duloksetine lopetus (helppoa)

duloksetiini

Jos hakee netistä tietoa duloksetinen (cymbalta) aloituksesta/lopetuksesta niin saa lukea melkoisia kauhutarinoita.

Eilen otin 90mg aamulla 6.00 ja joskus 11.30 vielä 30mg.

Tänään olen ollut ilman eikä juuri ole tullut sivuvaikutuksia, toki nyt jotain lieviä mutta ei mitään pahoja.
Joku saattaa nyt ajatella että vieroitus oireet tulevat myöhemmin, mutta eivät tule, olen ennekin tämän lääkkeen lopettanut.

Kun lekuri määräsi tabletit ja sitten luin käyttäjien kommentteja aloituksista, niin kyllä siinä tuli ajatus että tohtiiko näitä edes koittaa, tarinat olivat melko rankkoja, otin kumminkin tabletin ja seurasin tarkaan mitä tulee mutta eipä juuri mitään mainittavaa aloitusoiretta ilmaantunut.

Lääke kumminkin minulla toimii ja hyväksi olen havainnut.

Haluan kumminkin koittaa toista lääkettä (brintellix), niin sen takia lopetan.

2

5209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Essiiitalopraaam

Haluaisin tähän aiheeseen mainita kokemukseni perusteella muutamia asioita.

Ensinnäkin jokainen lopetuskerta ja aloituskerta ei ole samanlainen. Olen vuosia useita kertoja aloittanut ja lopettanut saman SSRI - masennuslääkkeen (kyseessä ei ole duloksetiini) ja olen havainnut viime vuosina saaneeni pahempia aloitusoireita ja lopetusoireita. Ensimmäinen lopetus oli suhtkoht kivuton.

Toisekseen vuosien mittaan olen saanut vakavampana haittavaikutuksia mitä siis on kohdallani ollut lähinnä tuntohäiriöt alapäässä, orgasmin "laimeneminen" sekä tunteiden leikkautuminen mihin liittyy välinpitämättömyyden tunne. Näitä ei ollut alkuvaiheessa käyttöä ensimmäisten vuosien aikana näin pahana. Nämä ovat syy, miksi aina olen päätynyt lopettamaan. Pelkään lisäksi, että en palaa enää seksuaalisella tasolla kyvyiltäni normaaliksi lääkkeiden jälkeen.

Ja viimeiseksi haluaisin sanoa sen, että on hyvin varhaista sanoa seuraavana päivänä lopetuksesta, että olipa lopetus helppoa. Minulle vaikeinta on ollut n. muutaman viikon - toisen kuukauden kohdalla lopetuksesta. Toki akuutit vieroitusoireet ovat hyvin ikäviä silloin heti lopetuksen jälkeen, mutta lopetuksessa esimerkiksi ärtyneisyys ja mielialojen vuoristoratamainen sahaus, ja itkuherkkyys jotka ovat sisältyneet lopetukseen usein alkavat viiveellä. Ne ovat olleet minulle niitä vaikeimpia oireita kestää. Viimeisimmällä kerralla minulla alkoi lisäksi olla unen kanssa lopetuksen jälkeen ongelmia.

• duloksetiini

Moi

Viimeyön nukuin todella hyvin, luulin että lääke auttaa nukkumisessa mutta nyt vasta hyvin nukuinkin, voi toki vaikuttaa muutkin seikat.
        Olo itsellä on nyt parempi kuin eilen.

Tunteiden/halujen katoamisen takia lääkettä olen vaihtamassa, duloksetine kuuluu srni-lääkkeisiin.

Brintellix ei kuulu ssri/srni ryhmään, siksi toivonkin että se auttaisi eikä tunteita veisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2513
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      98
      1030
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe