Sain eu ruokapussista taas maitojauhetta. Olen huono keittiöhommissa. Tiedän,että tuosta jauheesta voi tehdä maitoa ja käyttää pullataikinaan,mutta mihin muuhun voisi? Vinkkejä odottelen. Olen joskus joutunut juomaan tuota maitona viikonkin. Enkä valita. Välillä ei tule pullaa tehtyä ja vaihtelua siis jauheen käyttöön kaipaa.
Maitojauheasiaa
8
1788
Vastaukset
- Mandariinisorssa
Voi sen käyttää taikinaan jauheenakin. Lisäät sitten sopivan määrään oikeanlämpöistä vettä. Kyllä ne taikinassa sekoittuvat.
- kokeile
Kyllä siitä voi tehdä juustoakin. Ohje pitäisi olla pakkauksessa, jos ei, niin netistä löytyy. Uunijuusto.
Ja puuroon voi laittaa siten, että ensin keittää esim riisit tai mitkä tahansa suurimot vedessä, ja lisää loppuvaiheessa maitojauheen.
Samalla tavalla kesäkeittoon, kalakeittoon, kaikkeen maitopohjaiseen ruokaan.
En ole kokeillut kananmunakastiketta joka on siis valkokastike, mihin tulee nesteeksi maito, mutta miksei se siihenkin kävisi. - eri
Siitä tulee ainakin mulla järkyt ilmavaivat..saisi poistaa koko teollisen jauheen..huh...
- Mielipiteesi
Mitäs sanotte,tuleeko mäkin euron juustosta mitä ravinteita. Eli pihvistä rautaa?
- 78979878
Sitä voi käyttää kaikissa niissä ruoissa, joissa yleensä maitoa käytetään. Voi laittaa puuron teossa nesteeseen tai sämpylöihin tai siihen makaroonilaatikkoon. Ihan mihin vain. Maitojauhe on oiva lisä ruokakaapissa; aina voi tehdä jotain mihin tulisi maitoa, mutta sitä ei ole tai menee vanhaksi. Voit, vaikka kaakaoon laittaa.
Itse en juo maitoa, joten sitä ei ole ikinä kaapissa, mutta silti saa tehtyä ruokia joihin tulee maitoa, kun se on jauhe kaapissa ja sen säilyvyys on hyvä. - todellamonikäyttöinen
Maitojauhetta voi käyttää moneen.
https://www.valio.fi/tuotteet/artikkeli/mainio-maitojauhe/
https://www.valio.fi/tuotteet/jauheet-1/valio-rasvaton-maitojauhe-instant/
https://www.yhteishyva.fi/ruoka/monikayttoinen-maitojauhe/05200222 - maidoxmenox
Lettuja, pannareita, mannapuuroa, riisipuuroa ( ei tule niin hyvää mutta menettelee), keittoihin (kala-, kesä- ), laatikkoruokien nesteeksi korvaamaan maito. Kaakaossa ok.
- melkoarvokaskaup
Melko arvokas tuo maitojauhe kaupassa mitä olen katsonut, itse joskus kun sain niin sämpylöihin ja pullan tekemiseen käytin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803