Lahkojen rituualit mielisairaita!

Lahkon.tyhmyys.paukku

Erään palstalaisen hyvä ja silmät avaava kirjoitus. Ehdottomasti nostoon:

"Toisten ihmisten jalkojen pesu ei ole enää nykyaikaa, vaan lähinnä brutaalia ja iljettävää, ellei kyseessä ole sitten vammainen tai vanhus, joka ei omia jalkojaan kykene enää pesemään.

Jonkun gurun lihan syöminen ja veren juominen se vasta vastenmielinen rituaali on. Sellaiset, jotka vaikkapa vain mielikuvitustasolla tekevät ko. rituaalia, ovat päästään ja ajatusmaailmaltaan hyvin sairaita."

75

1056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyhpyh2374892374

      Sekopäiset puheenne eivät meitä uskovia hetkauta.

    • Palestiinan alueella kannibalismi kukoisti ajan laskun aikaan ja saattoi hyvin olla, että myös Jeesus sitä opetuslapsineen harrasti.

      Ei siis pidä ihmetellä sitä, että ehtoollisella Jeesus toi asian esiin ja käski opetuslastensa syödä hänet ja juoda hänen verensä.

      Jeesuksen haudan tyhjyyttäkään ei tarvitse tätä taustaa vasten lainkaan ihmetellä. Jotkut olivat kirjaimellisesti popsineet Jeesuksen hennon varren suihinsa hyvillä mielin.

      • Aina luonnolisesti täytyy pitää mielessä, että Raamatun saduissa ja tarinoissa kaikki on mahdollista.


      • Petri.Helsinki

        Tällaiset kirjoitukset ovat jo lähellä Jumalanpilkkaa. Toivottavasti Pyhä Henki johdattaa sinua ymmärtämään ehtoollisen syvemmän merkityksen. Aluksi voisit vaihtaa nimimerkkiä, koska "Adventtiairut" ei kuvaa ajatusmaailmaasi.


      • Petri.Helsinki kirjoitti:

        Tällaiset kirjoitukset ovat jo lähellä Jumalanpilkkaa. Toivottavasti Pyhä Henki johdattaa sinua ymmärtämään ehtoollisen syvemmän merkityksen. Aluksi voisit vaihtaa nimimerkkiä, koska "Adventtiairut" ei kuvaa ajatusmaailmaasi.

        Itse se Raamatun satujumala Jahvehan se itseään on pilkannut.
        Ei tarvitse kuin lukea Raamatun mielisairaita satuja, niin kaikki kirkastuu aivan selvästi. Niin sekopäisiä narsisteja ne Jahve ja Jeesus saduissa olivat.

        Mitä nimimerkkiini tulee, niin sehän on vallan sopiva tämän kaltaiselle palstalle?


      • Uskonnot.ovat.tätä
        Adventtiairut kirjoitti:

        Itse se Raamatun satujumala Jahvehan se itseään on pilkannut.
        Ei tarvitse kuin lukea Raamatun mielisairaita satuja, niin kaikki kirkastuu aivan selvästi. Niin sekopäisiä narsisteja ne Jahve ja Jeesus saduissa olivat.

        Mitä nimimerkkiini tulee, niin sehän on vallan sopiva tämän kaltaiselle palstalle?

        Kyllä Jeesus lähinnä edusti aikansa fundamentalistista terroristia ja sai siksi oikeutetusti kuolemantuomion.

        Tietysti terrorismin ja terroritekojen ihannoijia ja palvojia on aina olemassa. Siksi on maailmassammekin niin montaa eri kristillistä lahkoakin.


    • Petri.Helsinki

      Yhden ihmisen elämä on niin lyhyt, ettei ole viisasta pilkata sitä, mihin ihmiset ovat vuosituhansia uskoneet. Usko Jeesukseen säilyy senkin jälkeen, kun sinusta aika jättää.

      Vanhassa testamentissa on toki kohtia, joita en minäkään olisi hyväksynyt ihmisten kokoamaan kaanoniin. Näistä puutteista huolimatta Raamatun kirjoituksista voi löytää tien iankaikkiseen elämään.

      Adventtiairut oli Adventtiseurakunnan viikoittain julkaistu lehti muutama vuosikymmen sitten. Nimimerkkisi on harhaanjohtava, koska moni voi erehtyä lukemaan kirjoituksiasi luullen löytävänsä niistä syvällisempää hengellisyyttä.

      • SDAjaJHWsopivatjoillekin

        Adventismi ja jehovalaisuus ovat amerikkalaisia uususkontoja. Ilman adventismivaikutuksia ei olisi syntynyt jhw-organisaatiota.
        SDA-syntyhistoriakin on harhan pohjalla.
        SDA-organisaatio on harhaoppia sieltä taitavammasta päästä.


      • Kristinuskon kolmiomainen epäjumala on niin selkeästi jumalväärennös, että en uskaltaisi moiseen uskoa edes unissani.

        Jos jokin oikea jumala joskus ilmineeraa itsensä, on jeesusharhaisilla kovin kusinen paikka selittää epäjumaluskonsa perusteita. No enhän se minä ollut, olihan siinä muitakin, ei se minun ajatukseni ollut ja se oli ihan varmasti Maken ajatus...


      • putkinäköiselle
        he-ma kirjoitti:

        Kristinuskon kolmiomainen epäjumala on niin selkeästi jumalväärennös, että en uskaltaisi moiseen uskoa edes unissani.

        Jos jokin oikea jumala joskus ilmineeraa itsensä, on jeesusharhaisilla kovin kusinen paikka selittää epäjumaluskonsa perusteita. No enhän se minä ollut, olihan siinä muitakin, ei se minun ajatukseni ollut ja se oli ihan varmasti Maken ajatus...

        Onko ajatusmaailmasi sulkeutunut vain siihen, mitä näet? Eli ymmärryksesi ei pysty käsittämään sitä, että elämänmuotoja voi olla enemmän ja monipuolisemmin, kuin mitä nokkasipäällä kävelevän kärpäsen todentaminen on, ja minkä VAIN luulet olevan tosi- elämää. Eli onpa suppea teidän näkemyksenne.
        Mutta, minkäs sille voi. Putkinäkö se on tuokin ja eritoten rajoittavaa putkinäköä ymmärryksineen.


      • sitä.mietin
        SDAjaJHWsopivatjoillekin kirjoitti:

        Adventismi ja jehovalaisuus ovat amerikkalaisia uususkontoja. Ilman adventismivaikutuksia ei olisi syntynyt jhw-organisaatiota.
        SDA-syntyhistoriakin on harhan pohjalla.
        SDA-organisaatio on harhaoppia sieltä taitavammasta päästä.

        Taas tuo ikivanha suppea sokea toisto, jossa ei ole elämää.
        Taidat olla oma uus'uskontosi.
        Vai kehutko omaavasi Baabeli/katoli- hapateuskontoome pääuskoksesi?


      • "Nimimerkkisi on harhaanjohtava..."

        Adventtikirkko nimenä on myös harhaanjohtava. Se lahko kun on vain liiketoimintaan perustuvaa ihmisten kusetusta.

        "Adventtiairut oli viikoittain julkaistu lehti."

        Siis se oli ja meni. Nyt se nimi on vapaata riistaa ja olin ensimmäinen jonossa?

        "...moni voi erehtyä lukemaan kirjoituksiasi luullen löytävänsä niistä syvällisempää hengellisyyttä."

        Olen sitä mieltä, että minun kirjoitukseni ovat monin verroin syvällisempää hengellisyyttä ja henkevyyttä kuin yhdenkään lahkon satuilut.


      • putkinäköiselle kirjoitti:

        Onko ajatusmaailmasi sulkeutunut vain siihen, mitä näet? Eli ymmärryksesi ei pysty käsittämään sitä, että elämänmuotoja voi olla enemmän ja monipuolisemmin, kuin mitä nokkasipäällä kävelevän kärpäsen todentaminen on, ja minkä VAIN luulet olevan tosi- elämää. Eli onpa suppea teidän näkemyksenne.
        Mutta, minkäs sille voi. Putkinäkö se on tuokin ja eritoten rajoittavaa putkinäköä ymmärryksineen.

        No ei näin.

        Ymmärryksesi rajoittuu lammaspaimenten maailmankuvaan ja väität minun ymmärrykseni maailmankaikkeudesta olevan rajoittunut?

        Häpeä sinä epäjumalanpalvoja tai manaa epäjumalasi esiin!


      • he-malle.1.5.2018
        he-ma kirjoitti:

        No ei näin.

        Ymmärryksesi rajoittuu lammaspaimenten maailmankuvaan ja väität minun ymmärrykseni maailmankaikkeudesta olevan rajoittunut?

        Häpeä sinä epäjumalanpalvoja tai manaa epäjumalasi esiin!

        No, kyllä juuri näin. Et pääse asiasta ulos.

        Epäjumalaa minun ei tarvitse manata esiin, sillä juuri sinussa tuo epäjumala tulee esiin ja maailman pahuuden siemen on rajoittuneen sielumaisemasi elämä.
        Johan se luomakuntakin todistaa, ei niin sokea pidä olla.

        Eläkkeelle jäänyt ortodoksipastorimme juuri kertoi sinun putkinäöstäsi.
        Tarkoittaen sitä, että te ette näe muutakuin omanpahuutenne ja elämän. Sitten selittelette sen olevan ainutkertaista, eikä maailmankaukkeudessa voi olla muuta.

        Siis hieman avaten Ortodoksipastorin ajatusta sinun ymmäryksesi tasolle.
        Eli tämä Ortodoksipastori suomensi, että on tyhjää väittää, että tämä elämänmuoto olisi ainutkertaista maailmankaikkeudessa.

        Joko nyt he-ma hoksaa putkinäköisyytensä sokean pisteen. Siksi juuri olettekin ateisteja.
        Putkinäköisyyden tuottama sokeus.
        Kun ei näe, ei opi, eikä tunne elämää.


      • he-malle.1.5.2018 kirjoitti:

        No, kyllä juuri näin. Et pääse asiasta ulos.

        Epäjumalaa minun ei tarvitse manata esiin, sillä juuri sinussa tuo epäjumala tulee esiin ja maailman pahuuden siemen on rajoittuneen sielumaisemasi elämä.
        Johan se luomakuntakin todistaa, ei niin sokea pidä olla.

        Eläkkeelle jäänyt ortodoksipastorimme juuri kertoi sinun putkinäöstäsi.
        Tarkoittaen sitä, että te ette näe muutakuin omanpahuutenne ja elämän. Sitten selittelette sen olevan ainutkertaista, eikä maailmankaukkeudessa voi olla muuta.

        Siis hieman avaten Ortodoksipastorin ajatusta sinun ymmäryksesi tasolle.
        Eli tämä Ortodoksipastori suomensi, että on tyhjää väittää, että tämä elämänmuoto olisi ainutkertaista maailmankaikkeudessa.

        Joko nyt he-ma hoksaa putkinäköisyytensä sokean pisteen. Siksi juuri olettekin ateisteja.
        Putkinäköisyyden tuottama sokeus.
        Kun ei näe, ei opi, eikä tunne elämää.

        Et siis kykene edes epäjumalaasi puolustamaan, vaan yrität epärehellisen uskonharhaisen tyypillisen toimintamallin mukaan antaa väärän todistuksen keskustelukumppanistasi.

        Häpäiset koko kristinuskonharhaisen maailman ja epäjumalasi siinä sivussa.

        Onneksesi et joudu epäjumalaasi kohtaamaan, koska rangaistuksesi ei olisi ollenkaan mukava.


    • Kaikki uskonnot ovat mielisairaita.

      • kimmo.kuulle3

        Sitähän minä olen aina sanonut. Eli uskontonne itseparantavaan maailman kuvaan on erittäin sairs- kimmo kuun maailma. Sotaa- ihmiskauppaa- riistoa ja raastoa. SE on todella mielisairas uskonto, eli ateistinen omankunnian ja omantunnon elättämä maailma. Yhdyn täysin käsitykseesi. Siksi en elä ateismissa, vaan Isossakirjassa on paremmat eväät elämälle, tosin ongelma on tässä kaltaisessasi suorituspäässä, kuten varmasti olet huomannut ja kun olet elämälle rehellinen.

        Siksi viimeisellä tuomiolla tule tuomaan esiin senkin, että Kimmo kuu on ollut ikävä tämän luomakunnan hoidossa. Pahanilkinen kanssaihmisille, eikä mielellään hae syitä parantaa elämää niin, että se saisi muissakin tarkoitushakuisuutta samaan.
        Siksi "paratiisimme" on hedelmistään mädännyt. Eli juuri teot sen saa aikaiseksi.

        Kysyisin, miksi kannat mätää omenasäkkiä ja tarjoilet sitä aina kanssaihmisillesi


      • kimmo.kuulle3 kirjoitti:

        Sitähän minä olen aina sanonut. Eli uskontonne itseparantavaan maailman kuvaan on erittäin sairs- kimmo kuun maailma. Sotaa- ihmiskauppaa- riistoa ja raastoa. SE on todella mielisairas uskonto, eli ateistinen omankunnian ja omantunnon elättämä maailma. Yhdyn täysin käsitykseesi. Siksi en elä ateismissa, vaan Isossakirjassa on paremmat eväät elämälle, tosin ongelma on tässä kaltaisessasi suorituspäässä, kuten varmasti olet huomannut ja kun olet elämälle rehellinen.

        Siksi viimeisellä tuomiolla tule tuomaan esiin senkin, että Kimmo kuu on ollut ikävä tämän luomakunnan hoidossa. Pahanilkinen kanssaihmisille, eikä mielellään hae syitä parantaa elämää niin, että se saisi muissakin tarkoitushakuisuutta samaan.
        Siksi "paratiisimme" on hedelmistään mädännyt. Eli juuri teot sen saa aikaiseksi.

        Kysyisin, miksi kannat mätää omenasäkkiä ja tarjoilet sitä aina kanssaihmisillesi

        Ateismi ei ole uskonto, siksi se ei myöskään ole mielisairasta.

        Odotellaan sitten sitä viimeistä tuomiota. Muistan katua kauheasti tekojani ja pääsen heti taivaaseen. Helppoa eikö?


      • Taikauskoisuus ja uskonnot ovat olleet jo niin kauan keinona alistaa ja käyttää hyväksi ihmistä, että itse asiassa se kaikki paska on jo osittain geeneissämme.


      • Aivopesu-geeneissä
        Ilmi.Antaja kirjoitti:

        Taikauskoisuus ja uskonnot ovat olleet jo niin kauan keinona alistaa ja käyttää hyväksi ihmistä, että itse asiassa se kaikki paska on jo osittain geeneissämme.

        Hyvä kommentti Ilmi.Antaja.

        Tosiaan kukaan ei välttämättä tule ajatelleeksi sitä, että moni käyttäytymismalli johtuu ihan geeneistämme, eli ne ovat periytyviä, kuten muillakin nisäkkäillä ja eläimillä.
        Esim. kissan suorittama venyttely sen herätessä. Tai kotona tarjotun puhtaan ruokapalan ravistelu suussa ennen syömistä.

        On ilmeisen selvää, että myös uskonnollinen lahkojen ja kirkkokuntien suorittama pakkosyöttö siirtyy geenitasolla sukupolvelta toiselle ja voi siis altistaa eräät hairahtumaan uskomaan esim. kristinuskoon ja sen esittämään huuhaaseen ja taikauskoiseen ajatteluun.


      • pyhpyh23479823894
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Ateismi ei ole uskonto, siksi se ei myöskään ole mielisairasta.

        Odotellaan sitten sitä viimeistä tuomiota. Muistan katua kauheasti tekojani ja pääsen heti taivaaseen. Helppoa eikö?

        Ateismi on uskonto. Sillä on kaikki uskonnot piirteet.


      • pyhpyh23479823894 kirjoitti:

        Ateismi on uskonto. Sillä on kaikki uskonnot piirteet.

        Uskonnossa uskotaan johonkin yliluonnolliseen. Ateisti ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Atesimi ei ole uskonto millään tavalla.


      • tarkkaa.elämää
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Uskonnossa uskotaan johonkin yliluonnolliseen. Ateisti ei usko mihinkään yliluonnolliseen. Atesimi ei ole uskonto millään tavalla.

        Uskottehan te yliluonnolliseen, eli itseenne siinä, että selitätte maailmankaikkeuden tyhänpaukahdukseksi, sekä siinä uuvutatte elämään tarinoihin, että edes yritä elää ihmisiksi ja maailma juuri on tämännäköinen teidän uskontonne tähden
        Siksi ateismi on uskonto - uskoa omaan typerään tahtoon. Siksi se on uskonto, joka on tuonut "jalkajakkaransa " Jumalaksi.

        Katso hyvä ihminen aikaa ja ihmiskuntaa, kuinka sairas se on. SE on juuri sitä uskontoa ja sen hengen hedelmää. Vai siinäkin teitä vaivaa se putkinäköisyys.


      • tarkkaa.elämää kirjoitti:

        Uskottehan te yliluonnolliseen, eli itseenne siinä, että selitätte maailmankaikkeuden tyhänpaukahdukseksi, sekä siinä uuvutatte elämään tarinoihin, että edes yritä elää ihmisiksi ja maailma juuri on tämännäköinen teidän uskontonne tähden
        Siksi ateismi on uskonto - uskoa omaan typerään tahtoon. Siksi se on uskonto, joka on tuonut "jalkajakkaransa " Jumalaksi.

        Katso hyvä ihminen aikaa ja ihmiskuntaa, kuinka sairas se on. SE on juuri sitä uskontoa ja sen hengen hedelmää. Vai siinäkin teitä vaivaa se putkinäköisyys.

        Minä en ole sanonut että universumi syntyisi tyhjästä. En siis "usko" itseeni. Eikä siihen alkuräjähdykseen tarvitse uskoa sillä se oikeasti tapahtui. Eikä siinä ole mitään yliluonnollista. Jokin selitys sille on muttei sitä olla vielä saatu selville. Kerro toki miten ihminen voi olla elämättä ihmisenä?

        " maailma juuri on tämännäköinen teidän uskontonne tähden Siksi ateismi on uskonto"

        Eli koska näemme asiat niin kuten ne ovat niin siksi se on uskonto? En usko siihen ettei jumalaa ole olemassa, minä tiedän sen. Se on täysin eri asia. Ei se minun tahtoni ollut että maailma syntyi alkuräjähdyksessä. Minä en keksinyt ateismia tai mitään muutakaan minkä tiedän olevan totta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnon_määritelmä

        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

        Ateismilla ei ole oppeja, palvontamenoja, profeettoja, vanhoja kirjoja, rakennuksia jotka on tehty satuhahmoja varten tai uskoa mihinkään yliluonnollseen mahtiin. Uskovainen uskoo jumalan olevan olemassa. Ateisti tietää ettei jumalaa ole olemassa.

        "Katso hyvä ihminen aikaa ja ihmiskuntaa, kuinka sairas se on. SE on juuri sitä uskontoa ja sen hengen hedelmää. Vai siinäkin teitä vaivaa se putkinäköisyys."

        Jerusalem, ISIS, Pohjois-Irlanti, holokausti jne jne. Niin aika sairas se maailma onkin uskontojen takia. Ateismi ei ole uskonto joten sillä ei ole mitään tekemistä sairaan maailmanne kanssa. Kuka on sinusta putkinäköinen? Ihminen joka uskoo kaksituhatta vuotta vanhoihin satuihin eikä suostu ajattelemaan omilla aivoillaan. Vai ihminen joka luottaa todisteisiin ja perustuluihin sekä itse katsoo maailmaa omasta näkökulmastaan. Eikä siitä näkökulmasta joka hänelle on määrätty kaksituhatta vuotta sitten.


      • K.Kuulle.8.5.2018
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Minä en ole sanonut että universumi syntyisi tyhjästä. En siis "usko" itseeni. Eikä siihen alkuräjähdykseen tarvitse uskoa sillä se oikeasti tapahtui. Eikä siinä ole mitään yliluonnollista. Jokin selitys sille on muttei sitä olla vielä saatu selville. Kerro toki miten ihminen voi olla elämättä ihmisenä?

        " maailma juuri on tämännäköinen teidän uskontonne tähden Siksi ateismi on uskonto"

        Eli koska näemme asiat niin kuten ne ovat niin siksi se on uskonto? En usko siihen ettei jumalaa ole olemassa, minä tiedän sen. Se on täysin eri asia. Ei se minun tahtoni ollut että maailma syntyi alkuräjähdyksessä. Minä en keksinyt ateismia tai mitään muutakaan minkä tiedän olevan totta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonnon_määritelmä

        "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia tai jumalaa ei ole olemassa."

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi

        Ateismilla ei ole oppeja, palvontamenoja, profeettoja, vanhoja kirjoja, rakennuksia jotka on tehty satuhahmoja varten tai uskoa mihinkään yliluonnollseen mahtiin. Uskovainen uskoo jumalan olevan olemassa. Ateisti tietää ettei jumalaa ole olemassa.

        "Katso hyvä ihminen aikaa ja ihmiskuntaa, kuinka sairas se on. SE on juuri sitä uskontoa ja sen hengen hedelmää. Vai siinäkin teitä vaivaa se putkinäköisyys."

        Jerusalem, ISIS, Pohjois-Irlanti, holokausti jne jne. Niin aika sairas se maailma onkin uskontojen takia. Ateismi ei ole uskonto joten sillä ei ole mitään tekemistä sairaan maailmanne kanssa. Kuka on sinusta putkinäköinen? Ihminen joka uskoo kaksituhatta vuotta vanhoihin satuihin eikä suostu ajattelemaan omilla aivoillaan. Vai ihminen joka luottaa todisteisiin ja perustuluihin sekä itse katsoo maailmaa omasta näkökulmastaan. Eikä siitä näkökulmasta joka hänelle on määrätty kaksituhatta vuotta sitten.

        kimmo kuu ottaa kielitoimistoa, kun omakieli ei käsitteitä tod.näk.halua ottaa kantaa.
        lainataan kimmon lainausta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."
        // laina päättyy.
        No, kimmoinen kuu, ”nyt on ’kädetetty’, kädestä pitäen”.
        Etkö hoksaa, että uskonto on ateismisikin, jopa tuon lainaamasi määritelmän mukaan.

        Siis -uskonto- tarkoittaa uskoa jumalan //// ja sitten tullaan siihen SINUN uskontoosi -
        tai MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon. !!!! Hoksaatko nyt ateismin???

        Siis maailmassa ei ateismi PYSTY rakentamaan Baabeliaan elämisen suhteen sennäköiseksi, että maailman mädännäisyys tulisi poistetuksi ja KAIKILLA elämä olisi tarkoitushakuisesti -paratiisimaista elämää ”rakkaudellisesti" .. Hoksaatko ongelman???.
        Siis elämisenne tahto ja suunta on uskoa MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaolo, että ette halua MUUTTUA sen tarkoitushakuisen Hengen suuntaan, vaan OMANNE mahti on siten YLEMPI. Siitähän sinä saarnaat, pyhyydestäsi ja maailman omasta pyhästä.

        Pyhä on erotettua jotain varten ja se luo sen uskon ja uskonnon, sekä mahdin ja tarkoitushakuisen valtakunnan. Sitä et Kimmo-Kuu kiertämään pysty, eli ota vain pallo haltuusi - eli ’uskonnostasi’ ..... Älä kiertele jonkun kielikurssin päässeeseen lopputulokseen, kun kumpikin teistä on hukassa. Ette osaa purkaa ja perata uskoa ja uskontoa, miksi se on olemassa.

        Usko ja Jumala näkyvät R-kirjoituksissa siinä, että kun Valtakunnassa on laki, valtakunnassa, mikä on olemassa ja sen lain päämäärä on rakkaus.
        Sen mitat ja rajat rakennetaan siihen PYHYYTEEN, minkä sisällä täyttyy tuo päämäärätietoinen tahtoelämä.
        Ja Kirjoitusten Herra, jos Häntä kumarretaan, niin ihminen ON samanmielinen Hänen Pyhän olemuksen ja tahdon päämäärään. Ja jos ei elä siinä, on kieltänyt siten uskonsa.

        Siksi ihminen voi olla jopa muotouskonnollinen. Ottaa jotain ja hioo elämäänsä siihen.
        Ja/tahi, ateistikin ottaa jotain, on uskonnollinen sen ateismin uskon mukaan ja maailman hiominen sen mukaisesti saa tämän lähimmäisen sortamisen ja riistämisen, sekä "hengenottamisen" päämäärien saavuttamiseksi ja kuka hakee mitäkin, niin uskoo tapaansa ratkaista asiat.

        Mielestäni ateismi ei pureudu elämän olemassaolon tarkoitushakuisuuteen.
        Heille, uskonnollisesti "tieteenprofeettojen" selityksissä on pantu "tyhjä paukahtamaan". Sen luomisoppi on limanöljäkkään mönkiminen ihmisenmuotoon, siinä selitysopissa se on sitä, ”mitä ja missä” te huudatte halleluujaata. Eli suomeksi ’ylistys’ ihmiselle.
        Ja kun teidän temppelipalvelu vielä on sitä, ”mitä se on”, tullaan uskontonne nimittämistä -uskoksi ja siinä olette itse- .jumalina. jossa ei ole vastuuta mistään, kunhan itse saa kaiken, maailmasta välittämättä. Ja se todella sokeuttaa teidät.
        Olette rakentanut Baabelinne, ja valinnut pappinne, joka huutaa alttareilla mielenmukaisenne elämäntahdon esiin. Eli saatte ottaa uskonnon terminologian sanamuodot haltuunne ”ateismi- uskoon.

        No, tämä tässä. Piipahdan senverran harvoin täällä, etten huomannut kirjoitustasi.
        Mutta, tämä kulkee kuin posti. Tehdään välillä pihatöitä, hommataan sitä ja tätä, sekä vastataan jos keritään.

        Eli loppuyhteenveto.
        Eli pääsit sitten uskontosi löytöön, jos et sitä ole aikaisemmin mietiskellyt.
        Siihen minäkin ennen uskoin, mutta kun se tyhjä ei paukahtanut, eikä maailma parantunut omin jumalaisin voimin ja hoksasin, että tarkoitushakuisuus löytyy samanmielisten joukosta.
        Joukosta, joka pyrkii niihin päämääriin, jossa elämä olisi jotenkin sanoitettuna haasteellisen hyvää ja toinen toisensa huomioonottamista, sekä kunnian antamista Hänelle, jonka kädestä tämä hieno järjestelmän olemassaolo on olemassa. "Lajinsa mukaisesti".


      • ihmettelen.vaan
        K.Kuulle.8.5.2018 kirjoitti:

        kimmo kuu ottaa kielitoimistoa, kun omakieli ei käsitteitä tod.näk.halua ottaa kantaa.
        lainataan kimmon lainausta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."
        // laina päättyy.
        No, kimmoinen kuu, ”nyt on ’kädetetty’, kädestä pitäen”.
        Etkö hoksaa, että uskonto on ateismisikin, jopa tuon lainaamasi määritelmän mukaan.

        Siis -uskonto- tarkoittaa uskoa jumalan //// ja sitten tullaan siihen SINUN uskontoosi -
        tai MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon. !!!! Hoksaatko nyt ateismin???

        Siis maailmassa ei ateismi PYSTY rakentamaan Baabeliaan elämisen suhteen sennäköiseksi, että maailman mädännäisyys tulisi poistetuksi ja KAIKILLA elämä olisi tarkoitushakuisesti -paratiisimaista elämää ”rakkaudellisesti" .. Hoksaatko ongelman???.
        Siis elämisenne tahto ja suunta on uskoa MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaolo, että ette halua MUUTTUA sen tarkoitushakuisen Hengen suuntaan, vaan OMANNE mahti on siten YLEMPI. Siitähän sinä saarnaat, pyhyydestäsi ja maailman omasta pyhästä.

        Pyhä on erotettua jotain varten ja se luo sen uskon ja uskonnon, sekä mahdin ja tarkoitushakuisen valtakunnan. Sitä et Kimmo-Kuu kiertämään pysty, eli ota vain pallo haltuusi - eli ’uskonnostasi’ ..... Älä kiertele jonkun kielikurssin päässeeseen lopputulokseen, kun kumpikin teistä on hukassa. Ette osaa purkaa ja perata uskoa ja uskontoa, miksi se on olemassa.

        Usko ja Jumala näkyvät R-kirjoituksissa siinä, että kun Valtakunnassa on laki, valtakunnassa, mikä on olemassa ja sen lain päämäärä on rakkaus.
        Sen mitat ja rajat rakennetaan siihen PYHYYTEEN, minkä sisällä täyttyy tuo päämäärätietoinen tahtoelämä.
        Ja Kirjoitusten Herra, jos Häntä kumarretaan, niin ihminen ON samanmielinen Hänen Pyhän olemuksen ja tahdon päämäärään. Ja jos ei elä siinä, on kieltänyt siten uskonsa.

        Siksi ihminen voi olla jopa muotouskonnollinen. Ottaa jotain ja hioo elämäänsä siihen.
        Ja/tahi, ateistikin ottaa jotain, on uskonnollinen sen ateismin uskon mukaan ja maailman hiominen sen mukaisesti saa tämän lähimmäisen sortamisen ja riistämisen, sekä "hengenottamisen" päämäärien saavuttamiseksi ja kuka hakee mitäkin, niin uskoo tapaansa ratkaista asiat.

        Mielestäni ateismi ei pureudu elämän olemassaolon tarkoitushakuisuuteen.
        Heille, uskonnollisesti "tieteenprofeettojen" selityksissä on pantu "tyhjä paukahtamaan". Sen luomisoppi on limanöljäkkään mönkiminen ihmisenmuotoon, siinä selitysopissa se on sitä, ”mitä ja missä” te huudatte halleluujaata. Eli suomeksi ’ylistys’ ihmiselle.
        Ja kun teidän temppelipalvelu vielä on sitä, ”mitä se on”, tullaan uskontonne nimittämistä -uskoksi ja siinä olette itse- .jumalina. jossa ei ole vastuuta mistään, kunhan itse saa kaiken, maailmasta välittämättä. Ja se todella sokeuttaa teidät.
        Olette rakentanut Baabelinne, ja valinnut pappinne, joka huutaa alttareilla mielenmukaisenne elämäntahdon esiin. Eli saatte ottaa uskonnon terminologian sanamuodot haltuunne ”ateismi- uskoon.

        No, tämä tässä. Piipahdan senverran harvoin täällä, etten huomannut kirjoitustasi.
        Mutta, tämä kulkee kuin posti. Tehdään välillä pihatöitä, hommataan sitä ja tätä, sekä vastataan jos keritään.

        Eli loppuyhteenveto.
        Eli pääsit sitten uskontosi löytöön, jos et sitä ole aikaisemmin mietiskellyt.
        Siihen minäkin ennen uskoin, mutta kun se tyhjä ei paukahtanut, eikä maailma parantunut omin jumalaisin voimin ja hoksasin, että tarkoitushakuisuus löytyy samanmielisten joukosta.
        Joukosta, joka pyrkii niihin päämääriin, jossa elämä olisi jotenkin sanoitettuna haasteellisen hyvää ja toinen toisensa huomioonottamista, sekä kunnian antamista Hänelle, jonka kädestä tämä hieno järjestelmän olemassaolo on olemassa. "Lajinsa mukaisesti".

        Miten joku voi olla noin "lahjakas" tekstin suoltamisessa, jossa ei ole päätä eikä häntää???

        Ja miten voi keskustella ihmisen kanssa, joka antaa sanoille itse keksimiään merkityksiä, niin kuin jotkut uskovaiset näyttävät tekevän?

        Ateismi on uskovaisen mielestä uskontoa, vaikka siitä puuttuvat kaikki uskonnon tunnusmerkit ja kreationismi on tiedettä, vaikka se ei toimi tieteentekemisen ehdoilla?

        Mikä "rehellisiä" uskovaisia oikein vaivaa?


      • K.Kuulle.8.5.2018 kirjoitti:

        kimmo kuu ottaa kielitoimistoa, kun omakieli ei käsitteitä tod.näk.halua ottaa kantaa.
        lainataan kimmon lainausta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."
        // laina päättyy.
        No, kimmoinen kuu, ”nyt on ’kädetetty’, kädestä pitäen”.
        Etkö hoksaa, että uskonto on ateismisikin, jopa tuon lainaamasi määritelmän mukaan.

        Siis -uskonto- tarkoittaa uskoa jumalan //// ja sitten tullaan siihen SINUN uskontoosi -
        tai MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon. !!!! Hoksaatko nyt ateismin???

        Siis maailmassa ei ateismi PYSTY rakentamaan Baabeliaan elämisen suhteen sennäköiseksi, että maailman mädännäisyys tulisi poistetuksi ja KAIKILLA elämä olisi tarkoitushakuisesti -paratiisimaista elämää ”rakkaudellisesti" .. Hoksaatko ongelman???.
        Siis elämisenne tahto ja suunta on uskoa MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaolo, että ette halua MUUTTUA sen tarkoitushakuisen Hengen suuntaan, vaan OMANNE mahti on siten YLEMPI. Siitähän sinä saarnaat, pyhyydestäsi ja maailman omasta pyhästä.

        Pyhä on erotettua jotain varten ja se luo sen uskon ja uskonnon, sekä mahdin ja tarkoitushakuisen valtakunnan. Sitä et Kimmo-Kuu kiertämään pysty, eli ota vain pallo haltuusi - eli ’uskonnostasi’ ..... Älä kiertele jonkun kielikurssin päässeeseen lopputulokseen, kun kumpikin teistä on hukassa. Ette osaa purkaa ja perata uskoa ja uskontoa, miksi se on olemassa.

        Usko ja Jumala näkyvät R-kirjoituksissa siinä, että kun Valtakunnassa on laki, valtakunnassa, mikä on olemassa ja sen lain päämäärä on rakkaus.
        Sen mitat ja rajat rakennetaan siihen PYHYYTEEN, minkä sisällä täyttyy tuo päämäärätietoinen tahtoelämä.
        Ja Kirjoitusten Herra, jos Häntä kumarretaan, niin ihminen ON samanmielinen Hänen Pyhän olemuksen ja tahdon päämäärään. Ja jos ei elä siinä, on kieltänyt siten uskonsa.

        Siksi ihminen voi olla jopa muotouskonnollinen. Ottaa jotain ja hioo elämäänsä siihen.
        Ja/tahi, ateistikin ottaa jotain, on uskonnollinen sen ateismin uskon mukaan ja maailman hiominen sen mukaisesti saa tämän lähimmäisen sortamisen ja riistämisen, sekä "hengenottamisen" päämäärien saavuttamiseksi ja kuka hakee mitäkin, niin uskoo tapaansa ratkaista asiat.

        Mielestäni ateismi ei pureudu elämän olemassaolon tarkoitushakuisuuteen.
        Heille, uskonnollisesti "tieteenprofeettojen" selityksissä on pantu "tyhjä paukahtamaan". Sen luomisoppi on limanöljäkkään mönkiminen ihmisenmuotoon, siinä selitysopissa se on sitä, ”mitä ja missä” te huudatte halleluujaata. Eli suomeksi ’ylistys’ ihmiselle.
        Ja kun teidän temppelipalvelu vielä on sitä, ”mitä se on”, tullaan uskontonne nimittämistä -uskoksi ja siinä olette itse- .jumalina. jossa ei ole vastuuta mistään, kunhan itse saa kaiken, maailmasta välittämättä. Ja se todella sokeuttaa teidät.
        Olette rakentanut Baabelinne, ja valinnut pappinne, joka huutaa alttareilla mielenmukaisenne elämäntahdon esiin. Eli saatte ottaa uskonnon terminologian sanamuodot haltuunne ”ateismi- uskoon.

        No, tämä tässä. Piipahdan senverran harvoin täällä, etten huomannut kirjoitustasi.
        Mutta, tämä kulkee kuin posti. Tehdään välillä pihatöitä, hommataan sitä ja tätä, sekä vastataan jos keritään.

        Eli loppuyhteenveto.
        Eli pääsit sitten uskontosi löytöön, jos et sitä ole aikaisemmin mietiskellyt.
        Siihen minäkin ennen uskoin, mutta kun se tyhjä ei paukahtanut, eikä maailma parantunut omin jumalaisin voimin ja hoksasin, että tarkoitushakuisuus löytyy samanmielisten joukosta.
        Joukosta, joka pyrkii niihin päämääriin, jossa elämä olisi jotenkin sanoitettuna haasteellisen hyvää ja toinen toisensa huomioonottamista, sekä kunnian antamista Hänelle, jonka kädestä tämä hieno järjestelmän olemassaolo on olemassa. "Lajinsa mukaisesti".

        Tämän täytyy olla vitsi. Ei kukaan voi tosissaan kirjoittaa noin järjetöntä sekoilua.


      • ihmettelen.vaan kirjoitti:

        Miten joku voi olla noin "lahjakas" tekstin suoltamisessa, jossa ei ole päätä eikä häntää???

        Ja miten voi keskustella ihmisen kanssa, joka antaa sanoille itse keksimiään merkityksiä, niin kuin jotkut uskovaiset näyttävät tekevän?

        Ateismi on uskovaisen mielestä uskontoa, vaikka siitä puuttuvat kaikki uskonnon tunnusmerkit ja kreationismi on tiedettä, vaikka se ei toimi tieteentekemisen ehdoilla?

        Mikä "rehellisiä" uskovaisia oikein vaivaa?

        Katsos kun ateismi on niinku tavallaan uskontoa, samaan tapaan kuin sohvalla löhöäminen on tavallaan liikuntaa ja alastomuuskin on niinku eräänlainen vaatetus.

        Ja pimeäkin on tavallaan eräänlaista valoa ja hiljaisuus on niinku ääntä, Niinku.

        Jotain tämän tapaista.


      • usko.pois
        v.aari kirjoitti:

        Katsos kun ateismi on niinku tavallaan uskontoa, samaan tapaan kuin sohvalla löhöäminen on tavallaan liikuntaa ja alastomuuskin on niinku eräänlainen vaatetus.

        Ja pimeäkin on tavallaan eräänlaista valoa ja hiljaisuus on niinku ääntä, Niinku.

        Jotain tämän tapaista.

        yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta.

        Eli juuri tämä on sinun uskosi ja uskontosi. MINÄ- uskoa.
        Ei siitä pääse mihinkään. Turhaa on mustaa selvittää valkeaksi.
        Eli maailma on pimeä ja pimeys siksi, että olette luulopyhyydessä ja oma mahtisuus elää v.vaarissakin. Siksi vain tuon tunnustaminen teissä, tekee uskon ja siksi se on uskontoa, puhu mitä puhut muuksi, se ei muutu.
        Muu määritelmänne on päin prinkkalaa. jumaluus teissä on tuonnäköinen.


      • mietihän.vielä
        v.aari kirjoitti:

        Tämän täytyy olla vitsi. Ei kukaan voi tosissaan kirjoittaa noin järjetöntä sekoilua.

        Katso maailmaa. Mitä näet? Näetkö Edenin?
        Entä, jos ihminen Edenissä olisi uskonut Luojaa ja eläisi Luojan maailman lainalaisuuden mukaan, ei olisi -teidän- luomaa maailmaa ja uskontoa olemassakaan.

        MUTTA, olette luoneet uskonne tavallaan "hyvän ja pahantiedon" varaan, jota haluatte käsitellä ja pitää ja päättää, mikä on mitäkin ja ilman Jumalaa, koska puhutte "Onko Hän sanonut ja olette päättäneet, ettei, ei Häntä edes ole.
        Siis olette ottaneet maailman haltuunne ja luotte tämän karsean edeninne tänne.
        Porukka ateismi- uskonnossa tekee kauppaa kaikesta ja hinta on rakkaus, sen menettäminen.

        Eli ateismi ei voi selittää itseään "neutraaliksi" - jossa kaikki on ok, hyvää kaunista ja onnellista. Sellaista valhetta teidän ei pidä edes leikillään alkaa selittelemään.

        Ongelman YDIN on juuri epäusko. Epäusko ottaa sen "puun" hallintaan, jota se ei pysty pitämään hallinnassa. Siitä on kyse, kun sitä mahtia ja elämänvoimaista jumalaanne pivossa elätätte. Puhukaa joskus totta itsellenne. Täällä se tiedetään, mutta sana pettäjä- Jaakob- se henki teissä asuu ja vain itsennehän siinä petätte.


      • usko.pois kirjoitti:

        yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta.

        Eli juuri tämä on sinun uskosi ja uskontosi. MINÄ- uskoa.
        Ei siitä pääse mihinkään. Turhaa on mustaa selvittää valkeaksi.
        Eli maailma on pimeä ja pimeys siksi, että olette luulopyhyydessä ja oma mahtisuus elää v.vaarissakin. Siksi vain tuon tunnustaminen teissä, tekee uskon ja siksi se on uskontoa, puhu mitä puhut muuksi, se ei muutu.
        Muu määritelmänne on päin prinkkalaa. jumaluus teissä on tuonnäköinen.

        Kuules nyt, Usko-poika. Sinä et tiedä minusta juuri mitään. Lopeta tuo typerä myötähäpeää herättävä analyysi toisesta kirjoittajasta.

        Minä yritin lukea sinun kirjoittamaasi aiempaa viestiä ja siinä oli erittäin vähän kokonaisia jotakin tarkoittavia lausekokonaisuuksia. Se oli melkein kokonaan rikkinäistä sanahelinää, joka tyylillisesti on lähinnä dadaistista tunteenilmaisua.

        Tuli se vaikutelma, että kirjoittaja ei voi olla vakavissaan.

        Kommentoin sinun kirjoitustasi, en sinua itseäsi.

        Se, että sanot ateismia uskonnoksi, on yksi hyvin harvoista selvistä väitteistäsi. Ja se on aivan yhtä älytön kuin mustan sanominen eräänlaiseksi valkoiseksi tai vegetarismin sanominen eräänlaiseksi lihansyönniksi.

        Ateismi on sitä, että ihmisen maailmanselityksessä ja käytännön toiminnassa ei esiinny sellaista kuviteltua käsitettä kuin Jumala, eikä mitään muutakaan yliluonnollista kuviteltua kohdetta.

        Siitä ei seuraa se, että ateisti luulisi kykenevänsä tietämään ja selittämään kaiken. Päinvastoin, ateisti myöntää rajansa, toisin kuin ääliötyypin uskovainen, joka luulee tietävänsä todella paljon sellaista, mistä hän ei oikeasti tiedä yhtään mitään.

        Tästä ei myöskään seuraa se, että Jumalan käsite olisi kaikissa tapauksissa hyödytön.

        Huomasit ehkä, että en niputtanut tuossa edellä kaikkia uskovaisia. Sille on syynsä.


      • K.Kuulle.8.5.2018 kirjoitti:

        kimmo kuu ottaa kielitoimistoa, kun omakieli ei käsitteitä tod.näk.halua ottaa kantaa.
        lainataan kimmon lainausta.

        Selitetäänpä ihan kädestä pitäen:

        "Kielitoimiston sanakirjan mukaan uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta. Usein uskonto on muotoutunut oppijärjestelmäksi ja ilmenee erilaisina yhteisöllisinä tapoina ja palvontamenoina."
        // laina päättyy.
        No, kimmoinen kuu, ”nyt on ’kädetetty’, kädestä pitäen”.
        Etkö hoksaa, että uskonto on ateismisikin, jopa tuon lainaamasi määritelmän mukaan.

        Siis -uskonto- tarkoittaa uskoa jumalan //// ja sitten tullaan siihen SINUN uskontoosi -
        tai MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon. !!!! Hoksaatko nyt ateismin???

        Siis maailmassa ei ateismi PYSTY rakentamaan Baabeliaan elämisen suhteen sennäköiseksi, että maailman mädännäisyys tulisi poistetuksi ja KAIKILLA elämä olisi tarkoitushakuisesti -paratiisimaista elämää ”rakkaudellisesti" .. Hoksaatko ongelman???.
        Siis elämisenne tahto ja suunta on uskoa MUUN yli-inhimillisen mahdin olemassaolo, että ette halua MUUTTUA sen tarkoitushakuisen Hengen suuntaan, vaan OMANNE mahti on siten YLEMPI. Siitähän sinä saarnaat, pyhyydestäsi ja maailman omasta pyhästä.

        Pyhä on erotettua jotain varten ja se luo sen uskon ja uskonnon, sekä mahdin ja tarkoitushakuisen valtakunnan. Sitä et Kimmo-Kuu kiertämään pysty, eli ota vain pallo haltuusi - eli ’uskonnostasi’ ..... Älä kiertele jonkun kielikurssin päässeeseen lopputulokseen, kun kumpikin teistä on hukassa. Ette osaa purkaa ja perata uskoa ja uskontoa, miksi se on olemassa.

        Usko ja Jumala näkyvät R-kirjoituksissa siinä, että kun Valtakunnassa on laki, valtakunnassa, mikä on olemassa ja sen lain päämäärä on rakkaus.
        Sen mitat ja rajat rakennetaan siihen PYHYYTEEN, minkä sisällä täyttyy tuo päämäärätietoinen tahtoelämä.
        Ja Kirjoitusten Herra, jos Häntä kumarretaan, niin ihminen ON samanmielinen Hänen Pyhän olemuksen ja tahdon päämäärään. Ja jos ei elä siinä, on kieltänyt siten uskonsa.

        Siksi ihminen voi olla jopa muotouskonnollinen. Ottaa jotain ja hioo elämäänsä siihen.
        Ja/tahi, ateistikin ottaa jotain, on uskonnollinen sen ateismin uskon mukaan ja maailman hiominen sen mukaisesti saa tämän lähimmäisen sortamisen ja riistämisen, sekä "hengenottamisen" päämäärien saavuttamiseksi ja kuka hakee mitäkin, niin uskoo tapaansa ratkaista asiat.

        Mielestäni ateismi ei pureudu elämän olemassaolon tarkoitushakuisuuteen.
        Heille, uskonnollisesti "tieteenprofeettojen" selityksissä on pantu "tyhjä paukahtamaan". Sen luomisoppi on limanöljäkkään mönkiminen ihmisenmuotoon, siinä selitysopissa se on sitä, ”mitä ja missä” te huudatte halleluujaata. Eli suomeksi ’ylistys’ ihmiselle.
        Ja kun teidän temppelipalvelu vielä on sitä, ”mitä se on”, tullaan uskontonne nimittämistä -uskoksi ja siinä olette itse- .jumalina. jossa ei ole vastuuta mistään, kunhan itse saa kaiken, maailmasta välittämättä. Ja se todella sokeuttaa teidät.
        Olette rakentanut Baabelinne, ja valinnut pappinne, joka huutaa alttareilla mielenmukaisenne elämäntahdon esiin. Eli saatte ottaa uskonnon terminologian sanamuodot haltuunne ”ateismi- uskoon.

        No, tämä tässä. Piipahdan senverran harvoin täällä, etten huomannut kirjoitustasi.
        Mutta, tämä kulkee kuin posti. Tehdään välillä pihatöitä, hommataan sitä ja tätä, sekä vastataan jos keritään.

        Eli loppuyhteenveto.
        Eli pääsit sitten uskontosi löytöön, jos et sitä ole aikaisemmin mietiskellyt.
        Siihen minäkin ennen uskoin, mutta kun se tyhjä ei paukahtanut, eikä maailma parantunut omin jumalaisin voimin ja hoksasin, että tarkoitushakuisuus löytyy samanmielisten joukosta.
        Joukosta, joka pyrkii niihin päämääriin, jossa elämä olisi jotenkin sanoitettuna haasteellisen hyvää ja toinen toisensa huomioonottamista, sekä kunnian antamista Hänelle, jonka kädestä tämä hieno järjestelmän olemassaolo on olemassa. "Lajinsa mukaisesti".

        "uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta."

        Ateismi ei ole uskonto sillä siinä ei ole tuota yli-inhimilliseen uskomista vaan juuri sen puutetta.

        Minä en usko evoluutioon. Minä tiedän että se on totta.


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        "uskonto tarkoittaa uskoa jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaoloon ja siihen liittyvää pyhyyden kokemusta."

        Ateismi ei ole uskonto sillä siinä ei ole tuota yli-inhimilliseen uskomista vaan juuri sen puutetta.

        Minä en usko evoluutioon. Minä tiedän että se on totta.

        Aika moni ateisti kuitenkin etsii ilmaisua sille nöyryyden ja kunnioituksen tunteelle, joka herää oman pienuuden ja tietämättömyyden kokemuksesta suhteessa olevaisen suunnattomaan kokoon ja ihmeellisyyteen. Ja jotkut käyttävät tähän tarkoitukseen uskonnollisen tapaista sanastoa. Näin tekivät esimerkiksi Spinoza ja Einstein, jota fundamentalistit mielellään väittävät uskovaiseksi muutamien hänen lausuntojensa väärän tulkinnan perusteella.

        Tämä ei tietenkään tee ateismista uskontoa.

        Fundamentalistien vakiovirsi on se, että ateistien väitetään uskovan kritiikittömästi Jumalan olemattomuuteen ja tieteen tuloksiin. Nämä ominaisuudet eivät kuitenkaan liity ateismiin, vaikka luultavasti tuollaisiakin yksilöitä on olemassa.

        Tavallisesti ateisti yksinkertaisesti vain pitää Jumalan käsitettä tarpeettomana ja joskus vahingollisenakin. Siinä ei mitenkään suljeta pois yhdenkään jumalolennon täysin vapaata mahdollisuutta antaa itsestään jotakin olemassaolon merkkiä. Niitä vain ei ole näkynyt.

        Ja sitten se evoluutio, uskominen ja tietäminen. Fundamentalistit pelaavat usein sillä tavoin kaksilla korteilla, että tietämisen kriteerit ovat paljon tiukemmat ateistille kuin uskovaiselle.

        Aina voidaan venkuloida sillä, ettei mitään voi aivan ehdottoman varmasti tietää. Tietäminen pitäisi määritellä hiukan tarkemmin ja käytännöllisemmin ja sitten pitäisi soveltaa tuota määritelmää tasapuolisesti joka paikassa.


    • Kuvottavaa

      Jalkojen peseminen ja sen vaatiminen rituaalin yhteydessä adventtikirkoissa on kuvottavaa ja jopa ihmisarvoa loukkaavaa, mutta mitäpä ne pastorit siellä adventtikirkossa eivät keksisäkään loukatakseen jäseniään.

      • kusetetut.lahkolaiset

        Adventtikirkon pastorit ovat keksineet mm. kymmenyskusetuksen, jossa jäsenen tulee maksaa 10 % tuloistaan pastoreille ja adventtikirkolle, vaikka Raamatun mukaan kymmenykset tuli antaa Jumalalle. Jälleen made in USA lahko on keksinyt kusetuksen, jolla se pyrkii edistämään omaa liiketoimintaansa ja valtaapitävien makeaa elämää.


      • Konkurssi-edessä
        kusetetut.lahkolaiset kirjoitti:

        Adventtikirkon pastorit ovat keksineet mm. kymmenyskusetuksen, jossa jäsenen tulee maksaa 10 % tuloistaan pastoreille ja adventtikirkolle, vaikka Raamatun mukaan kymmenykset tuli antaa Jumalalle. Jälleen made in USA lahko on keksinyt kusetuksen, jolla se pyrkii edistämään omaa liiketoimintaansa ja valtaapitävien makeaa elämää.

        Nuoriso on jättämässä Suomen adventtikirkon. He ovat enää hyvin löyhästi sidoksissa kirkon toimintaan ja silloinkin vain tavatakseen joitain tuttujaan.
        Adventtikirkolla Suomessa tulee olemaan jatkossa helvetilliset ajat ja kansa äänestää jaloillaan. Lahkon harrastamat vääryydet karkoittavat jäsnistön.


      • advarinuori
        Konkurssi-edessä kirjoitti:

        Nuoriso on jättämässä Suomen adventtikirkon. He ovat enää hyvin löyhästi sidoksissa kirkon toimintaan ja silloinkin vain tavatakseen joitain tuttujaan.
        Adventtikirkolla Suomessa tulee olemaan jatkossa helvetilliset ajat ja kansa äänestää jaloillaan. Lahkon harrastamat vääryydet karkoittavat jäsnistön.

        Meille nuorille yritetään tarjota adventtikirkon toimesta erilaisia viihdetapahtumia. Tämä siksi, että adventtikirkon päättäjät tietävät, että nuoret luisuvat petollisista uskonnoista pikku hiljaa ulos. Adventtikirkon päättäjät siis joutuvat pohtimaan sitä, että millä keinoin nuoret saataisiin edes jollain tasolla pysymään kirkon piirissä. Nuoristahan voi vartuttuaan tulla hyviä maksavia jäseniä kirkolle ja sitä kautta mm. pastoreiden helpon elämän rahoittajia.
        Aika usein valtakunnallisilla juhlilla huomaa sen, että nuoria hyvin vähän kiinnostaa se, mitä siellä juhlasalin puolella tapahtuu, koska se kaikki on sitä saman toistamista ja vakuuttelua siitä, että adventtikirkon piirissä pysyminen on tärkeää. Todellisuudessa kirkon piirissä oleminen on ihan yhdentekevää ja turhaa ajan haaskausta.


      • Todistettu.on.näin
        advarinuori kirjoitti:

        Meille nuorille yritetään tarjota adventtikirkon toimesta erilaisia viihdetapahtumia. Tämä siksi, että adventtikirkon päättäjät tietävät, että nuoret luisuvat petollisista uskonnoista pikku hiljaa ulos. Adventtikirkon päättäjät siis joutuvat pohtimaan sitä, että millä keinoin nuoret saataisiin edes jollain tasolla pysymään kirkon piirissä. Nuoristahan voi vartuttuaan tulla hyviä maksavia jäseniä kirkolle ja sitä kautta mm. pastoreiden helpon elämän rahoittajia.
        Aika usein valtakunnallisilla juhlilla huomaa sen, että nuoria hyvin vähän kiinnostaa se, mitä siellä juhlasalin puolella tapahtuu, koska se kaikki on sitä saman toistamista ja vakuuttelua siitä, että adventtikirkon piirissä pysyminen on tärkeää. Todellisuudessa kirkon piirissä oleminen on ihan yhdentekevää ja turhaa ajan haaskausta.

        Moni nuori kokee oman lahkonsa ahdistavaksi ja siksi pako lahkoista on väistämätöntä. Uskonnon nimissä esitetty viihdekään kun ei enää pure kuin kenties joihinkin, joilta oma ajatusmaailma on riistetty ja mieli raiskattu lahkon paskalla.


      • <<Jalkojen peseminen ja sen vaatiminen rituaalin yhteydessä adventtikirkoissa on kuvottavaa ja jopa ihmisarvoa loukkaavaa, mutta mitäpä ne pastorit siellä adventtikirkossa eivät keksisäkään loukatakseen jäseniään. >>

        Jalkojen pesu on vapaaehtoista. Joka haluaa, voi siihen osallistua, mutta joka ei halua, niin ei tarvitse osallistua. Itse koen, että ilman jalkojen pesua, ehtoollinen jää vajaaksi. Jalkojen pesu on nöyyden asetus. Itse Herramme Jeesus - Jeshua pesi opetuslastensa jalat ja jätti meille siltäkin osin esimerkin. Tähän sisältyy autuuslupaus.


      • kusetetut.lahkolaiset kirjoitti:

        Adventtikirkon pastorit ovat keksineet mm. kymmenyskusetuksen, jossa jäsenen tulee maksaa 10 % tuloistaan pastoreille ja adventtikirkolle, vaikka Raamatun mukaan kymmenykset tuli antaa Jumalalle. Jälleen made in USA lahko on keksinyt kusetuksen, jolla se pyrkii edistämään omaa liiketoimintaansa ja valtaapitävien makeaa elämää.

        <<valtaapitävien makeaa elämää>>

        Adventtikirkossa ei täällä nyt kovin porhoja ole, en ole ainakaan huomannut.


    • Petri.Helsinki

      Toisen jalkojen peseminen on kaunis tilaisuus ennen ehtoollista. Polvistutaan, jalat ovat vuorotellen vadissa, pestään päällisin puolin vedessä (ei kaivella varpaan välejä) ja kuivataan pyyhkeellä. Sitten vaihdetaan vuoroja. Kun jalat on pesty, tuntuu kuin olisi kokonaan puhdas.

      Ehtoollinen on toki pätevä ilman jalkojen pesua esim. luterilaisessa kirkossa. Jeesus antoi kuitenkin jalkojen pesusta esimerkin, mutta ymmärrän, että se tuntuu vastenmieliseltä nykypäivän ihmiselle. Se joka teistä tahtoo suurin olla, olkoon kaikkien palvelija ym. Raamatun opetukset tuntuvat nykymenoon pestyille ihmisille käsittämättömiltä.

      Jeesus oli lahkolainen antiikin aikana. Adventtikirkkoa voi kutsua lahkoksi, joka menettää koko ajan jäseniä ja kuihtuu hiljalleen. Se ei ole ihme nykymaailmassa. Sapatti alkaa perjantai-illasta, jolloin ihmiset kiirehtivät kaljalle, baareihin tai muuten juhlimaan alkoholin merkeissä. Sapattiaamun jumalanpalvelukseen ei krapulassa mennä. Sama meno jatkuu monella lauantainakin. Vaatii nuorelta paljon, jos vastustaa tätä maailman henkeä. Jos et polta tupakkaa, biletä ja vedä välillä känniä, olet aivopesty.

    • Sairaat-lahkon-rituaalit

      "Toisen jalkojen peseminen on kaunis tilaisuus ennen ehtoollista. Polvistutaan, jalat ovat vuorotellen vadissa, pestään päällisin puolin vedessä (ei kaivella varpaan välejä) ja kuivataan pyyhkeellä. Sitten vaihdetaan vuoroja. Kun jalat on pesty, tuntuu kuin olisi kokonaan puhdas."

      Juu kaunis rituaali? Toisen haisevan kusihousun pesemättömän haarojen välissä kyykkimistä ja haisevien varpaiden sivelemistä. HYI HELVETTI, että te lahkon orjat olette pölvästejä!
      Peskää vain vaikka toistenne mulkkuja ja varmaan sitä siellä takahuoneissa teettekin, mutta älkää niistä asioista kertoko kaikille. Pitäkää ne salaseurat vain ihan pastoreidenne ja omana tietona.

    • Sarjakakkaaja

      Kun Sarjakakkaaja liittyy 7. päivän adventisteihin ja menee kasteelle adventtikirkossa, niin kastealtaasta löytyy kakkaa.

      • Jäsenen-kohtalo

        Ihan riittävästi niitä kakkahousuja on siellä adventtikirkossa. Adventtikirkossa kun ei muuta kohta ole kuin niitä haudan partaalla olevia paskahousuisia vanhuksia, joilla kikkarat on aina housussa.
        Vaikkei sitten köntsät olisikaan housussa, niin sen adventistivanhuksen monen viikon pesemättömyys kyllä saa silmät kirvelemään. Hänellä kun ei ole enää varaa mennä hoitokotiinkaan, kun adventtikirkko ja sen päättäjät ovat tyhjentäneet vanhuksen taskut maallisesta omaisuudesta putipuhtaaksi.


    • Petri.Helsinki

      Näistä kommenteista selviää, ettette rakasta lähimmäistä. Ette anna iäkkäille ihmisille arvoa Jumalan kuvana. Toitotatte kuitenkin, että edustatte suurempaa henkevyyttä kuin yhdenkään lahkon satuilut. Massan mukana menette sinne minne menette.

      • pyhpyh234798234

        Ei noille jumalattomille kannata mitään sanoa. Niitä odottaa helvetin tuli.


      • Totuus-adventtikirkosta

        Kommenteista kävi selville se, että adventtikirkkoa ei paskan vertaa kiinnosta sen lahkon jäsenistö, vaan MAMMONA JA RAHA, jota siltä lahkon orjalta on mahdollista nyhtää.
        VAIN KOLEHDIT ja KYMMENYKSET sekä ILMAISTYÖ on lahkon päättäjille se tärkein ja se, että sen kaiken suorittaa rivijäsen, joka on tarkoituksella huijattu made in USA lahkon liiketoiminnan rahoittajaksi.
        Pöyristyttävintä kaikessa on se, että lahkon pastorikunnalla ja päättäjillä ei edes omatunto soimaa mistään. Paatumus kun kirkon johtajien ja päättäjien keskuudessa on mennyt yli kaikkien äyräiden.


      • advarinuori
        Totuus-adventtikirkosta kirjoitti:

        Kommenteista kävi selville se, että adventtikirkkoa ei paskan vertaa kiinnosta sen lahkon jäsenistö, vaan MAMMONA JA RAHA, jota siltä lahkon orjalta on mahdollista nyhtää.
        VAIN KOLEHDIT ja KYMMENYKSET sekä ILMAISTYÖ on lahkon päättäjille se tärkein ja se, että sen kaiken suorittaa rivijäsen, joka on tarkoituksella huijattu made in USA lahkon liiketoiminnan rahoittajaksi.
        Pöyristyttävintä kaikessa on se, että lahkon pastorikunnalla ja päättäjillä ei edes omatunto soimaa mistään. Paatumus kun kirkon johtajien ja päättäjien keskuudessa on mennyt yli kaikkien äyräiden.

        Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt ja kokenut sen, että Suomen adventtikirkkoa kiinnostaa vain ja ainoastaan maallinen mammona ja sen kerääminen keinoja kaihtamatta.
        Niin sen täytyy tietysti ollakin, kun harjoitetaan adventtiliike-nimistä liiketoimintaa.
        Uskonnollinen oheistoiminta adventtiliikkeessä on luonnollisesti vain teatteria, jolla näytelmällä sitä mammonan keräystä voidaan helpottaa.


      • pyhpyh2837492384
        advarinuori kirjoitti:

        Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt ja kokenut sen, että Suomen adventtikirkkoa kiinnostaa vain ja ainoastaan maallinen mammona ja sen kerääminen keinoja kaihtamatta.
        Niin sen täytyy tietysti ollakin, kun harjoitetaan adventtiliike-nimistä liiketoimintaa.
        Uskonnollinen oheistoiminta adventtiliikkeessä on luonnollisesti vain teatteria, jolla näytelmällä sitä mammonan keräystä voidaan helpottaa.

        Ja me olemme nähneet, että sinä valehtelet.


      • pyhpyh2348723894
        Totuus-adventtikirkosta kirjoitti:

        Kommenteista kävi selville se, että adventtikirkkoa ei paskan vertaa kiinnosta sen lahkon jäsenistö, vaan MAMMONA JA RAHA, jota siltä lahkon orjalta on mahdollista nyhtää.
        VAIN KOLEHDIT ja KYMMENYKSET sekä ILMAISTYÖ on lahkon päättäjille se tärkein ja se, että sen kaiken suorittaa rivijäsen, joka on tarkoituksella huijattu made in USA lahkon liiketoiminnan rahoittajaksi.
        Pöyristyttävintä kaikessa on se, että lahkon pastorikunnalla ja päättäjillä ei edes omatunto soimaa mistään. Paatumus kun kirkon johtajien ja päättäjien keskuudessa on mennyt yli kaikkien äyräiden.

        Valheesi ei meitä hetkauta.


      • Uskonharhat.julki
        pyhpyh2837492384 kirjoitti:

        Ja me olemme nähneet, että sinä valehtelet.

        Sinä pyhpyh olet mielikuvituskaverisi kanssa nähnyt vain unta, et mitään muuta. Lahkosi on pitänyt huolen siitä, että olet umpisokea pölvästi.


      • kysynpävaa
        advarinuori kirjoitti:

        Itse olen henkilökohtaisesti nähnyt ja kokenut sen, että Suomen adventtikirkkoa kiinnostaa vain ja ainoastaan maallinen mammona ja sen kerääminen keinoja kaihtamatta.
        Niin sen täytyy tietysti ollakin, kun harjoitetaan adventtiliike-nimistä liiketoimintaa.
        Uskonnollinen oheistoiminta adventtiliikkeessä on luonnollisesti vain teatteria, jolla näytelmällä sitä mammonan keräystä voidaan helpottaa.

        Voisitko kertoa missä päin olet , nähnyt ja kokenut.


      • pyhpyh38472349
        Uskonharhat.julki kirjoitti:

        Sinä pyhpyh olet mielikuvituskaverisi kanssa nähnyt vain unta, et mitään muuta. Lahkosi on pitänyt huolen siitä, että olet umpisokea pölvästi.

        Valheesi ei hetkauta.


    • PitäisiTietää

      Visailukysymys. Mistä pyhästä kirjasta löytyy seuraava rituaali?

      ”Pappi ottakoon sormellaan syntiuhrieläimen verta, sivelköön sitä polttouhrialttarin sarviin ja kaatakoon lopun veren alttarin juurelle. Hän irrottakoon karitsasta kaiken rasvan, samalla tavoin kuin se irrotetaan yhteysuhrilampaasta, ja polttakoon rasvan alttarilla yhdessä Herralle kuuluvien tuliuhrien kanssa. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, rikkomuksen tekijä saa tekonsa anteeksi.”

      • Jahve-pahin-peto

        "Mistä pyhästä kirjasta löytyy seuraava rituaali?"

        --Beduiinien viinanhuuruiset nuotiotarinat.--
        Samasta mielisairaasta teoksesta, mistä löytyy myös eräiden lahkojen idolin käsky:

        "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        -Ja sitten sen satujen sankarin ja uskovien idolin takin kääntö:

        "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."


      • Huijatut.lahkolaiset
        Jahve-pahin-peto kirjoitti:

        "Mistä pyhästä kirjasta löytyy seuraava rituaali?"

        --Beduiinien viinanhuuruiset nuotiotarinat.--
        Samasta mielisairaasta teoksesta, mistä löytyy myös eräiden lahkojen idolin käsky:

        "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisin leirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

        -Ja sitten sen satujen sankarin ja uskovien idolin takin kääntö:

        "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."

        Melkoinen noidankehä?
        Ensin käsketään tappamaan ja sitten kun on tappanut, niin saa siitä tappamiskäskyn noudattamisesta kuoleman rangaistuksen?
        Sellaista satujumalaa jotkut vielä nykyäänkin väittävät palvelevansa?
        Sen ihmisen äytyy olla hyvin mielisairas, joka palvelee Raamatun tarinoissa esiintyvää Jahve- jumalaa.


      • Raamattu.satukirja
        Huijatut.lahkolaiset kirjoitti:

        Melkoinen noidankehä?
        Ensin käsketään tappamaan ja sitten kun on tappanut, niin saa siitä tappamiskäskyn noudattamisesta kuoleman rangaistuksen?
        Sellaista satujumalaa jotkut vielä nykyäänkin väittävät palvelevansa?
        Sen ihmisen äytyy olla hyvin mielisairas, joka palvelee Raamatun tarinoissa esiintyvää Jahve- jumalaa.

        Jahve on ansojen rakentaja ja kusettaja Raamatun saduissa. Aivan kuten pastorit ja papisto nykyään.


      • Huijarilahkot
        Raamattu.satukirja kirjoitti:

        Jahve on ansojen rakentaja ja kusettaja Raamatun saduissa. Aivan kuten pastorit ja papisto nykyään.

        Jumalien palvelusrituaalit ovat myös Jenkkilahkoissa ulkokultaista huulten höpinää vailla mitään todellisuuspohjaa. Lahkojen orjat pyrkivät aivopesun ja hypnoosin kautta ja pastoreidensa välityksellä pääsemään satumaailmaan ja saamaan kontaktia satujumaliin.
        Se on mielisairasta lahkon orjien puuhastelua.


      • pyhpyh234283947
        Huijatut.lahkolaiset kirjoitti:

        Melkoinen noidankehä?
        Ensin käsketään tappamaan ja sitten kun on tappanut, niin saa siitä tappamiskäskyn noudattamisesta kuoleman rangaistuksen?
        Sellaista satujumalaa jotkut vielä nykyäänkin väittävät palvelevansa?
        Sen ihmisen äytyy olla hyvin mielisairas, joka palvelee Raamatun tarinoissa esiintyvää Jahve- jumalaa.

        Ainoa sairas olet itse. Valheesi eivät meitä hetkauta.


      • pyhpyh23472934
        Huijarilahkot kirjoitti:

        Jumalien palvelusrituaalit ovat myös Jenkkilahkoissa ulkokultaista huulten höpinää vailla mitään todellisuuspohjaa. Lahkojen orjat pyrkivät aivopesun ja hypnoosin kautta ja pastoreidensa välityksellä pääsemään satumaailmaan ja saamaan kontaktia satujumaliin.
        Se on mielisairasta lahkon orjien puuhastelua.

        Sairaat valheesi eivät hetkauta.


      • Totisinta.totta
        pyhpyh23472934 kirjoitti:

        Sairaat valheesi eivät hetkauta.

        Itse olet pyhpyh kävelevä sairas valhe.
        Uskonlahkot ovat todellisia ja ne pettävät ja kusettavat AINA.
        Pastorit ja papit on koulutettu kusetuksen ammattilaisiksi, koska Raamatun saduilla ja niitä satuja tulkitsemalla voi tehdä sievoiset summat rahaa.


    • häpeäksenne.kirjoitan

      Jeesus opetti ehtoollisella omaa kansaansa, sillä on sanoma.

      Ei teidän tarvitse tulla pesemään kenenkään jalkoja, teidän epäuskoisten. Ei teillä ole Herran pöytääkään katettu. Siis miksi itkette?

      Totean vain tähän Jeesuksen Matt ja Mark. evankeliumeissa tapauksen, yllättävän voitelun.
      Fariseuksen koti, Simon närkästyneenä, kun huonomainen nainen tuli kallisarvoisen voiteen kanssa taloon, kesken aterian.
      Tämä raamatunpaikka - ateistit on teille tähän keskusteluun häpeäksi [puheeseenne hikiset haisevat jalat jne.].
      palaan Raamatunaiheeseen.
      Tuossa tilanteessa nainen itkien "pesi" Jeesuksen jalat suuteli niitä, hiuksillaan ne kuivasi ja oman kallisarvoisen voiteen avulla voiteli Jeesuksen jalat.

      Teistä ei ole siten Herran pöytään, ette halua olla arvollisia, ei oppia palvelijasta. Olette kuin tuo Simon, samassa hengessä, mutta ateismin puolella.
      Häpeisitte edes Herranne edessä nyt, kun kuitenkin kerran tulette Hänen eteensä, tulette tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra. Se todella valkenee teille.

      • Vihan-liekkien-kosto

        "Hänen eteensä, tulette tunnustamaan, että Jeesus Kristus on Herra. Se todella valkenee teille."

        Jos sinun satuilusi olisi edes promillen verran totta, niin sellaisia brutaaleja, vallanhimoisia sadistisia narsisteja mitä Jeesus ja Jahve olivat Raamatun saduissa vetäisin turpaan niin että korvat vain heillä soisivat ja valelisin heidät bensalla ja polttaisin heidät kaiken kansan nähden.


    • näin.se.vain.on

      Lahkojen rituaalit ovat mielisairaan mielen tuotosta, eikä ole viisas kukaan, joka niihin ottaa osaa.

      • Kaikilla uskonnollisilla rituaaleilla on yksinomaan tarkoituksena alistaa ihmistä uskonlahkon vallan alle, nöyräksi ja kuuliaiseksi lahkolaiseksi. Sellaista nöyrää ja pastoreiden toimesta maahan poljettua maan matosta ja kusetettua on sitten helpompi kaikin tavoin muutenkin käyttää hyväksi ja teetättää hänellä ilmaista työtä. Lahkoon huijattu joutuu vielä joka viikko ja kuukausi maksamaan siitä, että saa olla nöyrä pastoreiden juoksupoika/-tyttö.


      • Nähty.on.paljon
        Adventtiairut kirjoitti:

        Kaikilla uskonnollisilla rituaaleilla on yksinomaan tarkoituksena alistaa ihmistä uskonlahkon vallan alle, nöyräksi ja kuuliaiseksi lahkolaiseksi. Sellaista nöyrää ja pastoreiden toimesta maahan poljettua maan matosta ja kusetettua on sitten helpompi kaikin tavoin muutenkin käyttää hyväksi ja teetättää hänellä ilmaista työtä. Lahkoon huijattu joutuu vielä joka viikko ja kuukausi maksamaan siitä, että saa olla nöyrä pastoreiden juoksupoika/-tyttö.

        Alistaminen perustuu juuri siihen, että alistettu ihminen on helppoa saalista pedoille/susille=adventtikirkon pastoreille, jotka eivät laumaa säästä.


      • Ne.valehtelevat.kaikki
        Nähty.on.paljon kirjoitti:

        Alistaminen perustuu juuri siihen, että alistettu ihminen on helppoa saalista pedoille/susille=adventtikirkon pastoreille, jotka eivät laumaa säästä.

        Mikään ei voi olla esteenä, kun kyse on rahasta.
        Markkinavoimat määräävät myös lahkon toiminnan suuntaviivoja. Lahkon pitää olla kaikin tavoin valmis pettämään ja kusettamaan.


      • näin.se.vain.on
        Ne.valehtelevat.kaikki kirjoitti:

        Mikään ei voi olla esteenä, kun kyse on rahasta.
        Markkinavoimat määräävät myös lahkon toiminnan suuntaviivoja. Lahkon pitää olla kaikin tavoin valmis pettämään ja kusettamaan.

        Ellei ole valmis kusettamaan, ei voi toimia adventtikirkon palkattuna pastorina.


      • Tämä-on-faktaa
        näin.se.vain.on kirjoitti:

        Ellei ole valmis kusettamaan, ei voi toimia adventtikirkon palkattuna pastorina.

        Uskonnoissa kaikki on vain verhottu ns. jaloon kapuun, mutta sisältä ne lahkot ovat pelkkää mädännäisyyttä ja ihmisten huijaamista.


      • Näin-siinä-käy
        Tämä-on-faktaa kirjoitti:

        Uskonnoissa kaikki on vain verhottu ns. jaloon kapuun, mutta sisältä ne lahkot ovat pelkkää mädännäisyyttä ja ihmisten huijaamista.

        Lahkojen tarkoituksena on tuottaa voittoa ja jos ei niin tapahdu, niin sitten alkaa viikate ja kyynärpäät heilumaan ja päitä putoilee.
        Adventtikirkolla Suomessa alkaa olla jo tilanne selleinen, että kohta rysähtää ja kunnolla ja sen jälkeen adventismista maassamme on jäljellä huono muisto vain.


      • Petri.Helsinki
        Näin-siinä-käy kirjoitti:

        Lahkojen tarkoituksena on tuottaa voittoa ja jos ei niin tapahdu, niin sitten alkaa viikate ja kyynärpäät heilumaan ja päitä putoilee.
        Adventtikirkolla Suomessa alkaa olla jo tilanne selleinen, että kohta rysähtää ja kunnolla ja sen jälkeen adventismista maassamme on jäljellä huono muisto vain.

        Edelliseen viitaten korjaisin sen, että osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Suomen adventtikirkko ei ole kuitenkaan osakeyhtiö vaan yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoitus ei ole tuottaa voittoa. Kaikki tulot menevät kirkon sääntöjen mukaiseen toimintaan sekä juokseviin tai kiinteisiin kuluihin. Osa lahjoituksista ja testamenttisaannoista rahastoidaan, jotta ne olisivat käytettävissä myöhempinä vuosina esim. testamentintekijän tahdon mukaiseen tarkoitukseen.

        Tilinpäätökset ovat julkista tietoa. Lisäksi kymmenyksistä kertyneet tulot julkaistaan seurakuntalehdestä seurakunnittain säännöllisin väliajoin. En ole itse kirkon rahastonhoitaja tai muutoinkaan sen hallinnossa mukana.


      • Kokemuspohjalta
        Petri.Helsinki kirjoitti:

        Edelliseen viitaten korjaisin sen, että osakeyhtiölain mukaan osakeyhtiön tarkoitus on tuottaa voittoa osakkeenomistajille. Suomen adventtikirkko ei ole kuitenkaan osakeyhtiö vaan yleishyödyllinen yhteisö, jonka tarkoitus ei ole tuottaa voittoa. Kaikki tulot menevät kirkon sääntöjen mukaiseen toimintaan sekä juokseviin tai kiinteisiin kuluihin. Osa lahjoituksista ja testamenttisaannoista rahastoidaan, jotta ne olisivat käytettävissä myöhempinä vuosina esim. testamentintekijän tahdon mukaiseen tarkoitukseen.

        Tilinpäätökset ovat julkista tietoa. Lisäksi kymmenyksistä kertyneet tulot julkaistaan seurakuntalehdestä seurakunnittain säännöllisin väliajoin. En ole itse kirkon rahastonhoitaja tai muutoinkaan sen hallinnossa mukana.

        Voi sinua Petri!
        Sinä et tiedä tuon taivaallista, mitä se lahkosi "kerma" puuhailee sinun selkäsi takana. Sinä reppana olet vain rivijäsen, jonka tehtävänä on nyökytellä hyväksyvästi päätäsi, kun pastorisi puhuu ja muistaa maksaa kymmenykset ja muut pastorisi sinulle määräämät uhrilahjat.
        Itse sinä Petri olet lahkosi päättäjille yhdentekevä ja täysin hyödytyn, ellet maksa siitä, että saat edesauttaa adventtiliikkeen toimintaa, joka on pelkästään liiketoimintaa nimensäkin mukaan.
        Ja vaikka maksaisitkin, niin muista, että sinä olet aivan yhdentekevä lahkosi valtaapitäville. Heille päättäjille raha on kaikkein tärkein ja sinä et ole yhtään mitään.


      • Petri.Helsinki

        Totesin, että Adventtikirkko ei ole voittoa tavoitteleva yhteisö ja sen tilinpäätökset ovat julkisia. Jotta viestini olisi objektiivinen eikä kirkon edustajan kannanotto, mainitsin lopuksi, että en ole kirkon hallinnossa millään tavalla mukana. Sinä vastasit kuinka reppana ja hyödytön olen luonnehtien minut Adventtikirkon maksavaksi jäseneksi. Mielikuvituksellisen profilointisi keskellä jätit kuitenkin vastaamatta itse asiaan.

        Kirkon tulojen ja menojen dokumentointi on siis kunnossa ja tilit on tarkastettu. Teidän (nimimerkkien takana ilmeisesti useita henkilöitä) tulisi nyt esittää näyttöä väitteillenne "lahkon kerman" kusetuksesta ja kähmimisestä rivijäsenten selän takana. Ette voi heittää ilmaan syytöksiä ilman että yksilöitte, millaista jatkettua väärinkäytöstä on tapahtunut sekä miten tämän perusteella voidaan vetää johtopäätös, että koko organisaatio on huijaamista varten. Yksittäisiä virheitä sattuu ja taloudellista osaamattomuutta ilmenee aina ihmisten toiminnassa. Henkilöiden nimiä ei tarvitse mainita, jotta ette joudu nimimerkkienne takaa epäillyiksi perättömästä ilmiannosta.

        Syytöksenne viittaavat siihen, että kirkon piirissä tapahtuisi jatkettuja kirjanpito- ja anastamisrikoksia. Olkaa siis hyvä ja esittäkää näyttönne. Jonkinlaista konkretiaa ovat muutkin tällä keskustelupalstalla toivoneet.


      • Rahaston-hoitaja
        Petri.Helsinki kirjoitti:

        Totesin, että Adventtikirkko ei ole voittoa tavoitteleva yhteisö ja sen tilinpäätökset ovat julkisia. Jotta viestini olisi objektiivinen eikä kirkon edustajan kannanotto, mainitsin lopuksi, että en ole kirkon hallinnossa millään tavalla mukana. Sinä vastasit kuinka reppana ja hyödytön olen luonnehtien minut Adventtikirkon maksavaksi jäseneksi. Mielikuvituksellisen profilointisi keskellä jätit kuitenkin vastaamatta itse asiaan.

        Kirkon tulojen ja menojen dokumentointi on siis kunnossa ja tilit on tarkastettu. Teidän (nimimerkkien takana ilmeisesti useita henkilöitä) tulisi nyt esittää näyttöä väitteillenne "lahkon kerman" kusetuksesta ja kähmimisestä rivijäsenten selän takana. Ette voi heittää ilmaan syytöksiä ilman että yksilöitte, millaista jatkettua väärinkäytöstä on tapahtunut sekä miten tämän perusteella voidaan vetää johtopäätös, että koko organisaatio on huijaamista varten. Yksittäisiä virheitä sattuu ja taloudellista osaamattomuutta ilmenee aina ihmisten toiminnassa. Henkilöiden nimiä ei tarvitse mainita, jotta ette joudu nimimerkkienne takaa epäillyiksi perättömästä ilmiannosta.

        Syytöksenne viittaavat siihen, että kirkon piirissä tapahtuisi jatkettuja kirjanpito- ja anastamisrikoksia. Olkaa siis hyvä ja esittäkää näyttönne. Jonkinlaista konkretiaa ovat muutkin tällä keskustelupalstalla toivoneet.

        "Adventtikirkko ei ole voittoa tavoitteleva yhteisö ja sen tilinpäätökset ovat julkisia."

        Mitenkä todellisia ne tilikirjat mahtavatkaan olla? Eihän esim. niitä kolehteja ja kymmenyksiä tarvitse kirjata mihinkään julkisesti. Lukujahan voi kirjoitella miten halutaan, koska ne kaikki ovat suurimmalta osaltaan vielä käteismaksuja ilman mitään todellisia kuitteja. Adventtikirkon tulot menevät siis suurelta osaltaan "kassan" ohi.
        Paikallisseurakunnat voivat halutessaan esim. laittaa osan kolehdeista tilittämättä kokonaan.
        Samoin voi myös Suomen adventtikirkko olla näyttämättä todellisia tuloja ja tietysti niin tehdäänkin. Harmaa talous ei siis ole mikään uusi asia näissä USA-lahkoissa. Se on ennemminkin hyväksi koettu ja jumalan siunaama järjestely.


    • Näin-lahkon-piirissä

      Suomen adventtikirkko lahkona on kaikin tavoin pyrkinyt välttelemään yhteiskunnallisia velvoitteitaan jättämällä mm. ilmoittamatta todellisia tulojaan ja yrittämällä saada avustuksia väärin perustein. Jopa kansainvälinen adventtikirkko ja sen keskushallinto USA:ssa on pannut merkille ko. asian.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1759
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1347
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1325
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1284
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe