Jos hakee netistä tietoa duloksetinen (cymbalta) aloituksesta/lopetuksesta niin saa lukea melkoisia kauhutarinoita.
Eilen otin 90mg aamulla 6.00 ja joskus 11.30 vielä 30mg.
Tänään olen ollut ilman eikä juuri ole tullut sivuvaikutuksia, toki nyt jotain lieviä mutta ei mitään pahoja.
Joku saattaa nyt ajatella että vieroitus oireet tulevat myöhemmin, mutta eivät tule, olen ennekin tämän lääkkeen lopettanut.
Kun lekuri määräsi tabletit ja sitten luin käyttäjien kommentteja aloituksista, niin kyllä siinä tuli ajatus että tohtiiko näitä edes koittaa, tarinat olivat melko rankkoja, otin kumminkin tabletin ja seurasin tarkaan mitä tulee mutta eipä juuri mitään mainittavaa aloitusoiretta ilmaantunut.
Lääke kumminkin minulla toimii ja hyväksi olen havainnut.
Haluan kumminkin koittaa toista lääkettä (brintellix), niin sen takia lopetan.
duloksetine lopetus (helppoa)
2
3892
Vastaukset
- Essiiitalopraaam
Haluaisin tähän aiheeseen mainita kokemukseni perusteella muutamia asioita.
Ensinnäkin jokainen lopetuskerta ja aloituskerta ei ole samanlainen. Olen vuosia useita kertoja aloittanut ja lopettanut saman SSRI - masennuslääkkeen (kyseessä ei ole duloksetiini) ja olen havainnut viime vuosina saaneeni pahempia aloitusoireita ja lopetusoireita. Ensimmäinen lopetus oli suhtkoht kivuton.
Toisekseen vuosien mittaan olen saanut vakavampana haittavaikutuksia mitä siis on kohdallani ollut lähinnä tuntohäiriöt alapäässä, orgasmin "laimeneminen" sekä tunteiden leikkautuminen mihin liittyy välinpitämättömyyden tunne. Näitä ei ollut alkuvaiheessa käyttöä ensimmäisten vuosien aikana näin pahana. Nämä ovat syy, miksi aina olen päätynyt lopettamaan. Pelkään lisäksi, että en palaa enää seksuaalisella tasolla kyvyiltäni normaaliksi lääkkeiden jälkeen.
Ja viimeiseksi haluaisin sanoa sen, että on hyvin varhaista sanoa seuraavana päivänä lopetuksesta, että olipa lopetus helppoa. Minulle vaikeinta on ollut n. muutaman viikon - toisen kuukauden kohdalla lopetuksesta. Toki akuutit vieroitusoireet ovat hyvin ikäviä silloin heti lopetuksen jälkeen, mutta lopetuksessa esimerkiksi ärtyneisyys ja mielialojen vuoristoratamainen sahaus, ja itkuherkkyys jotka ovat sisältyneet lopetukseen usein alkavat viiveellä. Ne ovat olleet minulle niitä vaikeimpia oireita kestää. Viimeisimmällä kerralla minulla alkoi lisäksi olla unen kanssa lopetuksen jälkeen ongelmia.- duloksetiini
Moi
Viimeyön nukuin todella hyvin, luulin että lääke auttaa nukkumisessa mutta nyt vasta hyvin nukuinkin, voi toki vaikuttaa muutkin seikat.
Olo itsellä on nyt parempi kuin eilen.
Tunteiden/halujen katoamisen takia lääkettä olen vaihtamassa, duloksetine kuuluu srni-lääkkeisiin.
Brintellix ei kuulu ssri/srni ryhmään, siksi toivonkin että se auttaisi eikä tunteita veisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49901
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56762
- 101741
- 33702
- 60699