Luominen on satua

TheMainman

"Kun evotarina siirtyy kertomaan menneisyyden tapahtumista, voimmeko havaita niitä?"

Niin, tätä ajatustahan voi kehittää siten, että koska raamatun tarinoista ei ole meille suoria havaintoja, joita voimme itse katsella, vaan ainoastaan tarinoita, niin luominen on pelkkää satua. Kretu kumoaa siis itse luomisen. Ja myös historiankirjoituksen. Ja jyrin omat vanhemmat.

Taas näkee miten typeriä juttuja kretuilta irtoaa.

14

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin usein voimme. Menneisyyden tapahtumat ovat usein sananmukaisesti kiveen kirjoitettua.

      • tieteenharrastaja

        Ja valoon. Viesti on kummallakin täsmälleen sama jokaiselle järjelliselle ja rehelliselle ihmiselle, eikä sitä voi väärentää ilmi tulematta.


      • hallemeneelujaa

        Kuten Kalevala? Pohjoismaiden muut uskomukset? Kreikan mytologia? Muinaisen egyptin ja rooman uskomukset? Koraani? Tuhannet eri raamattu versiot? Kaikki kiveen hakattu. Kumarran sinua ylistetty thor ja Zeus!


      • tieteenharjoittaja
        hallemeneelujaa kirjoitti:

        Kuten Kalevala? Pohjoismaiden muut uskomukset? Kreikan mytologia? Muinaisen egyptin ja rooman uskomukset? Koraani? Tuhannet eri raamattu versiot? Kaikki kiveen hakattu. Kumarran sinua ylistetty thor ja Zeus!

        Puhe oli luonnon kiveen kirjoittamista, ei ihmisten kiveen hakkaamista asioista.


    • bendracon

      Evoluutiotaru on täyttä humpuukia ja järjettömyyttä, koska biologiset organismit ja rakenteet eivät synny itsestään sokeiden luonnonvoimien ja valinnan seurauksena - absurdiuden huippu.
      Kaikessa näkee suunnittelun.

      • muista.kypärä

        Lähekkö ehtoolla kaatuileen?


      • näin-on-nähtävä

        "Kaikessa näkee suunnittelun. "

        Jos näkee kaikessa suunnittelun, näkee myös koiranpyllyssä Jeesuksen.


    • "Niin, tätä ajatustahan voi kehittää siten, että koska raamatun tarinoista ei ole meille suoria havaintoja, joita voimme itse katsella, vaan ainoastaan tarinoita, niin luominen on pelkkää satua. Kretu kumoaa siis itse luomisen. Ja myös historiankirjoituksen. Ja jyrin omat vanhemmat"

      Luomisesta on olemassa suorat havainnot. Raamattu sanoo: "Alussa Jumala loi taivaan ja maan."
      Me voimme omin silmin nähdä, että niin on tapahtunut.
      Raamattu kertoo, kuinka Hän loi auringon, kuun ja tähdet. Voimme havaita, että niin on tapahtunut.
      Raamattu kertoo, että Jumala loi kasvit, eläimet ja ihmisen. Ne kin on kaikki omin silmin nähtävissä.
      Samoin kaikki muutkin luonnosta tehdyt todistavat, että kaikki on tapahtunut juuri kuten Jumala loi..

      Mutta paras todistus luomisesta on kuitenkin Jumalan oma sana, joka todistaa kaiken sen, minkä omin silmin voimme havaita.
      Evoluutioteoria sen sijaan ei ole persoona. Sillä ei ole tietoisuutta eiikä viisutta kehittää eikä luoda mitään, eikä kykyä puhua ja kertoa ihmisille "luomisteoistaan" tai jostain lajien kehittymisestä.

      • Yksi parhaimmista todistuksista Jumalan olemassaolemattomuuden puolesta on se, että sinä joudut valehtelemaan kaverin olemassaolon puolesta.

        Kysyin jo ateismi-palstalla, miten tuollaisena valehtelijana eläminen tuntuu.


      • marathustra kirjoitti:

        Yksi parhaimmista todistuksista Jumalan olemassaolemattomuuden puolesta on se, että sinä joudut valehtelemaan kaverin olemassaolon puolesta.

        Kysyin jo ateismi-palstalla, miten tuollaisena valehtelijana eläminen tuntuu.

        Teoriassa tämä tapaus voi olla niin sekaisin, ettei edes tajua valehtelevansa. Siis puhuu kyllä soopaa ja tietää sen itsekin, mutta onnistuu itselleen vakuuttamaan, että se on sittenkin ihan ok ja melkein totta ainakin...


      • TheRat kirjoitti:

        Teoriassa tämä tapaus voi olla niin sekaisin, ettei edes tajua valehtelevansa. Siis puhuu kyllä soopaa ja tietää sen itsekin, mutta onnistuu itselleen vakuuttamaan, että se on sittenkin ihan ok ja melkein totta ainakin...

        Olen kyllä samaa mieltä. Tuolla kaverilla ei varmaan ole sitä itse moraalista tunnetta valehtelusta, koska hänen valehtelunsa liittyy kulissien pitämiseen pystyssä, ristiriitojen kieltämiseen.


      • TakaisinMaahan
        marathustra kirjoitti:

        Olen kyllä samaa mieltä. Tuolla kaverilla ei varmaan ole sitä itse moraalista tunnetta valehtelusta, koska hänen valehtelunsa liittyy kulissien pitämiseen pystyssä, ristiriitojen kieltämiseen.

        Itsekin epäilin alkuun tuota, mutta nykyään olen tullut johtopäätökseen, että henkilö trollaa. Vaikea se on ymmärtää, miten voi trollata vuosia. Kun asiat on selitetty jopa satoja kertoja ja jatkaa samaa kysymystä, niin kyseessä on trolli... tai pahasti jälkeenjäänyt yksilö.

        Joku muistaakseni ruokki häntä tosin, että vastaväitteet ovat vain hänelle eduksi aikoinaan. Silloin olisi kyseessä jälkeenjäänyt yksilö.


    • ''koska raamatun tarinoista ei ole meille suoria havaintoja, joita voimme itse katsella, vaan ainoastaan tarinoita, niin luominen on pelkkää satua''


      Usko luomiseen ei perustu Raamattuun, vaan objektiivisiin havaintoihin luonnosta ja todellisuudesta.

      Itse uskoisin luomiseen, vaikka Raamatun luomiskertomusta ei olisi olemassakaan.

      • Ewokki

        Mitäköhän tarkoitat noilla ”objektiivisilla havainnoilla”? Minkä eläinlajin luomisen näit ja mikä tekee tuosta havainnosta objektiivisen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe