Varoitus nexplanon implanaatista

elämäniluuserina

Haluun varottaa kaikkia nuoria tai vanhempiakin naisia jotka suunnittelee ottavansa hormoni implanaatin käsivarteen.. oon 20v nuori nainen ja sain siis tietenkin mahdollisuuden tohon ilmaseen hormonaaliseen ehkäsyyn kun en oo aikasemmin mitään käyttänyt (siis valtio tarjoo mun ikäsille valinnaisen hormonaalisen ehkäsyn) ja minäpä luulin olevani fiksu kun valitsin Nexplanonin implanaatin, se kestää 3 vuotta ja maksais normisti joku ~150€ ni aattelin että saan hyvän diilin siitä ku muistaakseni pillereitä saisi ilmaseksi vaan 3-6kk ajalle. En niistä muistakaan hormonaalisista ehkäsyvaihtoehdoista innostunut kovasti ni päädyin sitten tohon. Koulun terkkari ei varotellu tosta mitään vaan sano vaan että ok! No sit kävin laittauttamassa sen, aluks tuntu toimivan hyvin ja menkat katos ehk 1,5kk ajaksi, mut sitten alkokin tiputtelu ja sitä jatkukin sitte putkeen muutama kuukausi kunnes sain viikon tauon - ja sama uudelleen.. nyt mulla tulee pari kertaa kuukaudessa menkat/tiputtelua... kivut on kyllä vähentyneet mut on semi tylsää että vuodan jatkuvasti 🙄
Ja siis otin ton implanaatin n. vuosi sitten, ja jo kesällä mulla alko mielialat vaihdella ja aloin olemaan pienistäki asioista tosi surullinen ja poikaystäväki kyseli että miks oon niin outo ja ihmetteli noita mielialoja kanssa.. noh varasin sitten ajan terveysasemalle ja jouduin odottamaan joku pari vko, jonka aikana mun olo oli jotenki parantunu ni päädyttiin sitten sen lääkärin kanssa siihen että jatkan vielä ton käyttöä jos mieliala ja menkat tasottuis, kun kuulemma niin käy puolen vuoden jälkeen. No minäpä sitten jatkoin.
Tässä tän viimesen puolen vuoden aikana on kaikki kuitenki menny päin vttua siis oon puolet ajasta niin masentunu sängyssä etten pääse ees ylös, mua ei innosta kavereiden kanssa olo ( mulla ei oikeestaan edes ole enää kavereita koska sain kaikki työnnettyä pois mun luota masennuksen takia..), vanhempien kanssa tulee kokoajan kinaa, mulla ahdistaa työnhaku ja opiskelupaikkojen ajatteleminenkin, on ongelmia parisuhteen kanssa.. ja oon kanssa kokoajan tosi epävarma itestäni ja tuntuu että kaikki vihaa mua jne haluttomuus on huipussaan, seksi tuntuu tylsältä puolet ajasta ja runkkaaminen vaan turhalta vaikka aikasemmin oli parasta lol
Luin myös jostain palstalta nyt myöhemmin muiden kokemuksia ja 90% niistä oli huonoja ... toivon vaan että joku ois tästä mulle kertonut aiemmin, sillä mulla on nyt menny yli puol vuotta mun elämästä siihen että oon ollu tekemättä mitään ja kaikki ollu vtusti vaikeempaa, pahinta tässä on se että mun ikä on tosi kriittinen silleen että pitäs alkaa saada elämä kuntoon mut se on niin paljon vaikeempaa tollasessa mielentilassa, ja kaikki vaan yhen nexplanon implanaatin syytä. Joten kehotan, ennenkuin hankit kyseisen implanaatin, ota kaikki nää asiat huomioon ja mieti että haluutko ottaa sitä riskiä.

1

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäniluuserina

Siis implantaatti* lol

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6707
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2059
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1267
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1047
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe