Omistajanvaihdos "jälkijunassa"

ajattelematon_ostaja

Ostin kaverilta hieman harvinaisemman auton useita vuosia sitten tarkoituksena rempata sitä kun parempi päivä koittaa. Paperit teimme kaavalla: minulle luovari jossa oli nimikirjoitus ja sovittiin että siirrän auton omiin nimiin/puolisoni nimiin kun menen sitä katsastamaan, auto kun oli pois liikennekäytöstä niin ei siitä kaverillakaan maksuja rullannut.

No sitten tuli ero itsellä, maisemanvaihdos muutenkin ja kys. kaveriakaan en hetkeen nähnyt, hän oli tällä välin ajattelemattomuuttaan ilmoittanut trafiin myyneensä auton minulle kun ei ollut minusta hetkeen kuullut. Itsekin unohdin koko auton hetkeksi.

No palasimme tekemisiin kaverin kanssa sittemmin eikä asiasta ollut puhetta, nyt alkoi olla ajankohtaista laittaa auto taas tieliikenteeseen niin ilmenikin tämä asia että auto kummittelee trafin tiedoissa myytynä minulle ja päivämäärä jotain luokkaa 4v sitten. Tuosta ajastahan koituu aivan tolkuton vakuutussanktiomaksu.. (se maksu mikä menee jokaiselta sen 7pv omistajanvaihdoksesta jälkeiseltä päivältä)? Muistutan että autohan on ollut koko ajan pois liikennekäytöstä.

Emme ole asiaa vielä Trafin suunnalta selvittäneet mutta mitä mieltä muut ovat? Turhat kettuilut sikseen sitten, asiat yleensä ollut tapana hoitaa mutta tämä nyt meni vähän pöydän alle.

5

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppiatuokin

      Kun kerran kysyt mitä mieltä muut ovat...
      Olen samaa mieltä, tämä nyt meni vähän pöydän alle.
      Ensi kerralla sitten vähän fiksummin, jooko?

      • ajattelematon_ostaja

        Onko pakko saivarrella, apuja tässä kuitenkin oltu hakemassa.

        Tuollaiset kommentit voisi ihan hyvin jättää alunperin sanomattakin mielestäni.


    • Laitoksessa

      No, Trafiin yhteyttä niin saat sieltä oikean tiedon,...

    • acrabadabra

      Ei mitään ongelmaa. Luovari jollekin (vaikka Aku Ankalle) 4 vuotta ja seitsemän päivää sitten ja sitten myynti takaisin sinulle 1 pv sitten. Sitten vaan rekisteröimään.

    • kikkailia

      Minulla on jo vuosia roikkunut trafin tiedoissa minulle luovutusilmoitettu, ajat sitten eteenpäin myymäni ajoneuvo, jota ei ole poistettu liikennekäytöstä mutta ei myöskään muutosrekisteröity omiin nimiini. Lienee sulatettu jo ikuisuus sitten.

      Mitenköhän tuon saisi tiedoista pois, kun omiin nimiin sitä ei tietenkään takautuvasti lankeavien vakuutusmaksujen takia voi ottaa. Voinko tehdä myynti-ilmoituksen tuntemattomalle, vai onko riskinä että trafi ilmoittaa asiasta liikennevakuutuskeskukselle? Trafin tai konttorin virkailija ei osaa sanoa asiaan mitään varmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2659
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      223
      2484
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      190
      1804
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe