Kuten tiedetään, eivät suolaisessa vedessä elävät kalat selviä pelkässä makeassa vedessä ja toisinpäin. Poikkeuksena pari hailajia. Tästä seuraa, että nooan olisi pitänyt pykätä arkkiinsa melkoiset akvaariot, jotta sinne olisi saatu ahdettua kaikki vedessä elävät. Pelkästään sinivalaspari tarvitsisi melkoisesti lääniä uiskenteluun.
Mitään raamatun vastaisia epätoivobaramiineja, jotka Frank Lewis Marsh kehitteli 1940- luvulla (Marsh muuten julisti että evoluutio on kriisissä ja että kretuilusta tulisi valtavirtanäkemys. Ei ole tullut) ja jotka ovat raamatun vastaisia. Mutta mitä voi toivoa, jos ei ole koulutusta tai ymmärrystä tieteestä. Voi myös jättää väliin sekoilut merissä olevista makean veden alueista.
Joten miten Nooan sitten olevinaan rakensi kanoottiinsa akvaariot? Ei mitenkään. Muutenkin tilat jopa 50 miljardille eläimille olisivat jääneet aika ahtaiksi...
Miten kretiinit selittävät tämän ongelman?
Nooan akvaariot
18
252
Vastaukset
17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä...
Ei Nooa kaloja arkkiin ottanut.
22 Kaikki kuivalla maalla elävät olennot kuolivat, kaikki, joissa oli elämän henkäys.- gfgfgfd
Kun kretu ei pysty vastaamaan ja häneltä loppuu älyttömätkin selitykset alkaa sitaattisontiminen.
Tässä tulee huomata, että puhuja on Jumala, Elohim. Hän uhkaa tuhota kaikki, joissa on elämän henkäys.
Seuraavassa luvussa (joka on eri lähteestä) puhuu Herra, Jahve. Hän uhkaa tuhoka kaikki luomansa eläimet. Toki lopputulos molemmissa on sama, Jahve ei luonut (muovannut savesta) lainkaan kaloja.
4 Seitsemän päivän kuluttua minä lähetän maan päälle sateen, jota kestää neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä. Minä pyyhin pois maan päältä kaikki olennot, jotka olen luonut."
Huomio ristiriidoista on myös se, että Jumala ei käske ottaa seitsemää paria uhrikelpoisia eläimiä. Tämä on pelkästään Jahven kotkotuksia.>>17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki.<<
Vesieläimissä ei siis ole 'elämän henkeä'. Eivät liene siis eläviä 'oikeasti', ainakaan kreationistisen näkemyksen mukaan.>>22 Kaikki kuivalla maalla elävät olennot kuolivat, kaikki, joissa oli elämän henkäys. <<
Ja esim. merinisäkkäät eivät siis kuolleet? Kuten manaatit, valaat, delfiinit, hylkeet, mursut, merisaukot jne. ?- Kjuikkuuukuu
gfgfgfd kirjoitti:
Kun kretu ei pysty vastaamaan ja häneltä loppuu älyttömätkin selitykset alkaa sitaattisontiminen.
Tyhmä, kaikki kalat selviytyvät murtovedessä ja suolaisen veden kalatkin selviävät makeassa vedessä kuukausia.
Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä.
Ottaisit poju ensin selvää asioista ettet tulisi aivan nolatuksi.
Muista tämä - Ei.luotu.eikirj
Kjuikkuuukuu kirjoitti:
Tyhmä, kaikki kalat selviytyvät murtovedessä ja suolaisen veden kalatkin selviävät makeassa vedessä kuukausia.
Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä.
Muista tämäEi todellakaan kaikki kalat selviä murtovedessä. Ja ne jotka siellä elävät, ovat erittäin herkkiä suolan määrän muutumiselle. Eli vedenpaisumus olisi tappanut nämä kalat.
Suolaisenveden kalat eivät pysty selviytymään makeassa vedessä jo ihan kiduksien erillaisuuksien takia.
Joten ottaisit itse selvää asioista.
Ja kuka uskoo sinua muutenkaan, kun et edes tiedä kultakalasta mitään? :D - hehhhee
Ei.luotu.eikirj kirjoitti:
Ei todellakaan kaikki kalat selviä murtovedessä. Ja ne jotka siellä elävät, ovat erittäin herkkiä suolan määrän muutumiselle. Eli vedenpaisumus olisi tappanut nämä kalat.
Suolaisenveden kalat eivät pysty selviytymään makeassa vedessä jo ihan kiduksien erillaisuuksien takia.
Joten ottaisit itse selvää asioista.
Ja kuka uskoo sinua muutenkaan, kun et edes tiedä kultakalasta mitään? :DJyrbämaailmassa kaikki värikkäät kalat koralliriutoilla, joista Jyrbä on nähnyt kuvia, tai joita Jyrbä on nähnyt Kellokosken sairaalan telkkarista, ovat kultakaloja. Jyrbämaailmassa esim. Red snapper on yksi kultakala...
- TheMainman
Sitten kaloja ei olisi. Lisäksi valaat ovat nisäkkäitä.
- Taikauskonnoton
Kjuikkuuukuu kirjoitti:
Muista tämä"Ja toki monet muutkin kuin hait ovat selvinneet lajina suurissa umpeutuneissa merenlahdissa joista on tullut järviä."
Aivan totta. Tätä sopeutumista kutsutaan evoluutioksi.
- Krevokki
Kaloja ei otettu laivaan tietenkään, näin minä sen Raamatusta tulkitsen, vain ne eläimet jotka olisi muuten hukkuneet...
- Kjhyuikjhy
Hehheh, evokkiateistin aidsisyömä kolmannesosa aivoista on sitä mieltä Jumala olisi hukuttanut kalatkin vedenpaisumuksessa, hehe.
Ei ihme että noista on ihan luonnollista .......... heheOnko luetun ymmärtämisesi noin huonoa? Kyse ei ollut hukkumisesta, vaan siitä, että meri ja järvivedet sekaantuivat ja on lajeja, jotka elävät vain joko suolaisessa tai makeassa vedessä. Eri ympäristöön erikoistuneiden kalojen kehon nestetasapainon säätely poikkeaa paljon toisistaan, jopa niin paljon, että se on lähes päinvastainen.
Ei se kultakala koralliriutalla elä, vaikka niitä olet siellä päiväunissasi nähnytkin.agnoskepo kirjoitti:
Onko luetun ymmärtämisesi noin huonoa? Kyse ei ollut hukkumisesta, vaan siitä, että meri ja järvivedet sekaantuivat ja on lajeja, jotka elävät vain joko suolaisessa tai makeassa vedessä. Eri ympäristöön erikoistuneiden kalojen kehon nestetasapainon säätely poikkeaa paljon toisistaan, jopa niin paljon, että se on lähes päinvastainen.
Ei se kultakala koralliriutalla elä, vaikka niitä olet siellä päiväunissasi nähnytkin.Mutta kun Jyrbä käy mielikuvitusmatkalla mielikuvitusriutalla hän voi ihan omassa mielikuvituksessaan nähdä mielikuvituskultakaloja, jotka pärjäävät suolaisessa merivedessä, niin totta kai hän tietää asian paremmin. Ei kai todellisuus riitä kumoamaan Jyrbän omakohtaisesti mielikuvittelemia havaintoja?
- 12____13
Vesi ei koskaan ole täysin sekoittunutta. Tulvan aikana, johtuen sateesta, pinta vedessä on todennäköisesti ollut suuria makeanveden alueita. On siis helposti mahdollista, että kaikille lajeille oli sopivat olosuhteet. Toisaalta, voidaan myös ajatella, että Nooan aikana lajit eivät olleet vielä yhtä rappeutuneita ja siksi sietivät paremmin eri olosuhteita. :)
- hgfhgfhgfhg
Olipa taas hätäpaskaselitys. Ajattele kokonaan veden peittämää maapalloa, missä mikään ei hillitse tuulia. Ei siellä ole makean vedea alueita.
Ei siis ole mitenkään mahdollista, että kaikille lajeille olisi ollut sopivat olosuhteet. - TheMainman
"Vesi ei koskaan ole täysin sekoittunutta. Tulvan aikana, johtuen sateesta, pinta vedessä on todennäköisesti ollut suuria makeanveden alueita. On siis helposti mahdollista, että kaikille lajeille oli sopivat olosuhteet."
Muuten vaan fysiikan lait tämän estävät.
" Toisaalta, voidaan myös ajatella, että Nooan aikana lajit eivät olleet vielä yhtä rappeutuneita ja siksi sietivät paremmin eri olosuhteita. :) "
Ja sitten sekoilua olemattomasta rappiosta...
TV-dokumenteissa on joskus esitelty merta meren alla, eli erittäin suolapitoista vettä jossain syvällä, oliko se nyt Meksikon lähellä. Se syvempi suolavesi ei sekoitu ylemmän normaalisuolaisen veden kanssa, taitaa olla veden lämpötilallakin jotain tekemistä asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau576816Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414785- 752577
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411969- 181688
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81502- 301497
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151319- 241234
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671127