Uskokaa valkeuteen?

VoiHerraJessusPerkele

Uskokaa valoon, että olisitte valon lapsia? Mitä tulkitsette tämän Raamatun kohdan tarkoittavan? Miksi Jeesus kätkeytyi? Oliko valonarka?

Joh 12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=valkeuteen&kirjat=kr

29

253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silmäpari

      Jeesuksen synnitön elämä on valo

      • Uskonnottomana olen myös synnitön, mutta ei se minusta zombieta tee.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Uskonnottomana olen myös synnitön, mutta ei se minusta zombieta tee.

        Ei se, että olet uskonnoton, tee Jumalaa olemattomaksi, kuten ei sekään, että minä uskon Jeesukseen, tee Jumalaa olemassa olevaksi.


      • Silmäpari kirjoitti:

        Ei se, että olet uskonnoton, tee Jumalaa olemattomaksi, kuten ei sekään, että minä uskon Jeesukseen, tee Jumalaa olemassa olevaksi.

        Myönnän toki, että jonkin jumalan olemassaolo on aivan mahdollista.

        Jeesuksesi sensijaan on osa kolmiomaista epäjumalaa ja niin selkeä huijaus, että itse en uskaltaisi moiseen roskaan uskoa. Sama koskee kyllä muitakin ihmisen luomia jumalia.


      • Hesekiel 1
        ...
        22. Ja olentojen päitten ylle hahmottui taivaanvahvuus, niinkuin peljättävä kristalli, kaartuen ylös niiden päitten ylitse.
        23. Ja taivaanvahvuuden alla oli niillä siivet suorina, toisen siipi toisen siipeä kohti. Kullakin oli kaksi, jotka sitä peittivät - kaksi, jotka peittivät sen ruumista.
        24. Ja minä kuulin niiden siipien kohinan niinkuin paljojen vetten kohinan, niinkuin Kaikkivaltiaan jylinän, kun ne kulkivat; pauhinan ääni oli niinkuin sotaleirin pauhu. Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
        25. Ja kuului ääni taivaanvahvuuden yläpuolelta, joka oli niitten pään päällä. - Kun ne seisoivat, laskivat ne siipensä alas.
        26. Ja taivaanvahvuuden yläpuolella, joka oli niitten pään päällä, oli valtaistuimen muotoinen, näöltään kuin safiirikiveä. Ja valtaistuimen muotoisella istui hahmo, ihmisen näköinen, kohoten korkealle.
        27. Ja minä näin ikäänkuin hehkuvaa malmia, tulen näköistä, jota ympäröi kehä ylöspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa; ja alaspäin siitä, mikä näytti hänen lanteiltansa, minä näin kuin tulen näköistä, ja sitä ympäröitsi hohde.
        28. Kuin kaari, joka on pilvessä sadepäivänä, niin oli näöltään sitä ympäröivä hohde. Senkaltainen oli katsoa Herran kirkkauden hahmo. Ja kun minä sen näin, lankesin minä kasvoilleni. Ja minä kuulin äänen, kun joku puhui.

        -

        JUMALA ON.


      • he-ma kirjoitti:

        Uskonnottomana olen myös synnitön, mutta ei se minusta zombieta tee.

        Synnittömyys ei taida olla mahdollista, sillä jokainen meistä syntyy tähän maailmaan ilman luottamusta siihen, että meistä ja meidän tarpeistamme pidetään huolta. Siksi jokainen meistä yritää pitää puoliaan ja varmistaa omin voimin ja itse valituilla periaatteilla tarpeittensa tyydytyksen. Se on asetelma, jossa on koko lailla mahdoton välttää tekemästä väärin ketään toista ihmistä kohtaan.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Myönnän toki, että jonkin jumalan olemassaolo on aivan mahdollista.

        Jeesuksesi sensijaan on osa kolmiomaista epäjumalaa ja niin selkeä huijaus, että itse en uskaltaisi moiseen roskaan uskoa. Sama koskee kyllä muitakin ihmisen luomia jumalia.

        En pyri asettamaan näkemystäsi Jeesuksesta kyseenalaiseksi, enkä todistamaan Jumalan olemassaoloa. Kerron vain, missä on oman elämäni turva ja päämäärä. Tarkennuksena vielä, että uskon, että se Jeesus- niminen henkilö, joka puhuu ja toimii Raamatussa, on kaikkea sitä, mitä hän sanoo olevansa. En nojaa niihin oppeihin ja järjestelmiin, joita ihmiset ovat Raamatun varassa rakentaneet.


      • EJKR kirjoitti:

        Synnittömyys ei taida olla mahdollista, sillä jokainen meistä syntyy tähän maailmaan ilman luottamusta siihen, että meistä ja meidän tarpeistamme pidetään huolta. Siksi jokainen meistä yritää pitää puoliaan ja varmistaa omin voimin ja itse valituilla periaatteilla tarpeittensa tyydytyksen. Se on asetelma, jossa on koko lailla mahdoton välttää tekemästä väärin ketään toista ihmistä kohtaan.

        Valitan, maan laki ei tunne syntiä, joten sitä ei ole olemassakaan.

        Itseasiassa syntiä mainostavat syyllistyvät rikokseen väittämällä maan lain rinnalla olevan toisen lakijärjestelmän.

        Jos hyväksyt kristinuskon synnin, on sinun hyväksyttävä myös sharia-laki.


      • Silmäpari kirjoitti:

        En pyri asettamaan näkemystäsi Jeesuksesta kyseenalaiseksi, enkä todistamaan Jumalan olemassaoloa. Kerron vain, missä on oman elämäni turva ja päämäärä. Tarkennuksena vielä, että uskon, että se Jeesus- niminen henkilö, joka puhuu ja toimii Raamatussa, on kaikkea sitä, mitä hän sanoo olevansa. En nojaa niihin oppeihin ja järjestelmiin, joita ihmiset ovat Raamatun varassa rakentaneet.

        Perustat siis tietoisesti elämäsi epäjumalanpalvontaan?

        Onneksi oikeaa jumalaa ei todennäköisesti ole olemassakaan, joten et joutune vastaamaan hänelle epäjumalanpalvonnastasi.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Perustat siis tietoisesti elämäsi epäjumalanpalvontaan?

        Onneksi oikeaa jumalaa ei todennäköisesti ole olemassakaan, joten et joutune vastaamaan hänelle epäjumalanpalvonnastasi.

        Mitä se sinua hetkauttaa, jos minä uskon?
        Ehkä palvot itse jotain muuta?


      • he-ma kirjoitti:

        Valitan, maan laki ei tunne syntiä, joten sitä ei ole olemassakaan.

        Itseasiassa syntiä mainostavat syyllistyvät rikokseen väittämällä maan lain rinnalla olevan toisen lakijärjestelmän.

        Jos hyväksyt kristinuskon synnin, on sinun hyväksyttävä myös sharia-laki.

        Helppoa elämää sinulla, kun todellisuus mahtuu maan lakiin!


      • Silmäpari kirjoitti:

        Mitä se sinua hetkauttaa, jos minä uskon?
        Ehkä palvot itse jotain muuta?

        Perusteeton uskosi vaikuttaa äänestyspäätöksiisi.

        Jos kuljet torilla sepalus auki, olen mielestäni kohtelias kun huomautan asiasta, joka on helposti havaittavissa ja korjattavissa.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Perusteeton uskosi vaikuttaa äänestyspäätöksiisi.

        Jos kuljet torilla sepalus auki, olen mielestäni kohtelias kun huomautan asiasta, joka on helposti havaittavissa ja korjattavissa.

        Tottakai vaikuttaa, mutta niin vaikuttaa sinunkin uskosi.

        Haluat siis korjata minua? Mikä on se oma todellisuutesi, jonka perusteella arvelet voivasi korjata minua?


      • Silmäpari kirjoitti:

        Tottakai vaikuttaa, mutta niin vaikuttaa sinunkin uskosi.

        Haluat siis korjata minua? Mikä on se oma todellisuutesi, jonka perusteella arvelet voivasi korjata minua?

        Taikauskoa minulla ei ole, joten se ei voi vaikuttaa äänestyspäätöksiini.

        Pistä se mulkku piiloon torilla kulkiessasi, koska sen esittelyyn on ihan saman perusteita kuin jeesukseen uskomiseenkin.


      • 2.Piet.1
        .
        16. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        2.Piet.1
        .
        16. Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa.
        17. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt".
        18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella.
        19. Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
        20. Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
        21. sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.

        Saviseutulaiselta ei tietysti löydy originaalia ajatusta.

        Satukirjaa vaihtamalla saa helposti lisäväriä noihin leikkaa-liimaa askarteluihin.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Taikauskoa minulla ei ole, joten se ei voi vaikuttaa äänestyspäätöksiini.

        Pistä se mulkku piiloon torilla kulkiessasi, koska sen esittelyyn on ihan saman perusteita kuin jeesukseen uskomiseenkin.

        Kyllä sinulta taikauskoa voi löytyä. Siihen viittaa se, että et suostu kertomaan omasta todellisuuskuvastasi. Originaalien ajatusten tivaaminen toisilta olisi aika paljon uskottavampaa, jos itse pystyisit muuhunkin kuin vain hokemaan muiden uskon perusteettomuutta.


      • Silmäpari kirjoitti:

        Kyllä sinulta taikauskoa voi löytyä. Siihen viittaa se, että et suostu kertomaan omasta todellisuuskuvastasi. Originaalien ajatusten tivaaminen toisilta olisi aika paljon uskottavampaa, jos itse pystyisit muuhunkin kuin vain hokemaan muiden uskon perusteettomuutta.

        Oma todellisuuskuvani?

        Lienet pikkuisen laihalla seoksella käyvä, kun et ymmärrä minun todellisuuteni olevan vailla taikauskoa.


      • Silmäpari
        he-ma kirjoitti:

        Oma todellisuuskuvani?

        Lienet pikkuisen laihalla seoksella käyvä, kun et ymmärrä minun todellisuuteni olevan vailla taikauskoa.

        Vakuuttelua ilman näyttöä


      • he-ma kirjoitti:

        Saviseutulaiselta ei tietysti löydy originaalia ajatusta.

        Satukirjaa vaihtamalla saa helposti lisäväriä noihin leikkaa-liimaa askarteluihin.

        Sinulle raamattu on satukirja. Minulle Raamattu on Jumalan pyhä Sana ja Totuus.
        Näin ei ole ollut aina. Vuosikymmenet elin jonkinsortin agnostikkona päätyen sitten ateismin kyynisyyteen. Minä kielsin Jumalan.
        Jumalan käsittämättömästä armosta sain kuitenkin tulla uskoon varsin varttuneella iällä.
        Pitkällisen, kompurointeja täynnä olleen, prosessin kautta. Ts. sain kasvaa uskoon ns. pitemmän kaavan mukaan. Mutta siitä olen täällä kertoillut kait muutamaankin otteeseen.
        Joka tapauksessa sillä tiellä olen saanut kulkea n. kuusi vuotta.
        Kiitos, kunnia ja ylistys siitä Jumalalle.

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta. Se on Jumalan lahja.
        Ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi".


        Jeesus Kristus: "Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan tule minun Isäni tykö muutoin kuin minun kauttani".


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        Sinulle raamattu on satukirja. Minulle Raamattu on Jumalan pyhä Sana ja Totuus.
        Näin ei ole ollut aina. Vuosikymmenet elin jonkinsortin agnostikkona päätyen sitten ateismin kyynisyyteen. Minä kielsin Jumalan.
        Jumalan käsittämättömästä armosta sain kuitenkin tulla uskoon varsin varttuneella iällä.
        Pitkällisen, kompurointeja täynnä olleen, prosessin kautta. Ts. sain kasvaa uskoon ns. pitemmän kaavan mukaan. Mutta siitä olen täällä kertoillut kait muutamaankin otteeseen.
        Joka tapauksessa sillä tiellä olen saanut kulkea n. kuusi vuotta.
        Kiitos, kunnia ja ylistys siitä Jumalalle.

        "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta. Se on Jumalan lahja.
        Ette tekojenne kautta, ettei kukaan kerskaisi".


        Jeesus Kristus: "Minä olen tie ja totuus ja elämä. Ei kukaan tule minun Isäni tykö muutoin kuin minun kauttani".

        Noniin, parempi näin ihan ajatuksia yrittäen. Jos on tarvetta satukirjaa referoida, voi pistää jakeen viitteeksi.

        Mutta asiaan. Veikkaat väärää jumalaa uskoessasi raamatun olevan mitä väität.

        Raamatun syntyhistoriaa tutkimalla selviää helposti, että siinä ei ole sanaakaan jumalilta, ei kolmiomaiselta eikä muiltakaan. Raamattusi ja jumalasi ovat ihmisen luomuksia.

        Totuudeksi sen väittäminen tekee erinomaisen kivuliasta. Aloittakaamme vaikka alusta, jossa sanotaan tietysti että alussa jumala loi maan.

        Tiedämme nykyisin, että maan alkuaineet ovat syntyneet miljardeja vuosia sitten loppuunpalaneissa tähdissä, joista suurimmat ovat räjähtäneet super- ja hypernovina tuottaen rautaa raskaampia alkuaineita.

        Miten voit pitää raamattuasi totena?


      • he-ma kirjoitti:

        Noniin, parempi näin ihan ajatuksia yrittäen. Jos on tarvetta satukirjaa referoida, voi pistää jakeen viitteeksi.

        Mutta asiaan. Veikkaat väärää jumalaa uskoessasi raamatun olevan mitä väität.

        Raamatun syntyhistoriaa tutkimalla selviää helposti, että siinä ei ole sanaakaan jumalilta, ei kolmiomaiselta eikä muiltakaan. Raamattusi ja jumalasi ovat ihmisen luomuksia.

        Totuudeksi sen väittäminen tekee erinomaisen kivuliasta. Aloittakaamme vaikka alusta, jossa sanotaan tietysti että alussa jumala loi maan.

        Tiedämme nykyisin, että maan alkuaineet ovat syntyneet miljardeja vuosia sitten loppuunpalaneissa tähdissä, joista suurimmat ovat räjähtäneet super- ja hypernovina tuottaen rautaa raskaampia alkuaineita.

        Miten voit pitää raamattuasi totena?

        >>Miten voit pitää raamattuasi totena? <<

        Sillä uskolla, jonka olen saanut Jumalalta.

        Tätä asiaa ei voi inhimillisen järjen voimin ja siihen tukeutuvien sanojen avulla kenellekään kertoa ja selittää. En minä ole suinkaan unohtanut miten itse ajattelin, suhtauduin ja muille - uskovillekin - "suurten" oivalluksieni ja järjenpäätelmieni voimassa julistin miten heidän uskonsa oli vain uskoa ( luuloa ) johonkin, jota ei todeksi voinut todistaa. Ei sitten millään. Jne.
        Kaikkia klassisia Raamatun kumoamisyrityksiä, alkaen ihan sieltä lapsellisimmasta päästä, minä käytin "suuren" viisauteni osoitukseksi.
        "Mistä Kain löysi vaimon itselleen"? " Miksi sitä ja miksi tätä" ...., "ja onhan Raamattu niin täynnä toinen toisiaan kumoavia ristiriitaisuuksia" jne.

        Uskoa ei kukaan voi ottaa itselleen eikä päättää, että minä haluan tulla uskoon.
        Minähän en toden totta olisi halunnut uskoon tulla. Jo pelkkä ajatus olisi ollut sulaa mahdottomuutta.
        Vaan, rauhaa en itselleni saanut. En ymmärtänyt, että taistelin taistelemasta päästyäni Jumalaa - johon en uskonut - vastaan.
        Vuodet kuluivat. Mutta niin sitten vain kävi, että erinäisten elämänvaiheiden ja tapahtumien myötä aloin vähitellen antaa periksi.
        Toisin sanoen kai minä sitten vastasin - vaikka tapellen ja kapinoiden - Jumalan kutsuun.
        Siinä se tärkein onkin. Koska ellei ihminen Jumalan kutsuun - miten Hän kutakin kutsuneekin - vastaa ( miten vaivaisesti vastanneekin ), vaan kääntää päättäväisesti ja lopullisesti selkänsä Jumalalle, eli hylkää Jumalan armon, joka on jokaiselle ihmiselle tarjolla, ei ihminen voi tulla Jeesuksen luokse.
        Jeesus itse sanoo tämän hyvin selvästi ja ymmärrettävästi näin: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Jumala, joka on minut lähettänyt, häntä vedä".

        Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta. Ja kuulemisen synnyttää Jeesuksen Kristuksen sana.

        Mutta Raamattu ei myöskään ala aukeamaan ihmiselle ennen kuin hän saa ryhtyä sitä uskon avaamin silmin lukemaan ja tutkimaan.
        Tuo uskon avaamin silmin on yhtä kuin Pyhän Hengen valaisemana ja kirkastamana.
        Olen kyllä kuullut/lukenut, että joku olisi tullut uskoon luettuaan Raamatun läpi.
        Mutta silloinkaan ei ihminen sitä uskoa itse itselleen ota, vaan se on - niinkuin aina- Jumalan lahja.

        Miksi kaikki eivät tule uskoon? Eikö Jumala kutsu sitten jokaista ihmistä!?
        Raamatun mukaan ( löytyy Jobin kirjasta ) Jumala kutsuu ihmistä kahdesti, kolmastikin.
        Miten Hän sen kunkin kohdalla tekee, on yksin ja suvereenisti Jumalan omassa päätäntävallassa - kuten kaikki muukin.

        Jumala tekee mitä tahtoo, missä tahtoo ja milloin tahtoo.


      • Saviseutulainen kirjoitti:

        >>Miten voit pitää raamattuasi totena? <<

        Sillä uskolla, jonka olen saanut Jumalalta.

        Tätä asiaa ei voi inhimillisen järjen voimin ja siihen tukeutuvien sanojen avulla kenellekään kertoa ja selittää. En minä ole suinkaan unohtanut miten itse ajattelin, suhtauduin ja muille - uskovillekin - "suurten" oivalluksieni ja järjenpäätelmieni voimassa julistin miten heidän uskonsa oli vain uskoa ( luuloa ) johonkin, jota ei todeksi voinut todistaa. Ei sitten millään. Jne.
        Kaikkia klassisia Raamatun kumoamisyrityksiä, alkaen ihan sieltä lapsellisimmasta päästä, minä käytin "suuren" viisauteni osoitukseksi.
        "Mistä Kain löysi vaimon itselleen"? " Miksi sitä ja miksi tätä" ...., "ja onhan Raamattu niin täynnä toinen toisiaan kumoavia ristiriitaisuuksia" jne.

        Uskoa ei kukaan voi ottaa itselleen eikä päättää, että minä haluan tulla uskoon.
        Minähän en toden totta olisi halunnut uskoon tulla. Jo pelkkä ajatus olisi ollut sulaa mahdottomuutta.
        Vaan, rauhaa en itselleni saanut. En ymmärtänyt, että taistelin taistelemasta päästyäni Jumalaa - johon en uskonut - vastaan.
        Vuodet kuluivat. Mutta niin sitten vain kävi, että erinäisten elämänvaiheiden ja tapahtumien myötä aloin vähitellen antaa periksi.
        Toisin sanoen kai minä sitten vastasin - vaikka tapellen ja kapinoiden - Jumalan kutsuun.
        Siinä se tärkein onkin. Koska ellei ihminen Jumalan kutsuun - miten Hän kutakin kutsuneekin - vastaa ( miten vaivaisesti vastanneekin ), vaan kääntää päättäväisesti ja lopullisesti selkänsä Jumalalle, eli hylkää Jumalan armon, joka on jokaiselle ihmiselle tarjolla, ei ihminen voi tulla Jeesuksen luokse.
        Jeesus itse sanoo tämän hyvin selvästi ja ymmärrettävästi näin: "Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Jumala, joka on minut lähettänyt, häntä vedä".

        Raamattu sanoo, että usko tulee kuulemisesta. Ja kuulemisen synnyttää Jeesuksen Kristuksen sana.

        Mutta Raamattu ei myöskään ala aukeamaan ihmiselle ennen kuin hän saa ryhtyä sitä uskon avaamin silmin lukemaan ja tutkimaan.
        Tuo uskon avaamin silmin on yhtä kuin Pyhän Hengen valaisemana ja kirkastamana.
        Olen kyllä kuullut/lukenut, että joku olisi tullut uskoon luettuaan Raamatun läpi.
        Mutta silloinkaan ei ihminen sitä uskoa itse itselleen ota, vaan se on - niinkuin aina- Jumalan lahja.

        Miksi kaikki eivät tule uskoon? Eikö Jumala kutsu sitten jokaista ihmistä!?
        Raamatun mukaan ( löytyy Jobin kirjasta ) Jumala kutsuu ihmistä kahdesti, kolmastikin.
        Miten Hän sen kunkin kohdalla tekee, on yksin ja suvereenisti Jumalan omassa päätäntävallassa - kuten kaikki muukin.

        Jumala tekee mitä tahtoo, missä tahtoo ja milloin tahtoo.

        Ihan vaan ystävällisenä eleenä sanon, että nyt on aika hankkiutua päälääkärin puheille.

        Sinulla on ihan oikeasti ongelma, joka vaatii ammatillista apua.


      • he-ma kirjoitti:

        Ihan vaan ystävällisenä eleenä sanon, että nyt on aika hankkiutua päälääkärin puheille.

        Sinulla on ihan oikeasti ongelma, joka vaatii ammatillista apua.

        1.Kor.1
        -
        18. Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        19. Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
        20. Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
        21. Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
        22. koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
        23. me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
        24. mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
        25. Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
        26. Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista,
        27. vaan sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        28. ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on,
        29. ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä.
        30. Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
        31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".


      • sanctasimplicitas
        he-ma kirjoitti:

        Perusteeton uskosi vaikuttaa äänestyspäätöksiisi.

        Jos kuljet torilla sepalus auki, olen mielestäni kohtelias kun huomautan asiasta, joka on helposti havaittavissa ja korjattavissa.

        "Perusteeton uskosi vaikuttaa äänestyspäätöksiisi. "

        Really? Ja sinun elämänkatsomuksesi ei vaikuta mitenkään, vai? Sinulla ei ole hajuakaan siitä miten uskovaiset äänestävät. Sillä uskovaiset äänestävät kaikkia puolueita. Et kai oikeasti luule, että uskovaisilla olisi yhtenevä kanta kaikkiin yhteiskunallisiin kysymyksiin.


      • sanctasimplicitas
        he-ma kirjoitti:

        Ihan vaan ystävällisenä eleenä sanon, että nyt on aika hankkiutua päälääkärin puheille.

        Sinulla on ihan oikeasti ongelma, joka vaatii ammatillista apua.

        Niin on sinullakin. Muutoin et täällä jankkaisi.


      • capiche
        he-ma kirjoitti:

        Valitan, maan laki ei tunne syntiä, joten sitä ei ole olemassakaan.

        Itseasiassa syntiä mainostavat syyllistyvät rikokseen väittämällä maan lain rinnalla olevan toisen lakijärjestelmän.

        Jos hyväksyt kristinuskon synnin, on sinun hyväksyttävä myös sharia-laki.

        "Jos hyväksyt kristinuskon synnin, on sinun hyväksyttävä myös sharia-laki."

        Minkä ihmeen logiikan mukaan? Paljastat vain tällaisilla väitteillä tietämättömyytesi sekä kristinuskon ja islamin perusasioista.


      • capiche kirjoitti:

        "Jos hyväksyt kristinuskon synnin, on sinun hyväksyttävä myös sharia-laki."

        Minkä ihmeen logiikan mukaan? Paljastat vain tällaisilla väitteillä tietämättömyytesi sekä kristinuskon ja islamin perusasioista.

        Kyseessä on perusteettomaan uskoon perustuvat oikeusjärjestelmä.

        Et voi osoittaa muhammadanisminharhan jumalaa olemattomaksi, joten uskonharhojen tasapuolisuuden nimissä kannattanet kaikkia uskonharhoihin perustuvia lakijärjestelmiä.

        Muistaakseni juutalaisuudenharhalla on myös omansa.


    • capiche

      Joh. 8: Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus"

      Jeesus puhui luonnollisesti itsestään kehottaessaan uskomaan valoon. Miksi Jeesus vetäytyi välillä yksinäisyyteen eli "kätkeytyi".? Eiköhän sekin ole itsestään selvää ottaen huomioon Häntä jatkuvasti seuraavan kansanjoukon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe