Ostin kaverilta hieman harvinaisemman auton useita vuosia sitten tarkoituksena rempata sitä kun parempi päivä koittaa. Paperit teimme kaavalla: minulle luovari jossa oli nimikirjoitus ja sovittiin että siirrän auton omiin nimiin/puolisoni nimiin kun menen sitä katsastamaan, auto kun oli pois liikennekäytöstä niin ei siitä kaverillakaan maksuja rullannut.
No sitten tuli ero itsellä, maisemanvaihdos muutenkin ja kys. kaveriakaan en hetkeen nähnyt, hän oli tällä välin ajattelemattomuuttaan ilmoittanut trafiin myyneensä auton minulle kun ei ollut minusta hetkeen kuullut. Itsekin unohdin koko auton hetkeksi.
No palasimme tekemisiin kaverin kanssa sittemmin eikä asiasta ollut puhetta, nyt alkoi olla ajankohtaista laittaa auto taas tieliikenteeseen niin ilmenikin tämä asia että auto kummittelee trafin tiedoissa myytynä minulle ja päivämäärä jotain luokkaa 4v sitten. Tuosta ajastahan koituu aivan tolkuton vakuutussanktiomaksu.. (se maksu mikä menee jokaiselta sen 7pv omistajanvaihdoksesta jälkeiseltä päivältä)? Muistutan että autohan on ollut koko ajan pois liikennekäytöstä.
Emme ole asiaa vielä Trafin suunnalta selvittäneet mutta mitä mieltä muut ovat? Turhat kettuilut sikseen sitten, asiat yleensä ollut tapana hoitaa mutta tämä nyt meni vähän pöydän alle.
Omistajanvaihdos "jälkijunassa"
5
219
Vastaukset
- oppiatuokin
Kun kerran kysyt mitä mieltä muut ovat...
Olen samaa mieltä, tämä nyt meni vähän pöydän alle.
Ensi kerralla sitten vähän fiksummin, jooko?- ajattelematon_ostaja
Onko pakko saivarrella, apuja tässä kuitenkin oltu hakemassa.
Tuollaiset kommentit voisi ihan hyvin jättää alunperin sanomattakin mielestäni.
- Laitoksessa
No, Trafiin yhteyttä niin saat sieltä oikean tiedon,...
- acrabadabra
Ei mitään ongelmaa. Luovari jollekin (vaikka Aku Ankalle) 4 vuotta ja seitsemän päivää sitten ja sitten myynti takaisin sinulle 1 pv sitten. Sitten vaan rekisteröimään.
- kikkailia
Minulla on jo vuosia roikkunut trafin tiedoissa minulle luovutusilmoitettu, ajat sitten eteenpäin myymäni ajoneuvo, jota ei ole poistettu liikennekäytöstä mutta ei myöskään muutosrekisteröity omiin nimiini. Lienee sulatettu jo ikuisuus sitten.
Mitenköhän tuon saisi tiedoista pois, kun omiin nimiin sitä ei tietenkään takautuvasti lankeavien vakuutusmaksujen takia voi ottaa. Voinko tehdä myynti-ilmoituksen tuntemattomalle, vai onko riskinä että trafi ilmoittaa asiasta liikennevakuutuskeskukselle? Trafin tai konttorin virkailija ei osaa sanoa asiaan mitään varmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875