentti.
- Jaskalla
Dieselillä ajettu kohta 500 000km ja ainoat kulut moottoriin on öljynsuodatin ja öljyt säännöllisesti vaihdettuna. Se niistä korkeista korjauskuluista dieselin tekniikasta johtuen.
- TDIaleontulossaVWaudi
Nyt saat vaihdossa 12000e tdi autosta vain 6000e-Suomi seuraa saksan markkinoita vaikka siitä ei saa puhua
Ruotsissa sama hintaromahdus on jo julkista uutistaVälirahahan siinä on merkityksellinen.
Ennen 12 000 => 20 000 = 8 000
Nyt 6 000 = 10 000 = 4 000
Nyt on todellakin hyvä hetki ostaa diesel. Tai siis olisi, jos heittämäsi hinta pitäisi paikkaansa. Ei valitettavasti pidä.
- Gjghfihll
Nonni, pienen huilin jälkeen taas vauhdissa....
- molemmilla_ajava
Otto tulee nykyään vähintään yhtä kalliiksi kuin diesel.
Herra yksin tosin tietää, miten poliitikot veivaavat verotusta tulevaisuudessa. - työllistää
Disel veron tulisi poistaa .Käyttömaksun voisi poistaa myös.
Sähkö-auto Suomen olo suhteissa .Kertokaapa nyt kokemuksia,onko parempi kuin
Ranskalainen sähkövika Citikka jossa vika valot vilkuu jo huollosta tultaessa.
Halpa ostaa mukavan tuntuinen ajopeli mutta hintoihinsa tulee korjauskustannuksin.
Alkaa harmitta nuo kosketus häiriö viat ja samaan nippuun laitetut releet /liitimet.
Pienikin liiallinen virtta ripuli niin vikaa pukkaa. - EURO7
Hybridi auto kulutttaa enemmän bensiiniä kuin vastaava bensiinikäyttöinen auto.
Miksi ei kannata hybridiä ostaa? Siksi kun dieselkäyttöiset autot / bensiinikäyttöiset autot kuluttavat 4 litraa sadalla kilometrillä suorassa ajossa. Ajatelkaa - 4 litraa sataa kilometriä kohden - sehän on tosi pieni kulutus.
Jos rahaa on niin kannattaa ostaa täyssähköauto Tesla - mutta rahas pitää olla 130000 € jotta saa kunnollisen Teslan - vahinko vaan Tesla ei vaan sovellu maamme olosuhteisiin.
Oletteko kuulleet uudestä keksinnöstä jolla saadaan dieselkäyttöisen auton typenoksidit putoamaan 98 prosenttia jolloin diesel autoista tulee erittäin paljon ympäristöystävällisenpiä kuin bensiini autoista. Autotehtaat ovat kiinnostuneita siitä uudesta keksinnöstä koska se toimii kaikissa lämpötiloissa - jopa 40 asteen pakkasissa.
Sillä uudella menetelmällä autotehtaat saavat dieselautot EURO7 päästöluokkaan
eli nykyistä EURO6 päästöluokkaa paremmalle tasolle päästäjen suhteen.- KehitysKehittyy
Olen kuullut. Siitähän oli jossain lehdessä vastikään.
Jos juttu pitää paikkansa, niin sillä on seurauksia ilman muuta.
Jo nyt uudet Euro6-dieselit ovat reippaasti ympäristöystävällisempiä kuin bensat hiilidioksidipäästöjen, häkäpäästöjen ja yleisesti myös pienhiukkaspäästöjen osalta. Typpioksidipäästöissä ero on minimaalinen bensojen hyväksi. Muiden päästöjen osalta samantasoisia.
Mitä tapahtuukaan jatkossa jos tuo uutinen on totta ja homma on ’helposti’ järjestettävissä autoon kuin autoon. Nythän ymmärtääkseni sitä oli sovellettu Skoda Octaviaan, siis hyvin tavalliseen kansanautoon. Eli ei liene kovin paljon edes lisäämässä kustannuksia. Maailma ja autoala kehittyy siis edelleen....
- DieselAutomiehelle
Sehän riippuu auton käyttötavat ja tarpeista. Jos ajat paljon ja pääosin maanteillä, niin hybridillä ei tee mitään ja diesel vie voiton kaikissa ominaisuuksissa. Jos pyörittää halpis hybridillä kodin, marketin ja terveyskeskuksen pyhässä kolmiossa, niin tuollaisella kikottomellalin pärjää, tosin puhdas bensa olisi parempi jos joskus joutuu ajamaan pidempää taivalta, sillä nuo halpis hybridit ovat niin tuhnusta ja kurjia ajaa.
- njet.neft
Dieselhemmot joutuvat tulevaisuudessa ajelemaan pelkästään käytetyillä vanhoilla autoilla ja nekin joutuvat lopulta paaliin kun kaikki valmistajat luopuvat dieselien valmistuksesta. Ehkä joku saksalainen yrittää vielä kehitellä jotain välivaiheessa ellei mitään mullistavaa tapahdu päästörintamalla. Hyvähän se olisi ihmisten terveyden ja ympäristön kannalta.
Suomessakin on dieseleitten kysyntä romahtanut 26 prosenttia ja vastaavasti hybridien kysyntä moninkertaistunut, joten käytetynkin dieselin ostaja saanee mustan pekan käteensä jos joskus autoa meinaa vaihtaa.- Naftaa_suonissa
mm. Peugeot tuo kohta markkinoille uuden 500-sarjan, joissa on valittavana KAKSI bensamoottorivaihtoehtoa ja NELJÄ dieseliä... eli dieseleitä tulee edelleen... Viimevuonna myytiin 2 hybridiä tänävuonna 10 => myynti on moninkertaistunut, eli hybridien myyntiluvuissa määrät todella pieniä, vaikkakin olisivat kuinka moninkertaistuneet... toisaalta, kuka ääliö ostaa pelkän hybridin? Maksaa paljon ja kuluttaa enemmän kuin pelkkä bensiinimoottorinen auto... noilla 2litraa/100km kulutuksillahan voi pyyhkiä takapuolensa, todellinen noin 4-5kertainen.
- Tero.tilastoi
Naftaa_suonissa kirjoitti:
mm. Peugeot tuo kohta markkinoille uuden 500-sarjan, joissa on valittavana KAKSI bensamoottorivaihtoehtoa ja NELJÄ dieseliä... eli dieseleitä tulee edelleen... Viimevuonna myytiin 2 hybridiä tänävuonna 10 => myynti on moninkertaistunut, eli hybridien myyntiluvuissa määrät todella pieniä, vaikkakin olisivat kuinka moninkertaistuneet... toisaalta, kuka ääliö ostaa pelkän hybridin? Maksaa paljon ja kuluttaa enemmän kuin pelkkä bensiinimoottorinen auto... noilla 2litraa/100km kulutuksillahan voi pyyhkiä takapuolensa, todellinen noin 4-5kertainen.
Toyota on myynyt yhteensä jo yli 10 miljoonaa hybridiä ja Suomessakin noin puolet myydyistä on hybridejä eli tuhansia viimekin vuonna ja niiden osuus on voimakkaassa kasvussa.
Toteutuneet kulutukset voit katsoa suuntaa antavasti esim spritmonitorista, jossa Toyota hybridien todelliset kulutukset ovat viiden litran tuntumassa ja vastaavasti VW Golfin noin 8,5 l/100km. Peugeot 308 kulutus dieselinä 6,3 ja bensalla 7,45.
- dieselin-päästöt
Viikko sitten oli tutkimus jossadieselin päästöt olivat terveellisempiä hengitää, kuin bensakoneen .
- Vähän-tarkemmin
No tuskin sentään terveellisempiä, mutta vähemmän haitallisia lienee oikeampi ilmaisu ja näin vain siksi, että päästöt ovat vähäisempiä. Jos kyseessä on uudempi diesel, neljä vuotta tai uudempi.
Terveellisiä päästöjä ei tule mistään autosta.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102850- 1112096
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 701003
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93736