Omistajanvaihdos "jälkijunassa"

ajattelematon_ostaja

Ostin kaverilta hieman harvinaisemman auton useita vuosia sitten tarkoituksena rempata sitä kun parempi päivä koittaa. Paperit teimme kaavalla: minulle luovari jossa oli nimikirjoitus ja sovittiin että siirrän auton omiin nimiin/puolisoni nimiin kun menen sitä katsastamaan, auto kun oli pois liikennekäytöstä niin ei siitä kaverillakaan maksuja rullannut.

No sitten tuli ero itsellä, maisemanvaihdos muutenkin ja kys. kaveriakaan en hetkeen nähnyt, hän oli tällä välin ajattelemattomuuttaan ilmoittanut trafiin myyneensä auton minulle kun ei ollut minusta hetkeen kuullut. Itsekin unohdin koko auton hetkeksi.

No palasimme tekemisiin kaverin kanssa sittemmin eikä asiasta ollut puhetta, nyt alkoi olla ajankohtaista laittaa auto taas tieliikenteeseen niin ilmenikin tämä asia että auto kummittelee trafin tiedoissa myytynä minulle ja päivämäärä jotain luokkaa 4v sitten. Tuosta ajastahan koituu aivan tolkuton vakuutussanktiomaksu.. (se maksu mikä menee jokaiselta sen 7pv omistajanvaihdoksesta jälkeiseltä päivältä)? Muistutan että autohan on ollut koko ajan pois liikennekäytöstä.

Emme ole asiaa vielä Trafin suunnalta selvittäneet mutta mitä mieltä muut ovat? Turhat kettuilut sikseen sitten, asiat yleensä ollut tapana hoitaa mutta tämä nyt meni vähän pöydän alle.

5

286

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppiatuokin

Kun kerran kysyt mitä mieltä muut ovat...
      Olen samaa mieltä, tämä nyt meni vähän pöydän alle.
      Ensi kerralla sitten vähän fiksummin, jooko?

• ajattelematon_ostaja

Onko pakko saivarrella, apuja tässä kuitenkin oltu hakemassa.

Tuollaiset kommentit voisi ihan hyvin jättää alunperin sanomattakin mielestäni.

• Laitoksessa

No, Trafiin yhteyttä niin saat sieltä oikean tiedon,...

• acrabadabra

Ei mitään ongelmaa. Luovari jollekin (vaikka Aku Ankalle) 4 vuotta ja seitsemän päivää sitten ja sitten myynti takaisin sinulle 1 pv sitten. Sitten vaan rekisteröimään.

• kikkailia

Minulla on jo vuosia roikkunut trafin tiedoissa minulle luovutusilmoitettu, ajat sitten eteenpäin myymäni ajoneuvo, jota ei ole poistettu liikennekäytöstä mutta ei myöskään muutosrekisteröity omiin nimiini. Lienee sulatettu jo ikuisuus sitten.

Mitenköhän tuon saisi tiedoista pois, kun omiin nimiin sitä ei tietenkään takautuvasti lankeavien vakuutusmaksujen takia voi ottaa. Voinko tehdä myynti-ilmoituksen tuntemattomalle, vai onko riskinä että trafi ilmoittaa asiasta liikennevakuutuskeskukselle? Trafin tai konttorin virkailija ei osaa sanoa asiaan mitään varmaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      84
      5057
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      17
      3416
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      24
      2720
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      58
      1780
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1576
    6. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1352
    7. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1346
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      235
      1253
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      72
      1042
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      54
      922
    Aihe