Kristitty netin oma keskustelupalsta

kristittyynet

Hän on niin innokas keskustelija, että avataan hänelle uusi palsta ja ihan oma. Tällä palstalla saat kristitty net nyt tuoda esiin oppisi kaikki pienetkin yksityiskohdat, sillä varmasti monia kiinnostaa, mitä sinun pitää aamuisin ensimmäiseksi tehdä, että majasi olisi puhdas ja Tooran oppien mukainen.. sitten miten pitää ruokailuun valmistautua ja miten ruoka yleensäkin pitää valmistaa ja mitä aineita saa käyttää ja kuinka usein pitää puhdistautua, ennen kuin voi ruveta syömään ja paljon paljon muita yksityiskohtia.

Kerro tällä palstalla nyt kaikki Toora oppisi pienimmätkin yksityiskohdat, niin ihmiset voivat arvioida, haluavatko he lähteä sinua seuraamaan vai ei..

Ole hyvä vaan.. tämä keskusteluosio on sinulle yksin pyhitetty!

130

1194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toisin kuin eräät, minä en spämmää joka ikistä ketjua, vaan keskustelen ainoastaan omissa ketjuissani, jotta en häiritsisi muita. Vai spämmäänkö minä foorumia päivittäin uusilla aloituksilla?

• Laskuntulos

Taas kr.net VALEHTELEE! Toivoton tapaus.

• Laskuntulos kirjoitti:

Taas kr.net VALEHTELEE! Toivoton tapaus.

Montako aloitusta minä teen viikossa? Aivan, minä en spämmää tätä foorumia. Jos keskustelu Toorasta ja sapatista ei kiinnosta, ei tarvitse lukea minun aloituksia.

• cvmhg
        Kristitty.net kirjoitti:

Montako aloitusta minä teen viikossa? Aivan, minä en spämmää tätä foorumia. Jos keskustelu Toorasta ja sapatista ei kiinnosta, ei tarvitse lukea minun aloituksia.

Miksi olet täällä?

Montako olet saanut seuraamaan sinua?

• cvmhg kirjoitti:

Miksi olet täällä?

Keskusteluissa on kai tarkoitus keskustella eikä manipuloida.

• cvmhg kirjoitti:

Miksi olet täällä?

Miksi ylipäänsä kukaan on täällä?

• Hyviä vitsejä sinä ainakin keksit.

• Laskuntulos

Luterilaisella keskustelufoorumilla ei kristitty(jen kivittäjä).net viihdy, koska siellä ihmiset eivät vastaa hänen harhaoppi kirjoituksiin. Pitäisikö meidänkin ottaa tämä käytäntö?

• Koska luterilaisten palstalla on pelkkää homopropagandaa.

• Kristitty.net kirjoitti:

Koska luterilaisten palstalla on pelkkää homopropagandaa.

Vai niin. Onko siellä paljonkin homoja julistamassa asian tiimoilta?

Joko olet muuten julkisesti kumonnut sen evoluutioteorian?

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Vai niin. Onko siellä paljonkin homoja julistamassa asian tiimoilta?

Joko olet muuten julkisesti kumonnut sen evoluutioteorian?

Pelkkää jauhamista homostelusta on tuo koko palsta täynnä, näkeehän sen jokainen omilla silmillään.

Evoluutioteoria on kumottu aikoja sitten, ei ole olemassa mitään todisteita siitä, että sattumanvaraiset mutaatiot ja luonnonvalinta pystyisivät synnyttämään uutta geneettistä informaatiota. Sellaista ei koskaa ole havaitta tapahtuvan luonnossa eikä laboratoriossa. Suurin ongelma on, että evoluutioteoria ei kykene selittämään miten ensimmäinen elävä solu on syntynyt, siitä ei tutkijoilla ole harmainta aavistustakaan.

• judaisti.net

Mene judaisti sitten sinne keskustelemaan, jossa ihmiset haluavat puhua toorasta ja sapatista !!!

Eli Juutalaisuus palstalle !!!

Nuo asiat eivät siis kuulu helluntailaisuuteen olennaisena osana !!!

• oleystävällinen

Tässä ketjussa toora net saa kertoa kaiken uskostaan ja opistaan.. mutta ei hän taida haluta paljastaa kaikkia uskonnon harjoittamisensa saloja .. salaisuuksien uskonto hänellä taitaa todella olla .. en usko, että hän kertoo oikeasti mitään uskontonsa harjoittamisen yksityiskohdista.

• kaikkeasaaharjoittaa

Suomessa on uskonnon vapaus ja täällä saa harjoittaa ihan sellaista uskontoa kuin haluaa, kunhan ei loukkaa toisia, eikä toimita vastoin Suomen lakeja.

Suomessa saa siis palvoa vaikka mäntypuita tai kiviä tai mitä tahansa, mitä mieli tekee ..

Karhun kansa on yksi Suomeen rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta myös .. en tiedä heidän palvontamenoistaan ..

• Laskuntulos

Kristitty.net on pahin eksyttäjä! Hän sanoo, että hän on uudestisyntynyt ja täyttynyt Pyhällä Hengellä. Tämä on valhetta!
      Hän on mennyt lammastarhaan oman keksimänsä uskonnon kanssa. Sen takia hän on varas ja ryöväri.
      Hän kivittäisi harhaoppiset kristityt, jos Toora olisi voimassa. Uudessa liitossa uskovaisille ei anneta maallista valtaa.

• toorauskonperusteet

Voisitko ystävällisesti kristitty net kertoa nyt toora uskonnon perusteet ja opit. Millainen on toora uskon jumala? Miten häntä pitää palvella? Mitä säädöksiä on toora uskossa? jne

Älä ohita tätä sanomalla, että jokainen voi lukea Tooraa itse; ei me jakseta eikä viitsitä, selitä sinä meille nyt hyvin tarkasti ja yksityiskohtaisesti toora uskonnon perusteet ja opit - ole niin ystävällinen.

• bvxb

Kaikkeen saat vastaukset, kun tutkit Uutta testamenttia. Jeesus, apostolit, Paavali ja Timoteus noudattivat Tooraa. Timoteus oli kreikkalainen ja hän noudatti Paavalin opetuksen perusteella Tooraa. Jeesus käski opettaa kaikille kansoille Tooran ja noudattamaan sitä, kuten Jeesus itse noudatti.

Katso miten Paavali ja apostoli Johannes vaativat pakanoita noudattamaan Tooraa.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Room 2: 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Miksei katoliset, luterilaiset ja helluntailaiset noudata Tooraa? He ovat osa antikristuksen huorakirkkoa, jonka on kumonnut lait, jottei heidän eksytystään rakastavat pelastu. Tämä takia vain hyvin pieni osa uskovista pelastuu. Helluntaiseurakunnissa kävijöistä suurin osa saa tuomion kadotukseen.

• Laskuntulos

Olen toista mieltä kuin sinnä bvxb. Apostolien teoissa ja kirjeissä melkein joka toinen jae puhuu toora-oppia vastaan.
        Mainitsit Timoteuksen:
        Esim. 1Tim
        9 "lakia ei ole pantu vanhurskaille"
        3"kieltävät nauttimasta ruokia"
        Muuten kivtitäisitkö sinä kristittyjä, jos tooraa tulisi voimaan?

• Lue itse Tooraa, tutki Jumalan sanaa päivin ja öin. Jokainen voi itse lukea Toorasta miten tulee elää ja kuinka noudattaa Jumalan pyhää lakia. Jumalan pyhä laki tekee tyhmästä viisaan.

• kertokaanyt

Pyysin kertomaan mitä Toorasta toorauskonnon harjoittajat noudattavat, koska he eivät voi noudattaa kaikkea, vaan he joutuvat valikoimaan.

He eivät nyt kertakaikkiaan halua vastata, että mitä he noudattavat ja mitä eivät noudata.

Olkaa nyt ystävällisiä ja kertokaa hyvin tarkasti, millaisia uskonnollisia tapoja teillä toorauskonnon noudattajilla on, koska on täysin selvää se, että koko Tooraa te ette noudata, ettekä voikaan!

Please, olkaa niin ystävällisiä ja kertokaa.

Epämääräisistä lausunnoista ei ole kenellekään mitään hyötyä.

Teille on varattu tässä oma osio sitä varten. Miksi ette halua kertoa?

• bvxb

Kyllä Jeesus ja apostolit noudattivat kaikkea Toorasta. Sinä voi lukea kaiken Uudesta testamentista. Sieltä ne kysymäsi tavat löytyvät.

Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

Sen sanon, ettei Jeesus ja apostolit viettäneet lepopäivää sunnuntaina vaan sapattina. He eivät viettäneet joulua, vaan mm. pääsiäistä, happamattoman leivän juhlaa, josta Paavali puhui 1 Kor 5:ssa; helluntaita, lehtimajanjuhlaa jne. He eivät syöneet koskaan sianlihaa eikä verta eivätkä opettaneet syömään sellaisia. Pietari ymmärsi, ettei hänen näkynsä tarkoittanut syömistä vaan sitä, ettei Jumalan puhdistamaa ihmistä saa sanoa saastaiseksi, minkä jälkeen hän jatkoi sianlihan karttamista samalla tavalla kuin ennenkin.

Helluntaikirkko noudattaa roomalaisten uskontojen tapoja, jotka se on omaksunut katolis-luterilaisesta kirkosta. Helluntailaisuus on osa huorakirkkojärjestelmää, joka eksyttää ihmiset noudattamaan laittomuutta, jottei helluntailaiset pelastuisi. Helluntaikirkosta ei juuri kukaan pelastu.

Dan 7:25 Uhmaten hän puhuu Korkeinta vastaan,
        tuhoaa Korkeimman pyhiä
        ja pyrkii muuttamaan juhla-ajat ja lain.
        Korkeimman pyhät annetaan hänen armoilleen
        ajaksi, kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.
        26 Mutta oikeus on istuva tuomitsemaan,
        ja hänen valtansa otetaan häneltä pois,
        se tuhotaan ja hävitetään lopullisesti.
        27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.

Lk. 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?"

Jeesus vastasi:

24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Kyllä Jeesus ja apostolit noudattivat kaikkea Toorasta. Sinä voi lukea kaiken Uudesta testamentista. Sieltä ne kysymäsi tavat löytyvät.

Ap.t 25:8. sillä Paavali torjui syytökset ja sanoi: "Minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan".

Ap.t 28:17 Kolmen päivän kuluttua Paavali kutsui juutalaisten johtomiehet luokseen. Kun nämä olivat saapuneet, hän sanoi: "Veljet! Minut luovutettiin Jerusalemissa roomalaisten käsiin, vaikka en ole millään tavoin rikkonut kansaamme enkä isiltä perimiämme säädöksiä vastaan.

Sen sanon, ettei Jeesus ja apostolit viettäneet lepopäivää sunnuntaina vaan sapattina. He eivät viettäneet joulua, vaan mm. pääsiäistä, happamattoman leivän juhlaa, josta Paavali puhui 1 Kor 5:ssa; helluntaita, lehtimajanjuhlaa jne. He eivät syöneet koskaan sianlihaa eikä verta eivätkä opettaneet syömään sellaisia. Pietari ymmärsi, ettei hänen näkynsä tarkoittanut syömistä vaan sitä, ettei Jumalan puhdistamaa ihmistä saa sanoa saastaiseksi, minkä jälkeen hän jatkoi sianlihan karttamista samalla tavalla kuin ennenkin.

Helluntaikirkko noudattaa roomalaisten uskontojen tapoja, jotka se on omaksunut katolis-luterilaisesta kirkosta. Helluntailaisuus on osa huorakirkkojärjestelmää, joka eksyttää ihmiset noudattamaan laittomuutta, jottei helluntailaiset pelastuisi. Helluntaikirkosta ei juuri kukaan pelastu.

tuhoaa Korkeimman pyhiä
        27 Kuninkuus ja valta ja valtakuntien mahti kaiken taivaan alla annetaan Korkeimman pyhien kansalle. Sen kansan valtakunta on ikuinen valtakunta, ja kaikki vallat palvelevat ja tottelevat sitä.

Jeesus vastasi:

24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.

Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia.

• bvxb
        teen-töitä-sapattina kirjoitti:

Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia.

Niin ja Jeesus käski opettaa juutalaiset tavat kaikille kansoille. Uusi liitto solmittiin vain Israelin kanssa, joten pelastus tulee liittymisestä Israelin kansaan.

Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni... 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Niin ja Jeesus käski opettaa juutalaiset tavat kaikille kansoille. Uusi liitto solmittiin vain Israelin kanssa, joten pelastus tulee liittymisestä Israelin kansaan.

Mt 23: 1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen: 2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa. 3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Mt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni... 20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Käsittääkseni uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen..

Room. 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, ..

Lue apt 15. luku

• bvxb

Käsittääkseni uusi liitto alkoi vasta Jeesuksen kuoleman jälkeen..

Room. 7:4 Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, ..

Lue apt 15. luku

Ap.t 15.-luku ei kumoa lakia pakanoiden osalta. Se selittää, ettei ulkomailla asuvien pakanoiden tarvitse ottaa ympärileikkausta, koska Mooseksen laki ei vaadi sitä heiltä. Siis laissa ei ole säädetty ulkomailla asuville pakanoille velvollisuutta ottaa ympärileikkausta, joten heidän ei tarvitse noudattaa Mooseksen lakin tätä kohtaa, koska se ei koske heitä. Ympärileikkaus on pakollinen kaikille Abrahamin biologisille jälkeläisille.

Apostolien kokous myös kiinnitti huomiota siihen, ettei kaikki pakana osaa noudattaa lakia, koska he eivät olleet käyneet joka sapatti synagogassa lukemassa lakia, kuten juutalaiset olivat käyneet. Pakanat saivat aikaa opiskella lakia, mutta heiltä vaadittiin aluksi heti kolmen ruokasäädöksen noudattamista (kosher) ja haureuden lopettamista. Tämä ei vapauttanut pakanoita vapaasti varastamaa eikä murhaamaan, vaan antoi heille aikaa opiskella laki. Paavali vaati roomalaisia pakanoita noudattamaan lakia kokonaan kadotustuomion uhalla.

Sinulla on velvollisuus pitää vapaapäivä sapattina ja levätä. Tämä käsky kuuluu myös pakanoille.

Uusi liitto astui voimaan silloin, kun Jeesus sen asetti viimeisellä aterialla. Uusi liitto solmittiin vain Israelin kansan kanssa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.

33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Gal. 4:4 -5 …. Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaisena syntyneen, lunastamaan lain alaiset jotta me saisimme lapseuden

Pohdittavaksi: Oliko Jeesus Mooseksen lain alla?
        Olivatko opetuslapset Mooseksen lain alla ennen kuin uusi liitto alkoi?
        Milloin jakeessa Gal. 4:5 mainittu lunastaminen tapahtui?
        Paavali kirjoittaa: Room 6:15 emme ole lain alla

• bvxb

Gal. 4:4 -5 …. Poikansa, vaimosta syntyneen, lain alaisena syntyneen, lunastamaan lain alaiset jotta me saisimme lapseuden

Pohdittavaksi: Oliko Jeesus Mooseksen lain alla?
        Olivatko opetuslapset Mooseksen lain alla ennen kuin uusi liitto alkoi?
        Milloin jakeessa Gal. 4:5 mainittu lunastaminen tapahtui?
        Paavali kirjoittaa: Room 6:15 emme ole lain alla

Jeesus noudatti lakia ja käski muitakin noudattamaan lakia. Alla on riittävät Raamatun kohdat todentamaan tämä asia.

Jeesuksen opetuslapset ja Paavali noudattivat Mooseksen lakia uuden liiton aikana jokaista käskyä myöden. Näitäkin Raamatun jakeita on siteerattu.

Lain alla ovat ne juutalaiset, jotka noudattavat lakia, mutta kieltävät Kristuksen. Ne kristityt jotka noudattavat Mooseksen lakia ja uskovat Kristukseen ovat armon alla. Ne pakanat. jotka uskovat Jeesukseen, mutta eivät noudata Tooraa, eivät ole Kristuksessa, eivät armo alla vaan tuomion alla.

Galattalaiskirje on suurimmaksi osaksi osoitettu seurakunnalle, joka oli luopumassa uskosta Jeesukseen Kristukseen ja palaamassa vanhan liiton juutalaiseksi. Nämä ainoastaan ovat lain alaisia. Sen tähden Galattalaiskirje ei sovellut monessakaan kohdassa suomalaisiin pakanoihin.

Room 6:15 nimenomaan tarkoittaa sitä, ettei armon alla saa rikkoa lakia vastaan. Voi sinua.

Room 6:15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki! 16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Jh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Jeesus noudatti lakia ja käski muitakin noudattamaan lakia. Alla on riittävät Raamatun kohdat todentamaan tämä asia.

Jeesuksen opetuslapset ja Paavali noudattivat Mooseksen lakia uuden liiton aikana jokaista käskyä myöden. Näitäkin Raamatun jakeita on siteerattu.

Lain alla ovat ne juutalaiset, jotka noudattavat lakia, mutta kieltävät Kristuksen. Ne kristityt jotka noudattavat Mooseksen lakia ja uskovat Kristukseen ovat armon alla. Ne pakanat. jotka uskovat Jeesukseen, mutta eivät noudata Tooraa, eivät ole Kristuksessa, eivät armo alla vaan tuomion alla.

Galattalaiskirje on suurimmaksi osaksi osoitettu seurakunnalle, joka oli luopumassa uskosta Jeesukseen Kristukseen ja palaamassa vanhan liiton juutalaiseksi. Nämä ainoastaan ovat lain alaisia. Sen tähden Galattalaiskirje ei sovellut monessakaan kohdassa suomalaisiin pakanoihin.

Room 6:15 nimenomaan tarkoittaa sitä, ettei armon alla saa rikkoa lakia vastaan. Voi sinua.

Sinä bvxb olet ilmeisesti sellainen, joka tahtoo olla Mooseksen lain alla .

[jakeista Gal. 4:19-21, v. 1776 käännös.] 19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!
        20. Mutta minä soisin olevani teidän tykönänne, että minä taitaisin äänenikin muuttaa; enpä minä tiedä, mitä minä tästedes teen teidän kanssanne.
        21. Sanokaat minulle te, jotka lain alla olla tahdotte.....

Room 6:15 emme ole lain alla

• bvxb

[jakeista Gal. 4:19-21, v. 1776 käännös.] 19. Minun rakkaat lapseni, jotka minun täytyy vasta-uudesta kivulla synnyttää, siihenasti kuin Kristus teissä jonkun muodon sais!
        20. Mutta minä soisin olevani teidän tykönänne, että minä taitaisin äänenikin muuttaa; enpä minä tiedä, mitä minä tästedes teen teidän kanssanne.

Minä uskon Jeesukseen Kristuksen, joten en ole lain alla vaan armon alla. Se tarkoittaa sitä, että minun on myös noudatettava lakia. Sinä et ole armon alla, koska puhut lakia vastaan.

• niinpäniiiin

Sinä et ole ollenkaan ymmärtänyt, mitä Roomalaiskirjeen 6.-luvussa sanotaan. Armon alla ei saa tehdä syntiä, mikä on lain rikkomista.

Jos ei tee parannusta laittomuudesta, ei saa armoa.

• wex87999

Kannatetaan. Kun vain pysyisi palstallaan. Epäilen pysyykö. Eräiden tyyppien on mahdotonta keskustella asiallisesti koska he ovat mielestään kaikkitietäviä, kaikkien asioiden asiantuntijoita.

• Kristitty.NJET

Tässä joitakin väitteitä:

Tooran mukaan tuomitaan kaikki ja se on voimassa kaikkialla, vaikka sitä ei olekaan julistettu pakanoille, mutta heidät kuitenkin tuomitaan sen mukaan. Oma syynsä jos eivät ole kuulleet!

Toora on mitä milloinkin. Joskus se on kertomus maailman luomisesta, vedenpaisumuksesta, patriarkoista, Egyptistä vapautumisesta, temppelin esikuvallisista uhreista, lupauksista Messiaan tulosta, vieläpä joskus koko Vanha testamentti.
      Kuitenkin silloin kun puhutaan tooran täyttymisestä se ei vahingossakaan viittaa vertauskuvallisiin menoihin ja ennustuksiin vaan lakipykäliin joita lienee noin 613.

Näitä kaikkia lakeja tulee tietysti noudattaa, mutta koska temppeliä ei ole, niistä voi jättää kolmasosan noudattamatta. Toisen kolmasosan voi jättää noudattamatta siksi että Suomen laki kieltää ne.
      Lopuista käskyistä voi karsia suuren osan pois, koska ne eivät kenties ole ajankohtaisia, kuten :

Käsky 598: älä pelkää vihollista sodassa
      599: valita erikoinen pappi rohkaisemaan sotilaita
      600 vapaaehtoisessa sodassa noudatettava tooran sääntöjä
      601 ei saa jättää henkiin ketään seitsemästä kanaanilaisheimosta
      602 hävittää nämä kansat Israelin alueelta
      603 ei tuhota hedelmäpuita sodassa
      604 käsitellä kaunista naisvankia tooran mukaan
      605 ei myydä kaunista sotavankinaista
      606 ei alentaa kaunista vankinaista maamuijan oloihin
      607 ei tarjota rauhaa Ammonilaisille tai Mooabilaisille ennen sotaa
      608 ettei kukaan saastainen saa mennä leeviläisten leiriin
      609 pitää olla käymälä leirin ulkopuolella
      610pitää se paikka siistinä
      611 aina muistaa mitä Amalek teki
      612 ei saa unohtaa mitä Amalek teki pahaa
      .613 hävittää Amalekin jälkeläiset

Sitten on käskyjä joita jokainen normaali ihminen noudattaa tietämättä mitään toorasta, kuten:

278 älä tapa syytöntä
      279 älä kidnappaa israelilaista
      280 älä ryöstä
      281 älä petä ketään

Mitä käskyjä jää jäljelle? Sitä eivät toraistit kerro, koska tosiasiassa ei jää juuri mitään käskyjä' jäljelle.
      Jos otetaan pois kymmenen käskyä jotka useat uskonsuunnat hyväksyvät, niin toraisteille jää vain muutama pikku säänto noudatettavaksi:
      365 miehet eivät saa käyttää naisten vaatteita
      366 naiset eivät sa käyttää miesten vaatteita
      367 ei vaatteita kahdenlaisista langoista
      17 ympärileikkaa miespuoliset
      18 tee tupsut vaatteihisi
      19 sido raamatunlause otsallesi
      20 sido raamatunlauseita käsivarrellesi
      21 kirjoita raamatunlauseita ovesi pieliin

Toraistit ylpeilevät niistä harvoista käskyistä joita he noudattavat silloin tällöin. Ei monikaan opettele uusia raamatunlauseita joka päivä kirjoittamalla niitä sinne tänne.
      Kukaan toraisti ei halua edes tulla ympärileikatuksi!

Mikseivät toraistit kerro suoraan etteivät he noudata kuin pientä osaa tooran käskyistä? Mikseivät he kerro ihmisille että monet säännöt ovat sellaisia että kaikki uskovat niitä noudattavat tietämättään, jos rakastavat toisiaan!
      Mikseivät he kerro mitä käskyjä he eivät enää noudata? Niitähän on suurin osa tooran käskyistä!

Mikseivät he sano että Laki ja Profeetat tarkoittavat Vanhaa Testamenttia, eikä mitään käskykokoelmaa, ja että Jeesus tuli täyttämään esikuvat ja ennustukset?
      Miksi he valehtelevat tietoisesti?

• bvxb

Tooraa julistetaan pakanoille Jeesuksen käskyn mukaan ja pakanoille on velvollisuus noudattaa sitä.

Helluntaikirkko opettaa kansaa rikkomaan lakia vastaan, koska se ei ole Kristuksen kirkko vaan sen valhejäljitelmä. Helluntaikirkko on katolisen kirkon lahko, joka julistaa antikristuksen laittomuutta. Sen takia helluntailaisuus ei ole Raamatun uskonto vaan eksytystä. Jeesus sanoi yksiselitteisesti, ettei armolahjojen perusteella voimatekoja tehneet pelastu, jos eivät noudata lakia. Laittomuuden tekijät tuomitaan kadotukseen armolahjoista ja uskontunnustuksesta huolimatta.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• suunpuhettavain

Kuinka monta lähetyssaarnaajaa toraistit ovat lähettäneet pakanoiden keskuuteen? Eivätkö he vain mahtaile muutamalla säännöllään kristittyjen keskuudessa?

Jos tooran toteuttaminen nykymaailmassa on taivaallisen Isän tahto, miksi ette toteuta sitä! Menkää teiden varsille julistamaan tooraa, kirjoittakaa säännöt suureen tauluun ja pankaa johonkin näkyvälle paikalle!

Jeesus ei sano että ei kukaan joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sen sijaan Hän sanoo että fariseusten ja kirjanoppineiden vanhurskaudella sinne ei pääse kukaan!

• bvxb
        suunpuhettavain kirjoitti:

Kuinka monta lähetyssaarnaajaa toraistit ovat lähettäneet pakanoiden keskuuteen? Eivätkö he vain mahtaile muutamalla säännöllään kristittyjen keskuudessa?

Jos tooran toteuttaminen nykymaailmassa on taivaallisen Isän tahto, miksi ette toteuta sitä! Menkää teiden varsille julistamaan tooraa, kirjoittakaa säännöt suureen tauluun ja pankaa johonkin näkyvälle paikalle!

Jeesus ei sano että ei kukaan joka sanoo Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan. Sen sijaan Hän sanoo että fariseusten ja kirjanoppineiden vanhurskaudella sinne ei pääse kukaan!

Me toteutamme taivaallisen Isän tahtoa. Sitä paitsi Tooraa voi opiskella avaamalla Raamatun. Jeesus käski opiskelemaan ja noudattamaa Tooraa. Hän ei kumonnut siitä piirtoakaan. Miksi et opiskele Tooraa, kun se löytyy sinun Raamatustasi? Syy voi olla siinä, ettet ole Kristuksessa ja sen takia et siedä uskoa Raamattua.

• suunpuhettavain

Syy siihen etyten opiskele tooraa on että kun on tullut Kristuksen luo, ei enää tooralla ole mitään annettavaa.
        Jeesus ei käskenyt opiskelemaan tooraa . Hän täytti sen ennustukset ja esikuvat viimeistä piirtoa myöten!

Ilmeisesti ette ole oppineet toorasta mitään, kun on vaikka kuinka monta kohtaa jota ette noudata. Ei kai se teitä hyödytä että pidätte joka viidennen säännön! Niinhän pakanatkin tekevät tietämättään, koska monet säännöt ovat normeja joka kulttuurissa.

Kertokaapa kerrankin mitä sääntöjä te pidätte, jotka tekee teidät sen paremmiksi!

• bxcb
        suunpuhettavain kirjoitti:

Syy siihen etyten opiskele tooraa on että kun on tullut Kristuksen luo, ei enää tooralla ole mitään annettavaa.
        Jeesus ei käskenyt opiskelemaan tooraa . Hän täytti sen ennustukset ja esikuvat viimeistä piirtoa myöten!

Ilmeisesti ette ole oppineet toorasta mitään, kun on vaikka kuinka monta kohtaa jota ette noudata. Ei kai se teitä hyödytä että pidätte joka viidennen säännön! Niinhän pakanatkin tekevät tietämättään, koska monet säännöt ovat normeja joka kulttuurissa.

Kertokaapa kerrankin mitä sääntöjä te pidätte, jotka tekee teidät sen paremmiksi!

Saat tuomion näistä sanoistasi. Vai ei Jeesus käskenyt noudattamaan Tooraa. Kyllä käski ja käski opettamaan Tooran kaikille kansoille.

Ilman parannuksen tekoa laittomuudesta ei ole pelastusta. Jeesus sanoi, ettei hän pelasta niitä uskovia, jotka rikkovat lakia vastaan, siis tekevät laittomuutta. Sinä teet sitä koko ajan ja vielä puhut lakia vastaan. Saat tuomion näistä sanoistasi.

Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Hepr 5:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

• kamalaaaa

bvxb, on sulla meinaan aikamoista pyykkäämistä ja peseytymistä . Saastaisuus leviää kuin joku tarttuva tauti, niin että sinun pyhyytesi on erittäin katoavaa laatua. Jos vaikka joku possunkyljyksen syönyt hipaisee sinua, niin olet saastainen. Jeesuksen aikoihin roomalaisten herkkua olivat sianliha ja kani tai jänis. Juutalaiset varoivat saastuttamatta itseään: Ja itse he eivät menneet sisälle palatsiin, etteivät saastuisi, vaan saattaisivat syödä pääsiäislammasta.

Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.

• bvxb

Jeesus, Paavali ja kreikkalainen Timoteus noudattivat Tooraa. Ei heillä ollut Tooran kanssa mitään ongelmaa noudattaa sitä. Sinulla on ongelma, koska sinä et ole Kristuksessa vaan antikristuksessa, joka on laittomuuden mies.

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Jeesus, Paavali ja kreikkalainen Timoteus noudattivat Tooraa. Ei heillä ollut Tooran kanssa mitään ongelmaa noudattaa sitä. Sinulla on ongelma, koska sinä et ole Kristuksessa vaan antikristuksessa, joka on laittomuuden mies.

Jeesus ja Paavali olivat juutalaisia, ja myös Timoteuksen äiti oli juutalainen.

• bvxb

Timoteuksen isä oli kreikkalainen ja hän oli pakana. Timoteus ei ollut alun perin ympärileikattu. Timoteus kääntyi myöhemmin kristityksi juutalaiseksi.

Koska teet töitä sapattina, sinä et kunnioita Sapatin Herran Jeesuksen Kristuksen käskyä ja esimerkkiä levätä. Sen tähden sinä et ole Kristuksessa.

• bxcb

Sapatin rikkojat eivät pääse tuhatvuotiseen valtakuntaan, jolloin lähes kaikki luterilaiset ja helluntailaiset saavat tuomion.

Jumalan valtakuntaan pääsee ne pakanat, jotka pysyvät liitossa Kristuksen kanssa. Liitto edellyttää parannuksen tekoa laittomuudesta ja kääntymistä noudattamaan lakia.

Miika 4:
        1. Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana,
        ylimmäisenä vuorista, ja se on oleva korkein kukkuloista, ja sinne virtaavat kansat.
        2. Monet pakanakansat lähtevät liikkeelle sanoen: "Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, Jaakobin Jumalan temppeliin, että hän opettaisi meille teitänsä ja me vaeltaisimme hänen polkujansa; sillä Siionista lähtee laki, Jerusalemista Herran sana."
        3. Ja hän tuomitsee monien kansojen kesken, säätää oikeutta väkeville pakanakansoille, kaukaisiin maihin saakka. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla. 13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Room 2: 27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

Room 3: 31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• teen-töitä-sapattina
        bvxb kirjoitti:

Timoteuksen isä oli kreikkalainen ja hän oli pakana. Timoteus ei ollut alun perin ympärileikattu. Timoteus kääntyi myöhemmin kristityksi juutalaiseksi.

Koska teet töitä sapattina, sinä et kunnioita Sapatin Herran Jeesuksen Kristuksen käskyä ja esimerkkiä levätä. Sen tähden sinä et ole Kristuksessa.

Mutta Timoteuksen äiti oli juutalainen.

• bvxb

Mutta Timoteuksen äiti oli juutalainen.

Sinä et taida lukea ollenkaan kommentteja. Timoteuksen isä oli kreikkalainen ja Timoteus oli ympärileikkaamaton pakana, joka aluksi eli kreikkalaisessa kulttuurissa. Timoteuksesta ei tee juutalaista hän äitinsä kulttuuri, koska isä oli kreikkalainen ja poika sen takia ympärileikkaamaton pakana.

• paavalinsana

Gal.2:3. Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
        4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
        6. Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

• bxcb
        paavalinsana kirjoitti:

Gal.2:3. Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.
        4. Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
        5. me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
        6. Ja nuo, joita jonakin pidettiin - millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön - nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,

Niin, et ole ollenkaan lukenut edellisiä kommentteja. Mooseksen laki ei velvoita ketään ulkomailla asuvaa pakanaa ottamaan ympärileikkausta. Kristityn ei pidä kääntyä vanhan liiton juutalaiseksi vaan uuden liiton juutalaiseksi. Sitä tarkoittaa Paavali. Paavali kuitenkin ympärileikkasi Timoteuksen.

• Laskuntulos

Haagarin lapset (toraistit) vainoavat vapaana syntyneitä Aabrahamin lapsia! Aabrahamilla ei ollut tooraa!

• Laskuntulos

Toraistit ovat kuolleen miehen (vanhan liiton) vaimo. Me kristityt olemme uuden miehen (uusi liitto) vaimo.
      Siksi toraistit kiristelevät täällä hampaitaan.
      Me kristityt olemme irti laista ja palvelemme
      Jumalaa Hengen uudessa tilassa!!!
      Lukekaa Paavalin opetus alla.

Kirje roomalaisille 7
      1. Vai ettekö tiedä, veljet - minä puhun lain tunteville - että laki vallitsee ihmistä, niin kauan kuin hän elää?
      2. Niinpä sitoo laki naidun vaimon hänen elossa olevaan mieheensä; mutta jos mies kuolee, on vaimo irti tästä miehen laista.
      3. Sentähden hän saa avionrikkojan nimen, jos miehensä eläessä antautuu toiselle miehelle; mutta jos mies kuolee, on hän vapaa siitä laista, niin ettei hän ole avionrikkoja, jos menee toiselle miehelle.
      4. Niin, veljeni, teidätkin on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksenne toisen omiksi, hänen, joka on kuolleista herätetty, että me kantaisimme hedelmää Jumalalle.
      5. Sillä kun olimme lihan vallassa, niin synnin himot, jotka laki herättää, vaikuttivat meidän jäsenissämme, niin että me kannoimme hedelmää kuolemalle,
      6. mutta nyt me olemme irti laista ja kuolleet pois siitä, mikä meidät piti vankeina, niin että me palvelemme Jumalaa Hengen uudessa tilassa emmekä kirjaimen vanhassa.

• bxcb

Jeesus pelastaa vain ne uskovat, jotka alkavat noudattamaan lakia. Se koskee myös pakanoita. Ne juutalaiset, jotka jäivät lain alle ilman usko Kristukseen, tuhoutuvat epäuskonta takia. Ne pakanat, jotka luulevat uskovansa, mutta eivät noudata Tooraa tuhoutuvat myös.

Koita lukea nämä jakeet. Ne ovat Uudesta testamentista ja sen mukaan sinun tuomiosi on viimeisenä päivänä.

Hepr 5:28 Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana.

• niinpäniiiin

Kukaan ei ole irti laista. Ei pakana eikä juutalainen, koska kumpikin ovat nykyään sama ihmisryhmä.

Laskuntulos, missä liitossa sinä kuvittelet sitten olevasi? Uudessako liitossa? Niin se solmittiin vain juutalaisten kanssa ja sen takia, että he alkaisivat noudattamaan lakia. Jos et noudata lakia, sinulla ei ole liittoa. Et ole silloin edes Kristuksessa, sillä tämän uuden liiton välimies oli Kristus:

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. 32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.

33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. 34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

• paavalinsana

Voisiko bxcp lainata enemmän kuin jakeen sieltä, toisen täältä! Muutoin ei tiedä mitä kirjoittaja tarkoittaa, mutta se ei liene tarkoituskaan!

Esimerkiksi Room.3-luku sanoo aivan toista kuin mitä' bxcp väittää:

19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Hävetkää Raamatun väärentäjät, vai ettekö osaa lukea!

• Laskuntulos

Oikeassa olet paavalinsana. Lisäksi uhkaillaan kadotustuomiolla, jos ei olla samaa mieltä. Tällä tavalla he pitävät "seurakuntansa", jos sitä heillä on kurissa.
        Raamatussa sanotaan, että "Arvostelkaa kaikkea" siihen heidänkin on tyytyminen.

• bxcb
        paavalinsana kirjoitti:

Voisiko bxcp lainata enemmän kuin jakeen sieltä, toisen täältä! Muutoin ei tiedä mitä kirjoittaja tarkoittaa, mutta se ei liene tarkoituskaan!

Esimerkiksi Room.3-luku sanoo aivan toista kuin mitä' bxcp väittää:

19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta.
        28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
        29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin,
        30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
        31. Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.

Hävetkää Raamatun väärentäjät, vai ettekö osaa lukea!

Sinä et nyt ymmärrä sitä, että olla lain alla tarkoittaa samaa, kuin olla juutalainen, joka kieltää uskonsa Jeesukseen Kristukseen. Se ei johda pelastukseen, koska heillä ei ole uskoa. Tätä puhuu Paavali myös Galattalaiskirjeessään seurakunnalla, joka oli luopumassa Kristuksesta ja palaamassa takaisin vanhan liiton juutalaiseksi. Paavali moittii roomalaisia juutalaisia samasta asiasta, mikä on uskon puute.

Mutta olla armon alla ei vapauta noudattamasta lakia. Roomalaiskirjeessään Paavali moitti pakanoita siitä, etteivät he noudata lakia ja varoitti kadotustuomiosta sen takia.

Pelastus taivaaseen vaatii sekä uskoa että lain noudattamista.

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Ja tätä te ette pysty millään kumoamaa. Paavali vaati kaikilta lain noudattamista sillä uhalla, että tuomitaan kadotukseen. Armon alla on pakko noudattaa lakia, muuten ei ole enää Kristuksessa, vaan tuomion alla.

Jeesus sanoi, ettei hän pelasta niitä uskovia, jota rikkovat lakia vastaan. Siis on pakko tehdä parannus laittomudusta, muuten armolahjojakin saanut uskovat tuomitaan kadotukseen.

• raamatunsana

Usko nyt että ellei vanhurskautesi ole paljon suurempi, kuin kirjanoppineiden ja fariseusten. et pääse edes taivasten valtakuntaan!

Mitä muuta sanottiin fariseuksille ja kirjanoppineille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa"
        "Voi teitä te kirjanoppineet ja fariseukset, jotka oplette valkeaksi kalkittujen hautojen kaltaisia"

"Sinä sokea fariseus: Puhdista ensin maljan sisäpuoli, niin että ulkopuolikin tulisi puhtaaksi"

"Publiokaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan"

Etsikää itse lisää ohjeita omatekoisen vanhurskauden harrastajille!

• Laskuntulos
        bxcb kirjoitti:

Jeesus pelastaa vain ne uskovat, jotka alkavat noudattamaan lakia. Se koskee myös pakanoita. Ne juutalaiset, jotka jäivät lain alle ilman usko Kristukseen, tuhoutuvat epäuskonta takia. Ne pakanat, jotka luulevat uskovansa, mutta eivät noudata Tooraa tuhoutuvat myös.

Koita lukea nämä jakeet. Ne ovat Uudesta testamentista ja sen mukaan sinun tuomiosi on viimeisenä päivänä.

En ymmärrä vastaustasi. Vastaa minun kommenttiin Paavalin tekstiin. Yritätkö hämätä, kun et osaa vastata?

• bxcb
        Laskuntulos kirjoitti:

En ymmärrä vastaustasi. Vastaa minun kommenttiin Paavalin tekstiin. Yritätkö hämätä, kun et osaa vastata?

Vastasin selvästi sinulle. Lain alla oleminen tarkoittaa sitä, ettet usko Jeesukseen, mutta noudatat lakia. Ilman uskoa laki ei voi pelastaa. Mutta ei ole myöskään uskoa, jos et noudata lakia. Lue huolella edellä olevat kohdat Raamatusta. Et voi sulkea korviasi siltä, että pakana tuomitaan kadotukseen, jos hän ei ala noudattaa lakia. Se lukee mm Roomalaiskirjeessä.

• Laskuntulos

Kertokaapa toraistit kuka teistä kivittää kristittyjä, jos tooraa olisi voimassa?
      Eikö teillä ole elämää, kun pitää notkua päivät pitkät helluntailaisten keskustelupalstalla!!!

• bxcb

Helluntaikirkko on seurakunnan valhejäljitelmä, joka ei noudata Jeesuksen käskyjä. Helluntailaisista ei juuri kukaan pelastu.

Joh 12: 48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• niinpäniiiin

Suomi24 kirjoittavat helluntailaiset ym. uskovat saavat koko ajan tuomioita. Jokaisesta turhasta sanasta saat tuomion. Näin teidän syntinne tulee esille ja teistä tulee varoittavia esimerkkejä niille, joilla on vielä mahdollisuus pitää kielensä kurissa.

• itsekoroittajia

bxcb on se joka määrää kuka pelastuu! Hän vahtii ettei kukaan muu voi pelastua kuin jotkut toraistit.
        Koska tuo tehtävä on ennen kuulunut Jeesukselle, niin bxcb on ottanut Jeesuksen paikan, hän on siis Jumalan pojan viransijainen!
        Monta antikristusta onkin ilmaantunut vuosien kuluessa.

• igfd
        itsekoroittajia kirjoitti:

bxcb on se joka määrää kuka pelastuu! Hän vahtii ettei kukaan muu voi pelastua kuin jotkut toraistit.
        Koska tuo tehtävä on ennen kuulunut Jeesukselle, niin bxcb on ottanut Jeesuksen paikan, hän on siis Jumalan pojan viransijainen!
        Monta antikristusta onkin ilmaantunut vuosien kuluessa.

Lain vastustajat tuomitaan. Se lukee Raamatussa. Koskee jokaista uskovaa, pakanasta juutalaiseen.

• Laskuntulos
        bxcb kirjoitti:

Helluntaikirkko on seurakunnan valhejäljitelmä, joka ei noudata Jeesuksen käskyjä. Helluntailaisista ei juuri kukaan pelastu.

Joh 12: 48 Jos joku torjuu minut eikä ota sanojani vastaan, hänellä on kyllä tuomarinsa: se sana, jonka olen puhunut, tuomitsee hänet viimeisenä päivänä. 49 En minä ole puhunut omissa nimissäni. Isä, joka on minut lähettänyt, on määrännyt, mitä minun tulee puhua ja julistaa, 50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

Mitä se sinulle kuuluu kuka helluntailaisista pelastuu. Te toraistit iloitsette jokaisesta helvettiin meniästä ja nautitte siitä että voitte tuomita jonkun helvettiin!
        Tästä näkee, että ette ole kristittyjä.
        Jumala ei halua sitä että joku joutuu kadotukseen.

• bnmc
        Laskuntulos kirjoitti:

Mitä se sinulle kuuluu kuka helluntailaisista pelastuu. Te toraistit iloitsette jokaisesta helvettiin meniästä ja nautitte siitä että voitte tuomita jonkun helvettiin!
        Tästä näkee, että ette ole kristittyjä.
        Jumala ei halua sitä että joku joutuu kadotukseen.

Me olemme kristittyjä. Jumala haluaa että kaikki noudattaisivat lakia, jotta kaikki voisivat pelastua. Mutta totuus on, ettei kaikki noudata lakia, joten armolahjoja saanut helluntailainenkin yleensä tuomitaan helvettiin, koska hän teki laittomuutta.

Lk. 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:

• kirjoitusten-mukaan

Teille on annettu oikeaa Sanaa siitä, että lakia on noudatettava. Kun Herra Jeesus Kristus saapuu tulenlieskojen keskellä takaisin, hän tuhoaa jokaisen sianlihan syöjän, mikä tarkoittaa jokaisen Mooseksen lain vastustajan. Tässä ei ole sikäli mitään uutta, koska Uusi testamentti vaatii pakanoiden noudattaa myös lain ruokasäädöksiä. Jos teitä ei lain noudattaminen kiinnosta, niin ette pääse Jeesuksen valtakuntaan, vaan joudutte helvetin tuleen.

2 Tess. 1:7-9: kun HERRA JEESUS väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta TULENLIESKOJEN KESKELLÄ ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta

Jes 66:15-19 Katso, Herra saapuu TULENLIESKASSA, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo...

• eiRaamattututtu

Missä on kristitty net, kun hänelle avattiin oma palsta, jolla hän voisi kertoa, mitä hän noudattaa ja mitä ei.

Ketju on taas kohta täynnä samaa paskaa, kun ei tule selkeitä yksityiskohtaisia määräyksiä, miten pitää noudattaa toorauskonnossa.

Olkaa nyt ystävällisiä ja kertokaa, mitä toorasta te noudatatte, ei kai se nyt niin mahdoton ole kertoa, vai ettekö itsekään tiedä, mitä teidän pitäisi noudattaa..

En minä ole kiinnostunut samasta paskanjauhannasta, vaan selkeistä ohjeista siitä, miten toorauskonnossa eletään ja mitä tehdään, mitä noudatetaan ..

Eikö teistä kenestäkään ole antamaan yksinkertaisia ohjeita, miten toorauskontoa pitää harjoittaa - eikä yksikään teistä osaa sitä kertoa?
      Oletteko siis pelkkiä paskanjauhajia, jotka sanovat vain, että lukekaa, lukekaa .. en lue, ellette osaa kertoa, mitä te noudatatte? miten elätte toorauskontoanne todeksi.

Antakaa tulla nyt ne toorauskontonne säännöt niin yksinkertaisessa muodossa, että hullukin osaa niistä jotain ymmärtää!

Ei tätä palstaa avattu keskusteluun, vaan sen esille tuomiseen, mitä toorauskonnossa harjoitetaan, jotta me näemme, miten te elätte ja uskontoanne harjoitatte.

Älkää siis jauhako enää tyhjiä lauseita, vaan selkeitä sääntöjä sääntöjen jälkeen, miten toorauskontoa harjoitetaan, vai ettekö itsekään tiedä --- onko teidän uskontonne vain pelkkää tyhjien mantrojen hokemista, että noudattakaa .. noudattakaa ..

Ei hyvät hyssykät sentään, ei meillä suomalaisilla ole enää kotona Raamattuja, emmekä niitä netistä ala lukemaan -- kertokaa nyt ..

Ettekö te toorauskonnon harjoittajat halua saada seuraajia, vai miksi ette suostu kertomaan?

Ei me suomalaiset enää tunneta Raamatua lainkaan, ei ole sitä luettu, eikä lueta, joten sitä on turha hokea.. ellette halua kertoa .. liejukaa sitten omassa häpeässänne ja tyhmyydessänne .. eihän kukaan voi tietää, jos ette osaa tai halua kertoa .. kauniistikin on pyydetty, mutta vastausta ei saa!!! mitä piruja te olette, kun ette kerro ??

• mbfd

Lue Raamatusta. Jeesus, apostolit, Paavali ja Timoteus antoivat esimerkkiä, miten tulee elää.

• Lue Raamattua, tutki Jumalan pyhää lakia päivin ja öin ja ota itse asioista selvää. Minä en ala sinulle sanelemaan mitä sinun pitää tehdä.

• Kirottujenkirottu

Etkö sinä muka ole huomannut että kristittynetti esiintyy täällä mm. bxcb,bnmc,mbfd nimimerkeillä eli täällä on VAIN yksi fanaattinen mielipuoli juutalainen joka kirjoituksillaan koko ajan kasaa itselleen lisää tuomioita.

• kertokaatoorauskonto

Älkää nyt hyvät ihmiset ala tässä ketjussa väittelemään niistä samoista asioista. Tämä ketju perustettiin sen tähden, että toorauskoinen kristitty net voisi tässä ketjussa kertoa uskonsa harjoittamisen salat ja kaikki ne ohjeet, jotka hänen harjoittamaansa toorauskontoon liittyy.

Mutta ei sitten millään siihen suostuta .. ei sitten millään ..

Älkää nyt rakkaat muut tähän ketjuun kirjoita.. tässä ketjussa piti antaa kristitty netille mahdollisuus kertoa, mitä ja millaista hänen toorauskontonsa harjoittaminen on .. mutta ei näy miestä ei ollenkaan, puhumattakaan että saisi selkeät säännöt toorauskonnon harjoitukseen..

Ei ole ihmisillä enää Raamattuja, ei ihmiset enää lue netistä Raamattuja,, heille pitää omin sanoin kertoa, mitä toorauskonnon harjoittaminen on!!!

Sitä paskan jauhannan väittelyitä on kymmenet ketjut täynnä ..

Katsotaan, onko toorauskoisissa ainoatakaan miestä tai naista, joka suostuisi paljastamaan uskontonsa salat, vai onko se jokin salaseura vapaamuurarien tavoin, että ensin pitää liittyä ja sitten vasta kerrotaan, mitä se on oikeasti ja mitä sääntöjä pitää noudattaa.

Ei meillä ole enää Raamattuja suomalaisissa kodeissa - ettekö te ymmärrä!

• qmbxfv

Se on kuin eläisi Jeesuksen ja Paavalin esimerkin mukaan. Eli näin:

Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Lue itse Raamattua, tutki Jumalan pyhää lakia Tooraa päivin ja öin. Minä en ala sinua opettamaan, mitä sinun tulee tehdä.

• lammastenvaatteissa

Kai te tiedätte että toraistit tulevat lammasten vaatteissa, eivätkä siksi halua ilmaista todellisia aikeitaan.- Eivät he kerro mitä ne jotkut erikoissäännöt ovat, jotka tekevät heistä niin erinomaisia.

Kuitenkin he ovat valmiita puraisemaan niin pian kuin saavat tilaisuuden.
      Heille ei raamattu ole kuin poimintoja sieltä täältä, ei mitään pitempää pätkää mistään, ettei totuus paljastuisi.

• gcvsn

Susi lampaiden vaatteissa on luterilainen ja helluntailainen pastori, jotka antavat teille luvan rikkoa lakia vastaan. Sillä tavalla teidät eksytetään seuraamaan antikristusta, joka on laittomuuden mies.

tuhoaa Korkeimman pyhiä

• väärentäjiä

Jatketaan Jeesuksen sanoja: Luuk13:23,24 "Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:
        "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

Samoin on nykyaikana: TOISET PYRKIVÄT SISÄLLE OMILLA TEOILLAAN, TOISET KÄYVÄT SISÄLLE AHTAASTA PORTISTA.
        JEESUS ON TUO PORTTI. SE EI OLE TOORA!

TOORA PERUSTUI TEKOIHIN. JEESUS HALUAA MEIDÄN USKOVAN HÄNEEN; EI YRITTÄVÄN MUUTA TIETÄ PELASTUKSEEN!

Joh.5:39. Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
        40. ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän.
        41. En minä ota vastaan kunniaa ihmisiltä;
        42. mutta minä tunnen teidät, ettei teillä ole Jumalan rakkautta itsessänne.
        43. Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.
        44. Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?
        45. Älkää luulko, että minä olen syyttävä teitä Isän tykönä; teillä on syyttäjänne, Mooses, johon te panette toivonne.
        46. Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.
        47. Mutta jos te ette usko hänen kirjoituksiaan, kuinka te uskoisitte minun sanojani?"

Joh.6:28. Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
        29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

Katsotaanpa kuinka tämäkin teksti yritetään kääntää päinvastaiseksi tarkoittamaan että Jeesus sanoo: Jos te minua uskoisitte, niin uskoisitte myös Moosesta, ja Se on Jumalan teko että menette lain alle!

• paskaaketjutäynnä

Pitäää vissiin taas avata kristitty netille oma ketju, johon ei kukaan muu kirjoittaisi, vaan jonne hän saisi panna kaikki säännöt ja ohjeeet ja määräykset, mitä toorauskonnossa noudatetaan!

Ei me muuten voida sitä lainkaan ymmärtää, me jotka emme ole Raamattua koskaan avanneet, emmekä avaa!

• dfjds

Jos ei opiskele Raamattua, niin tuho on aika varma asia. Silloin ei osaa lakia ei tunne Jumalaa. Jeesus toisessa tulemuksessa surmaa sianlihan syöjät ja muut lain rikkojat. Tämä ei ole mikään yllätys, koska Jeesus ja Paavali vaativat pakanoiden noudattaa lakia, jotta he voisivat pelastua

2 Tess. 1:7-9: kun HERRA JEESUS väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta TULENLIESKOJEN KESKELLÄ ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille. Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta

Jes 66:15-19 Katso, Herra saapuu TULENLIESKASSA, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä: nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra. Minä saavun kokoamaan kaikki kansat ja kielet, ja kaikki tulevat ja näkevät kirkkauteni. Ja heidän keskellään minä teen ihmeen ja heidän joukostaan lähetän eloon jääneitä vieraiden kansojen luo.

• turhantyötä

Näyttäkää missä alkutekstissä sanotaan "ero Herrasta". Se on näet lisäys!

Sitäpaitsi suuri osa maailman väestöstä syö sianlihaa ja joissakin paikoin myös rottia. Lisätään siihen strutsin, ankeriaan, kaniinin ja hevosen lihan syöjät! Silloin ei kannata enää evankelioida näiden kadotukseen tuomittujen keskuudessa Euroopassa, Amerikassa, eikä Afrikassa tai Aasiassa. Muslimeille voitte julistaa tooraa. Hehän muutenkin haluavat sharialakeja kaikkialle!

Miksi siis toraistit esittävät uskoaan muille kuin toraisteille tai muslimeille? Sehän on turhaa ajankulua!

• Jokaisen tulee itse avata oma Raamattunsa ja tutkia Jumalan sanaa päivin ja öin.

• bxcb
        turhantyötä kirjoitti:

Sitäpaitsi suuri osa maailman väestöstä syö sianlihaa ja joissakin paikoin myös rottia. Lisätään siihen strutsin, ankeriaan, kaniinin ja hevosen lihan syöjät! Silloin ei kannata enää evankelioida näiden kadotukseen tuomittujen keskuudessa Euroopassa, Amerikassa, eikä Afrikassa tai Aasiassa. Muslimeille voitte julistaa tooraa. Hehän muutenkin haluavat sharialakeja kaikkialle!

Miksi siis toraistit esittävät uskoaan muille kuin toraisteille tai muslimeille? Sehän on turhaa ajankulua!

Jos joku haluaa pelastua ja tehdä parannuksen, niin monista synneistä tulee luopua. Sitä voi alkaa vaikka siitä, että lopettaa sianlihan syömisen. Muitakin syntejä tulee lopettaa.

Totuus on, että vain hyvin harvat ihmiset pelastuvat taivaaseen. Lähes kaikki helluntailaiset saavat tuomion kadotukseen, koska he eivät halua noudattaa Jumalan käskyjä.

• dfjds
        turhantyötä kirjoitti:

Olennainen ei muutu, kun vertaillaan 1938 käännöstä. Kun Jeesus saapuu, hän tuhoaa sianlihan syöjät. Tämä ei ole yllätys, koska Raamattu kieltää myös pakanoilta sianlihan syömisen. Tämäkin voi lopettaa, jos haluaa oikeasti tehdä parannuksen. Jos Toora ei maistu, niin silloin maistuu ilmeisesti antikristuksen laittomuus, mikä vie helvettiin, minne suurin osa luterilaisista ja helluntailaisista päätyy, koska eivät tee parannusta laittomuudesta.

2 Tess. 1:7-9
        kun Herra Jeesus ilmestyy taivaasta voimansa enkelien kanssa
        8. tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole kuuliaisia meidän Herramme Jeesuksen evankeliumille.
        9. Heitä kohtaa silloin rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta,

Jes 66:15-19
        15. Sillä katso, Herra tulee tulessa, ja hänen vaununsa ovat kuin myrskytuuli; ja hän antaa vihansa purkautua hehkussa ja nuhtelunsa tulenliekeissä.
        16. Herra käy tuomiolle kaiken lihan kanssa tulella ja miekallaan; ja Herran surmaamia on oleva paljon.
        17. Jotka pyhittäytyvät ja puhdistautuvat puutarha-menoja varten, seuraten miestä, joka on heidän keskellänsä, jotka syövät sianlihaa ja muuta inhottavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee loppu, sanoo Herra.
        18. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Aika tulee, että minä kokoan kaikki kansat ja kielet, ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        19. Ja minä teen tunnusteon heidän keskellänsä ja lähetän pakoonpäässeitä heidän joukostansa pakanain tykö Tarsiiseen, Puuliin ja Luudiin, jousenjännittäjäin tykö, Tuubaliin ja Jaavaniin, kaukaisiin merensaariin, jotka eivät ole kuulleet minusta kerrottavan eivätkä nähneet minun kunniaani, ja he ilmoittavat minun kunniani pakanain keskuudessa.

• pöljävastaus

Olipa pöljä vastaus annettuun kysymykseen?

Eikö nää tiiä itekään, mitä noudattaa ...

• ontosipöljää

Eivät he tiedä, ei ne ole edes lukeneet lakia ..

He vain toistavat, että lakia pitää noudattaa, mutta eivät osaa kertoa niitä lakipykäliä, joita pitää noudattaa!?

Harvinaista pöljyyttä on liikkeellä!

• Jokainen voi itse omasta Raamatustaan lukea mitä tulee noudattaa ja mitä ei.

• Pöljyydentäyttymys
        Kristitty.net kirjoitti:

Jokainen voi itse omasta Raamatustaan lukea mitä tulee noudattaa ja mitä ei.

Ahaa, nytkö se onkin niin että saakin valikoida Raamatusta IHAN ITSE mitä käskyjä noudattaa.
        Kyllä on kaveri täysin sekaisin.

• Pöljyydentäyttymys kirjoitti:

Ahaa, nytkö se onkin niin että saakin valikoida Raamatusta IHAN ITSE mitä käskyjä noudattaa.
        Kyllä on kaveri täysin sekaisin.

Sanoin, että jokainen voi itse Raamatusta lukea, mitä käskyjä tulee noudattaa ja mitä ei. Ja minun ymmärrykseni mukaan meidän tulee noudattaa jokaista Tooran käskyä. En todellakaan ole sanonut, että jokainen saa valita itselleen mieluisia käskyjä, näin opettavat kristityt.

• huuhaaopit

Eivät siis tiedä itsekään ..

Kyllä kai he muuten olisivat lakipylät tänne kirjoittaneet!!

On tosi pöljää!

Vai ovatko he laiskureita ja niskoittelijoita, eivät viitsi nähdä vaivaa ja tutkia ja kertoa meille?

• Itse et viitsi nähdä vaivaa, vaan vaadit että sinua syötetään kultalusikalla. Tutki itse Jumalan pyhää lakia päivin ja öin, niin Pyhä Henki opettaa sinulle, mitä sinun tulee tehdä ja mitä ei.

• opettivatkyllä
        Kristitty.net kirjoitti:

Itse et viitsi nähdä vaivaa, vaan vaadit että sinua syötetään kultalusikalla. Tutki itse Jumalan pyhää lakia päivin ja öin, niin Pyhä Henki opettaa sinulle, mitä sinun tulee tehdä ja mitä ei.

Haukkumallako sinä yrität saada opetuslapsia ..

Jeesus opetti seuraajiaan ja Mooses opetti koko Israelin kansaa ..

Eivät he kumpikaan sanoneet, että tutkikaa itse kirjoituksista, mitä pitää tehdä ja mitä ei ja mitkä ovat säännöt ..

He opettivat kärsivällisesti ja seikkaperäisesti ja yksityiskohtaisesti ja Paavali ja muut apostolit jatkoivat tuota kärsivällista opettamista ..

Et siis ainakaan heidän esimerkin mukaan elä ja toimi ..

• bxcb
        opettivatkyllä kirjoitti:

Haukkumallako sinä yrität saada opetuslapsia ..

Jeesus opetti seuraajiaan ja Mooses opetti koko Israelin kansaa ..

Eivät he kumpikaan sanoneet, että tutkikaa itse kirjoituksista, mitä pitää tehdä ja mitä ei ja mitkä ovat säännöt ..

He opettivat kärsivällisesti ja seikkaperäisesti ja yksityiskohtaisesti ja Paavali ja muut apostolit jatkoivat tuota kärsivällista opettamista ..

Et siis ainakaan heidän esimerkin mukaan elä ja toimi ..

Sinulle on annettu ohjeeksi Raamattu. Me emme lankea sinun vedätykseesi alkaa kirjoittelemaa sellaista, minkä sinun tulee lukea suoraan Raamatusta.

• eikerrotamuille
        bxcb kirjoitti:

Sinulle on annettu ohjeeksi Raamattu. Me emme lankea sinun vedätykseesi alkaa kirjoittelemaa sellaista, minkä sinun tulee lukea suoraan Raamatusta.

ei siis hänkään tiedä oman toorauskontonsa oppia, ei osaa kertoa, mitä pitää noudattaa ja mitä välttää ..

Kyllä kai sen voisi kertoa, jos sen mukaan kerran itse uskoo ...

Onpas se kovin salaista tuo toorauskonnon harjoittajien oppi .. 'ei kerrota muille'

Ei ilmeisesti osaa kertoa, pitää varmaan sitten aloittaa uusi ketju, jossa toorauskonnon perusteita Raamatusta käydään kohta kohdalta läpi .. ei kai tässä muukaan auta ..

• bxcv
        eikerrotamuille kirjoitti:

ei siis hänkään tiedä oman toorauskontonsa oppia, ei osaa kertoa, mitä pitää noudattaa ja mitä välttää ..

Kyllä kai sen voisi kertoa, jos sen mukaan kerran itse uskoo ...

Onpas se kovin salaista tuo toorauskonnon harjoittajien oppi .. 'ei kerrota muille'

Ei ilmeisesti osaa kertoa, pitää varmaan sitten aloittaa uusi ketju, jossa toorauskonnon perusteita Raamatusta käydään kohta kohdalta läpi .. ei kai tässä muukaan auta ..

Sinä yrität lapsellisilla kommenteillasi vain mustamaalata sitä lakia, joka löytyy jokaisesta Raamatusta.

• eivätuskovia

On todella pöljää, kun heille oikein annetaan oma palsta, missä kertoa TOORA OPPINSA salat, niin eivät halua kertoa ...

eivät ole itsekään selvillä mitä he noudattavat ..

ei väkisin; pitäkööt omat salaseuransa ja oppinsa salaisuutena ..

Toistelkoot tyhjää mantraa, että lakia pitää noudattaa, mutta eivät tiedä itsekään mitä lakia ja mitä pykäliä..

eivät ne ainakaan uskovia voi olla, koska uskovat mielellään kertovat omasta uskostaan, siitä, mihin uskovat ja miten elävät.

• bxcb

Se oppi on sama, miten Jeesus ja Paavali itse elivät. Lue lisää Raamatusta.

• johtopäätösselvä

johtopäätös:

Jokainen toorauskonnon harjoittaja saa itse valita mitä noudattaa ja jättää noudattamatta ..

Se on väljä ja mukava uskonto ..

He eivät halua liittyä mihinkään seurakuntaan, ei edes toorauskonnon harjoittajien seurakuntaan, koska jokaisella toorauskonnon harjoittajalla on ihan oma oppi ja itse valitut kohdat, mitä he noudattavat.

• sellainentoorauskonto

peda net:
      'Israelissa juutalaisina pidetään vain niitä, joiden äiti on juutalainen tai joka on kääntynyt juutalaiseen uskoon. Juutalaiset eivät pyri käännyttämään muiden kansojen asukkaita uskontoon.'
      'Juutalaisuuden Jumala on rakastava ja armollinen niitä kohtaan, jotka tottelevat hänen käskyjään. Jos ihminen valitsee toisin, eikä elä käskyjen mukaisesti, häntä kohtaa Jumalan viha ja tuomio. Juutalaiset uskovat kristittyjen tavoin Daavidin suvusta nousevaan messiaaseen, vapahtajaan, mutta heidän mukaansa se ei ole Jeesus Nasaretilainen'

Tässä tärkein Toorauskonnon harjoittajien opista!

• bxcb

Raamatun mukaan juutalaisuus periytyy isän kautta. Suvun periytyminen äidin kautta on rabbininen perinnäissääntö, joka ei ole pätevä. Abrahamilta sai perinnön Iisak ja häneltä Jaakob ja hänen poikansa jne. Isän mukaan menee.

• Toorauskovaiset eivät ole juutalaisia. Se ei tee kenestäkään juutalaista, että noudattaa Jumalan pyhää lakia. Me emme seuraa mitään fariseusten omasta päästään keksimiä perinnäissääntöjä, emmekä yritä olla juutalaisia.

• salainenoppi

Tätä ketjua on ihan turha jatkaa ..

Heillä on salainen oppi, jota ei saa kertoa muille ..

• Oppi on täysin julkinen ja jokaisen saatavilla. Riittää kun avaat Raamattusi.

• Jokainen uskova on itse velvollinen tutkimaan Raamattua ja selvittämään kuinka tulee elää. Ilmeisesti helluntailaisten uskonto on sitä, että kuullaan kaikessa kuinka pastori kädestä pitäen näyttää mitä saa tehdä ja mitä ei.

• Koska Raamattu on ylin auktoriteetti, jokaisen tulee päivin ja öin itse tutkia Jumalan sanasta, mikä on oikein ja mikä väärin. Mutta tämä on hellareille käsittämätöntä puhetta, he vaativat että opettaja kertoo omasta päästään ihmisten perinnäissääntöjä ja selostaa mikä on syntiä ja mikä ei. Niin että ei saa tanssia, ei saa tupakoida, ei saa kuunnella rock-musiikkia, ei saa juoda alkoholia ei saa käyttää farkkuja. Seurataan pastoria ja hänen opetustaan, koska kuka nyt viitsisi itse lukea Raamattua?

• "Hänen Jumalansa laki on hänen sydämessään, hänen askeleensa eivät horju." (Ps. 37:31)

"Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni." (Ps. 40:9)

"Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan." (Ps. 19:8)

"Autuas se mies, jota sinä, Herra, kuritat ja jolle sinä opetat lakisi" (Ps. 94:12)

"Halleluja! Autuas se mies, joka Herraa pelkää ja suuresti halajaa hänen käskyjänsä!" (Ps. 112:1)

Psalmit todistavat, että uudessa liitossa Jumalan pyhä laki on meidän sydämessämme. Silloin Jumalan sana, joka on meidän sydämessämme, opastaa meille mikä on oikein ja mikä väärin, ei kukaan seurakunnan johtaja, jota kuulemme orjallisesti.

Raamattu kutsuu autuaaksi sitä miestä, joka noudattaa Jumalan pyhää lakia. Missään kohtaa Raamattua ei ylistetä kristittyjä, jotka elävät ilman lakia.

Mutta kristityt vihaavat Jumalan pyhää lakia, Saatana on heille valehdellut, että laki on raskas taakka, orjuuden ies ja kirottu kokoelma säädöksiä, joita on mahdoton noudattaa. Raamatun mukaan Jumalan pyhä laki on kevyt taakka. Paavalin mukaan laki on pyhä, vanhurskas ja hyvä.

Mutta laki ei meitä pelasta... Olemme armon, emmekä lain alla... jne. jne. Me pelastumme yksin armosta, uskomalla Jeesukseen. Mutta jos me rakastamme Jeesusta, pidämme Jumalan pyhät käskyt. Olemme armon, emmekä lain alla, mutta Paavalin mukaan se ei anna meille oikeutusta tehdä syntiä ja rikkoa Jumalan pyhää lakia (Room. 6:15). Jos tahdot olla pyhä, tutkit Jumalan sanaa aamuin ja öin ja selvität itse Raamatusta, mikä on oikein ja mikä väärin. Ketään pastoria tai johtajaa et siihen tarvitse.

• Laskuntulos

Ke.netille tooraa antaa luvan siihen mistä synnistä hän ei pääse eroon! Kätevää!
      Hänen kabbala-uskonystäviä ovat rokkarit Mick Jagger ja Madonna.

Lukekaapa toraistit uutta testamenttia, niin huomaatte, että elämme armotalouskaudessa siihen asti kunnes pakanain täysiluku on sisälle tullut.
      Kristittyjen tärkein tehtävä on julistaa evankeliumia ei tooraa!

• Lue Uutta testamenttia, niin huomaat, että Jeesus ei tullut kumoamaan Tooraa ja että Toorasta ei katoa pieninkään piirto. Lue Uutta testamenttia, niin Paavali kertoo sinulle, että Toora on pyhä, vanhurskas ja hyvä. Toora ei ole evankeliumia vastaan. Jeesus ja Paavali molemmat noudattivat ja opettivat Tooraa. Rakkauden kaksoiskäsky on suoraan Toorasta. Evankeliumia ei voi julistaa ilman Tooraa. Ilman Tooraa evankeliumilla ei ole mitään pohjaa.

• vanhauskis

Kristitty net,,,,,,,,,, Oletko oikeassa paikassa helluntailaisten sivulla jos et ole helluntailainen.Miksi kirjoitat tänne vaikka saat niin paljon vastustusta.Pitäisi voida siirtyä oman tunnustuksen sivuille.Muuten olet tosi itserakas ja itseriittoinen .Kokeileppa pysyä poissa.Täällä on tarpeeksi häiriköitä muista syistä.

• Kirjoittelen mieluummin tänne kuin luterilaisten palstalle, joka on täynnä pelkkää homopropagandaa. Sana on vapaa ja tänne saavat kirjoittaa muutkin kuin hellarit. Jos kaipaat jotain hellareiden omaa palstaa, luulisi että hellareilla on ihan omia suljettuja ryhmiä, joihin saavat kirjoittaa ainoastaan helluntaikirkon akreditoidut opettajat. Minä en tästä aiheesta spämmää joka ikistä ketjua, vaan pysyn omissa ketjuissa. Jos ei kiinnosta, ei ole pakko lukea näitä ketjuja.

• kymysys
        Kristitty.net kirjoitti:

Kirjoittelen mieluummin tänne kuin luterilaisten palstalle, joka on täynnä pelkkää homopropagandaa. Sana on vapaa ja tänne saavat kirjoittaa muutkin kuin hellarit. Jos kaipaat jotain hellareiden omaa palstaa, luulisi että hellareilla on ihan omia suljettuja ryhmiä, joihin saavat kirjoittaa ainoastaan helluntaikirkon akreditoidut opettajat. Minä en tästä aiheesta spämmää joka ikistä ketjua, vaan pysyn omissa ketjuissa. Jos ei kiinnosta, ei ole pakko lukea näitä ketjuja.

Miksi haluat kirjoittaa tänne? Kuinka monta kannattajaa olet saanut?

• kymysys kirjoitti:

Miksi haluat kirjoittaa tänne? Kuinka monta kannattajaa olet saanut?

Miksi en kirjoittaisi? Tämä on hyvää ajanvietettä.

• kymysys
        Kristitty.net kirjoitti:

Miksi en kirjoittaisi? Tämä on hyvää ajanvietettä.

Ok. Ajattelinkin, ettei sinulla on arkipäivisin muuta tekemistä.

• kymysys kirjoitti:

Ok. Ajattelinkin, ettei sinulla on arkipäivisin muuta tekemistä.

Jos olet huomannut, en kirjoittele tänne iltaisin enkä viikonloppuna, koska minulla on muutakin tekemistä.

• kymysys
        Kristitty.net kirjoitti:

Jos olet huomannut, en kirjoittele tänne iltaisin enkä viikonloppuna, koska minulla on muutakin tekemistä.

Sinä kirjoittelet iltaisin ja viikonloppuisin. Sinulla ei ole silloinkaan muuta tekemistä.

• kymysys kirjoitti:

Sinä kirjoittelet iltaisin ja viikonloppuisin. Sinulla ei ole silloinkaan muuta tekemistä.

Jokainen voi itse katsoa, että minä en koskaan kirjoittele tänne iltaisin tai viikonloppuisin.

• Laskuntulos

En ole jumalattomienkaan joukosta löytänyt yhtä paskamaista tyyppiä kuin kristitty.net. Hän käskee helluntailaisten häipyä omalta keskustelupalstalta. Sen näkee kuka on hänen herransa (sielunvihollinen)!

• Olen sanonut, että jos noin kovasti pelkää harhaoppeja ja eksytystä, niin helluntailaisten on parasta pysyä omissa suljetuissa foorumeissaan, jossa ainoastaan akreditoidut puhdasoppiset opettajat saavat opettaa. Tämä palsta ei ole helluntailaisten palsta ja piste.

• käkätikää
        Kristitty.net kirjoitti:

Olen sanonut, että jos noin kovasti pelkää harhaoppeja ja eksytystä, niin helluntailaisten on parasta pysyä omissa suljetuissa foorumeissaan, jossa ainoastaan akreditoidut puhdasoppiset opettajat saavat opettaa. Tämä palsta ei ole helluntailaisten palsta ja piste.

Oletko koskaan edes vilkaissut, että palstan otsikko ja aihe on helluntailaisuus??? Sinun toora oppisi ei kuulu helluntailaisuus-aiheeseen, vaan kuuluu muihin uskontoihin.

• käkätikää kirjoitti:

Oletko koskaan edes vilkaissut, että palstan otsikko ja aihe on helluntailaisuus??? Sinun toora oppisi ei kuulu helluntailaisuus-aiheeseen, vaan kuuluu muihin uskontoihin.

Toora kuuluu myös helluntailaisille. Messiaanisuudelle ei ole omaa palstaa. Minua nyt vain sattuu kiinnostamaan, mitä mieltä helluntailaiset ovat näistä asioista. Sana on tällä palstalla vapaa tietääkseni. Jos ei kiinnosta, älä lue minun aloittamiani ketjuja. Ja kuten huomaat, tämäkään ketju ei ole minun aloittamani, joten hellarit aivan itse kerjäävät verta nenästään.

• Laskuntulos
        Kristitty.net kirjoitti:

Olen sanonut, että jos noin kovasti pelkää harhaoppeja ja eksytystä, niin helluntailaisten on parasta pysyä omissa suljetuissa foorumeissaan, jossa ainoastaan akreditoidut puhdasoppiset opettajat saavat opettaa. Tämä palsta ei ole helluntailaisten palsta ja piste.

Kr.net mistä olet saanut pirullisen luonteesi. Onko se sinun uskontosi kasvun tulosta?

• Laskuntulos kirjoitti:

Kr.net mistä olet saanut pirullisen luonteesi. Onko se sinun uskontosi kasvun tulosta?

Olenko minä solvannut, herjannut ja panetellut toisin uskovia? Mitä pirullista muka on minun asenteessani?

• assofJesus

Työntäkää se tooranne vaikka hanurinne syvimpään onkaloon.

• UudestaTestamentista

• Tyypillinen asenne kristityillä Tooraa kohtaan. Työnnetään siis kymmenen käskyä ja rakkauden kaksoiskäsky hanuriin? Selvä homma. Lue psalmi 119, jossa Daavid 176 jakeen verran ylistää Jumalan pyhää lakia. Hän ei kertaakaan kehoita ketään tunkemaan Toora hanuriin. Hän sanoo rakastavansa Jumalan lakia, meillä tulisi olla sama asenne.

• kaminakuumaksi

Kristitty.net, sinun toorasi joutaa sinne hanuriin, mutta sitten lisäsit pahuuttasi tuon rakkauden kaksoiskäskyn. Sinä olet uskovien syyttäjä, keksit syystöksiäsi omasta päästäsi.

• Sinulle, kuten monelle muullekin kristitylle saattaa tulla yllätyksenä, että rakkauden kaksoiskäsky on suoraan Toorasta. Jeesus siis siteerasi Tooraa, hän ei omasta päästään keksinyt mitään uutta käskyä. Joutaako siis rakkauden kaksoiskäsky hanuriin? Vai pilkotko Tooran palasiin?

"Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi." (5. Moos. 6:5)

"Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:18)

Toora on rakkauden laki. Se saattaa tulla yllätyksenä niille, jotka eivät päivin ja öin tutki Jumalan sanaa, vaan uskovat Saatanan valheet, että Toora on raskas taakka, julma ja hirmuinen laki ja orjuuden ies. Raamatun mukaan Toora on kevyt taakka, eikä liian vaikea meidän noudattaa. Daavid psalmissa 119 sanoo rakastavansa suuresti Jumalan pyhää lakia. Meillä tulisi olla sama asenne.

• kaminakuumaksi

Itse kirjoitit etkä ymmärtänyt mitä siteerasit: "kansasi lapsia vastaan" Jeesus opetti: Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'...Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat.
      Toorassa ei ole ns. rakkauden kaksoiskäskyä.

• Rakkauden kaksoiskäsky on suoraan Toorasta.

"Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi." (5. Moos. 6:5)

"Älä kosta äläkä pidä vihaa kansasi lapsia vastaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Minä olen Herra." (3. Moos. 19:18)

Missään kohtaa Tooraa ei käsketä vihaamaan vihollisia. Toora käskee rakastamaan vihollisia, aivan kuten Jeesus opetti, Jeesus tässäkin siteerasi vain Toora, ei hän omasta päästään keksinyt mitään uutta käskyä.

"Jos vihamiehelläsi on nälkä, anna hänelle leipää syödä, ja jos hänellä on jano, anna hänelle vettä juoda." (Sanl. 25:21)

"Jos näet vihamiehesi aasin makaavan kuormansa alla, niin älä jätä häntä auttamatta, vaan auta häntä sitä päästämään." (2. Moos. 23:5)

"Älä iloitse vihamiehesi langetessa, älköön sydämesi riemuitko hänen suistuessaan kumoon," (Sanl. 24:17)

• noudatetaanjo

Kiitos näistä käskyistä! Jokainen uskova noudattaa niitä automaattisesti. Onko vielä muita käskyjä ? Jotain erikoista juuri toraisteille?

• kaminakuumaksi

jaahas tässähän sitä sinun vihollisen rakastamista:"Nostakaa sotahuuto, sillä Herra antaa teille kaupungin. Kaupunki ja kaikki, mitä siinä on, vihittäköön tuhon omaksi Herran kunniaksi... Ja he vihkivät miekan terällä tuhon omaksi kaiken, mitä kaupungissa oli, miehet ja naiset, nuoret ja vanhat, vieläpä härät, lampaat ja aasit.

• tooransalat

Tooraistit johdattivat aika nopeasti, nopeammin kuin ajattelinkaan, meidät evankeliumin äärelle!

Miksi Jeesus sanoi aviorikoksen tehneelle naiselle: 'en minäkään sinua tuomitse'. Kyllä Jeesus tiesi, että nainen oli tehnyt aviorikoksen, hänet oli tavattu itse teosta?

Jeesus sanoi sen siksi, että hän tiesi, että hän tulee sovittamaan naisen aviorikoksen Golgatan keskimmäisellä ristillä aika pian tuon tapahtuman jälkeen. Jeesus sovitti Golgatan keskimmäisellä ristillä ensimmäisen ihmisen synnit ja viimeisenä ihmisenä lihaan syntyvän ihmisen synnit ja kaikkien siltä väliltä olevien ihmisten synnit. Jeesus siis kärsi Tooran = Jumalan lain määräämän rangaistuksen kaikkien ihmisten syntien sovitukseksi. Tuo sovitus luetaan kuitenkin vain niiden hyväksi, jotka ottavat tuon Jeesuksen sovituksen vastaan - vain niiden hyväksi luetaan Jeesuksen sijaisuhri, veriuhri.
      Kun Jeesus sovittaa meidän syntimme, niin hän tekee tyhjäksi Tooran lain, koska laki, josta otetaan rangaistusmääräykset pois, on turha, täysin merkityksetön ja tarpeeton. Jeesus otti Golgatan ristillä Tooran rangaistukset pois, mutta tuo luetaan vain niiden hyväksi, jotka suostuvat Jeesuksen sovitukseen ja suostuvat tunnustamaan, että he ovat rikkoneet itseään, lähimmäisiään ja Jumalaa vastaan. Jokainen synti rikkoo ihmistä itseään, rikkoo suhdetta lähimmäisiin ja rikkoo suhdetta Jumalaan.
      Kun siis Jeesus teki tyhjäksi Tooran ja merkityksettömäksi niille, jotka ottavat hänen sovituksensa vastaan, niin Tooralla ei ole heihin enää valtaa; heitä ei tuomita koskaan, niin kauan kuin he Jeesuksessa ovat - antavat Jeesuksen sovituksen olla heidän turvansa ja pelastuksensa.
      Niille taas, jotka hylkäävät Jeesuksen sovitusuhrin, heille edelleen Toora on kaikkine tuomioineen voimassa! Heitä Toora kutsuu Jeesuksen luokse sovitettavaksi!

Tämä on evankeliumi ja tähän ei saa laittaa omiaan lisää. Jeesus kertakaikkiaan sovitti meidät Jumalan kanssa, niin että meille Toora on menettänyt merkityksensä, koska rangaistuksia, jotka Toora määrää, ei enää meille ole, jotka olemme antaneet Jeesuksen sovituksen tulla meidän hyväksemme. Me olemme vapaita laista ja olemme vapaita palvelemaan Jeesusta ja Jumalaa elävinä, uudestisyntyneinä Jumalan lapsina ja eihän lapsi halua tuottaa surua Taivaalliselle Isälle, eikä Pelastajalleen, vaan haluaa elää niin, että tuottaa iloa Taivaalliselle Isälle ja Jeesukselle ja Pyhälle Hengelle. Pyhä Henki meissä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä, että olisimme kaikkiin hyviin tekoihin valmiita ja kieltäytyisimme kaikista synnin houkutuksista, joita meidän heikko lihamme tuo meidän mieleemme ja on paljon muitakin, jotka houkuttelevat meitä pahaan.

Tätä on evankeliumi!

Jatkammeko vielä Tooran lakien tutkimista, vai joko tooraisti ymmärtää evankeliumin aakkoset?

Tätä evankeliumin sanomaa saa kopioida vapaasti!

• Laskuntulos

Aamen!
        Meillä on Jumalan lahjavanhurskaus!

• niinkuinsanotaan

Tooransalat on paljastanut paljon virheitä Toraistien selityksissä, mikä on hyvä!

Kuitenkin pyrkimys omatekoiseen pelastukseen on niin vahva, että toraistit tulevat jatkamaan samoja valheita mitä on jo kuinka monta kertaa setvitty ja vääräksi osoitettu.

Minkä tähden ei voi vain lukea kokonaisia lukuja raamatusta ja ottaa ne kokonaisuutena! Miksi pitää ottaa erillisiä jakeita ja niistä rakentaa itsellensä palapeliuskonto?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      127
      2790
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      244
      2455
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      64
      1658
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      189
      1538
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      59
      1482
    6. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      75
      1163
    7. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1138
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      39
      1119
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      1002
    10. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      288
      970
    Aihe