Niin, siis tämä kysymys koskee pääasiassa naisia. Minulla on sellainen tilanne, että olen muuten täysin normaali mies mutta minulla on toisessa kädessäni synnytyksessä (ilmeisesti hapenpuutteesta) aiheutunut vamma, jonka seurauksena käsi on leikattu ollessani pikkulapsi ja siinä on vain neljä sormea. Sitä on vaikea kuvailla, mutta kädessä on siis selvä fyysinen, huomattava vamma. Käsivarsi on normaali, normaalin pituinen ja siinä on voimaakin melkein yhtä paljon kuin vasemmassa kädessä. Ainoastaan itse käsi on vammautunut. Käyn salilla normaalisti ja pystyn elämään ihan normaalia elämää vammasta huolimatta. Minua ei ole koskaan asiasta kiusattu, mutta huomaan kyllä ihmisten tuijottavan kättäni, jos sen huomaavat. Käytännössä kukaan ei uskalla asiasta mitään kysyä.
Olen nyt tavannut netin kautta ihanan naisen, jonka kanssa olemme tavanneet nyt kolme kertaa ja meillä tuntuu synkkaavan todella hyvin. Mutta nyt minun pitäisi paljastaa hänelle tuo fyysinen vikanie nnen kuin menemme yhtään syvemmälle suhteeseen, koska en halua huijata häntä ja ennen pitkää se paljastuu kuitenkin. Miten te naiset suhtautuisitte tällaiseen asiaan? Kaverini ja perheeni eivät tietenkään pidä asiaa minään, mutta kyllä minä tiedän, että se on ulkopuolisille jotain muuta kuin ei mitään. Haluaisin mielelläni rehellisiä vastauksia., kestän kyllä totuuden.
Miehen fyysinen vamma, kysymys naisille
20
422
Vastaukset
- Sanni45
Ei se nainen sinun sormiesi lukumäärään ole tykästynyt. Mikset anna asian olla ja anna hänen huomata se itse sitten jossain vaiheessa. Jos kyselee miksi et ole kertonut (mitä mielestäni ei edes toisen kuulua kysyä), niin ei kyllä arvoisesi silloin. Ei tuo sormen puuttuminen mitenkään kamala juttu ole.
- Nettideittailija
NIin, mutta jotenkin se vain minun mielestäni olisi rehellisempää kertoa asia ihan suoraan. Asia on varmasti isompi omassa päässäni, mutta silti. En pitäisi tuollaista asiaa mitättömänä, jonka voi vaan "jättää mainitsematta".
- Sanni45
Nettideittailija kirjoitti:
NIin, mutta jotenkin se vain minun mielestäni olisi rehellisempää kertoa asia ihan suoraan. Asia on varmasti isompi omassa päässäni, mutta silti. En pitäisi tuollaista asiaa mitättömänä, jonka voi vaan "jättää mainitsematta".
Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, ei hän silloin edes tuollaista mieti. Nyt tarkoitin sinua itseäsi. Olet tehnyt kärpäsestä härkäsen. Ei tuo muuta sinua ihmisenä mitenkään. Mutta hei, tämä on vain oma kantani. Pidän ihmisiä ihmisinä ja jokaisella on joku asia mikä vaivaa itseään, mutta ei kaikesta tarvitse numeroa tehdä. Jos nainen jättäisi sinut tuon vuoksi, niin siitä voisit numeron tehdä, sillä silloin on pelkkää ulkonäkökeskeisyyttä vain kehissä.
Jos olette tavanneet jo kolme kertaa, miten olet salannut vammasi tähän asti? Pitämällä kättä taskussa koko ajan? Jos homma kaatuu siihen, että hän saa tietää vammastasi, ei se suhde olisi toiminut terveellä kädelläkään. Kannattaa lyödä faktat tiskiin nyt, kun syvempiä tunteita ei ole vielä ehtinyt muodostumaan, mahdollinen ero kirpaisee vähemmän.
- Nettideittailija
Jep, kuten olen aikonutkin kertoa juuri tästä syystä, koska haluan olla rehellinen ennen kuin aletaan oikeaan suhteeseen. Enkä pidä kättä taskussa koko aikaa :D. Koska vamma on vain kämmenessä, on se aika helppo peittää ja monet ihmiset ihan oikeasti sanovat, että eivät ole huomanneet sitä pitkään aikaan minut tavattuani. Koska tällaiset vammat ovat aika harvinaisia, niin niihin ei varmasti osata kiinnittää huomiota kuten vaikkapa naamassa oleviin arpiin tai vastaaviin.
Jep, kuten olen aikonutkin kertoa juuri tästä syystä, koska haluan olla rehellinen ennen kuin aletaan oikeaan suhteeseen. Enkä pidä kättä taskussa koko aikaa :D. Koska vamma on vain kämmenessä, on se aika helppo peittää ja monet ihmiset ihan oikeasti sanovat, että eivät ole huomanneet sitä pitkään aikaan minut tavattuani. Koska tällaiset vammat ovat aika harvinaisia, niin niihin ei varmasti osata kiinnittää huomiota kuten vaikkapa naamassa oleviin arpiin tai vastaaviin.
Sitten ei muuta kuin deiteille, siitä se selviää, miten naisesi suhtautuu. Olen siis sitä mieltä, että kannattaa ottaa puheeksi. Joku voi pitää yhtä suurena esteenä seurustelulle kuin liian lyhyitä housun puntteja, mutta normaalilla järjellä varustettu ihminen osaa asian käsitellä, jos muuten kemiat kohtaa.
- Nettideittailija
Tätä minäkin toivon, että tämä ei olisi liian suuri asia hänelle. Ja jos on, niin sitten se vain on ja homma on ohi siinä tapauksessa. Missään nimessä en kuitenkaan pidä häntä ulkonäkökeskeisenä.
- Tavallinen-tapaus
Älä nyt vaan kuvittele että nainen hyväksyy sinut sellaisena. EI täysin terveet normi miehetkään naisille kelpaa. Siis tavis naisille. Ei lihaville naisillekkaan kelpaa vähän lihava mies vaan ne haluaa sporttisen juoksijan. Se nainen jättää nelisormisen miehen oitis.
- karambola
Olipa ikävä kommentti, mutta kertoo enemmän sinusta itsestäsi. Kyllä se niin on, että pienet ja pyöreät miehetkin haluavat kauniin ja hoikkarunkoisen naisen. Ei pidä kääntää miehisiä ajatuksia naisten vioiksi.
- satisfaction
Ihmiset löytävät puolisoita mitä erilaisimpien vajeitten kanssa, kukaan ei ole täysin terve. Osalla puutteet ovat näkyviä ja toisilla ei ja voivat olla yhtä lailla fyysisiä, psyykkisiä tai sosiaalisia. Kyllä sitä vaan rakastuu ihmiseen, ei hänen virheisiinsä. Pointti on se, kuinka itse pärjää niitten kanssa. Rehellinen kannattaa olla alkuunsa ja jos vastapuoli ei hyväksy tilaa, niin parempi tulla hyvin pian sekin selväksi.
- Rumateikelpaa
Ei kelpaa rumat. Itselläni rumuus on parisuhteet estävä sairaus. Vaikka kaikki raajat yms toimivatkin mutta jos syntyy rumaksi jää automaattisesti parisuhteiden ulkopuolelle. Ap.n täytyy olla komea koska on päässyt jo noin pitkälle. Komeilla ei silloin haittaa vaikka koko käsi puuttuisi.
- Nettideittailija
No jaa, aika normaalin näköinen olen. Ehkä joidenkin mielestä komea, joidenkin mielestä en.
- minun.mieli
Minua alussa oikeasti pelottais jos näkisin ja itse haluaisin, että etukäteen tietäsin siitä asiasta
- Nettideittailija
Ymmärrän kyllä pointtisi. Mutta Itse olen järkeillyt asian niin, että haluan tutustua ensin ihmiseen ja haluan hänenkin tutustuvan minuun nimenomaan ihmisenä, ilman mitään ennakkoluuloja. Jos hän tuntee minua jo ihmisenä ja pitää minusta, niin ehkä tuollainen vika on helpompi hyväksyä. Toivon ainakin näin.
- Nettideittailija
Viikonloppuna varmasti tapaamme taas, jolloin aion ottaa asian esille. Sittenpä sen näkee miten siinä käy.
- Reeta
Tottakai ihmiset kiinnittävät (ehkä hieman uteliaina) huomiota, kun jokin näyttää erilaiselle, kuin mihin he ovat tottuneet. Mutta ei se tarkoita, että he sitä pahalla tekisivät, tai että se heitä häiritsisi.
Mitä merkitystä suhteen kannalta ihan oikeasti tuollaisella asialla on. Jos mä rakastuisin, niin ei mua haittaisi, vaikka toiselta puuttuis koko käsi. Kunhan sydän ja aivot on paikallaan :)- 579701575
Monesti kun on makaillut lusikka asennossa on tuntunut että siinä olisi helpompi olla jos toinen käsi puuttuisi
- koollk
Kädessä on kai muutakin vikaa kuin että vain yksi sormi puuttuisi kuten täällä nyt kuvitellaan? Puuttuuko puoli kämmentä? Käsi ei pelaa kunnolla?
Nainenhan on varmasti huomannut sen jo mutta ei ole maininnut mitään?
Jos tosiaan puuttuu vain ja ainoastaan yksi sormi niin oletkohan itse ollenkaan valmis parisuhteeseen kenenkään kanssa jos tuollainen asia vaivaa sua niin valtavasti?- Nettideittailija
Kyllä käsi toimii, mutta sehän on siis leikattu aikoinaan kun olin pikkulapsi. Ei sillä ihan kaikkea pysty tekemään mitä terveellä kädellä, mutta kyllä se apukätenä toimii.
Tämä asia puhuttiin eilen läpi, ja häntä se ei kuulemma haittaa ollenkaan :). - koollk
Kyllä käsi toimii, mutta sehän on siis leikattu aikoinaan kun olin pikkulapsi. Ei sillä ihan kaikkea pysty tekemään mitä terveellä kädellä, mutta kyllä se apukätenä toimii.
Tämä asia puhuttiin eilen läpi, ja häntä se ei kuulemma haittaa ollenkaan :).Nonniin, aivan turhaan murehdit pikkuasiaa. En näe mitään syytä siihen miksi esim: mulle ei kelpaisi vastaavalla vialla oleva nainen vaikka eihän tuo mikään vika edes ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337313Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654430Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553473Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972134Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361783Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201731- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791495Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151436