Minihame ja kuuskymppinen nainen

Mitä mieltä olette, jos aikuinen (60v. tai yli) nainen pukeutuu minihameeseen ja hyvin paljastavaan toppiin?

471

12070

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinnostavampaa

      Ja tärkeämpää tässä iässä peittää kuin paljastaa, näin kyllä useimmiten.

      • Yllättävää kuinka paljon nykyvartalossa on sellaista mitä ei haluaisi muille näyttää ja jonka verhoaa mieluummin vaatteella.


    • Minun puolestani.
      Uskon sinulle sopivan hyvinkin minihameen ja paljastavan topin.

      • muotitietoinen

        ;DDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • oot.tosi.lihava
        muotitietoinen kirjoitti:

        ;DDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Ompa sulla monta leukaa ei kantsi laittaa toppia ja minihametta :(


      • oot.tosi.lihava kirjoitti:

        Ompa sulla monta leukaa ei kantsi laittaa toppia ja minihametta :(

        Entä ryppyiset kasvosi?
        Aiotko peittää senkin vanhana? Ja hanskat käteen, ettei rypyt näy ja paroni menetä seksihalunsa?


      • kaunisjahoikka
        Tellukka kirjoitti:

        Entä ryppyiset kasvosi?
        Aiotko peittää senkin vanhana? Ja hanskat käteen, ettei rypyt näy ja paroni menetä seksihalunsa?

        Itte oot kirjottanut et kun näät ton DD mieleen tulee kaksoisleuka ja kun on monta niin..
        Pukeudun säkkiin js laitan pussin päähän.


    • hehehehee

      Sovinistinen aloitus 😛

      Mitä mieltä sinä itse olet?

      Ilmeisesti sinun mielestäsi noin pukeutunut ja tuon ikäinen nainen synnyttää mielipiteitä 🙂
      Miksi?

      Onko puolipukeinen yli 6-kymppinen mies ok?
      Synnyttääkö yli 6-kymppisen miehen jonkunllainen pukeutuminen mielipiteitä sun mielestäsi?


      kyselee seksikäs, terve, hyväkuntoinen ja lämmin nainen 60

      • Älä nyt rupea heti tuomitsemaan tai lokeroimaan aloitustani, hahaa.

        Poikkeustapausta lukuunottamatta ei vaan sovi, vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen ja treenattu nainen. Siis minun mielestäni ja siksi kysyin mitä mieltä TE olette siellä ruudun takana.

        Minihame kuuluu nuoruuteen on mielipiteeni. En haluaisi ikäisteni miesten käyttävän napapaitaa tai korkeakorkoisia kenkiä, kuten tehtiin 70-luvulla. Muutenkin paljon vaatteita, jotka olen jättänyt taakseni sen vuoksi, koska olen näin vanha.


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Älä nyt rupea heti tuomitsemaan tai lokeroimaan aloitustani, hahaa.

        Poikkeustapausta lukuunottamatta ei vaan sovi, vaikka olisi kuinka hyväkuntoinen ja treenattu nainen. Siis minun mielestäni ja siksi kysyin mitä mieltä TE olette siellä ruudun takana.

        Minihame kuuluu nuoruuteen on mielipiteeni. En haluaisi ikäisteni miesten käyttävän napapaitaa tai korkeakorkoisia kenkiä, kuten tehtiin 70-luvulla. Muutenkin paljon vaatteita, jotka olen jättänyt taakseni sen vuoksi, koska olen näin vanha.

        Mielestäni kyllä on niin, että jos ihminen itse viihtyy jonkun tyylisissä vaatteissa, niin se on hänen oma asiansa eikä muille kuulu yhtään mitään.
        Omanikäisteni ystävien kanssa olemme lämpimällä säällä ja sisätiloissa vähissä vaatteissa olleet aina ja olemme edelleen hamaan kuolemaamme saakka. Kauniita olemme toistemme silmissä aina.

        Muutenkin toimin niinkuin tahdon. Nauran pilkallisesti, jos joku haluaa mun tekevän jonkun keksimänsä sovinnaisuuden vuoksi jotakin tai olemaan tekemättä.
        Itse esimerkiksi teen hyötyliikuntalenkkejä pyöräillen tai kävellen reppu selässä ja urheilulliset vaatteet päälläni. Ja tulomatkalla punaposkisena piipahdan kaupassa - jopa kaupungin keskustassa. Tällaisenkin pukeutumisen&toiminnan jotkut tuomitsevat vallan sopimattomana. Eivät koskaanikinä menisi kaupungin keskustan liikkeisiin tuon näköisenä.
        Asiasta viidenteen oli ihan hilkulla, etten sinua olisi siellä Porvoossa järkyttämässä pukeutumisellani. Nimittäin varasin muutama vuos takaperin Hornhattulasta rakenteilla olevan rivarin. Mutten sitten ostanutkaan, kun siellä alueella oli kovin huonosti palveluita lähimaillakaan. Mikä asuinalue Porvoossa on paras?


      • hehehehee kirjoitti:

        Mielestäni kyllä on niin, että jos ihminen itse viihtyy jonkun tyylisissä vaatteissa, niin se on hänen oma asiansa eikä muille kuulu yhtään mitään.
        Omanikäisteni ystävien kanssa olemme lämpimällä säällä ja sisätiloissa vähissä vaatteissa olleet aina ja olemme edelleen hamaan kuolemaamme saakka. Kauniita olemme toistemme silmissä aina.

        Muutenkin toimin niinkuin tahdon. Nauran pilkallisesti, jos joku haluaa mun tekevän jonkun keksimänsä sovinnaisuuden vuoksi jotakin tai olemaan tekemättä.
        Itse esimerkiksi teen hyötyliikuntalenkkejä pyöräillen tai kävellen reppu selässä ja urheilulliset vaatteet päälläni. Ja tulomatkalla punaposkisena piipahdan kaupassa - jopa kaupungin keskustassa. Tällaisenkin pukeutumisen&toiminnan jotkut tuomitsevat vallan sopimattomana. Eivät koskaanikinä menisi kaupungin keskustan liikkeisiin tuon näköisenä.
        Asiasta viidenteen oli ihan hilkulla, etten sinua olisi siellä Porvoossa järkyttämässä pukeutumisellani. Nimittäin varasin muutama vuos takaperin Hornhattulasta rakenteilla olevan rivarin. Mutten sitten ostanutkaan, kun siellä alueella oli kovin huonosti palveluita lähimaillakaan. Mikä asuinalue Porvoossa on paras?

        Porvoon keskikaupunki alue on paras ja kallein. Mitä lähempänä toria se parempi. Om niitä jokirannassa siistejä luukkuja Näsissä, kuten myös Haikkooseen on rakennettu miljoonan euron omakotitaloja. Jos olisit muuttanut Hornhattulaan, olisimme törmänneet varmasti kävelylenkeillämme. Käyn siellä suuunnassa ja ihan samanlailla punaposkisena menen kauppaan, apteekkiin tai syömään ravintolaan. Ei tarvitse hienostella tai välillä käydä suihkussa.

        Minusta ihan tuntuu siltä, että ei kukaan voi viihtyä minihameessa. Eikö siinä saa olla tarkkana miten istuu ja kävellessä repiä helmaa alemmas? Melko kylmä vaate etenkin, kun vanhemmiten palelee muutenkin. Kaikki halukkaat saavat vapaasti pitää, en ole mikään moralisoija.


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Porvoon keskikaupunki alue on paras ja kallein. Mitä lähempänä toria se parempi. Om niitä jokirannassa siistejä luukkuja Näsissä, kuten myös Haikkooseen on rakennettu miljoonan euron omakotitaloja. Jos olisit muuttanut Hornhattulaan, olisimme törmänneet varmasti kävelylenkeillämme. Käyn siellä suuunnassa ja ihan samanlailla punaposkisena menen kauppaan, apteekkiin tai syömään ravintolaan. Ei tarvitse hienostella tai välillä käydä suihkussa.

        Minusta ihan tuntuu siltä, että ei kukaan voi viihtyä minihameessa. Eikö siinä saa olla tarkkana miten istuu ja kävellessä repiä helmaa alemmas? Melko kylmä vaate etenkin, kun vanhemmiten palelee muutenkin. Kaikki halukkaat saavat vapaasti pitää, en ole mikään moralisoija.

        Kaunis on Porvoo ja kalliita ovat asunnot. Harkinnassa on edelleen muutto sinne.
        Hyvä tietää, ettet pahalla silmällä katsoisi mua kaupassa lenkkivaatteissa ja pyöräilykypärääkään en ota pois päästäni. En kylläkään seuraile, millä silmällä ostoksia kerätessäni mua katsovat. Kerran yks mies tupsahti kysymään, mistä olen ostanut kypäräni - vastauksen saatuaan selitti, että on hyvännäköinen. Jäin miettimään hetkeksi, että ihastuiko mun reippaaseen olemukseeni vai onko kypäräni todella erityisen hyvännäköinen. Kysyin tyttäriltäni mielipidettään asiasta ja naurahtivat ovelan näköisinä.
        Niin ja siis hiki ei haise heti vaan vasta sitten, kun bakteerit siinä vaikuttavat.

        Viihdyin mainiosti minihameessa, jonka ostin Stockmannilta alle 2-kymppisenä. Minihameeni oli tummansininen, kapea ja hyvää kangasta - kalliskin. Sen kanssa ostin ja pidin pikkukukallista pitkähihaista paitapuseroa. Oikein tykkäsin siitä asusta. Ei tarvinnut nykkiä helmaa vaan laadukasta kangasta kun oli, niin hyvin pysyi paikoillaan. Eikä minihame nyt niin kamalan lyhyt ole. Ja käyttäydyn hillitysti nykyään ja nuorenakin, ja silloin oli tapana istuessa jalat pitää sievästi eikä mitään womanspreadingiä harrastettu. Luokkakuvissa näkyy, miten tytöt istuvat jalat tiukasti yhdessä ja samaan suuntaan. Näin
        https://www.google.fi/search?q=lukio luokkakuva 1969&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj-4OaUiOraAhUIjiwKHbgIDGMQsAQINA&biw=1920&bih=970#imgrc=F7m1NMTBV0QwCM:


      • hehehehee kirjoitti:

        Kaunis on Porvoo ja kalliita ovat asunnot. Harkinnassa on edelleen muutto sinne.
        Hyvä tietää, ettet pahalla silmällä katsoisi mua kaupassa lenkkivaatteissa ja pyöräilykypärääkään en ota pois päästäni. En kylläkään seuraile, millä silmällä ostoksia kerätessäni mua katsovat. Kerran yks mies tupsahti kysymään, mistä olen ostanut kypäräni - vastauksen saatuaan selitti, että on hyvännäköinen. Jäin miettimään hetkeksi, että ihastuiko mun reippaaseen olemukseeni vai onko kypäräni todella erityisen hyvännäköinen. Kysyin tyttäriltäni mielipidettään asiasta ja naurahtivat ovelan näköisinä.
        Niin ja siis hiki ei haise heti vaan vasta sitten, kun bakteerit siinä vaikuttavat.

        Viihdyin mainiosti minihameessa, jonka ostin Stockmannilta alle 2-kymppisenä. Minihameeni oli tummansininen, kapea ja hyvää kangasta - kalliskin. Sen kanssa ostin ja pidin pikkukukallista pitkähihaista paitapuseroa. Oikein tykkäsin siitä asusta. Ei tarvinnut nykkiä helmaa vaan laadukasta kangasta kun oli, niin hyvin pysyi paikoillaan. Eikä minihame nyt niin kamalan lyhyt ole. Ja käyttäydyn hillitysti nykyään ja nuorenakin, ja silloin oli tapana istuessa jalat pitää sievästi eikä mitään womanspreadingiä harrastettu. Luokkakuvissa näkyy, miten tytöt istuvat jalat tiukasti yhdessä ja samaan suuntaan. Näin
        https://www.google.fi/search?q=lukio luokkakuva 1969&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwj-4OaUiOraAhUIjiwKHbgIDGMQsAQINA&biw=1920&bih=970#imgrc=F7m1NMTBV0QwCM:

        Sinun reipas olemuksesi suorastaan huokuu kirjoituksistasi, joten siihen se tapaamasi mies ihastui, luulen ma.

        Aivan mahtavia kuvia linkitit, pakko oli kaivaa vanhat albumit esiin ja vähän nostalgisoida. Tippa siinä tuli linssiin, sinun syytäsi pikku ilkimys, nyyh!


    • paksut.varpaankynnet

      Ei se minusta sovi. Pitää olla ainakin polveen saakka hame ja jos topilla tarkoitat napapaitaa, niin ei, ainakin vyötärölle ja yli hameen vyötärönauhan ainakin 5 cm.
      Jaa miksei, no siksi, kun nahka on ryppyinen. Jos ei jaloissa, niin naamassa tai ainakin kämmensyrjissä. Vaikka olisi lihaksia, niin se nahka.

      • Bengalitikku

        Jos on nätit laskutelineet voi minikin käydä. Mutta jos on luisevat pattipolvet ja runsaasti suonikohjuja,niin ja sääret eivät ole kovin suorat, niin silloin enemmän on vähemmän. Ja tässä asiassa ei ole ikärajaa.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Jos on nätit laskutelineet voi minikin käydä. Mutta jos on luisevat pattipolvet ja runsaasti suonikohjuja,niin ja sääret eivät ole kovin suorat, niin silloin enemmän on vähemmän. Ja tässä asiassa ei ole ikärajaa.

        Ei varmaan minkään vaatteen käytössä ole mitään yläikärajaa, mutta silti ihmisillä on näkemykset minkäikäisenä ei ainakaan itse pitäisi enää jotain vaatetta.


      • paksut.varpaankynnet
        Samaa mieltä rypistymisestä, ei iho enää ole yhtä kimmoisa ja vaikka ei olisi ylipainoa tai mitään sairautta, silti vanheneminen ei paranna ulkonäköä. Päinvastoin!


      • Bengalitikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei varmaan minkään vaatteen käytössä ole mitään yläikärajaa, mutta silti ihmisillä on näkemykset minkäikäisenä ei ainakaan itse pitäisi enää jotain vaatetta.

        Vastavuoroisesti, voisi kysyä miesten shortseista tai capreista. Kelle käy, kelle ei. Karvaiset sääret vai ei. Muistatteko salihousut ja niiden kanssa vyötärölaukun?
        Minusta jokin tilaisuus edellyttänee jotain näkemystä tai erityistä itsekritiikkiä, etikettiäkin.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Vastavuoroisesti, voisi kysyä miesten shortseista tai capreista. Kelle käy, kelle ei. Karvaiset sääret vai ei. Muistatteko salihousut ja niiden kanssa vyötärölaukun?
        Minusta jokin tilaisuus edellyttänee jotain näkemystä tai erityistä itsekritiikkiä, etikettiäkin.

        Kyllä shortsit sopivat, sekä miehille että naisille. Onhan teini-ikäisillä jätkillä jo karvoja säärissä, eikä niiltäkään sen vuoksi pidä kieltää. Nuo caprit taitaa olla sellaiset vähän pidemmät shortsit, itse en laittaisi vaan shortsit on shortsit ja pitkät housut on housut.

        Salihousut olivat aivan helvetinmoinen keksintö, kun kaikkein isoimmat miehet pitivät niitä, kun kaupoista ei löytynyt muita housuja. Siis hirveät! Samoin se vyötärälaukku, en pidä yhtään enkä varmasti koskaan käyttäisi!


      • Bengalitikku

        Muistan istuneeni junassa joskus sata vuotta sitten Hesan asemalla. Junan viertä käveli nuorukainen niin iloisen, vapautuneen oloisesti: atleettipaita ja salihousu. Kesä oli tullut. Kyllä se enemmän viritti hyväntahtoista hymyä kuin paheksuntaa.


      • Avartukaa

        Onneksi tämä elämä ja maailma ei mene ja etene kenenkään pitämisten ja tykkäämisten mukaan ja varassa. "Salihousut" liian isolla miehellä ovat ihan hirrrveät, mutta entäpä jos hänelle ei mahdu mitkään muut tai ei ole varaa hankkia muun laisia?


    • satu

      Kyllä minihame ja paljastavat topit ovat nuorten vaatetusta. Ei se riitä, että on solakat sääret ja hyvä rintavarustus, ihon täytyy myös olla sileä ja kimmoisa moisiin paljastuksiin ja sitähän se ei enää monellakaan näille kymmenille päässeille ole.

      Jokainen ottakoon pihallaan, parvekkeellaan ja uimarannalla aurinkoa sellaisissa vetimissä kuin niissä voi, mutta kyllä minun mielestäni ihmisten ilmoille lähdettäessä mieluummin peitellään kuin paljastellaan strategisia paikkoja.
      On paljon naisellisemman näköistä.

      • Samaa mieltä ja vielä, kun itse matkustelen paljon, olen huomannut vanhemmiten vetäytyväni hieman syrjemmäs, enkä ole ihan eturivissä uima-altaalla.


    • Tässä yksi kommenttini edellisen seksi-aloituksen aiheeseen:

      "Päivällä Dr.Pol:in kollega, Brenda.
      Työnsi kätensä Lehmän pyllyyn.
      Syvemmälle kuin Kyynär-Päätä myöten.
      Brenda ei ole koskaan tykännyt tuosta operaatiosta.
      Lehmätkään eivät aina ole.
      Seksi-Leluna Brendalla oli todella pitkä-hihainen muovi-hansikas.
      -
      Dr.Pol ja Brenda ovat esi-kuvina Suomalaisessa Tosi-Tv-sarjassakin."

      H.

      • Vastauksesi synkkaa tosi hyvin yhteen Tellukan vastauksen kanssa. Olette kuin luotuja toisillenne!


      • Ohjelmassa oli myös toisinaan nätti, hoikka, pieni-kätinen Vetrinääri.
        Kyllähän se aina muistoja mieleeni tuo.
        Värähdellen.

        H.


      • opladii
        hunksz kirjoitti:

        Ohjelmassa oli myös toisinaan nätti, hoikka, pieni-kätinen Vetrinääri.
        Kyllähän se aina muistoja mieleeni tuo.
        Värähdellen.

        H.

        Häirikkö ja täysi idiootti kirjoituksinesi. kuka sinulle vanha ukko haluaa mitään näyttää edes kiusaksi. se on oman aivokapasiteettisi onnetonta tuotetta :D


    • ö-Öö

      Voi olla ok.

      Toisaalta voi olla melkoinen ympäristönrumentaja. Sinällään se ja sama, mitä kledjuja kellään päällä.

      Mua enenpi ärsyttää terasseilla ilman paitaa heiluvat loiseläkeläispummiukot, jotka kuvittelee olevansa jotain adonikseja. Näitä siis näkee kaljapaareissa suomessa, mutta vähintään saman verran "ulkomaisissa turistikohteissa". Kyllähän suomalainen mies on komea ja suomalainen nainen seksikäs. Vaan, ei noilla kledjuilla flaksi kyllä käy.

      Noin mainiten. Just satuin näkemään yhden seitenkymppisen sukulaisen face-saitin kuvan. Se oli pukeutunut munamieheksi...... Mitä lie mimmi ajatellut, hankala käsittää.

      =DW=

      • paksut.varpaankynnet

        Eikä yli 60 miehelle käy tiukka paita, kireet farkut joissa vyö kiristetty niin, että se maha pullahtanut vyön yli ja ne farkut siellä nivusissa. Ja ne miesten harmaat avokkaat. Se ei käy, se ei kertakaikkiaan käy. Niin tai keltaiset paksut varpaankynnet niissä ruskeissa sandaaleissa.


      • Jokainen saa pitää päällään mitä tahtoo ja suomalaiset kuulemma näkevät liikaakin vaivaa siitä mitä mahdollisesti muut ajattelevat heistä?

        Ei ole kaunista katseltavaa terassi-ikämiehetkään. Varsinkaan kun puolikuurot vielä huutavat niin kovaan ääneen. Se paidan riisumisrituaali on varmaan jotain yhdistämistä kaksi asiaa, otetaan aurinkoa kaljaterassilla ja samalla ryypätään. Ihan hirveän näköistä touhua.

        Äitini kysyi minulta monasti onko joku vaate hänelle liian nuorekas, useimmiten sanoin ettei ole. Nykyään rouva vaatii makutuomaria ja kysyy mielipidettäni omista vaatteistaan, enkä toivoisi hänen laittavan minihametta päälleen. Kaikella kunnioituksella.


      • Bengalitikku

        Niin jäi käsittelemättä paljastava toppi. Vähän paikasta kiinni, missä liikkuu.
        Sivusta olen kuunnellut, kun rinnattomia naisia on häirinnyt rintavien naisten rinnat. Minkä kukin kokee kiusalliseksi toisissa, on mielenkiintoista.
        Ihmisten estoisuus, muiden paheksunta jne. Mistä se kertoo?
        Itse pukeudun julkisovinnaisesti. Tilanteen mukaan. Omissa oloissa eri juttu.
        Helteellä ei voi pitää mitään telttaa päällä, mikä on toinen ääripää pukeutumisessa. Pyöräily hihattomassa topissa on vähän vaikeaa, kun kuitenkin haluaa aurinkoa käsivarsiin. Miehet voivat pyöräillä yläpää paljaana
        eihän siinä mitään. Mutta jos naisen toppi on syväänuurrettu, niin voiherranjestaskauheaakamalaa..


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Niin jäi käsittelemättä paljastava toppi. Vähän paikasta kiinni, missä liikkuu.
        Sivusta olen kuunnellut, kun rinnattomia naisia on häirinnyt rintavien naisten rinnat. Minkä kukin kokee kiusalliseksi toisissa, on mielenkiintoista.
        Ihmisten estoisuus, muiden paheksunta jne. Mistä se kertoo?
        Itse pukeudun julkisovinnaisesti. Tilanteen mukaan. Omissa oloissa eri juttu.
        Helteellä ei voi pitää mitään telttaa päällä, mikä on toinen ääripää pukeutumisessa. Pyöräily hihattomassa topissa on vähän vaikeaa, kun kuitenkin haluaa aurinkoa käsivarsiin. Miehet voivat pyöräillä yläpää paljaana
        eihän siinä mitään. Mutta jos naisen toppi on syväänuurrettu, niin voiherranjestaskauheaakamalaa..

        Bengali
        Minkälainen on paljastava toppi? Ei sen ole pakko olla syväänuurrettu.
        Itse pidän hihattomia toppeja ja niiden alla kapeaolkaimisia liivejä.
        Rintaleikkauksen jälkeen oli onni ja autuus laittaa kevyttä ylle kesällä.
        Itseasiassa ostan superkauniita rinsikoita.
        Antaa tämänaikäisen naisen liivin olkainten näkyä. Pistän vielä tarratatskan.
        Ketäpä se haittaa.


      • Bengalitikku

        Ei haittaakaan.
        Mutta mietis, kun ajan maasturilla, niin kaik on tarjottemella vastaantulijalle.
        Kuivaharjoittelen kotona peilin edessä, ettei näkymä ole liian avara, sanoisinko antava. Siis missä kehtoo.
        Juu, rintsikoiden täytyy olla nätit!


      • 2lesken kirjoitti:

        Bengali
        Minkälainen on paljastava toppi? Ei sen ole pakko olla syväänuurrettu.
        Itse pidän hihattomia toppeja ja niiden alla kapeaolkaimisia liivejä.
        Rintaleikkauksen jälkeen oli onni ja autuus laittaa kevyttä ylle kesällä.
        Itseasiassa ostan superkauniita rinsikoita.
        Antaa tämänaikäisen naisen liivin olkainten näkyä. Pistän vielä tarratatskan.
        Ketäpä se haittaa.

        Minua haittaa ne naisten rintaliivien olkainten näkyminen. Anteeksi nyt vaan, kun olen näin rajoittunut ja suvaitsematon.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Minua haittaa ne naisten rintaliivien olkainten näkyminen. Anteeksi nyt vaan, kun olen näin rajoittunut ja suvaitsematon.

        Porvoo
        Et voi olla tosisas.
        Jos daamisi laittaa kauniit kapeaolkaimiset pitsirintaliivit ylleen ja siihen päälle spagettiolkaimisen topin.
        Liivien olkainten kuuluukiin näkyä tällaisessa pukeutumisessa. Ne ikäänkuin ovat toistensa lomissa.
        Paroni on vanhanaikainen. Ou mai gaad.


      • 2lesken kirjoitti:

        Porvoo
        Et voi olla tosisas.
        Jos daamisi laittaa kauniit kapeaolkaimiset pitsirintaliivit ylleen ja siihen päälle spagettiolkaimisen topin.
        Liivien olkainten kuuluukiin näkyä tällaisessa pukeutumisessa. Ne ikäänkuin ovat toistensa lomissa.
        Paroni on vanhanaikainen. Ou mai gaad.

        Kyllä mää oon tosi old-fashion ja konservatiivinen. Voi olla että ne pitsihepeneet aiheuttavat reagointia, herkkä ihminen kun kerran olen. Muistan armeijassa kun olimme marssimassa, niin pelkkä naisen polkupyörän näkeminen riitti kiihottumiseen.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä mää oon tosi old-fashion ja konservatiivinen. Voi olla että ne pitsihepeneet aiheuttavat reagointia, herkkä ihminen kun kerran olen. Muistan armeijassa kun olimme marssimassa, niin pelkkä naisen polkupyörän näkeminen riitti kiihottumiseen.

        Porvoo
        Kum vaimosi pukee pitsihepenet. ethän näe kuin hänet.
        Muita naisia ei ukkomiehen ole sopivaa tiirailla.
        Vai on munamankeli saanut hormonit hyrräämään.
        Eikö armeijassa anneta jotain jarrua, ettei mene ihan mahottomaksi.


      • 2lesken kirjoitti:

        Porvoo
        Kum vaimosi pukee pitsihepenet. ethän näe kuin hänet.
        Muita naisia ei ukkomiehen ole sopivaa tiirailla.
        Vai on munamankeli saanut hormonit hyrräämään.
        Eikö armeijassa anneta jotain jarrua, ettei mene ihan mahottomaksi.

        Kotioloissa pitsit ovat erittäin mukavia ja kauniita, mutta en toivoisi näkeväni niitä esim. työpaikalla, koska on vaikea olla katsomattan naisen rintavarustusta, jos hänellä todella on sellainen ja paljastavissa topeissa, joita joutuu koko ajan nostelemaan ettei kaikki näy. Ja minulle tulee kylmä hiki, kun yritän katsoavaan silmiin ja silti rintsikat ovat osittain näkyvissä ja mieleni laukkaa kaikessa muussa kuin työnteossa ja sanat menevät sekaisin ja tulee kuuma. Lähellä työpaikkakiusaamista?

        Ei armeijassa mitään jarrua syötetä, se on urbaani leganda ja on tarkistettu niiltä , jotka olivat keittiöllä töissä. Miehen evoluutio on vaan sellainen, että naaraat kiinnostavat ja mitä vähäpukeisempi ne ovat sen kiinnostavampia (tiettyyn ikään saakka).


      • Bengalitikku

        Elikkäs, jos tulisimme grillijuhliisi naistenpyörällä pitsitopeissa ja minihameissa, pyörisikö sulla silmät kuin hedelmäpeli?
        Hihhih


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Minua haittaa ne naisten rintaliivien olkainten näkyminen. Anteeksi nyt vaan, kun olen näin rajoittunut ja suvaitsematon.

        täytyy sanoo että muakin haittaa
        itse en laittaisi sellasta toppia päälle josta näkyy rintsikoitten olkaimet
        mieluummin sitten olkaimettomat liivit
        jos täytyy olla naru toppi päällä.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Elikkäs, jos tulisimme grillijuhliisi naistenpyörällä pitsitopeissa ja minihameissa, pyörisikö sulla silmät kuin hedelmäpeli?
        Hihhih

        Bengalitikku
        Kyllä pyörisi silmät päässä ja tuskinpa saisin edes sanaa suustani, kun ihmettelisin mikä amatsoonien hyökkäys oikein on menossa.


      • viivatiina kirjoitti:

        täytyy sanoo että muakin haittaa
        itse en laittaisi sellasta toppia päälle josta näkyy rintsikoitten olkaimet
        mieluummin sitten olkaimettomat liivit
        jos täytyy olla naru toppi päällä.

        viivatiina
        Ehdin jo ajatella, että olenko todellakin ainoa vanhanaikainen ja liian tiukkamoraalinen?. Kiitos sinulle sivustatuesta ja minun mieleisestä kommentista.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        viivatiina
        Ehdin jo ajatella, että olenko todellakin ainoa vanhanaikainen ja liian tiukkamoraalinen?. Kiitos sinulle sivustatuesta ja minun mieleisestä kommentista.

        ole hyvä vaan
        en oo silti kylläkään vanhanaikainen
        ja joskus vähän liiankin löysämoraalinen
        mutta ihan kiva että kuulla että munkin kommentti on joskus jonkun mieleen.


    • Mikä ettei jos muutoin sopii tyyliin. Itseäni en voisi minihameessa nauramatta katsella :D.

      • Kaikissa asioissa uhkarohkeus tai muille näyttäminen, että teen mitä tahdon ei välttämättä toimi, siis kaikille.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kaikissa asioissa uhkarohkeus tai muille näyttäminen, että teen mitä tahdon ei välttämättä toimi, siis kaikille.

        Nii..........voi olla. Kait sitä on jokkain lailla riippuvainen toisten mielipiteistä.
        Jos rehellisisä ollaan minusta kuitenkin minihame kuuskymppisellä on kyllä aika mauton. Toki Jollekin Aira Samulinille sopii :):


      • siilenämää kirjoitti:

        Nii..........voi olla. Kait sitä on jokkain lailla riippuvainen toisten mielipiteistä.
        Jos rehellisisä ollaan minusta kuitenkin minihame kuuskymppisellä on kyllä aika mauton. Toki Jollekin Aira Samulinille sopii :):

        Sopii, sopii...joillekin. Poikkeus vahvistaa säännön.


    • mimmimum-..mi

      Minihame sopii rocktädille esiintymisasuksi hienosti ....esim. Tina Turnerille yli 70vuotiaanakin...mutta kyllä itsellä se polvipituus on riittävän lyhyt...vaikka jaloissa ei olekaan kohjuja .... minisortseissakin nuorena kuljettiin... mutta itsekritiikkiä pitää vähäsen olla pukeutumisessakin...jos lähtee ihmisten ilmoille... Eipä silti ...ei minusta liian paljasteleva asu ole nuorellakaan aina sopivaa.

      • Tuo itsekritiikki on hyvä sana pukeutumisen, koska voihan kuka tahansa laittaa päällensä mitä tahansa, mutta kannattaa ehkä hieman punnita asioita onko se sopivaa. Mielestäni suomalaisista esim. Paula Koivuniemellä ja Katri Helenalla on aina ollut pukeutuminen kohdillaan.

        Nuorten pukeutumisesta olen samaa mieltä kuin Pirkko Arstila kolumnissaan, jossa kerrottiin ettei kaikkien kumpujen, kumpareiden ja salaisten solien tarvitse näkyä.


    • Älä yllytä, ei ihmisiä saa pelotella.

      • On sinulla varmaan joskus ollut vappuna minihame?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        On sinulla varmaan joskus ollut vappuna minihame?

        Jos on ollutkin, niin olen ollut reippaasti alle kuuskymppinen.


      • Ancie kirjoitti:

        Jos on ollutkin, niin olen ollut reippaasti alle kuuskymppinen.

        Pitäisiköhän meikäläisen kokeilla taas pitkästä aikaa sinistä vakosametti bleiseriä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Pitäisiköhän meikäläisen kokeilla taas pitkästä aikaa sinistä vakosametti bleiseriä?

        No tuota noin, mieti vielä, jos kokeilet niin kotona.
        Minulla on ollut seitkytluvun loppupuolella pitkä sininen samettitakki.
        Voi taivas, mahtoi se olla kauhia näky.


      • Ancie kirjoitti:

        No tuota noin, mieti vielä, jos kokeilet niin kotona.
        Minulla on ollut seitkytluvun loppupuolella pitkä sininen samettitakki.
        Voi taivas, mahtoi se olla kauhia näky.

        Oltaisiin oltu tyylikäs pari silloin menneisyydessä sinisine takkeinemme. Itsellä oli vielä siihen asukokonaisuuteen suorat leveälahkeiset ruskeat housut, jonka lahkeet työnnettiin bootsien sisään, siten että etupuoli jäi lontolle saappaan päälle.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Oltaisiin oltu tyylikäs pari silloin menneisyydessä sinisine takkeinemme. Itsellä oli vielä siihen asukokonaisuuteen suorat leveälahkeiset ruskeat housut, jonka lahkeet työnnettiin bootsien sisään, siten että etupuoli jäi lontolle saappaan päälle.

        Nyt ei voi muuta kuin nauraa :)


    • Kyllä mielestäni kuusikymppinen voi pitää aika lyhyttä hametta, ei ihan pientä minä. riippuu tietysti siitä millaiset jalat on. Napapaitaa en suosittele.
      Mielestäni myös legginksit on kamalat lihavalla oli minkä ikäinen hyvänsä, jos on vielä liian tiukka ja lyhyt pusero. Itse voin laittaa legginksit pitkän tunikan kanssa.
      Ajan hammas on armoton, lihaville ja laihoille, ikä näkyy tavalla tai toisella.

      • Tuli vielä mieleen kuinka iltapäivälehdet hehkuttavat puolialastomien naisten rohkeutta. Vaatiiko rohkeutta vai mitä jos riisuu itsensä niin alastomaksi kuin suinkin.
        Muutama narupätkä siellä täällä, jopa saa heti kehuja kuinka rohkea on.
        Jos on niin hirveä tarve paljastella itseään niin miksi pukea päälleen lainkaan.


      • Olin muutama viikko sitten hautajaisissa ja sielläkin oli lyhyitä hameita vanhemmilakin naisilla ja ihan hyvin sopivat ja pukeutuivat soveliaasti. Kenelläkään ei ollut minihametta.

        Legginssit naisilla vievät seksihalut miehiltä, tämä vahvana kannanottona minulta. Jonkun tunikan kanssa menettelee just ja just, mutta pelkästään mieluummin ei.

        Ikä näkyy vaikka olisi kuinka nuorekas, niin vaan se on.


      • Prrrkl

        Herrranpieaksut sentään ja vielä rouvan kalossitkin! Mikä helweette siinä on että tuo iän näkyminen vaivaa ja rajoittaa joittenkin elämää niin s-tanasti? Miten jumaliste joku kajopää voi luulla että hänellä on kaikki maailman tieto pukeutumis-, mieltymys- ja makuaiheista ja vissiin kaikista muistakin. Jonkinlainen jumaluuskompleksi varmaan. Nuorekkuus ei sitäpaitsi tarkoita vain vaatetusta!


      • Prrrkl kirjoitti:

        Herrranpieaksut sentään ja vielä rouvan kalossitkin! Mikä helweette siinä on että tuo iän näkyminen vaivaa ja rajoittaa joittenkin elämää niin s-tanasti? Miten jumaliste joku kajopää voi luulla että hänellä on kaikki maailman tieto pukeutumis-, mieltymys- ja makuaiheista ja vissiin kaikista muistakin. Jonkinlainen jumaluuskompleksi varmaan. Nuorekkuus ei sitäpaitsi tarkoita vain vaatetusta!

        Ihmettelen samaa, miksi kaikkien olisi oltava niin nuorekkaita vaikka väkisin.
        Inhoan nuorekas sanaakin, jos joku kertoo minulle että olen nuorekas se tarkoittaa että oikeasti olen vanha, mutta en ihan rupsahtanut ;)
        Voihan sitä mielipiteensä kertoa vaikka tietääkin että makuja on yhtä monia kuin on pukeutujiakin. Ei tietenkään ihan kuin Arstila kamelinvarpaineen, sai kovaa kritiikkiä kerrottuaan julkisesti erään nuoren naisen pukeutumisesta.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Ihmettelen samaa, miksi kaikkien olisi oltava niin nuorekkaita vaikka väkisin.
        Inhoan nuorekas sanaakin, jos joku kertoo minulle että olen nuorekas se tarkoittaa että oikeasti olen vanha, mutta en ihan rupsahtanut ;)
        Voihan sitä mielipiteensä kertoa vaikka tietääkin että makuja on yhtä monia kuin on pukeutujiakin. Ei tietenkään ihan kuin Arstila kamelinvarpaineen, sai kovaa kritiikkiä kerrottuaan julkisesti erään nuoren naisen pukeutumisesta.

        Niin ja monilla on se väärä kuvitelma, että kun käyttää nuorekkaita vaatteita, niin mukamas niiden avulla saadaan sitä nuorentavaa vaikutusta. Eihän se niin mene, vaan väärään paikkaan väärin valitut vaatteet saattavat aiheuttaa hilpeyttä muissa kanssaihmisissä.


      • Hah-hah-haaa

        No eikö se ole hyvä että tämä norsunperäpääkasvoinen kansa nauraa edes joskus.


    • heikkiKola

      Passaa oikein hyvin . Minä olen henkisesti aikuinen joten mitään yllätystä ei paljastu tuollaisessa asussa .

      • Kysynpähänvaan

        Oletko koskaan nähnyt Mick Jaggeria minihameessa.


    • paksut.varpaankynnet

      Tuli tässä mieleen Katja Ståhlin jossain haastattelussa kertoneen, että hän ei ymmärtänyt miten kamalalta näyttää bikineissä. Nähtyään Selviytyjät sarjan, niin vasta sitten. Katja on kait 50.
      Pelkään pahoin että sitä malkaa omassa silmässä ei hevin huomaa.
      Ikääntyminen on persiestä jos ulkonäkö edellä menee.

      • Bengalitikku

        Viimeinen virke on painavaa tekstiä. 😎


      • Eikö Katja katso koskaan itseään peilistä bikinit päällä?


      • paksut.varpaankynnet
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Eikö Katja katso koskaan itseään peilistä bikinit päällä?

        Kokovartalopeili kotona voi olla vähän erilaisessa valaistuksessa, pehmeämpi, kuin säälimätön luonnonvalo Filippiineillä.
        Katjalla on hyvä huumorintaju. Olen pari jaksoa nähnyt Selviytyjistä.


      • paksut.varpaankynnet
        Bengalitikku kirjoitti:

        Viimeinen virke on painavaa tekstiä. 😎

        Eikö :) Todellisuudessa eiköhän meistä suurin osa halutessaan pukeutumisella osaa peittää mahdolliset virheet ja korostaa parhaita puoliaan.


      • Bengalitikku

        Niinpä - niin miehet kuin naiset.


    • Aikuinen.mummikin

      Jos haluat huomiota niin pistä mini,
      jos taa haluat olla tyylikäs unohda se.

      • Oletkorajoittunut

        Tyylikkyyteen vaikuttaa kokonaisuus ja habituksen yleisilme, ei hameen helman pituus. Ts. pitkä helma voi olla jopa tyylitön sellaisella, jolle mini sopii paljon paremmin.


      • Lähes poikkeuksetta juuri näin.


      • Bengalitikku

        Niin. Eihän tässä mistään "roiskeläpästä" puhuta. Meidän mini lienee vähän polven yläpuolella. Musta hame, mustat sukkikset ja mustat hieman korolliset kengät näyttävät yleensä kaikkien päällä hyvältä. Yläosassa jakku, neule, paitapusero, jopa tunika ja toimii.
        En kyllä halua mitään tanttatyyliä vielä. Enkä ota lausuntoja muilta pukeutumisessani. Eikä mitään katastrofeja, kardinaalikämmejä ole käynyt.
        Sitten minusta pitkät hulmuavahelmaiset hameet vaativat kantajaltaan myös jotain.
        Muutoin: minäkin voin poiketa ulkoiluvaatteissa lähikauppaan.


      • Twelvepoints

        Hyvä kommentti, täydellisesti totta.


      • Oh-hoh

        Siis "B-tikulle" nuo pisteet.


      • Bengalitikku

        Nyt punastuu hän...grazie.


      • paksut.varpaankynnet

        Komppaan. Tyylikkyyttä.


      • entinenope
        Oletkorajoittunut kirjoitti:

        Tyylikkyyteen vaikuttaa kokonaisuus ja habituksen yleisilme, ei hameen helman pituus. Ts. pitkä helma voi olla jopa tyylitön sellaisella, jolle mini sopii paljon paremmin.

        Vapaa-aikanaan jokainen pukeutukoon siten missä viihtyy. Kritisoijia löytyy aina. Työssä on eri asia. Siellä on noudatettava työpaikan koodia pukeutumisessa. Kouluissa ihmettelen rintojaan esitteleviä tyttölapsia ja nuoria napapaidoissa opettavia opettajia.


      • Kenensyykenensyy

        Ainakaan nuoria siitä ei voi syyttää jos aikuisilta, ohjaajilta ja opettajilta ovat jääneet pukeutumis- ja ilmeisesti monet muutkin koodit opettamatta ja selvittämättä, kertomatta ja käsittelemättä.


    • erottuujoukosta

      Naisilla on keinot näyttää minihameessa hyvältä. Tulee ekaksi mieleen Eini joka kohta 58. Ei kaunotar mutta esiintyessään ihan omg. Pukeutuminen näyttävästi ja siististi luo itsevarmuutta myös miehille.

      • kirjoitan

        Miksi ihmeessä ihminen ei voi tunnustaa fyysistä ikäänsä vaan yrittää naurettavalla tavalla usein näyttää ikäistään nuoremmalta. Tuo keinotekoisuus onnistuu todellakin harvalta ja harvoin. Puhutaan arvokkaasta kuolemasta, mutta olisi ehkä aiheellista puhua myös arvokkaasta tavasta elää!


      • Revisiitä

        En pidä kovinkaan arvokkaana tapana sitä, että arvioi toisten elämäntapaa ja -tyyliä omien rajoittuneitten, kulahtaneitten ja viime vuosisadalle pysähtyneitten ajatuksiensa ja ideoidensa pohjalta.


      • Eini on ihan tyylikäs 58v.


      • tyyliratkaisee
        kirjoitan kirjoitti:

        Miksi ihmeessä ihminen ei voi tunnustaa fyysistä ikäänsä vaan yrittää naurettavalla tavalla usein näyttää ikäistään nuoremmalta. Tuo keinotekoisuus onnistuu todellakin harvalta ja harvoin. Puhutaan arvokkaasta kuolemasta, mutta olisi ehkä aiheellista puhua myös arvokkaasta tavasta elää!

        Pullukka nuori tai vanha voi olla hyvän näköinen jos osaa pukeutua omalle vartalolleen edullisella tavalla ja omaa tyylitajun. Ei hyvä, huono, sopiva tai epäsopiva pukeutuminen ole iästä kiinni.


    • Mikä ihmeen tarve joillakin on kommentoida, määritellä, yleensäkään ilmaista mielipiteitä siitä mikä vaate sopii minkä ikäiselle naiselle ja mitä pitäisi piilottaa ja mitä esitellä julkisesti? Jokainen laittakoon ylleen mitä itseään miellyttää, mikä omasta mielestä sopii tilanteeseen ja sopii kropalle ja kokonaisuuteen iästä ja kiloista huolimatta.
      Madame Macron upeine säärineen näyttää fantastiselta lyhyissä koltuissaan ja nätin dekolllatagen esittely ei ole vain nuorille missityypeille. Jos on mitä esitellä ja osaa tehdä tyylikkäästi, niin mikäs siinä. Itsekritiikki ja oma maku, kokonaisuus ja suhteellisuuden taju tärkeitä. Ja sitten, toisilla on esteettistä silmää, toisilla ei. Ikä ei ole mikään tekijä. (Olen nähnyt kaupungilla liikkuessani ainakin yhtä monta nuorta naista joiden pukeutuminen ei miellyttänyt silmääni ottaen huomioon naisten ylipaino, tilanne jne) mutta periaatteessa minun puolestani jokainen pukeutukoon niinkuin lystää. Itse en ehkä laittaisi minihametta, mutta kylläkin lyhyehkön hameen (polven yläpuolelle) en siitä syystä etteikö se minulle sopisi vaan sen vuoksi että olen liian mukavuudenhaluinen ja minihame tekisi minusta liian tietoisen itsestäni ja siten epämukavan olon.

      • "Paloma.se.co"

        Muistaa sitten avata myös multa-säkit.
        Ettei penkeistä tule liian vahvaa kamaa. :)
        Minä sitten ajattelen pukeutumistasi(kin).

        H.


      • Minä.ainakin

        Se joka miniä haluaa käyttää,se on selvä viesti miehille että tule tule. Pimpukkaa halutaan näyttää,ei ihan julkisesti mutta kiusaksi. Eikö sellanen ihminen ole itsensäpaljastelija. Sama se onko nuori vai vanha miehet reakoi samalla tavalla,minä ainakin.


      • Minkäs-teet
        Minä.ainakin kirjoitti:

        Se joka miniä haluaa käyttää,se on selvä viesti miehille että tule tule. Pimpukkaa halutaan näyttää,ei ihan julkisesti mutta kiusaksi. Eikö sellanen ihminen ole itsensäpaljastelija. Sama se onko nuori vai vanha miehet reakoi samalla tavalla,minä ainakin.

        Niin koiraat ajattelevat juuri noin. Minkäs teet miesten ajatuksen juoksulle. Melko sovinistisesti ajattelevia useimmat heistä ja jos näkevät niukasti pukeutuneen naisen, niin heti ajattelevat, että kas vain, tarjolla on.


      • Kehitysviittaus

        "Minä ainakin" -tyypin kannattaa hankkia aikakone ja muuttaa sinne minne kuuluukin: pimeälle keskiajalle.


      • Kehitysviittaus kirjoitti:

        "Minä ainakin" -tyypin kannattaa hankkia aikakone ja muuttaa sinne minne kuuluukin: pimeälle keskiajalle.

        Minullakin on oikeus mielipiteeseen. Näyttele sinä vaan norsunvarvastas ihan niin paljon kuin tykkäät, minä en siitä pidä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minullakin on oikeus mielipiteeseen. Näyttele sinä vaan norsunvarvastas ihan niin paljon kuin tykkäät, minä en siitä pidä.

        Unohdit kirjautua ulos.


      • Paloma.se.co
        Tarkoitukseni ei ole määrittää minkälainen vaate sopiii kuuskymppiselle, vaan toivon kommentteja ja mielipiteitä asiasta. Kyllä minä joudun usein turvautumaan vaimoni näkemykseen omista vaatteista, viimeksi keskustelimme henkseleistä ja sain hänen hyväksyntänsä käyttää niitä.

        En ole seurannut rouva Macron pukeutumista, en osaa siitä sanoa, mutta ulkonäöllisesti minulle tulee jostakin kumman syystä Tove Jansson mieleen hänestä? Hänhän osasi ottaa ilon irti elämästä pukeutuen miehekkäästi. Jokainen pukeutukoon niinkuin lystää, samaa mieltä.


      • onpahann
        siilenämää kirjoitti:

        Minullakin on oikeus mielipiteeseen. Näyttele sinä vaan norsunvarvastas ihan niin paljon kuin tykkäät, minä en siitä pidä.

        No olipas taas moukkamainen vastaus. No, sellastahan se siilenän tyyli on... moukka mikä moukka.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Paloma.se.co
        Tarkoitukseni ei ole määrittää minkälainen vaate sopiii kuuskymppiselle, vaan toivon kommentteja ja mielipiteitä asiasta. Kyllä minä joudun usein turvautumaan vaimoni näkemykseen omista vaatteista, viimeksi keskustelimme henkseleistä ja sain hänen hyväksyntänsä käyttää niitä.

        En ole seurannut rouva Macron pukeutumista, en osaa siitä sanoa, mutta ulkonäöllisesti minulle tulee jostakin kumman syystä Tove Jansson mieleen hänestä? Hänhän osasi ottaa ilon irti elämästä pukeutuen miehekkäästi. Jokainen pukeutukoon niinkuin lystää, samaa mieltä.

        Samassa ketjussa saman nimimerkin kirjoittamaa ihan pienessä ajassa:

        """ Jokainen pukeutukoon niinkuin lystää, samaa mieltä."""

        """Legginssit naisilla vievät seksihalut miehiltä, tämä vahvana kannanottona minulta. Jonkun tunikan kanssa menettelee just ja just, mutta pelkästään mieluummin ei."""

        """Nuorten pukeutumisesta olen samaa mieltä kuin Pirkko Arstila kolumnissaan, jossa kerrottiin ettei kaikkien kumpujen, kumpareiden ja salaisten solien tarvitse näkyä."""

        """Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta."""

        """ Ei se olisi keskustelua, jos kaikki olisivat samaa mieltä ..."""


      • Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

        Samassa ketjussa saman nimimerkin kirjoittamaa ihan pienessä ajassa:

        """ Jokainen pukeutukoon niinkuin lystää, samaa mieltä."""

        """Legginssit naisilla vievät seksihalut miehiltä, tämä vahvana kannanottona minulta. Jonkun tunikan kanssa menettelee just ja just, mutta pelkästään mieluummin ei."""

        """Nuorten pukeutumisesta olen samaa mieltä kuin Pirkko Arstila kolumnissaan, jossa kerrottiin ettei kaikkien kumpujen, kumpareiden ja salaisten solien tarvitse näkyä."""

        """Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta."""

        """ Ei se olisi keskustelua, jos kaikki olisivat samaa mieltä ..."""

        Miksi näet vaivaa toisen kirjoittajan teksteistä? Tuo ei ole enää tervettä?


      • Pakko nyt vaan vaan peukuttaa.


      • Kysynpähänvaan kirjoitti:

        Miksi näet vaivaa toisen kirjoittajan teksteistä? Tuo ei ole enää tervettä?

        No ihan vitsinä vain, kun ne ovat niin hupaisaa minihameen kellohelmat heiluen ympäri pyörimistä.


      • Kysynpähänvaan
        Tellukka kirjoitti:

        No ihan vitsinä vain, kun ne ovat niin hupaisaa minihameen kellohelmat heiluen ympäri pyörimistä.

        Oletko sinä joku palstan omatunto ja tietotoimisto?


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Unohdit kirjautua ulos.

        Minulla ei ole sinun tapojasi.


      • onpahann kirjoitti:

        No olipas taas moukkamainen vastaus. No, sellastahan se siilenän tyyli on... moukka mikä moukka.

        Totta. Onneksi täällä on sun kaltaiset fiksut paikkaamassa tällaisten moukkien jättämää aukkoa :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minulla ei ole sinun tapojasi.

        Minä toistaiseksi muistan kirjautua ulos jos puskaan menen.

        Miten käynee jatkossa kun olen jo yli 70-vuotias.

        Alle kuuskymppisenä muistini oli terävä ja vielä nykyisin pelittää.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Minä toistaiseksi muistan kirjautua ulos jos puskaan menen.

        Miten käynee jatkossa kun olen jo yli 70-vuotias.

        Alle kuuskymppisenä muistini oli terävä ja vielä nykyisin pelittää.

        Minä en puskaile, katsos siinä se meidän ero on. Ikä ei katso ilkeilyä. Yhtä ilkeä olit kuus tai viis tai seitenkymmpinen.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä en puskaile, katsos siinä se meidän ero on. Ikä ei katso ilkeilyä. Yhtä ilkeä olit kuus tai viis tai seitenkymmpinen.

        Uskotaan pyrks...... nythän oli kyse muistista.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Uskotaan pyrks...... nythän oli kyse muistista.

        PyrKSi sinä vaan :DD. Kyllä sie miun muistaakseno puhuit myös puskaan painumisesta, jos satut muistamaan.


    • Eijunalauta

      Mitä helwetin väliä sillä on mitä mieltä kukakin ko. aiheesta on? Mitä se kenellekään kuuluu? Miksi kaikkien pitäisi elää jonkun ahdasmielisen toisten puolesta häpeäjän mielipuolen mukaan? Jos joku haluaa pukeutua miniin ja toppiin, niin miksi se on vaiva ja 'huoli' jollekulle rajoittuneelle rassukalle?

      • Rauhoitu, peräsilmäs paistaa minihameen alta kun riehut.
        Jokaisella voi olla mielipide asiasta ilman että kukaan alkaa hirnumaan.


      • Keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella ihmisten erilaisista mielipiteistä. Ei se olisi keskustelua, jos kaikki olisivat samaa mieltä, että kuuskymppisille sopii hyvin minihame ja paljastava toppi. Eikä se tee minusta mitään rajoittunutta rassukkaa, että minullakin on mielipide asiaan.


      • siilenämää kirjoitti:

        Rauhoitu, peräsilmäs paistaa minihameen alta kun riehut.
        Jokaisella voi olla mielipide asiasta ilman että kukaan alkaa hirnumaan.

        Muistan tällaisen minihameketjun palstalta aikaisemminkin, naisten kesken keskusteluna. Monet heistä minihameen käyttäjiäkin.
        Pitääkin, kunhan aikaa löytyy, niin etsiä se esiin ja tarkistaa siilen kannanotto silloin, kun ei paroni ollut heiluttamassa tahtipuikkoa.

        Henkilökohtaisesti minulle on yks hailee, mitä kukakin pitää päällään. Kasvot pitää näkyä, siinä menee raja. Jos siinä sitten vilkkuu muutakin, niin ihan sama minulle. Kohta tulee kesä ja helteet. Uimarannoilla naiset (paitsi muslimit) ilman minkäänlaista hametta ...
        Kaiken kaikkiaan melko omituinen aihe "mieheksi" itseään sanovalla, mutta kunhan taas ruputtaa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Rauhoitu, peräsilmäs paistaa minihameen alta kun riehut.
        Jokaisella voi olla mielipide asiasta ilman että kukaan alkaa hirnumaan.

        Taas mielielin mielessäsi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Keskustelupalstalla on tarkoitus keskustella ihmisten erilaisista mielipiteistä. Ei se olisi keskustelua, jos kaikki olisivat samaa mieltä, että kuuskymppisille sopii hyvin minihame ja paljastava toppi. Eikä se tee minusta mitään rajoittunutta rassukkaa, että minullakin on mielipide asiaan.

        Ei kai kukaan ole sanonutkaan että kaikille sopii minihame ja toppi. Mutta ota pois tuo "kuusikymppinen " siitä määrittelystäsi. En tykkää ikärasismista sitten pätkääkään ja vieläkin vähemmän kun se yhdistetään seksismiin. Ei se ole mielipide, Paroni, vaan asenne.
        (Ja minä kun olisin halunnut juoda vappusimaa kanssasi ketjussa Wappuheila mutta hyvä että et tullut treffeille koska olisin joutunut häpeämään jotain kohtaa asussani tai ulkonäössäni joka ei olisi ollut sinun mielestäsi sopivaisuuden rajoissa minun ikäiselleni ihmiselle :)


      • Twelvepoints

        Hyyyvä! Iiihanaa "Paloma", täyskymppikommentti!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole sanonutkaan että kaikille sopii minihame ja toppi. Mutta ota pois tuo "kuusikymppinen " siitä määrittelystäsi. En tykkää ikärasismista sitten pätkääkään ja vieläkin vähemmän kun se yhdistetään seksismiin. Ei se ole mielipide, Paroni, vaan asenne.
        (Ja minä kun olisin halunnut juoda vappusimaa kanssasi ketjussa Wappuheila mutta hyvä että et tullut treffeille koska olisin joutunut häpeämään jotain kohtaa asussani tai ulkonäössäni joka ei olisi ollut sinun mielestäsi sopivaisuuden rajoissa minun ikäiselleni ihmiselle :)

        Sama ajatus oli alunperin itsellänikin. Joillekkin kuuskymppisille saattaa minihame ja toppi sopia paremmin kuin monille paljon nuoremmille. Ihmiselle sopiva tyyli riippuu monesta muusta asiasta ennen ikää.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei kai kukaan ole sanonutkaan että kaikille sopii minihame ja toppi. Mutta ota pois tuo "kuusikymppinen " siitä määrittelystäsi. En tykkää ikärasismista sitten pätkääkään ja vieläkin vähemmän kun se yhdistetään seksismiin. Ei se ole mielipide, Paroni, vaan asenne.
        (Ja minä kun olisin halunnut juoda vappusimaa kanssasi ketjussa Wappuheila mutta hyvä että et tullut treffeille koska olisin joutunut häpeämään jotain kohtaa asussani tai ulkonäössäni joka ei olisi ollut sinun mielestäsi sopivaisuuden rajoissa minun ikäiselleni ihmiselle :)

        Käsi sydämmellä! Ei ollut yhtään tarkoitus tehdä tästä keskustelusta seksististä, ihan totta. Enkä ymmärrä miksi ei kuuskymppisten palstalla voi keskustella kuuskymppisten minihameen käytöstä? Minun mielestäni sellainen, että hyväksyy kaikenikäisillä kaikenlaisen pukeutumisen ei ole mitään asennetta. Se on välinpitämättömyyttä tyyliin...kaikki käy ja sopivaisuuden rajoissa!


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Taas mielielin mielessäsi.

        Outo vastaus.


      • Tellukka kirjoitti:

        Muistan tällaisen minihameketjun palstalta aikaisemminkin, naisten kesken keskusteluna. Monet heistä minihameen käyttäjiäkin.
        Pitääkin, kunhan aikaa löytyy, niin etsiä se esiin ja tarkistaa siilen kannanotto silloin, kun ei paroni ollut heiluttamassa tahtipuikkoa.

        Henkilökohtaisesti minulle on yks hailee, mitä kukakin pitää päällään. Kasvot pitää näkyä, siinä menee raja. Jos siinä sitten vilkkuu muutakin, niin ihan sama minulle. Kohta tulee kesä ja helteet. Uimarannoilla naiset (paitsi muslimit) ilman minkäänlaista hametta ...
        Kaiken kaikkiaan melko omituinen aihe "mieheksi" itseään sanovalla, mutta kunhan taas ruputtaa.

        Meinaatko että mielipiteeni minihameeseen riippuisi siitä kuka on aiheen aloittaja? On sullakin ajatukset :)...............


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Käsi sydämmellä! Ei ollut yhtään tarkoitus tehdä tästä keskustelusta seksististä, ihan totta. Enkä ymmärrä miksi ei kuuskymppisten palstalla voi keskustella kuuskymppisten minihameen käytöstä? Minun mielestäni sellainen, että hyväksyy kaikenikäisillä kaikenlaisen pukeutumisen ei ole mitään asennetta. Se on välinpitämättömyyttä tyyliin...kaikki käy ja sopivaisuuden rajoissa!

        Mun on ihan pakko nyt sanoa että mä provosoiduin lievästi tän aloituksen konseptista että pitäisi jollain tavalla olla joku normi millä tavalla keski-iän ylittänyt nainen saisi pukeutua kun näyttäytyy yleisillä paikoilla. Koen aloituksen sovinistisena ja liikaa yleistävänä ja jotenkin "vanhanaikaisena". Onko ikääntyvä nainen ja minihame edes mikään puheenaihe?
        ***
        Mielipiteitä saa toki olla ja onhan niitä minullakin. Esimerkkinä se että katson kaikenlaisen seksuaalisuutta ylikorostavan pukeutumisen ikäisilläni naisilla ja miehilläkin, mauttomana ja tarpeettomana. Poikkeuksena esiintyvät taitelijat, näyttelijät ja viihdyttäjät. Jengi joka elättää itsensä turhuuden markkinoilla. Edelleen ehkä mautonta, mutta ehkä tarpeellista. Toinen mielipide: yleistäminen ja kategorisoiminen iän perusteella on mielestäni konsepti tai sanotaanko parametri joka ei sovi nykyiseen vallassa olevaan ajatustapaan: ultraliberaaliseen ja ultrayksilölliseen käyttäytymismalliin.. Kolmas mielipide: Vanheneva nainen on mielestäni kaunis. Minä ainakin paranen päivä päivältä kun katson peiliin aamulla. Olin nuorempana paljon tyytymättömämpi omaan ulkonäkööni. Huom. olen kaihileikattu ja näen hyvin. Olen ehkä vain oppinut hyväksymään ulkonäkööni joka ei ole naistenlehtien sivuilta kopioitu ihanne ja olen armollisempi itselleni.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mun on ihan pakko nyt sanoa että mä provosoiduin lievästi tän aloituksen konseptista että pitäisi jollain tavalla olla joku normi millä tavalla keski-iän ylittänyt nainen saisi pukeutua kun näyttäytyy yleisillä paikoilla. Koen aloituksen sovinistisena ja liikaa yleistävänä ja jotenkin "vanhanaikaisena". Onko ikääntyvä nainen ja minihame edes mikään puheenaihe?
        ***
        Mielipiteitä saa toki olla ja onhan niitä minullakin. Esimerkkinä se että katson kaikenlaisen seksuaalisuutta ylikorostavan pukeutumisen ikäisilläni naisilla ja miehilläkin, mauttomana ja tarpeettomana. Poikkeuksena esiintyvät taitelijat, näyttelijät ja viihdyttäjät. Jengi joka elättää itsensä turhuuden markkinoilla. Edelleen ehkä mautonta, mutta ehkä tarpeellista. Toinen mielipide: yleistäminen ja kategorisoiminen iän perusteella on mielestäni konsepti tai sanotaanko parametri joka ei sovi nykyiseen vallassa olevaan ajatustapaan: ultraliberaaliseen ja ultrayksilölliseen käyttäytymismalliin.. Kolmas mielipide: Vanheneva nainen on mielestäni kaunis. Minä ainakin paranen päivä päivältä kun katson peiliin aamulla. Olin nuorempana paljon tyytymättömämpi omaan ulkonäkööni. Huom. olen kaihileikattu ja näen hyvin. Olen ehkä vain oppinut hyväksymään ulkonäkööni joka ei ole naistenlehtien sivuilta kopioitu ihanne ja olen armollisempi itselleni.

        Paloma.se.co
        Kiitos todella paljon viestistäsi, ajattelin jo hetken, että onnistuinko pahoittamaan todella jonkun mielen. Sitä en koskaan haluaisi tehdä näissä keskusteluissa. Ja vielä vähemmän yleistää tai kategoroida ihmisiä iän perusteella. Vihaan ikärasismia ja sitä, kun muut määrittävät mitä saat tehdä .

        Minä ihan oikeasti tykkään ikäisistäni naisista, rouva on minua 9 kuukautta nuorempi, joten meillä on yhteinen historia siinä mitä muistamme menneisyydestä ja olen ylpeä liikkuessani hänen kanssaan. Kuuskymppisen miehen on pakko olla armollinen itselleen, koska testestoronit vähenevät ikääntyvillä miehillä ja vaikeata on pysyä entisissä mitoissaan.

        Olin niin töpinöissäni eilen kirjoittaessani omaa viestiäni, että kirjoitin sanan sydämellä väärin, tiedän ettei sydämeen mahdu kuin yksi ämmä, joten korjaus nyt ja kerron vilpittömästi sinun olevan yksi tärkeimmistä palstalaisista, joten sinulla oli täysi syy arvostella aloitustani ja kysenalaistaa onko se edes puhee aihe.


      • siilenämää kirjoitti:

        Outo vastaus.

        Olen huolissani muististasi. Niin nuori ja jo ongelmia muistissa.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen huolissani muististasi. Niin nuori ja jo ongelmia muistissa.

        Voi miten zöpöö et oot huolissani musta. Et muista ettei tarvitse olla :DD.


    • No, kukin tyylillään, mutta jos siten pukeutuen vaikka yrittäisi meikäläistä "iskeä", niin jäisi yritykseksi. Siis jos nyt sellainen ihme tapahtuisi.

      • Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta.

        Eihän sinua avioituneena "miehenä" pitäisi kiinnostaa muutkaan naiset kuin omasi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta.

        On tietysti minihameita ja minihameita. Muistan ikäni, kun joskus kolmikymppisenä kaupungin kadulla edelleni kääntyi kaksi nuorta naista MINIhameet päällä ja alla ei mitään. Tajusivatkohan itsekkään, että taakse päin oli näytillä sitä itseään. Se vain ei sovi, ei ole enää edes seksikästä pukeutumista, iästä riippumatta.


      • entinenmiäs kirjoitti:

        On tietysti minihameita ja minihameita. Muistan ikäni, kun joskus kolmikymppisenä kaupungin kadulla edelleni kääntyi kaksi nuorta naista MINIhameet päällä ja alla ei mitään. Tajusivatkohan itsekkään, että taakse päin oli näytillä sitä itseään. Se vain ei sovi, ei ole enää edes seksikästä pukeutumista, iästä riippumatta.

        Tehostettu "seksikkyys" on aina provokaatio vaikka monet eivät sitä sellaiseksi tajua. Seksikkyys on kuin kauneus, mahdottoman vaikea käsitteenä ja melkein aina "in the eye of the (beer) holder ;)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tehostettu "seksikkyys" on aina provokaatio vaikka monet eivät sitä sellaiseksi tajua. Seksikkyys on kuin kauneus, mahdottoman vaikea käsitteenä ja melkein aina "in the eye of the (beer) holder ;)

        Aivan. Olinkin edelliseen kirjoittaa, että tajusivat kyllä, mutta saivat jonkinlaista "nautintoa" provosoinnista. Vähän siihen malliin kyllä vilkuilivat ja naureskelivat.
        Seksikkyys todellakin on yhdelle yhtä ja toiselle toista. Seksikäs voi olla ilman vähäpukeisuuttakin. Se vähäpukeisuus mieluummin sitten vasta kahden kesken;)


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Samaa mieltä täällä, eikä yhtään hävetä myöntää, että kuuskymppiset minihameiset naiset eivät kiinnosta.

        En ole ollenkaan varma, siitä samasta mielestä. Ei se minihameisen naisen kiinnostavuus ensimmäisenä iästä ole kiinni.


    • kylmätotuus

      Kauniilla kutreillani on säihkyvä tiara.
      Eihän sen kanssa sovi minihametta ja napapaitaa käyttää. Ei muuten verkkareitakaan.

      • Tottakai Savon paronittarella on tiara, sehän nyt on itsestään selvä asia. Sekä pukeutumisesi, joka on ajatonta ja aina tyylikästä.


      • outoo
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Tottakai Savon paronittarella on tiara, sehän nyt on itsestään selvä asia. Sekä pukeutumisesi, joka on ajatonta ja aina tyylikästä.

        Mistäs sinä sen tiedät?


      • outoo kirjoitti:

        Mistäs sinä sen tiedät?

        Meidän ajatuksenvirtamme kohtaavat.


      • asialinja
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Meidän ajatuksenvirtamme kohtaavat.

        No just ja pashanjauhaminen sujuu molemmilta.


      • kylmätotuus
        asialinja kirjoitti:

        No just ja pashanjauhaminen sujuu molemmilta.

        En ymmärrä, mitä kommentillasi tarkoitat, mutta kiitos siitä silti.

        Kirjoitin sinulle pitkän kirjoituksen , mutta se hävisi jonnekin tuntemattomaan, enkä sitä enää löydä.

        Tässä laulu, jonka sanoma on minulle myös täysi mysteeri, mutta sen rytmi on erikoislaatuinen ja mielenkiintoinen.
        Kuunnellaanko? Minä ainakin kuuntelen.

        https://www.youtube.com/watch?v=qSepaPEl2ZA


      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        En ymmärrä, mitä kommentillasi tarkoitat, mutta kiitos siitä silti.

        Kirjoitin sinulle pitkän kirjoituksen , mutta se hävisi jonnekin tuntemattomaan, enkä sitä enää löydä.

        Tässä laulu, jonka sanoma on minulle myös täysi mysteeri, mutta sen rytmi on erikoislaatuinen ja mielenkiintoinen.
        Kuunnellaanko? Minä ainakin kuuntelen.

        https://www.youtube.com/watch?v=qSepaPEl2ZA

        Röyhkeästi laitan toisenkin linkin, vaikkei tämä musiikkiketju olekaan.

        https://www.youtube.com/watch?v=Sg32nIhcKrw


    • Saattaahan-se-olla

      Paroni kirjoittaa vaimostaanko?

      • Täällähän on Tellukan lisäksi toinenkin joka on huolissani puolisostani.


    • Heikunkeikku

      Sääristä riippuu. Moni ALLE 60 vuotias ja peräti yli-paljon alle 60 vuotias, jolla kintut eivät ole priimaisat, niin jos on kauhean lyhyt hame, niin näkyyhän ne kintut sitten paremmin ja pitemmästi. Minusta sellaisten kannattaisi valita hieman sopivampi kude päälle, kuin lyhyt minihame. Mutta jos ei taho, niin pitäkööt sitte:)
      Nainen, jolla on kauniit sääret, niin heidän kannattaa hieman keikistellä lyhyin hamosin. On mitä näyttää.
      Jokainen päättäkööt itse, mitä vaatteita pitää.
      Hyväsäärinen, hyväkroppainen 60 nainen, hän kulkekoot miten lystää:)
      Tota mieltä oon.

      • Keikunheikku

        Sinä olet hyvää mieltä "heikunkeikku".


      • Koipeliinit ja muukin vartalo, kuten rynttäät vaikuttavat, sekä topin käyttöön että minihameen pitämiseen. En minä halua pukeutumiskriitikoksi ruveta, vaikka mielestäni poikkeuksia ovatkin joilla enää on kauniit sääret tai hyväkroppainen kuuskymppisillä. Ja ihan vapaasti voivat pitää mitä haluavat ja todistaa väitteeni todeksi. Itse en pidä häveliäisyyssyistä napapaitaa, vaikka saavathan miehetkin olla niissä vaatteissa kuin haluavat.


    • Aikamoista ikärasismia jos kuuskymppinen ei saisi pukeutua minihameeseen ja avonaiseen toppiin.
      Ei kait sitä voi kukaan sopivaisuusintoilijakaan sanella.

      Ei pukeutuminen ole iästä kiinni, jokainen pukeutuu omalla tyylillään, sen tekee joko tyylikkäästi tai ein iin tyylikkäästi, tavanomaisesti tai vapaammin. Eikä minulla ole siihen mitään sanomista, sopivaisuus on jokaisen omassa päässä. Pukeutuminen riippuu persoonasta, ruumiinrakenteesta ja ikiomasta itselleen löytämästään tavasta pukeutua.

      Tietyt tilaisuudet vaativat tietysti tietyn pukeutumisen ja nekin asettavat jonkin moisiarajoituksia niin minihameelle kuin topillekin.

      Minihameita ja toppejakin on niin monenlaisia. On ihan eri asia pukeutua minihameeseen, joka on polven yläpuolella tai sitten puolessa reidessä tai vesirajassa. Nykyään voi käyttää värillisiä sukkahousuja minihameen kanssa ja onkin hyvä ratkaisu jos ujostelee omia sääriään.
      Jos on kovin vähän tavaraa hameessa niin se melkein pyytäisi riittävästi tavaraa sitten yläosaan, muuten voi tuntua liian vähäpukeiselta.

      Minihame ja oikein valitut kengät...hyvä yhdistelmä.

      Käytän toppeja kesäisin, naruolkaimisiakin ja sitten tykkään liehuvista pitkistä, tai lyemmistäkin helmoista. housuhameitakin on, jotkut osuvat minihameeksikin,... oi tulispa kesä pian.

      • Omasta mielestäni ei pidä leimata sopivuusintoilijaksi kuuskymppistä miestä, jonka mielestä todella harvalle kuuskymppiselle naiselle sopii minihame. Hyvin paljastavista topeista ikäihmisillä heräävät kysymykset: miksi, miksi ja missä on itsekritiikki.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Omasta mielestäni ei pidä leimata sopivuusintoilijaksi kuuskymppistä miestä, jonka mielestä todella harvalle kuuskymppiselle naiselle sopii minihame. Hyvin paljastavista topeista ikäihmisillä heräävät kysymykset: miksi, miksi ja missä on itsekritiikki.

        Tokko se on sen suurempi leimaus kun se, että minihametta ja toppia käyttävä kuusikymppinen nainen leimataan itsekritiikittömäksi miksi, miksi ja missä pukeutujaksi.


      • maissii kirjoitti:

        Tokko se on sen suurempi leimaus kun se, että minihametta ja toppia käyttävä kuusikymppinen nainen leimataan itsekritiikittömäksi miksi, miksi ja missä pukeutujaksi.

        Voi olla, että olin turhan kriittinen. Missään tapauksessa ei ollut tarkoitus loukata tai saada jonkun mielipide näyttämään vähemmän merkitsevältä. Tästä syntyi kunnon keskustelu, mukava että osallistuit ja olit siinä mukana.


    • eiyli4vuotiaalle

      no ei sovi ollenkaan, ei kenellekään yli nelivuotiaalle

    • vuosisadanmatkustaja

      Se on se ja sama - ei tapa nallia enää.

    • hompsantuusa_

      Oikeasti minä olen huolissani siitä, että milloin minä käyn sellaisen prosessin läpi, että menisin vaatekaupoille ja ostaisin mummovaatteita. Popliinitakin, "kolperokengät", paksut sukkuhousut, hameen puolisääreen, paitapuseron kaulusrusetilla ja villatakin. Päähän baskerin ja käsivarelle käsilaukun.
      Sellainen on mielikuva joka pelottaa minua. Tuon kaltaiset vaatteet päälläni minä en olisi minä. Kauheeta.

      • Nykyajan kuuskymppisten pukeutuminen on kaikkea muuta kuin tuota, turhaan pelottelet itseäsi 40-luvun pukeutumisella.


      • hompsantuusa_
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Nykyajan kuuskymppisten pukeutuminen on kaikkea muuta kuin tuota, turhaan pelottelet itseäsi 40-luvun pukeutumisella.

        Se on sitten ehkä odotettavissa 70 v. Telkkarissa pyörii Instrun mainos, jossa tuolviisii pukeutunut ikäihminen heivaa ikämiehen nähtyään hänet uusien lasien vuoksi paremmin.
        Ikärasistinen mainosko? Ryppynen mies vaihtoon.


      • hompsantuusa_ kirjoitti:

        Se on sitten ehkä odotettavissa 70 v. Telkkarissa pyörii Instrun mainos, jossa tuolviisii pukeutunut ikäihminen heivaa ikämiehen nähtyään hänet uusien lasien vuoksi paremmin.
        Ikärasistinen mainosko? Ryppynen mies vaihtoon.

        Välillä itseäkinhirvittää, kun aamulla katsoo peiliin.


    • rogii

      Minihamehan on aivan upea kuusikymppisen tai sen ylikin olevalla naisella. Mikä olisikaan herrasmiehen hieman vaivihkaa tiirailla mahtavia peräsimiä ja pulleita suonikohjuja, samalla voisi katsastaa mustuneet ja halkeilleet kantapäät myöskin.

      • Mielestäni pulleat suonikohjut eivätkä mustuneet ja halkeilleet kantapäät ole muille näyttämisen arvoisia.


      • Mutta miksi ottaa suonikohjut ja hoitamattomat kantapäät normiksi?
        Ajattele että kyllä suurin osa naisista (jopa tässäkin iässä) pitää itsensä ja kantapäänsä jonkinlaisessa ojennuksessa.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mutta miksi ottaa suonikohjut ja hoitamattomat kantapäät normiksi?
        Ajattele että kyllä suurin osa naisista (jopa tässäkin iässä) pitää itsensä ja kantapäänsä jonkinlaisessa ojennuksessa.

        Huomenta Paloma@

        Menen maanantaina kampaajalle, juurivärjäys Jalkahoito seuraavaksi sen jälkeen olenkin kesäkunnossa. Naama ei tarvitse mitään on luojan luomaa kauneutta. Mökillä ei tarvitse miettiä muotia. Bikinit auringonottoon ja polvihousut ja tee-paita jos vieraat yllättää.

        Minihame jäi 60-luvulle. Minulla oli tosi lyhyt ruskea nahkainen roiskeläppä, mutta eikä ole jaloissakaan valittamista vieläkään. Vyötärömitta on toista luokkaa kuin tuolloin joten yhtä somaa kokonaisuutta ei saa aikaseksi vaikka silmät kiinni yrittäisi. Nykyisin ihmistenilmoille, mustilla pillivarkuilla ja minitoppiksella. 😊 alle jotain oranssia. Nilkkurit tai saappaat.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta Paloma@

        Menen maanantaina kampaajalle, juurivärjäys Jalkahoito seuraavaksi sen jälkeen olenkin kesäkunnossa. Naama ei tarvitse mitään on luojan luomaa kauneutta. Mökillä ei tarvitse miettiä muotia. Bikinit auringonottoon ja polvihousut ja tee-paita jos vieraat yllättää.

        Minihame jäi 60-luvulle. Minulla oli tosi lyhyt ruskea nahkainen roiskeläppä, mutta eikä ole jaloissakaan valittamista vieläkään. Vyötärömitta on toista luokkaa kuin tuolloin joten yhtä somaa kokonaisuutta ei saa aikaseksi vaikka silmät kiinni yrittäisi. Nykyisin ihmistenilmoille, mustilla pillivarkuilla ja minitoppiksella. 😊 alle jotain oranssia. Nilkkurit tai saappaat.

        Sama vika rahikaisella, ei ole enää vyötärömitta entisellään. Varmaan aineenvaihdunta hidastunut. Itsellä on kantapäät koppuraiset, eikä kesäaikaan viitsi näytellä julkisilla paikoilla muuten, mutta uimarannan hiekassa on mukava kävellä, kun jalat uppoavat piiloon. Suonikohjuja ei sentään ole, mutta kyllä välillä pohkeet kramppaavat siihen malliin, että jotain verenkiertohäiriötä taitaa olla.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sama vika rahikaisella, ei ole enää vyötärömitta entisellään. Varmaan aineenvaihdunta hidastunut. Itsellä on kantapäät koppuraiset, eikä kesäaikaan viitsi näytellä julkisilla paikoilla muuten, mutta uimarannan hiekassa on mukava kävellä, kun jalat uppoavat piiloon. Suonikohjuja ei sentään ole, mutta kyllä välillä pohkeet kramppaavat siihen malliin, että jotain verenkiertohäiriötä taitaa olla.

        Jalkojen kovettumista ei miestenkään tarvitse kärsiä. Käytä Schollin jalkakylpyä esim. saunassa. Rapsutat raaspilla kantapäitäsi, lopuksi laitat jalkarasvaa, yöksi pellavasukat.

        Kovettumien rapsutustoimenpidettä voi hidastaa miehinen pallomaha, mutta ei hätää jalat harallaan maha pudotettuna reisien väliin, selkä köyryyn ja rapsuttamaan.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Huomenta Paloma@

        Menen maanantaina kampaajalle, juurivärjäys Jalkahoito seuraavaksi sen jälkeen olenkin kesäkunnossa. Naama ei tarvitse mitään on luojan luomaa kauneutta. Mökillä ei tarvitse miettiä muotia. Bikinit auringonottoon ja polvihousut ja tee-paita jos vieraat yllättää.

        Minihame jäi 60-luvulle. Minulla oli tosi lyhyt ruskea nahkainen roiskeläppä, mutta eikä ole jaloissakaan valittamista vieläkään. Vyötärömitta on toista luokkaa kuin tuolloin joten yhtä somaa kokonaisuutta ei saa aikaseksi vaikka silmät kiinni yrittäisi. Nykyisin ihmistenilmoille, mustilla pillivarkuilla ja minitoppiksella. 😊 alle jotain oranssia. Nilkkurit tai saappaat.

        Sitähän minäkin että useimmat 55 naiset pitävät kohtalaisen hyvää huolta itsestään.
        Luin juuri Pirjo Tuomisen kirjoja joissa päähenkilö Mailis katsoo kauhuissaan joka aamu kylppärin vessan peiliä ja sieltä katsoo joku kaamea ruma, vanha ämmä vastaan. Juutuin siihen ajatukseen ja mietin voikohan tuollaista neuroosia hoitaa lääkkeillä vai tarvitaanko peräti kognitiivista terapiaa.


      • Korppiseikirjautunut
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sitähän minäkin että useimmat 55 naiset pitävät kohtalaisen hyvää huolta itsestään.
        Luin juuri Pirjo Tuomisen kirjoja joissa päähenkilö Mailis katsoo kauhuissaan joka aamu kylppärin vessan peiliä ja sieltä katsoo joku kaamea ruma, vanha ämmä vastaan. Juutuin siihen ajatukseen ja mietin voikohan tuollaista neuroosia hoitaa lääkkeillä vai tarvitaanko peräti kognitiivista terapiaa.

        Tuohon ulkoiseen alas ajoon ei kannata ryhtyä.

        Tästäpä aasinsilta seuraavaan.

        Miehille neuvo kuinka saada vaimo kukoistamaan.

        Kerran päivässä katsotte vaimoanne silmiin ja sanotte, olet kaunis. Tepsii, ei tule ulkonäköpaineita.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Jalkojen kovettumista ei miestenkään tarvitse kärsiä. Käytä Schollin jalkakylpyä esim. saunassa. Rapsutat raaspilla kantapäitäsi, lopuksi laitat jalkarasvaa, yöksi pellavasukat.

        Kovettumien rapsutustoimenpidettä voi hidastaa miehinen pallomaha, mutta ei hätää jalat harallaan maha pudotettuna reisien väliin, selkä köyryyn ja rapsuttamaan.

        "pellavasukat" ??????????


      • Varma-Tieto
        Korppiseikirjautunut kirjoitti:

        Tuohon ulkoiseen alas ajoon ei kannata ryhtyä.

        Tästäpä aasinsilta seuraavaan.

        Miehille neuvo kuinka saada vaimo kukoistamaan.

        Kerran päivässä katsotte vaimoanne silmiin ja sanotte, olet kaunis. Tepsii, ei tule ulkonäköpaineita.

        Lieveilmiönä siitä kehumisesta saattaa seurata että nainen uskoo asian ja alkaa hokea sitä kaikille. Jopa keskustelupalstoilla.


      • Minulla on psoriasisihottumaa kantapäissäni, mutta kesällä aion pitää sandaaleja ihan senkin uhalla, että paroni oksentaa niille.
        Päämääräni ei ole hivellä kenenkään esteettistä silmää. Miksi olisi, kun en näe mitään syytä siihen.


      • Korppis11


      • Huono-ohje

        Iiiiik, EI ! Rapsutusohje kantapäille on liian vaarallinen esim. diabeetikoille, jotka eivät saa missään nimessä rapsuttaa jalkapohjia mutta jalkojen pitäisi olla loistokunnossa aina.


      • Korppis..hyvääyötä
        Varma-Tieto kirjoitti:

        Lieveilmiönä siitä kehumisesta saattaa seurata että nainen uskoo asian ja alkaa hokea sitä kaikille. Jopa keskustelupalstoilla.

        Eihän se ole lieveilmiö, kehut ovat tuottaneet tulosta. Nainen tiedostaa olevansa kaunis.


      • kylmätotuus
        Korppis..hyvääyötä kirjoitti:

        Eihän se ole lieveilmiö, kehut ovat tuottaneet tulosta. Nainen tiedostaa olevansa kaunis.

        Ei liene lopultakaan suurta merkitystä sillä, onko ihminen ulkoisesti kaunis. Kehut eivät paljon paina, vain sisältö ratkaisee, olipa kyseessä mies tai nainen.

        Moni kakku päältä kaunis jne................

        Musiikkia laitan. Juha Tapiota olisi tarjolla.

        https://www.youtube.com/watch?v=dHIPMjuELmM


    • Minä viilaan kantapäitä (ei liian usein koska sillä voi olla päinvastainen vaikutus) Schollin patterikäyttöisellä jalkahöylällä) rapsauttamalla muutaman kerran tavallisella raspilla kylvyn yhteydessä ja rasvaamalla kevyesti suihkun tai kylvyn jälkeen. Tykkään olla paljain jaloin sisällä kesäaikaan ja miksei talvellakin ja hoidan jalkojani ja saan aina välillä jaloille hemmottelua kotona tv-tuolissakin:). En tosin voisi kuvitellakaan laittavani pahantuoksuisia, hoitamattomia, hikisiä jalkojani kenenkään nenän alle, mutta onnekseni minua ei vaivaa jalkojen hikoilu.

      • Bengalitikku

        Raspasin pitkään joka viikko, kylvetin ja voitelin. Kävi kuten mainitsit. Oikein kiihtyi ihon uusiutuminen ja kantapäiden iho paksuuntui ja paksuuntui.
        Mulla on myös patteriraspi. Mutta pidän parempana noita kaupan käsisellaisia. Bepanthen anti-exemiä kuuriluonteisesti ja pikkuhiljaa normalisoituu. Samalla kynnet. Merisuolassa olen liottanut. Ja kynnet. Se on inhaa puuhaa, kun pitää olla monella solmulla.
        Iho ei saisi mennä rikki, jottei mikään pöpöliini sujahda verenkiertoon.
        Miehet voisivat ihan hyvin käydä jalkahoidossa, vaikka joka kuukausi.
        Se on hoitoa, ei ylellisyyttä. On olemassa seniorihintojakin.


      • On tullut joskus kokeiltua rouvan patterikäyttöistä jalkaraspia ja kyllä se jotain irrottaakin koppuraisista jalkapohjista, mutta se rasvaaminen on minulle erittäin vastenmielistä. En vaan tykkää laittaa mitään mönjää saunapuhtaisin jalkoihin, en kyllä mihinkään muuhunkaan kohtaan kehossani. Eikä sitä raspaamisintoakaan kestä pitkään ainakaan talviaikaan, kun paksut villasukat oikein hautovat jalkoja. Ei vaan ole mun juuttuni!


    • marjasaara

      On paljon kiinni siitä, että nainen ja tietysti mieskin on asiallisesti peitettynä kaikkein kaunein ja komein.

      Moni nainen ihannoi poliisia, ym. komeassa univormussaan,
      mutta ei osaa yhdistää että nainenkin on kauneimmillaan kun on fiksusti peitetty.

      Aina jos näen paljastettuja paikkoja, tuulee mieleen kuinka monelle on jo paljastanut,
      eli ei yhtään viehätä.
      En halua sellaisia jotka ovat jo paljastelleet kymmenille,
      enhän halua ostaa autojakaan jotka ovat jo usealla olleita.

      • RReiska

        Ihan oikeassa olet eivät miehetkään sitä hyvällä katso, jos oma eukko vilauttelee sulojaan muille tai muuten pukeutuu myötähäpeää aiheuttamalla tavalla. Sairaanhoitajatkin ovat seksikkäitä vaikka taatusti vaatteiden peitossa.


      • Bengalitikku

        Marjasaara: Sori, mutta rupes naurattamaan tuo autorinnastus.


      • Meillä pidetään työmaalla työtakkeja ja -housuja, joten kaikki ovat vaatteiden puolsesta yhtä kauniita. Hallintokonttorin puolelle sitten kohtaa siviivaatteissa olevia, eikä onneksi muutamaan vuoteen ollut mitään toppi tai minihame villityksiä, vaan ihmiset pukeutuvat asiallisesti, myös nuoret.

        Ihanasti kirjoitat tuosta paikkojen paljastelusta, ehkä salaisimmat sopukat ovat tosiaan harvojen ja valittujen katseltavissa?


    • Se.vaan.on.niin

      Riidanaihe se on tuokin. Miksei jokaisen mielipiteeseen voida suhtautua asiallisesti?

      Mielestäni vanhat selluliittikintut on esteettistä peittää, samoin ns. norsunnahka, joka vanhalla lainehtii kaikkialla, vaikka hoikka olisikin. Ikä kuitenkin on meissä jokaisessa tehnyt tehtävänsä.
      Oli aika jolloin pukeuduimme lyhyisiin vaatteisiin ja nyt on uuden sukupolven vuoro.

      Miksi emme pysty myöntämään itsellemme, että nuoruus on ohi. Vanhakin voi pukeutua tyylikkäästi ja kauniisti, mutta ainahan on - ikävä kyllä - meitä sellaisia joilta itsekontrolli puuttuu.

      • Kristitty 60-vuotias nainen pukeutuu niin, kuin Raamatussa sanotaan ja ei siten ole alistetussa asemassa, toisin kuin mustaan kaapuun pukeutuva muslimi-kanssasisarensa, jota hän lähinnä säälii


      • Samaa mieltä riitelystä, kyllä tulisi pystyä keskustelemaan tästäkin aiheesta asiallisesti.

        Uuden sukupolven vuoro käyttää minihameita ja paljastavia toppeja, ajattelen pitkälti juuri näin. Onhan vanhuudessakin paljon sellaista jota nuoret ihmiset eivät voi tehdä, koska ovat liian nuoria. Nauttikaamme nyt tästä vapaudesta.


    • Miksi kummassa iän pitäisi määrittää pukeutuminen ja miksi kummassa pitäisi asettaa muita kuin esteettisiä rajoituksia. Iso masuisten miesten ei kannattaisi pukeutua tiukkaan paitaan, jonka nappien välistä näkyy napa ja vähän vatsakumpua. ;)

      Eilen näin taas ohimennen iloisen, pilke silmäkulmassa ja hymyhuulilla kulkevan Aira Samulinin. Häntä katsoessa ei tule ikärajoitukset mieleen eikä hameen pituuden rajoittaminen, vaan iloinen, aikuinen nainen.

      Paroni taitaa olla ohjeineen hieman myöhässä, kun pitemmät hameet ja hieman pohkeen alapuolelle ylettyvät väljät housun lahkeet ovat tulleet muotiin.

      Itse en ole omistanut kuin yhden liituraitaisen kävelypuvun hameen, joka on ollut polvipituinen. Kaikki muut lyhyet hameen ovat yleensä paljastaneet sääret vähintään kymmenkunta senttiä polven yläpuolelle. Nykyisin olen käyttänyt paksuja leggingsejä, joten vaikutelma on melkein sama kuin ohuilla piukoilla farkuilla pukeutuneena olisi. Risaksi revittyjä farkkuja en ikäihmisenä haluaisi käyttää. Mietin ohimennen vielä vähän aikaa sitten, että voisinko käyttää kesällä lyhyitä hameita sukkahousujen kanssa. Ei tarvitse miettiä enää, kun hameet ovat jo pidentyneet.

      Jos käytän kesällä lyhyitä sortseja tms., laitan pitkän mekkohameen päälle ja jätän napituksen avoimeksi, ainakin helman osalta.

      Keskikehoa enkä ylävartaloa en juurikaan paljastele toisten näkyville, paitsi saunassa, rannoilla ja pelastusliivin alla melontaretkillä.
      Selluliittia eikä löysää lihaa tai nahkaa ei säärissäni näy missään senttiäkään, enkä aio paljastaa teillekään, missä sellaista saattaisi näkyä. ;)

      • Aira Samulin on ainutlaatuinen ja piristävä poikkeus, mutta ei hänestä mielestäni tulisi koko ikäluokan ottaa mallia.

        Ikäihmisille tulee muitakin rajoitteita elämässään kuin pelkkä pukeutumisen muuttaminen hieman vanhempaan suuntaan. Kaikki eivät pysty ajamaan autoa, saati harrastamaan määrättyjä urheilulajeja. Väistämättä kuulo ja näköaistit huononevat ja kaikenlaisia reuma tai nivelsairauksia ja kipuja eri puolella. Käveleminen huononee yms.


    • nypäle

      En lukenut muiden mielipiteitä. Itse en kyllä enään voisi laittaa minihametta pääleni, vaikka jalat ja kroppa muuten sallisi, mutta sitten, kun katsoin kokonaisutta niin eipä näyttänyt hyvälle. Kasvot mummelin ja minihame, ei, ei käy enään.
      Kyllä tuolla ulkomailla voin vielä miniä käyttää, mutta täällä kotimaassa en, en.

      • kale

        Moni meistä on varmasti katsonut sarjaa "Pokka pitää". Siinähän Hyacintin keski-ikäinen blondisisko (en muista nimeä) käyttää minihametta.
        Voin sanoa omasta puolestani, että minusta se ei ole kovin kaunis näky, vaikka sääret onkin hoikat ja nätit. Minihame antaa roolihahmollekin naisesta halvan kuvan, eikö näin ole? Ehkä tuolla katukuvassa tulisi samanlainen ajatus mieleen.


      • Bengalitikku

        Tuota roolihahmoa minäkin olen muistanut näitä lukiessa ja kirjoittaessa. Varsinainen hilebilenainen. Ei nyt sentään noin. Naamiaisasu.
        Hyacint-rooli taas edustaa tantta-lookia hattuineen. Ei noinkaan vielä.
        Paras oli merenhenkinen asu risteilyllä Hyacintilla.
        Luulen, että oikeastaan esimerkkien avulla on helpompi sanoa, mitä tarkoittaa.
        Olihan sitä nuorena Intian basaarista ostettuja kaftaaneja ja naruolkaimisia pitkiä puuvillaleninkejä. Ennnyt niissä sellaisissa enää lähtisi purjehtimaan ihmisten ilmoille.


      • Samoilla linjoilla täälläkin, olen luopunut ultra piukkojen farkkujen pitämisestä, koska kuuskymppisten miesten hosunpersusten ei enää tarvitse olla niin pinkeitä. Sitä paitsi löysemmät housut pysyvät ylhäällä paremmin, eikä tarvitse koko aikaa nostella. Kasvot vanhan miehen ja shotsejakin pidän pääasiassa ulkomailla, siellä niitä eläkeläisiä on eikä erotu joukosta.


      • hehehehee
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Samoilla linjoilla täälläkin, olen luopunut ultra piukkojen farkkujen pitämisestä, koska kuuskymppisten miesten hosunpersusten ei enää tarvitse olla niin pinkeitä. Sitä paitsi löysemmät housut pysyvät ylhäällä paremmin, eikä tarvitse koko aikaa nostella. Kasvot vanhan miehen ja shotsejakin pidän pääasiassa ulkomailla, siellä niitä eläkeläisiä on eikä erotu joukosta.

        @PorvoonParoni
        "kuuskymppisten miesten hosunpersusten ei enää tarvitse olla niin pinkeitä"

        Höh! Mistä moinen velttoilusääntö, ettei muka tarvitse enää? Kyllä timmit pakarat on ihan must 😃

        Naiset ajattelevat kaikkea negatiivista miehestä, jos miehellä ei ole timmit pakarat 🙄
        Aah, miten mukava on katsella oman kullan timmeja pakaroita ja miten mukavilta tuntuvat ... monissa eri tilanteissa 😊


      • hehehehee kirjoitti:

        @PorvoonParoni
        "kuuskymppisten miesten hosunpersusten ei enää tarvitse olla niin pinkeitä"

        Höh! Mistä moinen velttoilusääntö, ettei muka tarvitse enää? Kyllä timmit pakarat on ihan must 😃

        Naiset ajattelevat kaikkea negatiivista miehestä, jos miehellä ei ole timmit pakarat 🙄
        Aah, miten mukava on katsella oman kullan timmeja pakaroita ja miten mukavilta tuntuvat ... monissa eri tilanteissa 😊

        Lucky you, jos kaverillasi on tiukat pakarat. Omani ovat vuosikymmenien saatossa alkaneet hieman roikkua ja kimmoisuus on hieman kadonnut.


    • viimeinen minkä jaksoin lukee on
      einihän on ihan tyylikäs viiskasi
      no joo sillä on ollu sama tyyli aina mikskäs se siitä muuttuu
      sama se on varmaan vähän meillä kaikilla
      mulla on nuorena ollu yksi minihame
      muuten oon ollu farkku ja college tyyppi
      eikä se oo tässä vuosien saatossa muuttunu mikskään
      tuskin rupeen pukeutuun minihameeseen
      ehkä tällä iällä tunika tyyppi ehkä niitten farkkujen kanssa
      tai sit niitten kaikkien inhoamien lengginssien kanssa
      shortsit polveen asti ja mielellään ei hihatonta vaan hihat kyynerpäihin asti
      näillä mennään ja hametta en päälleni laita enkä liioin mekkoa.

      • Epäilen ettei se Eini kävellyt Pellon kylänraittia minihame päällä, kun se oli välillä pois julkisuudesta yli 20 vuotta. Taisi olla ihan tavallinen kansalainen, joka huomasi ehkä nyt, että jos haluaa vielä käydä keikoilla niin on korkea aika. Ja tietysti minihameesa, kuten silloin ennen.

        Mää oon kanssa farkku ja college tyyppi siviilissä. Ihan viime vuosina olen ostanut jotain vanhanaikaisempaa. Se varmaan kirvoitti tekemään tämän aloituksenkin, heh.


    • Mun.puolesta

      Voi pitää miniä tai sitten ei

      • Sivustaseurannut

        Mun mielestä tuollaisen mielipiteen kertomisella ei ole mitään arvoa.


    • näkemiin

      Kyllä ihmisten kirjoittelusta hyvin huomaa että kauppasotakäy jokseenkin kuumana
      - jos joku ukonkoriläs hehkuttaa mustasukkaisuuttaan jostain - heti pitäis olla kallista tai halpa.arvoista -vertailuissa mukana - enempikin lähiinnä kuin provoamista ....
      - on mullakn musta pitkä körttimekko pyhäpäiviä varten - usenkin ollut myös lainassa tarvitseville - elämän ilottomuutta ja arvottomuutta kuvaavana symbolisena rääsynä
      - siksi olenkin ihastunut kompostin tekoon näin keväällä - yksikään maan mato tai puussa visertävä lintu ei oo kyselemässä että onko pää tai perse auki vai peräti molemmat...

      • Jos tarkoitat mustasukkaisella ukonköriläällä minua, niin olet hakoteillä. En ole mustasukkainen, enkä tykkää provoamisesta, enkä körttimekoista.

        Pidan itseäni hyvin valveutuneena ja nykyaikaisena ihmisenä.


    • wiividear

      Vaikka mie oon käymässä uuteen huomiseen, en ennää minimekkoo laita ylleni.On se nii metka näky, että ohikiitäjät ehtii kuitenki sen verran huomata minut minissä, ett tulee pian nauruun kualemisen joukkotuho.

      Aikas kutaki, sano murkku ja pissas miun koivelle (jalalle), ku ensin teki oman viiltonsa ja terästi sen murkunkusella!

      • Tunnin päästä käydään uuteen huomispäivään. Voi tosiaan heräättää hillitöntä hilpeyttä minimekot?

        Minä myös olen antanut periksi ajan hitaasti murentavalle ikääntymiselle ja voin rehellisesti todeta - en ole enää nuori.


    • heikkiKola

      Katselen mieluummin 80 v muoria minihamees kun poro paroonia polvihousuis .

      • Mistä ihmeestä olet löytänyt sanat poro ja polvihousut viestiisi? Täytyyhän kommenteissa joki järki olla...niin vai täytyykö?


    • Pillifarkut ja tunika, shortsit ja tee tai toppi kesällä kotona, hameita ja läninkejä kaikkia pituuksia ja joka lähtöön (ei nyt ihan minejä, mutta polven yläpuolellekin) talvella neulemekkoja ja tightseja. Tuulipukua en taida edes omistaa ja jakkupuku tuo mieleen Angela Merkellin. Niitä ei oo yhtään kappaletta. Mieluummim MMe Macron kuin Frau Merkell. Arvokkaat tilaisuudet sitten erikseen häät ja etenkin hautajaiset. Kotelomekko ja lyhyt jakku tai bolero, avokkaat ja asuun sopiva laukku. Miten mulla tulee sellainen dejá vu- tunne niinkuin olisin kirjoittanut nää sanat ennenkin, esmeks vuosi sitten keväällä?

      • Se vuosi sitten keväällä tekemä avaus ei ole ainakaan minun tekemäni, mutta tällä palstalla taitaa olla sellainen tapa, että joku huomauttaa asiasta olleen aikaisemmin avauksen tai että toisessa aloituksesta keskustellaan samasta asiasta.


      • mulla ei ole ensimmäisiäkään avokkaita
        jonkinlainen kenkäfriikki kyllä olen mutta niiltä olen säästynyt
        laukku friikkeydestä olen päässyt eroon
        koska en niitä käytä siis käsi olka ja ilta laukkukkuja
        en tiedä mitä niihin laittaisin kun lähden jonnekkin
        joku pieni pussukka riittää aina kännykälle ja huulirasvalle
        oon aina ihmetelly naisena naisten käsilaukkuja
        mitä ne pitää sisällään kun ne on aina täynnä
        löytyykö sieltä sit myös se passi ja hammasharja
        äkkilähtöjä varten.


      • viivatiina kirjoitti:

        mulla ei ole ensimmäisiäkään avokkaita
        jonkinlainen kenkäfriikki kyllä olen mutta niiltä olen säästynyt
        laukku friikkeydestä olen päässyt eroon
        koska en niitä käytä siis käsi olka ja ilta laukkukkuja
        en tiedä mitä niihin laittaisin kun lähden jonnekkin
        joku pieni pussukka riittää aina kännykälle ja huulirasvalle
        oon aina ihmetelly naisena naisten käsilaukkuja
        mitä ne pitää sisällään kun ne on aina täynnä
        löytyykö sieltä sit myös se passi ja hammasharja
        äkkilähtöjä varten.

        Huomenta tiina, sinäkin olet aikaiseen ylhäällä. :)
        Taisin tehdä joskus vuosia sitten oikein aloituksen tosta laukun sisällöstä.
        Arkilaukussa (mulla aina pienehkö nahkainen selkäreppu) kaikki se tavara mitä kuvittelee voivansa tarvitsevan jos on enempää kuin kaksi tuntia poissa kotoa (lompakko, nenäliina, vähän meikkejä, lääkkeitä, yhdet alushousut, kampa, hammasharja, kyniä, kynsisakset tai leikkuri, laastaria, nitrot...ja paljon muuta pientä tarpeellista tavaraa) kännykän pidän erillisessä kännykkälaukussa johon kertyy muutakin sivutaskuihin: käteistä, huulirasvaa, käyntikortteja....ja avaimet löytyy takin taskusta.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Se vuosi sitten keväällä tekemä avaus ei ole ainakaan minun tekemäni, mutta tällä palstalla taitaa olla sellainen tapa, että joku huomauttaa asiasta olleen aikaisemmin avauksen tai että toisessa aloituksesta keskustellaan samasta asiasta.

        Paroni, ei todellakaan, se oli minun itseni tekemä. Olin menossa Suomeen riemuylioppilasjuhliin ja halusin vinkkejä tilanteeseen sopivaan pukeutumiseen. ;))
        Minä tykkään että samoista aiheista voi kyllä tehdä uusia aloituksia puhutaanhan me livessäkin samat asiat moneen kertaan ja jos löytyy uusi vinkkeli samaan vanhaan teemaan niin vieläkin paree. Alkaa puheenaiheet olla vähissä kun ikää karttuu ja maailma ei enää ole uusi ja ihmeellinen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Huomenta tiina, sinäkin olet aikaiseen ylhäällä. :)
        Taisin tehdä joskus vuosia sitten oikein aloituksen tosta laukun sisällöstä.
        Arkilaukussa (mulla aina pienehkö nahkainen selkäreppu) kaikki se tavara mitä kuvittelee voivansa tarvitsevan jos on enempää kuin kaksi tuntia poissa kotoa (lompakko, nenäliina, vähän meikkejä, lääkkeitä, yhdet alushousut, kampa, hammasharja, kyniä, kynsisakset tai leikkuri, laastaria, nitrot...ja paljon muuta pientä tarpeellista tavaraa) kännykän pidän erillisessä kännykkälaukussa johon kertyy muutakin sivutaskuihin: käteistä, huulirasvaa, käyntikortteja....ja avaimet löytyy takin taskusta.

        huomenta huomenta
        juu tää työ on vähän sekoittanu mun rytmiä
        joka toinen aamu joutuu herään neljän ja puoli viiden välillä
        niin illalla on jo kahdeksan aikaan unten mailla
        no tänään onneks heräsin vasta kuuden jälkeen
        äkkiä siihen tottuu että herää aikaisin

        hyvä kun kirjoitit mitä käsilaukku sisältää
        nyt mulla jokinlainen käsitys siitä mitä mukana kannetaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Paroni, ei todellakaan, se oli minun itseni tekemä. Olin menossa Suomeen riemuylioppilasjuhliin ja halusin vinkkejä tilanteeseen sopivaan pukeutumiseen. ;))
        Minä tykkään että samoista aiheista voi kyllä tehdä uusia aloituksia puhutaanhan me livessäkin samat asiat moneen kertaan ja jos löytyy uusi vinkkeli samaan vanhaan teemaan niin vieläkin paree. Alkaa puheenaiheet olla vähissä kun ikää karttuu ja maailma ei enää ole uusi ja ihmeellinen.

        Todella hieno lisäys asiaan, olen lukenut aika monet kerrat tällä palstalla, että tästä on keskusteltu aikaisemmin. Ajattelin hetken, että etkai sinäkin aloita vanhaa virttä, hehee. En muista mitä eilen tuli viestiä kirjoittaessani, mutta minun piti lisätä vielä, etten hetkeäkään epäile pukeutumistasi tai etiketin mukaista käytöstäsi. Olet takuuvarmasti näyttävännäköinen nainen.


    • Kun.kerran

      Puolustellaan oikeutta pukeutua mielensä mukaan, niin kyllä kanssaihmiset pitää myös ottaa huomioon. Itse ei itseään näe kaupungilla kulkiessaan, mutta muut näkevät ja järki-ihminen ajattelee myös siis heitä. On todellakin vähemmän kaunista katsoa kolme numeroa liian suurta nahkaa naisen päällä, jos sitä paljasta pintaa vielä lisätään jollain minihameella ja avonaisella topilla. Fiksu aikuinen nainen pukeutuu myös fiksusti!

      • On se ihan totta, että vaatteita pukiessaan ei välttämättä tajua mitä on päälleen laittamassa. Kanssaihmisten kummaksuvat katseet saattavat olla viite siitä. Kyllä fiksu pukeutuminen on yksi osoitus aikuisuudesta.


      • Kauneuskatsojansilmässä

        Miksi "kanssaihmiset pitää myös ottaa huomioon"? Jokainen ihminen pukeutuu itselleen, omien mieltymystensä ja makunsa mukaan ja myös vain oman lompsansa paksuuden mukaan. Mitäpä jos katselisit välillä niitä 'fiksuja aikuisia mieähiä', koska pukeutumisaihe ei koske vain naisia.


      • rajoittaa
        Kauneuskatsojansilmässä kirjoitti:

        Miksi "kanssaihmiset pitää myös ottaa huomioon"? Jokainen ihminen pukeutuu itselleen, omien mieltymystensä ja makunsa mukaan ja myös vain oman lompsansa paksuuden mukaan. Mitäpä jos katselisit välillä niitä 'fiksuja aikuisia mieähiä', koska pukeutumisaihe ei koske vain naisia.

        Kanssaihmisillä on usein tapana naureskella ja tuijottaa epämääräisissä, paljastavissa ledjuissa liikkuvia ikääntyviä porvareita. Paljon miellyttävämpää l oniikkua kun on jonkinlainen pukeutumislinja.


      • Kun.kerran
        Kauneuskatsojansilmässä kirjoitti:

        Miksi "kanssaihmiset pitää myös ottaa huomioon"? Jokainen ihminen pukeutuu itselleen, omien mieltymystensä ja makunsa mukaan ja myös vain oman lompsansa paksuuden mukaan. Mitäpä jos katselisit välillä niitä 'fiksuja aikuisia mieähiä', koska pukeutumisaihe ei koske vain naisia.

        Keskustelin eilen aamulla tyttäreni kanssa ja hän kertoi opettajasta, jolla oli minihame. Se on mielestäni sopimaton asu luokan edessä. Teini-ikäistä porukkaa luokassa. Kyllä siinä keskittymiskyky menee nuorisosta, kun opettaja minihameessa heiluu. Siksi kannattaa ottaa muutkin huomioon.


      • Kun.kerran kirjoitti:

        Keskustelin eilen aamulla tyttäreni kanssa ja hän kertoi opettajasta, jolla oli minihame. Se on mielestäni sopimaton asu luokan edessä. Teini-ikäistä porukkaa luokassa. Kyllä siinä keskittymiskyky menee nuorisosta, kun opettaja minihameessa heiluu. Siksi kannattaa ottaa muutkin huomioon.

        tässä tullaan nyt siihen onko ne liian paljastavat vaatteet sopivia
        muualle kun iltarientoihin yökerhoihin
        ja onko ne navan paljaaksi jättävät paidat
        ja puolet pakaroista paljaiksi jättävät shortsit
        sopivaa pukeutumista edes nuorilla naisilla
        jos ei opettajakaan voi minihameessa heilua
        mää sanon että ei ole
        mun mielestä jokaisen pitää osata pukeutua tilanteen mukaan
        ja ottaa kanssaihmiset huomioon
        kun esiintyy yleisellä paikalla
        mm kauppaan ei saa tulla alasti tästä oon joskus kirjoittanut
        joten en viitsi ruveta uudelleen kirjoitteleen
        kun täällä on niin hyvä muistisia kirjoittajia.


      • pattipolvi
        viivatiina kirjoitti:

        tässä tullaan nyt siihen onko ne liian paljastavat vaatteet sopivia
        muualle kun iltarientoihin yökerhoihin
        ja onko ne navan paljaaksi jättävät paidat
        ja puolet pakaroista paljaiksi jättävät shortsit
        sopivaa pukeutumista edes nuorilla naisilla
        jos ei opettajakaan voi minihameessa heilua
        mää sanon että ei ole
        mun mielestä jokaisen pitää osata pukeutua tilanteen mukaan
        ja ottaa kanssaihmiset huomioon
        kun esiintyy yleisellä paikalla
        mm kauppaan ei saa tulla alasti tästä oon joskus kirjoittanut
        joten en viitsi ruveta uudelleen kirjoitteleen
        kun täällä on niin hyvä muistisia kirjoittajia.

        Sinä se kirjotat yhteen pötköön ja Hunkki vetää viivat,olisko viiva Hunkki ja Pötkö Tiina sopivampi nikki?
        Ja sitten hameisiin,naiset hei,pitäkää ne polvenne ja käsivartenne piilossa,tuntee myötähäpeää kun sellaisia näkee.Kuvitellaan olevansa nuoria eikä viitsitä vilkaista peiliin.Pötkylät hihojen sisälle ja pattipolvet sievästi hameen alle,toki jos on tanssijan sääret mutta kun näkee enempi vanhenevassa porukassa niitä pihtipolvia,niitä ei peitä edes pitkät housut ja suonikohjut pullistelee taas toisaalta,kuten meikäläiselläkin ja kaikenmaailman bakerin kystat.
        Ja kattokaapa kun naiset kävelee,ne keinuu ja vaappuu,puolelta toiselle,kuin pingviinit.


      • Kun.kerran kirjoitti:

        Keskustelin eilen aamulla tyttäreni kanssa ja hän kertoi opettajasta, jolla oli minihame. Se on mielestäni sopimaton asu luokan edessä. Teini-ikäistä porukkaa luokassa. Kyllä siinä keskittymiskyky menee nuorisosta, kun opettaja minihameessa heiluu. Siksi kannattaa ottaa muutkin huomioon.

        Olen opettanut murrosikäisiä poikia katolisessa yksityiskoulussa maailmalla ja en suosittele myöskään minihameen käyttöä varsinkaan jos opettaja on nuori nainen. Pojilla oli selvästi keskittymisvaikeuksia :) Mutta vuosi oli 1972 enkä omistanut mitään muuta minimekkoja ja hippifarkkuja ja shortseja.


      • pattipolvi kirjoitti:

        Sinä se kirjotat yhteen pötköön ja Hunkki vetää viivat,olisko viiva Hunkki ja Pötkö Tiina sopivampi nikki?
        Ja sitten hameisiin,naiset hei,pitäkää ne polvenne ja käsivartenne piilossa,tuntee myötähäpeää kun sellaisia näkee.Kuvitellaan olevansa nuoria eikä viitsitä vilkaista peiliin.Pötkylät hihojen sisälle ja pattipolvet sievästi hameen alle,toki jos on tanssijan sääret mutta kun näkee enempi vanhenevassa porukassa niitä pihtipolvia,niitä ei peitä edes pitkät housut ja suonikohjut pullistelee taas toisaalta,kuten meikäläiselläkin ja kaikenmaailman bakerin kystat.
        Ja kattokaapa kun naiset kävelee,ne keinuu ja vaappuu,puolelta toiselle,kuin pingviinit.

        ja sinä se olet äärimmäisen typerä ihminen.


      • Kokonaisuusratkaisee

        Siis opella ei ollut mitään muuta päällänsä kuin mini? Siinä tapauksessa voi paheksua. Muussa tapauksessa ratkaisee se, mitä muuta opella oli yllään.


    • Melkein-jäi

      Tuo toppi on lähes käsittelemättä täällä. Kyllä minihame on jo sinällään vähintäänkin kulmia kohottava, mutta jos on vielä avokaulainen toppi ja mahdollisesti vielä vain olkaimilla varustettu, huh. Vaikka Suomessa on joskus jopa lämmintä kesäaikaan, niin yleiselle paikalle pukeutumisesta on kyllä kirjoittamattomia sääntöjä, joita on syytä noudattaa. Kotonaan, suljettujen ovien takana, jokainen kulkekoon vaikka "Aatamin puvussa ja vähän Eevankin"!

      • Kyllä jäi selvästi vähemmälle osuudelle toppi-keskustelut, minihame olis selvä ykkönen. Ihan en suosittelisi avokaulaisia toppeja työelämään tai harrastuksiin. No, riippuu tietysti mitä harrastaa, mutta enemmän se on juhlapukeutumista minun mittapuuni mukaan. Kotona on mukava kulkea silloin tällöin aivan nakupellenä.


    • esine.arvioitavana

      Yllättävänkin vähälle jäi omakehut. Jonkin verran kuitenkin timmistä rungosta, omasta pukeutumisesta ja jopa jalkojen hoidosta. Yllättäen se ikä oli kompastuskivi. Olisin luullut näin meetookampanjan aikaan, että olisi tullut tuo naisen esineellistäminen esiin. No, minäpä toin sen nyt.
      Aloituksesta tarkoitus näyttäisi naisen olevan miehen silmää miellyttävä.

      • Eikö naiset teekkään kaunistumista itseään miellyttääkseen ja saadakseen tyydytystä siitä, kun näyttää kauniilta? tehdäänkö minihameeseen pukeutuminen siksi, että miehet huomaisivat heidät? Entä rintavarustuksen näyttely, onko se sitä, että katsokaa on mitä näytellä?

        Ainakin meidän rouva käy kampaajalla siksi että saa höpöttää naisten kanssa, sekä tulee hyvä mieli uudesta hiustyylistä. Minä en sitä välttämättä edes huomaa, ikävä myöntää.


      • esine.arvioitavana
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Eikö naiset teekkään kaunistumista itseään miellyttääkseen ja saadakseen tyydytystä siitä, kun näyttää kauniilta? tehdäänkö minihameeseen pukeutuminen siksi, että miehet huomaisivat heidät? Entä rintavarustuksen näyttely, onko se sitä, että katsokaa on mitä näytellä?

        Ainakin meidän rouva käy kampaajalla siksi että saa höpöttää naisten kanssa, sekä tulee hyvä mieli uudesta hiustyylistä. Minä en sitä välttämättä edes huomaa, ikävä myöntää.

        Eikä kun tässä aloituksessa nostit naisen esille kuin esineen arvioitavaksi. Vanhan tavaran. Piiloon laitettava.


      • Bengalitikku

        Esine:
        Olen toista mieltä. Enemmistö mielestäni ilmaisi, että pukeutuu niin tai näin, eli pitkään tai hieman lyhyempään hameeseen, toppiin tai ei, niin päätös ja maku on o m a. Jos mies kontrolloi liikaa naisensa pukeutumista, niin onko vaikuttimena mustasukkaisuus? Onko vaara, että j o k u huomaisi vaimon.
        Uhka on paras eliminoida sääntelemällä, mitä toinen saa päällensä laittaa.
        Muistan kun Stocka tuli Viruhotellin kylkeen, niin paikalliset miehet tulivat naistensa kanssa sovituskopeille.
        P.P.: mielipiteesi ovat kyllä aika vanhoillisia.
        Tilaisuuksiin mennään pukukoodin tai etiketin mukaan. Ja en käsitä miesten shortsi/capri-ajatteluasikaan. Työpaikoilla ohjeistetaan pukeutumisessa.
        Kesällä >20 °C, niin teryleeneissäkö pitää miehen vapaa-ajalla kävellä? tai mustassa puvussa.
        Höllääpä kravattia vähän.
        Kohta on äitienpäivä, joten lahjakortti naistenvaatekauppaan on hyvä lahja.
        Ja vapaus valita!


      • esine.arvioitavana kirjoitti:

        Eikä kun tässä aloituksessa nostit naisen esille kuin esineen arvioitavaksi. Vanhan tavaran. Piiloon laitettava.

        esine.arvioitavana,
        En varmaan alkaisi koskaan esineistämään naista, vaan arvostan heitä tasavertaisena kumppanina ja kauniimpana sukupuolena. Pyrin aina käyttäytymään herrasmiesmäisesti heitä kohtaan, eikä ole koskaan ollut minkäänlaista ongelmaa, vaikka olen sekä esimehenä naiselle että pidempiaikaisissa suhteissa useammankin hienon naisihmisen kanssa. Eikä varmasti ole kyse mistään mihen silmän miellyttämisestä, vaan aidoista tunteista.


      • kylmätotuus

        En erityisemmin kokenut, että tämän aloituksen tarkoitus olisi ollut esineellistää naisia, vaan kyse oli pukeutumisesta.

        Paljon huolestuttavampaa minusta on, että nykyään kaikki ihmisryhmät esineellistetään ja arvotetaan minulle täysin oudoin perustein ja sen tekevät sekä miehet että naiset.

        Vanhukset, sairaat, vammaiset, lapset, naiset, miehet ja monet muut ryhmät ovat esineitä, jotka arvotetaan usein sen mukaan, mikä heidän tuottavuutensa suomalaiselle yhteiskunnalle on.

        Jos kokisin, että tämä aloitus esineistäsi minut, niin itsetuntoni naisena olisi olematon.
        Kaiketi minun pitäisi silloin asettaa toinenkin tiara kutreilleni, jotta tuntisin olevani ihmisenä läheskään PorvoonParonin tasolla.

        Vua, eihä se nii mää. Voen ottoo poes kaekki koristuksen korkkarinnee päevinee ja yhä iellee oun pikkuse korkeemmalla ku Parrooni, koska oun savolaene.

        Kaekkee sitä tullookii uatelleeks. Joutavalla jottae tietättää.

        Kesä aenae on tullunna Savvoonnii, muusta en tiijä.

        Hyvvee muanantaeta jokkaeselle!


    • henrjii

      Riippu vähän keleistä. Talvipakkasella se vähän ihmettytäisi

      • Olihan talvipakkasilla nappaskengätkin jalassa ja farkkutakin alla ohut napapaita.

        Siis silloin menneisyydessä!


    • mautonta

      Mun mielipide on ettei minihameet ja paljastavat topit ole enää 60- kymppisten käyttövaatteita, korkeintaan joissain määrätyissä roolileikeissä:)
      Mutta kun miesten mieltymykset tuppaa haluamaan naisväen käyttävän moisia kangaspaloja, vaikka oma mieltymys on ihan muuta. Naisen täytyisi miellyttää miestä, apuva.

      • Ajattelen samalla tavalla topeista ja lyhyistä hameista, ei niistä oikein ole jokapäiväiseen käyttöön, luulisi olevan jo epämukavia pitääkin, eikä niistä ole edes roolileikkeihin joissa paremmalta näyttäisivät esim. sairaanhoitajattaren asusteet, jotka päinvastoin peittävät enemmän.

        Ei nykynaiset enää miesten mieltymysten mukaan suostu pukeutumaan, vaan pitää olla onnellinen jos suostuvat samassa huushollissa yleensä asumaan miehen kanssa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ajattelen samalla tavalla topeista ja lyhyistä hameista, ei niistä oikein ole jokapäiväiseen käyttöön, luulisi olevan jo epämukavia pitääkin, eikä niistä ole edes roolileikkeihin joissa paremmalta näyttäisivät esim. sairaanhoitajattaren asusteet, jotka päinvastoin peittävät enemmän.

        Ei nykynaiset enää miesten mieltymysten mukaan suostu pukeutumaan, vaan pitää olla onnellinen jos suostuvat samassa huushollissa yleensä asumaan miehen kanssa.

        Jahaa...topeista en ole vielä sanonutkaan mielipidettäni kaikesta muusta kylläkin :) Täällä paistaa ihana aamuaurinko vielä kymmenen astetta lisää niin vaihtaisin yöpaidan toppiin ja shortseihin ja pihatöihin...
        Tuli mieleen puhutaankohanme edes samasta vaatekappaleesta kun en löydä topista mitään vikaa edes kauppa-asuna. Omassa pihassa ja kesähelteessä hihattomana ja isolla kaula-aukolla, kauppareissulla hihallisena. En katso olevani miljöölle vaarallinen enkä muutenkaan saastuttavani "kanssaihmisten" näkökenttää decolleteellani ja jos näkyy hieman vakoa tai rintsikan olkainta niin mitä sitten?


      • Bengalitikku

        Komppaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jahaa...topeista en ole vielä sanonutkaan mielipidettäni kaikesta muusta kylläkin :) Täällä paistaa ihana aamuaurinko vielä kymmenen astetta lisää niin vaihtaisin yöpaidan toppiin ja shortseihin ja pihatöihin...
        Tuli mieleen puhutaankohanme edes samasta vaatekappaleesta kun en löydä topista mitään vikaa edes kauppa-asuna. Omassa pihassa ja kesähelteessä hihattomana ja isolla kaula-aukolla, kauppareissulla hihallisena. En katso olevani miljöölle vaarallinen enkä muutenkaan saastuttavani "kanssaihmisten" näkökenttää decolleteellani ja jos näkyy hieman vakoa tai rintsikan olkainta niin mitä sitten?

        Omalla pihallani joskus nurmikko leikatessani, otan paidan kokonaan pois päältä.


    • Hyh.hyh

      Ymmärrän jos nainen tekköö aloituksen hammeen pittuuesta mutta ku iäkäs ukko....naismainen uk...

      • En ole mikään iäkäs ja vielä vähemmän naismainen. Minä en ymmärrä miksi pitää arvostella aloittajaa, kyllä kai sekin jotain kertoo kommentoijasta?


      • mun mielestä ei ole mitenkään kummallista jos mies tekee aloitteen
        naisten pukeutumisesta
        ja tässä ei tuu mulle mieleen mitenkään iäkäs naismainen ukko
        siinä tapauksessa jos mies olis tehnyt aloitteen
        siitä että hänen mielestään naisten pitäisi pukeutua paljastavasti
        sillon mulle olis tullut mieleen
        joku vanha irstas ukonköriläs
        jonka lempiharrastus on istua puistonpenkillä kesäsisin ja bongata puluja.


      • Korppishuomenta
        viivatiina kirjoitti:

        mun mielestä ei ole mitenkään kummallista jos mies tekee aloitteen
        naisten pukeutumisesta
        ja tässä ei tuu mulle mieleen mitenkään iäkäs naismainen ukko
        siinä tapauksessa jos mies olis tehnyt aloitteen
        siitä että hänen mielestään naisten pitäisi pukeutua paljastavasti
        sillon mulle olis tullut mieleen
        joku vanha irstas ukonköriläs
        jonka lempiharrastus on istua puistonpenkillä kesäsisin ja bongata puluja.

        Mieheni jos tekisi aloituksen se käsittelisi historian tapahtumia. Nyt esim. hän on paneutunut Kekkoseen ja hänen käskystään teloittamaan punaisten kohtaloon.


      • Naismiesmäinen

        Aivan eikö ole kiinnostunut minihameesta ha ha ha he he he minkä takia ha ha ha.


    • Samapa.tuo

      Naiset keskenään ehkä keskustelevat minihameesta, aika köyhää on keskustelun aiheet kun katsoo aloituksia sempä tähden ei miehiä kiinnosta, minihame kiinnostaa enemmän kuin puutarhanhoito.

      • hyväävedätystä

        Ja viiksekäs nainen nauraa partaansa.


      • Onko se huono, jos naiset kiinnostavat miehiä enemmän kuin puutarhanhoito?


    • Saa.nauraa

      Gyneokologi aloitus on varmaan Paroonin he he vesiraja mielessäin.

      • Ei ollut minun, joten nauroit suotta ja olet siis tyhjännauraja.


    • noohjooh

      Vaatteet on mun aatteet. Eikö se niin mennyt... Minusta minihame ja toppi 60 ihmisellä on kuin keskisormen näyttöä kaikenlaiselle lokeroimiselle ja ikäluokitukselle. Siinä on parhaimmillaan asennetta. F*ck u, teen mitä mua huvittaa-tyyliä.

      • Totta. Jokainen voi tehdä niin kuin huvittaa mutta jokaisella on myös oikeus omaan mielipiteeseen asiasta.


      • No tottakai vaatteet ja pukeutuminen kertovat ihmisestä paljon. Juuri kun on saatu tilanne vähän rauhoittumaan, niin heität tyyliin - ajatelkaa mitä tykkäätte, mää laitan päälleni just mitä haluan. Joskus kun kävelee kaupungilla, niin näyteikkunoiden kautta pystyy katsomaan mitä ne toiset ajattelevat tai reagoivat pukeutumiseesi. Kurkkaapa joskus taaksesi? Onneksi meitzillä asustelee poikani kotona ja hän välillä sanoo: "Etkai meinaa laittaa noita vaatteita, saat mennä yksisesi"? Sellainen on kyllä säväyttävää, eikä enää hyräile Maukka Perusjätkää!


      • noohjooh
        siilenämää kirjoitti:

        Totta. Jokainen voi tehdä niin kuin huvittaa mutta jokaisella on myös oikeus omaan mielipiteeseen asiasta.

        Niin ja mullakin on omat mielipiteet toisten moralisoinnista ja muiden paheksumisesta :) Yksi hieno asia ajan kehityksessä on minusta vapaa pukeutuminen. Tehköön jokainen niin kuin parhaaksi näkee.


      • noohjooh
        PorvoonParoni kirjoitti:

        No tottakai vaatteet ja pukeutuminen kertovat ihmisestä paljon. Juuri kun on saatu tilanne vähän rauhoittumaan, niin heität tyyliin - ajatelkaa mitä tykkäätte, mää laitan päälleni just mitä haluan. Joskus kun kävelee kaupungilla, niin näyteikkunoiden kautta pystyy katsomaan mitä ne toiset ajattelevat tai reagoivat pukeutumiseesi. Kurkkaapa joskus taaksesi? Onneksi meitzillä asustelee poikani kotona ja hän välillä sanoo: "Etkai meinaa laittaa noita vaatteita, saat mennä yksisesi"? Sellainen on kyllä säväyttävää, eikä enää hyräile Maukka Perusjätkää!

        Eihän se pukeutuminen joka kerta onnistu, eikä aina tiedä miksi joku tuijottaa. Jäikö vessapaperia housuihin, vai olenko näyttävän näköinen? Mutta jos käyttää vaatteita sillä tyylillä, että minä kannan ne, eikä ne mua, niin ei voi mennä väärin?

        Joskus vaatii että tutustuu ihmiseen jotta tietää miksi pukeutuu niin kuin tekee. Mutta kun oppii tuntemaan, alkaa ajatella että ei mikään muu sopisikaan.

        Miehetkin saisi olla vähän rohkeampia mun mielestä. Ei haittaisi yhtään. Ei kun minihame päälle vaan :)


      • Näytinnärhenmunat

        Juuu, hieman sama asia kuin kauan sitten joku tiukkatäti työpaikalla ei tykännyt aamuhuulipunastani ja veisteli tuntonsa aiheesta inhottavalla tavalla, mutta ei suoraan. Pidin huolena sen jälkeen että huulipunaa oli varmasti ja näkyvästi aamusta lähtien aina.


      • noohjooh kirjoitti:

        Eihän se pukeutuminen joka kerta onnistu, eikä aina tiedä miksi joku tuijottaa. Jäikö vessapaperia housuihin, vai olenko näyttävän näköinen? Mutta jos käyttää vaatteita sillä tyylillä, että minä kannan ne, eikä ne mua, niin ei voi mennä väärin?

        Joskus vaatii että tutustuu ihmiseen jotta tietää miksi pukeutuu niin kuin tekee. Mutta kun oppii tuntemaan, alkaa ajatella että ei mikään muu sopisikaan.

        Miehetkin saisi olla vähän rohkeampia mun mielestä. Ei haittaisi yhtään. Ei kun minihame päälle vaan :)

        No, nyt kun alettiin avautumaan pukeutumisesta, niin pakko kertoa että en pidä naisilla kokonahka-asusteisista moottoripyörävermeistäkään. Sellaiset pienet nahkatakit naisella ovat ihan okei, mutta paksut olkatoppaukset ja roikkuvat hihnat aikaansaavat minussa Marlon Brandon vaikutelman ja hän oli Hurjapäissä mies, kuten muutkin. En vaan mahda tällekään vaikutelmalle mitään.

        Naisten ei tarvitse pukeutua yhtään rohkeammin enää, kaikki on näytetty ja kokeiltu. Pikkuhiljaa voitaisin palata takaisinpäin, ainakin vähän siis minun mielestä.


    • Mini.max

      Ei naisen pidä olla liian "antavan" näköinen. Sitä se minihame usein teettää. Kauniimpaa on lähes polvipituinen hame, mekko, leninki tai tunika legginsien kanssa. Mitään vikaa legginseissä ei ole jos on kauniit sääret ja kroppakin ok. Lihavalle ne ei niin sovi.
      Tiukat farkut tai kynähame ovat kauniita myöskin. Aina on kiinnitettävä huomioo omaan kehoonsa mikä kenellekin sopii. Vaatteilla ei voi laihduttaa mutta niillä voi harhauttaa ja peittää omaa lihavuutta.

      • Jotain pitää jättää arvailujen varaan, eikä heti kättelyssä paljastaa kaikkea. Vaatteilla tosiaan pystyy nimenomaan peittämään pikku puutteita ja ongelmakohtia vartalossa. Harhauttamaan kuten hyvin totesit.


    • No onko sen parempi, että naiset iästä ja koosta riippumatta ovat jo vuosia pukeutuneet legginseihin ja satunnaisen mittaiseen, yläosan peittävään kaapuun?
      Varsinaista joukkomuotia, joka ensinnäkään ei ainakaan pue läheskään kaikkia ja legginsit muistuttavat muutenkin naisille suunnattua versiota miesten pitkistä kalsareista.
      Kotiasu on kotiasu ja kotonaan jokainen on sitä mitä haluaa, mutta kaikki kotiasut eivät ole katuasuja.

      • ainanaakka

        palstamme leggins asiantuntija tollukka lienee parasta aikaa purjehtimassa pitkin tukholman ruotsinsuomalaista kaupunginosaa
        lienee parasta että jätämme asiantuntija lausunnon antamisen hänelle


      • No eihän se ole, mutta olen tullut varovaiseksi myöntämään, kun sain erään matamin vihat päälleni ja muistuttaa asiasta lähes joka keskustelussa minua. Siis jaksaa jauhaa samoista legginseista kuinka hän pitää niitä kesät talvet. Senkun pitää, mutta vertauksesi miesten pitkiin kalsareihin oli mielestäni hyvin osuva. Kotiasut ovat kotiasuja, juurikin näin!


      • Ja täällä. Eivät liene kuitenkaan suomineitoja :)

        https://www.youtube.com/watch?v=4aKpBC6Bfys


      • Vähän osviittaa siitä miltä joku saattaisi näyttää, heh.


    • Asiaa.puhut

      Ihmiset sekä naiset että miehet ikään katsomatta ovat silmälleni sopivampia kauniissa vaatteissa. Lisäksi kesällä vilpoinen puuvillavaate on käytännöllinen: hikinen iho ei tartu joka paikkaan. Ihailen esim. afrikkalaisten kauniita kankaita. Vihkipuvut ovat minun mielestäni muuttuneet liian paljastaviksi, ei se paljas iho niin kaunis ole paitsi tietyissä yksityiselämään kuuluvissa tilanteissa. Tämä on vain minun mielipiteeni, muut saavat vapaasti ajatella toisin.

      • Eniten ainakin naisten vihkiasuissa häiritsee, kun on viimisen päälle pitsiröyhelöä ja paljastavaa pinta, jonka mustakirjavat tatuoinnit sotkevat ja vievät kokonaisuudesta kauneuden.

        Miesten puuvillapaidat ovat nykyään tosi mukavia pitää ja matkustan paljon Välimerellä, josta tarttuu mukaan mukavia kesävaatteita. Siellä hallitaan niiden valmistus paremmin.


    • Kuuskymppinen

      Kävin juuri alennusmyynnissä ostamassa jotain peittävää, kun en enää mielelläni näyttele paljasta pintaa. Nuoret tehkööt sen kun ei ole samanlaisia ongelmia. Ikä jättää jälkensä, mutta rajoitteet ovat olemassa ennen kaikkea ihmisten mielissä.

      Pukeutumisessa ratkaisee kokonaisuus ja tyyli. Minä en näytä sääriäni, mutta jos jollakulla on näyttämisen arvoiset sääret, mikäs siinä. Ei se ole pelkästään ikäkysymys. Jotkut kuusikymppiset ovat vielä hyvässä kunnossa eikä minihame rumenna heitä. Se voi olla tyylikäskin.

      Jos on harkittu ja tilanteeseen sopiva kokonaisuus, oli se mini-toppi tai täysin peittävä, ja asu sopii kantajalleen ja tilanteeseen, ei ikä merkitse. Ikä näkyy, oli asu millainen tahansa. Pahimpia jälkiä voi usein peittää.

      Tyylittömyys myös näkyy oli ikä mikä tahansa.

      • Samaa mieltä iän jättämistä jäljistä, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän, mutta ei kuuskymppinen enää pysty piilottamaan ikäänsä. Jälkiä voi vähän yrittää peittää, juuri näin.


      • Vieläkökangesta

        Koeta nyt nakuttaa kovaan kalloosi että miniin ei pukeuduta sen takia, että sillä koetettaisiin häivyttää ikä johonkin. Huolehdi vain omien jälkiesi peittämisestä niin hyvä tulee. Muitten iät ja jäljet eivät kuulu sulle.


    • kummasti.asiat

      Se on niin eli peili kyllä sanoo totuuden, jos haluaa katsoa totuutta. Kaikille ei sano peilikään vaan näkee mitä ihmeellisempää "tyyliä" ja oletetaan, että ollaan sitten nuorekkaita ja tyylikkäitä.

      Joillakin on varma klassinen tyylitaju ja se ei suinkaan lisää vuosia kenellekään. Luin talvella jostain erään nuoren kirjoituksen, jossa nuori ihmetteli nykyajan mummoja, joilla on räikeät meikit ja värjätyt mustat hiukset. Nuori kaipasi entisajan "oikeita mummoja". Eri asia on taiteilijat ja heidän persoonansa. Suotakoon heille omintakeinen tyyli - jopa nuorekkuudessaan mautonkin.

      • Kummaonsiellä

        Jos sinun ahtauteesi ei mahdu käsite nuorekkuus eikä minin pituinen vaate, niin onko se pakko ilmoittaa julkisesti että on niin ahdas ja rajoittunut.


      • Tuo nuorekkuuden ja tyylikkyyden tavoittelu saattaa mennä yli, eikä anneta itselle lupaa vanhentua mummuksi tai papparaiseksi. Olen ehkä vanha ja annan charmin puhua puolestaan. En rupea vaatteilla sitä tekemään.


      • Huolehdivainomasi

        Miksi sinä et huolehdi vain omista ylimenoistasi? Muitten vastaavat eivät kuulu sulle.


    • RealistiN

      Ihan hyvä mökkiasu ;)

      • Hehee, pitäisiköhän ehdottaa rouvalle? Luulen ettei lähtisi mukaan leikkiin, vaan katsoisi kuin halpaa makkaraa.


    • VanhaVosu

      Sanoisin sitä vanhaksi kuluneeksi kodinkoneeksi joita myös kutsutaan vanhoiksi lutkuttajiksi....

    • kurkkaa.peilistä

      Jos on kroppa ja asenne kohdallaan niin aivan hyvin voi. Mutta LäskiTyynet älkää edes kokeilko.

      • Painonhallinta tulee iän myötä yhä vaikeammaksi, joten kannattaisi lopettaa kenenkään nimittely, ettei joudu vielä joskus toteamaan itseään läskiksi ja pukeutumisrajoitteiseksi.


    • nuormieli

      Minä pukeudun juuri niinkuin haluan, legginsit ovat pitkiksistä parhaimman tuntuiset yllä ja voin ja pukeudunkin kesällä myös minihameeseen. Kun pitää painonsa kurissa voi todellakin pukeutua miten kivalta ja hyvältä tuntuu ja näyttää ei se ole iästä kiinni eikä 60 kymppisen tarvi vielä mummolta näyttää.

      • Tässä keskustelussa on tullut esiin useampaan kertaan sellainen asia, että kun pitää painonsa kurissa voi mukamas pukeutua millä tavalla haluaa. Olen eri mieltä!


    • Kirjoitan

      Vastaus nikille nuormieli. Sinä kirjoitat kuin kuusivuotias pikkulapsi, joka ei halua pitää sadevaatteita, koska silloin hän näyttää yhtä paksulta mitä lihavatkin.

      • Revisiitä

        Mielestäni hänen kommenttinsa on paljon parempi ja asiallisempi kuin sinun. Jotta miksi siis kirjoitat ajatuksen joka on yhtä kehittynyt kuin 3-vuotias.


      • nuormieli

        Hei nikki( Kirjoitan) niinhän minä olenkin 6 ja nolla, mieleltäni nuori ja joskus ehkä vähän liiankin nuori, sadevaatteita käytän tarpeen mukaan mut ei ne musta paksua tee.


    • Onpas aihe herättänyt vilkasta keskustelua ! Kuten Paronin aiheet aina.
      Minulla ei ole oikein asiasta mitään sanottavaa. Omat ikääntyvät/ikääntyneet tuttuni ovat joko ylipainoisia, sporttisia, tai klassisen tyylisuunnan edustajia. Minihame ei ole heidän juttunsa kuten ei minunkaan.
      Kun harppoen luin vastauksia tuli sellainen fiilis, että aloitukseen sijoitettiin taas paljon ajassa liikkuvaa naisnäkökulman korostusta. Itse koin aloituksen ihan kevyenä heittona aiheena aiheitten joukossa.. Jos olisin naisena tehnyt tuon aloitukseen niin tuskin siitä olisi näin isoa meteliä nostettu, vai ?
      Onnittelut taas paronille ketjun mallikkaasta isännöinnistä.

      • Aloituksen tekeminen ei tarkoita sitä.
        Että aloittajan on koko-ajan oltava mukana jauhamassa tyhjääkin-tyhjenpää.
        -
        Aloituksen laatu määrittelee siihen osallistujat.
        Valitettavan usein siihen silloin osallistuvat myös jankuttajat.
        Ja typerykset.

        H.


      • croisant
        hunksz kirjoitti:

        Aloituksen tekeminen ei tarkoita sitä.
        Että aloittajan on koko-ajan oltava mukana jauhamassa tyhjääkin-tyhjenpää.
        -
        Aloituksen laatu määrittelee siihen osallistujat.
        Valitettavan usein siihen silloin osallistuvat myös jankuttajat.
        Ja typerykset.

        H.

        Paroni on oivaltanut palstan oikein, sinä et ole!


      • croisant kirjoitti:

        Paroni on oivaltanut palstan oikein, sinä et ole!

        Miten kun minusta on jo pitemmän aikaa tuntunut...
        -
        Tyttö-hupakko-lauma on kokoontunut jonkun kutsusta:
        Hei tytöt, mulla on idea...
        Supi, supi...hi,hi, supi...
        Joo! Näytetään sille!
        Sen on sit pakko tulla kateelliseks.
        Eiks okki?
        Ja niin ilmestyivät Porvoolaiset teko-viikset. :)
        -
        Nimittäin fiksummat tyttöset näyttävät osallistuneen vain kerran, pari.
        Tajusivat mikä homman nimi on.

        H.


      • omien.sanojesi.mukaan
        hunksz kirjoitti:

        Aloituksen tekeminen ei tarkoita sitä.
        Että aloittajan on koko-ajan oltava mukana jauhamassa tyhjääkin-tyhjenpää.
        -
        Aloituksen laatu määrittelee siihen osallistujat.
        Valitettavan usein siihen silloin osallistuvat myös jankuttajat.
        Ja typerykset.

        H.

        Sinä se sitten olet molempia. Jankutat joka ketjussa samoin kopioin ja typerys olet, koska osallistut tähän ketjuun.


      • omien.sanojesi.mukaan kirjoitti:

        Sinä se sitten olet molempia. Jankutat joka ketjussa samoin kopioin ja typerys olet, koska osallistut tähän ketjuun.

        "omien.sanojesi.mukaan"

        Minä tiesin odottaa tätä kommenttia(huoks")
        Jonkun on kuitenkin saatava porukka ärtymään edes sen verran että parantavat juoksutustaan.
        Tämän aloituksen kaltainen juoksutus saa virran mätänemään jo puoli-välissä.
        Ja kyllä.
        Minä jankutan aina jankutuksiin.
        Tämän moitteesi kanssa olet toivottoman myöhässä.
        Kaukana kärjestä.
        Sanoisinpa sinun olevan ihan jankuttaja :)

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "omien.sanojesi.mukaan"

        Minä tiesin odottaa tätä kommenttia(huoks")
        Jonkun on kuitenkin saatava porukka ärtymään edes sen verran että parantavat juoksutustaan.
        Tämän aloituksen kaltainen juoksutus saa virran mätänemään jo puoli-välissä.
        Ja kyllä.
        Minä jankutan aina jankutuksiin.
        Tämän moitteesi kanssa olet toivottoman myöhässä.
        Kaukana kärjestä.
        Sanoisinpa sinun olevan ihan jankuttaja :)

        H.

        ...(huoks!)

        H.


      • demeter,
        Kiitos hyvästä ja kannustavasta palautteesta.

        Huomasin myös tuon naisnäkökulman korostusta. Ikäänkuin oltaisiin ottamassa jotain pois, jos ei kannata minihameiden ja paljastavien toppien pitämisen puolesta. Ja voihan aloittajallakin olla näkemys asiaan, eikä se suinkaan tarkoita että hänen täytyisi ajaa käärmettä pyssyyn?

        Vielä kerran suurkiitos sanoistasi!


      • omien.sanojesi.mukaan
        hunksz kirjoitti:

        "omien.sanojesi.mukaan"

        Minä tiesin odottaa tätä kommenttia(huoks")
        Jonkun on kuitenkin saatava porukka ärtymään edes sen verran että parantavat juoksutustaan.
        Tämän aloituksen kaltainen juoksutus saa virran mätänemään jo puoli-välissä.
        Ja kyllä.
        Minä jankutan aina jankutuksiin.
        Tämän moitteesi kanssa olet toivottoman myöhässä.
        Kaukana kärjestä.
        Sanoisinpa sinun olevan ihan jankuttaja :)

        H.

        Olisit vain kopioinut jankutukses. Sisältöhän on sama. Typerehtijä.


    • tööttt

      - naapurin rouva jo arvosteli mun tyylittömät legginsit ja vaikkei pihtipolveni paljaina olleetkaan - rumat silti - kaulastakin nahka kurtullaan - entä pää - moneen kertaan möukaroitu
      - preälistosta ny puhumattakaan..... olen varma siitä että pippaloihinne ei meikäläistäkään kaivata
      - joten iloisesti näkemiin vain
      - toi pintapuolisuus ja elämän sietämätön keveys - on mielestäni ihan turhanpäiväistä hömppää
      - uuden puutarhalehden kanssa rauhassa eloni lie antoisempaa.

      • Minulle myös alkaa pintaliito pikkuhiljaa riittä ja elämän pienet hienot asiat merkitsevät. Ei se onko ihan viimeisimmän muodin mukaan pukeutunut.


    • e.lä.mä

      On nuoria ja vanhoja 60 ja plus, Heillä kaikilla oma oikeus käyttää niitä vaatteita mistä he pitävät.

      • nuormieli

        Juurikin noin, annetaan kaikkien kukkien kukkia juuri sellaisena kuin ovat, niin hyvä tulee.


      • Tottakai on oikeus, eihän tässä kukaan keneltäkään mitään oikuksia ole viemässä. Kyse oli vaan siitä, että mitä mieltä siitä olet? Jos sinun mielestäsi OK, niin selvä sitten.


      • Eimitäänmerkitystä

        Mitä väliä sillä on "mitä mieltä" kukakin / joku yhdentekevä tuntematon tai vaikka tunnettukin mistäkin asiasta on?


      • Sivustaseurannut
        Eimitäänmerkitystä kirjoitti:

        Mitä väliä sillä on "mitä mieltä" kukakin / joku yhdentekevä tuntematon tai vaikka tunnettukin mistäkin asiasta on?

        Siksi tavallisesti kysytään mielipiteitä, kun halutaan tietää mitä mieltä muut ovat asiasta?


      • Omamieliratkaisee

        Joo-o, totta; silloin "kun halutaan tietää". Elämässä on kuitenkin olemassa aiheita ja asioita, joihin ei tarvita toisten mielipiteitä. Vaikka niitä auliisti jaellaan, niitä ei tarvitse noteerata millään lailla jos itse tietää parhaiten omansa.


    • Silminäkijä

      Ei se ikä siinä mitenkään merkittävä ole.Mielestäni merkittävämpää on se,mitä näkyy.Jos sääret ja povi on yhä edustavassa kunnossa,niin mikä jottei.Itse tiedän yhden kansaneläkeiässä olevan kolmen lapsen äidin,joka pukeutuu sangen seksikkäästi.Mikäpä siinä kun koivet ja tissit on vielä ihan hyvässä kunnossa.Sanon suoraan,että jos ei ikää tietäisi,ei 65-vuotiaaksi kyllä uskoisi.Eri asia,jos sellaisia suonikohjuisia sääriä ja ruskeaksi ahavavoitunutta tissien väliä näytteleisi.Sekin on jokaisen oma asia.Olkoon vapaus näyttää kehoaan,jos niin haluaa.

      • Hetkinen, onko siis kyse siitä, että naiset haluavat näyttää kehoaan ja pitävät siksi paljastavaia toppeja/minihameita? Kenelle kuuskymppinen nainen tekee näitä paljastuksiaan, ketkä kuuluvat kohderyhmään?


    • pikkumusta.ei

      Itse en missään tapauksessa voisi pukeutua noin, sen estää jo urbaani, herkkuihin tottunut vartaloni ja sääret, jotka ovat edustavimmillaan nilkkaan asti ulottuvassa hameessa. Myös häveliäisyys, tai joku muu sellainen, estäisi tuollaisen pukeutumisen kohdallani, joka ei mielestäni ole mitenkään seksikästä kenenkään muun kuin näin pukeutuvan mielestä.

      • Häveliäisyys on hyvä sana tähän keskusteluun, kun jotkut ottavat jopa oikeuksiaan esille ja kaikkien tulee hyväksyä kaikki kukat sellaisina kuin he ovat.


    • e.lä.mä

      Suomalainen apina kirjoittelu on täysi asiasta.

    • Samulinejako

      No,mautonta se on, jos sanon, mitä ajattelen. Vaikka olisi naisella värkeissä varaakin eli läskit eivät lölly. Miten muuten Aira on tästä poikkeus? Hänen mielipiteensä ovat hyviä, mutta ei hän minusta mikään silmänilo ole, omituisen näköinen lähinnä. Jos en tietäisi, että hän on suomalainen julkku, häntä voisi luulla tietyn talon madameksi, jolla talolla en tarkoita Hyrsylän mutkaa.

      Toisaalta maku ei ole yhteneväistä ja mikä minä olen kieltämään, jos joku ikäiseni haluaa välttämättä pukeutua nuorison lailla, siitä vaan, jos kantti kestää. Ihmiset ajattelevat niin erilailla itsestään ja omasta maustaan sekä siitä, onko edelleen oltava seksuaalisesti viehättävä. Lähinnä tuota viimeksimainittuahan varten minihameeseen ja avonaiseen kaula-aukkoon sonnustaudutaan, jos rehellisiä ollaan.

      En tykkää kuusikymppisellä miehelläkään ylikireistä housuista ja napapaidasta tai herra 47-mallisesta pukupaidasta, jossa napit repsottavat auki ja näkyy tukku harmaata rintakarvaa ja niitä kultakäätyjä. Sama sanomahan niilläkin on eli tässä on kova karju, josko sitten tositoimissa onkaan mitään... Tietysti em. pukimista voi olettaa myös toisenlaatuista suuntausta eli että herra tykkää herroista.

      Paljastavat pukimet kuuluvat nuorisolle, kun liha on kiinteää ja on lisääntymisen aika. Nätisti ja tyylikkäästi voi ikääntynytkin pukeutua, mutta paljastukset ovat kyllä jo vanhemmalla iällä ohi, onneksi. Kuitenkin: ken kehtaa, se menköön kartsalle vaikka nylonyöpuvussa. Minä en.

      • Aira Samulin on nostettu jollekin jalustalle ja tehty esikuvaksi ikäihmisille ainakin jaksamisen ja liikkumisen suhteen.

        Omasta mielestä liian laihat ihmiset näyttävät pahalta aivan samalla tavalla kuin järjettömästi liian lihavatkin. Ei laihuus ketään kaunista!

        Ainakaan itseni ei tarvitse enää herättää huomiota pukeutumisella, sen aika oli nuoruudessa ja silloin, kun muutenkin oli edustavampi. Kohta alkavat euroviisut ja siellä nähdään hyvin, miten tuota seksuaalista viehättävyyttä yritetään korostaa. Omasta mielestä pukeutuminen johonkin domina-asuun ei ole kaunista, vaan enemmänkin perverssiä.


    • vfihimsf

      paljonhan ihmset vääntää juttua umpiväsyneistäeläkeläisistä -ei kai siinäkään mitään outoa ole
      jos kuormitus töissä ollut sitä luokkaa että oksat pois ja vähän runkoakin
      - vähän huvitti kun eräs remonttireiska kertoi oman firmansa tyoaamusta, joka aina alkaa työnantajan tarjoamalla aamupuurolla ja kahvilla -sovitun aikataulun mkaan - jonka jälkeen eri ryhmät hajaantuvat kentälle töihin - työryhmien ja sen jäsenten jaksaminen ja hyvinvointi kaikille, myös firman omistajille tärkeää
      - hyvin erilainen tyylion naisten maailmassa - kilpailu ja kateus ihmsten panetteluineen ja epåkohtien ruotimisineen, juoruiluineen ja horitteluineen - enempkin saattaa ihmsiä jaksamisen rajamaille - useillakin nuorilla naisilla odottaa lapset j toinen työrupeama kodissa, kenties vielä suvun vanhksetkin omine ongelmineen - työtä kellotaulun joka tunnille - siksi ilkeämieliset vittuilut naisten roolista yöaikaan mulkunpesukoneina - liian härskiä ja törkeää - kuitenkin silkkaa totta myös tosielämän kuvioissa monille.

      • Vanhemmille saa vähän tullakin sitä runkoa, jos iskee joku sairaus ettei voi syödä niin lupaan pärjätä kaksi viikkoa, vaikka en söisi juuri mitään.

        Väsyneitä ja elämäänkyllästyneitä monet ikäihmiset tuntuvat olevan, liekö seurausta liiasta työnteosta vai liian vähästä?

        Ainakaan nykyään ei kenenkään tarvitse olla väkipakolla kenenkään ihmisen kanssa, kun taloudelliset edellytykset yms. antaa mahdollisuuden jättää huono kaveri ja jäädä omilleen.


    • KUMPI pahempi, että faija käyttää napapaitaa, ja tunkee koulun diskoihin, vai se, että mummo panee minihameen?

      • Olen sitä mieltä, että se napapaita on pahempi!


    • sohvaperunax

      Se on ok, jos ei ole suonikohjuja. Paljon pahempi vaihtoehto kuuskymppiselle on resupekkafarkut tai persvakoon imeytyvät miesten kalsareita imitoivat stretchtrikoot.

      • Nämä stretchtrikoot ovat iästä riippumatta tulleet kaikille naisihmisille, jotka lähtevät kävelylenkille ja paljon kävelyä harrastavana olen kiinnittänyt kuinka syvälle ne voivatkaan mennä sinne pyllyvakoon, ihan pakko katsoa repeävätkö jo tällä reissulla. Itselläni on ihan perinteiset löysät ulkoiluhousut ja mielestäni on mukavampaa, kun eivät piukota ja purista mistään.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Nämä stretchtrikoot ovat iästä riippumatta tulleet kaikille naisihmisille, jotka lähtevät kävelylenkille ja paljon kävelyä harrastavana olen kiinnittänyt kuinka syvälle ne voivatkaan mennä sinne pyllyvakoon, ihan pakko katsoa repeävätkö jo tällä reissulla. Itselläni on ihan perinteiset löysät ulkoiluhousut ja mielestäni on mukavampaa, kun eivät piukota ja purista mistään.

        Ihan turhasti kuolaat, vanha ukkorukka, stretchtrikoita pitävien naisten persauksien perään siinä toivossa, että heiltä repeäisi housut.
        Se stretch tarkoittaa sitä, että ne joustavat, eikä ne purista mistään. Sitten, kun niistä katkeilee ne ohuen ohuet stretchlangat, niin ne alkavat vain rumasti lököttämään.


      • Original
        Tellukka kirjoitti:

        Ihan turhasti kuolaat, vanha ukkorukka, stretchtrikoita pitävien naisten persauksien perään siinä toivossa, että heiltä repeäisi housut.
        Se stretch tarkoittaa sitä, että ne joustavat, eikä ne purista mistään. Sitten, kun niistä katkeilee ne ohuen ohuet stretchlangat, niin ne alkavat vain rumasti lököttämään.

        Ne ovat todella kamalan näköisiä kuin myös legginsit joten jos haluat näyttää kävelevältä makkarankuorelta niin siitä vaan.


      • Original kirjoitti:

        Ne ovat todella kamalan näköisiä kuin myös legginsit joten jos haluat näyttää kävelevältä makkarankuorelta niin siitä vaan.

        Mitäs sillä on väliä miltä näyttää, jos itsensä mielestä on mukavan tuntuiset päällä. Jos jonkun esteettistä silmää häiritsee, niin ongelmahan on hänen omansa. Olkoon katselematta.

        Tuskin kukaan nainen kuvittelee lenkkeillessään olevansa millään mannekiinikierroksella, paitsi nyt paronille näyttää olevan tärkeää, mitä muut ihmiset hänen vaatteistaan tykkäävät.
        Kaikkein hassuinta aikuiselta "mieheltä" oli tuo, että näyteikkunasta peilaa, minkälaisia ilmeitä takana olevilla on hänen asustaan. Turhamaisuuden huippu ...


      • hehehehee
        Original kirjoitti:

        Ne ovat todella kamalan näköisiä kuin myös legginsit joten jos haluat näyttää kävelevältä makkarankuorelta niin siitä vaan.

        Voi jummi tätä marmatusta toisista vaikka paapottajan oma käytös on ala-arvoista.
        Kun ihminen lähtee lenkille, niin normaali ihminen ottaa sykemittarin ja sykemittariaan tarkkaillen jaksottaa vauhtinsa sopivaksi kuntonsa kohottamiseen.
        Ei normaali kuntoilija tuijota toisten kuntoilijoiden peräpäitä vaan keskittyy omaan kuntoiluunsa.
        Vaatetuksensa valitsee kukin omanlaisensa, minkä haluaa.


      • pelottavaa
        hehehehee kirjoitti:

        Voi jummi tätä marmatusta toisista vaikka paapottajan oma käytös on ala-arvoista.
        Kun ihminen lähtee lenkille, niin normaali ihminen ottaa sykemittarin ja sykemittariaan tarkkaillen jaksottaa vauhtinsa sopivaksi kuntonsa kohottamiseen.
        Ei normaali kuntoilija tuijota toisten kuntoilijoiden peräpäitä vaan keskittyy omaan kuntoiluunsa.
        Vaatetuksensa valitsee kukin omanlaisensa, minkä haluaa.

        Paroni taisikin osua arkaan paikkaan, onko hekottelija kenties hankkinut juuri uudet tiukat trikoot ja painaa nyt laput silmillä naama ruvella peräsuoli pitkällä sykemittareineen pitkin lenkkipolkuja? Ei näe eikä kuule ulkopuolella olevia ihmisiä ja kuvittelee kirmaavansa tasavertaisesti teinityttöjen kanssa. Voin kertoa että kuuskymppisten akkojen persuksista näkee kyllä iän vaikka näillä olisi millainen vappunaamari päässä. Ne persukset roikkuvat ja hyllyvät siitä tuntee vanhan naisen. Ei auta vaikka kuinka olisi laihduttanut itseään :)


      • hehehehee
        pelottavaa kirjoitti:

        Paroni taisikin osua arkaan paikkaan, onko hekottelija kenties hankkinut juuri uudet tiukat trikoot ja painaa nyt laput silmillä naama ruvella peräsuoli pitkällä sykemittareineen pitkin lenkkipolkuja? Ei näe eikä kuule ulkopuolella olevia ihmisiä ja kuvittelee kirmaavansa tasavertaisesti teinityttöjen kanssa. Voin kertoa että kuuskymppisten akkojen persuksista näkee kyllä iän vaikka näillä olisi millainen vappunaamari päässä. Ne persukset roikkuvat ja hyllyvät siitä tuntee vanhan naisen. Ei auta vaikka kuinka olisi laihduttanut itseään :)

        Osuin sulla arkaan paikkaan :D kommentistasi päätelllen :D


      • sohvaperunax
        pelottavaa kirjoitti:

        Paroni taisikin osua arkaan paikkaan, onko hekottelija kenties hankkinut juuri uudet tiukat trikoot ja painaa nyt laput silmillä naama ruvella peräsuoli pitkällä sykemittareineen pitkin lenkkipolkuja? Ei näe eikä kuule ulkopuolella olevia ihmisiä ja kuvittelee kirmaavansa tasavertaisesti teinityttöjen kanssa. Voin kertoa että kuuskymppisten akkojen persuksista näkee kyllä iän vaikka näillä olisi millainen vappunaamari päässä. Ne persukset roikkuvat ja hyllyvät siitä tuntee vanhan naisen. Ei auta vaikka kuinka olisi laihduttanut itseään :)

        Joskus voi vanhemmammallakin naisella olla tosi hyvän näköinen vartalo, ehkä kuitenkin vain 1 sadasta näyttää kauniiden ja rohkeiden Brookelta takaapäin katsottuna. Kerran Kalliojärvellä näin takaapäin upean blondin, mutta kasvot olivat ikäisensä näköiset. Arvostan kuitenkin kovaa yritystä. Pitää treenata hirveästi, jotta vartalo pysyy kuosissa vanhemmalla iällä. Aina voi juoda naisen kauniiksi, niin ei rypyt haittaa yhtään. Ehkä akat arvostelevat vanhoja ukkoja samaan tyyliin: Onpas tuollakin ruma kalju ja vatsa pömpöttää kuin kuudennella kuulla raskaana.


      • sohvaperunax kirjoitti:

        Joskus voi vanhemmammallakin naisella olla tosi hyvän näköinen vartalo, ehkä kuitenkin vain 1 sadasta näyttää kauniiden ja rohkeiden Brookelta takaapäin katsottuna. Kerran Kalliojärvellä näin takaapäin upean blondin, mutta kasvot olivat ikäisensä näköiset. Arvostan kuitenkin kovaa yritystä. Pitää treenata hirveästi, jotta vartalo pysyy kuosissa vanhemmalla iällä. Aina voi juoda naisen kauniiksi, niin ei rypyt haittaa yhtään. Ehkä akat arvostelevat vanhoja ukkoja samaan tyyliin: Onpas tuollakin ruma kalju ja vatsa pömpöttää kuin kuudennella kuulla raskaana.

        Yhteiskunnan luomat terveysihanteet kuntosaleista ja jatkuvasta treenaamiset aiheuttavat taatusti enemmän paineita naisille. Kauniilta ja rohkeilta tosiaan ei näytä yksikään suomalainen, no ehkä just se yksi prosentti, mutta laihoilla ihmisillä siitä naamastakin tulee sellainen kapea, vähän niinkuin hevosennaama?


    • kuusikympinen

      60v naisette kihotavia nini hamessa sillä on muodot kohdalla isot rinat ja pylly savat miehet kiimaseksi

      • Saunapuhdas nainen saa miehen kiimaiseksi.


    • vfihimsf

      Ja mist' johtuu että kohjut on niin halveksitut ja rumat - Suomikin tunnettu raakana vv-maana,
      naisiin ja lapsiiinkin alati kohdistuvaa väkivaltaa vaikea hyväksyä
      - vanha viisaus kertoo että äidit kyllä kestävät sen kun lapsi hänen sydäntään polkee
      - muttei koko kylän vihaa - iäkäs lappilaiskätilö edelleen mielestäni oikeassa
      - kolumnissaan jossa kertoo että että pituus ja leveys ihmisille enempi tuttuja käsitteitä , mutta syvyys tuntematon edelleen kuin Inarinjärvi - pohjattoman rakkauden vaatimus on ainamyös liitetty äiteihin - vaikka olis sydänkin yhtä kovaksi tallattu kuin maailman kovin kivikallio
      - raha- ja pankkimaalman liikkeet on aina tavalla jos toisellakin liitetty muotioikkuihin
      -milloin on korot korkeella helmojen ollessa alhaalla tai ylhäällä - ihmisten mielikuvitusten tuotteina ja naisten ynnä lasten ollessa jos jonkin sortin kaupankäynnin kohteina.

      • Naisten vähäpukeisuudella on tehty paljon rahaa.


    • bertilperversson

      Mikä on sen upeampaa katseltavaa näin kesäisin, kun esim. Lentiiran raitilla Harley Parkinsonilla porhaltava seitenkymppinen vanharouva minihameessaan.

    • sellaistavaan

      Minihame ja muutkin hameet ok,mutta farkut sopii vain 5% naisista.

      • Linjakysymys

        Niiih, farkut tai mikä tahansa muu tyköistuva vaate.


      • En ole kanssasi mistään samaa mieltä.


      • Mitäväliii

        Luuletko että se haittaa jotenkin, että sillä on jotain väliä?


    • rotusääret

      Ihan ok. Jotkut vaan ovat niin hyvinsäilyneitä ja hoikkia että voivat aivan hyvin pukeutua minihameeseen. Mielestäni hieman polven yläpuolelle ulottuva hame on paras. Nykyään 60-vuotias ei ole vielä ollenkaan vanha. Näin helteellä asu on myös vilpoinen. Jokainen pukeutuu myös oman makunsa mukaan.

      • Olet oikeasssa, jotkut voivat pitää jopa minihamettakin, mutta useimmiten hieman polven yläpuolelle ulottuva on parempi.


    • silmät_tapillaan

      Jokainen tulkoon onnelliseksi omalla tavallaan !
      Naiset haluavat nykyään - ja ovat aina halunneet - näyttää itseään.
      Googlaa ja katso Village Ladys 1 Village Ladys 19

      Mikäli lady 60 tai yli haluaa näyttää itseään, niin siitä vaan julkiselle areenalle tai kuvat ja videot nettiin
      Saattaa kylläkin todistaa huonoa itsekritiikkiä

      • Aika usein naiset tekevät sen itsensä näyttämisen miesten takia. Ainakin itse arvostan kuuskymppisellä naisella ikäiselleen sopivaa ja kauniita vaatteita kuin liian paljastavaa.


    • ukkeli65

      Paroni on kyllä oikealla asialla.

      Olen 65v mies hoikka ja sporttinen ja käytän farkkuja ja muutenkin pukeudun kuten haluan vaikka olen saanut vuosien mittaan ihmisiltä huonoa palautetta siitä. En pane pahakseni jos naisetkin pukeutuvat kehonsa mukaan, ei ikä siinä juuri merkitse. Pientä tyylitajua pitää olla.

      Sensijaan se, että nuoret naiset ja vanhemmatkin toisinaan pukeutuvat kovin vähiin vaatteisiin ja tiukkoihin sellaisiin, tökkii vastaan. Vedotaan siihen että naisella on oikeus pukeutua juuri kuten haluaa. Se on tietenkin niin mutta on syytä ottaa huomioon elämän tosiasiat eli ympäristö. Jos nainen on pukeutunut kovin niukasti ja esittelee vakojaan ja lihojaan avoimesti, lähettää hän voimakkaita seksuaalisia signaaleja miehille, aivan kuin majakka pimeässä yössä. Se ei ole oikein meitä miehiä kohtaan. Tätä taustaa vasten osoitan hiukan ymmärrystä maahanmuuttajamiehille jotka omassa maassaan eivät sellaista lainkaan kohtaa ja täällä sellaista on jokapuolella nykyisin, minne tahansa päänsä kääntää Hesassakin. Seuraukset eivät ole hyviä kuten lehdistä saa lukea.

      Minusta siten pukeutuneet naiset eivät ole kovin fiksusti asiaa ajatelleet. Normaalin miehen mielestä oikein pukeutunut nainen on tyylikäs, seksikäs oikealla tavalla, arvostettava ja kiinnostava. Paljastavasti pukeutunut nainen ei muodosta sellaista kokonaisuutta, ei ikinä.

      • noohjooh

        Kröh, pientä ristiriitaisuutta. Kirjoitit että nainen paljastavissa vaatteissa on kuin seksuaalinen majakka, ja viimeisessä kappaleessa että pukeutunut nainen on seksikäs.

        Johtopäätös - pukeudumme niin tai näin, niin aina on seksuaalisuus pinnalla?

        Raiskauksista ajattelen niin, että se on tietynlaisten miesten tarve joilla ei ole mitään tekemistä naisten pukeutumisen kanssa. Jos miehellä on tarve alistaa naista tällä tavalla, hän tekee sen naisen pukeutumisesta huolimatta.


      • Ihan varmasti se paljastava pukeutuminen on viesti maahanmuuttajille, onhan se sitä suomalaismiehillekin. Vaikutelma jonka vaatteillasi annat muille, on oma päätöksesi ja näkee usein nuorten tyttöjen vaatteista etteivät vanhemmat ainakaan ole rajoittaneet mitä päällensä laittavat.

        Oikein ja sopivasti pukeutuminen on taitolaji, eikä voi ajatella pitävänsä vieläkin samoja vaatteita, mitä käytti 40...50 vuotta sitten, kuten esimerkiksi minihameita tai napapaitoja miehillä. Me vanhenemme eikä kannata antaa väärää signaalia.


      • ukkeli65
        noohjooh kirjoitti:

        Kröh, pientä ristiriitaisuutta. Kirjoitit että nainen paljastavissa vaatteissa on kuin seksuaalinen majakka, ja viimeisessä kappaleessa että pukeutunut nainen on seksikäs.

        Johtopäätös - pukeudumme niin tai näin, niin aina on seksuaalisuus pinnalla?

        Raiskauksista ajattelen niin, että se on tietynlaisten miesten tarve joilla ei ole mitään tekemistä naisten pukeutumisen kanssa. Jos miehellä on tarve alistaa naista tällä tavalla, hän tekee sen naisen pukeutumisesta huolimatta.

        vajaasti pukeutunut nainen esittää raakaa seksikkyyttä joka ei ole kovin miellyttävää, ollen vain läpitunkevaa ja häiritsevää, jossain määrin primitiivistä. En nyt osaa sitä paremmin sanoa. Sensijaan pukeutunut nainen on parhaimmillaan esteettinen elämys ja hyvällä tavalla seksikäs, oikeastaan kaunis. Sellainen lämmittää miehen sydäntä ihan hyvällä tavalla.

        En ryhdy puolustamaan raiskaajia jos sitä tarkoitat. He ovat kuitenkin impulsseja saaneet tarpeettoman paljon ja ne ovat voineet olla se viimeinen puuttuva tekijä joka on johtanut tekoihin. Mene ja kysy heiltä.


    • varpaissakynsiä

      Paksutvarpaankynnet nimmarille tämä. Olen 62 mies. Pidän jopa pillifarkkuja. Rimpula, entinen kestävyysurheilija. En usko sen ketään loukkaavan. Ison paljaan vanhan läskin esittelystä en pidä.

    • sukupuolitauti

      Kuopion mummeli on alkanut pukeutua burghaan.
      Kävi sen ostamassa seksimatkallaan Gambiaan.
      Osti burghan lisäksi mustaa kikkeliä pahimpaan
      himoonsa. Kylkiäisenä sai eksoottisen sukupuolitaudin.

      • Minä en usko kuuskymppisten seksimatkoihin Gambiaan.


    • ParooniSuomi

      60v granny on seksuaalisesti kiihoittava mini hameessaan ja rintoja korostavassa liiveissään topisaan olen 50v mies ja rakastan tota ikäluokkaa olevia naisia jolla vielä on juhannus hameen alla vauh.Ps seksi on ...parasta.

      • Sinulla on valoisa tulevaisuus.


    • vanha-äijä

      Kyll mää sano jot se kamalaa jos 60v vanha akka laittaa päälle minihameen.
      Mää en kyll kattele yhtää.Iha oikeest oksettaa,

      • Ei se nyt mitään oksennutta, mutta aika harvalla sopii edes välttävästi.


    • RiippuuPaikasta

      Kyllä se 6-kymppinen nainen voi esim. etelän aurongossa olla topissa ja minihameessa, mutta jos shän on yläasteen opettaja ja luokan edessä tässä asussa, niin totean, että hänellä on huono tilannetaju.

      • Ihan yhtä vanhalta kuuskymppinen näyttää etelän auringossa.


      • Revisiitä-jososaat

        Nii-in, jos "kuusikymppinen" on vanhan näköinen.


      • Revisiitä-jososaat kirjoitti:

        Nii-in, jos "kuusikymppinen" on vanhan näköinen.

        60-vuotias on kuuskymppinen myös etelän auringossa.


      • Myös.minä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        60-vuotias on kuuskymppinen myös etelän auringossa.

        Näin ajatelen,
        kauempaa on aivan siedettävää, 50 m päästä.
        Mieshän arvailee silloin osan, kun ei näe.

        Lähietäisyydeltä en pidä mistään paljastuksista.
        On kurja katsella, jos joku on pukeutunut "hiemankin säädyttömästi"

        Kaikki mikä on paljaana pitää olla todella kaunista, kiinteää ja "pyöreää",
        pelkkä hoikkuus ei riitä.


    • PelimiesP-Satakunta

      Tapahtui 60-luvun lopulla, minihameet olivat tulleet muotiin ja äitini oli tällöin 40-vuotias hän osti polven yläpuolelle olettuvan hameen. Hän oli siihen aikaan painoltaan 63 ja pituudeltaan 167 ja pitkähköt sääret. Juhlissa ollessamme oli edesmenneen isäni veljen lihava vaimo (33v) minihameessaan todennut "niin kai niitä vanhoillakin on" tarkoittaen siis minihameita. Äitini ei tietenkään ollut siihen mitään negatiivista vastannut mutta kertoi että olisi tehnyt mieli sanoa "pitävät niitä nuoretkin joille painon puolesta istuu kuin säkki päälle.

      On siis todella tyylikkäitä 60-vuotiaita, joiden vartalo on kuin luotu minihameeseen. Nämä toppijutut ovat ilmeisesti palstanpitäjän aloituksia saada keskustelua aikaan, ne nyt mieluiten olisivat kait 15- vuotiaiden juttuja.

      • Mikä siinä toppijutussa on mielestäsi sellaista mikä ei ole samassa sarjassa minihameen kanssa?


      • PelimiesP-Satakunta

        no joo mielestäni ihmisellä ikääntyessään sääret säilyvät kuitenkin parhaiten, miksi siis niitä ei voisi näyttää, Kokonaisuutena meidän jokaisen iho veltostuu jos elämme 60-vuotiaaksi.
        Jokaisella ihmisellä on ja tulee ollakin täysi vapaus mitä pukee päälleen mutta tämä on minun mielipiteeni edellä mainituilla perusteilla, etteivät minihame ja pikkutoppi todellakaan kuulu edes samaan keskustelulohkoon


    • vanha-äijä

      Eii siin mittää.Kyl maar mää voi laittaa minihammee pääl ko mää lähre torill.

      • Kyl Turkkuses on kaikki mahrollista!


      • bertilperversson

        Kyllä vanhempikin äijä voi lähteä torille minihameessa, varsinkin jos se näyttää Skotlantilaiselta kiltiltä. Mukanaan voi pitää vielä vaikkapa säkkipilliä rekvisiittana. Tietysti alla pitää olla jonkinlaiset kalsarit siltä varalta, että joku mummeli saattaa kävelykepillään kohottaa kiltin helmoja uteliaisuudessaan.


    • revitän

      Olet saanut hyvin erilaisia kannanottoja. Olisin vielä avartanut aihetta ujuttamalla kunnolliset rintsikat kesäpuseron alle.
      Näkee turkasen karseita sivuprofiileja mitä muhkurammista rynttäistä.

      • Onhan tässä jo tullut muutaman viestin voimin käsiteltyä aihetta. Sivuttiin me rintsikoitakin olkaimien kohdalta, kun jotkut hurjimmat olivat jopa sitä mieltä, että nekin saavat olla vapaasti näkyvissä. Itse en ole erityisemmin kiinnittänyt huomiota niihin muhkuroihin, sen sijaan siihen olen, että onko niitä rintsikoita ensinkään ja varsinkin kesäaikaan näkee helposti, ettei kaikilla ole ja se on jollakin tavalla ainakin minusta kiinnostavaa.


    • Menetettyulkonäkö

      Verhoan vanhan nahkani mukavilla peittävillä vaatteilla ja olen vähän yli viiskymppinen kuin alkaisin naurettavaksi ja esittelemään itseäni kuinka muka "nuorekkaana" olen säilynyt sillä oma peilikuva ei ole ollenkaan niin vanhentunut kun sitä katselee joka päivä kuin sen ulkopuolisen silmissä. Isoine riipputisseineni en voisi kuvitellakkaan lähteväni yhtään mihinkään ilman kunnollisia liivejä. Ei ollut nuorenakaan ikinä niin hyvä kroppa että sitä olisi voinut esitellä missään ja rantalomilla naureskeltiin kun olin uimapuvussa aurinkoa ottamassa.

      Nykymaailma on mennyt ihan järjettömäksi kropan palvonnaksi ja se mitä on yläpäässä niin ei ole mitään merkitystä.

      Ymmärrän sen että tässä maailmassa on kaiken maailman kulkijaa ja jos joku vanha ämmä tulee tyytyväiseksi kulkea puolialastomana niin ihan siitä vain, joo ei haittaa mutta itse en halua sellaista. Laihana pysynyt vanha ämmä ja puoli alastomana on naurettavan näköinen ja näyttää siltä että on nuoruus jäänyt elämättä ja pitää vanhana elää sitä uudestaan.

      Ikä näkyy ihosta ja naamavärkistä kuitenkin harmaantuneena ja ryppyyntyneenä nahkana.

      Kannattaisi siihen älykkyyteen enemmän satsata ikääntyessä kuin ulkonäköönsä jonka vittu on menettänyt jo ajat sitten.

      • Eijunalauta

        Väitätkö sinä tosissasi, että minin käyttäminen kertoo älykkyydestä? Älä kuitenkaan vastaa, viimeinen kappale kommentistasi kertoo tasosi jo. --- Kun panen minin päälleni, niin ei se ole ainoa vaatetus, päälläni on muutakin enkä paljastele mitään mistään kohdasta. Koettakaa nyt helweetessä avartua edes pikkiriikkisen sillä vuosi on jo 2018.


      • Teräväinen
        Eijunalauta kirjoitti:

        Väitätkö sinä tosissasi, että minin käyttäminen kertoo älykkyydestä? Älä kuitenkaan vastaa, viimeinen kappale kommentistasi kertoo tasosi jo. --- Kun panen minin päälleni, niin ei se ole ainoa vaatetus, päälläni on muutakin enkä paljastele mitään mistään kohdasta. Koettakaa nyt helweetessä avartua edes pikkiriikkisen sillä vuosi on jo 2018.

        Täysin asiatonta kuittailua jota ilmenee keskusteluissa silloin kuin omat mielipiteet jäävät altavastaajiksi keskusteluun. Minihameen päälle laittaminen kertoo kuvitteellisesta seksikkyydestä ja oma ajatusmaailman kieroontuneisuudesta. Vuonna 2018 esiintyy homsuisuutta ihan yhtälailla mitä 20 vuotta aikaisemmin. Ei suvaitsevaisuus suinkaan ole sitä,e ttä voi tehdä ihan mitä tahansa vaikka naissuvakit ja lepakot yrittävätkin toistaa. Kauneutta ei ole vaatteiden riisuminen ja paljaan pinnan näyttäminen, vaan kauniiden ja sopivien vaatteiden käyttäminen. Minihameet eivät ole sitä koskaan olleet eivätkä siksi tule


      • Revisiitä-jososaat

        En ole homsuinen enkä kuvittele mitään. Jotta selvittelepä vain omat kieroutuneet asenteesi ja ajatuksesi. Minihameeni on myös sopiva - minulle.


      • Minun mielestäni olin itse paremman näköinen nuorempana ja päivästä päivään muuttuu rypistyneemmäksi ja uurteisemmaksi. Komeus ei silti katoa, vaikka onkin vanha. Vaatteilla ei saa kuin peitettyä pikku puutteita.


      • Snaijannetko

        Vaatteet ovat kuin meikki; niillä peitetään 'huonoja' kohtia kehosta ja korostetaan parhaita puolia.


    • Lemmenkäinen

      Onhan niitä ;-*

    • e.lä.mä

      Mikä finni apinoita vaivaa? Aina apina asiasta puhetta riittää?

      • Vaikea ymmärtää?


    • Vanha_vosu

      Kävin viime kesänä Kuopiossa ja torilla vastaan käveli vanha turpea
      nainen. Hän oli pukeutunut aivan liian lyhyeen hameeseen. Jalat
      olivat maidonvalkeat ja täynnä mustia läikkiä. Kaikem kruunasi
      pullistelevat suonikohjut. Naama oli turvoksissa ja väriltään
      kuin kurrisaavin sisältö.

      • kauhee_ilmestys

        Onkohan se sama vanhus, jonka perässä kävelee aina kaksi geelitukkaista
        partapoikaa älykännyköitään naplaten?
        Semmose trion olen nähny useasti Kuopiossa.


      • Töllinanne
        kauhee_ilmestys kirjoitti:

        Onkohan se sama vanhus, jonka perässä kävelee aina kaksi geelitukkaista
        partapoikaa älykännyköitään naplaten?
        Semmose trion olen nähny useasti Kuopiossa.

        Tämän palstan muutamaa naisihmistä mukaillen kaikki saavat pukeutua kuten haluavat....tosin luulen aloittajan tarkoittaneen, että onko järkevää kun kuusikymppiset pukeutuvat minihameisiin.


      • varastaako_hän
        kauhee_ilmestys kirjoitti:

        Onkohan se sama vanhus, jonka perässä kävelee aina kaksi geelitukkaista
        partapoikaa älykännyköitään naplaten?
        Semmose trion olen nähny useasti Kuopiossa.

        Sama vanhus on kyseessä. Se minihame on lähtöisin SPR:n laatikosta,
        jonne halukkaat voivat viedä vaatteitaan.
        Eli vanhus syö kuormasta.


      • bertilperversson
        varastaako_hän kirjoitti:

        Sama vanhus on kyseessä. Se minihame on lähtöisin SPR:n laatikosta,
        jonne halukkaat voivat viedä vaatteitaan.
        Eli vanhus syö kuormasta.

        Taisit tunnistaa SPR:n laatikkoon viemäsi minihameesi. Juuri sen takia ei kannattaisi käyttää niitä vaatteita samassa kaupungissa, missä tämä laatikko sijaitsee.


      • ihan_hävetti
        varastaako_hän kirjoitti:

        Sama vanhus on kyseessä. Se minihame on lähtöisin SPR:n laatikosta,
        jonne halukkaat voivat viedä vaatteitaan.
        Eli vanhus syö kuormasta.

        Minäkin olen nähnyt saman luontokappaleen Kuopion torilla.
        Tunsin suurta myötähäpeää katsellessani tuon ihmispolon
        pukeutumista ja käyttäytymistä.


      • Kaikkien ei kannata pukeutua miten haluavat, vaikka kaikkilla on tietysti oikeus siihen.


      • suorajalkainen
        Töllinanne kirjoitti:

        Tämän palstan muutamaa naisihmistä mukaillen kaikki saavat pukeutua kuten haluavat....tosin luulen aloittajan tarkoittaneen, että onko järkevää kun kuusikymppiset pukeutuvat minihameisiin.

        Mutta kun tuo Kuopion vanhus on liki 80-vuotta vanha ja sillä kippurat kintut.
        Ei ole mitenkään mieltä ylentävä näky.


      • Töllinanne
        suorajalkainen kirjoitti:

        Mutta kun tuo Kuopion vanhus on liki 80-vuotta vanha ja sillä kippurat kintut.
        Ei ole mitenkään mieltä ylentävä näky.

        Täälläkin kommentoi monta yli7-kymppistä vääräleukaa joille on tärkeintä ettei kukaan sano naiselle koskaan kuinka tämän tulee pukeutua. Hän kyllä tietää kaiken!


      • pellattaa
        Töllinanne kirjoitti:

        Täälläkin kommentoi monta yli7-kymppistä vääräleukaa joille on tärkeintä ettei kukaan sano naiselle koskaan kuinka tämän tulee pukeutua. Hän kyllä tietää kaiken!

        Eli tämä "hän" on bella__n.


      • partapojat_harrastaa
        bertilperversson kirjoitti:

        Taisit tunnistaa SPR:n laatikkoon viemäsi minihameesi. Juuri sen takia ei kannattaisi käyttää niitä vaatteita samassa kaupungissa, missä tämä laatikko sijaitsee.

        Mummelihan on aktiivi SPRräläinen ja käy aina ottamassa kermat
        pinnalta, kun noita laatikoita tyhjennetään. Kertoo vievänsä
        vaatteet pakolaisille, mutta itsehän hän ne käyttää. Miesten vaatteet
        vie omille partapojilleen, jotka pistät rievut heti myyntiin saadakseen
        kaljarahaa. Mummelin pieni eläke kun ei taida partapoikien
        kalja- ja diskoharrastuksiin enää riittää.


      • oikein_alkoi_oksettamaan
        partapojat_harrastaa kirjoitti:

        Mummelihan on aktiivi SPRräläinen ja käy aina ottamassa kermat
        pinnalta, kun noita laatikoita tyhjennetään. Kertoo vievänsä
        vaatteet pakolaisille, mutta itsehän hän ne käyttää. Miesten vaatteet
        vie omille partapojilleen, jotka pistät rievut heti myyntiin saadakseen
        kaljarahaa. Mummelin pieni eläke kun ei taida partapoikien
        kalja- ja diskoharrastuksiin enää riittää.

        Kerran minä näin, kun tuo mummeli käveli torilla kengät lonksuen
        ja hänen seurassaan oli paksuperseinen luhyt naisen kanttura.
        Tämä lyhkäinen nainen oli pukenut päälleen tiukat sortsit. Oli
        siinä muuten näky. Ihan pisti oksettamaan. Käsitin heidän
        puheistaan, että tuo lyhyt ja paksu kuvatus oli kotoisin Varkaudesta.


    • Analsexx

      Vagisan emätinvoide on loisto tuote liukas tavara paras

    • lilovits

      no mikäs siinä jos on hyvä kroppa ja kauniit sääret. ohan niitä laulajieakin yli 60-90 vuotiaita joilla on minihame , kuten eini. paula koivuniemi , aira samulin . se on ihan itsestä kiinni.

      • Voi-yhden-kerran

        Useimmat varmaan tarkoittavat polveen asti ulottuvaa tai
        hiukan polven yläpuolelle ulottuvaa hametta. Mielessäni on ollut Paula Koivuniemen tapainen pukeutuminen, hillitty ja tyylikäs. Myös Katri-Helena on samantapainen pukeutuja. Ja monet, monet muut, eivät he nyt mitään kuriositeetteja ole eivätkä he mitään minihametta pidä.

        Eri asia on valtavan painavat naiset! Jos on mukana monta kymmentä kiloa enemmän tavaraa, on aivan selvä asia, että pukeutuu halaatteihin ja pitkiin hameisiin; ne ovat paljon mukavampiakin käytännössä. Sellaisen näin juuri eilen, ja hänellä oli korkeat piikikorot jaloissaan arkipäivänä! Mikä paino kohdistuukaan jalkapohjan päkiä-osioon, ei tee hyvää kyllä, se on varma!

        Jotkut taas näkevät mielessään kauhukuvia aivan lyhyestä minihameesta, jonkalaista esim. nuo mainitut esiintyjät eivät ole ikinä käyttäneet.
        Heillä on tyylitajua ja tilannetajua. Paulakin pyöräilee aivan rennoissa ulkoiluvaatteissa. Hän on pystynyt säilyttämään 'leikkivän ihmisen' asenteensa edelleen. (Ihminenhän on ainoa 'eläin', joka leikkii aikuisenakin.)

        Näistä väärinkäsityksistä johtunevat ketjun kärjekkäät mielipiteet, sinänsä ihan hyviä, mutta varmaan silmien edessä on ollut 90-vuotias julkkisnainen, joka käyttää miniä. Hänellä on silti siihen täysi oikeus: mitä me olemme ketään käskemään tai kieltämään!


      • Jotkut laulajat tosiaan pitävät minihameita, mutta en ole nähnyt Paula Koivuniemen käyttäneen enää nuoruusvuosiensa jälkeen. Monella mieslaulajalla on tiukka kokovartalo nahkapuku, ei tulisi mieleen että meikäläinen vetäisi siksi sellaisen päälleen.


    • näin.se.vaan.on

      Eipä ole kaunis näky minihame tai polven yläpuolelle jäävä viritys 60 -70 naisen päällä. Tämä on minun mielipiteeni. Kyllä seniori minihameessa tuo väkisin mieleen onko siellä kaikki kotona, ei voi mitään!

      Kyllä ikänsä kanssa sovussa elävä, itsensä hoitava mies tai nainen voi olla seksikäs, ei se ole kaljusta kiinni, eikä rypyistä. Se on sisäinen juttu, kun elää sovussa itsensä ja ikänsä kanssa. Väkisin nuoruutta tavoittelevasta tulee helposti irvokas.

      • Naurettava

        Olimme mieheni kanssa menossa juhliin Hesaan. Auto lähti turistipysäkiltä, jonka luona odottelimme. Siihen tuli myös niukasti pukeutunut nainen, jolloin mieheni kuiskasi"ilotyttö". Taitaa tulla samoihin kekkereihin kuin me, totesin. Niin olikin. Näin monet miehet ajattelevat vieläkin...


      • Väkisin nuoruutta tavoittelevista tulee irvokkaita, kuten näillä fitness urheilijoilla on jo tapahtunut. Laihdutetaan itsensä nälkäkurjeksi, jonka jälkeen bikinit päälle ja ihomaalia pintaan ettei todellista ikää huomattaisi. Näistä monet ovat viiskymppisiä, eikä harrastus mielestäni ole enää terveellinen?


      • Naurettava kirjoitti:

        Olimme mieheni kanssa menossa juhliin Hesaan. Auto lähti turistipysäkiltä, jonka luona odottelimme. Siihen tuli myös niukasti pukeutunut nainen, jolloin mieheni kuiskasi"ilotyttö". Taitaa tulla samoihin kekkereihin kuin me, totesin. Niin olikin. Näin monet miehet ajattelevat vieläkin...

        Naurettava
        Niukasti minihameeseen pukeutuneen naisen näkeminen bussipysäkillä saattaa aiheuttaa assosiaatioita, että tämä ei kuulu joukkoon.


    • Kulttuurin.kääntöpuoli

      Jokainen saa pukeutua oman makunsa mukaan, mutta tietenkään ei ole soveliasta esitellä rinta- tai persvakoa julkisilla paikoilla. Eli jos minihame peittää ns. intiimit alueet niin minun puolestani sitä saa käyttää vaikka 100-vuotias papparainen. Mauttomammalta minihame näyttää 10-vuotiaan tytön päällä.

      • Eikä-saa

        Nuoruus ei ole ikuista, vaikka jotkut näyttävät niin luulevankin.
        Miksi ihmeessä me emme voi antaa elämän kulkea omaa tietään, vaan yritämme kaikin voimin pitää kiinni jostain, joka oli silloin ennen?


      • Tynnyristävaikellarista

        Ja miten minihame liittyy aiheeseen? Jos joku on rajoittunut ja ahdasmielinen, niin tarvitseeko kaikkien olla?


      • Tuota lausetta jokainen saa pukeutua oman makunsa mukaan, on toistettu tässä keskustelussa monta kertaa. Sen jälkeen tulee ehtoja miten ei saa pukeutua *hymyilee*.


      • ukkeli65

        onhan se aika outoa minun silmissäni että äidit pukevat pikkutytöt samannäköisiksi kuin olen nähnyt naisten olevan Hampurin punaisten lyhtyjen alueella. Minua se järkyttää. Samaa tekevät jotkut aikuiset naiset, tulee mieleen että kadullako hänkin leipänsä ansaitsee?


    • Ikäiseni

      Todella poikkeavana pidän naista joka haluaa leikkiä teini-ikäistä minihameessaan. Kuuskymppinen nainen on sexy ihan normiasusteissa eikä tarvitse mitään nuorten tehokeinoja.

      • Kuuskymppinen saa näyttää kuuskymppiseltä ja silti haluttava ja seksikäs, minihame ei kuulu siihen pakettiin.


    • Muukalainen

      Jotain outoa on mielestäni kuusikymppisessä naisessa, joka viihtyy minihameessa. Onkohan silloin itsekritiikki kohdallaan?

      Kyllä se on kokonaisuus, jonka tulee ratkaista pukeutuminen, ei pelkästään viihtyvyys. Tarkoitan sitä, että ulkonäössä muutkin seikat kuin minihameeseen sopivat sääret.

      Väitteen että nainen katsoisi peiliin kaikkina elämänsä aikoina miehen tähden, minä kumoan heti kättelyssä.
      En kiellä, etteikö niitäkin naisia olisi olemassa, mutta ainakin kaikki minun tuntemani naiset, itseni mukaanlukien, pukeutuvat vain ja ainoastaan itseään varten.

      Ja veikkaanpa, että juuri ne naiset, jotka näillä vuosikymmenillä vielä vetävät minihameen ylleen, tekevät sen juuri miesten tähden, saadakseen heiltä ihailua. Eivätkä ymmärrä, että usein se on pelkkää säälinsekaista hämmästelyä.

      • Hoitelevainomasi

        Olet väärässä. Joten voisitko katsella vain omaan peiliisi.


      • Tuollainen peiliin katsomis kehoitus alkaa kertomaan ihmisestä paljon. Ei kukaan livessä sano toiselle, että katso peiliin, vaan kertoo onko samaa mieltä asiasta vai ei. Jopa minä ymmärrän erikoisuuden tavoittelun olevan kyseessä, kun kuuskymppinen vetäsee minihameen päälleen.


      • Puhupukille

        Katsele vain siihen pelliisi. Lienee tosin turhaa, peili kun ei näytä sitä, että korvain väli kaipaa tuuletusta.


    • e.lä.mä

      Apinat miksi vain jatkuu apina keskustelu?

      • Sivustaseurannut

        Tällä palstalla ei kukaan muu apinakeskustele kuin sinä itse. Heti kun lopetat, loppuu apina keskustelu.


    • Kesä.tulee

      Kyllä ne meilläpäin, kaupungissa näkyvät sekä miehet että naiset
      paljastavat vaatteet aivan seksuaaliselta kannalta,
      ainakin mitä takanapäin puhuvat,
      rumalta seksuaaliselta kannalta,
      koko henkilö arvostellaan vaatteiden perusteella.
      (tiedoksi vaan, mitä takanapäin puhutaan ja varsinaista puhumista välttelevät,
      noiden ”miestennielijöiden kanssa”)

      • Ei ole ne miehetkään häävin näköisiä kaljamahoineen napapaidoissa tai liian matalavyötäröisissä farkuissa, niin että persvako näkyy. Liian paljastava pukeutuminen pilaa vaikutelman. En haluaisi koskaan, että lapseni häpeäisi minun pukeutumistani.


    • Silirimpsis

      Naisella on oikeus pukeutua minihameeseen ja myös oikeus näyttää naurettavalta. Kyllä sen huomaa, kun ei järki oikein kerro, miltä kokonaisuudessaan näyttää.
      Niitä esimerkkejä on raitit tulvillaan.
      Onneksi on myös naisia, joita katsellessa silmä lepää. Eikä heidän tarvitse korostaa itseään pukeutumisella. Minihame ei ole edes naisellinen.

      • Naisilla on oikeus pukeutua ihan miten tahansa, mutta onko joissakin pukeutumistyyleissä mitään järkeä?


    • Sanopa-muuta

      voi olla hyvinkin kauniin näköistä aikuisemman naisen kantamana. Se kyllä vaatii, että hänellä on Jane Fondan kroppa ja, sanoisinko, että melko harvalla suomalaisella naiselle on tuo tilanne.

      Silti minusta kokonaisuus on se, joka määrää pukeutumisen. Ikä ei ole este kevyeen pukeutumiseen vaan se, miltä näyttää tuolla tavalla pukeutuneena.

      • lisäkommentti

        Onko liikaa pyydetty että naikkoset ja uroot pukisivat numeroa isomman vaatteen yläroppaan nyt ainakin. Ei ole tarvetta telttaa kantaa vaan saisi liikkumisvaraa, ettei makkarat pursuile sivulta ja kaula-aukosta. Miehet kantaa vatsajalkapalloa ylväästi ja senkös takia yleiset toiletit kierretään kaukaa. Jalkapallon napanäyttö napapaidassa ei mieltä ylentävää.


      • Hyvin sanottu, se on tärkeätä miltä näyttää pukeutuessaan määrätyllä tavalla.


    • johntravoltansetä

      Tässä taannoin verikokeissa käydessäni bongasin sellaisen,,ei kylläkään hameessa,mutta noin 55 "neitonen" iältään,,legginsit,punaiset tennarit,repaleinen paita ja tukka erivärisenä pystyssä törröttäen,,kasvoissa ankarasti "pakkelia" ja muutama lävistyskoru,,ja loppuhuipennukseksi purkkaa jauhava suu! Vaatetus kuin 15vuotiaalla,käytös kuin 15vuotiaalla! Hymyilytti,,ja katselinpa syrjäsilmällä niin muillakin (myös rouvasihmisillä) hymynkaretta ja toisiinsa vilkuilua..Lieneekö sellainen sitten sitä "menetettyä nuoruutta" haikailua,,vai mitä tuo nyt olisi tosiaankin "aikuisen naisen" pukeutua teiniksi..

      • hullu_hölinä_se_oli

        Se oli varmasti selina1 Varkaudesta.


      • sairautta

        Eikö travoltasetä tiedä että joka kyläpahasessa on oma nuoruutta haikaileva x-tähtönen.
        Maanisdepriisivaiheisilla on tapana revitellä kuten kirjoitit. Ei ehkä noin rajua nuoruuteen vajoamista.
        Tavannut vastaavaa..korujen runsasta päällekkäisyyttä vailla vertaa!


      • johntravoltansetä

        Niinpä! Itselleni tullut iän myötä suorastaan valikoivuuttaa vaikkapa t-paitojen kanssa,,minkäänlaista kuvaa tai tekstiä ei enää niihin hyväksy.Yksiväriset ok.
        Minkäänlaisessa "bändipaidassa" minua ei saisi kirveelläkään ulos lähtemään,,,toisaalta,eipä ole "miesnutturaakaan" eikä niskassa roikkuvaa "lettiäkään" joka klaniin päälakeen yhdistyneenä on sellainen asia,jota oikeasti nolostelisin,,eikä myöskään minkäänlaisia koruja,,ei edes sormusta,vaikka vaimo vihitty onkin....Mutta mutta: Tuonikäisellä nais-ihmisellä vaikkapa joku jakkupuku ,hillitty meikki ja kampaus,,,sellaisia kyllä OIKEIN mielellään katselee,,ei se ikä ihmistä pilaa mitenkään. Hölmö käytös sensijaan..


      • Mitämuutajäänytväliin

        Mitä tai miten se kuuluu mitenkään sinulle "setä"mieäs? Aivan tasan hymyilijöitten ongelma vain. Myötähäpeäminen on osoitus rajoittuneesta ja ahtaasta mielestä, suvaitsemattomuudesta ja itsensä asettamisesta jalustalle toisiin ihmisiin nähden.


      • johntravoltansetä
        Mitämuutajäänytväliin kirjoitti:

        Mitä tai miten se kuuluu mitenkään sinulle "setä"mieäs? Aivan tasan hymyilijöitten ongelma vain. Myötähäpeäminen on osoitus rajoittuneesta ja ahtaasta mielestä, suvaitsemattomuudesta ja itsensä asettamisesta jalustalle toisiin ihmisiin nähden.

        Eipä tietenkään mitenkään minulle kuulu,,mutta ketjun aloitushan käsitteli kokolailla vastaavaa tilannetta naisihmisellä. Johon oman kommenttini sitten kirjoitin. Tuosta kaikenkattavasta ja ylettömästä "suvaitsevaisuudesta" oma ja tietenkin henkilökohtainen käsitykseni on että tuollainen ihminen on hieman älyllisesti ja tiedollisesti vajaa.


      • ne_on_vajakkeja
        johntravoltansetä kirjoitti:

        Eipä tietenkään mitenkään minulle kuulu,,mutta ketjun aloitushan käsitteli kokolailla vastaavaa tilannetta naisihmisellä. Johon oman kommenttini sitten kirjoitin. Tuosta kaikenkattavasta ja ylettömästä "suvaitsevaisuudesta" oma ja tietenkin henkilökohtainen käsitykseni on että tuollainen ihminen on hieman älyllisesti ja tiedollisesti vajaa.

        Näinhän minä ole jo kauan kertonut, että Kuopion mummeli sekä
        Varkauden selina ovat älyllisesti vajaita.


      • Kehity

        Meinaatko että rajoittunut ja ahdasmielinen on älykäs ja tietoinen?


      • Vastaukseni: huomionherättäminen.


      • Avarammataatokset

        Ja mitä pahaa on "huomion herättämisessä"? Rohkeitten juttu, ei rajoittuneitten.


    • Vain.minä

      Joo, hauska ketju, koska tässä paljastuu, että ikä ei jalosta mitään. Onkohan oikeasti niin, että mielipiteet muokkautuvat jossakin kahdenkympin korvissa lopullisiksi ja siitä ne sitten eivät muutu miksikään, vaikka aika ja tavat ympärillä muuttuisivat. Voi se olla niinkin. Minulle on ihan samantekevää, pukeutuvatko paulat ja airat tai muut mantat roiskeläppiin tai kulkevatko vallan alasti näytillä. Ja yhtä herttaisen yhdentekevää on pukeutuminen muidenkin kohdalla. Ainahan voi sulkea silmänsä. Minulta puuttuu mitä ilmeisimmin kyky ihailla julkkuja,kun en näe heissä sen ihmeempää ihailtavaa. Niin asian ollessa en osaa myöskään inhota.

      • Tuuletustavinttiin

        Olet lähellä asiain ydintä: ns. aikuiset ihmiset pelkäävät ja kammoavat muutosta, ajatusten ja asenteiden päivittämistä tähän hetkeen ja aikaan. Paksut läpyt ohimoilla estävät avartumisen ja uusien tuulien hyväksymisen.,


      • Ei välttämättä näinkään, sillä ainakin itse olin todella kapinallinen nuorempana, mutta näin vanhemmiten olen ruvennut konservatiiviseksi. Syytä en tiedä.


      • Tuuletavintti

        Jämähtäminen.


    • jomking

      Mitä pirun väliä on sillä, jos vaikka ysikymppinen daami haluaa esitellä pyrstöään kansalle. Suotakoon se hänelle viimeisinään elinvuosinaan.

      • Kyllä minä sanoisin omalla daamilleni mielipiteeni asiasta.


    • Jotain-rotia

      Edellä vastanneille haluan kommentoida, että ihmiset jotka lakkaavat välittämästä ympärillään tapahtumista eivätkä halua rajoittaa tai puuttua suvaitsevaisuuden nimissä mihinkään, heistä tulee apaattisia, kyynisiä ja välinpitämättömiä, koska on aivan sama mitä muut tekevät, kun he vain nyökyttelevät ja sanovat yes, yes.

      • Oletväärässä

        Välittämisellä ja 'välittämisellä' on eroa. Aloitapa vaikka siitä. Jos osaat.


      • Tuollainen kaiken hyväksyvä maailmaa syleilevä asennoituminen tulee lisäämään kaikkea kieroutuneisuutta, kun ei pystytä ottamaan mihinkään kantaa, vaan kaikki käy.


      • Käsitteleomatkierosi

        'Hyvin' ymmärretty. Se että ymmärtää ja suvaitsee enemmän kuin ahdas ja rajoittunut tyyppi, ei tietenkään tarkoita että ymmärtää ja hyväksyy kaiken mitä maapallo päällään kantaa. Mm. ahtaitten ja rajoittuneitten ihmisten pientä piiriä ei tarvitse eikä ole hyväksi kenellekään hyväksyä ja mennä piiriin pyörimään, koska se pienentää - sielua.


    • tööttt

      Pikkutyttöni sai joskus tuliaisina Espanjasta 1970-luvulla kapeilla spagettiolkaimilla varustetun kesämekon, sikäläistä lastenmuotia -sievä kuin mikä - siihen aikaan ei pahemmin ätien keskuudessa paljonkaan juteltu päihteistä, huumeista, pedofiliastakaan ja lapsiin ja naisiinkaan kohdistetusta väkivallastakaan yhtä avoimesti kuin nykyään - naiset yleensä halutaan nähdä työkoneina mieluummin kuin ajattelevina ihmisolentoina -- seksismikin lähinnä vain kaupallista tavaraa nykymaailmassa - tai muuta omaa tai hankittua "vikaisuutta" hmisissä .

      • Se alkaa jo todella nuorena, kun tytöistä aletaan tekemään pukeutumisella seksikkään näköisiä. Tähän ei pysty vaikuttamaan kuin omat vanhemmat.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Se alkaa jo todella nuorena, kun tytöistä aletaan tekemään pukeutumisella seksikkään näköisiä. Tähän ei pysty vaikuttamaan kuin omat vanhemmat.

        Tota noin....ei siihen vanhemmat voi kauheesti vaikuttaa lainkaan, paitsi alle kouluiässä. Sen jälkeen ottaa kaverien mielipiteet yli ja media ja some ja pikkutytöt alle 15 pukeutuvat mieluiten mahdollisimman haastavasti ja "uskaliaasti".


      • kylmätotuus
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tota noin....ei siihen vanhemmat voi kauheesti vaikuttaa lainkaan, paitsi alle kouluiässä. Sen jälkeen ottaa kaverien mielipiteet yli ja media ja some ja pikkutytöt alle 15 pukeutuvat mieluiten mahdollisimman haastavasti ja "uskaliaasti".

        Tämä ketju on jo niin pitkä kuin nälkävuosi, enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että kommenttini lähtee mihinkään.
        Yritän kuitenkin.

        En allekirjoita ensinkään väitettäsi, etteivät vanhemmat voi vaikuttaa lastensa pukeutumiseen.
        Kyllä voivat ja se on myös heidän velvolisuutensa. Tarkoitan tässä nyt asuja, joilla lapsista tehdään "aikuisia".

        Lyhyesti totean, että mikäli lasten kaverit, media, markkinamiehet ja some saavat yliotteen lapsesta ja mielipiteesi vanhempana sivuutetaan täysin ja jäät pelkäksi vaatteiden maksajaksi, niin olet epäonnistunut kasvattajana.

        Jos jokaisen tytön vanhemmat kantaisivat vastuunsa vanhempina, ei kenestäkään tytöstä tulisi "seksiobjektia" jo lapsena.

        Joukkovoima tuottaa tulosta! Käsien nostaminen pystyyn on vastuutonta.


      • PorvoonParooni
        kylmätotuus kirjoitti:

        Tämä ketju on jo niin pitkä kuin nälkävuosi, enkä ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että kommenttini lähtee mihinkään.
        Yritän kuitenkin.

        En allekirjoita ensinkään väitettäsi, etteivät vanhemmat voi vaikuttaa lastensa pukeutumiseen.
        Kyllä voivat ja se on myös heidän velvolisuutensa. Tarkoitan tässä nyt asuja, joilla lapsista tehdään "aikuisia".

        Lyhyesti totean, että mikäli lasten kaverit, media, markkinamiehet ja some saavat yliotteen lapsesta ja mielipiteesi vanhempana sivuutetaan täysin ja jäät pelkäksi vaatteiden maksajaksi, niin olet epäonnistunut kasvattajana.

        Jos jokaisen tytön vanhemmat kantaisivat vastuunsa vanhempina, ei kenestäkään tytöstä tulisi "seksiobjektia" jo lapsena.

        Joukkovoima tuottaa tulosta! Käsien nostaminen pystyyn on vastuutonta.

        Hyvin tuli hyvä viestisi perille.

        Mukava lukea kommenttia, että vanhemmat ovat vielä vastuussa lastensa pukeutumisesta, eikä suinkaan media tai some tai joku muu taho. Vain vanhemmat pystyvät vaikuttamaan tähän, eikä kyseessä ole opettajien, kaverien tai yhteiskunnan syytä, jos alaikäiset pukutuvat ruokottomasti tai pornohtavasti.

        Ainakin minulla on ollut sanavaltaa tässä asiassa.


    • Mulle jäi kelaan toi spaghettiolkaiminen kesämekko pikkutytölle....niin mitäs siitä?
      Normaali asuste pikkutytölle ja isommallekin. Ei kai paljaat olkapäät ole mitään seksuaalisuuden korostamista?
      Luku erikseen alle murrosikäisten tyttärien vamppiutuminen ja miksi bikiniuimapuvut ja pikkupikkushortsit ja jopa rintaliivit kun ei ole mitään niihin laittaa? Ja kachinggggggggggggg raha kassakoneeseen kilahtaa ja lapset tulevat vaateteollisuuden ja mainoksen uhreiksi ja tietoisiksi kroppansa ja mittasuhteidensa hyvistä ja huonoista puolista ja lapsuus tulee aivan liian lyhyeksi kaupallisuuden hampaissa.

      • Ei niissä ohuissa olkaimissa, jotka kuuluvat vaatteeseen olekaan mitään seksuaalista. Mutta kun pidetään toppia siten, että ne valkoiset tai aniliininpunaiset rintaliivien olkaimet jätetään näkyviin, niin se on vähän kummallista. Onneksi on menossa pois muodista.

        Katsoin ohjelmaa, jossa oli näitä alaikäisiä tyttöjä pikkumissikisoissaan ja kyllä ne äidit siellä tuntuivat olevan tyttäristään ylpeitä ja opettivat näille miten keimaillaan. Pöyristyttävää!


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei niissä ohuissa olkaimissa, jotka kuuluvat vaatteeseen olekaan mitään seksuaalista. Mutta kun pidetään toppia siten, että ne valkoiset tai aniliininpunaiset rintaliivien olkaimet jätetään näkyviin, niin se on vähän kummallista. Onneksi on menossa pois muodista.

        Katsoin ohjelmaa, jossa oli näitä alaikäisiä tyttöjä pikkumissikisoissaan ja kyllä ne äidit siellä tuntuivat olevan tyttäristään ylpeitä ja opettivat näille miten keimaillaan. Pöyristyttävää!

        Kirjoituksesi viimeiseen kappaleeseen otan kantaa ja olen kanssasi täysin samaa mieltä siitä, että juuri äidit syyllistyvät tyttäriensä "esineellistämiseen".

        Jenkkilässähän lasten missikisoja ainakin järjestetään. Suomessa tuollaiset kisat taidettiin kieltää.

        Olen mieluusti fossiili, kun en hyväksy lasten missikisoja. En myöskään sulata laulukilpailuja, joissa lapset laulavat biisejä, jotka eivät heidän ikäluokkaansa kuulu.

        Ei rahanalttarille saa lasta uhrata. Ei koskaan.

        Asiasta toiseen.
        Minulla on ongelma, johon kaipaisin neuvoja ja nyt en puhu pashaa.
        Auttakaa minua sen ratkaisemisessa, jos suinkin osaatte!

        Minullahan on tiara kutreillani, kuten kaikki tiedätte.
        Nyt on kuitenkin niin, että minun on suojattava pääni paahtavalta auringolta, kun kunnostan kukkapenkkejäni ja hyötypuutarhaani. Jos en niin tee, niin viimeisetkin aivosoluni tuhoutuvat lopullisesti. Ei niitä monta olekaan enää jäljellä, mutta en haluaisi luopua yhdestäkään.

        Tiara ei nuppiani suojaa vaan siitä on pelkkää harmia.
        Rakastan lippistä ja se antaa suojan, mutta tuo tiara on aina tiellä.
        Jos laitan sen lippalakin alle, niin päähine ei mahdu päähäni. Jos taas laitan sen lippiksen päälle, niin nuppia kiristää.

        Mitä teen?!

        Pieni pyyntö minulla sinulle PorvoonParoni olisi, mutten taida uskaltaa sitä kirjoittaa....................
        Rohkea rokan syö.
        Mitenkä olisi uuden ..........?

        Kaiken arvokkuuteni keräten kysyn:" Tekisitkö uuden aloituksen?"

        T. Savon paronitar


    • tööttt

      Sotasukupolvien lapsilla harvoin edes lapsuutta oli kun täytyi olla voimavara vanhemmille ja työvoimaa taloissa aikuisten rinnalla - mun paras äitienpäivämuisto oli kun kun isä kuorsasi kännihumalassaan ja äiti halusi kuunnella körttikansan radiojumalapalveluksen kodin vanhasta rohisevasta ulasta. Kimmastui kun kuuntelusta ei tullut mitään - otti pottumuusipulikan ja pamautti radion säpäleiksi messuten samalla aamen, eino s repo -nyt koitti kohtalo kova teitäkin....
      Pikkuisia oli siinä vaiheessa alle kouluikäisiä neljä, joista vanhin pojista totesi 4-vuotiaan jämäkkyydellä, että ei se kuule äiti oo radion pääjohtajan vika jos meillä on huono ja vanha radio....
      Äiti jäi keräilemään bakeliittikuorien ja hajonneen radion sirpaleita kun koko ipanalauma lähdettiin keräämään kukkakimppua tien varrelta lahjaksi äidille- saatiin lupa mennä päivällä uimaankin virralle.

      • Monella sodankäyneellä miehellä se humaltuminen oli tärkeintä vapaa-aikana, mitä nopeammin sen parempi. Soan aikana oltiin pois kotoa sodan vuoksi ja sen jälkeen ei oltu osa perhettä ryyppämisen vuoksi. Hyvin harvat ikäiseni miehet enää luuhaavat kapakoissa tai örveltävät kylän raitella, perhekeskeisyys ja kotona oleminen on lisääntynyt.


    • Otsikkoosi

      En lukenut muiden mielipiteitä. Itse en kyllä enään voisi laittaa minihametta pääleni, vaikka jalat ja kroppa muuten sallisi, mutta sitten, kun katsoin kokonaisutta niin eipä näyttänyt hyvälle. Kasvot mummelin ja minihame, ei, ei käy enään.

    • Otsikkoosi,
      Ihan sama koirailla, ei sovellu enää vaatetus, jota käytettiin 30 vuotta sitten. Ei mahda mitään.

    • Savon paronitar,

      Ihan älytöntä pukea lapsia missikisoihin tai yleensäkään tehdä heistä mitään esittelykappaleita tai lapsitähtiä.

      Laita vaan se lippalakki päähäsi, arvoisa Savon paronitar, ja sen lippiksen päälle se tiara. Vielä jos olisi yksivärinen lippalakki, vaikkapa valkoinen niin tiara erottuu kyllä. Englannin kuningattarellakin on jos jonkinmoisi virityksiä päähineesi kanssa, joten laitetaan sinulle sopimaan se tiara.

      Suhtaudun pyyntöönne aloittaa uusi keskustelu hyvin suosiollisesti, sillä huomasin juuri ettei älypuhelimeni anna enää mahdollisuutta kommentoida vastattuihin viesteihin. Keskustelu kyllä aukeaa mutta vastauksen kirjoittaminen ei onnistu muulla keinoin, kuin vastata alkuperäiseen viestiin. Kyllä sinä minun vastauksen löydät, olet sen verran terävä paronitar, luotan sinuun.

      • kylmätotuus

        On minulla valkoisia lippiksiä ja kun hiukan venytän tiaraani, niin eiköhän se herkeä kiristämästä. Kokeilen illemmalla onnistuuko tuollainen viritelmä.

        Nyt otan päivänvarjoni ja lähden rantalaiturille katselemaan lintuja.

        Yöllä kone vähän takkuili ja kehotti useaan otteeseen odottamaan. Minä tein työtä käskettyä, kun ei ollut kiire minnekään.
        Nythän tämä taas pelaa moitteettomasti.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille säädyille tasapuolisesti!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        On minulla valkoisia lippiksiä ja kun hiukan venytän tiaraani, niin eiköhän se herkeä kiristämästä. Kokeilen illemmalla onnistuuko tuollainen viritelmä.

        Nyt otan päivänvarjoni ja lähden rantalaiturille katselemaan lintuja.

        Yöllä kone vähän takkuili ja kehotti useaan otteeseen odottamaan. Minä tein työtä käskettyä, kun ei ollut kiire minnekään.
        Nythän tämä taas pelaa moitteettomasti.

        Hyvää päivän jatkoa kaikille säädyille tasapuolisesti!

        Minulla on sinulle tärkeitä ja hyviä uutisia. Minulla alkoi tänään kesäloma, joten pystyn keskustelemaan enemmän palstalla, eikö olekin mahtavaa?


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minulla on sinulle tärkeitä ja hyviä uutisia. Minulla alkoi tänään kesäloma, joten pystyn keskustelemaan enemmän palstalla, eikö olekin mahtavaa?

        Minä yökyöpeli huomasin vasta nyt kirjoituksesi.
        Toivotan sinulle antoisaa ja rentouttavaa kesälomaa! Sää ainakin suosii lomasi alkua.

        Vaikka iloitsenkin siitä, että sinulta liikenee enemmän aikaa palstalla olemiseen ja sen antoisaan keskusteluun, niin toivon sinun nauttivan ansaitsemastasi lomasta muillakin tavoin.

        Kokeilin eilen sitä tiaraviritystä ja hyvin se toimi.
        Jotkut naapurit katselivat sitä hetken vähän ihmeissään, mutta he ovat jo niin tottuneet minun omituisuuksiini, etteivät noteeranneet sitä mitenkään erityisemmin.

        Minihameesta on kirjoitettu monesta näkökulmasta käsin, mutta jalkineet ovat unohtuneet täysin, kun punnitaan pukeutumisen kokonaisuutta.

        Minusta I not sopivat joka tilanteeseen. Ilman niitä ei edes voida puhua tyylitajusta.

        Makuasioihin liittyy tämä biisi.
        https://www.youtube.com/watch?v=Ns8Y1YXU364

        Mukavaa lomaa sinulle!

        T. Savon paronitar


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minä yökyöpeli huomasin vasta nyt kirjoituksesi.
        Toivotan sinulle antoisaa ja rentouttavaa kesälomaa! Sää ainakin suosii lomasi alkua.

        Vaikka iloitsenkin siitä, että sinulta liikenee enemmän aikaa palstalla olemiseen ja sen antoisaan keskusteluun, niin toivon sinun nauttivan ansaitsemastasi lomasta muillakin tavoin.

        Kokeilin eilen sitä tiaraviritystä ja hyvin se toimi.
        Jotkut naapurit katselivat sitä hetken vähän ihmeissään, mutta he ovat jo niin tottuneet minun omituisuuksiini, etteivät noteeranneet sitä mitenkään erityisemmin.

        Minihameesta on kirjoitettu monesta näkökulmasta käsin, mutta jalkineet ovat unohtuneet täysin, kun punnitaan pukeutumisen kokonaisuutta.

        Minusta I not sopivat joka tilanteeseen. Ilman niitä ei edes voida puhua tyylitajusta.

        Makuasioihin liittyy tämä biisi.
        https://www.youtube.com/watch?v=Ns8Y1YXU364

        Mukavaa lomaa sinulle!

        T. Savon paronitar

        Suurkiitos mukavista lomatoivotuksista!

        Ja oikein hyvää kevättä jatkoa myös sinne Savoon, jossa taitaa nyt salamat välähdellä ja luonto näyttää voimiaan.

        Mukava biisi soi tuossa taustalla ja on ikään kuin yhteenveto koko tälle keskustelulle, sillä ei edes ole oikeaa tai väärää vastausta, ainoastaan mielipiteitä ja tykkäämistä erilaisista asioista.

        Tiaravirityksen onnistuminen oli vielä oikea extra bonus hyvälle keskustelulle, kiitos.


    • Silminäkijä

      Onpahan kokemusta siitäkin,että äiti on kasvoiltaan ja muodoiltaan hyvinkin paljon kauniimpi,mitä tyttönsä.Luonnollisesti ikääntyvät kasvot,ryhdikkäät rinnat eikä pyllyssä ja säärissäkään moitteita. Jälkikasvu langanlaiha,lävistyksiä naamassa ja ties missä,eikä minkäänlaisia muotoja ei.Kyllä aikuinen terve nainen on kaunista katseltavaa.Etenkin sellaiset,jotka osaavat vanheta arvokkaasti. Tällä tarkoitan,että ei naaman kiristysleikkauksia,eikä silikonitissejä sun muuta.

      • Myös minä pidän vanhenevista naisista, jotka osaavat vanheta arvokkaasti.


    • Jäljillä

      Ei 60-vuotiaankaan tarvitse pukeutua mauttomasti. Ei liioin minihameeseen. Asuja onneksi löytyy kaiken ikäisille naisille ja miehille. Erikoiskokoja ei välttämättä.
      Se mikä sopii tyyliltään (kuosiltaan) nuorille, ei välttämättä sovi mummoille tai papoille, eikä vanhemmille soveltuva vaate nuorille. Niin se vain on kummaa ja ihmeellistä. Johtuneeko se sitten vartalon muutoksista, ryppyjen lisääntymisestä tms.

      Väärä asuvalinta näyttää monesti koomiselta, pahimmillaan jopa irvokkaalta. Olisiko psykologialla (psyykkisellä minällä) jotain tekemistä asioihin suhtautumisen kanssa.

      Meidän ikäisestä ei saa nuorta enää millään keinolla. Jos joku sitä yrittää tavalla tai toisella (paksulla pakkelilla, minihameilla, rintakarvojen esittelyllä, kireillä housuilla ja vasemman taskun toppauksilla) tekee se yrityksestä poikkeuksetta naurettavan.

      Yleensä kaiken kanssa on samoin. Vanhasta talosta ei saa uutta millään keinolla, vanha puu erottuu nuoresta puusta jne.

      • Eksynytjahukassasinäolet

        " Olisiko psykologialla (psyykkisellä minällä) jotain tekemistä asioihin suhtautumisen kanssa. "

        Aika nappiin osunut virke tässä aiheessa ja ketjussa. En keksi mitään niin koomista ja irvokasta, alamittaista ja keskenkasvuista kuin aikuisena itseään pitävä ihminen, joka keskittyy jonkun toisen, jopa vieraan ja tuntemattoman ihmisen ulkonäön, iän, pukeutumisen, habituksen ja vieläpä ajatuksen juoksun arviointiin omien luulojensa, siis oman psyykkisen minänsä ja perusteella.

        Ts. joidenkin tyyppien psyykkinen tila on sellainen, että he kuvittelevat tietävänsä mitä joku muu ajattelee omassa elämässään ja päässään nuoruudesta, vanhuudesta, nuorekkuudesta ja kaikesta mikä niihin liittyy ja kietoutuu. Ja että se joku muu on ilman muuta väärässä koska psyyketyyppihän on aina oikeassa ja hänellä on kaikki maailman oikea tieto ja taito.

        Vanhaa voi todellakin peruskorjata ja parantaa monilla tavoilla mutta jos psyyke prakaa, niin sitten se ei onnistu.


      • Eksynytjahukassasinäolet kirjoitti:

        " Olisiko psykologialla (psyykkisellä minällä) jotain tekemistä asioihin suhtautumisen kanssa. "

        Aika nappiin osunut virke tässä aiheessa ja ketjussa. En keksi mitään niin koomista ja irvokasta, alamittaista ja keskenkasvuista kuin aikuisena itseään pitävä ihminen, joka keskittyy jonkun toisen, jopa vieraan ja tuntemattoman ihmisen ulkonäön, iän, pukeutumisen, habituksen ja vieläpä ajatuksen juoksun arviointiin omien luulojensa, siis oman psyykkisen minänsä ja perusteella.

        Ts. joidenkin tyyppien psyykkinen tila on sellainen, että he kuvittelevat tietävänsä mitä joku muu ajattelee omassa elämässään ja päässään nuoruudesta, vanhuudesta, nuorekkuudesta ja kaikesta mikä niihin liittyy ja kietoutuu. Ja että se joku muu on ilman muuta väärässä koska psyyketyyppihän on aina oikeassa ja hänellä on kaikki maailman oikea tieto ja taito.

        Vanhaa voi todellakin peruskorjata ja parantaa monilla tavoilla mutta jos psyyke prakaa, niin sitten se ei onnistu.

        Eksynytjahukassasinäolet,
        Mielestäni ei tässä psyykkeellä ole mitään tekemistä, vaan kyse on vain ja ainoastaan ihmisen mielipiteestä.


      • Jäljillä,
        Ihan varmasti onnistuu kuuskymppiseltä mauttomasti pukeutuminen, en epäile hetkeäkään asiaa.

        Samaa mieltä ettei vaatteilla vanhasta saa nuorta. Toivoton tehtävä, kun naamastä näkee kaikki eletyt vuodet.


      • Vieläkökangesta

        'Hyvin' ymmärretty jälleen. No. sinun psyykesi määrittelee sen mitä ja miten ajattelet - vai ajatteletko ollenkaan. Ja mielipiteesi muodostuvat siitä mitä ja miten ajattelet.


      • Vieläkökangesta kirjoitti:

        'Hyvin' ymmärretty jälleen. No. sinun psyykesi määrittelee sen mitä ja miten ajattelet - vai ajatteletko ollenkaan. Ja mielipiteesi muodostuvat siitä mitä ja miten ajattelet.

        Niin, niin mutta annoit vaikutelman, että psyykkessä täytyy olla jotain vikaa, jos on sitä mieltä ettei pidä minihameista kuuskymppisillä. Näinhän ei suinkaan ole, vaan on kyse siitä mitä mieltä ihmiset ovat joistakin asioista.


      • Vikaa-vikaa-vikaa

        Voi sitä pitää vikanakin että ihminen on sitä mielipuolta, että hän voi arvostella toisten pukeutumista tms. mikä ei kuulu muille lainkaan eikä ollenkaan, ei pätkän vertaa. Siinä ikään kuin nostetaan minä-psyyke jalustalle, mitä se Iso Kirja siitä sanoikaan ...


      • Vikaa-vikaa-vikaa kirjoitti:

        Voi sitä pitää vikanakin että ihminen on sitä mielipuolta, että hän voi arvostella toisten pukeutumista tms. mikä ei kuulu muille lainkaan eikä ollenkaan, ei pätkän vertaa. Siinä ikään kuin nostetaan minä-psyyke jalustalle, mitä se Iso Kirja siitä sanoikaan ...

        Nykyään on jo paljon näitä, jotka itse eivät siedä minkäänlaista arvostelua tai kritiikkiä pukeutumisesta. Minä kyllä itse tiedän parhaiten mikä minulle sopii ja mitä minä voin pitää päälläni ihmiselle on suuri kolaus, kun havaitsee valtaväestön olevan täysin päinvastaista mieltä.


      • Omamoka

        Mitä withun väliä on jollain "valtaväestöllä" ? Tyhmyys kasvaa joukoissa, ts. mitä isomman mielipidejoukon äänenkannattajiin kuulut, sen tyhmempi olet, koska et osaa ajatella omilla aivoillasi.


    • laita_vain

      Nahka/latex/pvc/-hame, kiihottaa aina. T:m34v...

    • Anonyymi

      Kaikenikäiset naiset tykkäävät, kun heitä katsellaan . Varsinkin kun he luulevat, että katselu johtuu ihailusta.

      • Anonyymi

        Yleensä se näkyy ihmisen pärstäkertoimsesta varsin hyvin, onko katse ihaileva, jotain sinne päin vai aivan jonkin muun lainen. Ainakin, jos elekieli on hiukkaakaan tuttu aihe. - Nm. Tiedä enemmän, luulet vähemmän


    • Anonyymi

      Ihan OK jos on näyttiä :-*

    • Anonyymi

      Voi voi, Tina Turner rokkaa minihameessaan ja verkkosukissaan vielä 70-kymppisenä.

      • Anonyymi

        Tina nyt on Tina,mutta kyllähän vanhempikin rouva on sykähdyttävä nahkahameessa😘
        -eikä sen tarvitse tietenkään olla mallia mini.... mielestäni pidempi/pitkä hame pitkällä halkiolla on seksympi...😉


      • Anonyymi

        Tosiasiassa Tina on todella irvokkaan näkönen vaatetukseltaan, eikä naikkosta voi kukaan kadehtia missään asiassa. Huomiota herättäminen on elinehto näille kaikenmaailman julkkiksilla, siksi ne pukeutuvat kuin puolihu*rat ja antavat kummallisia lausuntoja elämästään.

        Kukaan suomalainen ei toivo olevansa Tina Turner, vaikka Tina pukeutuu minihameeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasiassa Tina on todella irvokkaan näkönen vaatetukseltaan, eikä naikkosta voi kukaan kadehtia missään asiassa. Huomiota herättäminen on elinehto näille kaikenmaailman julkkiksilla, siksi ne pukeutuvat kuin puolihu*rat ja antavat kummallisia lausuntoja elämästään.

        Kukaan suomalainen ei toivo olevansa Tina Turner, vaikka Tina pukeutuu minihameeseen.

        Ei ole kaunis nainen.


      • Anonyymi

        Kyllä olisin mieluusti Tinan näköinen, kuntoinen, samanlaisen uran tehnyt, yhtä paljon lauluja laulanut ... Jos hänen iässään näyttää vieläkin niiin hyvältä minissä ja sexyissä hepeneissä, niin elämä ei ole hukkaan kulunut. - Nm. Valitettavasti olen suomalainen maalaismollukka


    • Anonyymi

      Käytän kyllä polvipituista hametta kauppareissuilla.
      En jää miettimään, ihastuttaako vai vihastuttaako. Nythän on kesä!
      Mitään katseita en metsästä.

      Niin. Turnerilla on show asu. Eiköhän häneltä löydy karderoobista muutama muunkinlainen vaate. Toisaalta esim. kangaskaupan tilkkulaarista saisi halpoja lärpäkkeitä vaatteiksi.
      Tarzanin Janea on ehkä huvittavaa yrittää matkia Suomessa.
      Mut joo. Jos tykkää ja haluaa metsästää niitä katseita.
      Muuten. Sillounhan pitää vilkuilla koko ajan taakseen ja ympärilleen tsekatakseen niitä katseita ja silloinhan syntyy toisenlainen vaikutelma, mitäs nainen pälyilee? Varas?

      Beng

      • Anonyymi

        No onkos sinulla polvipituista nahkahametta?,se ainakin saisi oman katseeni kääntymään ja kiinnittymään näkyyn ; )


    • Anonyymi

      Jokainen pukee miten haluaa, minillä tai ilman. Kyllä sen sitten jälkeensä kuulee tykättiinkö. Kuka pyörty ja kuka juoksi perässä. Mut jokainen tekee kuten uskoo sopivalta.

    • Anonyymi

      Sehän riippuu hyvin paljon siitä minkänäköisestä naisesta on kysymys.

    • Anonyymi

      Kyll maar mää saan pittää minihametta vaikk mää ole jo vanhaäijä.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      171
      2902
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      429
      2335
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      45
      2233
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      129
      1560
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1360
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      127
      1312
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      248
      1239
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1203
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1154
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      92
      1128
    Aihe