Harhakäsityksiä valaistaan hiukan

rakkaus

Ihmiset usein vetelee vanhantestamentin juttuja esille kun on puhe uskosta tai uskovaisista.
Tahdon hiukan valaista asioita: Vanhan testamentin lain aika on ollut ja mennyt, Jeesus toi uuden liiton Hänen veressään , niin kuin Hän sanoo ; tämä on uusi liitto minun veressäni. Nykyjään ei olla vanhanliiton lain alla, vaan armon alla, itseasiassa Jeesus antoi meille vain yhden käskyn , se on rakkauden kaksoiskäsky; rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseäsi.

Tässä rakkauden kaksoiskäskyssä on tiivistettynä kaikki, sillä rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

Tässä käskyssä on kaikki mitä meiltä vaaditaan .

Eli turhaa on väittää että kristinusko olis jotenkin paha , Rakasta ja tee mitä toivoisit itselle tehtävän.

50

840

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakkaus

      Ja älä "kasta" kuten palstan luterilaiset tekevät. Olen syönyt hernekeittoa ja sisälläni palaa polte. Mahassa kiertää, sitä, en voi kieltää. Muutkin kuulee, susikoiraksi luulee.

      B

    • "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

      "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa. En minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.

      Minä olen tullut nostamaan pojan isäänsä, tyttären äitiään ja miniän anoppiaan vastaan. Viholliset ovat oman talon väkeä.

      Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, ei kelpaa minulle, eikä se, joka rakastaa poikaansa tai tytärtänsä enemmän kuin minua, kelpaa minulle."

      • Eikä kymmentä käskyäkään kai tarvitse noudattaa.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Eikä kymmentä käskyäkään kai tarvitse noudattaa.

        Näköjään siitä on kahdenlaista ilmaa kristityilläkin. ; )

        Tuossahan kerrotaan ei-silminnäkijän kirjoittaneen Jessen olevan toteuttamassa vanhaa lakia, ei kumoamassa.

        Uskoisiko tuotakaan?


      • kaabankivi

        Minä en tullut tyhjin käsin, tulin tuomaan metallinpaljastimen, sillä voi löytää ruostuneita miekkoja..


      • niinsevaanmenee
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Eikä kymmentä käskyäkään kai tarvitse noudattaa.

        Kristityille ne ovat suosituksen omaisia kehoituksia. 10 käskyä on kirjaimellisia käskyjä vain eriuskoisille.


      • niinsevaanmenee kirjoitti:

        Kristityille ne ovat suosituksen omaisia kehoituksia. 10 käskyä on kirjaimellisia käskyjä vain eriuskoisille.

        Mistähän kymmenestä käskystä tässä puhutaan? Niistä, jota kansankielessä mielletään kymmeneksi käskyksi, vai niistä, jotka Raamattu nimeää kymmeneksi käskyksi (2.Moos.34:10-28)? Jälkimmäinen ei sisällä ainoatakaan näistä perinteisesti 10 käskyksi sanottua käskyä.


      • 1Joh1-5
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Eikä kymmentä käskyäkään kai tarvitse noudattaa.

        Jumala on rakkaus. Ainoa käsky jota meidän tulee noudattaa on rakastaa lähimmäistään. Joka ei rakasta lähimmäistään, ei rakasta Jumalaa. Joka väittää rakastavansa Jumalaa, mutta ei rakasta lähimmäistään valehtelee. Näin ensimmäistä Johanneksen kirjettä mukaillen.


      • 1Joh1-5
        Kollimaattori kirjoitti:

        Näköjään siitä on kahdenlaista ilmaa kristityilläkin. ; )

        Tuossahan kerrotaan ei-silminnäkijän kirjoittaneen Jessen olevan toteuttamassa vanhaa lakia, ei kumoamassa.

        Uskoisiko tuotakaan?

        Äkki väärä tulkinta: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Oikea tulkinta: Älkää ajatelko, että minä olen tullut Tooraa (opetus) tai Nevi'imiä (Tiedonantjat) horjuttamaan. En minä ole tullut horjuttamaan, vaan toteuttamaan. Amen: Toorasta ei häviä yksikään konsonantti (abjad), ei pieninkään vokaali (abjad), ennen kuin taivas ja maa rullatan kiinni*, ennen kuin kaikki on toteutettu.

        *Rullataan siis samaan tapaan kuin suljettaisiin luettu papytyskäärö.


      • 1Joh1-5
        1Joh1-5 kirjoitti:

        Äkki väärä tulkinta: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

        Oikea tulkinta: Älkää ajatelko, että minä olen tullut Tooraa (opetus) tai Nevi'imiä (Tiedonantjat) horjuttamaan. En minä ole tullut horjuttamaan, vaan toteuttamaan. Amen: Toorasta ei häviä yksikään konsonantti (abjad), ei pieninkään vokaali (abjad), ennen kuin taivas ja maa rullatan kiinni*, ennen kuin kaikki on toteutettu.

        *Rullataan siis samaan tapaan kuin suljettaisiin luettu papytyskäärö.

        Sis anteeksi, piti sanoman...
        "Toorasta ei häviä yksikään konsonantti (abjad), ei pieninkään vokaali (niqqud)"


      • niinsevaanmenee kirjoitti:

        Kristityille ne ovat suosituksen omaisia kehoituksia. 10 käskyä on kirjaimellisia käskyjä vain eriuskoisille.

        Ilmankos kristityt rikkovatkin niitä alituiseen.


      • näin.olen.kuullut
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Eikä kymmentä käskyäkään kai tarvitse noudattaa.

        Jotku opettavat, että ne käskyt kuuluvat vain juutalaisille.


    • asdsf

      Jeesus Kristus on täydellinen Jumalan Kuva. Kadotukseen tuomitseva laki tuli Mooseksen kautta, mutta Armo ja Totuus tuli Jeesuksen kautta.
      Jos haluatte nähdä Jumalan todellinen sydämen ja mielen, niin katsokaa Jeesukseen Kristukseen.
      Jeesus on Raamatun tosi Jumala ja hän on täynnä armoa, totuutta ja rakkautta.

      • niinsevaanmenee

        Onko sinulle olemassa sitten epätäydellisen jumalan kuva johon voit tehdä vertailun? Miten voit ilman sitä tietoa päätyä tulokseen että Jesse on täydellinen jos ei ole vertailukohtaa?


    • ExKristitty

      Kristityt eivät ole tästä(kään) asiasta keskenään yksimielisiä.

      Matteuksen mukaan Jeesus sanoi seuraavaa:
      ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi.”

      Taivas ja maa eivät ole kadonneet, joten tämän mukaan vanha laki on voimassa. Toteuttamisella viitataan selvästi profetian toteuttamiseen. Lain toteuttaminen tarkoittaisi sen noudattamista.

      • Ei siis ole yhtään oikeaa kristittyä, kun jättävät noitanaiset henkiin. Halvalla menee taivaspaikat.


    • uskonpohjatontyhmyys

      Raamatussa on vain yksi ja sama ainoa jumala alusta loppuun asti, niin vanhassa kuin uudessakin testamentissa. Eikä se kiivas, julma, sadistinen ja kostonhimoinen kansanmurhakäskyjä jaellut jumala millään taikatempulla muutu kivaksi eikä varsinkaan rakastavaksi. Jumala joka on käskenyt armotta teurastaa heimoja, kaupunkeja ja kokonaisia kansoja viimeiseen naiseen ja sylivauvaan asti ja käskenyt ihmisiä tappamaan omat poikansa ja omat veljensä ei voi olla rakastava, eikä voi millään tempulla enää muuttua sellaiseksi. Aivan yhtä loogista olisi väittää että antoivathan Stalin ja Hitler vähän ikäviä käskyjä silloin nuorempana, mutta vanhemmiten heistä tuli oikein rakastettavia.

      • ikäviätotuuksia

        "Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät ja vihkikää tuhon omaksi kaikki mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".

        Ja Herra sanoi hänelle:
        "Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä.”

        Ja Herra sanoi Moosekselle: "Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vasten aurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois."

        "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen." Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä. Mooses sanoi: "Teidät on tänään vihitty palvelemaan Herraa. Te olette käyneet jopa poikianne ja veljiänne vastaan, ja siksi te saatte tänään siunauksen."

        Tuollaista jumalaa hihhulit sitten sokeasti palvovat ja kutsuvat rakkaudeksi. Jumalaa joka on käskenyt joukkomurhata armotta naisia ja lapsia, jumalaa joka on käskenyt seivästää ihmisiä paaluihin, jumaalaa joka on käskenyt ihmisiä tappamaan omat poikansa ja tappamaan veljensä. Mikään ei voisi olla tuota kauempana rakkaudesta ja vastenmielisempää jumalaa on vaikeaa edes kuvitella. Joten eipä ihme että hihhulitkin ovat niin vastenmielisiä idiootteja.


    • Tahtovaonnistuu

      Tässä rakkauden kaksoiskäskyssä on tiivistettynä kaikki, sillä rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Tässä on tiivistetty kaikki elämä, on nähtä kaikkialta ja kaikilla väreillä ja mustavalkoisena ja yhtä-aikaa kaikista suunnista, sen on pysyttävä harmoniassa, silloin on kompassi kunnossa. Jeesukselle riittää että käännyt ja uskot ja hoiput ja olet tosissasi. Jeesus pitää pystyssä, sitä ei pysty omin voimin.

      • Kerrotko miksi tasa-arvoisen avioliittolain vastustus oli suurinta kristillisissä piireissä, jos opissanne kehotetaan kuitenkin rakastamaan lähimmäistä. Onko kristittyjen keskuudessa jo valkopesu menossa?


      • Tahtovaonnistuu
        marathustra kirjoitti:

        Kerrotko miksi tasa-arvoisen avioliittolain vastustus oli suurinta kristillisissä piireissä, jos opissanne kehotetaan kuitenkin rakastamaan lähimmäistä. Onko kristittyjen keskuudessa jo valkopesu menossa?

        Ramattu ei kehota luonottomuuteen, se ei ole hedelmällistä. Raamatussa ei ole yhtään homoliittoa. Kirkko mädätetään sisältä. Näin Raamattu ennustaa. Viimeisinä aikoi j.n.e. Henki on se jonka pitäisi hallita , eikä muodon. Laki kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Henki kielletään mutta systeemit on rajallisia, eikä voi johtaa taivaaseen. Tieten tahtoen homot erimielisyyttä lietsoo, vesittämällä kritittyjen arvot, .ns, laillisesti. harjoittamalla haureutta.


      • Tahtovaonnistuu kirjoitti:

        Ramattu ei kehota luonottomuuteen, se ei ole hedelmällistä. Raamatussa ei ole yhtään homoliittoa. Kirkko mädätetään sisältä. Näin Raamattu ennustaa. Viimeisinä aikoi j.n.e. Henki on se jonka pitäisi hallita , eikä muodon. Laki kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Henki kielletään mutta systeemit on rajallisia, eikä voi johtaa taivaaseen. Tieten tahtoen homot erimielisyyttä lietsoo, vesittämällä kritittyjen arvot, .ns, laillisesti. harjoittamalla haureutta.

        Tuo "Tieten tahtoen homot erimielisyyttä lietsoo, vesittämällä kritittyjen arvot, .ns, laillisesti." ei ole lähimmäisen rakastamista vaan ihmisryhmän vihaamista. Mutta yritä nyt raukka skarpata ja kerro, miksi sinä vihaat lähimmäistäsi vaikka kovaan ääneen kailotat sinun ja uskontosi rakastavan lähimmäistäsi. Vastaus on ihan yksinkertainen, mutta haluaisin sinun älyävän itse tilanteesi ja olevan itsellesi rehellinen - tällä hetkellähän sinä elät tyystin valheessa.

        Arvelen kyllä osan mielestäsi ymmärtävän ristiriidan ja ehkä siksi vihaat eri ihmisryhmiä, mutta aivopesu hallitsee sinua tällä hetkellä. Sinä kutsuisit sitä Saatanaksi, mutta pysytään maan pinnalla ja puhutaan aivoesusta. Mutta kerro, mistä ristiriita sinun sanomisesi ja sinun tekojesi välillä.


      • Uskonpohjatontyhmyys
        Tahtovaonnistuu kirjoitti:

        Ramattu ei kehota luonottomuuteen, se ei ole hedelmällistä. Raamatussa ei ole yhtään homoliittoa. Kirkko mädätetään sisältä. Näin Raamattu ennustaa. Viimeisinä aikoi j.n.e. Henki on se jonka pitäisi hallita , eikä muodon. Laki kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Henki kielletään mutta systeemit on rajallisia, eikä voi johtaa taivaaseen. Tieten tahtoen homot erimielisyyttä lietsoo, vesittämällä kritittyjen arvot, .ns, laillisesti. harjoittamalla haureutta.

        Vain hihhuli on niin idiootti, että kutsuu luonnossa luonnollisesti esiintyvää asiaa luonnottomaksi. Mutta koska aivoton hihhuli on täysin kyvytön tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä, ei hihhuli tietenkään koskaan kykene ymmärtämään miten ääliömäistä on väittää luonnollista asiaa luonnottomaksi. Koska sehän edellyttäisi kykyä ymmärtää edes jotakin ja hihhuli on hihhuli juuri siksi, että ei koskaan ymmärrä. Mitään.

        http://nuortenluonto.fi/homoseksuaalisuus-elainmaailmassa-yllattavan-yleista/


      • Uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:

        Vain hihhuli on niin idiootti, että kutsuu luonnossa luonnollisesti esiintyvää asiaa luonnottomaksi. Mutta koska aivoton hihhuli on täysin kyvytön tekemään edes alkeellisia loogisia päätelmiä, ei hihhuli tietenkään koskaan kykene ymmärtämään miten ääliömäistä on väittää luonnollista asiaa luonnottomaksi. Koska sehän edellyttäisi kykyä ymmärtää edes jotakin ja hihhuli on hihhuli juuri siksi, että ei koskaan ymmärrä. Mitään.

        http://nuortenluonto.fi/homoseksuaalisuus-elainmaailmassa-yllattavan-yleista/

        Nuorten luonto? Jiihaa, homopropagandaa lapsille!


      • JakautunutKirkko
        marathustra kirjoitti:

        Kerrotko miksi tasa-arvoisen avioliittolain vastustus oli suurinta kristillisissä piireissä, jos opissanne kehotetaan kuitenkin rakastamaan lähimmäistä. Onko kristittyjen keskuudessa jo valkopesu menossa?

        Tasa-arvoisen avioliittolaki jakoi kirkon omiin piireihinsä. Osa puolusti lakia ja osa vastusti sitä. Varsinkin körttiläiset eli herännäisyys kannatti homoparien vihkimistä. Asia jakaa kirkkoa yhä ja siksi siitä käydään vieläkin kovaa keskustelua kirkon sisällä. Vastaan lainen mylläkkä nousi silloin kun pohdittiin, pitäisikö naispappeus sallia, silloinkin kirkko jakaantui.


      • Uskonpohjatontyhmyys
        JakautunutKirkko kirjoitti:

        Tasa-arvoisen avioliittolaki jakoi kirkon omiin piireihinsä. Osa puolusti lakia ja osa vastusti sitä. Varsinkin körttiläiset eli herännäisyys kannatti homoparien vihkimistä. Asia jakaa kirkkoa yhä ja siksi siitä käydään vieläkin kovaa keskustelua kirkon sisällä. Vastaan lainen mylläkkä nousi silloin kun pohdittiin, pitäisikö naispappeus sallia, silloinkin kirkko jakaantui.

        Kristinusko on jo nyt jakaantunut noin 5000:een eri haaraan ja lahkoon, joilla jokaisella on omasta mielestään se ainoa oikea pelastukseen johtava, aito ja alkuperäinen oppi ja kaikki muut ovat harhaoppisia matkalla kadotukseen. Joten on naurettavaa edes puhua mistään yhteisestä kristinuskosta yleisellä tasolla, kun mitään sellaista ei ole ollut olemassa vuosituhansiin.

        Pelkästään jo tämä seikka osoittaa miten idioottimaista kristinusko todella on ja miten usko myrkyttää ja sotkee kaiken. Typerä uskonto säälittäville typeryksille.


      • Tahtovaonnistuu kirjoitti:

        Ramattu ei kehota luonottomuuteen, se ei ole hedelmällistä. Raamatussa ei ole yhtään homoliittoa. Kirkko mädätetään sisältä. Näin Raamattu ennustaa. Viimeisinä aikoi j.n.e. Henki on se jonka pitäisi hallita , eikä muodon. Laki kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Henki kielletään mutta systeemit on rajallisia, eikä voi johtaa taivaaseen. Tieten tahtoen homot erimielisyyttä lietsoo, vesittämällä kritittyjen arvot, .ns, laillisesti. harjoittamalla haureutta.

        <<..vesittämällä kritittyjen arvot...>>

        Ei ole mitään "kristillisiä arvoja". On vain eri joukkojen, kirkkokuntien lahkojen ja yksittäisten uskovien tulkintoja siitä, miten omat arvot voisi perustella jollain Raamatun jakeella.

        "Kristilliset arvot" ovat markkinointitermi, jonka asiasisältö on suunnilleen sama kuin shamppoomainoksen "50% pehmeämmät hiukset". Eli tyhjä.


    • ikäviätotuuksia

      Hihhulit aina väittävät että rakkauden kaksoiskäsky olisi muka jotenkin vain kristinuskon ikioma juttu ja tuntematon muualla. MIkä on tietenkin valhe, kuten hihhulien väitteet aina:

      -Islam: Kukaan teistä ei ole uskovainen niin kauan kuin hän ei toivo veljelleen sitä, mitä hän toivoo itselleen
      -Brahmalaisuus: Älä tee toiselle sellaista, joka aiheuttaa sinulle itsellesi tehtynä tuskaa.
      -Buddhalaisuus: Älä aiheuta toiselle sellaista kipua, jota et itsekään halua kokea.
      -Juutalaisuus: Älkää tehkö mitään sellaista kanssaihmisillenne, jota ette halua tehtävän itsellenne.
      -Kungfutselaisuus: Älä tee toisille mitään sellaista, mitä et haluaisi heidän tekevän sinulle.
      - Taolaisuus: Pidä naapurisi saavutuksia kuin omiasi ja hänen tappioitaan kuin omia tappioitasi.
      - Zarathustralaisuus: Ainoastaan sellainen luonne on hyvä, joka ei tee toiselle mitään sellaista, joka ei olisi sille itselleen mieluista tai hyväksi.

      Kristinuskossa ei muutenkaan ole juuri mitään omaa, vaan kaikki siinä on lainattu eli kopioitu muista vanhoista uskonnoista, kuten mithralaisuudesta ja zarathustralaisuudesta.

      • Empatiakyky on ihmiselle lajityypillinen ominaisuus, mutta kun kristityt kuvittelevat että he ovat ainoina keksineet empatian ja heillä on siihen monopoli, he samalla kieltävät oleellisen osan "vääräuskoisten" inhimillisyydestä. Käytännössä kyse on siis vihapuheesta ja äärimmäisestä omahyväisyydestä.


      • KaksoisKäskynen

        Rakkauden kaksoiskäsky kuuluu:

        Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat.

        Ja se juontaa juurensa juutalaisesta uskontunnustuksesta (ns. tefillin):

        5M6:4 "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin. 5 Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja koko voimastasi. 6 Pidä aina mielessäsi nämä käskyt, jotka minä sinulle tänään annan. 7...

        5M11:Jos te tarkoin noudatatte hänen käskyjään, jotka minä teille nyt annan, ja jos rakastatte Herraa, Jumalaanne, koko sydämestänne ja koko sielustanne ja jos palvelette häntä, 14 Herra antaa syyssateet ja kevätsateet maahanne ajallaan, niin että voitte korjata viljanne, viininne ja öljynne. 15...

        2M13:1 Herra sanoi Moosekselle: 2 "Pyhitä minun omakseni jokainen esikoinen israelilaisten keskuudessa, niin ihminen kuin karjaeläin. Jokainen, joka esikoisena tulee äitinsä kohdusta, kuuluu minulle." 3 Mooses sanoi kansalle: "Muistakaa tämä päivä, jona lähditte Egyptistä, orjuuden maasta, sillä Herra vei väkevällä kädellään teidät sieltä pois. Sinä päivänä ei saa syödä hapanta leipää. 4 Tänään te lähdette, abib-kuussa, 5 ja kun Herra on tuonut teidät kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, hivviläisten ja jebusilaisten maahan, siihen maahan, jonka hän on esi-isillenne vannomallaan valalla luvannut teille, maahan, joka tulvii maitoa ja hunajaa, niin palvelkaa häntä aina tässä kuussa seuraavalla tavalla. 6...

        3M19:17 "Älä paheksu lähimmäistäsi vain ajatuksissasi, vaan nuhtele häntä avoimesti; muuten joudut osalliseksi hänen syyllisyydestään. 18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra. 19...

        Takkauden kaksoiskäskyä ei tule sekoittaa kultaiseen sääntöön joka on Raamatun mukaan ihmisen syvin käsky eli rakkaus.


    • Ihmettelijä

      Mitä jos se Jeesus on se väärä jumala mitä kymmenen käskyä kieltää palvomasta? Teet vain koko ajan silloin jumalaa vihaisemmaksi toisin kuin ateistit.

    • atteboi

      Plagiointi on ikivanha oire joka saralla, joten jeesuskin tuskin mikään sen kummempi oli kuin matkijalintu.
      Raamattukin on vain kooste asioista joita ihmiset ovat tavalla jos toisella opetettu noudattamaan.
      Jotkut ovat vain keksineet lyödä homman rahoiksi.

    • 1234567---

      Kristitty pitää kymmenenkäskyn lakia kasvattajana Kristukseen. Siis kristitty pitää myöskin Jumalan antaman sapatin pyhänäpäivänä.
      Monet niinkutsutut kristityt julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Näin he johdattavat sankoin joukoin suuria ja pieniä harhaan.

      Sunnuntai on pedon merkki, ihmiskäsky pyhäksi. 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista, joka Jumalan käskyi wastaan räyskyi.
      Räyskytty on !"
      Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivä muutoksen vuoteen 364 jKr. jolloin katolisessa Laodikean konsiilissa Paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittaa sunnuntaita.
      Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia, kuin merkin aikaansaaminen paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.

      Daniel 7:25. Hän puhuu sanoja Korkeinta vastaan ja hävittää Korkeimman pyhiä (pimeä keskiaika, jota kesti 1260 vuotta). Hän pyrkii muuttamaan ajat ja lain, ja ne annetaan hänen käteensä ajaksi ja kahdeksi ajaksi ja puoleksi ajaksi.

      Jumalan merkki on sapatti.

      • huomiontehnyt

        Räyskyyvät räyskyyvät ainakin sapattia vastaan monet uskovaiset. Näin olen kuullut.


    • Kerro tämä Westboro Baptist Churchille.

    • Älkää sitten luetko kenellekään homoseksuaalille mitään sieltä vanhasta testamentista. Kyllä aina silloin joku sieltä vanhasta testamentista vaan lukee, vaikka sanookin noudattavansa sitä "uutta liittoa".

      Noudattakaa silloin myöskin tätä, jos luette sitä vanhaa testamenttia:
      "Se joka tekee töitä pyhäsin, surmattakoon"

      • 1234567---

        Jumalan käsky: Älä tapa !
        Jätämme tuomiot Jumalan tehtäväksi. Nooa rakensi arkkia ja samalla saarnasi kansalle. Ei Nooa lähtenyt ketään murhaamaan. Noa jätti tuomion antamiset Jumalalle. Arkkiin ei ollut tulijoita. Jumala sulki arkin ovet, Jumalan tuomiot kohtasivat kansaa vedenpaisumuksella.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Jumalan käsky: Älä tapa !
        Jätämme tuomiot Jumalan tehtäväksi. Nooa rakensi arkkia ja samalla saarnasi kansalle. Ei Nooa lähtenyt ketään murhaamaan. Noa jätti tuomion antamiset Jumalalle. Arkkiin ei ollut tulijoita. Jumala sulki arkin ovet, Jumalan tuomiot kohtasivat kansaa vedenpaisumuksella.

        Ihan sama mitä te vastaatte kun kyse on siitä että te ette ole jättänyt tuomioita jumalanne tehtäväksi vaan haluatte itse toimia jumalana. Jos kerran teistä on jokin jumala olemassa niin jättäisitte sitten sellaiset tuomiot sille jumalalle, älkääkä toimiko itse jumalana tuomitsemalla muita ihmisiä...tai nimenomaa noita homoseksuaaleja!

        Itte te uskovaiset myöskin saarnaatte, eikä mikään Nooa!

        Ette noudata vanhassa testamentissa: " Se joka tekee töitä pyhäisin, surmattakoon". Tapatte ihmisiä kaikesta huolimatta ilman että huomioitte kymmeniä käskyjä erinäisissä sodissa kautta historian! Eihän sodassa vihollinen olekaan ihminen!!!?? :D


      • 1234567---
        ateisti1982 kirjoitti:

        Ihan sama mitä te vastaatte kun kyse on siitä että te ette ole jättänyt tuomioita jumalanne tehtäväksi vaan haluatte itse toimia jumalana. Jos kerran teistä on jokin jumala olemassa niin jättäisitte sitten sellaiset tuomiot sille jumalalle, älkääkä toimiko itse jumalana tuomitsemalla muita ihmisiä...tai nimenomaa noita homoseksuaaleja!

        Itte te uskovaiset myöskin saarnaatte, eikä mikään Nooa!

        Ette noudata vanhassa testamentissa: " Se joka tekee töitä pyhäisin, surmattakoon". Tapatte ihmisiä kaikesta huolimatta ilman että huomioitte kymmeniä käskyjä erinäisissä sodissa kautta historian! Eihän sodassa vihollinen olekaan ihminen!!!?? :D

        Sotaa ei tule aloittaa, mutta puolustuksen tulee toimia sodassa oman maan rajalla. Sodassa tulee väistämättömästi ruumiita. Sota ei mikään ihanne ole.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Jumalan käsky: Älä tapa !
        Jätämme tuomiot Jumalan tehtäväksi. Nooa rakensi arkkia ja samalla saarnasi kansalle. Ei Nooa lähtenyt ketään murhaamaan. Noa jätti tuomion antamiset Jumalalle. Arkkiin ei ollut tulijoita. Jumala sulki arkin ovet, Jumalan tuomiot kohtasivat kansaa vedenpaisumuksella.

        <<Jumalan käsky: Älä tapa !>>

        Ensinnäkin tuo on siitä "Vanhasta Liitosta", jonka ei aloituksen mukaan pitänyt enää olla voimassa.

        Toiseksi samassa 5. Mooseksen kirjassa on pitkä luettelo syitä miksi ihminen pitää tappaa.


      • 1234567---
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Jumalan käsky: Älä tapa !>>

        Ensinnäkin tuo on siitä "Vanhasta Liitosta", jonka ei aloituksen mukaan pitänyt enää olla voimassa.

        Toiseksi samassa 5. Mooseksen kirjassa on pitkä luettelo syitä miksi ihminen pitää tappaa.

        Emme lähde murhaamaan ketään. Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on adventisteille kasvattaja Kristukseen.
        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Kyllä niitä murhaajia on ajan saatossa riittänyt. 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista.
        Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT, JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
        5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', ( pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta ). HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', Kuin vastasit hänt' ehdost'.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Emme lähde murhaamaan ketään. Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on adventisteille kasvattaja Kristukseen.
        Raamatut vuosilta 1642 ja 1903 Ilm.22:14. Autuaat ovat ne, jotka Hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olisi, ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.

        Kyllä niitä murhaajia on ajan saatossa riittänyt. 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat pedosta antikristuksesta paavista.
        Virsi 241. 4. Se peto itsens' istutti Jesuksen kirkkoon pyhään ja oikian Jumalan unhotti, itsens' teetteli siaan: HÄN PAIMENET HUKUTTAA KÄSKI, KUIN LAMPAIT' LAITUMELL' TOIT, JA VALLAN SAADA AIKOI KAIKEN LAUMAN KESKELL.
        5. O tätä suurta surkiutt'! ylits' vaivaisen lauman, ettei kenelläkään ollut rohkiutt' Jumalan sanaa puhumaan, sen pahan pedon pelvost', ( pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta ). HÄN UHKAS', KAIKKI KÄKES', HÄN POLTTI, TAPPOI JA SÄKES', Kuin vastasit hänt' ehdost'.

        <<Emme lähde murhaamaan ketään. Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on adventisteille kasvattaja Kristukseen.>>

        Tarkoitatko niitä kymmentä käskyä, joita Raamattu kutsuu kymmeneksi käskyksi vai sitä mitä ihmiset ovat alkaneet nimittää kymmeneksi käskyksi? Raamatun luettelemiin kymmeneen käskyynhän ei "Älä tapa" kuulu.


      • 1234567---
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Emme lähde murhaamaan ketään. Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on adventisteille kasvattaja Kristukseen.>>

        Tarkoitatko niitä kymmentä käskyä, joita Raamattu kutsuu kymmeneksi käskyksi vai sitä mitä ihmiset ovat alkaneet nimittää kymmeneksi käskyksi? Raamatun luettelemiin kymmeneen käskyynhän ei "Älä tapa" kuulu.

        Kymmenen käskyä 2. Moos. 20 Luku.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Kymmenen käskyä 2. Moos. 20 Luku.

        Ne kymmenen käskyä, jotka kirjattiin laintauluihin on kylläkin kuvattu 2. Moos 34. luvussa. Laintauluissa on siis annettu karitsan keitto-ohjeita, mutta niissä ei kielletä tappamasta, varastamasta tai tekemästä huorin.

        2. Moos 34:28: "Mooses viipyi vuorella Herran luona neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä syömättä ja juomatta. Ja hän kirjoitti tauluihin liiton ehdot, nuo kymmenen käskyä."

        Noita 20. luvun lakeja on alettu vasta myöhemmin kutsua kymmeneksi käskyksi.


      • KäännösKukkanen
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Emme lähde murhaamaan ketään. Jumalan antama kymmenenkäskyn laki on adventisteille kasvattaja Kristukseen.>>

        Tarkoitatko niitä kymmentä käskyä, joita Raamattu kutsuu kymmeneksi käskyksi vai sitä mitä ihmiset ovat alkaneet nimittää kymmeneksi käskyksi? Raamatun luettelemiin kymmeneen käskyynhän ei "Älä tapa" kuulu.

        Kuudes käsky 'Älä tapa' tarkoittaa paremminkin 'älä murhaa omia.' Kaikkien muiden tappaminen paitsi omien, liiton suojaamien heimolaisten, oli juutalaisille sallittua. Jumalattomat olivat liiton ulkopuolella, eikä sen katsovan suojaavan heitä. Mutta ymmärrän kyllä jos haluat takertua nykyisen Raamatun käänmöksen lillukanvarsiin ja käännöskukkasiin.

        Sitten kohta 'Älä keitä karitsaa emänsä maidossa' (2. Moos. 23:19) on pitkään aiheuttanut päänvaivaa Raamatun kääntäjille. Kokonaisuudessa se ei vaikuta sopivan kontekstiin ja katkaisee yllättäen edellisen lauseen vuotuisista teurasuhreista. Suoraan käännetty kohta menee näin 'Älä kypsyä anna nuorta kiliä maidossa emän'. Uudempi lukutapa tulkitsee tekstin niin, että se tarkoittaa ettei teuraaksi valittavaa nuorta vuohta tule vieroittaa emänsä maidosta, vaan se tulee olla vielä emänsä rintaruokinnassa.


      • KäännösKukkanen kirjoitti:

        Kuudes käsky 'Älä tapa' tarkoittaa paremminkin 'älä murhaa omia.' Kaikkien muiden tappaminen paitsi omien, liiton suojaamien heimolaisten, oli juutalaisille sallittua. Jumalattomat olivat liiton ulkopuolella, eikä sen katsovan suojaavan heitä. Mutta ymmärrän kyllä jos haluat takertua nykyisen Raamatun käänmöksen lillukanvarsiin ja käännöskukkasiin.

        Sitten kohta 'Älä keitä karitsaa emänsä maidossa' (2. Moos. 23:19) on pitkään aiheuttanut päänvaivaa Raamatun kääntäjille. Kokonaisuudessa se ei vaikuta sopivan kontekstiin ja katkaisee yllättäen edellisen lauseen vuotuisista teurasuhreista. Suoraan käännetty kohta menee näin 'Älä kypsyä anna nuorta kiliä maidossa emän'. Uudempi lukutapa tulkitsee tekstin niin, että se tarkoittaa ettei teuraaksi valittavaa nuorta vuohta tule vieroittaa emänsä maidosta, vaan se tulee olla vielä emänsä rintaruokinnassa.

        Raamattu on pelkästään uskovaisten tulkintaa. Mitään sellaista ei pidä ainakaan tulkita, jolla tulisi olla jokin todellinen seuraus tms. ihmisten elämään koska silloin ollaan täysin hukassa. Siksi ko. kirja on pelkkää paskaa, jota vähääkään järkeä käyttävät ihmiset eivät voi hyväksyä miltään osin.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Sotaa ei tule aloittaa, mutta puolustuksen tulee toimia sodassa oman maan rajalla. Sodassa tulee väistämättömästi ruumiita. Sota ei mikään ihanne ole.

        Kristityt tykkää siitä, että veri lentää. Suomen sisällissodan aikaan oikeistolaiset eli valkoiset olivat fasistien puolella, jotka tykkäsivät pitää vastapuolen ihmisiä kärsimysessä. Sitä samaa fasistisuutta ylläpitää Juha Sipilän hallitus, joka ajaa aikamme fasistien etua. Tappaa ei ihmsiä pidä, mutta suuren muotoinen henkinen kärsimys on hyvä pitää kansaa kurissa ja nuhteessa sillä että otetaan rahat pois köyhimmiltä rikkaiden taskuihin on melkein samaa mitä oikeistolaiset fasistit harjoittivat sisällissodassa.

        Milloinkaan Suomi ei ole ollut täysin yksin sodassa muita valtoja vastaan. Vaikka Suomi elää yhä "talvisodan hengessä" niin kyllä Suomea autettiin silloinkin vaikkei se ollut konkreettista. Nyt silmät on ummistettu siltä että Suomi parjäisi yksin talvisodan aikaa huonompikuntoisilla miehillä on Puolustusvoimien uskontopropagandaa.
        En ole historian kirjoista lukenut että Suomi puolusti talvisodassa omia rajojaan YKSIN vaan kyllä silloin Suomikin oli puolensa valinnut ja liittoutunut!

        Suomen maanpuolustus on samanlaisessa taikauskon käsissä kuin kristinuskokin!


      • 1234567---
        ateisti1982 kirjoitti:

        Kristityt tykkää siitä, että veri lentää. Suomen sisällissodan aikaan oikeistolaiset eli valkoiset olivat fasistien puolella, jotka tykkäsivät pitää vastapuolen ihmisiä kärsimysessä. Sitä samaa fasistisuutta ylläpitää Juha Sipilän hallitus, joka ajaa aikamme fasistien etua. Tappaa ei ihmsiä pidä, mutta suuren muotoinen henkinen kärsimys on hyvä pitää kansaa kurissa ja nuhteessa sillä että otetaan rahat pois köyhimmiltä rikkaiden taskuihin on melkein samaa mitä oikeistolaiset fasistit harjoittivat sisällissodassa.

        Milloinkaan Suomi ei ole ollut täysin yksin sodassa muita valtoja vastaan. Vaikka Suomi elää yhä "talvisodan hengessä" niin kyllä Suomea autettiin silloinkin vaikkei se ollut konkreettista. Nyt silmät on ummistettu siltä että Suomi parjäisi yksin talvisodan aikaa huonompikuntoisilla miehillä on Puolustusvoimien uskontopropagandaa.
        En ole historian kirjoista lukenut että Suomi puolusti talvisodassa omia rajojaan YKSIN vaan kyllä silloin Suomikin oli puolensa valinnut ja liittoutunut!

        Suomen maanpuolustus on samanlaisessa taikauskon käsissä kuin kristinuskokin!

        Väärä raha ei todista muutakuin, että oikeakin on.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Väärä raha ei todista muutakuin, että oikeakin on.

        Jaa että kristinuskolla löytyy oikeata rahaa. Sehän on rahallista kusettamista. Uskovaiset ajattelevat totuutta aina päinvastoin. Se on uskovaisten ihan sitä perusjorlania!


    • >>Rakasta ja tee mitä toivoisit itselle tehtävän.<<

      Masokisti saa siis ruoskia sinua?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      27
      2678
    2. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      130
      2245
    3. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      84
      1555
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1441
    5. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      117
      1433
    6. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      97
      1350
    7. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1128
    8. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      80
      1122
    9. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      70
      1118
    10. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      59
      1059
    Aihe