"Dieselautojen myynti on romahtanut myös Suomessa – hurja pudotus vain yhdessä vuodessa"
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/dieselautojen-myynti-on-romahtanut-myos-suomessa-hurja-pudotus-vain-yhdessa-vuodessa/6837268#gs.4r1aDrk
Dieselien järkyttävä romahdus
48
1644
Vastaukset
- KylläSeSiitäSinullekin
😂🤣🤣😂😜🤪🤯🤪😎😎
Onko vuosien odotuksen jälkeen euforiasi vihdoin kohta saavuttamassa huipun, vai mitä vielä odotat?
Sitkeytesi on ihailtavaa....
Pieni särö siihen tietysti on ollut, että dieseleiden osuus autokannasta n ollut kasvussa. Niitä siis halutaan ja nimenomaan laatuautoluokassa ja citymaastureissa, joissa bensa ei kilpailukykyinen vaihtoehto.
Voi ennustaa, että se kasvaa edelleen, jos nuo ’hintaromahtaneet’ käytetyt premium ja isommat autot Saksasta siirtyvät Suomeen. Ne parantaisivat muuten Suomen autokantaa huomattavasti ja vähentäisi päästöjä.
Pikkuauto ja tavisluokka yleensäkin kyllä poistuu dieselautokannasta tehokkaasti.- AutoEino
Todella epätoivoinen viesti. Totuus on totuus, sitä eivät epätoivoiset viestit muuta. Ensi vuoden lopussa Suomessa ei rekisteröidä ainuttakaan dieseliä.
- Sitä_odotellessa
Uudehko Tiguan kyllä kiinnostaisi, edullisesti, dieselillä ja automaatilla.
- KylläSeSiitäSinullekin
AutoEino kirjoitti:
Todella epätoivoinen viesti. Totuus on totuus, sitä eivät epätoivoiset viestit muuta. Ensi vuoden lopussa Suomessa ei rekisteröidä ainuttakaan dieseliä.
Ja sinä kirjoitit jotain epätoivoisesta viestistä... 😎
Luehan nyt omasi uudelleen, niin näet mitä epätoivoiset viestit oikeasti ovat.
- Sähkömopo
Dagens industrin (DI) mukaan
Käytännössä keskustoista kiellettäisiin kaikki dieselautot, joissa ei ole viimeisintä päästötekniikkaa. Lisäksi kaikki ennen vuotta 2009 valmistetut bensakäyttöiset autot jäisivät vääjäämättä keskustojen ulkopuolelle. - nox.tappaa
USA:n autiomaassa on parkkeerattuna yli 300 000 saksalaisten huijauksen tulosta, aika uusia Audeja ja Volkkareita. Muistuttaa jo natsien monumentaaleista laajuudellaan eikä tämä ole kuin alkua. Se ei voi olla vaikuttamatta dieselautojen hintaan.
Eduskunnan olisi äkkiä säädettävä laki, ettei Suomeen saa tuoda noita tupruttelevia saastepesiä käytettynä.- jätealennusTDIaudiVW
uutta autoa vaikka 3000e-ollaan mielellään EU kaatopaikka TDI autoille
- kuisPaneeAfrikassa
Miten Usan tilanne vaikuttaa mihinkään? Siellä on ihan eri vaatimukset kuin täällä ja muutenkin oudon tyhmää sakkia?
- Sitä_odotellessa
jätealennusTDIaudiVW kirjoitti:
uutta autoa vaikka 3000e-ollaan mielellään EU kaatopaikka TDI autoille
Köyhällä kansalla ei ole varaa valita auttajaansa. Sieltä otetaan, mistä halvimmalla saadaan. Auttavaa kättä ei kannata puraista.
- COtappaa
Jos noillakin korvattaisiin Suomen nykyistä autokantaa, Euroopan vanhinta, niin päästöt Suomessa putoaisivat roimasti. Samalla tietysti autokantakin uudistuisi reippaasti.
No tietääkseni USAsta ei tuoda käytettyjä Suomeen juuri yhtään, mutta Saksasta yhä kasvavassa määrin. Niistä kaksi kolmasosaa on dieseleitä. Sekin parantaa kaikin puolin Suomen autokantaa niin teknisesti kuin päästöjenkin osalta.
Nox tappaa tuleepa sitä sitten dieselmoottorista tai bensamoottorista. Aivan kuten häkäkin riippumatta tuleeko sekin bensasta vai dieselistä.
- kaikkiJälleenHyvin
Nyt ollaan siis palattu siihen "vanhaan normaaliin" dieseleitten suhteessa muihin. Se yksi järjetön veromuutos aikanaan sai dieselien määrään nousemaan liikaa ja pikkudieseleitä alkoi olla kaikilla vaareilla ja mammoille ja sehän oli suurta tyhmyyttä ja kusetusta.
Eli nyt kaikki on hyvin, ne jotka ajavat paljon ajavat dieseleillä ja muut bensalla ja paristoilla. - Petrikki1
Hallitusten poukkoileva ympäristöpolitiikka kohdistettuna liikenteen päästönormeihin on mitä suurinta kansantaloudellista haaskausta. Tässä tilanteessa pallo kuuluu heittää autoteollisuudelle. Heidän tehtävä on kehittää ympäristöystävällisiä ajoneuvoja. Jos kansalainen on muutama vuosi sitten ostanut kovalla hinnalla uuden silloisen lain mukaan päästönormit täyttäneen auton ei ole oikein tulla sen käyttöä yhtäkkiä kieltämään, autoa jolla on käyttöarvoa vielä kymmeniä jopa satojatuhansia kilometrejä jälkellä. Jos teollisuus manipuloi tuloksia, ei sekään ole yksittäisen kuluttajan syytä. Hän on ostanut autonsa luottaen siihen, että annetut tiedot pitävät paikkansa. Näissä autoissa on kiinni valtava määrä luonnon resursseja ja yksityisten henkilöiden rahoja. Jotain muuta pitäisi tähän ongelmaan kehitellä.
- huijausVWjyrääaudi
Kiitämmä VW konsernia
koko dieselkohua olis muuten olemassa
- lapsetitkeesaasteVW
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/paasto-kulutusskandaalit-laajenevat-vw-alustavaan-sopuun-usassa/
asiat etenee ja muhii
nyt taas tollo sanoo että vanha uutinen?
play station maailma on eri kuin todellisuus - saasteiden_dilemma
Ajorajoitteet ja / tai kiellot koskevat eri puolilla Eurooppaa sekä vanhoja bensoja että vanhoja dieselitä, vaikka dieseleihin suhtaudutaan edellämainitussa politiikassa kielteisemmin / jyrkemmin.
Rajoite- ja kieltopolitiikka on hyvin kirjavaa maasta ja samankin maan eri kaupungeista riippuen.
Melko usein kiellot tulevat voimaan porrastetustu vuosi vuodelta ja koskevat progressiivisesti eri Euro-luokkaisia bensoja ja dieseleitä.
Ongelmallisimpia kulkineita ovat EURO 6 dieseleitä ja uusia hikkassuodatinta omaamatomat nyky-bensat.
Todellisia saastepommeja ovat uudet suorasuihku-bensat joissa ei viel¨aole hiukkasuodatinta ja onkin kovinoutoa, että ne siavat EU-hväksynnän, vaika jo tuolloin oli mm. Faurecialla tarjottavan kohtuullisene hintaan hiukkassuodattimet. Kuitenkin EU-komissio antoi noille saastepommeille monia lisävuosia lisääntyäkseen kuin sienet sateella pitkin EU:n ruuhka-alueita, sillä useinkin nuo pienet saastepommi-koneet ovat juurikin ns. kaupunkiautoissa.
Parisen vuotta sitten ulkolaisten tv-uutisten mukaan tuo hiukkassuodatin olisi kustantanut vain noin 70 euroa, joskin vaikuttaa toki kovin edulliselta ollakseen realistinen arvio, mistä liene olivat tuon tiedon poimineet.
* Selvitys: Trendikkäät bensamoottorit tupruttavat taivaalle hengenvaarallisia hiukkasia tuhatkertaisesti
* Modernien suorasuihkukoneiden hiukkaspäästöt osoittautuivat jopa tuhatkertaisiksi vanhemman teknologian bensiinikoneisiin verrattuna. Kun vertailukohdaksi otetaan dieselmoottorit, oli ero kymmenkertainen.
- http://www.tuulilasi.fi/uutiset/selvitys-trendikkaat-bensamoottorit-tupruttavat-taivaalle-hengenvaarallisia-hiukkasia
*
Ps. Onko teillä muilla sama ongelma s24 kanssa.
Nyt pari päivää foorumit oireilleet niin, että kun klikkaa eri foormeita, auto, talous jne. ja niiden ala-alueita, niin melko usein tulee pelkkä valkoinen sivu ja teksti, että "ei ole viestejä" ja sitten aikansa klikkailtua tai takaisin palattuaan sivu tulee lotottuna normaalisti esille, ennemmin tai myöhemmin.- saasteiden_dilemma
Niin, tuossa s24-foorumien ongelmassa oleva viesti on blankolla sivulla - "Ei yhtään keskustelua."
Tyhjensin kokeksi selaimesta historiikin ja välimuistin, mutta sama ongelma vain jatkuu. - sotasaasteVW
Varmaan VW alottanut hybridisodankäynnin somea vastaan
- KohtaYhtäKieltoa
Yleensä kuin tälläinen vöyhötys alkaa se leviää kulovalkean tavoin. Ihan sama mikä asia. Asioilla on tapana kertaantua ja lumipalloefektoitua.
- saasteiden_dilemma
"Yleensä kuin tälläinen vöyhötys alkaa se leviää kulovalkean tavoin."
Kymmenet miljoonat eurooppalaiset kärsivät aivan konkreetisesti raskaista ilmansaasteista, eivät ainoastaan potentiaalina sairastuttajina, vaan joka päivä tuntevat saasteet pistävinä sieraimissaan, jalkakäytävillä, ruuhkissa ja varsinkin tietyissä sääolosuteissa.
On täysin luonnollista, että sellaisissa suurkaupungeissa kuten Barcelona, Pariisi, Brysselli jne. aletaan tehdä asian suhteen konkreettisia ratkaisuja.
Aino asia jota paikalliset harmittelevat on se, jos aikataulu on liian tiukka lompakolleen, sillä useimmille auton päivitys vaikkapa EURO 6:n on suuri ponnistus. - Poissyyllistys
Kuinkahan moni, täällä kirjoittajista ja dieselien syyllistäjistä, on viime vuosina ajellut itse Euroopassa ja erityisesti Saksassa. Vuosi sitten ajelin pari viikkoa Saksassa ja Itävallassa omalla autolla ja jälleen kerran ihmettelin sitä autojen määrää moottoriteillä ja suurkaupunkien ympärillä. Siellä valkenee, että todellinen syy ei ole vain dieselit vaan valtava autojen määrä.
Saksassa joidenkin kaupunkien keskustoissa on jo pitkään ollut rajoituksia, koskien saastuttavimpien autojen käyttöä. Asia hoitui tuulilasiin liimattavalla tarralla, oma auto saksalainen EURO 5 :n dieseli.
Polttomoottoreista ja niiden polttoaineista jotain ymmärtävät tietävät, että juuri dieselmoottorilla on vielä pitkään käyttöä laadukkaimpien premium autojen, katumaastureiden ym. raskaampien ajoneuvojen moottoreina, kuorma-autoista ja muista raskaista työkoneista puhumattakaan. Dieselin etujahan on mm. hyvä hyötysuhde, yksinkertainen hyväksi koettu rakenne, edullinen valmistaa, soveltuu hyvin erilaisista raaka-aineista valmistetuille polttoaineille. Tällä hetkellä esim. saksalaisissa premium autoissa vastaavat ominaisuudet sisältävä bensiinimoottorillinen auto voi maksaa 5000 - 15000€ enemmän.
Tuossa aikaisemmin Petrikki1 kirjoitti hyvin siitä, kun kansalainen ostaa voimassa olevien määräysten mukaisen auton ja kuinka paljon niihin on sidottu rahaa ja kuinka suuren hiilijalanjäljen niiden valmistaminen on jättänyt ja nämä autot pitäisi kesken elinkaaren vaihtaa vielä suuremman hiilijalanjäljen jättäviin ajoneuvoihin. Toivottavasti edes tässä asiassa Suomen poliitikot osaisivat käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä. - Kannattaa_miettiä
Poissyyllistys kirjoitti:
Kuinkahan moni, täällä kirjoittajista ja dieselien syyllistäjistä, on viime vuosina ajellut itse Euroopassa ja erityisesti Saksassa. Vuosi sitten ajelin pari viikkoa Saksassa ja Itävallassa omalla autolla ja jälleen kerran ihmettelin sitä autojen määrää moottoriteillä ja suurkaupunkien ympärillä. Siellä valkenee, että todellinen syy ei ole vain dieselit vaan valtava autojen määrä.
Saksassa joidenkin kaupunkien keskustoissa on jo pitkään ollut rajoituksia, koskien saastuttavimpien autojen käyttöä. Asia hoitui tuulilasiin liimattavalla tarralla, oma auto saksalainen EURO 5 :n dieseli.
Polttomoottoreista ja niiden polttoaineista jotain ymmärtävät tietävät, että juuri dieselmoottorilla on vielä pitkään käyttöä laadukkaimpien premium autojen, katumaastureiden ym. raskaampien ajoneuvojen moottoreina, kuorma-autoista ja muista raskaista työkoneista puhumattakaan. Dieselin etujahan on mm. hyvä hyötysuhde, yksinkertainen hyväksi koettu rakenne, edullinen valmistaa, soveltuu hyvin erilaisista raaka-aineista valmistetuille polttoaineille. Tällä hetkellä esim. saksalaisissa premium autoissa vastaavat ominaisuudet sisältävä bensiinimoottorillinen auto voi maksaa 5000 - 15000€ enemmän.
Tuossa aikaisemmin Petrikki1 kirjoitti hyvin siitä, kun kansalainen ostaa voimassa olevien määräysten mukaisen auton ja kuinka paljon niihin on sidottu rahaa ja kuinka suuren hiilijalanjäljen niiden valmistaminen on jättänyt ja nämä autot pitäisi kesken elinkaaren vaihtaa vielä suuremman hiilijalanjäljen jättäviin ajoneuvoihin. Toivottavasti edes tässä asiassa Suomen poliitikot osaisivat käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä.Ota huomioon että noista valtavista automääristä on 70-80% dieseleitä, maasta riippuen. Ongelmat kärjistyvät kun Suomen koko väkimäärä asuu yhdessä kaupungissa. Täällä Suomessa ei kuitenkaan ole näiden asioiden kanssa mitään hätää ja kannattaisi ehkä odotella ja katsella mitä ratkaisuja muut saavat Euroopassa aikaan eikä mennä EU-mallioppilaana ensimmäisten mukana kokeilemaan systeemejä joiden lieveilmiöistä meillä ei ole mitään hajua. Talvi asettaa Suomessa joka tapauksessa omat rajoituksensa saastenestolaitteiden kunnolliselle toiminnalle.
- saasteiden_dilemma
Poissyyllistys kirjoitti:
Kuinkahan moni, täällä kirjoittajista ja dieselien syyllistäjistä, on viime vuosina ajellut itse Euroopassa ja erityisesti Saksassa. Vuosi sitten ajelin pari viikkoa Saksassa ja Itävallassa omalla autolla ja jälleen kerran ihmettelin sitä autojen määrää moottoriteillä ja suurkaupunkien ympärillä. Siellä valkenee, että todellinen syy ei ole vain dieselit vaan valtava autojen määrä.
Saksassa joidenkin kaupunkien keskustoissa on jo pitkään ollut rajoituksia, koskien saastuttavimpien autojen käyttöä. Asia hoitui tuulilasiin liimattavalla tarralla, oma auto saksalainen EURO 5 :n dieseli.
Polttomoottoreista ja niiden polttoaineista jotain ymmärtävät tietävät, että juuri dieselmoottorilla on vielä pitkään käyttöä laadukkaimpien premium autojen, katumaastureiden ym. raskaampien ajoneuvojen moottoreina, kuorma-autoista ja muista raskaista työkoneista puhumattakaan. Dieselin etujahan on mm. hyvä hyötysuhde, yksinkertainen hyväksi koettu rakenne, edullinen valmistaa, soveltuu hyvin erilaisista raaka-aineista valmistetuille polttoaineille. Tällä hetkellä esim. saksalaisissa premium autoissa vastaavat ominaisuudet sisältävä bensiinimoottorillinen auto voi maksaa 5000 - 15000€ enemmän.
Tuossa aikaisemmin Petrikki1 kirjoitti hyvin siitä, kun kansalainen ostaa voimassa olevien määräysten mukaisen auton ja kuinka paljon niihin on sidottu rahaa ja kuinka suuren hiilijalanjäljen niiden valmistaminen on jättänyt ja nämä autot pitäisi kesken elinkaaren vaihtaa vielä suuremman hiilijalanjäljen jättäviin ajoneuvoihin. Toivottavasti edes tässä asiassa Suomen poliitikot osaisivat käyttää sitä kuuluisaa maalaisjärkeä."Siellä valkenee, että todellinen syy ei ole vain dieselit vaan valtava autojen määrä."
Melkoisen ristiriitainen ajatelma. Todellinen syy on sekä että, eli miljoonakuapungit ja paljon liikennettä ja boonuksena se, että Saksassa muistaakseni vain noin 15% dieselistä on EURO 6 luokkaisia.
Sitten kuvaan mukaan vielä kaikki nuo uudehkot suoraruisku-bensat* joissa ei vielä ole hiukkasuodatinta, jotka ovat valtaisia saastepommeja.
* - http://www.tuulilasi.fi/uutiset/selvitys-trendikkaat-bensamoottorit-tupruttavat-taivaalle-hengenvaarallisia-hiukkasia
"Tällä hetkellä esim. saksalaisissa premium autoissa vastaavat ominaisuudet sisältävä bensiinimoottorillinen auto voi maksaa 5000 - 15000€ enemmän."
Mitähän tuolla asioita lainkaan yksilöimättömällä lauseella tahdotaan kertoa. Ainakin hiukkasuodatin suoraruisku-bensaan on huomattavasti edullisempi ja pitkäikäisempi kuin dieseliin.
Autojen päästöongelmissa ei ole kyse syyllistämisestä vaan pelkästä realiteetistä eli siitä, miten alle EURO 6 luokan dieselit ovat todella ongelmallisia, samoin vanhat bensat, sekä kaikki uudemmat suoraruisku-bensat joissa ei vielä ole hukkassuodatinta.
Tämän asian isossa muuttuneen EU-perustrendin kuvassa meidän henkilökohtaisilla mielipiteillä, tunteilla ja / tai vastakkainasettelu-spekulaatioilla ei ole lainkaan painoarvoa.
Ainoa millä on merkitystä, on tarpeen mukaan omien ratkaisujensa sopeuttaminen EU:ssa eri hallitsijoiden tekemiin ja ajoitettamiin suunnitelmiin autoluokista päästöineen ja niille luotuihin ja luotaviin ajorajoitteisiin ja kieltoihin.
Suomea asia ei vielä toistaiseksi kosketa, mutta kymmenille miljoonille eurooppalaisille se on todellisuutta jo nyt, eli autoa valitessa / vaihtaessa pakko ottaa huomioon olemassa olevat, sekä jo aikataulutetut eri direktiivit.
Ps. Kannustan matkustamaan vaikkapa tuulettomalla kesähelteellä Brysselin, Pariisin tai Barcelonan ruuhkiin jumittumaan ja tuntemaan konkreettisesti miten autojen päästöt kirjaimellisesti pahoin pistävät sieraimissa ja ylemmissä hengitysteissä.
Harvaan asutun periferira Suomen pampaksella asia saattaa tuntua kaukaiselta eikä itseään koskettavan, mutta mm. edellämaintuilla alueilla eläville asia on arkea ja tilanne aivan toinen.
Barcelona suunnittelee hyväksyvänsä keskustaan vuodesta 2019 alkaen vain päästöiltään puhtaat autot, tosin en ole lukenut mikä on tuo puhtaan suunniteltu luokitus. - 407-091.6HdiExecutive
Mun Pösöön uusin hiukkassuodattimen 205tkm ajettuna ensimmäisen kerran. Uusi osa maksoi 245 euroo . Jos niissä bensa vehkeissä on vielä paremmin kestävät ja halvemmat, niin hyviä ovat niiltä osin.
- jkkji
Uusien dieseleiden myynnin pieneminen ei vaikuta muuten kuin että käytetyillä on suurempi kysyntä kehäkolmosen ulkopuolella.
- saasteiden_dilemma
Tuo illusionistinen ja poikkeusellisen mittava palsta-aktiivisuus juurikin VW:a kohtaan on kuin ilmaa todellisuuden rinnalla, sillä VW on vain kasvattanut myyntiään, eikä ainoastaan Saksassa.
* Saksa: Uusien autojen myynti nousi vuoden ensimmäisellä neljänneksellä 4 prosenttia. Päästöskandaalissa ryvettynyt Volkswagen kasvatti myyntilukujaan 7,2 prosenttia.
- https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005628791.html
Samasta artikkelista : * Dieselmoottoriautojen markkinaosuus Saksan automarkkinoilla on jatkanut laskuaan. Saksan autorekisterikeskuksen tilaston mukaan maaliskuussa myydyistä uusista autoista 31,4 prosenttia oli dieseleitä. Viime vuoden maaliskuusta osuus on laskenut 9,2 prosenttiyksikköä.
*
Itselleni on jäänyt epäselväksi tuo Greenpeacen aktiviteetti dieseliden ja muutenkin autojen päästöjen suhteen, eli ovatko musta-valkoisesti bannaamassa myös EURO 6 luokan dieseleitä.
Ainakaan itse en ole havainnut, etä he olisivat puuttuneet kaikkiin noihin uudempiin ilman hiukkassuodatinta oleviin suoraruisku-turbo-bensoihin, jotka tuottavat dieseleihin nähden _kymmenen kertaisesti_ pienhiukkasia ja _tuhat kertaa_ enempi vanhoihin bensoihin nähden.
Nyt viimeinkin laki pakottaa asentamaan ko. uusin bensoihin hiukkassuodattimen.
Ps. Varsinainen dilemma. Ilmeisesti noita super-saaste-pommi suora-ruiskubensa-turboja on myöskin hybrideinä ja niitä markkinoidaan ja verotetaan ekologisina kulkineina, vaikka todellisuus on aivan jotakin muuta.
- seataudiskodaVWsamaTDI
http://www.viikonloppu.com/?p=174323#
valtava TDI huijaus - omalakiVWonko
VW omat säännöt-asiakkaat päättää meneekö niin?
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.8GB4nG0 - Hienoahienoa
Loistava uutinen! Seuraavien dieselautojeni pääomakulu tulee olemaan huomattavasti pienempi kuin noiden aiempien. Kannattaa ostaa hiukan käytettynä niin ALE tulee käytettyä maksimaalisesti hyödyksi.
- tdiloppuunytVWskoda
Kyllä-uutta ei voi edes esilämmittää saati arvonalenema
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/ESzBGGYQ?ref=ampparit:32b8&ext=ampparit - Kev-vääm-mäl-lä
tdiloppuunytVWskoda kirjoitti:
Kyllä-uutta ei voi edes esilämmittää saati arvonalenema
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/ESzBGGYQ?ref=ampparit:32b8&ext=ampparitNiistä tulee kesäautoja?
"Uudet päästönormit johtavat erikoiseen tilanteeseen. Useimmissa Euro 6 -normin autoissa moottorin esilämmitys ei onnistu millään konstilla, vaikka pakkasta olisi 35 astetta." - EURO6lämppäriok
Tuota, maahantuojalla kyllä kerrottiin kysyessäni, että esim. vm. 2017-2018 EURO 6 Diesel Mercedes autoihin voi kyllä huoletta asentaa lohkolämmittimen tai letkulämmittimen. Mihinkä tässä voi nyt uskoa: palstan ja lehtien tietoihin vai maahantuojan asiantuntijoihin? Suositus ja johtopäätös: Selvitä asia kuin asia itse ennen kuin uskot yhtään mihinkään Somessa tai lehdistössä esitettyyn.
- TääOnTaasTätä
EURO6lämppäriok kirjoitti:
Tuota, maahantuojalla kyllä kerrottiin kysyessäni, että esim. vm. 2017-2018 EURO 6 Diesel Mercedes autoihin voi kyllä huoletta asentaa lohkolämmittimen tai letkulämmittimen. Mihinkä tässä voi nyt uskoa: palstan ja lehtien tietoihin vai maahantuojan asiantuntijoihin? Suositus ja johtopäätös: Selvitä asia kuin asia itse ennen kuin uskot yhtään mihinkään Somessa tai lehdistössä esitettyyn.
Tuokin uutinen dieseleistä on taas täyttä huuhaata, kuten useimmat muutkin. Tällä hetkellä joiden tahojen voimakas intressi on suoltaa noita julkisuuteen. Nämä tahot, ketä ne ovat, eivät nyt kovin vaikeita ole arvata.
Mikään ei estä asentamasta toimivaa lämmitintä dieselmoottoreihin, ei uusiin eikä vanhoihin.
Tuotakin artikkelia on muutettu jälkikäteen lähes kokonaan toisenlaiseksi, kuin mitä alkuperäisestä otsikosta syntyi mielikuva. Niin tavallista, niin tavallista uutisointia dieseleisiin liittyen.
Kun tämäkin asia sitten jossain vaiheessa tutkitaan, niin huomataankin sen olleen suorastaan lähes valeuutinen ja koskevan korkeintaan jotain yksittäistä tapausta, jos sitäkään. Ei mitään uutta taivaan alla.... - Dieseliäpukkaa
TääOnTaasTätä:lle. Osut mitä ilmeisimmin naulankantaan. Käynnissä vaikuttaisi olevan "kampanja" vrt. eräät rapakontakaiset vaalit, joissa kampanjan käynnistäjät saavuttivat erinomaisesti tavoitteensa. Keskeisessä roolissa olivat some ja "ns. hyödylliset idiootit", jotka toistivat kampanjan alullepanemaa viestiä, jossa on totuuden siemen, muttei kuitenkaan ole koko totuus ja mitä on muunnettu haluttuun suuntaan kampanjan tavoitteiden saavuttamisen edistämiseksi. Hyödyllisten idioottien hyväksikäyttäminen perustunee siihen, että ko. henkilöillä ei ole halua (oma intressi päinvastainen) tai sitten yksinkertaisesti kykyä (aivokapasiteetti tai laiskuus) tarkistaa ilmoitetun tiedon paikkaanasapitävyyttä eli harrastaa lähdekritiikkiä. Keski-Euroopassahan suuresta autotiheydestä johtuen, autojen päästöjen aiheuttamat ilmansaasteongelmat ovat mitä totisinta totta. Harvaanasutussa Suomessa tilanne on erilainen. Kuluttajan kannalta tilanne on erikoinen, koska ladattavat sähkö-ja hybridiautot ovat vielä voimakkaassa kehitysvaiheessa, lukuunottamatta joitain markkinoilla jo pidempään olleita hybridiratkaisuja. Varsinkin Suomen vaihtelevat sääolosuhteet aiheuttavat sen, että akkuteknologiaan perustuvien autojen täytyy kehittyä vielä huimasti ennen kuin ovat oikeasti kuluttajalle taloudellinen ja siten myös ympäristöystävällinen ratkaisu. Ja kehitystä tapahtuukin: Osta ladattava hybridi tai sähköauto tänään, niin kahden vuoden päästä se on jo hyvin vanhaa teknologiaa genressään (range kasvaa jne.).
- saastekohujatkuuVWTDI
Eikös tämä ole seuraus VW päästöhuijauksesta
- Dieseliäpukkaa
Suomessa, Helsingisssä on 5,7 km katua, missä ilman NOx -pitoisuudet ylittyvät aika-ajoin. Lisäksi Suomessa, Helsingissä on 3 km katua, missä on havaittu riski NOx -pitoisuuden ylittymiselle. Luulenpa, että suomalaisilta löytyy sen verran järkeä, että noiden Helsingissä sijaitsevien kadunpätkien vuoksi Dieseleitä ei kielletä, tuskinpa hypestä huolimatts ajokueltoakaan laitetaan (Helsinkiin). Suomessa panostetaan samaan aikaan biopolttoaineiden tuottamiseen pitkälle tulevaisuuteen, mm. biodiesel. Diesel on hyvin ympäristöystävällinen vaihtoehto, NOx - päästöjä ja aivan vanhimpia autoja lukuunottamatta. Uusimmissa hyvin toteutetuissa NOx:itkin ovat hallussa myös RDE (real driving emissions) mittauksissa. Diesel on hyvä valinta Suomen olosuhteisiin. Ja kohta saamme niitä halvalla. Annetaan Ruotsalaisten vouhottaa ja hypettäjien hypettää, pidetään me tolkun ihmiset jalat maassa ja jatketaan aivan rauhassa dieseleillä ajoa. Seuraavakin autoni on diesel.
- Diiseliäpukkaa
Täsmennän omaa kommenttiani. Helsingissä 5,5 km kadunpätkiä, missä ilman NOx pitoisuuksien arvioidaan ylittyvän (aika-ajoin) "Typpidioksidipitoisuuksien vuosiraja-arvo ei ylittynyt millään HSY:n ilmanlaadun mittausasemalla, mutta passiivikeräinmittauksissa raja-arvo ylittyi. Typpidioksidin raja-arvon arvioidaan ylittyvän Helsingissä noin 5,5 kilometrin matkalla ja alueen koko pieneni edellisvuodesta. " Ilmeisesti vuoden 2017 raporttia ei ole vielä julkaistu.
https://www.hsy.fi/sites/Esitteet/EsitteetKatalogi/Raportit/ilmanlaatu-paakaupunkiseudulla-2016.pdf
- diesel-hautaa-hybridit
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/autokannan_kehitys/dieselautojen_osuus_henkiloautojen_ensirekisteroinneista_ja_henkiloautokannasta
Katsokaas tuosta Trafin tilastosta mikä on dieselautojen todellinen tilanne Suomessa. Päästökohusta huolimatta niiden osuus autokannasta nousee vuosi vuodelta. Viime vuonna niitä rekisteröitiin 53.000 kpl kun "itselaatavien" hybridien määrä jäi noin 7.000 kappaleeseen.
Iso ero oikeasti toimivilla autoilla joita kuluttajat ostavat ja nettivouhotuksilla. Kirjoittaa voi kuka tahansa persaukinen mitä vaan, mutta kun aletaan oikeasti ostamaan autoa omalla rahalla niin realiteetit määrävät. Siksi diesel-autoja ostetaan moninkertainen määrä mukahybrideihin verrattuna.- Mersu.rules
Jonkin Auris Hybridin hinnalla saa jo aika hyvän tuontidieselin, jos ei anna itseään häkki-Ahmedien kusettaa.
- älämaksaliikaaTDIVW
VW sai aikaan että TDI autoista lähti puolet arvosta
Kiitos - dieselmyyntiin
Mä laitoin oman dieselini myyntiin. Koska vuoden-parin päästä sitä ei osta kukaan, kun sillä ei saa ajaa kaupungeissa. Kuka sitä pelkästään pöndellä haluaa ajaa.
- TaasTaasTaas
🤣🤣🤣🤣😂😂🤣🤣😂😂🤪🤪😂🤣😎
- Huonotkaupat
Varaudu pitkään myyntiaikaan, ei sitä kukaan osta.
- MikäOngelmasiOn
Huonotkaupat kirjoitti:
Varaudu pitkään myyntiaikaan, ei sitä kukaan osta.
Mistä kaltaisiasi yhä vaan sikiää? Vuositolkulla tuota samaa...
- dfvdasfaf
Dieselit häviävät. Sinä et voi sille yhtään mitään. Niillä ei ole enää edes mitään arvoa.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En usko et meistä tulee jotain
Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel102830- 1042065
Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"
Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei431554- 2601398
- 70993
Olen J-mies
Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.47911Ei sitten, ei olla enää
Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na77880- 55874
- 44785
Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä
Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to93726