Joka vahvana pysyy loppuunasti pelastuu.

Mikko.A

Joka rakastaa Herraa pitää hänen käskynsä ja säädöksensä loppuun asti se pelastuu.

Ei ihmiseen turvautuminen ketään pelasta, vaan Jumala, kun pidämme hänen arvonsa korkeimalla paikalla sydämessämme ja pysymme lujina uskossa.

18

5179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haja.telma

      Mitä tarkoittaa pitää Hänen käskynsä ja säädöksensä?
      -noudattaa ehdottomasti aina ja kaikessa
      -yrittää noudattaa kaikessa
      -tietää säädösten olemassaolon ja merkityksen, noudattaa silloin kun huvittaa
      -vaatii muita noudattamaan aina ja kaikessa, itse toimii peräänkatsojana
      -jotakin muuta...

      Jos 100%:n vaatimuksella lähdetään liikkeelle niin ei taida koko ihmiskunnasta löytyä yhteensäkään sen kuuluisan sinapinsiemenen vertaa Rakkautta.

      • lainihmeet

        Lue Psalmi 119 ja tarkkaa kuinka monta kertaa ja kuinka monin eri sanakääntein siinä kehoitetaan pitämään Jumalan käskyt.

        18 Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.


    • 2. Pietarin kirje luku 1:
      Pyrkikää sen vuoksi osoittamaan uskossanne lujuutta, lujuudessa oikeaa tietoa, 6 tiedossa itsehillintää, itsehillinnässä kestävyyttä, kestävyydessä jumalanpelkoa, 7 jumalanpelossa keskinäistä kiintymystä, kiintymyksessä rakkautta. 8 Kun näet teillä on kaikki nämä avut ja ne vielä enenevät, te ette jää toimettomiksi eikä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tunteminen jää teissä vaille hedelmää. 9 Se taas, jolta kaikki tämä puuttuu, on likinäköinen, suorastaan sokea. Hän on unohtanut, että hänet on kerran puhdistettu aikaisemmista synneistään.

      Eikö ole niin, että on joskus papille kun tekee ripin saanut sellaisen synninpäästön että:

      Julistan sinun kaikki menneet ja myös TULEVAT syntisi anteeksi annetuksi. Laki tuo synnin tunnon kaiketi ja myös Jeesuksen laki on aika moiseen jämäkkyyteen johtavaa. Tarvitaan noita yllä olevia avuja.

      USKON LUJUUS
      OIKEA TIETO
      ITSEHILLINTÄ
      KESTÄVYYS
      JUMALAN PELKO
      KIINTYMYS
      RAKKAUS

      Ja myös nuo muut, mutta kun olen DigiNovumia tutkinut niin nuo sanat eivät välttämättä ole täysin oikein käännetty. Itsehillintä ja kestävyyys ovat melkein sama asia ja minkä vuoksi olisi kaksi kertaa peräkkäin sama asia.

      Uskon että teillä on noita kaikkia paitsi en tiedä onko Oikeaa tietoa paljon. Yleensä kun ovat vastakkaisia pareja toisiinsa nähden tällaiset luettelot.

      Uskon lujuus vs. Oikea tieto
      jne.

      • pistei = faith
        areten = virtue
        gnosin = knowledge
        enkrateia = self control
        hypomonen = endurance
        eusebeian = godliness
        philadelphian = brotherly affection
        agapen = love

        faith vs. knowledge
        self control vs. hypomonen
        godliness vs. brotherly affection
        virtue vs. love ???


    • On MikkoA:lla rankka elämä. Säädöksiä on pakko noudattaa viimeiseen lakiin asti.

      Itsekin olen kyllä lainkuuliainen, mutta en välitä Mooseksen kautta tulleista laeista.

    • 14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
      15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
      16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
      Hebr.4

      • selitätkö

        Mitä tuo tarkoittaa???


      • selitätkö kirjoitti:

        Mitä tuo tarkoittaa???

        Raamattu on epäselvä, vai?

        Ja herbrealaiskirjettä on pidetty kristityn tärkeimpänä esitelmänä.


    • MikkoAinasoja

      Pysytään lujina uskossa

      • 4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        13. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
        Fil.4


      • homottajalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        4. Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
        5. Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
        6. Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
        7. ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
        13. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.
        Fil.4

        tekee pahaa kun homottaja lainaa Raamattua.


      • homottajalle kirjoitti:

        tekee pahaa kun homottaja lainaa Raamattua.

        Onneksi et sitten lainannut Raamattua.


      • homottajalle kirjoitti:

        tekee pahaa kun homottaja lainaa Raamattua.

        Et lainaa Raamattua siis, mutta onko niin, että katsot Raamatun olevan muille kuin homoille?


    • uskovaisesti

      ennen ei ollu kannykkää, tv:tä yms. ajanvietettä, niinpä kirjoitustaitoiset kävivät kirjoittelee satuja ajankulukseen, niitä sitten kun yhdisteltiin ni syntyi satukirja ja alettiin levittää sen sanomaa...ja moni pöljä uskoo siihen.

      • Ldldldl

        Niinkö evoluutioteoria syntyi?


      • Ldldldl kirjoitti:

        Niinkö evoluutioteoria syntyi?

        Heh. Evoluutio on selviö. Kaikkea kehittyy. Mitään ei "luoda".

        Kun täällä viime vuonna satoi paljon vettä, niin totesin hyvin monen aivan uuden kasvin ja kukan nousun. En ollut niitä ennen nähnyt. Luonto-oppi opettaa, että kasvin syntymiseen tarvitaan aurinkoa, vettä ja happea.


    • Talvisodanhenki

      Säädösten pitämisen ymmärrän mutta sen toisen posken kääntäminen pitää kaikkien lopettaa välittömästi tai hetken kuluttua on piru merrassa ihan konkreettisesti. Tämä on todellisuus sanoi Iso Kirja mitä tahansa. Vai lukeeko siellä jossain että vihollisen uhatessa pitää alkaa nöyristeleväksi idiootiksi? -Itse en ainakaan ole moista ohjeistusta koskaan huomannut.

    • kerty

      Käykäää jossakin Rauhanyhistyksellä seuroissa, tilaisuudet kirkollisssa lehdissä, niin asia kirkastuu! Tai kuunnelkaa netistä hakusanalla Rauhanyhdistys! Ja radiostam Jrvuradio sununtai klo 18 tai Radio Pooki sunnuntai klo 17!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe