Maitojauheasiaa

Repesorssa

Sain eu ruokapussista taas maitojauhetta. Olen huono keittiöhommissa. Tiedän,että tuosta jauheesta voi tehdä maitoa ja käyttää pullataikinaan,mutta mihin muuhun voisi? Vinkkejä odottelen. Olen joskus joutunut juomaan tuota maitona viikonkin. Enkä valita. Välillä ei tule pullaa tehtyä ja vaihtelua siis jauheen käyttöön kaipaa.

8

1824

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mandariinisorssa

Voi sen käyttää taikinaan jauheenakin. Lisäät sitten sopivan määrään oikeanlämpöistä vettä. Kyllä ne taikinassa sekoittuvat.

• kokeile

Kyllä siitä voi tehdä juustoakin. Ohje pitäisi olla pakkauksessa, jos ei, niin netistä löytyy. Uunijuusto.
      Ja puuroon voi laittaa siten, että ensin keittää esim riisit tai mitkä tahansa suurimot vedessä, ja lisää loppuvaiheessa maitojauheen.
      Samalla tavalla kesäkeittoon, kalakeittoon, kaikkeen maitopohjaiseen ruokaan.
      En ole kokeillut kananmunakastiketta joka on siis valkokastike, mihin tulee nesteeksi maito, mutta miksei se siihenkin kävisi.

• eri

Siitä tulee ainakin mulla järkyt ilmavaivat..saisi poistaa koko teollisen jauheen..huh...

• Mielipiteesi

Mitäs sanotte,tuleeko mäkin euron juustosta mitä ravinteita. Eli pihvistä rautaa?

• 78979878

Sitä voi käyttää kaikissa niissä ruoissa, joissa yleensä maitoa käytetään. Voi laittaa puuron teossa nesteeseen tai sämpylöihin tai siihen makaroonilaatikkoon. Ihan mihin vain. Maitojauhe on oiva lisä ruokakaapissa; aina voi tehdä jotain mihin tulisi maitoa, mutta sitä ei ole tai menee vanhaksi. Voit, vaikka kaakaoon laittaa.
      Itse en juo maitoa, joten sitä ei ole ikinä kaapissa, mutta silti saa tehtyä ruokia joihin tulee maitoa, kun se on jauhe kaapissa ja sen säilyvyys on hyvä.

• maidoxmenox

Lettuja, pannareita, mannapuuroa, riisipuuroa ( ei tule niin hyvää mutta menettelee), keittoihin (kala-, kesä- ), laatikkoruokien nesteeksi korvaamaan maito. Kaakaossa ok.

• melkoarvokaskaup

Melko arvokas tuo maitojauhe kaupassa mitä olen katsonut, itse joskus kun sain niin sämpylöihin ja pullan tekemiseen käytin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      40
      2999
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      33
      2817
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      48
      2463
    4. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      45
      2151
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      21
      2034
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1810
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1719
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      37
      1570
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      45
      1493
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26