ST tuontipalvelu auto saksasta?

Autosaksasta

Onko suomen tuontipalvelu nyt st tuontipalvelu?
Ensimmäinen konkurssissa, uusi firma
Ytj:n mukaan

Y-tunnus 2791893-8
Toiminimi European Car Inspection Oy Ltd
Aputoiminimi ST Tuontipalvelu
Euroopan Vaihtoautot
Verovelkatieto Maksamatonta verovelkaa on vähintään 10 000 euroa.

tunnus 2428613-8
Viimeisin tieto Alkupvm Tietolähde
Konkurssitieto Konkurssissa 18.07.2017 Patentti- ja rekisterihallitus
Toiminimi Suomen Tuontipalvelu Oy
21.09.2011
Patentti- ja rekisterihallitus
Rinnakkaistoiminimi Import Service Finland Ltd
23.07.2015
Patentti- ja rekisterihallitus
Aputoiminimi European Car Transport
European Vehicle Inspectors
23.07.2015
23.07.2015
Patentti- ja rekisterihallitus
Yritysmuoto Osakeyhtiö 21.09.2011 Patentti- ja rekisterihallitus
Kotipaikka OULAINEN 21.09.2011 Patentti- ja rekisterihallitus
Yrityksen kieli Suomi 07.10.2011 Verohallinto
Päätoimiala Henkilöautojen ja kevyiden

25

1239

    Vastaukset

    • Samaa olen kanssa ihmetelly. Kotipaikka ainakin näyttäis samalta.

    • Aika outoa

    • Uskaltaakohan enää luottaa...jos tilaa auton ja rahat pitäs lähettää etukäteen?

    • Enpä uskaltais lähtee luottaan...

    • Konkassa näyttää olevan eli se on sen lorun loppu..noh sitä se yrittäminen on, itse jo 3 konkkaa tehnyt 2 suomessa ja yks euroopassa..se on jossain vaiheessa seinä vastassa kun kasvua tulee liian nopeasti ja kassavirrat ei riitä ylläpitoon, kassavirtakasvu on julmetun kova laji kuten tässä ois näyttäny käyneen...sääli.

    • Yrityksen omistajana vastaan tähän viestiin. Suomen Tuontipalvelu Oy:n hain konkurssiin, koska jouduimme ison huijauksen uhriksi 2016 syksyllä. Olen itse vastuussa tuosta virheestä. Ostin uuden Audi Q7, jota vilpillinen myyjä ei omistanutkaan. Hän oli väärentänyt auton rekisteriotteet. Auto ei ollut mitenkään edes epäilyttävän halpa ja myyjänä oli Saksalainen autoliike. Myöhemmin ilmeni, että yritys oli perustettu väärennetyllä passilla. Rikollisia ei Saksan poliisi koskaan saanut kiinni. Konkurssissa saatavia jäi verottajalle. Yksikään asiakkaamme ei kärsinyt euroakaan. Jos rikolliset olisi saatu kiinni, niin verottajakin olisi saanut ison siivun.

      Uusi yritys ST Tuontipalvelu Oy jatkaa samaa toimintaa. Turvallisin mielin voi auton kauttamme tilata. Yleensä asiakkaamme maksavat auton suoraan Saksalaiseen tai Ruotsalaiseen autoliikkeeseen. Meille maksetaan vain auton tarkastusmaksu ja rekkakuljetus. Auto on kuitenkin aina asiakkaamme omaisuutta. Poikkeuksena rahoitusasiakkaat, jotka sijoittavat ostokseen käsirahan verran. Useille asiakkaille olemme tuoneet autoja jopa ilman käsirahaa, joten silloinkin asiakkaan riskiä ei kaupassa ole.

      Lisäksi tämä autontuonnin harjoittaminen jo tuhansien autojen kokemuksella on tehnyt prosessistamme entistä turvallisempaa meille ja asiakkaillemme. Meillä on tapana ottaa opiksemme, jos teemme virheitä ja kannamme myös virheistämme vastuun. Emme varmasti enää koskaan osta autoa, jota myyjä ei omista. Tiedämme nyt miten tämänkin voi varmistaa.

      Saa soitella kysyä lisää. 044 3677 990 / Tomi Rantanen, toimitusjohtaja

      • Googletin firman nimen näin asiakkaana, kun neljäs autotilaus on parhaillaan menossa.

        Olen tuonut aiemmin kaksi MB:tä ja yhden BMW:n Suomen Tuontipalvelun / ST Tuontipalvelun kautta. Ensimmäisen niistä ennen konkurssia. Kaikki hoitui hyvin.

        Myöhemmin kuulin konkurssista, mutta samalla myös miksi se tapahtui. Huomasin myös, että yksikään asiakas ei kirjoittanut netissä menettäneensä rahojansa ja sain tähän vielä Tomilta vahvistuksen. Ensimmäinen autotuonti meni niin hyvin, että tilasin uudeltakin yritykseltä auton, pian toisenkin. Ja nyt parhaillaan on loppusuoralla yhteensä jo neljännen auton tuontiprosessi. Tämä BMW on jo pihassa ja sain juuri äsken kilvet, tämä vaikuttaa olevan kunnoltaan paras tähänastisista kun missään ei ole naarmuakaan (vasta 18tkm ajettu).

        Itse tilaan autoni mieluummin sellaiselta yritykseltä / yrittäjältä, joka on kokenut myös ikäviä asioita ja sen verran raskaalla tavalla, ettei varmasti astu toista kertaa samaan miinaan. Lisäksi jos joku asiakkaista olisi menettänyt tuossa rytäkässä rahansa, niin tieto löytyisi varmasti tästä keskustelusta. Mikä tahansa yritys voi mennä konkurssiin, mutta mikä tahansa yritys ei huolehdi siinä tilanteessa asiakkaidensa rahoista.

        Tässä firmassa palvelu on ammattimaista ja se ansaitsee edelleen luottamukseni. Toivotan hyvää jatkoa ST:n yrittäjälle ja henkilökunnalle, palataan taas seuraavien kauppojen merkeissä.


    • Tässä kirjoituksessa osutaan naulan kantaan.

      Nyt kun aikaa kulunut (yli 10 vuotta, harmitus laskenut riittävästi?) voin omalla kohdalla tämän tunnustaa kokeneeni kuitenkaan yksityiskohtiin tarkemmin menemättä.

      2000-luvun loppupuolella tilasin suomalaisen välittäjän kautta noin pari vuotta vanhan Mercedes-Benz ML maasturin.

      Huom! Otsikon yritystä/yrityksiä ei ollut tuolloin olemassakaan, joten ei liity niihin.
      Ytj.fi palvelusta voi tarkastaa. Mielenkiintoista sinänsä, kun mainostaa tuoneen tuhansia autoja ja toiminut alle kaksi vuotta ??

      Mutta asiaan:

      Auto oli myynnissä isohkossa merkkiliikkeessä, tosin kilpailevan saksalaismerkin edustus, kuitenkin niin että listoilla oli noin 400 autoa myynnissä ja myyjiäkin liikkeessä toista kymmentä.
      Auto tarkastettiin ja todettiin olevan kunnossa tämän välittäjän toimesta.
      Tein kauppasopimuksen suoraan myyjäliikkeen kanssa ja siirsin noin +35t€ euroa saksalaisen autoliikkeen tilille. Välittäjä laskutti omat kulunsa ja tarkastuksen erikseen.

      Tästä alkoikin minun painajainen.

      Autolle oli tilattu kuljetus suomalaisesta kuljetusliikkeestä. Autoa noutaessa selvisi että, kyseinen merkkiliike julistettiin tai oli juuri julistettu konkurssiin maksamattomien verojen, lainojen. takauksien takia. Kaikki autot, kiinteistöt ja tavarat siirtyivät konkurssipesän omistukseen. Mitään ei luovuteta ilman oikeuden päätöstä.

      Noin 2 vuotta taistelin lakimieheni kanssa ja käytimme myös saksalaista avustajaa auton tai rahojen saamiseksi. Loppu tulema oli noin +4000€ ylimääräiset kulut (omalta lakimieheltäni ja hänen saksalaiselta kollegalta) Autoa eikä maksamiani rahoja sen kommin kuulunut eikä näkynyt.

      Oikeudenkäyntiin sain kyllä vapaaehtoisen kutsun 3 vuotta tapahtumien jälkeen, mutta en nähnyt osallistumistani tarpeelliseksi, koska läsnäoloani ei olisi huomioitu. (Selvitimme tämän saksalaisen yritysjuridiikan ammattilaisen avustuksella)

      Autoliikkeen konkurssipesässä oli velkojina sikäläiset pankit, rahoituslaitokset ja verottaja. Ei toivoakaan että olisin saanut euroakaan takaisin.

      Tämän jälkeen olen ostanut ja maksanut autot vain suomesta tai suomalaiselle yritykselle / pankkitilille. Ennakkoon en ole enää maksanut kuin pienen käsirahan vakuudeksi. Mikäli yrityksellä ei ole varoja tuoda autoa ulkomailta itse omalla rahalla, ollaan kyllä vaarallisilla vesillä…?

      Onneksi nykyään luotettavat autojen maahantuojat hoitavat hommat asiallisesti ja ammattimaisesti. Kauppa tehdään suomalaisen autoliikkeen kanssa. Autot tuodaan kauppasopimuksella tai pientä käsirahaa vastaan ja he ovat myös verohallinnon hyväksymiä autoveroasiamiehiä. Verohallinnon sivuilta löytyvät nämä autoveroasiamiehet listattuna.

      Kyseiset oikeudet ja luokituksen omaavat maahantuonti yritykset on käyty läpi verottajan toimesta, jolloin luottoriskiä ei asiakkaalla ole. (Sattuneesta syystä selvittelin nämä hyvinkin tarkkaan ennen nykyisten autojen tilausta..)

      Sittemmin olen kaksi autoa ostanut ulkomailta ja käyttänyt listalta löytyvää toimijaa. En halua että minut luetaan minkään yrityksen mainosrengiksi, joten ei siitä sen enempää.

      Olkoon tämä omasta puolestani varoituksena muille auton ostajille, ulkomaiselle yritykselle tai tilille rahoja siirtäessä. Riskiä ei pidä väheksyä, minun kohdalla se realisoitui pahimmalla mahdollisella tavalla. Tuskin on myöskään ainutlaatuinen tapaus, jos tämä palstalla esiintyvä maahantuontiyrittäjä on konkurssin tehnyt ostettuaan varastetun auton…

      • Jo 15 vuotta paikan päällä Saksassa toimivana välittäjänä harmittaa kuulla moisesta takaiskusta. Omana periaatteenani on se, että varmistan auton tarkastuksen yhteydessä auton dokumentit ja otan ne haltuuni heti maksun saavuttua, eli auto eikä maksu siirry mahdollisen selvitystilan yhteydessä konkurssipesään. Mahdollisia varaus- tai etumaksuhin en myöskään suostu ennen auton tarkastusta paikan päällä. Siten olen koko toiminta-aikanani onnstut välttämään huijaukset ja ostohinnan menetykset.
        Autoliikkeiden konkursseja tapahtuu jatkuvasti ja mukana on myös isompia merkkiliikkeitä, kuten viime viikolla Kölnissä, jossa moni saksalainen uuden auton ostaja menetti rahansa.


    • MIksi siltikään maksaa jollekkin jobbarille joka roudaa noita autoja suomeen? Menkää itse hakemaan saksasta tai ruotsista,ei ole iso vaiva. itse hakenut jo 5 autoa enkä suomesta enää yhtäkään tule ostamaan.

      • Hei. Olet siis hakenut auton itse Saksasta. Mitä mieltä olet autosaksatsa.fi joka tuo autoja <Suomeen puolestasi.
        Entäs oletko milloin menossa hakemaan seuraavan kerran autoa. Toisitko samalla minulle auton sielt. Tottakai maksan sovitun summan otatko yht. 0451825095


      • Tilasin Suomen Tuontipalvelu Oy:n kautta ja avustuksella auton Saksasta. Ensimmäisessä yhteydenotossa Suomen Tuontipalvelun edustaja kehui autoa ja totesi sen olevan kolaroimaton ja maalipinnan moitteeton. Myöhemmin kävi ilmi, että auto oli kolaroitu ja korjattu pakkelilla. Myös takapuskurissa oli naarmuja.

        Tarkastusraportin mukaan autossa oli kahdet avaimet. Kun auto sitten tuli Suomeen ei siinä ollut kuin yhdet avaimet. Toisia alkuperäisiä avaimia Suomen Tuontipalvelu ei suostunut korvaamaan, vaan tarjosivat tarvikeavainta, joka olisi tarkoittanut auton takuun loppua saman tien.

        Auton tarkastanut Suomen Tuontipalvelun edustaja totesi myös, että myyjä on lisännyt autoon mukaan myös matot, jotka aiemmin oli ilmoitettu puuttuviksi. Näitä ei kuitenkaan koskaan auton mukana tullut eikä niitä jälkikäteenkään toimitettu.

        En voi suositella palvelua kenellekään. Menkää itse katsomaan autoa niin voitte varmistua, mitä ostatte.


      • Kavu kirjoitti:

        Tilasin Suomen Tuontipalvelu Oy:n kautta ja avustuksella auton Saksasta. Ensimmäisessä yhteydenotossa Suomen Tuontipalvelun edustaja kehui autoa ja totesi sen olevan kolaroimaton ja maalipinnan moitteeton. Myöhemmin kävi ilmi, että auto oli kolaroitu ja korjattu pakkelilla. Myös takapuskurissa oli naarmuja.

        Tarkastusraportin mukaan autossa oli kahdet avaimet. Kun auto sitten tuli Suomeen ei siinä ollut kuin yhdet avaimet. Toisia alkuperäisiä avaimia Suomen Tuontipalvelu ei suostunut korvaamaan, vaan tarjosivat tarvikeavainta, joka olisi tarkoittanut auton takuun loppua saman tien.

        Auton tarkastanut Suomen Tuontipalvelun edustaja totesi myös, että myyjä on lisännyt autoon mukaan myös matot, jotka aiemmin oli ilmoitettu puuttuviksi. Näitä ei kuitenkaan koskaan auton mukana tullut eikä niitä jälkikäteenkään toimitettu.

        En voi suositella palvelua kenellekään. Menkää itse katsomaan autoa niin voitte varmistua, mitä ostatte.

        eikös tuo täytä jo kaikki perusteet kaupan perumiselle , petos?

        Auto ei vastannut ilmoitettua kuntoa ?

        Etkai joutunut maksamaan etukäteen autoa ?

        Eikö tällä toimijalla ole mitään vastuita toimistaan?

        No tietysti jos firmoja ajetaan Konkurssiin sitä mukaan kun ongelmia tulee, kuten itse yrittäjä tuossa ylempänä kertookin = Suomen Tuontipalvelu Oy Konkurssi ja nyt sitten vähän muutettu ST Tuontipalvelu OY käytössä....

        Auton saa erittäin luotettavasti Saksasta, kun valitsee oikean toimittajan, eikä se valinta ole edes kovin vaikea kun vähän perehtyy ja vertailee toimijoita.

        Näissä tapauksissa auto maksetaan vasta kun se on Suomessa ja ostaja itse hyväksynyt sen!


      • Kavu kirjoitti:

        Tilasin Suomen Tuontipalvelu Oy:n kautta ja avustuksella auton Saksasta. Ensimmäisessä yhteydenotossa Suomen Tuontipalvelun edustaja kehui autoa ja totesi sen olevan kolaroimaton ja maalipinnan moitteeton. Myöhemmin kävi ilmi, että auto oli kolaroitu ja korjattu pakkelilla. Myös takapuskurissa oli naarmuja.

        Tarkastusraportin mukaan autossa oli kahdet avaimet. Kun auto sitten tuli Suomeen ei siinä ollut kuin yhdet avaimet. Toisia alkuperäisiä avaimia Suomen Tuontipalvelu ei suostunut korvaamaan, vaan tarjosivat tarvikeavainta, joka olisi tarkoittanut auton takuun loppua saman tien.

        Auton tarkastanut Suomen Tuontipalvelun edustaja totesi myös, että myyjä on lisännyt autoon mukaan myös matot, jotka aiemmin oli ilmoitettu puuttuviksi. Näitä ei kuitenkaan koskaan auton mukana tullut eikä niitä jälkikäteenkään toimitettu.

        En voi suositella palvelua kenellekään. Menkää itse katsomaan autoa niin voitte varmistua, mitä ostatte.

        Suomen Tuontipalvelu Oy:n toimitusjohtajana haluan vastata tähän viestiisi, olettaen että olet Kari V., jolle toimme 997 Carreran.
        5.11.2018 Teit tilauksen. Asiamiehenä toimi Kari Eskelisen Frankfurtista. Useiden ilmoitusten joukosta auton, jota auton myyjä oli puhelimessa kehunut "virheettömäksi ja kolaroimattomaksi". Välitimme sinulle tämän myyjän kertoman tiedon. Emme tietenkään mitenkään siinä vaiheessa voineet tarkistaa tilannetta sen tarkemmin.
        8.11.2018 Kari Eskelinen tarkasti auton ja myyjän puheet osoittautuvat valheiksi. Raportissa lukee ja on kuvattuna auton kylkeen esim. "Ovi ja vasenta takakylkeä maalattu ja pakkeloitu" Takapuskurin oikeassa nurkassa "naarmuja". "Porschella kerrottiin: maalaus ei ole tehty Porschella". Meidän asiamiehemme löysi maalipinnan paksuusmittaria käyttämällä nämä virheet. Monikaan itse autoa tarkastava ei huomaa uudelleenmaalattuja kohtia, saatikka sitä, että maalin alla on pakkelia. Siihen tarvitaan ammattilaisen työkalut. Myyjä lupasi kaupanpäällisiksi autoon toisen mattosarjan. Myyjä oli saksalainen, jos nyt kansallisuudella on väliä. Välitimme tämän lupauksen sinulle. Raportissa oli yksi virhe. Kari oli merkinnyt, että autoon on kaksi avainta. Hän merkitsi tämän, kun myyjä sanoi, että hänellä on toinenkin avain. Asiamies ei vaatinut nähdä avainta. Tässä asiamiehen olisi pitänyt olla tarkempi. Jo puhelimessa myyjä oli valehdellut autosta ja valehtelu jatkui paikanpäällä. Päätit kuitenkin ostaa auton! Teit päätöksen kuntoraportin luettuasi ja tietoisena pakkeloinneista! Ilmeisesti auton hinta oli kuitenkin sen verran houkutteleva, että tämä pieni puute ei sinua estänyt. Autokauppa syntyi sinun ja Saksalaisen autoliikkeen välille. Me toimimme kaupassa välittäjänä ja välitimme sinulle myyjän lupaukset. Virheen asiamies teki myös kauppakirjan tarkistamisessa, koska siihen ei tullut kirjallista mainintaa kahdesta avaimesta, jotka luvattiin autoon löytyvän.
        23.11.2018 Luovutimme sinulle auton Vantaalla
        23.11.2018 Reklamoit meille takapuskurin naarmuista. Viestitimme, että ne oli merkitty kuntoraporttiin. Pyysit anteeksi.
        23.11.2018 Reklamoit meille avaimen puuttumisesta ja luvattujen mattojen puuttumisesta. Kuljetuspäällikkömme Jesper alkoi selvittää asiaa.
        23.11.2018 Asiamies Kari soitti myyjälle. Myyjä sanoi antaneensa matot auton mukaan. Selvitimme asiaa rekkakuskin kanssa.
        24.11.2018 Myyjä ilmoittaa postittavansa avaimen.Pyynnöistä huolimatta seurantanumeroa ei kuulu.
        7.12.2018 ilmoitat, että et ole saanut avainta postissa
        12.12. Asiamies on jälleen yhteydessä auton myyjään. Hän vakuuttaa (valehtelee) että matot oli auton takakontissa ja sanoi muistavansa lähettäneensä avaimen, mutta ei nyt löydä seurantakoodia. Lähetimme sinulle eteenpäin nämä myyjän sanomiset.
        13.12. Minä alan hoitaa reklamaatiotasi. Kerroin selvittäväni avaimen hintaa Suomessa ja vaihtoehtoisesti tarvikeavainta EBaysta. Lupsimme myös lähettää tiukempia nootteja auton myyjälle kahdessa vaiheessa (lain vaatimus - vaatia kirjallisesti ja antaa kahteen kertaan riittävästi aikaa). Näistä vaatimuskirjeistä ei sinulle aiheutunut kuluja. Lupasin, että tarvittaessa käytämme Saksalaista autokauppoihin erikoistunutta lakimiestä, niin että maksamme itse kulut, sinulle ei aiheutuisi kuluja. Sovimme, että keskitymme avaimeen, koska se on arvokkaampi. Mattosarjoja saa alle satasella Porscheenkin.
        13.12. vastasit: "OK, mennään näillä vaiheilla." ja kerroit että paha maku on suussa. Niin oli meilläkin. Olimme molemmat törmänneet tavallista epärehellisempään saksalaiseen automyyjään. Paha maku sellaisesta aina tulee.
        4. - 8.1.2019 Myyjä ei vastannut kirjelmiin. Kävimme paljon sähköpostikirjeenvaihtoa yrityksemme sisällä kysellen neuvoja toinen toisiltamme. Lopulta konsultoimme lakimiestä. Avaimesta ei voinut haastaa myyjää, koska sitä ei oltu kirjattu sopimukseen. Suusannallisesti saadussa lupauksessa olisi oikeudessa sana sanaa vastaan.
        18.1.2019 kyselet toisen avaimen perään sähköpostissa.
        18.1.2019 Vastaan tilaavaani EBaysta tarvikeavaimen ja maksavani sen koodauksen. Sanoin että korvaamme avaimen, koska raporttiin oli kirjattu kaksi avainta. Pyysin selvittämään avaimen taajuuden, että tulisi oikeanlainen avain.
        22.1.2019 kerroit, että Porsche ei kerro avaimen taajuutta. Ilmoitit vaativasi virallista Porschen avainta. Syyksi kerroit, että tarvikeavaimen liittäminen autoon päättäisi saman tien Porschen jatkotakuun.
        22.1.2019 kysyn mitä alkuperäinen avain maksaa? Kysyin mitä jatkotakuuta tarkoitat, koska auto on 7,5 vuotta vanha.
        11.2.2019 Kysyt sähköpostissa onko asia edennyt. Et vastaa missään vaiheessa noihin kahteen kysymykseeni.
        12.2.2019 Tietämättä vaatimasi alkuperäisavaimen hintaa (koska et ikinä vastannut kysymykseeni), kirjoitan "Käykö näin… tilaa se alkuperäisavain, kun kerran sellaisen mieluiten haluat. Maksan siitä sitten puolet kuittia vastaan (tarvikeavaimen ja koodauksen hinta)."
        12.2.2019 Lähetät tämän viestin.
        Asia on sovittu kanssasi. Korvasimme 330 € , joka on puolet Porschen avaimesta.


      • Kavu kirjoitti:

        Tilasin Suomen Tuontipalvelu Oy:n kautta ja avustuksella auton Saksasta. Ensimmäisessä yhteydenotossa Suomen Tuontipalvelun edustaja kehui autoa ja totesi sen olevan kolaroimaton ja maalipinnan moitteeton. Myöhemmin kävi ilmi, että auto oli kolaroitu ja korjattu pakkelilla. Myös takapuskurissa oli naarmuja.

        Tarkastusraportin mukaan autossa oli kahdet avaimet. Kun auto sitten tuli Suomeen ei siinä ollut kuin yhdet avaimet. Toisia alkuperäisiä avaimia Suomen Tuontipalvelu ei suostunut korvaamaan, vaan tarjosivat tarvikeavainta, joka olisi tarkoittanut auton takuun loppua saman tien.

        Auton tarkastanut Suomen Tuontipalvelun edustaja totesi myös, että myyjä on lisännyt autoon mukaan myös matot, jotka aiemmin oli ilmoitettu puuttuviksi. Näitä ei kuitenkaan koskaan auton mukana tullut eikä niitä jälkikäteenkään toimitettu.

        En voi suositella palvelua kenellekään. Menkää itse katsomaan autoa niin voitte varmistua, mitä ostatte.

        Suomen Tuontipalvelu Oy:n toimitusjohtajana haluan vastata tähän viestiisi, olettaen että olet Kari V., jolle toimme 997 Carreran.
        5.11.2018 Teit tilauksen. Asiamiehenä toimi Kari Eskelisen Frankfurtista. Useiden ilmoitusten joukosta auton, jota auton myyjä oli puhelimessa kehunut "virheettömäksi ja kolaroimattomaksi". Välitimme sinulle tämän myyjän kertoman tiedon. Emme tietenkään mitenkään siinä vaiheessa voineet tarkistaa tilannetta sen tarkemmin.
        8.11.2018 Kari Eskelinen tarkasti auton ja myyjän puheet osoittautuvat valheiksi. Raportissa lukee ja on kuvattuna auton kylkeen esim. "Ovi ja vasenta takakylkeä maalattu ja pakkeloitu" Takapuskurin oikeassa nurkassa "naarmuja". "Porschella kerrottiin: maalaus ei ole tehty Porschella". Meidän asiamiehemme löysi maalipinnan paksuusmittaria käyttämällä nämä virheet. Monikaan itse autoa tarkastava ei huomaa uudelleenmaalattuja kohtia, saatikka sitä, että maalin alla on pakkelia. Siihen tarvitaan ammattilaisen työkalut. Myyjä lupasi kaupanpäällisiksi autoon toisen mattosarjan. Myyjä oli saksalainen, jos nyt kansallisuudella on väliä. Välitimme tämän lupauksen sinulle. Raportissa oli yksi virhe. Kari oli merkinnyt, että autoon on kaksi avainta. Hän merkitsi tämän, kun myyjä sanoi, että hänellä on toinenkin avain. Asiamies ei vaatinut nähdä avainta. Tässä asiamiehen olisi pitänyt olla tarkempi. Jo puhelimessa myyjä oli valehdellut autosta ja valehtelu jatkui paikanpäällä. Päätit kuitenkin ostaa auton! Teit päätöksen kuntoraportin luettuasi ja tietoisena pakkeloinneista! Ilmeisesti auton hinta oli kuitenkin sen verran houkutteleva, että tämä pieni puute ei sinua estänyt. Autokauppa syntyi sinun ja Saksalaisen autoliikkeen välille. Me toimimme kaupassa välittäjänä ja välitimme sinulle myyjän lupaukset. Virheen asiamies teki myös kauppakirjan tarkistamisessa, koska siihen ei tullut kirjallista mainintaa kahdesta avaimesta, jotka luvattiin autoon löytyvän.
        23.11.2018 Luovutimme sinulle auton Vantaalla
        23.11.2018 Reklamoit meille takapuskurin naarmuista. Viestitimme, että ne oli merkitty kuntoraporttiin. Pyysit anteeksi.
        23.11.2018 Reklamoit meille avaimen puuttumisesta ja luvattujen mattojen puuttumisesta. Kuljetuspäällikkömme Jesper alkoi selvittää asiaa.
        23.11.2018 Asiamies Kari soitti myyjälle. Myyjä sanoi antaneensa matot auton mukaan. Selvitimme asiaa rekkakuskin kanssa.
        24.11.2018 Myyjä ilmoittaa postittavansa avaimen.Pyynnöistä huolimatta seurantanumeroa ei kuulu.
        7.12.2018 ilmoitat, että et ole saanut avainta postissa
        12.12. Asiamies on jälleen yhteydessä auton myyjään. Hän vakuuttaa (valehtelee) että matot oli auton takakontissa ja sanoi muistavansa lähettäneensä avaimen, mutta ei nyt löydä seurantakoodia. Lähetimme sinulle eteenpäin nämä myyjän sanomiset.
        13.12. Minä alan hoitaa reklamaatiotasi. Kerroin selvittäväni avaimen hintaa Suomessa ja vaihtoehtoisesti tarvikeavainta EBaysta. Lupsimme myös lähettää tiukempia nootteja auton myyjälle kahdessa vaiheessa (lain vaatimus - vaatia kirjallisesti ja antaa kahteen kertaan riittävästi aikaa). Näistä vaatimuskirjeistä ei sinulle aiheutunut kuluja. Lupasin, että tarvittaessa käytämme Saksalaista autokauppoihin erikoistunutta lakimiestä, niin että maksamme itse kulut, sinulle ei aiheutuisi kuluja. Sovimme, että keskitymme avaimeen, koska se on arvokkaampi. Mattosarjoja saa alle satasella Porscheenkin.
        13.12. vastasit: "OK, mennään näillä vaiheilla." ja kerroit että paha maku on suussa. Niin oli meilläkin. Olimme molemmat törmänneet tavallista epärehellisempään saksalaiseen automyyjään. Paha maku sellaisesta aina tulee.
        4. - 8.1.2019 Myyjä ei vastannut kirjelmiin. Kävimme paljon sähköpostikirjeenvaihtoa yrityksemme sisällä kysellen neuvoja toinen toisiltamme. Lopulta konsultoimme lakimiestä. Avaimesta ei voinut haastaa myyjää, koska sitä ei oltu kirjattu sopimukseen. Suusannallisesti saadussa lupauksessa olisi oikeudessa sana sanaa vastaan.
        18.1.2019 kyselet toisen avaimen perään sähköpostissa.
        18.1.2019 Vastaan tilaavaani EBaysta tarvikeavaimen ja maksavani sen koodauksen. Sanoin että korvaamme avaimen, koska raporttiin oli kirjattu kaksi avainta. Pyysin selvittämään avaimen taajuuden, että tulisi oikeanlainen avain.
        22.1.2019 kerroit, että Porsche ei kerro avaimen taajuutta. Ilmoitit vaativasi virallista Porschen avainta. Syyksi kerroit, että tarvikeavaimen liittäminen autoon päättäisi saman tien Porschen jatkotakuun.
        22.1.2019 kysyn mitä alkuperäinen avain maksaa? Kysyin mitä jatkotakuuta tarkoitat, koska auto on 7,5 vuotta vanha.
        11.2.2019 Kysyt sähköpostissa onko asia edennyt. Et vastaa missään vaiheessa noihin kahteen kysymykseeni.
        12.2.2019 Tietämättä vaatimasi alkuperäisavaimen hintaa (koska et ikinä vastannut kysymykseeni), kirjoitan "Käykö näin… tilaa se alkuperäisavain, kun kerran sellaisen mieluiten haluat. Maksan siitä sitten puolet kuittia vastaan (tarvikeavaimen ja koodauksen hinta)."
        12.2.2019 Lähetät tämän viestin.
        Asia on sovittu kanssasi. Korvasimme 330 € , joka on puolet Porschen avaimesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomen Tuontipalvelu Oy:n toimitusjohtajana haluan vastata tähän viestiisi, olettaen että olet Kari V., jolle toimme 997 Carreran.
        5.11.2018 Teit tilauksen. Asiamiehenä toimi Kari Eskelisen Frankfurtista. Useiden ilmoitusten joukosta auton, jota auton myyjä oli puhelimessa kehunut "virheettömäksi ja kolaroimattomaksi". Välitimme sinulle tämän myyjän kertoman tiedon. Emme tietenkään mitenkään siinä vaiheessa voineet tarkistaa tilannetta sen tarkemmin.
        8.11.2018 Kari Eskelinen tarkasti auton ja myyjän puheet osoittautuvat valheiksi. Raportissa lukee ja on kuvattuna auton kylkeen esim. "Ovi ja vasenta takakylkeä maalattu ja pakkeloitu" Takapuskurin oikeassa nurkassa "naarmuja". "Porschella kerrottiin: maalaus ei ole tehty Porschella". Meidän asiamiehemme löysi maalipinnan paksuusmittaria käyttämällä nämä virheet. Monikaan itse autoa tarkastava ei huomaa uudelleenmaalattuja kohtia, saatikka sitä, että maalin alla on pakkelia. Siihen tarvitaan ammattilaisen työkalut. Myyjä lupasi kaupanpäällisiksi autoon toisen mattosarjan. Myyjä oli saksalainen, jos nyt kansallisuudella on väliä. Välitimme tämän lupauksen sinulle. Raportissa oli yksi virhe. Kari oli merkinnyt, että autoon on kaksi avainta. Hän merkitsi tämän, kun myyjä sanoi, että hänellä on toinenkin avain. Asiamies ei vaatinut nähdä avainta. Tässä asiamiehen olisi pitänyt olla tarkempi. Jo puhelimessa myyjä oli valehdellut autosta ja valehtelu jatkui paikanpäällä. Päätit kuitenkin ostaa auton! Teit päätöksen kuntoraportin luettuasi ja tietoisena pakkeloinneista! Ilmeisesti auton hinta oli kuitenkin sen verran houkutteleva, että tämä pieni puute ei sinua estänyt. Autokauppa syntyi sinun ja Saksalaisen autoliikkeen välille. Me toimimme kaupassa välittäjänä ja välitimme sinulle myyjän lupaukset. Virheen asiamies teki myös kauppakirjan tarkistamisessa, koska siihen ei tullut kirjallista mainintaa kahdesta avaimesta, jotka luvattiin autoon löytyvän.
        23.11.2018 Luovutimme sinulle auton Vantaalla
        23.11.2018 Reklamoit meille takapuskurin naarmuista. Viestitimme, että ne oli merkitty kuntoraporttiin. Pyysit anteeksi.
        23.11.2018 Reklamoit meille avaimen puuttumisesta ja luvattujen mattojen puuttumisesta. Kuljetuspäällikkömme Jesper alkoi selvittää asiaa.
        23.11.2018 Asiamies Kari soitti myyjälle. Myyjä sanoi antaneensa matot auton mukaan. Selvitimme asiaa rekkakuskin kanssa.
        24.11.2018 Myyjä ilmoittaa postittavansa avaimen.Pyynnöistä huolimatta seurantanumeroa ei kuulu.
        7.12.2018 ilmoitat, että et ole saanut avainta postissa
        12.12. Asiamies on jälleen yhteydessä auton myyjään. Hän vakuuttaa (valehtelee) että matot oli auton takakontissa ja sanoi muistavansa lähettäneensä avaimen, mutta ei nyt löydä seurantakoodia. Lähetimme sinulle eteenpäin nämä myyjän sanomiset.
        13.12. Minä alan hoitaa reklamaatiotasi. Kerroin selvittäväni avaimen hintaa Suomessa ja vaihtoehtoisesti tarvikeavainta EBaysta. Lupsimme myös lähettää tiukempia nootteja auton myyjälle kahdessa vaiheessa (lain vaatimus - vaatia kirjallisesti ja antaa kahteen kertaan riittävästi aikaa). Näistä vaatimuskirjeistä ei sinulle aiheutunut kuluja. Lupasin, että tarvittaessa käytämme Saksalaista autokauppoihin erikoistunutta lakimiestä, niin että maksamme itse kulut, sinulle ei aiheutuisi kuluja. Sovimme, että keskitymme avaimeen, koska se on arvokkaampi. Mattosarjoja saa alle satasella Porscheenkin.
        13.12. vastasit: "OK, mennään näillä vaiheilla." ja kerroit että paha maku on suussa. Niin oli meilläkin. Olimme molemmat törmänneet tavallista epärehellisempään saksalaiseen automyyjään. Paha maku sellaisesta aina tulee.
        4. - 8.1.2019 Myyjä ei vastannut kirjelmiin. Kävimme paljon sähköpostikirjeenvaihtoa yrityksemme sisällä kysellen neuvoja toinen toisiltamme. Lopulta konsultoimme lakimiestä. Avaimesta ei voinut haastaa myyjää, koska sitä ei oltu kirjattu sopimukseen. Suusannallisesti saadussa lupauksessa olisi oikeudessa sana sanaa vastaan.
        18.1.2019 kyselet toisen avaimen perään sähköpostissa.
        18.1.2019 Vastaan tilaavaani EBaysta tarvikeavaimen ja maksavani sen koodauksen. Sanoin että korvaamme avaimen, koska raporttiin oli kirjattu kaksi avainta. Pyysin selvittämään avaimen taajuuden, että tulisi oikeanlainen avain.
        22.1.2019 kerroit, että Porsche ei kerro avaimen taajuutta. Ilmoitit vaativasi virallista Porschen avainta. Syyksi kerroit, että tarvikeavaimen liittäminen autoon päättäisi saman tien Porschen jatkotakuun.
        22.1.2019 kysyn mitä alkuperäinen avain maksaa? Kysyin mitä jatkotakuuta tarkoitat, koska auto on 7,5 vuotta vanha.
        11.2.2019 Kysyt sähköpostissa onko asia edennyt. Et vastaa missään vaiheessa noihin kahteen kysymykseeni.
        12.2.2019 Tietämättä vaatimasi alkuperäisavaimen hintaa (koska et ikinä vastannut kysymykseeni), kirjoitan "Käykö näin… tilaa se alkuperäisavain, kun kerran sellaisen mieluiten haluat. Maksan siitä sitten puolet kuittia vastaan (tarvikeavaimen ja koodauksen hinta)."
        12.2.2019 Lähetät tämän viestin.
        Asia on sovittu kanssasi. Korvasimme 330 € , joka on puolet Porschen avaimesta.

        Millä keskimääräisellä Hintaerolla suomessa myytäviin käytettyihin autoihin saa esim mersu cla coupe , n. 20000 ajettuna ,suomeen kaikkine ostajan kuluineen, myös verot.


    • Tuotatin Mersun yhdellä firmalla 2010 220cdi aj 167th farkku. Maksoin 5000+tulli. Maksoinko liikaa?

      • Saksa kuuluu EU:hun, eikä Saksasta ostetusta autosta mene Suomessa mitään tullia, joten tuskin olet mitään "tuottanutkaan"!
        Ei autovero ole sama asia kuin tulli!


    • Meirän firma tuo autot Suomeen ja ne myyrään Suomesta ni ei tartte ostaa sikaa säkissä. Tämä on rehtipeli ja avointa kauppaa. Kyllä haiskahtaa jos pitää näkemättä ja kokeilematta ostaa auto...

    • Veronkiertoa uudella firmalla taas puljataan? Taakse jäänyttä elämää.....jne!

    • Mä lensin Saksaan. Otin taksin mersuliikkeeseen, ostin 2011 220 CDI farkku Eemelin, ajettu 150th, maksoin 5800€ käteisellä. Onko kellää huokeampaa kikkaa messun ostoon?

      • Et varmaankaan ostanut merkki-mersuliikkeestä, koskä tällä hintaa ei ole merkkiliikkeissä autoja saatavana. Mutta ei ole mikään ihmekikka ostaa auto Saksasta. Maa on autoja täynnä ja kauppasumman osaavat myyjät ottaa vastaan myös suomen kielellä.
        Dieselinkö ostit?


    • Diesel ja varmasti merkkiliikkeestä (Mersu), Lybeck

      Jos ostaa välittäjältä, Suomen välittäjä ottaa välistä vähintään 1000€+kulut, Saksan asiamies ottaa vähintään 500€+kulut, rekka vähintään 1500€.

      Laske siitä

      Kannattaa käyttää sitä ”ei niin ihmekikkaa”

    • ”Mittarimanipuloiduista autoista tiedetään, että keskimäärin auton kilometrinäytöstä uupuu noin 100 000 kilometriä.
      Pelkästään Saksassa myydään poliisin antamien tietojen mukaan noin kaksi miljoonaa manipuloitua autoa vuodessa. Arviot perustuvat autojen ohjelmointiin myytävien laitteiden myyntimäärillä sekä rikosepäilyjen yhteydessä takavarikoitujen ohjelmointilaitteiden määrään.”

      Lainaus Yle uutisista

    • Nyt alkaa tulemaa Merssiä edukkaasti saksasta

      t korona

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Johanna raskaana! Ei pyhää päivää sentään

      Johanna Tukiainen ilmoittanut raskaus-uutisen. Saa vauvan syksyllä. 41 vuotias. https://www.seiska.fi/Uutiset/Totta-se-on-Johanna-Tukiainen-vahvistaa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      268
      21123
    2. Ruotsin tehohoidon maksimi on ylittymässä

      huomisesta lähtien aletaan Ruotsissa tekemään valintoja keille annetaan tehohoitoa ja keille ei. 6,078 koronatapausta ja 333 kuollutta. Norjassa 5,29
      Maailman menoa
      160
      6029
    3. Mansikka- ja marjasato voidaan uhrata

      niillä ei ole mitään merkitystä elintarvikehuollon kannalta,ne voidaan uhrata.Elintarvikehuollon kannalta tärkeitä ovat vilja-ja perunasato ymv. mutta
      Maailman menoa
      223
      3781
    4. Suomalaiset työttömät

      maatiloille töihin, onko mahdoton ajatus? Kausityöntekijöitä ei koronan takia saada Suomeen joten voidaanko suomalaisia työttömiä velvoittaa vastaanot
      Maailman menoa
      352
      3754
    5. Kiuruvesi 11 koronatartuntaa!

      Onko kyseessä jokin hoitokoti tms? https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006463371.html
      Kiuruvesi
      71
      1711