ikuinen masennus

veleria87

koko ajan , jokainen päivä olen masentunut ja ahdistunut, jokainen henkäys on tuskaa ja tuntu että olen elossa, en jaksa enää pitkään, minulla ei ole ketään joka pitäisi täällä ei ketään, olen 30 ja tuntuu että elämäni on ohi..
olen ollut jo puoli vuotta kotona sängyssä kun en muuuta jaksa, itken ja en nuku...olen niin lopussa, en tiedä enää mitä teen kun tapan itteni, olen ajatellut hypätä sillalta mutta en lääkeitä koska lääkket ovat niin arvaamattonia tai sitten tukahdutan itseni..
en tiedä mitä enää teen täälllä, anteeksi kun vaivasin...

14

340

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,

      Hyvä, että rohkenit kirjoittaa tilanteestasi tänne. Haastavan elämäntilanteen pohtiminen yksin voi olla raskasta.

      Oletko miettinyt, että ulkopuolisesta keskusteluavusta voisi olla hyötyä? Yleensä asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään ajatuksia ja helpottaa jaksamista.

      On olemassa monenlaisia auttavia tahoja, joihin voi olla yhteydessä.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan itselleen tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken mistä tahansa hankalasta elämäntilanteesta tai mielessä olevasta huolesta. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja.

      - Jos soittaminen tuntuu omimmalta vaihtoehdolta, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Voimia tilanteeseesi!

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

      • Onnea.vaan

        On on ap huonolla hapella. Perkataanpa tilannettasi. Itket ja makaat sängyssä 7/24, kuten nykyisin ilmaistaan, kun on ympärivuorokauden tarkkailun alaisena.
        Eli on tilanteesi siinä jamassa, että MINÄ heittäisin jo lusikan nurkkaan.
        Mutta! Hae apua papista, psykiatrista...ja ja hae apua vaikka ITSELTÄÄN "rököäijältä"!


    • PahastiSanoja

      On se kummallista kun kritisoi aktiivimallia liittyen itsetuhoisuutta lisäävistä haittavaikutuksista työttömyysturvan piirissä oleville masentuneille, niin heti poistetaan. Itse en kyllä yhtään ihmettele jos erilaisten itsemurhien määrä lisääntyisi liittyen työttömyysturvan tai toimeentulotuen heikennyksiin. Lehtiä kun lukee, vaikuttaa ainoalta keinolta päästä tästä hulluudesta on kuolla pois.

      • Terve.vaanmenoa

        Jaa? No ketä auttaa jos tappaapii ihtesä? Hei haloo! Luuletko olevasi NIIN tärkeä ihminen, että sipilät sun muut muuttavat politiikkaansa, kun kuulevat että SINÄ!!! Herranjumala!!! olet riistänyt henkesi.
        Sinä olet pikku paskikkare pyörässä


      • eivälttämättä

        Ei se välttämättä Sipilän päätöksiin vaikuta, toki sen voi nähdä myös kannanottona.
        Mutta se on vaihtoehto joka on masentuneelle hyvä vaihtoehto. Sipilä päättää vain niiden elämän kurjistamis toimista jotka on elossa joten jos nämä mieliala asiat koskettaa nimimerkkiä terve.menoavaan eikös sinua harmita kun toinen tekee itsarin ja välttyy aktiivimallilta mutta kenties itseltäsi aktiivimalli leikkaa?


      • kelastakipääsis

        Puhumattakaan siitä, ettei tartte enää taistella Kelan kanssa mistään.


    • utopiantodellisuus

      Joskun kuuluu puhuttavan nappulasta, josta voi napsauttaa toisen puolen.
      Jos ajattelee, että masennus ja ahdistus on ilo ja onni ( mielikuvitusta), niin elämä onkin aika onnellista.
      Jokainen askel tuntuu hyvältä, jokainen henkäys uuden voiman saamiselta ja elämän ilon lähteeltä.

      Minä joskus harrastan tämmöistä.
      Jos on ajatuksissa on/off nappi niin on kyllä/ei nappikin.
      Tavallaan kun muusikon elämää. Painat yhtä nappia ja olet aivan eri sävelessä.

    • AamukahviaKohtaKeitän

      Mielestäni masentuneita erityisesti pitäisi kuunnella.

      Ovatko he kokeneet niin musertavaa vääryyttä, että eivät asiaa pysty ilmaisemaan?

      Heidän oloaan pitää helpottaa, yhdessä keksiä jotakin mikä vähän edes tuo mielihyvää.

      Heidän kokemuksiaan masennusta aiheuttavista asioista pitää vakavissaan tieteellisesti tutkia, koostaa näistä kokemuksista konkreettisia yhteiskunnallisia parannusehdotuksia poliitikoille!

      Näiden ihmisten vaientaminen pitkään jatkuvilla, usein tehottomilla, tieteellisesti perustelemattomilla mielialalääkekuureilla pitää saada loppumaan!

      Mitään lähtökohtaista syytä ei ole olettaa näiden ihmisten aivoissa olevan mitään vikaa, mitään kemiallista imbalanssia. Psykiatrien väitteitä sellaisista on turha kuunnella. Heidän ammattikuntansa on parina viime vuosikymmenenä vasta ollut teknologian myötä siinä asemassa, että heille olisi ollut mahdollista aloittaa vaikkapa nyt masennuksen fysiologisten syiden tieteellinen tutkimus.

      Toistaiseksi ammattikunnalla on rasitteena vain useampi tuhat vuotta oppijärjestelmää, jonka he hyvää makua osoittaen myöntäisivät taakaksi ja kuonaksi, jos olisivat oikeasti lääkäreitä!

      Psykiatrien ammattikunnan historia on niin kauhea ja filosofia edelleen niin kajahtanutta, että he eivät nykytilanteessa itse ymmärrä tai voi myöntää miten pielessä onkaan toiminta!

      • staustou

        Aiemmin oli mahdollisuus myös masentuneen olla työttömyysturvan piirissä mutta nyt aktiivimallin myötä se on mahdotonta kun pitäisi voida olla sairas ja terve yhtä aikaan. Siis aktiivimallin mukaisesti aktiivinen vaikka onkin sairas. On tapauksissa joissa sairauspäiväraha-päivät on täyttyneet ja päätynyt lyhyemmäksi tai pidemmäksi ajaksi työttömyysturvan piiriin kunnes kenties pääsee sairauseläkkeelle. Kuitenkin se aika jolloin masentunut on työttömyysturvan piirissä ja samalla aktiivimallin piirissä on sitä aikaa jolloin hyvinkin itsari ajatukset voivat korostua. Aktiivimallin kaltaisen painostuksen piirissä oleminen ei sovi masentuneen tilanteeseen jos ymmärtää mitä masennus oikeasti on. Huolestuttava kehitys suunta on kun aktiivimallia kokoomus
        yrittää myös toimeentulotuelle. Se joka ei ymmärrä näiden itsari alttiutta lisäävää
        vaikutusta ei tiedä mitä masennus on.


      • AamukahviaKohtaKeitän

        Runkkaamista on toisaalla toivottu riittäväksi osoitukseksi työttömän aktiivisuudesta. Viimeisten hupenevien ikäluokkien ja sitä kautta kansakuntamme tulevaisuus lienee tämän varassa. Runkkaamisenkin ilon tietysti voi SSRI-lääkitys viedä.


      • Terve.vaanmenoa

        Kaffenkeittäjä väittää ettei aivoissa voi olla vikaa? Joten esim. cp-vamma onkin lumetta.
        Teeskentelyä. Joten oireiden lieventäminen lääkityksellä on yhtä tyhjän kanssa. Heh heh.
        Kerroppa tuo cp-vamman kanssa painiskelevalle.
        Taitaa mennä kaffet väärään kurkkuun


      • AamukahviaKohtaKeitän kirjoitti:

        Runkkaamista on toisaalla toivottu riittäväksi osoitukseksi työttömän aktiivisuudesta. Viimeisten hupenevien ikäluokkien ja sitä kautta kansakuntamme tulevaisuus lienee tämän varassa. Runkkaamisenkin ilon tietysti voi SSRI-lääkitys viedä.

        Kyllä, jos toisia runkkaa. Vanhin ammatti listalla.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Kyllä, jos toisia runkkaa. Vanhin ammatti listalla.

        Pelkkä perseenanto passiivista(?)


    • Tietysti se on ikuinen. Eihän sellaiset hetken harmittelut ole kuin tavallista paskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      209
      4387
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      65
      2996
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2782
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2239
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2047
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1687
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1635
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1588
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1449
    10. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      44
      1405
    Aihe