Minulla on aivan järkyttävän kipeä rakkula alahuulen sisäpuolella, lisäksi leuka on kipeä (kun sitä painelee) tämän rakkulan alla.
Lähteekö se pois miten äkkiä itsestään?
Onko apteekissa mitään lääkkeitä vaivaan?
Rakkula ikenessä
6
9311
Vastaukset
- Sama vaiva
Hei!
Minulla ja monella ystävällänikin joskus tulee ikeneen sellainen hyvin pieni, kirkas tai valkoinen rakkula. Kohta on arka.
En tiedä miksi sellaisia tulee. Olen ajatellut, että jos vaikka hammasharja tökkää ientä rikki ja ien rakkulalla suojautuu... En tiedä. Tämä ihan oma teoriani.
Mutta se rakkula on siinä jonkin aikaa, muutaman päivän, viikon... ja itsestään häviää. Ei ole vaaraton, mutta ikävä, kun on arka. Voi lisäksi tulla uudestaan aina silloin tällöin.
Toivottavasti tästä oli apua. Tsemppiä! - meikpiis75
Kyseessä on afta. Katso seuraavan linkin keskustelu, alkuosa koskee sinua. :o)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000006787533 - sylkirauhanen
Rakkula ei ole afta, sillä afta on haavauma. Aftan erottaa kellertävävästä väristään. Useimmiten huulen sisäpinnalla oleva rakkula on tukkeutunut pieni sylkirauhanen. Vaaraton ja paranee itsestään. Ei ole kipeä, ellei siihen satu puraisemaan. Mikäli rakkula on kuitenkin ikenessä, siis siinä kiinteällä alueella, voi myös kyseeseen tulla tulehdus. Tällöin luu voi aristaa.
Tarkkuutta hyvät ihmiset! Ien vai huuli?- aftapas
Kyllä minä ainakin kuvailisin aftaa rakkulaksi, ainakin alkuvaiheessa, kun pinta ei vielä ole rikkoutunut. "Ei ole kipeä, ellei siihen satu puraisemaan" - kysyjähän kuvasi rakkulaansa järkyttävän kipeäksi! Eikä sitä paitsi ole kovin merkityksellistä, onko rakkula ikenessä vai huulessa; minä ainakin saan aftoja ikeniin, huuliin, kieleen ja jopa nieluun. Ja esim. nielussa ollessaan aftat kipeyttävät myös leuanalusimurauhaset, jolloin koko leuka voi olla kipeä. Trust me - olen kärsinyt vaivasta jo 25 vuotta!
- sami
aftapas kirjoitti:
Kyllä minä ainakin kuvailisin aftaa rakkulaksi, ainakin alkuvaiheessa, kun pinta ei vielä ole rikkoutunut. "Ei ole kipeä, ellei siihen satu puraisemaan" - kysyjähän kuvasi rakkulaansa järkyttävän kipeäksi! Eikä sitä paitsi ole kovin merkityksellistä, onko rakkula ikenessä vai huulessa; minä ainakin saan aftoja ikeniin, huuliin, kieleen ja jopa nieluun. Ja esim. nielussa ollessaan aftat kipeyttävät myös leuanalusimurauhaset, jolloin koko leuka voi olla kipeä. Trust me - olen kärsinyt vaivasta jo 25 vuotta!
olen miettinyt pitäisikö mennä lääkäriin tämän vaivan kanssa. ei pysty edes puhumaan kunnolla.
ennen nämä ovat olleet pieniä. n. tulitikun pään kokoisia, tämä on n.4-5 kertaa isompi ja erittäin kipeä. syöminen on lähes mahdotonta. nauraminen sattuu. (ei muuten paljon naurata muutenkaan.) vältän myös puhumista. - meikpiis75
sami kirjoitti:
olen miettinyt pitäisikö mennä lääkäriin tämän vaivan kanssa. ei pysty edes puhumaan kunnolla.
ennen nämä ovat olleet pieniä. n. tulitikun pään kokoisia, tämä on n.4-5 kertaa isompi ja erittäin kipeä. syöminen on lähes mahdotonta. nauraminen sattuu. (ei muuten paljon naurata muutenkaan.) vältän myös puhumista.Toki voit mennä lekuriin, saisit ainakin reseptin Aftabs-lappusia varten. Samalla tulee tsekattua, ettei kyse ole muusta kuin aftasta -vaikka tuskin on. Hammaslääkäriltä saisit myös mahdollisesti ohjeita, jos esim. jokin suuhuuhde auttaisi kipuun jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1931321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 70860
- 48854
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657