Kristiunusko ja perheväkivalta

LainattuAloitus

Toisessa ketjusssa TheMainman:

"Tutkimukset osoittavat, että kristityt paitsi eroavat eniten, myös harrastavat eniten parisuhdeväkivaltaa:

"Research shows that the men most likely to abuse their wives are evangelical Christians who attend church sporadically"

Sellaista se on kristillynen moraali. Vaimo ja lapst ovat miehen omaisuutta ja hän voi tehdä heille mitä huvittaa. Kannattaako olla krisseli?"

43

3511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • huono.alotus

        Pikkuisen harhaanjohtava artikkeli ja vielä harhaanjohtavampi aloitus.

        "study of Anglican, Catholic and Uniting churches in Brisbane that found 22 per cent of perpetrators of domestic violence and abuse go to church regularly.

        Tutkimus on kirkon teettämä! Ja vaimonhakkaajista siis 88 prosenttia EI KÄY kirkossa .

        "But American research provides one important insight: men who attend church less often are most likely to abuse their wives. (Regular church attenders are less likely to commit acts of intimate partner violence.) "

        Amerikkalainen tutkimus, jonka tekijästä ei sanota mitään, sanoo samaa. Säännöllinen kirkossa käynti vähentää kotiväkivaltaa, epäsäännöllinen lisää.


      • Olet_itse_huono
        huono.alotus kirjoitti:

        Pikkuisen harhaanjohtava artikkeli ja vielä harhaanjohtavampi aloitus.

        "study of Anglican, Catholic and Uniting churches in Brisbane that found 22 per cent of perpetrators of domestic violence and abuse go to church regularly.

        Tutkimus on kirkon teettämä! Ja vaimonhakkaajista siis 88 prosenttia EI KÄY kirkossa .

        "But American research provides one important insight: men who attend church less often are most likely to abuse their wives. (Regular church attenders are less likely to commit acts of intimate partner violence.) "

        Amerikkalainen tutkimus, jonka tekijästä ei sanota mitään, sanoo samaa. Säännöllinen kirkossa käynti vähentää kotiväkivaltaa, epäsäännöllinen lisää.

        "Pikkuisen harhaanjohtava artikkeli ja vielä harhaanjohtavampi aloitus."

        Ja sinä teit siitä kaikista harhaisimmat johtopäätökset.

        "Tutkimus on kirkon teettämä! Ja vaimonhakkaajista siis 88 prosenttia EI KÄY kirkossa ."

        Lainaamassasi kohdassa ei esitetty, että jokin tutkimus olisi kirkon teettämä. Sen sijaan siinä todetaan, että jokin tutkimus on koskenut mainittuja kirkkoja.

        "Amerikkalainen tutkimus, jonka tekijästä ei sanota mitään, sanoo samaa. Säännöllinen kirkossa käynti vähentää kotiväkivaltaa, epäsäännöllinen lisää."

        Korrelaatio ei ole yhtä kuin kausaatio! Ei tuossa siis todeta, että se säännöllinen kirkossa käynti vähentäisi kotiväkivaltaa ja epäsäännöllinen lisäisi.


    • Kristinuskon opetuksen mukaan: "Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta 26 pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla 27 voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä. 28 Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään." (Efesolaiskirje 5:25-28)

      • EiToteudu

        Linkin tutukimuksen mukaan tuo ei toteudu, kristityt eivät siis noudata uskonsa ohjeita.


      • kristinuskoko.tätä

        Paavali vanhanapoikana ei tiennyt toisen ihmisen rakastamisesta mitään kun noin hölmöjä puhui.


      • EiToteudu kirjoitti:

        Linkin tutukimuksen mukaan tuo ei toteudu, kristityt eivät siis noudata uskonsa ohjeita.

        Kenet luetaan kristityiksi, kaikki luterilaisen kirkon jäsenetkin😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kenet luetaan kristityiksi, kaikki luterilaisen kirkon jäsenetkin😳❓

        Yllä lukee kyllä ihan tarkkaan, että evankelikaaliset kristityt.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Yllä lukee kyllä ihan tarkkaan, että evankelikaaliset kristityt.

        Onko kirkon jäsenet kristittyjä vaikka eivät mitenkään elä Jumalan tahdossa😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Onko kirkon jäsenet kristittyjä vaikka eivät mitenkään elä Jumalan tahdossa😳❓

        En tiedä eikä minua se kiinnosta mutta aloituksessa ei puhuta edes siitä. Puhutaan siitä, että evankelikaalisten kristittyjen kohdalla tuo perheväkivalta on tyypillisempää. Edellinen kommenttini tuli näköjään vahingossa sinulle vaikka piti tulla EiToteudulle.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        En tiedä eikä minua se kiinnosta mutta aloituksessa ei puhuta edes siitä. Puhutaan siitä, että evankelikaalisten kristittyjen kohdalla tuo perheväkivalta on tyypillisempää. Edellinen kommenttini tuli näköjään vahingossa sinulle vaikka piti tulla EiToteudulle.

        Mikä erottaa evankelikaaliset ja luterilaiset toisistaan😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Mikä erottaa evankelikaaliset ja luterilaiset toisistaan😳❓

        Se, että harjoittaako evankelisoivaa herätyskristillisyyttä vai ei.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Se, että harjoittaako evankelisoivaa herätyskristillisyyttä vai ei.

        Eikö lähetyskäsky kuulukaan kaikille luterilaisille😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Eikö lähetyskäsky kuulukaan kaikille luterilaisille😳❓

        En minä tiedä. Päättäkööt itse mikä heille kuuluu. En ymmärrä myöskään mitä kyselyilläsi ajat takaa, koska aloituksessa ei (viitteensä perusteella) ole kyse mistä tahansa kristinuskosta tai mistä tahansa luterilaisuudesta, vaan nimenomaan evankelikalismista.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        En minä tiedä. Päättäkööt itse mikä heille kuuluu. En ymmärrä myöskään mitä kyselyilläsi ajat takaa, koska aloituksessa ei (viitteensä perusteella) ole kyse mistä tahansa kristinuskosta tai mistä tahansa luterilaisuudesta, vaan nimenomaan evankelikalismista.

        Jaa, mutta miten sitten evankelikaalisen pystyy määritteelmään ja tunnistamaan vieläpä jostain " tutkimuksesta"😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Jaa, mutta miten sitten evankelikaalisen pystyy määritteelmään ja tunnistamaan vieläpä jostain " tutkimuksesta"😳❓

        No sitä joko kuuluu evankelikaaliseksi määriteltävään herätysliikkeeseen tai ei kuulu. Ei se määrittely sen vaikeampaa siis ole. Aloituksesta ei ilmene miten mainittu tutkimus on tehty, mutta ihmisiltähän voi ihan hyvin esim. kysyä, että mihin uskonnolliseen liikkeeseen he kuuluvat tai eivätkö kuulu. Olen nähnyt paljon mainintoja tutkimuksista, joissa vankien keskuudessa korostuu juuri nuo evankelikaaliset virtaukset.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        No sitä joko kuuluu evankelikaaliseksi määriteltävään herätysliikkeeseen tai ei kuulu. Ei se määrittely sen vaikeampaa siis ole. Aloituksesta ei ilmene miten mainittu tutkimus on tehty, mutta ihmisiltähän voi ihan hyvin esim. kysyä, että mihin uskonnolliseen liikkeeseen he kuuluvat tai eivätkö kuulu. Olen nähnyt paljon mainintoja tutkimuksista, joissa vankien keskuudessa korostuu juuri nuo evankelikaaliset virtaukset.

        Miksi sitten herätysliikeisin kuuluva ei saisi itse määritellä itseään jos luterilaisen kirkon jäseniin saa😳❓


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        No sitä joko kuuluu evankelikaaliseksi määriteltävään herätysliikkeeseen tai ei kuulu. Ei se määrittely sen vaikeampaa siis ole. Aloituksesta ei ilmene miten mainittu tutkimus on tehty, mutta ihmisiltähän voi ihan hyvin esim. kysyä, että mihin uskonnolliseen liikkeeseen he kuuluvat tai eivätkö kuulu. Olen nähnyt paljon mainintoja tutkimuksista, joissa vankien keskuudessa korostuu juuri nuo evankelikaaliset virtaukset.

        Miksi sitten herätysliikeisin kuuluva ei saisi itse määritellä itseään jos luterilaisen kirkon jäsenkin saa😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Miksi sitten herätysliikeisin kuuluva ei saisi itse määritellä itseään jos luterilaisen kirkon jäseniin saa😳❓

        Niin, miksei saisi? Mistä olet saanut päähäsi, ettei saisi?


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        No sitä joko kuuluu evankelikaaliseksi määriteltävään herätysliikkeeseen tai ei kuulu. Ei se määrittely sen vaikeampaa siis ole. Aloituksesta ei ilmene miten mainittu tutkimus on tehty, mutta ihmisiltähän voi ihan hyvin esim. kysyä, että mihin uskonnolliseen liikkeeseen he kuuluvat tai eivätkö kuulu. Olen nähnyt paljon mainintoja tutkimuksista, joissa vankien keskuudessa korostuu juuri nuo evankelikaaliset virtaukset.

        ps.sanoit
        "En minä tiedä. Päättäkööt itse mikä heille kuuluu"


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Niin, miksei saisi? Mistä olet saanut päähäsi, ettei saisi?

        Tuossa "tutkimuksessahan" oli heidät määritelty eikä kysytty heiltä😳


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        ps.sanoit
        "En minä tiedä. Päättäkööt itse mikä heille kuuluu"

        Ja se asia koski sitä kuuluuko lähetyskäsky kaikille luterilaisille vai ei. Miten ihmeessä sait sitä koskevasta vastauksestani päähäsi, että evankelikaaliset eivät saisi määritellä itseään?


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Tuossa "tutkimuksessahan" oli heidät määritelty eikä kysytty heiltä😳

        Ja mistä sinä tuon tiedät? Ei aloituksessa ole otettu esille miten tutkimus on tehty. Et voi rehellisesti väittää, että heidät on määritelty ilman, että heiltä on sitä kysytty.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Ja se asia koski sitä kuuluuko lähetyskäsky kaikille luterilaisille vai ei. Miten ihmeessä sait sitä koskevasta vastauksestani päähäsi, että evankelikaaliset eivät saisi määritellä itseään?

        Niin, ei kaikki ole evankelikaalisia jotka kuuluvat herätysliikeisiin kuten ei kaikki kirkkoonkaan kuuluvat ole uskovia, eiks niin😳


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, ei kaikki ole evankelikaalisia jotka kuuluvat herätysliikeisiin kuten ei kaikki kirkkoonkaan kuuluvat ole uskovia, eiks niin😳

        Evankelikaalisia kristittyjä ovat evankelikaalisiin herätysliikkeisiin kuuluvat ihmiset. Luterilaisia ovat luterilaiseen kirkkoon tai muihin luterilaisiin järjestelmiin kuuluvat. Ei tässä ollut mitään puhetta itse uskosta.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Evankelikaalisia kristittyjä ovat evankelikaalisiin herätysliikkeisiin kuuluvat ihmiset. Luterilaisia ovat luterilaiseen kirkkoon tai muihin luterilaisiin järjestelmiin kuuluvat. Ei tässä ollut mitään puhetta itse uskosta.

        Mktä sitten ovat luterilaiseen kirkkoon kuuluvat😳❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Mktä sitten ovat luterilaiseen kirkkoon kuuluvat😳❓

        Lukemalla edellisen kommenttini kokonaan olisi tuokin selvinnyt, mutta näyttääkin siltä, että sinä vain kyselet kunhan kyselet. Hohhoijaa. Taidan mennä nukkumaan.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Lukemalla edellisen kommenttini kokonaan olisi tuokin selvinnyt, mutta näyttääkin siltä, että sinä vain kyselet kunhan kyselet. Hohhoijaa. Taidan mennä nukkumaan.

        Mene vaan koska trollauksesi on uuvuttavaa 😂
        Tarkoituksesihan oli vain syyllistää herätyslikeitä tällä "tutkimuksella", eiks niin 😂❓


      • Lue_ja_opi
        usko.vainen kirjoitti:

        Mene vaan koska trollauksesi on uuvuttavaa 😂
        Tarkoituksesihan oli vain syyllistää herätyslikeitä tällä "tutkimuksella", eiks niin 😂❓

        Tarkoitukseni oli kuule ihan vain korjata esitetty yleistysvirhe, ja sen minä teinkin. Sitten sinä aloit sitten kysellä minulta mitä sattuu sekavia, ja minä kaikin puolin asiallisesti niihin sinulle vastailin. Täten sinulle ei ole mitään rehellistä syytä nimitellä minua trolliksi.

        Teetkin sen varmasti siksi, että aloituksessa mainittu tutkimustulos ei ole sinulle mieluisa, eikä sinulle riittänyt se, että minä korjasin virheellisen johtopäätöksen minkä jotkut tekivät, että asia koskisi kaikkia kristittyjä. Tästä voinee päätellä, että sinä sympatiseeraat noita herätysliikkeitä.

        Näyttääkin siis siltä, että kalikka kalahti ja älähdit puolustamaan herätysliikkeitä. Siinähän räksytät sitten. Etkä sinä käytökselläsi ainakaan yhtään noiden herätysliikkeiden mainetta paranna, mutta jatka toki samaan malliin, ei se keneltäkään pois ole. Kunhan et hakkaa puolisoasi tai ketään muutakaan!

        No niin, tämä riittää tästä.


      • Hyvä analyysi siitä miten nimimerkki "usko.vainen" palstalla toimii yleensäkin.


      • Lue_ja_opi kirjoitti:

        Tarkoitukseni oli kuule ihan vain korjata esitetty yleistysvirhe, ja sen minä teinkin. Sitten sinä aloit sitten kysellä minulta mitä sattuu sekavia, ja minä kaikin puolin asiallisesti niihin sinulle vastailin. Täten sinulle ei ole mitään rehellistä syytä nimitellä minua trolliksi.

        Teetkin sen varmasti siksi, että aloituksessa mainittu tutkimustulos ei ole sinulle mieluisa, eikä sinulle riittänyt se, että minä korjasin virheellisen johtopäätöksen minkä jotkut tekivät, että asia koskisi kaikkia kristittyjä. Tästä voinee päätellä, että sinä sympatiseeraat noita herätysliikkeitä.

        Näyttääkin siis siltä, että kalikka kalahti ja älähdit puolustamaan herätysliikkeitä. Siinähän räksytät sitten. Etkä sinä käytökselläsi ainakaan yhtään noiden herätysliikkeiden mainetta paranna, mutta jatka toki samaan malliin, ei se keneltäkään pois ole. Kunhan et hakkaa puolisoasi tai ketään muutakaan!

        No niin, tämä riittää tästä.

        No niin, nythän pääsit varsinaiseen asiaasi :D
        Mutta tee toki ihan oma aloitus tuosta herätysliikkeiden mollamisestasi.


    • Eipä oikein näy ketään palstan ns. "oikeauskoisista" puolustamassa tässä ketjussa näitä pahoinpitelyn uhreja.

      Yllättävää.

      Ei tietenkään, tyyppillistä heille unohtaa uhrit silloin kun se syyllinen onkin oman uskonsuunnan edustaja.

      • Asian_huomannut

        Aina kun tämmöisiä aiheita otetaan esille, niin yleensä ne "oikeauskoiset", jotka eivät vaikene asiasta hyökkäävät aihetta vastaan eri tavoin. Sen sijaan, että otettaisiin aihe asiallisesti vastaan ja mietittäisiin mistä on kyse, niin se pyritään ohittamaan joko mitätöimällä koko väiteen alkuperä tai esittämällä "No True Scotsman".

        Jos kyse on tutkimuksesta, niin se kuitataan oitis pötypuheeksi, ikään kuin sellaiseen kuittaukseen kenelläkään täällä mitään kompetenssia olisi. Myös voidaan väittää, että "eivät ne oikeat kristityt tee tuollaista". Molempia on jo nähty tässä ketjussa.


      • Eiköhän "oikeauskoisuus" ole tässä tapauksessa aivan pätevä vastaväite, koska Raamatun mukaan miehen tulisi kohdella ( kunnioittaa ja pitää huolta jne ) vaimoaan kuin omaa ruumistaan.

        Käytännössähän ihmiset voivat perustella vaikka mitä moraalittomia tekojaan Raamatulla. Se tuskin on Raamatun vika. Tälläkin saitilla on monia ihmisiä, jotka perustelevat Raamatulla jopa homoavioliittoja. Niihin verrattuna kotiväkivalta miehen ja naisen avioliitossa on pieni hengellinen ongelma.

        Onkohan kukaan tutkinut viime aikoina homoparien suhdeväkivaltaa? Viimeisimmät ( nyt ehkä jo vanhentuneet ) tutkimukset osoittivat, että homoparien kesken oli poikkeuksellisen paljon riitelyä, kiusaamista ja niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa. Olisi kiva tietää mitä nykytutkimus asiasta sanoisi? Mutta ehkä niitä ei tarvitsekaan tutkia, koska kaikki homoparit ovat automaattisesti rakastavia ja uskollisia kuolemaan asti.

        Mutta nyt taitaakin mennä vähän ohi aiheen, eikö totta? :)


      • Yksi_epäuskis
        Yksi.uskis kirjoitti:

        Eiköhän "oikeauskoisuus" ole tässä tapauksessa aivan pätevä vastaväite, koska Raamatun mukaan miehen tulisi kohdella ( kunnioittaa ja pitää huolta jne ) vaimoaan kuin omaa ruumistaan.

        Käytännössähän ihmiset voivat perustella vaikka mitä moraalittomia tekojaan Raamatulla. Se tuskin on Raamatun vika. Tälläkin saitilla on monia ihmisiä, jotka perustelevat Raamatulla jopa homoavioliittoja. Niihin verrattuna kotiväkivalta miehen ja naisen avioliitossa on pieni hengellinen ongelma.

        Onkohan kukaan tutkinut viime aikoina homoparien suhdeväkivaltaa? Viimeisimmät ( nyt ehkä jo vanhentuneet ) tutkimukset osoittivat, että homoparien kesken oli poikkeuksellisen paljon riitelyä, kiusaamista ja niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa. Olisi kiva tietää mitä nykytutkimus asiasta sanoisi? Mutta ehkä niitä ei tarvitsekaan tutkia, koska kaikki homoparit ovat automaattisesti rakastavia ja uskollisia kuolemaan asti.

        Mutta nyt taitaakin mennä vähän ohi aiheen, eikö totta? :)

        Yleensä "tosiuskovaiset" yrittävät kaikkensa saadakseen jutut menemään ohi aiheen, jos aihe on heille kiusallinen.


      • Yksi_epäuskis kirjoitti:

        Yleensä "tosiuskovaiset" yrittävät kaikkensa saadakseen jutut menemään ohi aiheen, jos aihe on heille kiusallinen.

        Ja toisaalta tällaiset avaukset eivät välttämättä auta ketään ymmärtämään Raamatun sanaa. Aika usein ne onkin tarkoitettu vain yksipuoliseksi kristinuskon mustamaalaamiseksi. Jokainen tosiuskovainen on syntinen, kurja ihminen ja on valmis tunnustamaan sen Jumalan edessä. Jotkut tunnustavat syntisyytensä myös julkisesti kaikkien ihmisten edessä. Reilu peli.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Eiköhän "oikeauskoisuus" ole tässä tapauksessa aivan pätevä vastaväite, koska Raamatun mukaan miehen tulisi kohdella ( kunnioittaa ja pitää huolta jne ) vaimoaan kuin omaa ruumistaan.

        Käytännössähän ihmiset voivat perustella vaikka mitä moraalittomia tekojaan Raamatulla. Se tuskin on Raamatun vika. Tälläkin saitilla on monia ihmisiä, jotka perustelevat Raamatulla jopa homoavioliittoja. Niihin verrattuna kotiväkivalta miehen ja naisen avioliitossa on pieni hengellinen ongelma.

        Onkohan kukaan tutkinut viime aikoina homoparien suhdeväkivaltaa? Viimeisimmät ( nyt ehkä jo vanhentuneet ) tutkimukset osoittivat, että homoparien kesken oli poikkeuksellisen paljon riitelyä, kiusaamista ja niin henkistä kuin fyysistäkin väkivaltaa. Olisi kiva tietää mitä nykytutkimus asiasta sanoisi? Mutta ehkä niitä ei tarvitsekaan tutkia, koska kaikki homoparit ovat automaattisesti rakastavia ja uskollisia kuolemaan asti.

        Mutta nyt taitaakin mennä vähän ohi aiheen, eikö totta? :)

        Tuomitsetko siis yksiselitteisesti näiden kritittyjen toiminnan jotka syyllistyvät pahoinpitelyyn?

        Vai?'

        Ps. avaa toki oma ketju jos haluat keskustella muista aiheista.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Ja toisaalta tällaiset avaukset eivät välttämättä auta ketään ymmärtämään Raamatun sanaa. Aika usein ne onkin tarkoitettu vain yksipuoliseksi kristinuskon mustamaalaamiseksi. Jokainen tosiuskovainen on syntinen, kurja ihminen ja on valmis tunnustamaan sen Jumalan edessä. Jotkut tunnustavat syntisyytensä myös julkisesti kaikkien ihmisten edessä. Reilu peli.

        Onko sen kertominen että krisittyjen keskuudessa esiintyy opeheväkivaltaa siis mustamaalaamista?

        Miksi tätä asiaa ei saisi kertoa?


      • Yksi_epäuskis
        Yksi.uskis kirjoitti:

        Ja toisaalta tällaiset avaukset eivät välttämättä auta ketään ymmärtämään Raamatun sanaa. Aika usein ne onkin tarkoitettu vain yksipuoliseksi kristinuskon mustamaalaamiseksi. Jokainen tosiuskovainen on syntinen, kurja ihminen ja on valmis tunnustamaan sen Jumalan edessä. Jotkut tunnustavat syntisyytensä myös julkisesti kaikkien ihmisten edessä. Reilu peli.

        Irrelevanttia edellisen pointtini kannalta.


      • Yksi_epäuskis kirjoitti:

        Irrelevanttia edellisen pointtini kannalta.

        Kiitos kommentistasi.


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi.

        Onko sen kertominen että krisittyjen keskuudessa esiintyy perheväkivaltaa siis mustamaalaamista?

        Miksi tätä asiaa ei saisi kertoa?


      • Yksi.uskis kirjoitti:

        Ja toisaalta tällaiset avaukset eivät välttämättä auta ketään ymmärtämään Raamatun sanaa. Aika usein ne onkin tarkoitettu vain yksipuoliseksi kristinuskon mustamaalaamiseksi. Jokainen tosiuskovainen on syntinen, kurja ihminen ja on valmis tunnustamaan sen Jumalan edessä. Jotkut tunnustavat syntisyytensä myös julkisesti kaikkien ihmisten edessä. Reilu peli.

        Kyllä silti pitää olla sen verran rehellisyyttä, että uskaltaa katsoa tosiasioita suoraan. Ja miettiä, miksi joku on niin kuin on ja etsiä sille parempia vaihtoehtoja, miten eteenpäin.


    • Artikkeli vaikutti mielenkiintoiselta, mutta oli aika pitkä. Toisekseen englanninkielen taitoni ei ole riittävä ymmärtämään ihan kaikkea kunnolla.

      Niin tyydyn sitten vain kysymään:”… kristityt paitsi eroavat eniten, myös harrastavat eniten parisuhdeväkivaltaa…” – voiko tuosta oikeasti tehdä yleistä johtopäätöstä? Mielestäni ei.

      Ymmärrän asian siten, että konservatiivinen käsitys miehen roolista saattaa tuoda ongelmia. Mikäli mies on väkivaltainen, ei nainen uskalla hakea apua tai edes puhua asiasta. Ne kristityt jotka ovat omineet liberaalimman käsityksen, näkevät miehen rooli toisin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      28
      2819
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      102
      1468
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      85
      1331
    4. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      376
      1098
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      87
      1083
    6. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      103
      981
    7. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      970
    8. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      178
      940
    9. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      79
      922
    10. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      876
    Aihe