Pari päivää sitten kävin huonekalukaupassa. Yhden kalusteen sovin ostavani. En tehnyt sopimusta, en maksanut, aioin noutaa myöhemmin. Annoin yhteystietoni. Soitin parin tunnin päästä, että en ostakaan sitä. Eli on vapaa myytäväksi.
No, nyt sain sähköpostilla maksusopimuksen. Alareunassa lukee, että jos kaupan peruu ilman pätevää syytä, peritään toimituskuluja vähintään 10%. Tämmöistä en ole koskaan nähnyt. Onko tämä laillista? Vai vitsi?
Jos saan laskun, jota en maksa (ei ole voinut syntyä toimituskuluja tavarasta, jota ei ole toimitettu!), onko lasku perintäkelpoinen?
Huonekalun ostamisen peruminen ennen maksua
Mielenmuuttaja
1
1230
Vastaukset
- Sohvaton_koti
"Yhden kalusteen sovin ostavani. En tehnyt sopimusta"
- Jos kerran sovit ostavasi jotain, niin olet tehnyt suullisen sopimuksen. Se on ihan yhtä sitova kuin kirjallinen sopimus. Toteennäyttäminen on tietysti eri asia. Peruutusehdot olisi kuitenkin pitänyt kertoa jo suullista sopimusta tehtäessä.
Ensisijaisesti reklamoi myyjäliikkeelle. Tarvittaessa ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan.
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.824817- 1882178
- 1321822
- 1751445
- 331365
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161361ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj201309- 351116
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3161077- 781013