mitä vaaditaan osamaksulla ostamiseen?

Putte_80

Kertokaas nyt tyhmälle kun en ole eläessäni ostanut mitään osamaksulla, että riittääkö että on luottotiedot kunnossa n 20t auton ostamiseen osamaksulla? Ja tietty käsiraha. Vai selvitelläänkö tarkemmin velkojen määrää yms. Meillä on asuntolainat ja korttiluotot aika tapissa ja lisää on turha mistään kysellä (kokeiltu on ja pikavippeihin ei lähdetä). Tulot kuitenkin tästä eteenpäin riittäisi osamaksuna lyhentämiseen vanhojen velkojen lisäksi, tuota vaan on vaikea todistaa jos aletaan tarkemmin selvitellä...

9

1860

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osarista

      No itse olen ostanut viimesen 6 vuoden aikana yli 15 erilaista autoa osamaksulla. Mullakin luottoja korteilla ja asuntolainaa jne ja niitä ei kysellä auto osamaksuhommassa ollenkaan. Itsellä on aika isot tulot niin oon saanu yli 90 tonnin autonkin hankittua ilman käsirahaa joka oli siis uusi auto. Kakkosautoksi hankin juuri päälle 30 tuhannen uuden auton ilman käsirahaa. Tärkeintä on se että katsot että korko on pieni eli mielellään 0-2%. Minulla on toinen auto 0,47% todellisella vuosikorolla ja toinen isommalla 1,49% todellisella vuosikorolla. Autoon ei mitään käsirahaa tarvitse ellei auto ole joku vanha romu jolla ei juuri vakuusarvoa ole. Mutta 0-3 vuoden ikäisiin autoihin saa usein rahoituksen niin ettei käsirahaa tarvitse. Voit myös laittaa suuremman viimeisen erän jos haluat säätää omaa kuukausierää pienemmäksi. Mutta tosiaan sun työhistoria/tulot vaikuttaa ja se oletko maksanu laskut ajallaan. jne. Itse olen hysteerinen laskujen kanssa ja maksan aina eräpäivänä jotta saan sen seuraavankin autorahoituksen. Mä en ole yhtäkään autoa maksanut edes vuotta vaan aina olen vaihtanut milloin omaa ja milloin kakkosautoa. Joskus joutunu muutaman tonnin heittää väliin mutta on se vaihtaminen vaan kivaa kun saa uuden auton alle. Ollaankin kavereiden kanssa naureskeltu että nykyään autot vaihtuu joko kun tulee ensimäinen huolto vastaan tai joutuu renkaat vaihtaa talvi/kesärenkaisiin:) sillon vaihetaan koska autohan on silloin jo liian vanha. Eihän tällästä harrastusta ilman isoja tuloja tehdä sehän on selvää mutta kivaa on. Taas on pihassa 2 autoa joista kummallakin ajettu alle 1000km. Vain idiootti laittaa rahaa autoon kun pienellä korolla saa luottoa autoliikkeestä. Ja jos yrittävät sulle jotain isoa korkoa tyrkyttää niin sano että saat muualta pienellä korolla niin äkkiä myyjä soittaa esimiehelle ja saat koron alemmaksi. Tämä onnistuu muuten ihan joka liikkeessä, ei kauppa siitä lopulta kiinni jää. Pitää olla todella tyhmä jos maksaa isoa korkoa. Eihän auto silloin edes lyhene kunnolla kun maksat korkoja hirveästi joka kuukausi.

      • Niinpäppp

        On liikkeitä joissa todellinen vuosikorko on jopa 8% kuten kamux ja veho. Sieltä ei kannata autoja ostaa osamaksulla tai muuten voit lisätä auton hintaan helposti muutaman tonnin -10tonnia helpostikkin mitä koroista tulee.


    • puusilmäköei

      Onhan sinulla osamaksulla asunto ja luottokortit. Auto on sama juttu mutta lyhennysaika vaan lyhyempi. Senkus haet auton vaikka ilman käsirahaa pois. Ei tarvii huudella onko mitään muuta velkaa eikä automyyjä sitä kysele jos haluaa auton myydä. Kuukausitulot kysytään ja luottotiedot, ei muuta. Senkus autokauppoja tekemään.

    • Samihkistä

      Velan määrä ei juuri ratkaise auto osamaksussa eikä ne siis edes kysy sun muita velkoja jos luottotiedot on kunnossa. Minulla on yli 20 tonnilla velkaa ja 24 tuhatta autovelkaa.

    • Hyvinlähtee

      Auton saa osamaksulla kuhan oot töissä ja maksanu laskut ajallaan. Ei tartte kummosia tuloja olla halpaan 20 tonnin autoon. 50-100tonnin autoon varmaan tarvii olla isommat tulotkin jotta ilman käsirahaa lähtee mutta tiedän tapauksia jotka on siinäkin onnistunut eikä ne ole mitään miljonäärejä.

    • Ostapoisvaaa

      No mulla ihan normaali duuni myyntimiehenä ja aina onnistunu osamaksut. Kerran taisin antaa 10% käsirahan mutta nykyään en ole sitäkään käyttänyt kun liikkeissä on alhaiset rahoituskorot. Raha on nyt halpaa.

    • Jamppa77

      Mites menee jos ostaa toiminimelle? Katsotaanko silloin kaikki henk koht tulot vai pelkän toimarin tuotot? Kun oikeasti elää palkalla ja toimarista pientä sivutuloa.

      • sippiukkojakokaikki

        Toiminimi on yhtä kuin sinä; eli tottakai tarkistetaan sinun henkilökohtainen maksukäyttäytyminen ja firman luottokelpoisuus. Jos nimi on mykkä, eli luottokelpoisuutesi mukaan nimesi kelpaa vain hautakiveen, rahoitusta et saa. Samoin jos toiminimi on juuri perustettu tai sillä toiminta kyntää syvällä, ei rahoitusta saa ilman että äiti tai iskä tulee takaamaan sen tonnin vipin auton ostoon...

        Aloittajalle: Kyllä rahoitusyhtiö tarkastaa velkaa hakevan kokonaisvelkaisuuden ja tekee luottopäätöksen arvioidensa mukaan. On niitä hylkypäätöksiä saatu 6-10teur tuloillakin ihan vaan kymmenen-kahdenkymmenen tuhannen tötteröihin.
        Sinänsä nämä aikavarkaat on pahimpia; "paremmasta perheestä" ollaan, hyvätuloisia ja kaikki kulissit kunnossa trophy-vaimoketta myöten. Nussitaan auton hinta ihan piloille takki auki Cartier-kopio kädessä vilahdellen, pikkuisen dissataan itse autokauppiastakin siinä ylemmyydentunnoissaan ja muuta paskaa. Vihdoin kun pilkunviilaukset ja vittuilut kuunneltuaan kauppias taluttaa rahoituspapereille, tulos on punainen hylsy ja Cartierista putoaa samaan hetkeen hihna poikki ja kotiin häntä koipien välissä luikkimistaan on myötähäpeän saattelemana nolo katsella.


      • Akijuhani

        Me ollaan ostettu sekä firmalle että omiin nimiin autoja osamaksulla. Ollaan jo yli 30vuotta vanha yritys jolla varallisuutta mukavasti. Silti ostetaan autot rahoituksella koska se on järkevää nykyisellä korkotasolla. Yleensä viimeisin tilinpäätös kyllä vaikuttaa ja se varmasti tarkistetaan jos hakiana yritys. Eli jos firmalla esim omavaraisuusaste alhainen tai miinuksella ja muuten toiminta näyttää vähäiseltä/tappiolliselta niin ei lainaa välttämättä tule. Yksityisen on helpompaa jopa saada rahoitus kuin yrityksen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4813
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4583
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      620
      4194
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3167
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2701
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2213
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      222
      2172
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      347
      2163
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1797
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe