Enkunkielitaitoa tarvitaan

Ummikonpuolesta

Nykyään ei enää pelkällä suomenkielellä pärjää kun katsoo Wofia. Jatkuvasti käydään keskustelua englanninkielellä kun kisaajat ei osaa suomea. Varsinkin iäkkäämmille ihmisille katsominen on kurjaa.

10

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suomuurain2

      Mites ois englannin opiskelut? Ai niin, ei jaksa.

    • osakatsooosaei

      En usko, että kaikki reilusti 60 (joista moni lukenut aikanaan vain ruotsia ja saksaa kouluvuosinaan) välttämättä edes Voicea seuraavat?

    • Eivieläkuopattu

      Vastaan molemmille, siis tämän pitäisi olla Suomen Wof. Niin tärkeä se ei kuitenkaan ole, että sen takia alkaisi enää ulkomaankieltä opettelemaan. Toisekseen ei 60v ihmiset mitään vanhainkodin asukkaita ole, vaan ihan vetreitä työssäkäyviä ihmisiä. Musiikkiohjelmat siis uppoavat ja pitää muistaa se myös, että koulussa jotenkuten opittu kieli ei auta sujuvaan kuunteluun.

      Onneksi on muita musiikkiohjelmia vielä olemassa, että me heikosti englanninkieltä osaavat voimme seurata.

    • Mitäsanoit

      Lauantaina 7.4. esiintynyt Bertta veti englanniksi ja sanoista sain selvää ehä 3-5 sanaa.

    • Kyllä on selkeästi ulkomaan elävät yliedustettuina. Muistatteko Voice Kidsin? Perkele joka toinen pentu ruotsalainen!!

    • Mutta eikös niissä oo teksit? Mä en muista ku niin hyvin enkkuu osaan, et en oo varmaan ees lukenu niitä tekstityksiä.

    • Olli nyt ainakin vetää aina ihan vaan suomeksi!

    • Niin Liveissä ei varmaan tietenkään tekstejä sitte oo.

      • Näinnäkisin

        Ei nämä alkujaksot livenä ole.


      • Näinnäkisin kirjoitti:

        Ei nämä alkujaksot livenä ole.

        Niin ei tietenkään, sillähän niissä tekstit onkin. Keskustelun aloitus on jostain huhtikuulta 2018, olikos sillon menossa Livet?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      126
      1625
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      100
      1193
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1068
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      995
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      871
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      803
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      784
    8. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      49
      772
    9. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      763
    10. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      51
      751
    Aihe