Kun usko ei riitä

Ei.kuulu.muille

Ei ketään voi pakottaa uskomaan.
Ihminen on oltava vakuuttunut uskomaan jumalaan jos ei ole miksi syytätte häntä siitä,
Samakun vaatisimme uskovaa luopumaan uskostaan kuinka se onnistuisi, ei varmaan onnistu.
Its en usko eikä se tee minun elämää huonnommaksi, eikä se vaivaa ajatuksiani.

30

5330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonyleväkauneus

Katsos kun uskovan mielestä on RIKOS olla uskomatta hänen jumalaansa ja uskovan mielestä sellaiset rikolliset tulee, jos nyt ei mestata tai polttaa rovioilla kuten takavuosina surutta tehtiin, niin ainakin kieltää näiltä kaikki ihmisoikeudet.

Kuolemanrangaistus jumalanpilkasta poistettiin täällä laeista noin 130 vuotta sitten, vaikka kristinusko tuli tänne noin 1000 vuotta sitten.

• Ymmärtääkseni muhammadanismi on tällä hetkellä tuossa pimeässä vaiheessa ja harjoittaa noita hirmutekoja jopa järjestäytyneen, mutta uskonnollisten valtioiden toimesta.

Kristinuskonharhaisen olisi syytä huomioida miekkakäännytys ja satoja vuosia jatkunut lasten uskontokoulutus, joka on jättänyt hörhöihin lähtemättömän jarrutusjäljen.

• vm41

Suuntaus on tosiaan päinvastainen.
      Jossain vaiheessa uskonnot kriminalisoidaan, kuten kaikki muukin totuudenvastainen on tehty.
      Kuolemanrangaistus otetaan jälleen laajasti käyttöön, jolloin köysikauppa alkaa vilkastumaan.

• Uskonpohjatontyhmyys

"Jossain vaiheessa uskonnot kriminalisoidaan."

Jälleen kerran uskovan typerillä harhoilla ja fantasioilla ei ole mitään tekemistä
        oikean todellisuuden kanssa.

"kuten kaikki muukin totuudenvastainen on tehty."

Mikähän totuudenvastainen olisi kriminalisoitu? Ilmeisesti hihhuli tarkoittaa sitä, että noitia ja homoja ei saa enää polttaa rovioilla, koska sellainen on kriminalisoitu? Tai ehkä uskova tarkoittaa sitä että meillä on nykyään tasa-arvo ja yleiset ihmisoikeudet, jotka uskovan mielestä kriminalisoivat hänen uskonsa näkemykset noista asioista, koska hänen uskonsa ei moisia asioita tunne eikä hyväksy.

• Ei-Jokamiehenoikeus

"Ei ketään voi pakottaa uskomaan."

Ei voi. Ja Raamattu vahvistaa vielä että usko ei ole joka miehen.

2.Tessalonikalaiskirje 3:2:
      "ja että me pelastuisimme nurjista ja häijyistä ihmisistä; sillä usko ei ole joka miehen"

• Olla.vai.eikö.olla

Mistä tietää onko uskovainen.
      Hiukan uskovainen.
      Tosi uskovainen.
      Jos on kahden vaiheella uskoa vai ei.

• Minävaintiedän

"Mistä tietää onko uskovainen."
        =====================================
        Minä vain tiedän, että minä tiedän, että minä tiedän olevani uskossa Jeesukseen Kristukseen.

"Henki (Pyhä Henki) itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. (Room. 8:16)

• 666.666.666
        Minävaintiedän kirjoitti:

"Mistä tietää onko uskovainen."
        =====================================
        Minä vain tiedän, että minä tiedän, että minä tiedän olevani uskossa Jeesukseen Kristukseen.

"Henki (Pyhä Henki) itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. (Room. 8:16)

Sinua on vain huijattu. Pyh henki, pyhempi henki, pyhin henki.

• 666.666.666 kirjoitti:

Sinua on vain huijattu. Pyh henki, pyhempi henki, pyhin henki.

Pyh-sanan komparatiivi on pyhimpi ja superlatiivi pyhein.

• Uskomiseen täytyisi olla joku perusteltu syy. Kun ei ole, niin en usko.

Olematonta ei voi syyttää mistään, mutta toivoisi uskovaisellakin olevan sen verran logiisen ajattelun rippeitä jäljellä että hän ymmärtäisi kuvitellun/oletetun kaikkivaltiaan olevan väistämättä myös vastuussa kaikesta. Eli jos uskoo kaikkivaltiaaseen, pitäisi uskoa, että kaikki tapahtuu koska kaikkivaltias niin tahtoo.

• Ihmetelen sitä mitä pitäisi olla jotta olisi riittävästi todistetta.
        Näilläkin sivuilla joka hetki on jumalan vaikutusta vaikka ei laskettaisi muita kuin sana - jumala -
        Jos lasketaan sana joulupukki niin pahasti jää jälkeen. Onko puhe eli kirjoittelu joulupukista todiste joulupukki käsitteen vaikutuksesta.
        Voiko joulupukki olla olematon jos sitä jatkuvasti toistetaan, mikä on silloin olematonta kun joulupukista keskustellaan, ei ainakaan joulupukki.Tämä nyt on tätä minun lokiikkaani

ihmeiden aika on aina

• eiooeituu
        enkelipallo kirjoitti:

Ihmetelen sitä mitä pitäisi olla jotta olisi riittävästi todistetta.
        Näilläkin sivuilla joka hetki on jumalan vaikutusta vaikka ei laskettaisi muita kuin sana - jumala -
        Jos lasketaan sana joulupukki niin pahasti jää jälkeen. Onko puhe eli kirjoittelu joulupukista todiste joulupukki käsitteen vaikutuksesta.
        Voiko joulupukki olla olematon jos sitä jatkuvasti toistetaan, mikä on silloin olematonta kun joulupukista keskustellaan, ei ainakaan joulupukki.Tämä nyt on tätä minun lokiikkaani

ihmeiden aika on aina

Ihmeiden aika olisi, jos hihhuli kirjoittaisi jotain järkevää ja loogisesti perusteltua, sekä ymmärtäisi mitä sana todiste tarkoittaa.

Eipä ole sellaista ihmettä tällä palstalla vielä koskaan näkynyt.

• eiooeituu kirjoitti:

Ihmeiden aika olisi, jos hihhuli kirjoittaisi jotain järkevää ja loogisesti perusteltua, sekä ymmärtäisi mitä sana todiste tarkoittaa.

Eipä ole sellaista ihmettä tällä palstalla vielä koskaan näkynyt.

Onko ajatuksesi todistettavissa.

• aivokuvaus

• eiooeituu
        enkelipallo kirjoitti:

Onko ajatuksesi todistettavissa.

Onko jumalasi todistettavissa? Miksi et esitä niitä todisteita?
        Mikähän kumma se aina estää esittämästä todisteita jumalastasi?

Ai niin, olemattomasta ei voi koskaan esittää mitään.

• eiooeituu kirjoitti:

Onko jumalasi todistettavissa? Miksi et esitä niitä todisteita?
        Mikähän kumma se aina estää esittämästä todisteita jumalastasi?

Ai niin, olemattomasta ei voi koskaan esittää mitään.

"Ai niin, olemattomasta ei voi koskaan esittää mitään"

Miksi kuitenkin esität? Siksi kun sanoja voi laittaa peräkkäin.

• eiooeituu
        enkelipallo kirjoitti:

"Ai niin, olemattomasta ei voi koskaan esittää mitään"

Miksi kuitenkin esität? Siksi kun sanoja voi laittaa peräkkäin.

Hihhuliparka yrittää epätoivoisesti kiemurrellen vaihtaa puheenaihetta,
        kun ei kykene esittämään yhtään mitään jumalastaan. Miten säälittävää.

• eiooeituu kirjoitti:

Hihhuliparka yrittää epätoivoisesti kiemurrellen vaihtaa puheenaihetta,
        kun ei kykene esittämään yhtään mitään jumalastaan. Miten säälittävää.

Peukutin koska olet vilpitön etsijä niinkuin jokainen
        Kun Jumalasta puhuminen tuottaa sinulle säälin tunteen, siitä on hyvä jatkaa.
        Minulle todiste Jumalasta olet sinä. Kaikki mitä on, kertoo myös Luojasta. Edelleen kiemurtelen kun korostan -- MINULLE -- kaikki kertoo Luojasta.
        En mitenkään voi vaatia että sinä tai kukaan kokee samalla tavoin. Itse asiassa kahta tai useampaa ihmistä ei tarvittaisi jos jokainen, tai monet, ajattelisi samalla tavoin. Lopulta aika outoa olisi jos jossain tulisi sinun kopiosi vastaan tai minun kopioni. Joten kemurtelen aivan tyytyväisenä tietäen että minun kiemurani ovat aivan ikiomat, ainoastaan minulle.
        Minulle riittää minun todisteni.
        Siinä juuri on yksi uskontojen uskomattomuus kun siellä joku yrittää että jokaisen pitää ajatella samalla tavoin, ettei vain olisi kaikien ismien yhteinen tavoite ja usko?

Olen etsijä kunnes tavoitan yhteisen Totuuden joka ei voi olla jokaisella omansa olakseen totuus. Ei voi olla monta totuutta.

• Ensin kiellettiin teot riittämättöminä ja nyt ollaan siis menossa siihen suuntaan, että uskokaan ei enää riitä pelastukseen?

Aika katalaa peliä. Raamatusta löytyy monelaisia ohjeita tällaista tilannetta varten ja niin ehkä myös muista pyhistä kirjoista. Islam tahtoo vakuuttaa, että uskoa tarvitaan aina, mutta islam on pienehkössä ahdingossa sekin tavallaan?

Kristityt ovat kaiketi sitten vääräuskoisia? Uskosta luopuneita tms. ? Kun Babylonin portto on tuhottu niin tulee pedon merkki, joka johtaa uskovien kuolemaan?

Raamatun mukaan voisi kuvitella että tänä aikana olisi seuraavaa tehtävä:

1. Annettava sulkea näky ja profetia sinetillä. Eli heitettävä raamattu roskakoriin vihapuheena.
      2. Käyttäydyttävä hypomaanisen irrationaalisesti eli heittäydyttävä ennalta aavistamattomaksi?

Lyhyesti: AAARHG! Ei teot ole mittään, ei usko ole mittäään, kun kukaan eikä mikäään tee millekkään mitttäään?

• nää_on_näitä

asenne ratkaisee... :)

• Mitä.vielä

Epäilen teidän uskoanne, joudutte jatkuvasti kilvoittelemaan todistaakseenne uskoanne.

Jos uskoisin jumalaan niin mitä sitten, jumala olisi omissa oloissaan ja minä omissa oloissaan eise vaikuttaisi minuun mitenkään.
      Jos joutuisin kuoleman jälkeen taivaaseen niin minkä sille voisin.

• Sitä.odotellessa

Ihmettelen miksei jumala todista olemassa oloaan joka olisi helppoa, tietysti hänen on oltava olemassa eihän se muuten onnistu.

• Varmaa ainakin on se, että meidän meidän epäuskovien olemassaolosta on pääteltävissä, että jos jumalia on olemassa, niin ne ovat kyvyttömiä, haluttomia tai piittaamattomia vakuuttamaan meitä uskomaan.

• Näin.ymmärrän

Kun usko ei riitä mihinkään yliluonnolliseen, meillä olisi todiste jumalasta johon uskoisimme, pelkkä usko häneen ei riitä minulle.

• 22PP22

Vaikka kokisi tällä hetkellä, että uskoa Jumalaan ei ole, niin onhan vielä toivoa!

Jumala voi antaa vielä ns, etsikkoajan, jolloin ihminen voi kokea Jumalan armon: uskoa Jeesukseen Kristukseen iankaikkiseksi elämäkseen. Jos tämän etsikkoajan torjuu, niin voi olla että toista ei enää tule. Joku ajattelee että vanhana ja ehkä vasta kuolinvuoteella sitten tulen uskoon, mutta uskoontulo vanhempana on vaikeampaa ja vaikeampaa..

• hiihaahuuhaa

Uskovat eivät ilmeisesti koskaan ymmärrä, miltä heidän vuodatuksensa tervejärkisen ihmisen silmissä näyttävät. Mutta sehän edellyttäisi kykyä ymmärtää edes jotakin ja uskova on uskova juuri siksi, että aivot ovat narikassa ja looginen terve järki on tarpeettomana, tai pikemminkin uskon lapsellisille typeryyksille haitallisena, deletoitu kokonaan pois käytöstä. Minkä valitettavasti myös aina vääjäämättä huomaa.

• hehhhee

• jumala.ei.kommentoi

Uskosta tulee pasko, jos uskottava kohde on paskapuhetta.

• Älä.ahdistele

Miksi vaiva ajatuksilla mihin toiset uskoo, jos olet uskossa onko sinulla tarve käännyttämiseen pakkosyöttöön, saatko tyydytystä käännyttämisestä oletko ajatellut miltä vastapuolella tuntuu.

• Ihmisen.osa

Ei voi tietää jos ei lue Raamatun sanaa. Kuinka voi ymmärtää jos ei ole sanan selittäjää.
      Ei ymmärrä jos ei ole mitään käsitystä Jumalasta.
      Miten uskoa Jumalan voimaan kun ei ole kokemusta Jumalan voimasta ja ihmeteoista.
      Vastauskin on olemassa; vain avaamalla silmät hengellisille totuuksille jotka ovat ikuisesti muuttumattomia. Niitä ei muuta ihmisten epäusko ja asenteet koska ne ovat ikuisia.

"En tahdo tietää näistä, en etsiä viisautta koska se on tyhmää, se on järjetöntä, se on turhaa ja ikuisuutta ei ole". Uhmakkaasti omissa asenteissa suljetaan itsensä häkkiin. Sinne ei muuta tietoa mahdu kuin oma käsitys ja kirjoista opittu kylmä tieto jota ei ole kyseenalaistettu.
      Asenne - sydämen tila on ovi jota ei avata ja tutkita elämää syvemmin. Sinne ei sovi hengellisyys, ei oman sisimmän tutkiminen. Näytellään kovaa mutta ollaankin heikoilla.

Usko on aina Jumalan teko. Jeesuksen usko, Jumalan voima ja voimalliset teot.
      Kaikki eivät ole otollisia Jumalalle. Oma asenne on este, valinnan tekee jokainen itse. Pelot on myös este.

Johannes 6: 43-44: Jeesus vastasi ja sanoi heille: Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

20 "Koska teillä on niin vähän uskoa", vastasi Jeesus. "Totisesti: jos teillä olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran, te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi. Mikään ei olisi teille mahdotonta. [Matt. 6:30 | Mark. 11:23; Luuk. 17:6]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      163
      6512
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      116
      5886
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5377
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      32
      3475
    5. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      60
      3149
    6. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2671
    7. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      27
      2432
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2380
    9. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      13
      2080
    10. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      16
      2020
    Aihe