En usko jumalaan

xdlsdjuna

Uskotteko jumalaan?

29

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamatun kuvaamaa Jumalaa ei ole olemassa. Mutta toki on henkivaltoja ja petoja yms.
      Voi olla myös tulevaisuuden ihmisten tai tiedemiesten luomana robottijumalia.
      Kaikkivaltias on epäilemättä kokoon laitettu yli 100 eri eläinlajin henkeä ja käyttäytymistä tutkimalla. Se omaa eläimiin liittyvää tietotaitoa, mutta raamattu kertoo, että ihmisen sydäntä ei tunne kukaan. Ei kyetä siis rakentamaan ihmisen henkeen perustuvaa robottijumalaa, vaan ainoastaaan eläinten henkeä käyttämällä.

      Voi olla että Apinoiden Planeetan tavoin nuo robotit ovat tehneet kapinan ihmiskuntaa vastaan tulevaisuudessa. Ja toimivat nykyisin omin avuin ilman ihmisen neuvoja.

    • Jobinpostia

      Job.7:8 Ken minut näki, sen silmä ei minua enää näe; sinun silmäsi etsivät minua, mutta minua ei enää ole. Job.7:8 Biblia (1776). Ja ei yksikään silmä, joka minut näkee, pidä minua enempi näkevän. Sinun silmäs katsokoon minua, sitte minä hukun. Näin se Jumala, hukkaa itsensä.

    • Kupinkääntäjä

      Uskon jos näen.
      Näkisin mielelläni jeesuksen brittiläinen bobi hattu päässä

      • nää_on_näitä

        siitä hatustako tunnistaisit?
        aloittaja jätti tietoisesti kertomatta mikä hänen mielestään on jumala, tällätavoin tulee helpommin yleistä rähinää


    • Jobinpostia

      Job.9:11 Katso, hän käy ohitseni, enkä minä häntä näe; hän liitää ohi, enkä minä häntä huomaa.

      • Eikiitosjeesus

        Joutava kapistus siis. Ei sitä voikaan huomata, ei pienintäkään näyttöä tai havaintoa olemassaolosta.


    • setänasse

      Kyllä se on viimeistään silloin uskottava Jumalaan, kun viinakaupasta loppuu Koskenkorva.

    • 12____13

      Kyllä uskon, olisi mielestäni absurdia olla uskomatta. :)

      • 55---66

        Olet niin lapsenomainen, ettet pysty itsestäsi huolehtimaan ilman jumalaa.


      • Eikiitosjeesus

        Odotatko sitä pyyyhkimäään. Auttamaan hädän hetkellä.


    • anteeksiannettuko

      En yleensä vastaile tänne, mutta siis kyllä koen uskovani. On joskus hetkiä jolloin saatan olla vihainen ja kiroilla. Mutta yleisesti pyrin silti uskomaan.

      • antekeearmoa

        Siis mitä, että jos sanoo rumasti saat tuomion tekojesi mukaan.
        Sana on vain sana ei teko.


    • Jeesus-on-Herramme

      Roomalaiskirje:
      4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo?
      "Aabraham uskoi Jumalaa,
      ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
      Galatalaiskirje:
      3:6 samalla tavalla kuin "Aabraham uskoi Jumalaa,
      ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"?
      Jaakobin kirje:
      2:23 ja niin toteutui Raamatun sana:
      "Aabraham uskoi Jumalaa,
      ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi",
      ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi.

      Mutta millaiseen Jumalaan uskon isä Aabraham uskoi :
      Joh 8:56->"Aabraham,
      teidän isänne,
      riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni;
      ja hän näki sen ja iloitsi."

      Niin juutalaiset sanoivat hänelle:
      "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha,
      ja olet nähnyt Aabrahamin!"

      Jeesus sanoi heille:
      "Totisesti,
      totisesti minä sanon teille:
      ennenkuin Aabraham syntyi,
      olen minä ollut."

      Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä;
      mutta Jeesus lymysi
      ja lähti pyhäköstä. "

      Aabraham uskoi jo silloin Jeesukseen Jumalana eikä mihinkään kuu-jumalaan.

      • jumalanlemmikki

        Jumalan ystävä ei ole ystävä, vaan mielisairas.


    • Mistä lähteestä voit saada tietoa Jumalasta edes? Raamattu kertoo Jumalan moraaliset ja eettiset normit eli lähinnä sielusta. Mutta mistä löydät tiedon hänen kehonsa piirteistä tai hengen ominaisuuksista. Ne tuntuvat olevan melko salattu tai sitten ne ovat upotettu raamattuun tavalla joka ei heti avaudu lukijalle.

      Tieto Jumalasta on kortilla? Hare Krishna liikkeen kirjat antavat ehkä kattavimman kuvauksen, mutta keskittyvät tulevan maailmannäyttämön asioihin. Siihen millainen on eri jumalten välinen suhde ja asema ja valta sitten tulevaisuudessa.

      Ilmestykset ovat lisääntyneet viime aikoina, mutta niiden antamat tiedot ovat vaikeasti avautuvia. Ja viittaavat siihen, että Jumalalla on useita TÄYSIN ERITYYPPISIÄ INKARNAATIOITA. Hän on eri kansoille aivan eri tyyppinen. Minä olen se joka minä olen.........

      • potkijumalatmaaliin

        Pelaa sinäkin jumalilla potkupalloa.


    • A_H

      Minä uskon.Jumala on armahtava ja aina auttava rakas Taivaan Isä.

      • missämissä

        Näytä minullekin, älä itse omi.


    • 987532159

      Jumala on kehitysvammaisille, terveet ja kykenevät eivät tarvitse jumalaa.

      • jossittenki

        Miksi olet täällä Jumala-palstalla? Taidat sittenkin ajatella Jumalaa.


      • totuudentorvi
        jossittenki kirjoitti:

        Miksi olet täällä Jumala-palstalla? Taidat sittenkin ajatella Jumalaa.

        Jumala on kykenemättömien kykeneväksi tekevä, joka on vale.


    • hallitsemisen-hinta

      2 Tim 2:7->Tarkkaa,
      mitä sanon;
      Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.

      Muista Jeesusta Kristusta,
      joka on kuolleista herätetty
      ja on Daavidin siementä minun evankeliumini mukaan,
      jonka julistamisessa minä kärsin vaivaa, kahleisiin asti,
      niinkuin pahantekijä;
      mutta Jumalan sana ei ole kahlehdittu.

      Siitä syystä minä kärsin kaikki valittujen tähden,
      että hekin saavuttaisivat pelastuksen,
      joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
      ynnä iankaikkisen kirkkauden.

      Varma on tämä sana;
      sillä:
      jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan,
      saamme myös hänen kanssaan elää;

      jos kärsimme yhdessä,
      saamme hänen kanssaan myös hallita;
      jos kiellämme hänet,
      on hänkin kieltävä meidät;

      jos me olemme uskottomat,
      pysyy kuitenkin hän uskollisena;
      sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

      • antijumala

        Olette evoluution vääristelijöitä.


    • Ehkä olet VAPAA. Yleensä Jumalaan uskovat orjatyypit. Sellaiset joilta puuttuu kokoa, ulkonäköä tai lahjoja. Ja jotka Jumaluskon avulla pyrkivät alistamaan muita itsekin vähän alistuen.

      Ehkä olet onnellisemmassa asemassa kuin ne jotka uskovat. Ehkä olet TERVE.

    • Ehkä olet VAPAA. Yleensä Jumalaan uskovat orjatyypit. Sellaiset joilta puuttuu kokoa, ulkonäköä tai lahjoja. Ja jotka Jumaluskon avulla pyrkivät alistamaan muita itsekin vähän alistuen.

      Ehkä olet onnellisemmassa asemassa kuin ne jotka uskovat. Ehkä olet TERVE.

    • Aikuisenlogiikka

      Kyllä Kristittyjen Jumalaan on vaikea uskoa jos lähtee uskomisen siitä kuinka ihmisen järki sanoo. Kristittyjen Jumala on kyltymätön rääkkäämään ihmistä. Me muistamme raamatusta miten hän hukutti kaiken lihan maanpäältä. Vaikea uskoa järkevän ihmisen tälläistä Jumala itse kuitenkin teki tälläisen epä onnistuneen luomuksen, kuin ihminen on ja kun tämä luomus sitten ei käyttäytynytkään hänen toivomallaan tavalla, niin rääkkäys alkoi silloin. Jumala rääkkäsi vanhan testamentin aikojen pakana kansoja, tapattamalla joistakin pakana kaupungeista kaiken lihan aivan imeväisestä lähtien. Miksi Jumala sitten menetteli näin? Eihän pakana kasat olleet voinu kuulla uskosta ja kristittyjen Jumalasta mitään. Mikä siis oli syy siihen miksi Jumala tapatti nämä kasat? Ehkä syynä oli se, että Jumala on kyltymätön rääkkääjä.
      Entäs sitten kun hän vain antaa syntyä, esm jo valmiiksi vammaisia ja sairaita ihmisiä, vaikka Raamattu sanoo, että hän tietää ja tuntee meidät jo idussamme, no miksi hän sitten sallii näitten lasten syntyä, vaikka jo ennalta tietää heidän syntyneen sairaana ja näin ollen vain kärsimään elämänsä aikana? Siksi hän antaa vammaisten syntyä koska hän tykkää rääkätä.
      Jumalan rääkkäykseltä ei välty kukaan, ennen pitkää meitä kohtaa sairaudet ja vanhuus ja sen mukanaan tuomat sairaudet ja vaivat. Me olemme kuitenkin hänen luiomuksiaan alun pitäen, mutta hän rääkkää meitä silti.
      Sitten kun me kuolemme niin meidän Jumalamme heittää meidät järveen joka tulta ja tulikiveä palaa ja rämä rääkkäys kestääkin sitten iankaikkisesti, (Iankaikkisuus on aika, joka ei lopu koskaan) Itse Jumala istuskelee jossain helvetin reunalla ja katselee nautiskellen kuinka syntinen liha kärventyy helvetin lieskoissa!
      Nyt siis kaikki tälläinen pitäisi meidän uskoa, ennen kuin pääsisimme sinne missä Jumalan lempilapset ovat, eli taivaaseen.
      Kaikki mitä olen yllä kirjoittanut on painettu tekstinä hänen pyhässä kirjassaan raamatussa.

      • uskovaisetsyypäitä

        Ilman uskovaisia ei ole jumalia.


    • Mitä jumalaa tarkoitat ?

      • Aikuisenlogiikka

        Kristittyjen Jumalaa tarkoitan miksi kysyt? Ilmaisin sen jo mielestäni kyllin selvästi edellä kirjoitetussa tekstissäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe