Palkka uudelle kuljettajalle

Ajamaan

Kuinka paljon kuljettajan kuuluu saada tuntipalkkaa palkkaa normaalissa päivävuorossa ? Mikä on minimipalkka?
Kannattaako kuljettajakurssille mennä keväällä?

32

2820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RetsiReijo

      Jos haluaa leppoisan harrastuksen niin kannattaa mennä mut tosissaan töitä kannattaa hakea muualta.

    • UnohdaTaksiduuni

      Uuden taksilain myötä taksialalla ei ole ruusuista tulevaisuutta. Jos et ole tähän päivään mennessä tehnyt taksiduunia, älä ala tekemään sitä tästä eteenpäinkään. Aja vaikka firman autotsupparina, jos ajamisesta pidät, palkka parempi ja päiväduuni.

    • TämänSaa

      Kuljettajan kuuluu saada tietty prosenttiosuus verottomasta kassasta. Sekä lomarahat. Uudet saavat pienempää prosenttia mutta kokemuksen kautta prossa paranee. Alussa 35 % ja hyvät kokeneet voivat saada 40 %.

      • Noustenmaa

        Tämä on siis trolli


      • prossillaMennään
        Noustenmaa kirjoitti:

        Tämä on siis trolli

        Ai, tuo on täyttä totta. Alalla olen olut 18 vuotta joten poika ole hiljaa kun et tiedä mistään mitään.


      • Noustenmaa
        prossillaMennään kirjoitti:

        Ai, tuo on täyttä totta. Alalla olen olut 18 vuotta joten poika ole hiljaa kun et tiedä mistään mitään.

        Sanot siis vakavalla naamalla että tilanteessa jossa tilaukseen kuuluu kaksi autoa ja mittari kyydin päättyessä näyttää 110 euroa molemmissa niin palkkana maksetaan sinulle 40 euroa ja minulle 35 euroa? Sama matka, sama työ. Miksi sinun pitäisi saada enemmän?


      • TäysinTotta
        Noustenmaa kirjoitti:

        Sanot siis vakavalla naamalla että tilanteessa jossa tilaukseen kuuluu kaksi autoa ja mittari kyydin päättyessä näyttää 110 euroa molemmissa niin palkkana maksetaan sinulle 40 euroa ja minulle 35 euroa? Sama matka, sama työ. Miksi sinun pitäisi saada enemmän?

        Riippuu siitä millaista kassaa ajat. Uudet kokemattomat kuskit ajavat vaan paljon huonompia kassoja kun konkarit. Ei muissakaan töissä aloittelijat saa samaa palkkaa kuin ne joilla on kokemusta. Näin se vaan menee.


      • Noustenmaa
        TäysinTotta kirjoitti:

        Riippuu siitä millaista kassaa ajat. Uudet kokemattomat kuskit ajavat vaan paljon huonompia kassoja kun konkarit. Ei muissakaan töissä aloittelijat saa samaa palkkaa kuin ne joilla on kokemusta. Näin se vaan menee.

        Ei sillä ole mitään merkitystä minkä suuruinen se kassa on. Yhdestä ja samasta kyydistä pitää maksaa sama palkka kaikille täysin riippumatta siitä onko takana 100000 km tai 10 000000km.
        Provisiopalkkaiset ovat koko minun työhistoriani 25v saaneet palkan suoritusten perusteella. Kokenut saa enemmän aikaan ja siten parempaa liksaa.


      • Jeissi

        Prosentti on pitkälle neuvottelusta kiinni. Hyvälle kannattaa maksaa sen, minkä pystyy, huonoja ei kannattaisi palkata ollenkaan.


      • JaaVoiVoi
        Noustenmaa kirjoitti:

        Ei sillä ole mitään merkitystä minkä suuruinen se kassa on. Yhdestä ja samasta kyydistä pitää maksaa sama palkka kaikille täysin riippumatta siitä onko takana 100000 km tai 10 000000km.
        Provisiopalkkaiset ovat koko minun työhistoriani 25v saaneet palkan suoritusten perusteella. Kokenut saa enemmän aikaan ja siten parempaa liksaa.

        Tervetuloa taksimaailmaan. Täällä maksetaan hyville parempaa prossaa samoin kuin hyville prossapalkaisille edustajille. Taidat olla niitä huonoja edustajia. Terveisin kaupparatsu vuodesta 1985 ja taksinkuljettaja vuodesta 1


      • Vajakki2
        Noustenmaa kirjoitti:

        Sanot siis vakavalla naamalla että tilanteessa jossa tilaukseen kuuluu kaksi autoa ja mittari kyydin päättyessä näyttää 110 euroa molemmissa niin palkkana maksetaan sinulle 40 euroa ja minulle 35 euroa? Sama matka, sama työ. Miksi sinun pitäisi saada enemmän?

        Olet varmaan noviisina rynkyttänyt sitä autoa 5 euroa enemmän hajalle.


      • Noustenmaa
        Jeissi kirjoitti:

        Prosentti on pitkälle neuvottelusta kiinni. Hyvälle kannattaa maksaa sen, minkä pystyy, huonoja ei kannattaisi palkata ollenkaan.

        Näin varmasti aina on. Tämä tosin ei mitenkään liity siihen miksi samasta työstä pitäisi missään maksaa eri henkilöille eri palkka.


      • Justjoo69
        Noustenmaa kirjoitti:

        Sanot siis vakavalla naamalla että tilanteessa jossa tilaukseen kuuluu kaksi autoa ja mittari kyydin päättyessä näyttää 110 euroa molemmissa niin palkkana maksetaan sinulle 40 euroa ja minulle 35 euroa? Sama matka, sama työ. Miksi sinun pitäisi saada enemmän?

        Taksihommissa nyt kuitenkin ihmisillä voi olla eri palkka%, ja muissakin töissä yleensä kokemus nostaa tuntipalkkaa... Jos tämä nyt on mahdotonta käsittää, niin tuskin olet eläessäsi töitä tehnyt, hah.


    • Mustamersu

      Tai jos et halua prosentti palkkaa. Alalla on käytäntö että tuntipalkka on noin 15-25 € tunti. Siihen lisätään yötyökorvaukset sunnuntailisät ym. Työnantaja järjestää työterveyshuollon. Kesämökki on useinmpien taksinkuljettajien käytössä. Jos suostut ajamaan viikoloppuyövuoroja sinulle maksetaan myös vkl lisää jota ei muilla aloilla ole. Se on noin 30-40 € tunti plus pyhä ja yö lisät. Tervetuloa alalle. Mutta muista pitää kuntoa yllä kun palkka on noin hyvä että sortuu usein hampurilaision.

      • ÄläViitsiTrolli

        Typerä trolli.


      • SomaliManne

        Toi on aineissa.


    • Turhakomentaa

      Voin aja kun mulle sopii. Sovitaanko niin kun itse päätän milloinja mihin.

      • SomaliManne

        Joo, asiakkailta ei kannata kysyä mitään.


    • Päämiess

      Ajan omalla autolla ja omalla kortilla. Ei mitään kursseja.

    • Poistukaarouva

      Ajan sinne ja tänne välillä avaan oven ja pyydän poistumaan tupakalle.

    • taksituleejo

      3.50€ yleensä saa ja yöajosta 4.78€ tunnilta.
      Kyllähän tuolla rahalla reilusti riehuu.
      Huvittavaa tässä ketjussa on se, että taksisuharit sanoo : älä vaan tule tällä alalle.
      Pelkäävät menettävänsä jotain ja pelkäävät kilpailua.
      Taksihomma on kanssa ollut niin suojatyötä kun vaan voi.
      Nyt onneksi muuttuu.
      Minä perustan taksifirman ja saan verohelpotettuja autoja. Lisäksi otan vaikka 10 kuskia aluksi töihin.
      Maksan paremmin kun muut.

    • polpol

      Jonkunhan tätäkin on tehtävä, jotta yhteiskunta pyörii, mutta en enää kenellekään suomalaiselle nuorelle suosittelisi uraksi. Kannattaa opiskella edes sen verran, että pääsee niille aloille, joilla tällä hetkellä oikeaa työvoimapulaa. Siellä on paremmat työolosuhteet, palkka ja työaika paremmat.

    • TässäSulleTöitäHeti

      Tuu mulle duuniin. Saat itse valita työaikasi. Maksan 55,-/h lomarahat ja bonarit. Asunnon saat käyttöösi Eirasta. Merinäköalat wc, sauna, suihku, terassi jne. En peri vuokraa. Saat myös veloituksetta käyttöösi auton, kelpaisiko esim AMG Mese? Ihan minkä haluat.

      Tilasin juuri 8 helikopteria taksikäyttöön. Tervetuloa reiluun taloon vuolemaan kultaa.

    • TeitäKetuttaa

      Teille taksisuhareille nauretaan. Teitä halveksitaan. Teitä pilkataan. Teitä nälvitään. Teitä ei arvosteta pätkääkään. Te siivoatte meidän oksennukset. Te valvotte silloin kuin me nukumme. Teitä harmittaa silloin kun meillä on hauskaa. Te ette voi elää normaalia elämää kuten me. Teidän palkkanne on sama kuin lastemme viikkoraha.

      • ToivonKipinäSinulleNuori

        ... ootko saanut nuoriso-ohjaajalta persuksille kun noin nyreänä ...

        Vai olisiko käynyt niin etteivät ominaisuutesi viranomaisten mielestä soveltuneetkaan alalle ja taivas putosi niskaan...

        Kouluttajana toimiessani alta 15 v. sitten muutaman vuoden, tapasin kannustaa epäonnistumistenkin keskellä kokelaita yrittämään vaan lujemmin, samaa toivon sinulle nuorimies.

        Voi voi, älä nyt kuitenkaan tee itsellesi mitään peruuttamatonta.


      • TeitäKetuttaa
        ToivonKipinäSinulleNuori kirjoitti:

        ... ootko saanut nuoriso-ohjaajalta persuksille kun noin nyreänä ...

        Vai olisiko käynyt niin etteivät ominaisuutesi viranomaisten mielestä soveltuneetkaan alalle ja taivas putosi niskaan...

        Kouluttajana toimiessani alta 15 v. sitten muutaman vuoden, tapasin kannustaa epäonnistumistenkin keskellä kokelaita yrittämään vaan lujemmin, samaa toivon sinulle nuorimies.

        Voi voi, älä nyt kuitenkaan tee itsellesi mitään peruuttamatonta.

        Höpöhöpö. Mulle ei olis tullu pieneen mieleenkään hakeutua taksikuskiksi. Kunha auton päätäni teille. Käytän taksia lähinnä silloin kun menen viihteelle, ja yleensä osoitan taksikuskille hänen alemmuutensa jollain tapaa. Joskus olen tehnyt avaimella tahallani jopa viillon taksin nahkapenkkiin. Olen hyväpalkkaisessa valkokaulustyössä, tienaan noin 6000 euroa kuukaudessa. Teen töitä päivisin. Olen vain taksinkäyttäjä, en hiniöitse siihen kuskinpenkille. Kunhan sanoin vain mielipiteeni teistä. Käytän jatkossakin takseja, koska minulla on varaa siihen. Ja jatkossakin tulen osoittamaan teille teidän alemmuutenne, koska olen ylempiarvoinen kuin te typerät kouluttamattomat alamaiset.


      • KunhaMeetHoitoon
        TeitäKetuttaa kirjoitti:

        Höpöhöpö. Mulle ei olis tullu pieneen mieleenkään hakeutua taksikuskiksi. Kunha auton päätäni teille. Käytän taksia lähinnä silloin kun menen viihteelle, ja yleensä osoitan taksikuskille hänen alemmuutensa jollain tapaa. Joskus olen tehnyt avaimella tahallani jopa viillon taksin nahkapenkkiin. Olen hyväpalkkaisessa valkokaulustyössä, tienaan noin 6000 euroa kuukaudessa. Teen töitä päivisin. Olen vain taksinkäyttäjä, en hiniöitse siihen kuskinpenkille. Kunhan sanoin vain mielipiteeni teistä. Käytän jatkossakin takseja, koska minulla on varaa siihen. Ja jatkossakin tulen osoittamaan teille teidän alemmuutenne, koska olen ylempiarvoinen kuin te typerät kouluttamattomat alamaiset.

        Mitä kamaa vedät? Kukaan ei voi olla noin sekaisin laillisista aineista. Hakeudu nyt hoitoon enenkuin tapahtuu jotain ikävää sinulle.


      • OnksSullaKettuVinossa
        TeitäKetuttaa kirjoitti:

        Höpöhöpö. Mulle ei olis tullu pieneen mieleenkään hakeutua taksikuskiksi. Kunha auton päätäni teille. Käytän taksia lähinnä silloin kun menen viihteelle, ja yleensä osoitan taksikuskille hänen alemmuutensa jollain tapaa. Joskus olen tehnyt avaimella tahallani jopa viillon taksin nahkapenkkiin. Olen hyväpalkkaisessa valkokaulustyössä, tienaan noin 6000 euroa kuukaudessa. Teen töitä päivisin. Olen vain taksinkäyttäjä, en hiniöitse siihen kuskinpenkille. Kunhan sanoin vain mielipiteeni teistä. Käytän jatkossakin takseja, koska minulla on varaa siihen. Ja jatkossakin tulen osoittamaan teille teidän alemmuutenne, koska olen ylempiarvoinen kuin te typerät kouluttamattomat alamaiset.

        Kirjoitusvirheistä päätellen tienaat 9e/päivä kuntouttavassa työtoiminnassa. Haaveesi on
        ollut päästä taksinkuljettajaksi, mutta et ilmeisesti ole kykenevä edes sellaiseen.

        Riittämättömyyden/alemmuuden tunteesi saa sinut kirjoittamaan tälle palstalle ja uhoamaan.

        Älä katkeroidu vaan yritä jatkossa pontevammin päästä seuraavalle taksikurssille, sillä taksikuskihan sinä loppujen lopuksi haluaisit olla, vai mitä?


    • juhahh

      uber maksaa 878:-/h.

    • Supertaksi

      Parasta tässä taksityössä on: erittäin pitkät päivät, huono palkka, vuorotyö, viikonloput töissä, lyhyet lomat, epämiellyttävät asiakkaat, tyhmät asiakkaat, nokkavat mummot, vanhalle virtsalle haisevat vanhukset, välillä joutilaisuus, Octavia, ruuhkissa seisominen. Hmmm, huonoja puolia en keksi millään! Tervetuloa ihanaan taksimaailmaan!

    • Supertaksi

      Jos vuoro on arkena ja 8h niin 8 *12,10=97€

    • TaksiAnna

      Taksikurssin käyneen koe/kurssiaineistoa kaivataan.

      Oletko käynyt juuri 2017-2018 taksikurssin ja sulla on aineisto kasassa.

      Olen menossa trafin kokeeseen ja tarvitsen koemateriaalin, Helsinki tai Vantaa

      Oletko yhteydessä;

      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe