Mattilan uudessa videossaan kertoo, että hän on löytänyt jonkun harhaoppisen kasteopettaja. Arvostellessaan harhaoppia hän myös itse ujuttaa oman harhaoppinsa mukaan. Mattila eksyttää seuraavilla sanoilla:
"Hänellä oli sellainen vahva näkemys, että ihminen ei ole oikeallaisesti vapaa, ellei hän ole käynyt oikeallaisella kasteella, että se vapauttaisi, että se antaisi synnit anteeksi, se pesis synneistä pois. Käyn tuossa kohta ensimmäisen Pietarin kirjeen kolmannen luvun, sieltä me löydämme että kaste ei anna syntejä anteeksi. Ne tulee olla annetut anteeksi Kristuksen nimessä." https://www.youtube.com/watch?v=bSXXbfGuOa0&feature=youtu.be&t=10m25s
Mauno Mattilan opetus on selvästi Raamatun vastainen ja eksyttävä. Se antaa aiheen luulla väärin, ettei tarvitse käydä kasteella. Kunhan vain sanoo uskovansa Jeesukseen Kristukseen pelastuu ja saa synnit anteeksi, eikä asiaan vaikuttaisi millään tavalla, totteleeko Jeesuksen käskyä ottaa kaste.
Mattila ei ymmärrä, että Jeesukseen uskominen tarkoittaa myös hänen käskyjen noudattamista. Jeesus käski ottamaan kasteen, muuten ei pelastu. Jeesuksen sanojen mukaan syntien anteeksisaaminen liittyy myös kasteeseen, mikä liittyy uskomiseen. Uskoa ja kastetta ei voi Mattilan tapaan erottaa toisistaan, koska kaste otetaan uskon takia ja syntien anteeksi saamiseksi.
Mattila eksyttää sanoilla: "me löydämme, että kaste ei anna syntejä anteeksi"
Raamattu sanoo päinvastoin. Joka uskoo ja sen tähden kastetaan, pelastuu. Joka ei usko, hänhän ei ole silloin kastettukaan, joten hänet tuomitaan.
Mk 16: 15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. 16 Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Kaste otetaan uskossa Herraan Jeesukseen Kristukseen, jotta synnit saataisiin anteeksi. Pääsääntö on ettei syntien anteeksiantoa ei voi olla ilman kastetta. Tässä kohdassa sanotaan nimenomaan, että kasteessa saadaan synnit anteeksi. Se ei ole uskon kanssa ristiriidassa, koska kaste otetaan uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Ap.t 2:38: Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Mk 1:4 Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi.
Mauno Mattila väittää, ettei kasteessa pestä syntejä pois. Raamattu opettaa nimenomaan, että kasteessa pestään synnit pois.
Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Kun on ottanut Raamatun opetuksen mukaisesti kasteen uskossa Jeesukseen Kristukseen saa hyvän omantunnon siitä, että synnit on annettu anteeksi. Se ei ole iholla olevan tomun poistamista, vaan nimenomaan hyvä omatunto siitä, että synnit on saatu anteeksi kasteessa. Olen osoittanut, ettei Mauno Mattila ole Jumalan mies. Hän opettaa keskeisistä uskon perusteista väärin. Varokaa tätä eksyttäjää.
Mauno Mattilan väärä opetus kasteesta
30
849
Vastaukset
- Jaakobinpaini
Raamattu ei missään kohdin anna ymmärtää, että usko ilman kastetta ei riittäisi pelastukseen. Edes tuo kohta "joka uskoo ja kastetaan, pelastuu" ei sulje pois mahdollisuutta, että joka uskoo Jeesukseen pelastuu.
Raamatusta löydämme sen sijaan lukuisia muita kohtia, jossa puhutaan siitä miten pelastutaan. Vanginvartija kysyi "miten pelastun" ja vastaukseksi hän sai "usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut". Ristinryöväri teki ristillä parannuksen ja uskoi Jeesukseen. Hän ei käynyt kasteella ja hänestä tiedämme, että hän pelastui.
Meidän ei tule sekoittaa uskon kuuliaisuuden hedelmää siihen, miten me pelastumme. Me pelastumme yksin uskosta Jeesukseen Kristukseen ja tämä usko vaikuttaa meissä kuuliaisuuden hedelmää, joista kaste on yksi osoitus. Joissakin uskon kuuliaisuuden hedelmää kasvaa vähemmän, joissain enemmän ja toisilla esteenä kasteelle voi olla omantunnon kielto käydä kasteella jos on lapsena kastettu. Tämä on totta siitäkin huolimatta, vaikka lapsikaste ei olisikaan validi kaste. Kenenkään ei tule toimia omaatuntoaan vastaan vaikka omatunto olisikin jossain asiassa väärässä. Eihän epäjumalille uhratun lihan syömisessäkään ole mitään väärää Jumalan ilmoituksen mukaan, mutta jos jonkun omatunto sen kieltää niin hänen ei tule silloin syödä sellaista lihaa. Niin ei myöskään kenenkään tule vastoin omaatuntoaan käydä kasteella. Kasteelle pakottaminen ja uhkailu helvetin tulella on paitsi lihallista niin myöskin synti ja erittäin julma teko heikompaa veljeä tai siskoa kohtaan. Tällaisen ihmisen tulisi puhdistua ensin oman sisimpänsä saastasta, jotta hänen ulkonainen puhtautensa kuvastaisi hänen sisimpänsä tilaa.- MasterChef
Usko ja kaste kuuluvat aina yhteen. Koska Raamattu liittää pelastukseen sekä uskon että kasteen, en näe syytä tästä poiketa. Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää.
- oletoikeassa
MasterChef kirjoitti:
Usko ja kaste kuuluvat aina yhteen. Koska Raamattu liittää pelastukseen sekä uskon että kasteen, en näe syytä tästä poiketa. Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää.
" Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää. "
Tarkoitatko, että vanhempien kuuliaisuus kirkon käskyille on epäraamatullista? - MasterChef_on_oikeassa
oletoikeassa kirjoitti:
" Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää. "
Tarkoitatko, että vanhempien kuuliaisuus kirkon käskyille on epäraamatullista?"Tarkoitatko, että vanhempien kuuliaisuus kirkon käskyille on epäraamatullista? "
Kuka on puhunut mitään epäraamatullisuudesta? Vanhempien kuuliaisuus Jeesuksen käskylle on raamatullista. - Jaakobinpaini
Kaste on uskon kuuliaisuuden hedelmä ja Jeesuksen seuraajan odotetaan käyvän kasteella. Samoin Jeesuksen seuraajan odotetaan tekevän hyviä tekoja ja kantavan hedelmää Jumalalle, mutta kuten Raamattu sanoo niin teot ja hedelmä eivät ole pelastuksen edellytys vaan sen seuraus, joka tapahtuu Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen kautta. Kaste on samoin Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen aikaansaama kuuliaisuuden teko ja kuten tiedämme, Pyhä Henki asuu ainoastaan jo uudestisyntyneessä ja pelastunessa uskovassa.
Jos et ymmärrä miten jotkut saattavat olla käymättä kasteella niin et kenties lukenut tarkasti mitä kirjoitin tai sitten et ymmärtänyt lukemaasi. Kenties siksi, että et halunnut ymmärtää vaan ainoastaan puskea oman näkemyksesi läpi, koska "se on ainoa oikea". Joka tapauksessa on ihmisiä, jotka ovat tulleet kirkossa lapsena kastetuiksi ja uskoon tullessaan he eivät tahdo/uskalla käydä kasteella, koska heidän omatuntonsa on sidottu niin että he haluavat välttää ns. uudelleenkastamisen.
Jos joku vielä väittää, että kaste on edellytys pelastukselle niin hän ei silloin ole uskossa Jeesukseen kuten Raamattu opettaa vaan hänen uskonsa perustuu edelleen lihan tekoihin eikä Jeesukseen Kristukseen. Jumalan evankeliumi on se, että Jeesus Kristus kuoli ristillä meidän puolestamme synnittömän kuoleman lunastaakseen meidät lapsikseen ja vapauteen synnin orjuudesta. Missä synti erotti meidät Jumalasta, siellä Jeesus Kristus on ruumiissaan ja veressään luonut yhteyden kuolemansa kautta niin että meidät luetaan yksin hänen ansiostaan nuhteettomiksi ja pyhiksi Jumalan edessä. Tästä meillä on lupauksen sinettinä sydämissämme Jumalan Pyhä Henki, joka todistaa meille Jeesuksesta ja kirkastaa meille hänet ja hänen sovituksensa työn ja viran että meidän uskomme perustuisi ainoastaan Jeesukseen Kristukseen eikä omaan lihaamme, josta meillä ei ole kerskausta, ainakaan Jumalan edessä. Ei edes silloin, jos olemmekin kastetut hänen Poikansa nimeen, mutta meiltä puuttuu usko. Joka asettaa jonkin teon edellytykseksi pelastukselle, häneltä usko puuttuu ja tällainen ei elä Hengen vaan lihan mukaan. Tällaisellekin on tarjolla pelastus Jeesuksessa Kristuksessa, mutta yksin hänessä. - MasterChef
Jaakobinpaini kirjoitti:
Kaste on uskon kuuliaisuuden hedelmä ja Jeesuksen seuraajan odotetaan käyvän kasteella. Samoin Jeesuksen seuraajan odotetaan tekevän hyviä tekoja ja kantavan hedelmää Jumalalle, mutta kuten Raamattu sanoo niin teot ja hedelmä eivät ole pelastuksen edellytys vaan sen seuraus, joka tapahtuu Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen kautta. Kaste on samoin Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen aikaansaama kuuliaisuuden teko ja kuten tiedämme, Pyhä Henki asuu ainoastaan jo uudestisyntyneessä ja pelastunessa uskovassa.
Jos et ymmärrä miten jotkut saattavat olla käymättä kasteella niin et kenties lukenut tarkasti mitä kirjoitin tai sitten et ymmärtänyt lukemaasi. Kenties siksi, että et halunnut ymmärtää vaan ainoastaan puskea oman näkemyksesi läpi, koska "se on ainoa oikea". Joka tapauksessa on ihmisiä, jotka ovat tulleet kirkossa lapsena kastetuiksi ja uskoon tullessaan he eivät tahdo/uskalla käydä kasteella, koska heidän omatuntonsa on sidottu niin että he haluavat välttää ns. uudelleenkastamisen.
Jos joku vielä väittää, että kaste on edellytys pelastukselle niin hän ei silloin ole uskossa Jeesukseen kuten Raamattu opettaa vaan hänen uskonsa perustuu edelleen lihan tekoihin eikä Jeesukseen Kristukseen. Jumalan evankeliumi on se, että Jeesus Kristus kuoli ristillä meidän puolestamme synnittömän kuoleman lunastaakseen meidät lapsikseen ja vapauteen synnin orjuudesta. Missä synti erotti meidät Jumalasta, siellä Jeesus Kristus on ruumiissaan ja veressään luonut yhteyden kuolemansa kautta niin että meidät luetaan yksin hänen ansiostaan nuhteettomiksi ja pyhiksi Jumalan edessä. Tästä meillä on lupauksen sinettinä sydämissämme Jumalan Pyhä Henki, joka todistaa meille Jeesuksesta ja kirkastaa meille hänet ja hänen sovituksensa työn ja viran että meidän uskomme perustuisi ainoastaan Jeesukseen Kristukseen eikä omaan lihaamme, josta meillä ei ole kerskausta, ainakaan Jumalan edessä. Ei edes silloin, jos olemmekin kastetut hänen Poikansa nimeen, mutta meiltä puuttuu usko. Joka asettaa jonkin teon edellytykseksi pelastukselle, häneltä usko puuttuu ja tällainen ei elä Hengen vaan lihan mukaan. Tällaisellekin on tarjolla pelastus Jeesuksessa Kristuksessa, mutta yksin hänessä." Kaste on samoin Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen aikaansaama kuuliaisuuden teko"
Eipä ole Ramatussa mitään tuollaista opetusta. Raamatussa kaste esitetään Jumalan lahjana ihmiselle
Aloittaja on oikeassa, kaste pesee synnit pois, ja tekee sen nimenomaan uskon kautta. - oikealahja
MasterChef kirjoitti:
" Kaste on samoin Pyhän Hengen sisällisen vaikutuksen aikaansaama kuuliaisuuden teko"
Eipä ole Ramatussa mitään tuollaista opetusta. Raamatussa kaste esitetään Jumalan lahjana ihmiselle
Aloittaja on oikeassa, kaste pesee synnit pois, ja tekee sen nimenomaan uskon kautta.Puhut taas omiasi: " Raamatussa kaste esitetään Jumalan lahjana ihmiselle".
Tuollainen "lahja", jossa vanhempien täytyy olla kuuliaisia kirkolle, ei ole mikään lahja.Se on vanhempien yritystä miellyttää Jumalaa.
Jumala ei lahjoita vettä kenellekään, vaan Hänen lahjansa on Jeesus Kristus:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa..." - lahjaonjeesus
oikealahja kirjoitti:
Puhut taas omiasi: " Raamatussa kaste esitetään Jumalan lahjana ihmiselle".
Tuollainen "lahja", jossa vanhempien täytyy olla kuuliaisia kirkolle, ei ole mikään lahja.Se on vanhempien yritystä miellyttää Jumalaa.
Jumala ei lahjoita vettä kenellekään, vaan Hänen lahjansa on Jeesus Kristus:
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa..."Jumalan lahja on todellakin Jeesus Kristus ja kasteessa Kristus meille itsensä antaa. Jumala tekee kasteessa liiton. Ihmisen kuuliaisuuden teosta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu mitään.
- pitäämuistaa
lahjaonjeesus kirjoitti:
Jumalan lahja on todellakin Jeesus Kristus ja kasteessa Kristus meille itsensä antaa. Jumala tekee kasteessa liiton. Ihmisen kuuliaisuuden teosta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu mitään.
Kasteen sisältö ei ole vesi vaan Kristus
- oikealahja
pitäämuistaa kirjoitti:
Kasteen sisältö ei ole vesi vaan Kristus
Tuollainen vesi-Kristus on epäjumalanpalvomista! Perua hindulaisuudesta.
- lahjaonjeesus
oikealahja kirjoitti:
Tuollainen vesi-Kristus on epäjumalanpalvomista! Perua hindulaisuudesta.
Ei ole olemassa mitään vesi-Kristusta, vaan ylösnoussut ja synnit sovittanut Kristus, johon liitymme kasteessa uskon kautta. Vesi-kristus on mielikuvituksessasi.
MasterChef kirjoitti:
Usko ja kaste kuuluvat aina yhteen. Koska Raamattu liittää pelastukseen sekä uskon että kasteen, en näe syytä tästä poiketa. Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää.
Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita. Room 5:29
- lutterinharhoja
lahjaonjeesus kirjoitti:
Jumalan lahja on todellakin Jeesus Kristus ja kasteessa Kristus meille itsensä antaa. Jumala tekee kasteessa liiton. Ihmisen kuuliaisuuden teosta ei Raamattu kasteen yhteydessä puhu mitään.
älä höpötä enempää tuosta vesijumalastasi!
- täsmälleen
lutterinharhoja kirjoitti:
älä höpötä enempää tuosta vesijumalastasi!
Hyvä tiivistyt, leppä15!
- Anonyymi
MasterChef kirjoitti:
Usko ja kaste kuuluvat aina yhteen. Koska Raamattu liittää pelastukseen sekä uskon että kasteen, en näe syytä tästä poiketa. Raamattu ei opeta, että kaste olisi kuuliaisuuden hedelmää.
Usko ja kaste on sama. Kaste on pelastumisen seuraus, mutta silloin ei ole kyse vesikasteesta. Kaste joka pelastaa ja uudestisynnyttää tulee uskon seurauksena - kaste jossa tulemme kosketuksiin elävävienvesien, Pyhän Hengen, kanssa on Pyhän Hengen saaminen uskoontullessa. Tämä on Jumalan tekemä kaste, jossa ihmisen likaiset kädet eivät ole mukana. Tulemme kastetuksi henkeen, joka tulee meihin. Vesikasteen paikka on vanhassaliitossa ja siten tarpeeton. Johannes kastajan sanoin: "Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella."
- KasteenArmo
Mattila tietää että synnit saa anteeksi ainoastaan Jeesuksen Kristuksen kautta.
Miten ajattelet käyvän ihmisen joka kuolee ja jota ei ole ehditty kastaa? Silloin kun hän ei vielä tiedä kasteen tärkeyttä, mutta hän uskoo Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön omalla kohdallaan viime hetkillä. Hän voi pelastua kasteesta huolimatta. Ei hän menetä taivasosuuttaan sen takia että häntä ei ole ehditty kastaa. Ei Jumala etsi syitä miten hän voi ihmisen kadottaa, vaan pelastukseen hän on kaikki kutsunut.
"Joka uskoo ja kastetaan hän pelastuu". Tässä usko ja kaste on nivottu yhteen. Yksin kaste ei pelasta, ainoastaan Jeesus pelastaa. Luterilaisessa kirkossa on ihmisiä jotka on kastettu lapsena mutta he ovat hyljänneet Herran elämänsä aikana ja ovat kääntyneet häntä vastaan.
Vain Jumala näkee ihmisen sydämeen, mutta täällä maan päällä me voidaan tunnistaa ihmisiä heidän hedelmistään ja vaelluksestaan.
Aikuiskasteessa ihminen tulee ensin uskoon ja kastetaan sen seurauksena. On väärin opettaa myös että lapsikaste ei ole pyhä, koska lapsi ei asiaa vielä ymmärrä. Kaste on aina pyhä vaikka se ei olekaan aikuisena tehty upotuskaste. Kaste tapahtuu aina Jumalan silmien alla.
Kaste yksin ei siis ketään pelasta vaan Jeesuksen Kristuksen ristin työ ihmisen tähden on ainoa pelastus. Kasvu Kristuksen sisällisessä tuntemisessa tapahtuu aina hiljalleen opetuksen kautta.
Lapsena kastettuakin on opetettava, se on vanhempien ensisijainen tehtävä. - ProRaamattu
Mattila väittää, että kun uskoo, niin automaattisesti saa syntinsä anteeksi vaikka ilman kastetta. Se ei kyllä pidä paikkansa. Syntien sovitukseen tarvitaan syntien tunnustamista, uskoa ja kaste. Jos kasteen jättää pois, ei ole syntien sovitusta uskovallekaan Ap.t 2:38, Mark 16:15,16.
Vanhan liiton aikana leeviläisten pappien synnit puhdistettiin pois vedellä. Uuden liiton aikana synnit puhdistetaan pois kastevedellä Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.
4 Moos 8:7: Heidän puhdistamisekseen sinun on pirskotettava heidän päälleen synneistä puhdistavaa vettä
Ap.t 22:16 Älä vitkastele. Huuda avuksi hänen nimeään, nouse ja anna kastaa itsesi, anna pestä syntisi pois.'
Olen harmikseni huomannut, miten tätä asiaa vääristellään sanomalla, ettei kaste pelasta. Niin ei pelastakaan, mutta ei ole uskovillekaan syntien sovitusta ilman kastetta.- sellaistasotkuaseon
höpö höpö kukaan ei mene kasteelle ennekuin on kirkkaasti tullut uskoon, kaste ei tuos iihen mitään lisää, koska kaikki mitä uskoontulemisessa tapahtuu on uskon kautta ja ihmisen sydämen ha mielen tasolla, mikään ulkoinen ei siihen mitään lisää jonka on Jumalan Henki jo aiemmin tehnyt.
kirkolliset höpöttää mitä miloinkin koska eivä t koskaan pääse lutteristaan irti, ei monikaan kiskossa oleva ns uskovainen ole päässyt kengän mittaa eteenpäin lutterin harhoista, siinä ne roikkuu aina kosketusetäisyydellä kirkon seinään lopun ikäänsä.
ja syykin on selvä, muuten et ole "keisarin" ystävä. - Anonyymi
Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6). Näitä ei tule erottaa yhteydestään. Sekä uskoa, että kastetta tarvitaan, eikä kumpaakaan saa hyljätä.
Jeesus sai kasteen Johannekselta. Meitä ei ole kastettu sillä kasteella, jonka Jeesus sai Johannekselta, vaan vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti kristillisen kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19). Tuota ennen Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli tarkoitettu juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste (apt.19:1-6). Jeesus sanoi Johannekselle, ei meille, että salli nyt, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus. Me emme täytä vanhurskautta, vaan Jeesus täytti kaiken vanhurskauden. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoastaan kasteessa synnytään vedestä ja Hengestä (Joh.3:5-6). Näitä ei tule erottaa yhteydestään. Sekä uskoa, että kastetta tarvitaan, eikä kumpaakaan saa hyljätä.
Jeesus sai kasteen Johannekselta. Meitä ei ole kastettu sillä kasteella, jonka Jeesus sai Johannekselta, vaan vasta ylösnousemuksensa jälkeen Jeesus sääti kristillisen kasteen kaikille kansoille (Matt.28:19). Tuota ennen Jeesus ei ollut tehnyt kuolemallaan perustusta kasteelle (Room.6:3). Johanneksen kaste oli tarkoitettu juutalaisille (apt.13:24). Johanneksen kasteen tilalle tuli kristillinen uudenliiton kaste (apt.19:1-6). Jeesus sanoi Johannekselle, ei meille, että salli nyt, näin meidän tulee täyttää kaikki vanhurskaus. Me emme täytä vanhurskautta, vaan Jeesus täytti kaiken vanhurskauden.✝ Matteuksen 28:18
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
✝ Matteuksen 28:19
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
✝ Matteuksen 28:20
"ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
Raamattu
https://play.google.com/store/apps/details?id=raamattu.suomeksi1938
Jeesus jätti lähetyskäskyn juuri ennen taivaaseen nousemistaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
✝ Matteuksen 28:18
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."
✝ Matteuksen 28:19
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
✝ Matteuksen 28:20
"ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
Raamattu
https://play.google.com/store/apps/details?id=raamattu.suomeksi1938
Jeesus jätti lähetyskäskyn juuri ennen taivaaseen nousemistaan.Nuo jakeet on oikeasti näin:
Matt 28:19 (KJB) Go ye therefore, and teach all nations, baptizing them in the name of the Father, and of the Son, and of the Holy Ghost:
20 Teaching them to observe all things whatsoever I have commanded you: and, lo, I am with you alway, even unto the end of the world. Amen.
Siinä puhutaan opettamisesta, ei 'opetuslapsiksi tekemisestä'.
- synnitanteeksi
Mitähän tuo Proraamattu taas sekoilee:
"Vanhan liiton aikana leeviläisten pappien synnit puhdistettiin pois vedellä."
SE ON VALE. Syntienanteeksisaamiseen tarvittiin eläinuhreja:
"ILMAN VERENVUODATUSTA EI TAPAHDU ANTEEKSIANTAMUSTA (Hepr 9:22, Oikea tapa oisi tälläinen.
Kaste.
Raamatussa on monta tapaa kastaa ja näitä kaikkia on myös käytlssä vapaissakin suunnissa.
1 tapa. Matteuksen evankeliumi: 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
2 Tapa. Apostolien teot: 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan
3 Tapa. Roomalaiskirje:6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
Eli mielestäni oikea tapa kastaa olisi- Kastan sinut Jeesukseen Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tässä tavassa tulisi kaikki nuo tavat kerralla tehdyksi.- dfgdfgdfg
Enpä ole Mauno Mattilaa tai Petri Paavolaa katsellut enää sen jälkeen kun molemmat ottivat jyrkän linjan maapallo-valheen puolesta. Ei vaan voi luottaa näihin muuten niin fiksulta tuntuviin miehiin.
- Anonyymi
Minun uskoontuloni alussa noilla kahdella oli rooli, mutta sen jälkeen olen kuunnellut fiksuja Raamatun opettajia heidän sijaansa. Jos he uskovat Maan olevan pallo, niin ovathan he sitten ymmärtäneet edes yhden asian oikein. Muuten molemmat ovat omatekoisia hölmöjä, jotka ihannoivat kuvittelemaansa omaa nettipersoonaansa.
- Anonyymi
Kasteelle menon vähättelijät ovat sielunvihollisen asialla.
- Anonyymi
Luepa Pentti selvennys
MIHIN NIMEEN tule ekastaa:
http://jeesus-on-herra.com/mihin-nimeen-raamattu-opettaa-kastamaan/ - Anonyymi
Aloittajalle pieni lisäys ajatuksiin risrtinryöväristä.
Lyhyt kirjoitus tässä linkissä:
http://jeesus-on-herra.com/kastamaton-ristinryovari/
Onko se totta? - Anonyymi
2 Timothy 2:15 (KJB)
Study to shew thyself approved unto God, a workman that needeth not to be ashamed, rightly dividing the word of truth.
Raamattua lukiessa tulee olla tietoinen, kuka puhuu ja kenelle ja milloin. Ei pidä lainata Jaakobia ja Matteusta ja Apostolien tekojen alkua kasteasioissa. Jeesus opetti kuningaskunnan evankeliumia. Vasta Paavalille hän paljasti uuden pelastussuunnitelmansa, uudestisyntymisen yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen; saamme ikuisen elämän sinetin, emme voi koskaan menettää pelastustamme tässä kirkon ajassa.
Heti kun meidät uskovat krtistityt on temmattu ylös, ehkä jo lähipäivinä, pelastuminen muuttuu taas. Silloin ei enää pelastu pelkällä uskolla. Todennäköisesti joutuu suostumaan mestattuna kuolemiseen, kun kieltäytyy pedon merkistä ja pedon palvomisesta. Voi olla, että siinä ajassa täytyy ottaa kaste. En ole varma. Kuunnelkaa hyviä opettajia, ei siis suomalaisia eikä ainakaan tässä ketjussa mainittua kahta. Ja lukekaa Raamattua. Opetelkaa englanti niin hyvin, että voitte lukea King James Biblea. Hankkikaa KJB paperiversiona. Nettiraamatut todennäköisesti poistetaan pian uskovien ylöstempauksen jälkeen. - Anonyymi
Miksi nostaa kuus vuotta vanhaa aloitusta esiin !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1323837- 851895
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151761Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541412Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1271301Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi371279VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu971260- 701156
- 691033
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k103999