Vaietut lääkkeiden haittavaikutukset.

raihnanen

Kun lääkkeidenhaittavaikutuksista ei paljon julkisuudessa kerrota niin, johtuuko se siitä, että ne jotka asiasta tietävät vaikenevat siksi, kun olettavat, että jos lääkkeiden haittavaikutusten todellisuus selviäisi lääkkeidenkäyttäjille, lääkkeidenkäyttöä pelättäisiin liikaa?
Olen henkilö jolla on suuria vaikeuksia lääkkeidenkäytössä, lääkkeiden haittavaikutusten vuoksi. Vaikeudet, saada terveydenhoitohenkilöt uskomaan lääkkeiden haittavaikutuksiin on yksi suuri haittatekijä, mikä saattaa osaksi johtua siitä, kun lääkeaineiden haitoista liiaksi vaietaan. Joka lääkepurkkiin on sijoitettu tuoteseloste jota minä pidän tutkimuksiin ja lääkkeidenkäyttökokemuksiin perustuvina luotettavina tietoina mutta, jota kaikki lääkärit eivät huomioi, mikä minusta on kummallista ja lääkkeitä käyttäville potilaalle vaaraksi. Se, kun lääkkeitä ei lääkeaineiden haittavaikutusten vuoksi voi käyttää, se ei kiinnosta ketään, miksi?
Minulle on kerran ollessani hoitolaitoksessa hoidossa, tuotu kokeiltavakseni lääketabletti, jonka laitoksen lääkäri ym. henkilökunta kehotti minua nielemään sanoen, että lääkkeenotto on turvallista nyt kun olen laitoshoidossa. Minkä jälkeen koko henkilökunta poistui huoneesta jättäen minut tuon lääketabletin kanssa yksin. Tämä kun lääkkeen kokeilija jätettiin yksin todisti sen, ettei nuo henkilöt uskoneet lääkeaineidenhaittoja todeksi. He eivät tienneet, että mikäli tuo yksi lääketabletti olisi ollut minulle sopimaton lääke, olisi ollut paljon mahdollista, ettei he olisi pystyneet pelastamaan henkeäni, tultuaan seuraavan kerran luokseni. En niellyt tuota lääketablettia, koska kokemasta tiedän lääkkeidenhaittojen olevan totta.

42

6154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uygyufguygbjh

      Lääkkeitä tutkitaan niin tarkasti ja lääkepakkauksen ohjepaperista löytyy lista haittavaikutuksista. Mikäli lääkkeen käyttäjä toteaa jonkun uuden haittavaikutuksen, siitä voi (ja pitääkin) ilmoittaa Fimealle joka ottaa yhteyttä valmistajaan tai maahantuojaan.

      Sairaalahoidossa jaettavien lääkkeiden haittavaikutukset ovat hoitohenkilökunnan tiedossa, enkä usko että antaisivat sellaista lääkettä joka aiheuttaisi hengen- ja terveydennvaaraa nopeasti. Siksi ei tarvitse odotella vieressä mitä tapahtuu. Yleensä sivuvaikutukset ilmenee hitaammin ja jatkuvassa sairaanhoidossa ne havaitaan ja lääkitystä voidaan muuttaa.

      • hgkda

        Tutkitaanko todella? Monet alansa ihan arvostetut lääkärit ja tutkijat ovat kritisoineet lääketutkimusta juuri siksi, että alaa hallistevat enemmän lääkeyhtiöiden kaupalliset intressit kuin ihmisten terveyden edistäminen ja lääkkeiden turvallisuuden varmistaminen. Kuvaavaa on, että esimerkiksi lääkeyhtiö Pfizerin entinen varatoimitusjohtaja on kuvaillut alaa näin: " On pelottavaa, kuinka paljon yhtäläsyyksiä tällä alalla on rikollislligan kanssa. Rikollisliigat tekevät hävyttömiä summia rahaa, samoin lääketeollisuus. Järjestäytyneen rikollisuuden rikollisuuden sivuvaikuksia ovat tapot ja kuolemat, ja lääketeollisuuden sivuvaikutukset ovat aivan samat. Rikollisliigat lahjovat silmäätekeviä ja politiikkoja, samaa tekevät lääkeyhtiöt."

        JAMA:n entinen toimitusjohtaja Drummond Rennie on kuvannut kliinisiä tutkimusta seuraavasti:
        "Voi olla lääkkeen rahoittajan tai valmistajan edun mukaista tehdä kaikista prosessiin osallistuvista osapuolista riippuvaisia itsestään. Ennen hyväksyntämenettelyä rahoittaja suunnittelee kliinisen kokeen -valitaan tutkitttavalle lääkkeelle verrokki- (tai lume)lääke, annostus ja annostelureitti. Koska koe on suunniteltu niin, että se tuottaa halutun tuloksen, onko ihme, että verrokkilääkkeen annostelussa tai antotavassa on usein jotain mätää? Rahoittaja maksaa runsanskätisesti aineistoa kerääville hoitajille ja lääkäreille, joten onko yllättävää, että he ohjailevat tuloksia monin eri tavoin? Rahoittaja saa kaikki tulokset käyttöönsä, analysoi todistusaineiston, pudottaa pois sopimattomat kohdat ja pitää kaiken datan salassa jopa tutkimukseen osallistuneilta lääkäreiltä. Valmistaja antaa FDA:lle nähtäväksi vain osan todistusaineistoa ja maksaa FDA:lle siitä, ettei se pääse julkisuuteen kokonaisuudessaan. Asiantuntijalautakunnat, , joiden valamiehet nostavat yleensä rahoittajilta konsulttipalkkioita, suosittelevat FDA:lle lääkkeen hyväksymistä. ---Tulokset julkaistaan lehdissä, joiden olemassaolo on riippuvainen rahoittajista. "

        Analogiana voidaan havainnoillistaa, että lääkekokeet ovat yhtä uskottavia, kun jos rikollispomo rahoittaisi oikeudenkäynnissä kaikkia osapuolia ja tuomarit saisivat konsulttipalkkioita siitä, että antavat rikollispomoa mielyttäviä tuomioita. Lääkekokeet sitä paitsi kestävät niin lyhyen aikaa, että niissä ei mitenkään voi tulla ilmi kaikkia mahdollisia sivuvaikutuksia. Suuri osa lääkkeiden vaikutuksista onkin ns. jälkikontrollin piirissä. Siitä vaan sitten FIMEAlle ilmoittamaan, jos menetät henkesi tai saat vakavia oireita turvalliseksi "tutkitusta" lääkkeestä. Jos olet riittävän heikossa asemassa, niin kuolemaasi ei edes rekisteröidä lääkkeen aiheuttamaksi.


    • kslis

      Jos puhutaan psyykkeen vaikuttavista lääkkeistä, ei tule heti mieleen kuin psykiatri Ben Furman,
      joka on julkisesti puhunut psyykenlääkkeitten haitoista ja korostanut, että on muitakin keinoja hoitaa ihmismieltä kuin lääkkeet.
      Muut keinot, esim. terapia, ei ole kaikkien ulottuvilla. Kunnallisesti on vaikea päästä minkäänlaisiin
      terapioihin ja yksityinen maksaa monelle liikaa.
      Jotkut ovat toisaalta kokeneet jopa terapiankin epäsuositeltavaksi potilaan
      "mielen murjomiseksi", josta on vain haittaa.

      • pysyttävälaitoksessa

        Se on sitten vaan elettävä sen murjotun mielensä kanssa, kun ei lääkkeitä syö, eikä terapiakaan tule kuuloon.


      • oli_garkki
        pysyttävälaitoksessa kirjoitti:

        Se on sitten vaan elettävä sen murjotun mielensä kanssa, kun ei lääkkeitä syö, eikä terapiakaan tule kuuloon.

        Joskus voi pysyä terveempänä jos vain pystyy olemaan ilman mielialalääkkeitä.
        Lievät masennukset menevät useimmiten nopeammin ohi ilman lääkitystä kuin lääkityksellä, josta vieroitus pitkittää ongelmaa ja tuo uusia ongelmia.

        Lääkkeitä myös määrätään paitsi vääriä niin kauheita annoksia niinkuin jokaisen pää kestäisi
        ja tarvitsisi saman. Yksilöllisyyttä ei tajuta eikä oteta huomioon.
        Turhan suurista annoksista irti pääsy on myös vaikeampaa.


      • SSRIhaitat

      • proWhitaker

    • ykä.j-k

      Lääkärit kirjoittavat joskus lääkkeitä, joiden asiakas/potilas tietää kokemuksesta melko varmasti aiheuttavan haittaa.
      Jotkut lääkärit eivät suostu uskomaan potilasta.
      Eiköhän potilas kuitenkin ole jonkun verran oman kehonsa asiantuntija.
      Olen perustellut kahdelle erikoislääkärille, miksi epäilen, että jotkut lääkkeet eivät sovi minulle.
      Lääkärien mielestä olen ilmeisesti ollut tietämätön ja väärässä.
      Toisen kerran jouduin annostusohjeen mukaan kolme (mietoa) pilleriä otettuani soittamaan ambulanssin,
      toisella kerralla tulin jo ensimmäisestä pilleristä sairaaksi kahdeksi päiväksi.
      Molemmissa tapauksessa oli kysymyksessä sydäntoksinen lääke.
      Molemmissa tapauksissa kerroin lääkärille sydänoireeni.
      Lääkäreitten mielestä ei ollut huolta, että mitään haittaa tulisi.
      Joskus potilaan yli kävellään. Ei uskota potilaan omia kokemuksia.
      Tuoteseloste on tuoteseloste, on eri juttu miten kunkin elimistö reagoi.

      • omakinkokemus

        Kirjoitit tärkeästä asiasta, sillä jokaisen ihmisen elimistö toimii omalla tavallaan ja siksi lääkkeet vaikuttavat eri ihmisillä eri tavalla.


      • erghjmnbvc

        Minä sain yllättävän vakavan haittavaikutusreaktion lääkeaineesta ja sen jälkeen elämä joka tasolla on ollut hyvin hankalaa monta vuotta. Tapahtuneeseen suhtautuminen on tuntunut kentis kaikkein käsittämättömimmälle. Koko elämä muuttui täysin.


      • tamppikaula

        Minä jouduin sanomaan lääkärille suoraan kun hän on tietokoneelta katsonut ja niistä ei ole mitään haittaa. Minä käskin syöttää tietokoneelle, mutta minä en syö, kuukauden päästä sain anteeksipyynnön ja toteamuksen että olin oikeassa


      • Uskomatonta
        tamppikaula kirjoitti:

        Minä jouduin sanomaan lääkärille suoraan kun hän on tietokoneelta katsonut ja niistä ei ole mitään haittaa. Minä käskin syöttää tietokoneelle, mutta minä en syö, kuukauden päästä sain anteeksipyynnön ja toteamuksen että olin oikeassa

        > kuukauden päästä sain anteeksipyynnön ja toteamuksen että olin oikeassa

        Ei voi olla totta, että oikea lääkäri voisi kertoa, että potilas oli oikeassa ja lääkäri itse väärässä!
        Taidat olla trolli?


    • AntiBio

      Älkää unohtako kirjaa "Tappava psykiatria ja lääkinnän harha".
      Saa kirjastostakin.

    • Palautuuko

      Syöpälääkkeistä menee muisti, nivelkivut, joihin Burana ei tehoa. Jäykkyys, väsymys.

    • lääkkeetön_hoito

      Lääkärit määräävät länsimaissa lääkkeitä, koska katsotaan, että hoito on sama asia kuin lääke. jos potilas on lääkekielteinen, hän ei ole hoito myönteinen, ja hän saa huonoa kohtelua. Lääketutkimukset eivät ole sen puolueettomia kuin uusien autojen päästömittaukset. Vilunkia on molemmissa. Tutkimus on asia, jonka tuloksen voi tuoda esiin monella tapaa. Eli ihan se, kuinka tulokset esitetään kirjallisesti, mitä esitetään ja millä tavoin numerotietoa tuodaan julki vaikuttaa siihen, millainen käsitys asiasta syntyy. Paraskaan lääketutkimus ei ole sama asia kuin ehdoton totuus.

      Turvallisia lääkkeitä ei ole. Monia lääkkeitä on vedetty markkinoilta pois yleisten haittojen vuoksi. Esim. mainion raskauspahoinvointilääke Talidomin haitat muistaa jokainen. Vaikeita sikiön kehityshäiriöitä. Moni kipulääke on vedetty markkinoilta sydän- ja verisuonihaittojen vuoksi. Nyt on todettu, että moni lääke tuhoaa suoliston bakteeritasapainoa. Vatsavaivojen lisäksi heikko suoliston bakteerikanta altistaa mm. diabetekselle. Nuoret lääkärit saattavat ymmärtää paremmin lääkehoidon haitat. Vanha lääkäri syyllistää potilasta, jos hän ei halua syödä haitallista lääkettä. Nuori lääkäri ihmettelee, miksi potilas lääkettä syö. Monesti tilapäiseen käyttöön suunniteltu lääke jää pysyväksi.

      Monessa sairaudessa osa oireista voi olla hyvinkin hoidon seurausta, eikä itse perussairaudesta johtuvaa. Esim. joissakin epilepsialääkkeissä on kapea terapeuttinen leveys. Äitini sai katkokävelyä epilepsialääkemyrkytyksestä, kun pitoisuus oli vain hieman liian korkea. Huonokuntoisella vanhuksella koko asiaa ei ehkä olisi edes tajuttu. Monen reumaatikon luusto on hauras, mutta he syövät myös kortisonia, joka haurastuttaa luustoa. Monen pitkään psyykenlääkkeitä syöneen naamasta näkee, mikä tauti on kyseessä. Vanhat psyykenlääkkeet aiheuttivat usein pakkoliikkeitä kasvoissa.

      Jokainen ihminen on myös ainutlaatuinen geneettinen kokonaisuus. Sama lääke ei siis vaikuta samalla tavalla jokaisella ihmisellä. Esim. tietyn geenin ihmisillä tietty antibiootti aiheuttaa pysyvän kuurouden. Kallis hinta mahdollisesti muutenkin turhasta antibioottikuurista.

      Lääkärit ovat ihmisiä, ja useimmat ovat vain keskinkertaisen älykkäitä, kuten kuka muu tahansa. Joten he sortuvat ajattelun virheisiin. Lääkeyhtiöiden on helppo harjoittaa työtään lääkäreiden parissa. Resepti on helppo tapa päästä potilaasta eroon, kun työtä on muutenkin paljon.

      • mop737_iherb_alekoodi

        No kerropa vaihtoehdot epileptikolle? Jokaisessa epilepsiakohtauksessa tulee pysyvä aivovaurio? Niin että ei niitä lääkkeitä poiskaan voi jättää.

        "Esim. joissakin epilepsialääkkeissä on kapea terapeuttinen leveys. Äitini sai katkokävelyä epilepsialääkemyrkytyksestä, kun pitoisuus oli vain hieman liian korkea. Huonokuntoisella vanhuksella koko asiaa ei ehkä olisi edes tajuttu".


      • mop737_iherb_alekoodi

        Monesti ongelma on potilas, joka ottaa vahingossa 2 kertaa epilepsialääkkeen. Lääkeannostelija eli dosetti käyttöön äidillesi.


    • lääkkeetön_hoito

      Vielä lisäys. On olemassa medikalisaatiokriittistä kirjallisuutta. Lue sitä. Virheet eivät rajoitu pelkkään lääkehoitoon. Myös turhia ja haitallisia tutkimuksia ja hoitoja tehdään. Esim. rintasyöpäseulonnat eivät ole järkevä asia. Niissä on paljon virheellisiä sekä positiivisia että negatiivisia tuloksia. Naisille aiheutetaan tarpeetonta ahdistusta. Agressiivinen rintasyöpä etenee nopeasti, eli nainen löytää sen aina itse. Seulonta ei muuta asiaa miksikään. Jokainen ihminen sairastaa tietämättään noin kuusi syöpää, eli elimistö tekee niistä itse selvää. Ei ole järkevää tehdä liikaa seulontoja, koska seulottavat asiat eivät välttämättä koidu koskaan ihmisen kuolemaksi. Sen sijaan hoitoihin kuuluu aina riskejä, ja turha hoito voi pahimmillaan tappaa.

      Perusterveillä elämäntavoilla ihminen voi ehkäistä monta harmia. Siis riittävästi unta, kohtuullisesti liikuntaa, perusterve ravitsemus, ei sokeria, ei alkoholia eikä tupakkaa tai muitakaan huumeita. Ikääntymistä ei voi estää, jossain vaiheessa johonkin on vain kuoltava. Ja sen edessä lääketiede on yhä voimaton.

    • Espoolainen

      Minulle määrätään espoolaisessa sairaslassa jatkuvasti lääkettä, joka ei lainkaan sovi minulle toisen sairauden vuoksi,. Tämä vaikka aina tähdennän tuota toista sairauttani ja pyydän varmistamaan, että ei ole sopimaton,. Minua pidetään psyykkisesti sairasna js väheksytään vaikka minulla on tohtorin tutkinto ja maksan vuodessa veroja puolen lääkärin palkan verran.

      • Taitaa_olla_perusteita

        Oletko siis lääketieteen tohtori?

        Syöttävätkö väkisin sitä sopimatonta lääkettä ja vahtivat vieressä että myös käytät sitä.


      • ggggg

        Potilas on lääkärien armoilla.
        Jonkun läheisen pitäisi aina pitää potilaan puolta ja pitäisi olla tietoinen, mitä lääkettä potilaaseen tungetaan.
        Ongelma on todellinen varsinkin psyykenlääkkeissä.
        Liian suuria annoksia jopa vääriä lääkkeitä.
        Se on kamalaa.


    • Jepujep

      Haittoja ei välttämättä korosteta, koska se voi aiheuttaa nocebo -vaikutuksen: jos uskoo saavansa jonkun haitan niin sen myös todennäköisemmin kokee. Haitta on tottakai täysin todellinen ihmiselle, vaikka se nocebosta johtuisikin. Pääasiallisesti haitat ovat harvinaisia, yleiseksi merkittyjä haittoja saa n. yksi kymmenestä lääkkeen käyttäjästä.

      • Risperidon

        Tisseistä maitoa. Todellista tai ei!


      • mop737_iherb_alekoodi

        Hyvä pointti tuo NOCEBO. Siten ei oo yllättävää, että lääkäri tai apteekkari ei harvinaisista haitoista turhia höpise.

        Sen sijaan se on hölmöä, että lääkärit aivan liian vähän seuraavat veriarvoja ja muita labrakokeita. Potilas pitäisi ennen joka lääkkeen aloitusta lähettää Huslab tai muuhun labraan ja varsinkin lääkkeen käytön alussa pitäisi useasti seurata veriarvoja, miten ne kehittyvät.

        Jos veriarvot pysyvät normaaleina, kaikki on yleensä kunnossa.


    • YlläriHaittavaikutukset

      Psyykelääkeet voi aiheuttaa esim. impulssikontrollihäiriötä ja laukaista rahankäyttöön liittyvää riippuvuustyyppistä toimintaa. Nythän on maksuhäiriöt räjähdysmäisesti lisääntyneet samaan, aikaan kun psykiatriset lähetteet. Lisäksi seksuaalikäytös voi muuttua näiden lääkkeiden avulla. Osalle piikitetään tämän tyyppisiä lääkkeitä pakolla, vaihtoehtoja ei heillä ole, muuten vangitaan pakkohoitoon. Rahat saadaan ryövättyä ja henkilöltä lopulta pois itsemääräysoikeudet helposti sopivin mömmöin, näin yksinkertaistettuna.

      Rahaa ja kontakteja jos omaa, niin on tältä turvassa. Luoja varjelkoon meitä muita.

    • raihnanen

      Odotin, että olisin saanut ohjeita miten menetellä ja kuka auttaa, kun on vaikeuksia lääkkeitä käyttää lääkkeiden haittavaikutusten takia. Ei ole ollut kysymys psyykelääkkeistä, vaan lääkkeiden haittavaikutuksista yleensä. Että nyt kun minulle on lääkäri sanonut, ettei enää ole olemassa sellaista kipulääkettä jota hän voisi minulle määrätä, asia on niin vakava kun voi olla, ja olen täysin neuvoton, mitä tehdä, onko olemassa ketään, kuka voi auttaa?

    • mikähännimenitaasolikaan

      Selkäkipuihini määrättiin suoralta kädeltä, mitään neuvottelematta epilepsia-lääkkeitä, joista tunnetuin on lyrica. Tuli huimausta, kaatuminen ja meni lyhytmuisti. Vaihdettiin toiseen samanlaiseen, johon ansaan en enää mennyt. Huimaus parani, huono muisti ja keskittyminen jäi. Kun tästä nyt myöhemmin yrittää keskustella, saan kommentin, ettei pitäisi pohtia vaan uskoa, että lääkärit hoitavat. Onneksi "KELA on antanut palautetta väärien kipulääkkeiden käytöstä" lääkäreille. Lähes 20 000 iäkkäälle määrättiin näitä terveydelle vaarallisia lääkkeitä ja palautetta on saanut yli 7000 lääkäriä. Eli muitakin kärsineitä on, mutta ei se paljoa lohduta.

      • kokeillentietää

        Siellä ne ovat tuoteselosteessa jokaisella lääkkeellä mahdolliset haittavaikutukset. Jokainen ei niitä saa, eikä lääkärit määrää lääkkeitä potilaan vahingoksi. Samaa lääkettä voidaan käyttää useankin eri sairauden hoitoon. Yksi sopii yhdelle ja toiselle toinen lääke samanlaiseen vaivaan.


      • evidensebased

    • SelvisinHengissä

      Ottakaa nyt vaikka selvää rofekoksibista. Vioxx, Vioxx Akut

      Tutkittu lääke. Koko naailman markkinoille. Satoja kuolleita. Vedettiin markkinoilta

      Koksibeja syötetään edelleen ihmisille kipulääkkeinä.

      • kooge

        Lääkettä tarjotaan. ei syötetä. Ihan rauhassa saat olla kipujesi kanssa. Vioxilta odotettiin paljon. Oli ikävää että juuri sen kautta saatiin paljon oppia koksibien vaaroista. Netistä löytyy tietoa. Koogella vaikka haulla Tulehduskipulääkkeiden oikea käyttö. Myös hyvin turvallisena pidetty parasetamoli tappaa ihmisiä. Hyvä päätös on ettei ota yhtään turhaa lääkettä ja tarpeeseenkin se pienin auttava annos.


      • mop737_iherb_alekoodi

        Miksi höpiset lääkkeestä, jota ei ole edes myynnissä? Kerro mieluummin esimerkki lääkkeestä jota voi jostain EU-maasta tai USAsta ostaa.

        Tuo on juuri osoitus valvonnan tehokkuudesta, että vedetään markkinoilta jos haittoja on liikaa.


    • TuhansiaKuoli

      "Lancet lehdessä 2005 julkaistun FDA:n tutkimuksen mukaan Vioxx aiheutti 88 000-140 000 vakavaa sepelvaltimotautitapausta."

      • poikapolo

        Söinpäs sitä Vioxxiakin jokusen vuoden. Sitten tuli Nimed ja Argoxia, nykyään Panacod. Nyt juuri ja juuri hengissä, seisaallaan - syd.vajaateho ja eteisvärinä, 80 v. Mutta pahin oli Gabapentin-kokeilu, josta ei neuvoteltu eikä varoitettu - huimaus, kaatuminen, lähimuistin menetys ja parasta kaikessa sitten lääkärien vihamieliset suhteet, vaikka syytönhän olen. Tästähän KELA lähetti paimenkirjeen vastikään, joten ilmeisesti se ainakin vähenee.


    • Viime syksystä lähtien joka ainoa lääke on aiheuttanut haittaa. Monesti on tosin vaikea eritellä mikä nimenomainen lääke mitäkin aiheuttaa ja mitkä ovat yhteisvaikutuksia. Mutta lääkäreiltä saattaa saada selvään haittaan ylimalkaisen vastauksen "ei mitään lääketieteellistä" tms. Samoin apteekit saattavat karsastaa varsinkin harvinaisten haittojen ilmoittajia ja kehottaa keskustelemaan lääkärin kanssa, joka taas ei ole halukas tekemään Fimeaan ilmoitusta. Näin se liian usein menee.

    • asioitaselvitellyt

      Liikenneonnettomuuksien kuvauksissa ei puhuta koskaan lääkityksestä? Itse olen nukahtanut rattiin syötyäni jonkunaikaa erilaisia lääkkeitä. Aamupäivällä: ei univelan
      takia eikä kolmiolääkkeitä. Olen lopettanut autoilun kun niin tärkeitä ajoja ei ole että:::
      Moni sanoo , mikset pysähtynyt mutta kun tuli vähän puskista toi nukahtaminen!!!

    • kokemustaon

      Lääkkeet eivät edistä terveyttä. Lääkkeet voivat auttaa kriisissä. Mutta terveellisiä ne eivät ole.

    • haittavaikutusreaktio

      Sain hengenvaarallisia haittavaikutusoireita kertaluontoisesti tutkimuksessa käytetystä lääkeaineesta. Keneltäkään koko yhteiskunnassa en saanut mitään apua tilantessa. Kokemus oli erittäin hämmentävä-
      Inhimillisimpiä henkilöitä minua kohtaan olivat muutaman rehelliset ja eettiset asiantuntijat jotka yksityisissä olosuhteissa myönsivät minulle että tällaistakin voi tapahtua.
      Mitään korvauksia tms. en tietenkään saanut.

      • omasyy

        Pää mennyt aivan muusiksi rivatril ketipinor vaihtuva masennuslääke kombolla. Narkkariksi syyttävät jotta pääsevät vastuusta. Olen nyt sitten "rivatril narkkari" kun sitä minulle 7 vuotta määrättiin ja lopettaminen seinään ei onnistukaan. Ketipinoria määrättäisiin mieluusti sellaiset määrät, että nukkuisin ympärivuorokauden. Unitutkimuksissa tosin sanottiin, että ehkä tämä ketipinor ei välttämättä minulle sovi. Silti sen paskan tuputus jatkuu ja masareita tungetaan aina eri sorttia, yleensä mitä kalliimpi masari sen paskempi olo. Paskaa mikä paskaa. Olen ottanut yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen... saa nähdä onko mitään hyötyä.


      • omasyy

        Piti kyllä ihan ketjuun vastata, mutta tuli nyt tähän.


      • omasyy

        Haluan vielä sen verran tarkentaa mitä tarkoitan sillä, että aivot menny muusiksi.

        Muisti ei pelaa, en yleensä muista mitään tai juuri mitään eilisestä ja vuodet rullaan ihan sormia napsauttamalla. Unta en meinaa saada mitenkään, mutta kun nukahdan nukun 12-24h. Levottomat jalat, epämääräisiä kipuja siellä sun täällä. Yleisesti ottaen olo aina sumuinen ja mistään ei saa minkäänlaista iloa/nautintoa/mielihyvän tunnetta, kaikki vain on. Missään virastossa ei tajuta miksi en ole työkykyinen, joten työttömyyskorvauksella/toimeentulotuella killun milloin kummalla milloin yhdistelmällä. Käytännössä joka kuukausi unohdan jonkun laskun maksaa ja hyvässä lykyssä huomautuslaskusta muistan sen maksaa. Monesti pääsee aina vaan lisää ulosottoon ja saa ihmetellä millä se summa kasvaa kun ei muista, että mitään olisi jäänyt maksamatta. Viimemmäksi "keskittymishäröön" määrätty lääkeamfetamiinia ja siitä on kyllä se hyöty, että saan hetkeksi tämän tukkoisen pään auki ja tuntee aivotoimintansa jopa normaaliksi, mutta tästä seuraa sitten järkyttävät laskut vaikutuksen loppuvaiheessa. Mitään keskittymishäröä ei varmaankaan ole, mutta hyväksyn tämän lääkkeen, että saan välillä maistaa miltä tuntuu kun aivot toimii jotenkin. Aivan varmasti kyllä tällä vain poltan lisää aivoja vaikutuksen laskuoloista päätellen (pyörrytys, sydämen tykytys, hikoilu, palelu/kuumuus) Mutta minkäs teet... Jos lääkäriin menen yhtään mitään sanomaan aletaan puhua rivatrillin vähentämisestä ja masennuslääkkeen aloittamisesta. Aivan se ja sama mitä sanon. Oman käden kautta sitten kun ei enää kestä, varmasti ainakin toimiva lääke.


    • kaikkitietää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      194
      1947
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1330
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1083
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      152
      986
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      53
      984
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      82
      942
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      808
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      82
      800
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      739
    10. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      62
      714
    Aihe