Onko Raamattu "Jumalan sanaa" ja totta siksi, että se on Raamattu?
Se sekä selittää itseään että on todiste itsestään?
Mielenkiintoista.
Onko Raamattua tutkittava ehdottomasti vain uskon kauttaa? Muu analyysi on ehdottomasti väärää? Perustelut tälle ajatukselle? Raamatussa lukee niin?
Raamattu on Raamattu ja siksi totta?
59
527
Vastaukset
Raamattu kaiketi lienee suurten kuninkaiden hanke, jotka eivät sietäneet arvostelua omaa persoonaansa tai mieltymyksiään kohtaan.
Kyyros Suuri, Aleksanteri Suuri etc. tukivat temppelin rakentamista, raamatun kääntämistä jne.
Laitettiin jopa sellainen uhkavaatimus, että jokainen on ristiinnaulittava joka sanoo sanankin Danielin Jumalaa vastaan.
Kyse on tietenkin äärimmäisestä mielivallasta, jolla ei ole paljoa tekemistä totuuden tai hyvyyden kanssa. Näitä suurmiehiä pelättiin sen jälkeen kun psykopaattinen ja verenhimoinen Assyria oli kukistunut kiduttajana ja jopa elävien nahan pois päältä veitsellä riipojana. Kiduttamisen hallitsevan Assyrian vanavedessä kaikilla oli paskat siinä määrin housuissa, että vain äärimmäisen rohkeat miehet uskalsivat sanoa sanan raamattua tai Danielin Jumalaa vastaan.Nostan ihan kiusallanikin.
- ihanitkettää
Voi, kyllä me nyt ollaan kiusaantuneita...
- MopoMaikkaaLapsettaa
ihanitkettää kirjoitti:
Voi, kyllä me nyt ollaan kiusaantuneita...
Ihan koko päivä meni nyt pilalle kun niin ollaan kiusaantuneita 😂😂😂
- SäälittäväTyyppiSeOn
Eerikatässämoi kirjoitti:
InhottavaRealisti, haluat kiusata?
IR on työkseen koulukiusaaja. Ei saa tarpeekseen kiusaamisesta koulussa.
- säälittävä.tapaus
SäälittäväTyyppiSeOn kirjoitti:
IR on työkseen koulukiusaaja. Ei saa tarpeekseen kiusaamisesta koulussa.
Totta, joku kompleksinen reppana....
InhottavaRealisti, haluat kiusata?
Tuskin. Raamatun ympärillä tapahtuu omituisia asioita ja selityksiä.
Raamattu on Jumalan sanaa ja sitä saa kritisoida ihan niin paljon kuin haluaa. Sitä ei kukaan voi estää.
- suupuhuutyhjiä
No miksei sulle sitten koko Raamatun todistus sitten kelpaa? Esim. kohdat jotka sanoo homouden synniksi?
Ajat kaksilla valoilla... Puhut toista ja teet toista. suupuhuutyhjiä kirjoitti:
No miksei sulle sitten koko Raamatun todistus sitten kelpaa? Esim. kohdat jotka sanoo homouden synniksi?
Ajat kaksilla valoilla... Puhut toista ja teet toista.Kiitos palautteesta.
- Viihdekanava
suupuhuutyhjiä kirjoitti:
Ajat kaksilla valoilla... Puhut toista ja teet toista.Eerikan uskovaa esittäminen on hyvää viihdettä.
- palauteolioikeaa
Kiitos palautteesta.
Entäs jos kerrankin ottaisit onkeesi ja tekisit asialle jotain?
palauteolioikeaa kirjoitti:
Entäs jos kerrankin ottaisit onkeesi ja tekisit asialle jotain?
Lähtisin kalaan??
- sopii-
Lähtisin kalaan??
Mene älä tule takas!
Lähtisin kalaan??
Minusta Eerika ajoittain on hieman kornia, kun huomauttelet minulle toimintatavoistani keskusteluissa ja sitten itse käytät aikaa kinastelemalla näiden ressukoiden kanssa.
Toki asia ei minulle kuulu pätkääkään.InhottavaRealisti kirjoitti:
Minusta Eerika ajoittain on hieman kornia, kun huomauttelet minulle toimintatavoistani keskusteluissa ja sitten itse käytät aikaa kinastelemalla näiden ressukoiden kanssa.
Toki asia ei minulle kuulu pätkääkään.Olet oikeassa, ei se kuulukaan.
Olet oikeassa, ei se kuulukaan.
Tiedätkös, Eerika... Jotenkin arvasin tuon vastauksen.
Jos Raamatun sanoja käytän, malka löytyy helpoimmin aina toisen silmästä, vai mitä?InhottavaRealisti kirjoitti:
Tiedätkös, Eerika... Jotenkin arvasin tuon vastauksen.
Jos Raamatun sanoja käytän, malka löytyy helpoimmin aina toisen silmästä, vai mitä?Nyt en ymmärtänyt tuota Raamattu juttua.
Nyt en ymmärtänyt tuota Raamattu juttua.
Noh, Raamattu on moniselitteinen... Eiköhän jokainen sieltä jonkin selityksen halutessaan löydä. Eikös se ole sitä paitsi mukavaa, jos täältä ajoittain löytää älyllistä haastetta?
- pimpinpuutettako
InhottavaRealisti kirjoitti:
Noh, Raamattu on moniselitteinen... Eiköhän jokainen sieltä jonkin selityksen halutessaan löydä. Eikös se ole sitä paitsi mukavaa, jos täältä ajoittain löytää älyllistä haastetta?
Eikö vaimo ole antanut pimppiä kun taas täälä purat kiukkuasi?
Hyppäsiköhän tämä keskustelu nyt johonkin aivan uuteen asiaan? En oikein nyt pysy kärryillä?
Tottahan se on, että Raamatusta löytyy selityksiä, jos niitä haluaa löytää. Ja älyllistä haastettakin löytyy aina ajoittain. En tiedä onko tämä meidän keskustelumme älyllistä haastetta??pimpinpuutettako kirjoitti:
Eikö vaimo ole antanut pimppiä kun taas täälä purat kiukkuasi?
Olen Sinusta jo kovasti huolissani, uskis...
Kerro nyt elämästäsi, Rakas Ystäväni. Onko Sinulla jotakin ongelmia? Avautuminen helpottaa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Hyppäsiköhän tämä keskustelu nyt johonkin aivan uuteen asiaan? En oikein nyt pysy kärryillä?
Tottahan se on, että Raamatusta löytyy selityksiä, jos niitä haluaa löytää. Ja älyllistä haastettakin löytyy aina ajoittain. En tiedä onko tämä meidän keskustelumme älyllistä haastetta??Sitä sattuu. Älä välitä.
Sitä sattuu. Älä välitä.
Toki sattuu , varsinkin, jos muutetaan aihetta kesken kaiken.
- pimpinpuutettako
Olen Sinusta jo kovasti huolissani, uskis...
Kerro nyt elämästäsi, Rakas Ystäväni. Onko Sinulla jotakin ongelmia? Avautuminen helpottaa.Ei sinun pimpinpuutteesi ole minun ongelmani..
pimpinpuutettako kirjoitti:
Ei sinun pimpinpuutteesi ole minun ongelmani..
Sinun ongelmasi on huomattavasti vaikeampi. Koetat provosoida minut jotenkin hermostumaan jutuilla, joiden taso on heikompi kuin teinipoikien huulenheitto ensimmäisen oluen jälkeen. Jos haluat oikeasti kettuilla ihmisille, Sinun pitäisi pystyä paljon parempaan suorituukseen.
Valitettavasti et siihen kykene ja kyllähän se tietenkin potuttaa Sinua.
Yritä jotenkin rentoutua. Kyllä se siitä.Eerikatässämoi kirjoitti:
Toki sattuu , varsinkin, jos muutetaan aihetta kesken kaiken.
Et ymmärrä, että ohjeistuksesi minuun kohdistuvana voi tuntua koomiselta, kun et itse käyttäydy sen kummemmin? Et käsitä sitä, miten se lausahdukseni malkan näkemisestä vain toisen silmässä liittyy tähän?
suupuhuutyhjiä kirjoitti:
Ajat kaksilla valoilla... Puhut toista ja teet toista.Tässä sitten tuli kaksi omituisuutta kerralla.
Toinen sanoo Raamattua Jumalan sanaksi, vaikka Raamatussa ei niin sanota. Toinen taas sanoo Raamatun sanovan homoutta synniksi, vaikka sellaista mainintaa ei Raamatussa ole.- pimpinpuutettako
Sinun ongelmasi on huomattavasti vaikeampi. Koetat provosoida minut jotenkin hermostumaan jutuilla, joiden taso on heikompi kuin teinipoikien huulenheitto ensimmäisen oluen jälkeen. Jos haluat oikeasti kettuilla ihmisille, Sinun pitäisi pystyä paljon parempaan suorituukseen.
Valitettavasti et siihen kykene ja kyllähän se tietenkin potuttaa Sinua.
Yritä jotenkin rentoutua. Kyllä se siitä.Pyydä nyt sitä pimppiä vaimoltasi niin retoudut edes vähän. On kiusaannuttavaa katsoa kärvistelyäsi.
Pyydä nyt sitä pimppiä vaimoltasi niin retoudut edes vähän. On kiusaannuttavaa katsoa kärvistelyäsi.
Lisäksi ongelmasi näyttää olevan myös luetunymmärtämisessä. Eipä silti, kun touhuasi on seurannut jonkin aikaa, pulmasi ovat selvät täällä kaikille.
- pimpinpuutettakl
Lisäksi ongelmasi näyttää olevan myös luetunymmärtämisessä. Eipä silti, kun touhuasi on seurannut jonkin aikaa, pulmasi ovat selvät täällä kaikille.
No, vedä käteesi sitten.
pimpinpuutettakl kirjoitti:
No, vedä käteesi sitten.
Onko Sinulla jokin pakonomainen tarve ohjeistaa ihmisiä seksuaalisuudessa? Onko se jotakin sellaista, mitä itse et ole vielä kokenut tai kokeillut ja siksi aihe mieltäsi painaa?
Tuo tyyppi ei taida saada elämästä oikein mitään muuta irti, niin on sitten alentunut käytöksineen tuommoiselle tasolle. Tämä palsta taitaa olla hälle terapiaa.
Noh, kai se on jollain tavalla ihan hyväkin asia, että netti tarjoaa moisille reppanoille turvallisen päänaukomispaikan. Jos tuo häntä helpottaa niin, että hän pysyy kasassa eikä vaikka aja autolla väkijoukkoon tai jotain, niin OK.Epäluomus kirjoitti:
Tuo tyyppi ei taida saada elämästä oikein mitään muuta irti, niin on sitten alentunut käytöksineen tuommoiselle tasolle. Tämä palsta taitaa olla hälle terapiaa.
Noh, kai se on jollain tavalla ihan hyväkin asia, että netti tarjoaa moisille reppanoille turvallisen päänaukomispaikan. Jos tuo häntä helpottaa niin, että hän pysyy kasassa eikä vaikka aja autolla väkijoukkoon tai jotain, niin OK.Totta. Tuo asiahan on meille pitempään kirjoittaneille ollut selvä jo pitkään, mutta valitettavasti terveydenhuoltojärjestelmämme ei kykene kaikkia auttamaan.
Ehkä jonakin päivänä apu vielä löytyy.- ei.näytä.helpottavan
Epäluomus kirjoitti:
Noh, kai se on jollain tavalla ihan hyväkin asia, että netti tarjoaa moisille reppanoille turvallisen päänaukomispaikan. Jos tuo häntä helpottaa niin, että hän pysyy kasassa eikä vaikka aja autolla väkijoukkoon tai jotain, niin OK.Sinulla on jos parin vuorokauden terapiajakso täällä tällä nikilläsi. Mitä nikkiä käytyt aikaisemmin?
- naurut-Räyhikselle
Totta. Tuo asiahan on meille pitempään kirjoittaneille ollut selvä jo pitkään, mutta valitettavasti terveydenhuoltojärjestelmämme ei kykene kaikkia auttamaan.
Ehkä jonakin päivänä apu vielä löytyy.Jos et saa apua niin aina voit turvautua eutanasiaan.
- pimpinpuutettako
Onko Sinulla jokin pakonomainen tarve ohjeistaa ihmisiä seksuaalisuudessa? Onko se jotakin sellaista, mitä itse et ole vielä kokenut tai kokeillut ja siksi aihe mieltäsi painaa?
Et sinä saa siirrettyä ongemiasi minuun. Käänny vaimosi puoleen.
Totta. Tuo asiahan on meille pitempään kirjoittaneille ollut selvä jo pitkään, mutta valitettavasti terveydenhuoltojärjestelmämme ei kykene kaikkia auttamaan.
Ehkä jonakin päivänä apu vielä löytyy.Itse asiassa parasta mitä voimme tehdä häntäkin auttaaksemme, on jättää hänet noteeraamatta. Hänen addiktionsa on reaktioiden saaminen, ja tuommoista addiktiota on turhaa ruokkia. Samalla autamme itseämme, kun emme käytä aikaamme provoihin sekaantumseen. Joko hän ennen pitkää oppii sen, että emme me uskontokriittiset ateistit, rationalistit ja naturalistit näiltä palstoilta mihinkään häivy, tai sitten hän ei opi. Ei se meiltä pois ole, jos vain keskitymme asiakeskusteluihin provokaatioiden sijaan.
Et ymmärrä, että ohjeistuksesi minuun kohdistuvana voi tuntua koomiselta, kun et itse käyttäydy sen kummemmin? Et käsitä sitä, miten se lausahdukseni malkan näkemisestä vain toisen silmässä liittyy tähän?
" Et käsitä sitä, miten se lausahdukseni malkan näkemisestä vain toisen silmässä liittyy tähän?"
En käsitä, haluatko avata asiaa?
Muussa tapauksessa jätänkin sinut jatkamaan tätä kinastelua näiden ressukoiden kanssa...- Räyhiksille
Epäluomus kirjoitti:
Itse asiassa parasta mitä voimme tehdä häntäkin auttaaksemme, on jättää hänet noteeraamatta. Hänen addiktionsa on reaktioiden saaminen, ja tuommoista addiktiota on turhaa ruokkia. Samalla autamme itseämme, kun emme käytä aikaamme provoihin sekaantumseen. Joko hän ennen pitkää oppii sen, että emme me uskontokriittiset ateistit, rationalistit ja naturalistit näiltä palstoilta mihinkään häivy, tai sitten hän ei opi. Ei se meiltä pois ole, jos vain keskitymme asiakeskusteluihin provokaatioiden sijaan.
Ette te voi elää ilman uskovia koska ketä te sitten solvaisitte?
Et sinä saa siirrettyä ongemiasi minuun. Käänny vaimosi puoleen.
Tuota... Olenko minä Sinun mielestäsi josssakin pyytänyt ohjeistusta johonkin ongelmaani? Jos en ole, miksi sitä mahdat tarjota?
Oletko varma, ettet ITSE tarvitse ohjeistusta enemmän?Epäluomus kirjoitti:
Itse asiassa parasta mitä voimme tehdä häntäkin auttaaksemme, on jättää hänet noteeraamatta. Hänen addiktionsa on reaktioiden saaminen, ja tuommoista addiktiota on turhaa ruokkia. Samalla autamme itseämme, kun emme käytä aikaamme provoihin sekaantumseen. Joko hän ennen pitkää oppii sen, että emme me uskontokriittiset ateistit, rationalistit ja naturalistit näiltä palstoilta mihinkään häivy, tai sitten hän ei opi. Ei se meiltä pois ole, jos vain keskitymme asiakeskusteluihin provokaatioiden sijaan.
Totta.
" Et käsitä sitä, miten se lausahdukseni malkan näkemisestä vain toisen silmässä liittyy tähän?"
En käsitä, haluatko avata asiaa?
Muussa tapauksessa jätänkin sinut jatkamaan tätä kinastelua näiden ressukoiden kanssa...Kuules Eerika. Minulle on se ja sama, käsitätkö asiaa vaiko et.
Sinun ei myöskään tarvitse "jättää" minua mitenkään tänne kinastelemaan, koska lähden itse muihin puuhiin.- nytkö.helpottaa
Kuules Eerika. Minulle on se ja sama, käsitätkö asiaa vaiko et.
Sinun ei myöskään tarvitse "jättää" minua mitenkään tänne kinastelemaan, koska lähden itse muihin puuhiin.Runkulleko menet?
- RaamatuntutkimusTarpeen
Entäs ne muut yhtä vanhat evankeliumit, esim. Tuomaan ym. joita ei hyväksytty Raamatun kaanoniin.
Jokaisen joka uskoo Raamattuun Jumalan sanana pitäisi pystyä todistamaan miksi Koraani, hindujen pyhät kirjoitukset ja muinaissuomalaisten haltiat ja jumalat eivät ole totta. Entä kreikkalaisten jumalperhe?
Jos Raamattu olisi Jumalan sanaa, niin kyllä Jumala olisi pitänyt huolen, että niitä satoja miljoonia ihmisiä, jotka on tapettu Raamatun nimissä ei olisi murhattu Jumalan asiaa ajettaessa.
Se, että maailma on näin paha, todistaa aika rankasti Jumalan olemassa oloa vastaan.
Kristinuskokin on liian nuori höpötys, että siinä olisi jotakin ikiaikaista. Oikea Jumala olisi näyttäytynyt ihmiselle jo aikojen alussa ihmiselle ja niin, että sen taatusti näkijä uskoisi ja tieto asiasta pysyisi muuttumattomana. Raamatun alhainen ropakanda-arvo hallitsijoiden lyömäaseena paljastuu siinä, että järkeä ei saa käyttää pitää vain uskoa. Raamatun heikkous näkyy myös siinä, että jokaikinen sukupolvi on luonut siitä oman selityksensä, eli ei mitään ikuista ole sillä saralla olemassa.- juuri.niin
Ne joita ei hyväksytty Raamatun kaanoniin eivät olleet Jumalan sanaa. Näin Jumala on huolehtinut sanastaan.
juuri.niin kirjoitti:
Ne joita ei hyväksytty Raamatun kaanoniin eivät olleet Jumalan sanaa. Näin Jumala on huolehtinut sanastaan.
Eivätkös Raamatun koonneet ihan vain ihmiset?
- juuri.niin
Eivätkös Raamatun koonneet ihan vain ihmiset?
Ihmiset jotka toimivat Jumalan johdatuksessa. Jumala käyttää ihmisiä.
juuri.niin kirjoitti:
Ihmiset jotka toimivat Jumalan johdatuksessa. Jumala käyttää ihmisiä.
Sanoivatko ne Raamatun koonneet ihmiset itse niin tai lukeeko se Raamatussa?
- mopomaikalle
Sanoivatko ne Raamatun koonneet ihmiset itse niin tai lukeeko se Raamatussa?
Sekä että.
juuri.niin kirjoitti:
Tästä puuttuu Jumalan sana. Sinun sanasi ei nyt vakuuta.
mopomaikalle kirjoitti:
Sekä että.
Ahaa. Lähteet tälle tiedolle?
Se olisikin mielenkiintoista, sillä Raamatun tekstejä kirjoitettaessa ei tiedety, että ne yksiin kansiin koottaisiin.- pappatunturi_
Ahaa. Lähteet tälle tiedolle?
Se olisikin mielenkiintoista, sillä Raamatun tekstejä kirjoitettaessa ei tiedety, että ne yksiin kansiin koottaisiin.Jumala kyllä tiesi. Mutta sinä et näköjään tiedä sitä vieläkään.
pappatunturi_ kirjoitti:
Jumala kyllä tiesi. Mutta sinä et näköjään tiedä sitä vieläkään.
Jumala tiesi? Mistäs lukijat tietävät, jos sitä ei sanottu?
- pappatunturi_
Jumala tiesi? Mistäs lukijat tietävät, jos sitä ei sanottu?
Sanotaan se. Ota Raamattu käteesi ja lue, olet senkin ajan poissa täältä räyskyttämästä.
pappatunturi_ kirjoitti:
Sanotaan se. Ota Raamattu käteesi ja lue, olet senkin ajan poissa täältä räyskyttämästä.
Vai sanotaan?
Herra sanoo: Raamattu on minun sanaani. ? Raamatussa lukee, että "Raamattu on Jumalan sanaa".?pappatunturi_ kirjoitti:
Jumala kyllä tiesi. Mutta sinä et näköjään tiedä sitä vieläkään.
Raamatun kaanoneita on useampia. Mikä siis on oikea?
Alunperin teksteissä ei ollut jaenumerointia. Eikö niiden käyttöönotto ole ollut omavaltaista peukalointia?
Onko Raamatun kääntäminen kirjoitusten alkukielistä sallittua? Missä on ohjeellisesti ilmoitettu, että se olisi sallittua?
Rakkaat ystävät, jotka olette niin hyvin minua sietäneet, tässäpä linkki, jossa kerrotaan ihmisuhriuskonnoista historiassa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ihmisuhri
Ehkä pääsemme pakanuudesta pikkuhiljaa valoisammille vesille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174336
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842489Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731627Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella251260Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641187Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42922- 113918
- 171904
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74885Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72830