Helsingin kaupungin terveydenhoito

kaapoxo

Kun soitat sinne puhelinpalveluun ja jätät numerosi, sulle soitetaan takaisin. Kiva juttu sinänsä mutta se takaisinsoitto voi tulla juuri kun olet jossain ruuhkaisessa tilanteessa, eikä siinä mitään mutta joudut kailottamaan henkilötunneksesi ja sotusi kaikkien ympärillä olevien kuullen, nykyajan talotkin on niin hataria että kaikki kuuluu seinän läpi.

Eikö hitto soikoon ole muuta tapaa selvittää sen soittajan tietoja kuin kysellä niitä puhelimessa, varmaan ko. instanssi on tietoinen tietoturvasta tai ehkä ei? Olen antanut kaikki tietoni sinne ja viime käynnillä sain sairaslomatodistuksen siinä oli puh numeroni, (puhelin numeroni) eikö niitä numeroita ole mahdollista linkittää niihin automaattisiin soittojärjestelmiin, sitä kautta saa selville sotu tiedotkin, helpottaisi varmaan myös
terveydenhuoltotätejä, ei tarvitsisi kysellä excuseme, I dont hear you? Sorry, mikä syntymäaikasi olikaan? Tiedoillasi voidaan ostaa tuotteita nettikaupoista, eikä kuulijoiden joukossa tarvitse olla kun yksi epeli, niin olet kohta vaikeuksissa.

9

568

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järjestelykysymys

Olen ottanut sellaisen käytännön että soitan terveyskeskukseen vain sellaisena päivänä että tiedän pystyväni vastaamaan puhelimeen ongelmitta loppupäivänä.

Jos olet antanut mm. puhelinnumerosi terveyskeskukseen, ilmeisesti tietosi on takaisinsoittajalla jo näkyvissä päätteellä ja hän haluaa vain varmistaa että olet itse puhelimessa (joku muu voisi soittaa puhelimellasi ja udella terveystietojasi). Helsingin terveyskeskus on siirtymässä laajemmin sähköiseen palveluun ja silloin henkilöllisyys varmistetaan vahvasti (esimerkiksi pankkitunnuksilla) ja pääset itse tietokoneellasi kertomaan mitä kaipaat (ajanvaraus tms.).

Niin ja nykytaloissa ei kuulu seinien läpi naapuriin mitään. Asun vähän yli 10 vuotta vanhassa kerrostalossa enkä kuule koskaan mitään naapurista. Jossain 70-luvun elementtitalossa seinät ovat kuin paperia ja kaikki kuuluu.

• kaapooo

Et voi aina odottaa kotona sitä takaisinsoittoa sillä kuka voi uhrata koko päivän puhelun odottamiseen. Olen soittanut tuohon palveluun yleensä 8-9 välillä ja takaisinsoitto on ollut 12-15 välillä, eli jos olet asoimassa jossain, niin joudut sen tunnuksesi kailottamaan niin että tietoturva ei toteudu.

Mitä tulee sähköiseen tunnistautumiseen, sen olisi voinut toteuttaa vuosia sitten, onko se ylipäätään tulossa? Tänään piti varata aika fysioterapiaan, laitoin sähköpostia, ei kuulema onnistu koska yhteys on salaamaton. Pitää soittaa ja käytössä on takaisinsoittojärjestelmä eli siis henkilötietojen ja sotujen kailotus jatkuu.

• Järjestelykysymys
        kaapooo kirjoitti:

Et voi aina odottaa kotona sitä takaisinsoittoa sillä kuka voi uhrata koko päivän puhelun odottamiseen. Olen soittanut tuohon palveluun yleensä 8-9 välillä ja takaisinsoitto on ollut 12-15 välillä, eli jos olet asoimassa jossain, niin joudut sen tunnuksesi kailottamaan niin että tietoturva ei toteudu.

Mitä tulee sähköiseen tunnistautumiseen, sen olisi voinut toteuttaa vuosia sitten, onko se ylipäätään tulossa? Tänään piti varata aika fysioterapiaan, laitoin sähköpostia, ei kuulema onnistu koska yhteys on salaamaton. Pitää soittaa ja käytössä on takaisinsoittojärjestelmä eli siis henkilötietojen ja sotujen kailotus jatkuu.

Sähköinen asiointi on Helsingissä käynnistetty jo vuosia sitten, mutta siihen on liitetty vain vähän palveluita. Nyt siihen liitetään vähitellen kaikki palvelut terveyskeskus kerrallaan.

Joskus asiakkaatkaan eivät ajattele missä on ja kuka kuulee. Taannoin olin terveyskeskuksessa ja toinen asiakas kailotti isoon ääneen koko hetunsa ja arkaluontoiset asiansakin ajattelematta että vieressä muutkin kuulee. Itse pyrin käyttämään edes hiljaisempaa ääntä jos hoitohenkilökunta haluaa varmentaa henkilöllisyyden. Olen kuitenkin jo aiemmin esittänyt kelakortin, valokuvallinen henkilöllisyystodistus kattaisi tämänkin tarpeen, mutta eipä ole tullen käytettyä ajokorttia terkkarissa.

• jalma

Tosissaan miksi näitä tunnistautumisia ei rupea jo olemaan palvelussa. Ikäihmiset, rajoittuneet voisi samaan tapaan huudella niitä tunnnuksia, siinä kyllä ei tietoturva toteudu. Uskomatonta, ihan kuin oltaisiin menneillä vuosikymmenellä, eikä kehityksestä tietoakaan.

• jgjhkglkgklgkjf

Ainakin omassa helsinkiläisessä terveyskeskuksessa toimiston luukulla asioidessa henkilökunta pyytää näyttämään kelakortin (ajokorttikin käy) viivakoodin lukijalle, joten hetua ja henkilötietoja ei tarvitse huudella. Eri asia on sitten jos kortti on unohtunut matkasta, silloin ei saisi hyväksyä suullisesti kerrottua hetua, mutta henkilökunta taitaa olla kohteliasta eikä käännytä potilasta kotiin hakemaan korttia.

• Älähänhättäile
      • vääräjuttu

Eihän tuo juttu liittynyt mitenkään terveydenhoitoon !!!

• Anonyymi

Olen odottanut takaisinsoittoa tasan viikon, menemättä kotoa mihinkään. Sitten tuli soitto, mutta en saanut puhelintani auki, vaikka kuinka yritin. Uutta soittoa ei enää tullut. Miten pitäisi tällaisessa tapauksessa tehdä. En enää voi istua toista viikkoa kotona odottamassa takaisinsoittoa. Eikö sieltä todellakaan soiteta kun tämän yhden kerran ?

• Anonyymi

No, onpa pe*keleellistä meininkiä, jos vain kerran pirauttavat. Ihminenhän voi olla vaikka pytyllä, suihkussa, hississä, päiväunilla, hitto soikooon vaikka missä, ettei HETI pääse vastaamaan.
        Onko ne takaisinsoittajat ihan täyttä ymmärrystä vailla vai mikä mättää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3690
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1934
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1224
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      988
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe