Kissantervauslaulu Huuhaa Martin mukaan

tyrvääläinen

8

304

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervataan paanut ja ruuhet ja jätetään kissat rauhaan..okkei?

    • tyrvääläinen

      Ehkäpä huuhaa M.I kertoo tässä vaan fiktiivisestä mardusialaisesta tavasta tervata kulkukissat, ei kotikissoi.
      Pitää kai tervata hautatervalla pohkeet ja nilkat kun aamu ja vielä päivätorkkujenkin jälkeen vetää pohkeista ja nilkoista niin maan perusteellisesti.

      • Mistä saa hautatervaa? Jalat kyl pitäs tervata sillä, kun lähtee taas parin tunnin lenkille.


      • tyrvääläinen
        pervokki kirjoitti:

        Mistä saa hautatervaa? Jalat kyl pitäs tervata sillä, kun lähtee taas parin tunnin lenkille.

        Kyllä kai hautatervaa keitetään useessa maakunnassa, kaukana kehä-3 maisemista. Olen elokuvissä nähny kun tervamestarit virittävät tervaskannoista sen keittomiilun.
        Tarkkaa puuhaa se rankki vaihe siinä.
        Luulen tuoneeni oman hautatervapötikkäni Tokmannen hyllyltä. Hyvä tuoksu ja teho. Se vetojuttu oli suonenveto. Tervatut jalkarätit sopivat hyvin tarkoitukseen..


    • a-no

      Martti-setä toki tarkoitti kissalla jotain muuta, kuin kissaa. Kannattaa tutustua esimerkiksi "Viruvalge bossanova"- teokseen, niin tämäkin puoli saattaa enemmän aueta.

      Ennen vanhaan, kun olin lapsi, oli vallalla muitakin taikauskoja, kuin tämä mirrien tervaus. Esimerkiksi joka torpan kaksoisikkunoiden välissä oli puoliksi avoin tulitikkuaski, jonka uskottiin estävän pahoja, tulipaloja sytyttäviä räyhähenkiä tulemasta torppaan.

      Huoltoasemilla oli ennenvanhaan kolikoita kahvipannun levyn ja pannun välissä. Nämä kuumat kolikot olivat uhreja bensa- asemahaltijoille, jotta ne estäisivät bensavarkaudet.

      Nyt on liian kuuma, en pysty kirjoittamaan enempää...kirottu kesä ja helle!

      • Anonyymi

        Vaikka tämä onkin vanha ketju niin pakko kommentoida tähän ettei kukaan googlaaja saa väärää käsitystä: a-non selitys on olevinaan vitsi, ja se pitäisi tajuta viimeistään tuosta huoltoasemien kolikkouhrauksista.
        Innasen laulussa kerrotaan todella ihan vaan kissojen tervauksesta eikä mistään "mirreistä". Ja tiedoksi, minä en tule katsomaan tätä ketjua enempää, vaikka tietenkin joku nyt jatkaakin trollausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka tämä onkin vanha ketju niin pakko kommentoida tähän ettei kukaan googlaaja saa väärää käsitystä: a-non selitys on olevinaan vitsi, ja se pitäisi tajuta viimeistään tuosta huoltoasemien kolikkouhrauksista.
        Innasen laulussa kerrotaan todella ihan vaan kissojen tervauksesta eikä mistään "mirreistä". Ja tiedoksi, minä en tule katsomaan tätä ketjua enempää, vaikka tietenkin joku nyt jatkaakin trollausta.

        Olet anonyymi taas väärässä, kuten tavallista! Huuhaa- sedällä oli aivan erityinen suhde "mirreihin". Pakko laittaa nyt K-18 materiaalia todistaakseni se! Seuraava kappale ei todellakaan sovellu eläinystäville, alaikäisille tai muuten vain herkille ihmisille. Nykyään tämän laulun esittämisestä tai levittämisestä rapsahtaisi linnatuomio ja vieläpä ehdoton sellainen! Tässä tulee pussittoman miehen laulu: https://www.youtube.com/watch?v=ADBEbI5KvFA


    • Anonyymi

      Ihminen on itse kesyttänyt villikissan omaksi hyödykseen ja viihteekseen, joten kantakoon vastuunsa kissan elämän ylläpidosta ja säilyvyydestä. Itse pidän kissoja suurimpana ihmisen saavutuksena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      138
      1920
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1173
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1107
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      935
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      94
      884
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      809
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      744
    8. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      50
      730
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      730
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      676
    Aihe