Palstamäki poistanut nimimerkkinsä

mäkipalsta

Poistuiko lopullisesti?

127

1936

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinkertaista

Tapansa mukaan toisella nimimerkillä tulee sekoilemaan salaliitolla nimimerkin poistosta.

• Jaa'a, mikähän sille pertille sitten tuli? no tulee varmaan takaisin jollain toisella aikanaan.

• hienoahienoa

Voisikin kaikki ätmien kiusaajat poistua palstalta.

• epäusko

Ja myös ätmit kiusaamasta muita.

• Palstanalamäki.chocha

Jos se sai oman tasohumpuukipalstan, ku oli häirizevästi linssiluteena

joka ketjussa aihevarkaana

en mää ainakaan viizi lukea enenpää pseudotiedettä

• Serpico

Tänään ammekasteesi Varissuolla, oma pyyhe mukaan, amen.

• hihhuli.chocha
        Serpico kirjoitti:

Tänään ammekasteesi Varissuolla, oma pyyhe mukaan, amen.

Onx mustalais Wihtori muuttanut niin kauas Turusta?

Mikä bussi sinne menee?

• mäviizin

Opettele sä juntti kirjottaa jos viizit!

• EdesUnissa

Mistä aloittaja voi tietää että joku on poistanut nimimerkkinsä ? Tämähän on ihan pimeä palsta !

Olettaen että tapahtunut on totta, niin sopii kysyä menettikö siinä Palstamäki vai palsta ? 2/3 hänen teemoistaan oli hyviä, mikä on palstan korkein lukema nähdäkseni.

• tiedoksvaan

Siitä kun se ei enää näy sinisenä.

• EdesUnissa
        tiedoksvaan kirjoitti:

Siitä kun se ei enää näy sinisenä.

No niinpä on muuttunut mustaksi. Tänään opin jotain uutta.
        Mitähän hyötyä tuosta nimimerkin muuttelusta on ihmisille ? Nämä vakiokirjoittelijat on vissiin kaikki muuttaneet ainakin kerran nimimerkkinsä, paisi Nuuskalla taitaa olla vielä sama vanha nikki.

• Eräs aikakausi siis päättynyt ja siitä.

Maailmahan muuttuu. Heipat Palstamäelle. Ehkä kirjoittaja nimimerkin takaa tekee paluun muulla nimimerkillä. Kuka tietää?

• Näin.on

Kaikki tietää että pian ilmestyy jollakin toisella nikillä. Ei se yksinkertaisesti kykene olemaan täältä pois.

• Näin.on kirjoitti:

Kaikki tietää että pian ilmestyy jollakin toisella nikillä. Ei se yksinkertaisesti kykene olemaan täältä pois.

Voi olla. Olenkin tuuminut, että aina voit lähteä pois palstalta, mutta palsta ei lähde pois sinusta.

• Dissident kirjoitti:

Voi olla. Olenkin tuuminut, että aina voit lähteä pois palstalta, mutta palsta ei lähde pois sinusta.

Näin ehkä sinun kohdalla, mutta ei pidä yleistää.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Näin ehkä sinun kohdalla, mutta ei pidä yleistää.

No hyvinhän tuo osuu sunkin kohdalle. Paukuttelet vaan henkseleitäs ja kuvittelet olevasi jotain erikoista.
        Naurettavaa kukkoilua sulta jo pidemmänaikaa...Onko itsetunto nollissa?

• Dissident kirjoitti:

No hyvinhän tuo osuu sunkin kohdalle. Paukuttelet vaan henkseleitäs ja kuvittelet olevasi jotain erikoista.
        Naurettavaa kukkoilua sulta jo pidemmänaikaa...Onko itsetunto nollissa?

Jos paukuttelee henkseleitään, niin sillonhan on itsetunto tapissaan. Kylläpä se tuntuu käyvän älälle.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Jos paukuttelee henkseleitään, niin sillonhan on itsetunto tapissaan. Kylläpä se tuntuu käyvän älälle.

Jaa? Itse olen huomannut sen, että itsetunto kohdillaan, ei tarvitse alkaa paukuttelemaan henkseleitään. Mutta hyvä jos rullaa hyvin.

• naasisti
        elämänpeli1 kirjoitti:

No jaa, narsistithan tunnetusti kehuvat itseään ja luulevat olevansa kaikkien yläpuolella, ja siihenkin on syynä surkea pohjamudissa oleva itsetunto.

• mitäsäoikeinselität
        Dissident kirjoitti:

Jaa? Itse olen huomannut sen, että itsetunto kohdillaan, ei tarvitse alkaa paukuttelemaan henkseleitään. Mutta hyvä jos rullaa hyvin.

Sinun lempiaiheesihan on itsesi kehuminen ja minä minä minä jutut.

• naasisti kirjoitti:

No jaa, narsistithan tunnetusti kehuvat itseään ja luulevat olevansa kaikkien yläpuolella, ja siihenkin on syynä surkea pohjamudissa oleva itsetunto.

Narsistin itsetunto ei todellakaan ole pohjamudissa, kannattaisi ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa avautumaan.

• idioottiko.olet
        elämänpeli1 kirjoitti:

Narsistin itsetunto ei todellakaan ole pohjamudissa, kannattaisi ottaa selvää asioista ennenkuin alkaa avautumaan.

Narsistin itsetunto on heikko, ei todellakaan hyvä. Kannattaa ottaa selvää ennen kuin alkaa korjailemaan toisen puheita.

• nolo.olet
        elämänpeli1 kirjoitti:

Nolosti sanottu " kannattaisi ottaa selvää" ja itse jauhaa täyttä paskaa :D :D :D

• elämänpeli2
        nolo.olet kirjoitti:

Nolosti sanottu " kannattaisi ottaa selvää" ja itse jauhaa täyttä paskaa :D :D :D

Enin osa sen jutuista on noloja. Kaikkihan nauraakin sille.

• lukemattomatpuskanikit
        elämänpeli2 kirjoitti:

aivan niin dissis, aivan niin

• elämänpeli2 kirjoitti:

Nolointa tässä on se, ettet keksi edes omaa nimimerkkiä. Jos minä ja minun juttuni jotakuta naurattaa, sehän on hyvä, minä ainakin olen tätä palstaa lukiessa monet naurut nauranut.

• mitvit
        elämänpeli1 kirjoitti:

Luuletko että narsistin itsetunto on hyvä :D

• elämänpeli2
        elämänpeli1 kirjoitti:

Nolointa tässä on se, ettet keksi edes omaa nimimerkkiä. Jos minä ja minun juttuni jotakuta naurattaa, sehän on hyvä, minä ainakin olen tätä palstaa lukiessa monet naurut nauranut.

Joo, olet sen verran huvittava pelle juttuines, että monet naurut olen saanut. Yrität niin kovasti vittuilla nokkelasti takaisin, mutta epäonnistut ja pahasti. Tuollaista kirjoittajaa ei kuvaa kuin yksi sana ja se on pelle. :)

• mitäsäoikeinselität kirjoitti:

Sinun lempiaiheesihan on itsesi kehuminen ja minä minä minä jutut.

Aivan! Siinä olet aivan oikeassa. En tiedäkään täälläolijoista kovinkaanpaljon, mutta itsestäni tiedän aina vaan enemmän. Mitä mä muista osaan sanoa? Mielipiteen, mutta ei sekään ole kuin olettamusta.

Mutta täällähän saa jokainen tuntea kommenteissa, mitä mieltä kukakin on...minäkin. Ketä se kirpasee, ketä ei.

• tietoa.sulle
        elämänpeli1 kirjoitti:

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin_itsetunnosta_ja_ihailu/

"Narsistilla on aina heikko itsetunto siitä huolimatta, että hänen käytöksensä perusteella voisi luulla juuri päinvastaista. Narsistilta puuttuu sekä hyvä itsetunto että kyky asettua toisen asemaan. Itsetunnon puute aiheuttaa narsistille jatkuvaa tyytymättömyyttä itseinhosta itsevihaan."

Tuolla sulle ihan hyvää tietoa.

• EdesUnissa
        tietoa.sulle kirjoitti:

https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin_itsetunnosta_ja_ihailu/

"Narsistilla on aina heikko itsetunto siitä huolimatta, että hänen käytöksensä perusteella voisi luulla juuri päinvastaista. Narsistilta puuttuu sekä hyvä itsetunto että kyky asettua toisen asemaan. Itsetunnon puute aiheuttaa narsistille jatkuvaa tyytymättömyyttä itseinhosta itsevihaan."

Tuo narsistien tuen kommentti ei todellakaan pidä paikkaansa narsismista, jos se on kuten tuossa olet siteerannut. Tuossa puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, ei narsismista. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.
        Sinällään typerää jos tuommoinen puolivirallinen tukiyhdistys ei kykene erottelemaan oman alansa asioita, vaan käyttää virheellistä ilmaisua.

• mitäselität
        EdesUnissa kirjoitti:

Tuo narsistien tuen kommentti ei todellakaan pidä paikkaansa narsismista, jos se on kuten tuossa olet siteerannut. Tuossa puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä, ei narsismista. Ne ovat kaksi aivan eri asiaa.
        Sinällään typerää jos tuommoinen puolivirallinen tukiyhdistys ei kykene erottelemaan oman alansa asioita, vaan käyttää virheellistä ilmaisua.

Lol, eivät todellakaan ole eri asia. Kerrohan mitä eroa niillä sitten on olevinaan? :D

• EdesUnissa
        mitäselität kirjoitti:

Lol, eivät todellakaan ole eri asia. Kerrohan mitä eroa niillä sitten on olevinaan? :D

Narsismi on positiivinen luonteenpiirre joka toimii ihmiselle häntä eteenpäin vievänä voimana. Narsisti kykenee keskimääräistä parempaan suoritukseen koska myös vaatii itseltään korkeampi standardeja ja haluaa olla esimerkillinen. Se on ehdottomasti yksi tasapainoisen ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista.
        Sen sijaan kun puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhutaan vääristyneestä minäkuvasta kuten oikeastaan kaikissa persoonallisuushäiriöissä. Silloin tekijänä on narsistiset piirteet, eli ihminen kuvittelee hallitsevansa asioita muttei todellisuudessa oikeastaan ymmärrä niitä. Hän myös kuvittelee vaativansa itseltään enemmän kuin muilta, muttei se ole ympäristön kokema totuus.
        Ero on kuin yöllä ja päivällä. Narsisimin positiivisen kierteen voi ymmärtää parhaiten jos lukaiset vaikkapa Nietschen "Näin puhui Zarahustra" teoksen. Siinä hän kuvailee arjalaisten syntyä samoin tavoin kun psykologit näkevät narsismin positiivisen kierteen.

• EdesUnissa kirjoitti:

Narsismi on positiivinen luonteenpiirre joka toimii ihmiselle häntä eteenpäin vievänä voimana. Narsisti kykenee keskimääräistä parempaan suoritukseen koska myös vaatii itseltään korkeampi standardeja ja haluaa olla esimerkillinen. Se on ehdottomasti yksi tasapainoisen ihmisen tärkeimmistä ominaisuuksista.
        Sen sijaan kun puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä puhutaan vääristyneestä minäkuvasta kuten oikeastaan kaikissa persoonallisuushäiriöissä. Silloin tekijänä on narsistiset piirteet, eli ihminen kuvittelee hallitsevansa asioita muttei todellisuudessa oikeastaan ymmärrä niitä. Hän myös kuvittelee vaativansa itseltään enemmän kuin muilta, muttei se ole ympäristön kokema totuus.
        Ero on kuin yöllä ja päivällä. Narsisimin positiivisen kierteen voi ymmärtää parhaiten jos lukaiset vaikkapa Nietschen "Näin puhui Zarahustra" teoksen. Siinä hän kuvailee arjalaisten syntyä samoin tavoin kun psykologit näkevät narsismin positiivisen kierteen.

Narsismi on tosiaan hyvä piirre ihmisessä, kun se ei hae omaa korostustaan muitten ihmisten kustannuksella. Sehän jossainmäärin tarkoittaa omariittoista ihmistä, joka ei tarvitse ulkopuolista pönkitystä itsensä kannatteluun.

Joskut puhuvat tästä "terveenä narsismina". Jonka puute taas on miltei yhtä paha kuin narsistisen persoonallisuushäiriö. Suomennettuna "uhriutujat" joille mikään hyvä asia ei tuo kohotusta minäkuvaan.

Narsistinen persoonallisuushäiriö taas lienee se, mistä nykyään pyritään syyttämään monia ja tälläisillä on vaikeuksia ihmissuhteissa, lähinnä empatian puutteen takia. Lisäksi eivät koe syyllisyyttä tai muitakaan myötäelämiseen tarvittavia tunteita.

Kyllä termistö ja sen käsittäminen kannattaa omaksua, ennenkuin vetelee johtopäätöksiä.

Esimerkki narsistista voisi olla vaikka Teemu Selänne. Hän sai aikaan narsistisuudellaan paljon Suomen jääkiekolle, perheelleen ja tietenkin itselleen. Ilman narsistisuuttaan hän ei olisi saavuttanut tuota mitä hän saavutti. Mutta persoonallisuushäiriötä hänellä tuskin on, koska kykenee pelaamaan joukkueissa ja on ollut arvostettu siellä. Lisäksi uran jälkeen on perustanut paljon jääkiekkoon liittyvää junnutoimintaa ja osallistunut paljon hyväntekeväisyystoimintaan.

• elämänpeli2 kirjoitti:

Joo, olet sen verran huvittava pelle juttuines, että monet naurut olen saanut. Yrität niin kovasti vittuilla nokkelasti takaisin, mutta epäonnistut ja pahasti. Tuollaista kirjoittajaa ei kuvaa kuin yksi sana ja se on pelle. :)

Sinun kohdalla olen kuitenkin onnistunut mainiosti, kun noin koville ottaa.

• tietoa.sulle kirjoitti:

Toivottavasti luit sitten itsekin tarkkaan koko tekstin. Tänä päivänä on helppo syytellä kaikkia eri mieltä olevia narsistiksi, kun ei ymmärretä toisen näkökantaa. Dissi ja Edesunissa ovatkin vastanneet sinulle varsin tyhjentävästi, ei lisättävää. Kun keittiöpsykologi omassa päässään tekee diagnoosin narsismista, hän tekee sen vain oman näkökulmansa perusteella, eikä se perustu mihinkään faktatietoon.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Toivottavasti luit sitten itsekin tarkkaan koko tekstin. Tänä päivänä on helppo syytellä kaikkia eri mieltä olevia narsistiksi, kun ei ymmärretä toisen näkökantaa. Dissi ja Edesunissa ovatkin vastanneet sinulle varsin tyhjentävästi, ei lisättävää. Kun keittiöpsykologi omassa päässään tekee diagnoosin narsismista, hän tekee sen vain oman näkökulmansa perusteella, eikä se perustu mihinkään faktatietoon.

Niin....mutta niinkuin kirjoitin, niin terve narsismi ei hae pönkkäystä muitten huonoudesta tai alistamisesta...sitä noi muut tuolla susta penäs...ja mäkin sanoin siitä henkseleiden paukuttelusta..

Olkoot kuinka hyvä narsismi kyseessä tahaansa, niin palaute siitä tulee muilta ja jokainen ottaa sen omalla tavallaan.

• Dissident kirjoitti:

Niin....mutta niinkuin kirjoitin, niin terve narsismi ei hae pönkkäystä muitten huonoudesta tai alistamisesta...sitä noi muut tuolla susta penäs...ja mäkin sanoin siitä henkseleiden paukuttelusta..

Olkoot kuinka hyvä narsismi kyseessä tahaansa, niin palaute siitä tulee muilta ja jokainen ottaa sen omalla tavallaan.

Tai ihan yleensäkin. Vaikka pitäisi itse itseään minkälaisena tahansa, itseään peilaa myös muiden käyttäytymisestä. Jossain seurassa voi tulla tunne, ettei pidä itsestään sellaisena, tai niistä toisista... On ihmisiä, joiden seurassa on ikävä olla. Onneksi seuransa voi valita.

• LinerT.2 kirjoitti:

Tai ihan yleensäkin. Vaikka pitäisi itse itseään minkälaisena tahansa, itseään peilaa myös muiden käyttäytymisestä. Jossain seurassa voi tulla tunne, ettei pidä itsestään sellaisena, tai niistä toisista... On ihmisiä, joiden seurassa on ikävä olla. Onneksi seuransa voi valita.

Kappas...siinä yks terveellä tavalla narsisti pamahti paikalle.

Niin. Täälläkin palstalla voi alkaa jahtaamaan ja ajamaan ulos niitä keistä ei pidä, tai sitten antaa vaan olla. Toisaalta tää mesta on hyvää siedätystä irl:ään.

Eikä täälläkään osaa olla ihan skarpin täsmällinen siinä suhteessa...joskus jopa Nicittömällä paukahtaa vieteri...

No tulit katsomaan mitä jännää täällä on tapahtunut? Nyt onkin vähän ollut foliohatulle käyttöö. Taas on alkanut nikkijahti ja spegulaatiot kimpoilee. Cameli tais seota oikeesti. Nyt se tais olla jo Harmiksenkin kimpussa. Harmishan se aina lopulta on palstan kaiken pahan alku ja juuri...tai ainakin helppo kohde. Ja puskatätit sättii lisää kuorossa. Heh...

• Dissident kirjoitti:

Niin. Täälläkin palstalla voi alkaa jahtaamaan ja ajamaan ulos niitä keistä ei pidä, tai sitten antaa vaan olla. Toisaalta tää mesta on hyvää siedätystä irl:ään.

Eikä täälläkään osaa olla ihan skarpin täsmällinen siinä suhteessa...joskus jopa Nicittömällä paukahtaa vieteri...

No tulit katsomaan mitä jännää täällä on tapahtunut? Nyt onkin vähän ollut foliohatulle käyttöö. Taas on alkanut nikkijahti ja spegulaatiot kimpoilee. Cameli tais seota oikeesti. Nyt se tais olla jo Harmiksenkin kimpussa. Harmishan se aina lopulta on palstan kaiken pahan alku ja juuri...tai ainakin helppo kohde. Ja puskatätit sättii lisää kuorossa. Heh...

Täällä on niin helppo sivuuttaa ääliöt, ettei ole juurikaan järkeä jäädä sellaisten kanssa junnaammaan tai etenkään pahoittamaan mieltään :)

Mitä sun mielestä sellaisten ihmisten päässä liikkuu, jotka hyökkivät palstalla epäilemässä toisten nimimerkkejä ja ihmistä siellä takana? Kun mä en ymmärrä ollenkaan. Ellei tämä ole sitten joillekin tapauksille ainoa kosketus vastakkaiseen sukupuoleen ja sitä kautta merkityksellistä? Vai pitääkö joku tätä palstaa oikeasti pariutumispaikkana? Eihän nämä jutut täällä ole sellaiseen päinkään. Musta on kauheaa ajatella, jos tämä on jollekin oikeaa, todellista elämää ihmissuhteineen. Kivahan täällä on käydä höpöttelemässä joidenkin vakituisten kanssa, mutta hei, elämä ja oikeat läheiset ihmiset on tän ulkopuolella. Vaikka joidenkin hahmoista pitäisikin.

• Dissident kirjoitti:

Harmis on tuon lutkittelu- ja 50-luku -hahmonsa takana ihan loisto yksilö :) Sieltä pilkahtelee aika ajoin sellaista lämmintä elämänviisautta.

• LinerT.2 kirjoitti:

Täällä on niin helppo sivuuttaa ääliöt, ettei ole juurikaan järkeä jäädä sellaisten kanssa junnaammaan tai etenkään pahoittamaan mieltään :)

Mitä sun mielestä sellaisten ihmisten päässä liikkuu, jotka hyökkivät palstalla epäilemässä toisten nimimerkkejä ja ihmistä siellä takana? Kun mä en ymmärrä ollenkaan. Ellei tämä ole sitten joillekin tapauksille ainoa kosketus vastakkaiseen sukupuoleen ja sitä kautta merkityksellistä? Vai pitääkö joku tätä palstaa oikeasti pariutumispaikkana? Eihän nämä jutut täällä ole sellaiseen päinkään. Musta on kauheaa ajatella, jos tämä on jollekin oikeaa, todellista elämää ihmissuhteineen. Kivahan täällä on käydä höpöttelemässä joidenkin vakituisten kanssa, mutta hei, elämä ja oikeat läheiset ihmiset on tän ulkopuolella. Vaikka joidenkin hahmoista pitäisikin.

Jep. Ja joskus kiva vääntääkin jonkun ärsyttävän kanssa ja etsiä sanoin perusteluja mielipiteelleen...sekin hyvää treeniä irl ja selkeyttää omia ajatuksia.

No minusta täällä monet kirjoittelee siihen tyyliin, että tää ois kuin joku niemenpää, missä urokset ottaa yhteen ja valkataan naaraita. Siihen showhunhan ei sovi mielikuvitus tai hauskanpito. Se on niille vakavaa touhua...
        Mutta kyllä mä ymmärrän, että täältä vois joku innostuu vaikka kirjoittelun perusteella toisesta. Ja tehdä vaikka Ellukettuset tai Nicittömät. Saada se kumppani tätä kautta, mutta ei niin suorasti kuin jotkut olettaa....tai vaan tavata...ilman sen kummempii taka-ajatuksia. Mähän oon pari naista tavannut ja nyt olen jo sarjavonkaaja täällä joittenkin mielestä....
        Mutta ihmisillä on erilaiset tavoitteet täälläkin...eikä sille kai mitään voi?

• LinerT.2 kirjoitti:

Harmis on tuon lutkittelu- ja 50-luku -hahmonsa takana ihan loisto yksilö :) Sieltä pilkahtelee aika ajoin sellaista lämmintä elämänviisautta.

Niin on. Sen provoiluja ei moni ymmärrä. Siis jankkaahan se samaa, mutta se on silti aika erilainen tapaus...joskus vaan silläkin synkempiä aikoja ja kiukkuaa kuin pikkukakara, mutta eiköhän me kaikki välillä.

Tuolla jossain se sanoi, että entäpäs jos joku on transsukupuolinen täällä palstalla? Pitäisikö häntä syrjiä? Eikä Harmiksen mielestä, vaikka häntä pidetään niin vanhoillisen jäykkänä. Sais monet lukea hänen kirjoituksiaan muualtakin, kuin niistä provoaloituksista, niin pääsis paremmin kiinni siihen itse kirjoittajaan. Aika symppis tyyppi siellä on takana....

• Dissident kirjoitti:

Jep. Ja joskus kiva vääntääkin jonkun ärsyttävän kanssa ja etsiä sanoin perusteluja mielipiteelleen...sekin hyvää treeniä irl ja selkeyttää omia ajatuksia.

No minusta täällä monet kirjoittelee siihen tyyliin, että tää ois kuin joku niemenpää, missä urokset ottaa yhteen ja valkataan naaraita. Siihen showhunhan ei sovi mielikuvitus tai hauskanpito. Se on niille vakavaa touhua...
        Mutta kyllä mä ymmärrän, että täältä vois joku innostuu vaikka kirjoittelun perusteella toisesta. Ja tehdä vaikka Ellukettuset tai Nicittömät. Saada se kumppani tätä kautta, mutta ei niin suorasti kuin jotkut olettaa....tai vaan tavata...ilman sen kummempii taka-ajatuksia. Mähän oon pari naista tavannut ja nyt olen jo sarjavonkaaja täällä joittenkin mielestä....
        Mutta ihmisillä on erilaiset tavoitteet täälläkin...eikä sille kai mitään voi?

Niin, enhän minä kaupassa, harrastuksissa tai työpaikalla käy sen vuoksi, että niistä kumppania etsisin. Silti voi joskus jonkun kanssa juttu luistaa pidemmälle ja jostakin voi tulla ystävä. Tai vaikka kumppani.

Jotenkin vierastan ajatusta, että tapaisin jonkun palstakirjoittajan. Musta tän touhun taika on siinä, että pelataan vain ajatuksilla ja mielikuvilla.

Palstajeesus ja sarjavonkaaja... Sulla on kovat meriitit :)

• Dissident kirjoitti:

Niin on. Sen provoiluja ei moni ymmärrä. Siis jankkaahan se samaa, mutta se on silti aika erilainen tapaus...joskus vaan silläkin synkempiä aikoja ja kiukkuaa kuin pikkukakara, mutta eiköhän me kaikki välillä.

Tuolla jossain se sanoi, että entäpäs jos joku on transsukupuolinen täällä palstalla? Pitäisikö häntä syrjiä? Eikä Harmiksen mielestä, vaikka häntä pidetään niin vanhoillisen jäykkänä. Sais monet lukea hänen kirjoituksiaan muualtakin, kuin niistä provoaloituksista, niin pääsis paremmin kiinni siihen itse kirjoittajaan. Aika symppis tyyppi siellä on takana....

Harmis tykkää provosoida äärimmäisyyksillä, se on sen tyyli saada keskustelua aikaiseksi. Eikä se niin tosissaan ole niiden kanssa, kunhan huudattaa vakavikkoja. Sillä on hyvä hahmo, sillä voi roiskia yliampuvasti ja keskustella syvällisiä.

• LinerT.2 kirjoitti:

Hyvähän täältä on jotain sinkkuvosua katsella

• LinerT.2 kirjoitti:

Niin, enhän minä kaupassa, harrastuksissa tai työpaikalla käy sen vuoksi, että niistä kumppania etsisin. Silti voi joskus jonkun kanssa juttu luistaa pidemmälle ja jostakin voi tulla ystävä. Tai vaikka kumppani.

Jotenkin vierastan ajatusta, että tapaisin jonkun palstakirjoittajan. Musta tän touhun taika on siinä, että pelataan vain ajatuksilla ja mielikuvilla.

No mitäs sä siellä sit teet??? Ostat tavaroita, liikut ja teet rahaa? C'moon! Onpa kuivaa!!! Heh....

No mä voisin tavata useammankin. Mutta mulle on tärkeää tää anonyymius. Pitää olla luotettava kohde, mutta mitä tahaansa voi käydä...mylmyrihommassa jo oli käydä huonosti... eikä se nyt maata kaatavaa olisi, mutta tykkään olla vaan noubadi...

Mutta ois kiva lätistä Nicciksen, Ellukettusen, Harmiksen, sinun ja vaikka Wuppiksen kaa kahvikupposen ääressä joskus. Tai Wuppiksen kaa menisin mielellään leffaan kattomaan Marvel-leffan ja sit ehkä kaljat jossain bubissa...käytäs läpi leffa perinpohjin.

Mutta kyllä mä pidän täällä kirjoittelijoita enempi kavereina.

• pujotteIija kirjoitti:

Hyvähän täältä on jotain sinkkuvosua katsella

Hyvä on katsella, kun mitään ei näe. Vai saatko useinkin palstanaisilta valokuvia? :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Harmis tykkää provosoida äärimmäisyyksillä, se on sen tyyli saada keskustelua aikaiseksi. Eikä se niin tosissaan ole niiden kanssa, kunhan huudattaa vakavikkoja. Sillä on hyvä hahmo, sillä voi roiskia yliampuvasti ja keskustella syvällisiä.

Joo. Ihan kiva hahmo. Sehän joskus kivasti haastaa just mua, mutta ei aina huomaa, kun sen kommentteja pitäis lukeakin enemmän.
        Mutta hyvin se saa tunteet virtaamaan täällä. Kuitenkaan ei niin älytön kuin joku nalli tai super-atm.
        Palstavoima...sitä Harmis on.

• LinerT.2 kirjoitti:

Niin...Tehän olette myöskin yksi ja sama kirjoittaja edelleenkin...Dissis, liner, Nicitönnä= Harmaaritari.

• Dissident kirjoitti:

No mitäs sä siellä sit teet??? Ostat tavaroita, liikut ja teet rahaa? C'moon! Onpa kuivaa!!! Heh....

No mä voisin tavata useammankin. Mutta mulle on tärkeää tää anonyymius. Pitää olla luotettava kohde, mutta mitä tahaansa voi käydä...mylmyrihommassa jo oli käydä huonosti... eikä se nyt maata kaatavaa olisi, mutta tykkään olla vaan noubadi...

Mutta ois kiva lätistä Nicciksen, Ellukettusen, Harmiksen, sinun ja vaikka Wuppiksen kaa kahvikupposen ääressä joskus. Tai Wuppiksen kaa menisin mielellään leffaan kattomaan Marvel-leffan ja sit ehkä kaljat jossain bubissa...käytäs läpi leffa perinpohjin.

Mutta kyllä mä pidän täällä kirjoittelijoita enempi kavereina.

Tavaroita? Aika vähän on tarvetta tavaroille, mulla on jo kaikki tarpeellinen ja ihan liikaa kaikkea tarpeetonta, mistä pitäisi hankkiutua eroon. Mä otankin tähän väliin nyt pienen projektin noihin rojuihin liittyen, kun kerran tuli puheeksi... Kun on kerrankin hetki aikaa.

No käydäänpä kesällä kahvilla, hehee... ;D

• LinerT.2 kirjoitti:

Hyvä on katsella, kun mitään ei näe. Vai saatko useinkin palstanaisilta valokuvia? :)

No tuota....jos nyt oikein muistan, niin olen saanut yhteensä yhden kuvan

• nngffg
        EdesUnissa kirjoitti:

HUOH IDIOOTTI, NYT EI OLLUT KYSE MISTÄÄN TERVEESTÄ NARSISMISTA. TOKI IHMISET VOI KEKSIÄ NOITA TERMEJÄ ITSE KUVAAMAAN MTIÄ HALUAA. JOS KÄYTTÄÄ TERMIÄ NARSISTI, SILLOIN ON KYSE NARSISTISESTA PERSOONALLISUUSHÄIRIÖSTÄ.

• fdgfdgfd
        elämänpeli1 kirjoitti:

"Tänä päivänä on helppo syytellä kaikkia eri mieltä olevia narsistiksi, kun ei ymmärretä toisen näkökantaa"

Toivottavasti opit ymmärtämään joskus lukemasi. En syytellyt sua mistään hölmö. Selitin vain sairaasta narstista millainen se on. Joku käänsi täällä termit päälaelleen. Ei kiinosta mitä te termillä narsisti tarkoitatte. Mulle se on sairautta.

• skyliner
        CamelBoots kirjoitti:

Niin...Tehän olette myöskin yksi ja sama kirjoittaja edelleenkin...Dissis, liner, Nicitönnä= Harmaaritari.

Mikä on päänikki? Harmaaritari(ko/kö)?

Oliko Palstamäki saman örveltäjän tekosia? Entä misspönttöuuni?

• CamelBoots kirjoitti:

Ilmankos tykkäänkin tyypeistä...perhana! Jos oon yks ja sama! Wau!

• jlfdskfjdks
        LinerT.2 kirjoitti:

Heh, ei se ihan tervettä ole jos haluaa trollailla täällä vaikka miten selittäisi "se on vaan leikkiä". MItäs niistä nettitrolleista on sanottu... että ovat sadisteja. TUtkimusten mukaan. Joten sekin paska voi yrittää saada sädekehää takas päänsä päälle sanomalla että enmän mä tosissaan, se on silti trolli mikä trollli.

• LinerT.2 kirjoitti:

Tavaroita? Aika vähän on tarvetta tavaroille, mulla on jo kaikki tarpeellinen ja ihan liikaa kaikkea tarpeetonta, mistä pitäisi hankkiutua eroon. Mä otankin tähän väliin nyt pienen projektin noihin rojuihin liittyen, kun kerran tuli puheeksi... Kun on kerrankin hetki aikaa.

No käydäänpä kesällä kahvilla, hehee... ;D

Oho! Se rojukasassa kompuroiva Linukkako on historiaa? Good for you!

No käydään vaan...vaikka Camelin mielestähän se onnistuu nyt...juon vaan kahdesta kupista...mehän ollaan molemmat Harmiksen hahmoja.

Heh...

• gfdgdfgd
        Dissident kirjoitti:

Narsismi on tosiaan hyvä piirre ihmisessä, kun se ei hae omaa korostustaan muitten ihmisten kustannuksella. Sehän jossainmäärin tarkoittaa omariittoista ihmistä, joka ei tarvitse ulkopuolista pönkitystä itsensä kannatteluun.

Joskut puhuvat tästä "terveenä narsismina". Jonka puute taas on miltei yhtä paha kuin narsistisen persoonallisuushäiriö. Suomennettuna "uhriutujat" joille mikään hyvä asia ei tuo kohotusta minäkuvaan.

Narsistinen persoonallisuushäiriö taas lienee se, mistä nykyään pyritään syyttämään monia ja tälläisillä on vaikeuksia ihmissuhteissa, lähinnä empatian puutteen takia. Lisäksi eivät koe syyllisyyttä tai muitakaan myötäelämiseen tarvittavia tunteita.

Kyllä termistö ja sen käsittäminen kannattaa omaksua, ennenkuin vetelee johtopäätöksiä.

Esimerkki narsistista voisi olla vaikka Teemu Selänne. Hän sai aikaan narsistisuudellaan paljon Suomen jääkiekolle, perheelleen ja tietenkin itselleen. Ilman narsistisuuttaan hän ei olisi saavuttanut tuota mitä hän saavutti. Mutta persoonallisuushäiriötä hänellä tuskin on, koska kykenee pelaamaan joukkueissa ja on ollut arvostettu siellä. Lisäksi uran jälkeen on perustanut paljon jääkiekkoon liittyvää junnutoimintaa ja osallistunut paljon hyväntekeväisyystoimintaan.

Idiooti, voidaan puhua enintään korostuneista narsisistista piirteistä mutta varsinainen termi narsisti on varattu kyllä sairaille. Tää on just tätä kun aletaan käyttää termejä miten sattuu. Terve narsismi on ihan eri asia kuin NARSISTI.

• Dissident kirjoitti:

Oho! Se rojukasassa kompuroiva Linukkako on historiaa? Good for you!

No käydään vaan...vaikka Camelin mielestähän se onnistuu nyt...juon vaan kahdesta kupista...mehän ollaan molemmat Harmiksen hahmoja.

Heh...

No siltä tosiaan näyttää, ettei Kamelilla viuhu ihan tasatahtiin.

Mut tästä sais nyt hyvät palstahuudatukset aikaan, oles nyt mukana vaan... :D

• kohta.rytisee
        LinerT.2 kirjoitti:

uuuuuuuuuuujeeeeeeeeeeeeee!

Kylä lähtee. Kiiitooos.

• gfdgdfgd kirjoitti:

Idiooti, voidaan puhua enintään korostuneista narsisistista piirteistä mutta varsinainen termi narsisti on varattu kyllä sairaille. Tää on just tätä kun aletaan käyttää termejä miten sattuu. Terve narsismi on ihan eri asia kuin NARSISTI.

Niin...jos huomaat, puhuin narsismista, en narsistista. On eroa myös jos sanotaan että on kusella kuin että on kusessa. Kannattaa keskittyä lukemiseenkin.

Narsisti on varmaan kansankielinen termi, mikä tarkoittaa yleisesti juurikin narsistista persoonallisuushäiriöistä kärsivää.

Itse vaan selvitin noita käsityksiä. Narsismi itsessään ei ole vaan huonoa asiaa. Joku käyttää osuvampia termejä kuin itseriittoisuus tai terve itsekkyys. Ja tuota narsisti-termiä väläytellään nykyään aika ronskisti. Siinä unohdetaan juuri tuo terveen narsismin ja terveen narsismin puutteen rajapinnat.

Joskus käytin esimerkkinä, että ihmiset on lauma vedessä paikallaan polkevia. Terveellä narsistilla pää pysyy pinnalla itsestäänkin, mutta hän voi auttaa vierellä huonostipärjäävää aikansa, muttei oman selviytymisen hinnalla. Ilman tervettä narsismia ihminen heittäytyy, eikä usko itseensä, mutta aikanaan polkeutuu veteen ja hukkuu, kun muut ei jaksa hänen puolestaan pitää häntä pinnalla. Narsistinen persoonallisuushäiriötyyppi taas yrittää kömpiä muitten päälle, mutta aikanaan tiputetaan sieltä ja sama kohtalo on edessä kuin se jolla ei ole tervettä narsismia.

Minusta toimiva esimerkki...

• LinerT.2 kirjoitti:

No tottakai mä oon mukana kuin peräpukama... laita säpolla paikka ja aika, niin mähän tuun sinne. Saadaan kahvit ja palsta sekaisin samalla. Kaks kärpästä yhdellä iskulla....

Hihihiii...

• Dissident kirjoitti:

No tottakai mä oon mukana kuin peräpukama... laita säpolla paikka ja aika, niin mähän tuun sinne. Saadaan kahvit ja palsta sekaisin samalla. Kaks kärpästä yhdellä iskulla....

Hihihiii...

Ainiin ja liitteeks hei se peppukuva kans....

• Dissident kirjoitti:

Hihihiii...

Jeee... ;DD Näin tehdään. Kesää odotellessa.. Eikä meillä ole mitään peräpukamia, mulla eikä sivupersoonillani. Joku niistä läikytti just mun kahviani, sinäkö?!

• Dissident kirjoitti:

Ainiin ja liitteeks hei se peppukuva kans....

Tottakai. Mekossa, farkuissa vai ilman? :)

• LinerT.2 kirjoitti:

Jeee... ;DD Näin tehdään. Kesää odotellessa.. Eikä meillä ole mitään peräpukamia, mulla eikä sivupersoonillani. Joku niistä läikytti just mun kahviani, sinäkö?!

Se läikkyminen johtui tuosta mun liitevaatimusviestistä....oot niin herkkä peppu-sanalle.

• Farkuissa tietty, mutta mekkokuvan vois ottaa alaviistosta...kyllä sä tiedät!
        Ja ei tartte suotta pikkareitakaan....

Eli kaks riittää...

Ja mä sit tarkistan työvuorolistasta heti, käyks kahvihetki miten. Voin kyllä laittaa sopivamman päivämäärän heti, jos ei käy...

Eiköhän se siitä suttaannu.

• Dissident kirjoitti:

Jokainen ottaa palautteen vastaan tavallaan, se on totta. Minun kohdalla provosointi vain ei toimi, koska en ota tosissani tätä palstaa. Moni tuntuu ottavan, sinäkin. Minä en hymistele muiden mukana, enkä ole liittynyt keskinäisen kehumisen kerhoon, kerron vain oman mielipiteeni, koska käsittääkseni siihen tarkoitukseen keskustelupalstat on suunnattu. Sille en voi mitään, jos tekstejäni tulkitaan miten sattuu, ei ole minun ongelma. En myöskään surkuttele itseäni, siihen ei ole syytä, jos se tekee minusta narsistin, olkoon niin. Minä olen tähänkin asti myöntänyt kaikki minusta tehdyt diagnoosit, olen välillä mies ja välillä nainen, riippuen ihan lukijan omasta näkökannasta. Olen narsisti, sovinisti, feministi, ihan mitä vain sovitaan, eikä tunnu missään.

• Dissident kirjoitti:

Farkuissa tietty, mutta mekkokuvan vois ottaa alaviistosta...kyllä sä tiedät!
        Ja ei tartte suotta pikkareitakaan....

Eli kaks riittää...

Ja mä sit tarkistan työvuorolistasta heti, käyks kahvihetki miten. Voin kyllä laittaa sopivamman päivämäärän heti, jos ei käy...

Eiköhän se siitä suttaannu.

No jos mä lähetän kaikki kolme, niin voit sitten lähettää takas ne mitä et halua :)

• Niin. Kuka ottaa palstan mitenkin...
        Kyllä minusta täällä on monta hyvää kirjoittajaa ja kivoja ja painaviakin mielipiteitä löytyy.
        Minusta tärkeintä on keskittyä mielipiteisiin, eikä sen kirjoittajaan. Perustella omia mielipiteitään ja siten kehittää itseään. Kyllä muakin ärsyttää joittenkin mielipiteet ja kirjoitukset, mutta enpä niille mitään voi. Olkoot.
        Sinäkin saat sen mitä haluat täältä tai et viihdy...niin se vaan menee...

• LinerT.2 kirjoitti:

No jos mä lähetän kaikki kolme, niin voit sitten lähettää takas ne mitä et halua :)

Joo. Niinhän se hoituu näppärästi. Kyllä te naiset ootte sitten niin fiksuja. Ei tullut mieleenkään tuollanen...sähän voit räpsiä vaikka mistä kuvia ja missä asennossa, niin voin sitten laitella tosiaan ne takas mitkä ei oikeen sovikaan.

Mitäs muuta tässä pitäis sopia? Ettei jäis puolitiehen homma?

• sekoilija
        Dissident kirjoitti:

Niin...jos huomaat, puhuin narsismista, en narsistista. On eroa myös jos sanotaan että on kusella kuin että on kusessa. Kannattaa keskittyä lukemiseenkin.

Narsisti on varmaan kansankielinen termi, mikä tarkoittaa yleisesti juurikin narsistista persoonallisuushäiriöistä kärsivää.

Itse vaan selvitin noita käsityksiä. Narsismi itsessään ei ole vaan huonoa asiaa. Joku käyttää osuvampia termejä kuin itseriittoisuus tai terve itsekkyys. Ja tuota narsisti-termiä väläytellään nykyään aika ronskisti. Siinä unohdetaan juuri tuo terveen narsismin ja terveen narsismin puutteen rajapinnat.

Joskus käytin esimerkkinä, että ihmiset on lauma vedessä paikallaan polkevia. Terveellä narsistilla pää pysyy pinnalla itsestäänkin, mutta hän voi auttaa vierellä huonostipärjäävää aikansa, muttei oman selviytymisen hinnalla. Ilman tervettä narsismia ihminen heittäytyy, eikä usko itseensä, mutta aikanaan polkeutuu veteen ja hukkuu, kun muut ei jaksa hänen puolestaan pitää häntä pinnalla. Narsistinen persoonallisuushäiriötyyppi taas yrittää kömpiä muitten päälle, mutta aikanaan tiputetaan sieltä ja sama kohtalo on edessä kuin se jolla ei ole tervettä narsismia.

Minusta toimiva esimerkki...

"Esimerkki narsistista voisi olla vaikka Teemu Selänne. Hän sai aikaan narsistisuudellaan paljon Suomen jääkiekolle, perheelleen ja tietenkin itselleen"

"Niin...jos huomaat, puhuin narsismista, en narsistista. On eroa myös jos sanotaan että on kusella kuin että on kusessa. Kannattaa keskittyä lukemiseenkin. Narsisti on varmaan kansankielinen termi, mikä tarkoittaa yleisesti juurikin narsistista persoonallisuushäiriöistä kärsivää. "

Sekoilet ihan urakalla. Nimenomaan sinä ja pari muuta sekoitti narsistin ja terveen narsismin.

• sekoilija kirjoitti:

"Esimerkki narsistista voisi olla vaikka Teemu Selänne. Hän sai aikaan narsistisuudellaan paljon Suomen jääkiekolle, perheelleen ja tietenkin itselleen"

"Niin...jos huomaat, puhuin narsismista, en narsistista. On eroa myös jos sanotaan että on kusella kuin että on kusessa. Kannattaa keskittyä lukemiseenkin. Narsisti on varmaan kansankielinen termi, mikä tarkoittaa yleisesti juurikin narsistista persoonallisuushäiriöistä kärsivää. "

Sekoilet ihan urakalla. Nimenomaan sinä ja pari muuta sekoitti narsistin ja terveen narsismin.

Joo. Tarkkaavaista...

Mutta vähemmästäkin sekoilee, kun palstan herkkupyllynainen ehdottelee kahvittelua ja lähettelee peppukuviaan...

Hehe...

• EdesUnissa
        nngffg kirjoitti:

HUOH IDIOOTTI, NYT EI OLLUT KYSE MISTÄÄN TERVEESTÄ NARSISMISTA. TOKI IHMISET VOI KEKSIÄ NOITA TERMEJÄ ITSE KUVAAMAAN MTIÄ HALUAA. JOS KÄYTTÄÄ TERMIÄ NARSISTI, SILLOIN ON KYSE NARSISTISESTA PERSOONALLISUUSHÄIRIÖSTÄ.

Sinähän puhut asiattomuuksia ja yrität sitten selitellä sitä oikeaksi, "koska minä tarkoitin" Toimintasi on kuva henkilön narsistisesta persoonallisuushäiriöstä oikeassa elämässä. Et kykene myöntämään omaa erehtymistäsi> juuri siten erotetaan narsismi ja narsistinen käyttäytymishäiriö. Luulet olevasi oikeassa ja yrität väittää niin, koska omakuva on sinulle tärkeämpi kuin totuus. Väärät lopputulemat eivät ole sinun tulkintojasi, vaan ympäristön aiheuttamia vääriä tulkintoja ja siksi ympäristö on syyllinen. Narsisti sen sijaan sanoisi että: " minun virheeni, opin jotain uutta"

Kyllä Narsismilla tarkoitetaan narsismia ja kun puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä niin puhutaan siitä. Jos keräät tietosi naisten lehdistä tai iltapäivälehtien artikkeleista tilanne on toinen. Siellä nämä käsitteet sotketaan, mutta ei todellisessa elämässä.

Et kai puhuisi poliisista jonka tulee olla ammatissaan epäluuloinen paranoidina persoonallisuushäiriönä tai jostakin näyttelijästä huomiohakuisena persoonallisuushäiriönä ?

"Poliisi osoittaen paranoidista käyttäytymishäiriötä kyseli epäillyltä tämän liikkeitä rikoksen tapahtuma-ajankohtana"

"Alina Tomnikov osoitti huomionhakuista persoonallisuushäiriötään kiittämällä yleisön aplodeista näytelmän lopussa. "

Tuo tekstisi aloitus. "Huoh. Idiootti" antaisi taas kuvan epävakaan tai epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön esiintymisestä. Ne kuuluvat samaan kategoriaan kuin narsistinen persoonallisuushäiriö. Tässä ryhmässä esiintyy nuo dramaattiset tunteen saavat häiriöt.

Persoonallisuushäiriöt muodostuvat lapsuuden aikana pitkän ajan kuluessa, eikä niiden poistaminen ole helppoa. Ne ovat ihmisen normaalien positiivisten luonteenpiirteiden vinoutumia.

Olen perehtynyt aiheeseen koska olen kiinnostunut käyttäytymistaloustieteestä. Siinä ihmisen epärationaalisuus on jatkuvasti oleellinen tekijä.

• gdfgdfgd
        EdesUnissa kirjoitti:

Sinähän puhut asiattomuuksia ja yrität sitten selitellä sitä oikeaksi, "koska minä tarkoitin" Toimintasi on kuva henkilön narsistisesta persoonallisuushäiriöstä oikeassa elämässä. Et kykene myöntämään omaa erehtymistäsi> juuri siten erotetaan narsismi ja narsistinen käyttäytymishäiriö. Luulet olevasi oikeassa ja yrität väittää niin, koska omakuva on sinulle tärkeämpi kuin totuus. Väärät lopputulemat eivät ole sinun tulkintojasi, vaan ympäristön aiheuttamia vääriä tulkintoja ja siksi ympäristö on syyllinen. Narsisti sen sijaan sanoisi että: " minun virheeni, opin jotain uutta"

Kyllä Narsismilla tarkoitetaan narsismia ja kun puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä niin puhutaan siitä. Jos keräät tietosi naisten lehdistä tai iltapäivälehtien artikkeleista tilanne on toinen. Siellä nämä käsitteet sotketaan, mutta ei todellisessa elämässä.

Et kai puhuisi poliisista jonka tulee olla ammatissaan epäluuloinen paranoidina persoonallisuushäiriönä tai jostakin näyttelijästä huomiohakuisena persoonallisuushäiriönä ?

"Poliisi osoittaen paranoidista käyttäytymishäiriötä kyseli epäillyltä tämän liikkeitä rikoksen tapahtuma-ajankohtana"

"Alina Tomnikov osoitti huomionhakuista persoonallisuushäiriötään kiittämällä yleisön aplodeista näytelmän lopussa. "

Tuo tekstisi aloitus. "Huoh. Idiootti" antaisi taas kuvan epävakaan tai epäsosiaalisen persoonallisuushäiriön esiintymisestä. Ne kuuluvat samaan kategoriaan kuin narsistinen persoonallisuushäiriö. Tässä ryhmässä esiintyy nuo dramaattiset tunteen saavat häiriöt.

Persoonallisuushäiriöt muodostuvat lapsuuden aikana pitkän ajan kuluessa, eikä niiden poistaminen ole helppoa. Ne ovat ihmisen normaalien positiivisten luonteenpiirteiden vinoutumia.

Olen perehtynyt aiheeseen koska olen kiinnostunut käyttäytymistaloustieteestä. Siinä ihmisen epärationaalisuus on jatkuvasti oleellinen tekijä.

En ollut väärässä. Olemme eri mieltä tästä.

• fgdfgdf
        EdesUnissa kirjoitti:

Jep, mullon kuule ihan diagnoosikin narsismista, siksi tiedän mistä puhun. Narsistilla tarkoitetaan vain ja ainoastaan sairasta narsistia kuten itse olen. Terve narsismi on eri asia. Psykiatrin termit.

• fgdfgdf kirjoitti:

Jep, mullon kuule ihan diagnoosikin narsismista, siksi tiedän mistä puhun. Narsistilla tarkoitetaan vain ja ainoastaan sairasta narsistia kuten itse olen. Terve narsismi on eri asia. Psykiatrin termit.

Niin. Jos vääntää tämän vaikka alkoholismiin, niin alkoholisti on se diagnoosi. Alkoholismi on taas seurausta jostain muusta...kukaan luultavasti ei alkoholia nauti maun takia, vaan lieventääkseen jotain muuta oiretta..ja alkolia voi juoda olematta alkoholisti. Ja kai alkoholistikin voi oman persoonansa luoda yksin alkoholin päälle...olisiko se alkoholistinen persoonallisuushäiriö?

Kyllä minäkin ymmärrän narsistin ihmisenä, jolla on vaikeus kokea muita ihmisiä ihmisinä tms. Eli sairas ihminen...

Ihmiset koostuu monista piirteistä, narsistinen luonne on yksi niistä...eikä se aina huonoa ole...edes muitten kannalta.

• Hellou
        Dissident kirjoitti:

Tosaankin, narsismi on lajimme hengissä pysymisen edellytys. Narsistinen persoonaallisuushäiriö on eri asia. Silloin henkilö ei jhallitse narsistisia piirteitä ja häneltä puuttuu minuus kokonaan. Narsistisen persoonaallisuushäiriön omaava henkilö ei tutkiskele itseään, hän ei puuttuvan minuuden vuoksi pysty sitä tekemään. Vika on siksi aina muissa, koska puuttuvan minuuden vuoksi sellainen henkilö ei alitajuisesti erota itseään muista. Ei voi puhua siitä onko tälläisen persoonaallisuushäiriön omaavalla hyvä tai huono itsetunto. Hänellä ei ole itsetuntoa.

Nykyään haukutaan narsisteiksi kaikkia, jotka eivät toimi siten, miten halutaan. Itse olen saanut haukut päälle monesti, koska asetan rajat sille, miten mua kohdellaan jaolen tarkka niissä. Häiriöisiä on kuitenkin suhteellisen vähän.

• Hellou kirjoitti:

Tosaankin, narsismi on lajimme hengissä pysymisen edellytys. Narsistinen persoonaallisuushäiriö on eri asia. Silloin henkilö ei jhallitse narsistisia piirteitä ja häneltä puuttuu minuus kokonaan. Narsistisen persoonaallisuushäiriön omaava henkilö ei tutkiskele itseään, hän ei puuttuvan minuuden vuoksi pysty sitä tekemään. Vika on siksi aina muissa, koska puuttuvan minuuden vuoksi sellainen henkilö ei alitajuisesti erota itseään muista. Ei voi puhua siitä onko tälläisen persoonaallisuushäiriön omaavalla hyvä tai huono itsetunto. Hänellä ei ole itsetuntoa.

Nykyään haukutaan narsisteiksi kaikkia, jotka eivät toimi siten, miten halutaan. Itse olen saanut haukut päälle monesti, koska asetan rajat sille, miten mua kohdellaan jaolen tarkka niissä. Häiriöisiä on kuitenkin suhteellisen vähän.

Joo, lapsethan ovat aika narsistisia pikkuotuksia. Mutta sekin on luonnon laki, että poikaset oppivat olemaan ensimmäisenä ruokakupilla ja ajattelemaan vaan itseään. Se käytös on kuitenkin muutettava, kun vastuu itsestä siirtyy itselle. Vuorovaikutus toisiin ihmisiin muuttuu toisenlaiseksi, enää ei voi vaatia, vaan pitää pyytää. Itsensä tosiaan pitää nähdä eriytyneenä yksilönä, persoonana.

Rajat ovat tärkeät myös itselle, mutta myös toisille. Ei-sanasta on aikoinaan tehty suomalaisessa sotien jälkeisessä maailmassa kirosana. Mutta selkeys ja suoruus on myös muista välittämistä. Olettaminen ja toivominen, ei ole suoraa ja selkeää...se on housuun kusemista pakkasella....

• Fiksuvetohältä

Jospa löysi paremman elämän ilman palstaa.

• Tuskinpa kuitenkaan, otti äijämäisesti itseensä, kun sai vähän kritiikkiä. Niin ne on toiset kovin herkkiä. Tai loukkaantui, kun palstan naiset eivät langenneet flirttailuun, mitä hän kuulemma paljon harrastaa.

• dfiogudfdjkl
        elämänpeli1 kirjoitti:

Tuskinpa kuitenkaan, otti äijämäisesti itseensä, kun sai vähän kritiikkiä. Niin ne on toiset kovin herkkiä. Tai loukkaantui, kun palstan naiset eivät langenneet flirttailuun, mitä hän kuulemma paljon harrastaa.

MissPönttiksen se on napannut. Kattokaa vaa.

• Ttyuukk
        dfiogudfdjkl kirjoitti:

MissPönttiksen se on napannut. Kattokaa vaa.

😂 napannu itsensä luoman hahmon. Helppoa.

• EdesUnissa
        Ttyuukk kirjoitti:

😂 napannu itsensä luoman hahmon. Helppoa.

Palstamäki sanoi että Pönttis on mies. Olisiko luultavaa että hän nappaisi itseluomansa fiktiivisen gayn ? Tämä palsta käy päivä päivältä omituisemmaksi.

• patakattilaasoimaa
        elämänpeli1 kirjoitti:

Tuskinpa kuitenkaan, otti äijämäisesti itseensä, kun sai vähän kritiikkiä. Niin ne on toiset kovin herkkiä. Tai loukkaantui, kun palstan naiset eivät langenneet flirttailuun, mitä hän kuulemma paljon harrastaa.

Palstamäki on jo ehtinyt saada lokaa niin paljon niskaan ettei hän enää vähästä säikähdä. Veikkaan sinun nahkasi olevan herkempi.

• jgldkfjgkfd
        EdesUnissa kirjoitti:

Palstamäki sanoi että Pönttis on mies. Olisiko luultavaa että hän nappaisi itseluomansa fiktiivisen gayn ? Tämä palsta käy päivä päivältä omituisemmaksi.

Ketä kiinnostaa palstamäki tai joku vitun pönttis. Aivan sama jos täältä jotkut kirjottajat lähtee, niillä oli niin huonot jututkin. Paljon enemmänkin sais lähtee.

• äääööö
        jgldkfjgkfd kirjoitti:

Ketä kiinnostaa palstamäki tai joku vitun pönttis. Aivan sama jos täältä jotkut kirjottajat lähtee, niillä oli niin huonot jututkin. Paljon enemmänkin sais lähtee.

Sä tarvit yksityisen keskustelupalstan, sellaisen jossa ei ole muiden heikkotasoisia kommentteja.

• gdgdfgfdgfd
        äääööö kirjoitti:

Sä tarvit yksityisen keskustelupalstan, sellaisen jossa ei ole muiden heikkotasoisia kommentteja.

Eheheheh, on täällä hyviäkin keskustelijoita.

• yxäämä
        gdgdfgfdgfd kirjoitti:

Eheheheh, on täällä hyviäkin keskustelijoita.

Shiit shun tarvii alkaa modex.

Heivaat yli laidan ne joista et pidä!

• patakattilaasoimaa kirjoitti:

Palstamäki on jo ehtinyt saada lokaa niin paljon niskaan ettei hän enää vähästä säikähdä. Veikkaan sinun nahkasi olevan herkempi.

Saathan sinä veikkailla mitä haluat, minulla ei ole mitään syytä pahoittaa mieltäni anonyymeistä höpöhöpöpuheista. Jos ei keskustelupalstan paskanjauhantaa kestä, niin eipä sitä kestä oikeaa elämääkään.

• vei.nenän.edestä
        EdesUnissa kirjoitti:

Sano, että sais ite siitä naisen ettekö tajuu.

• ylösulosjalenkille

Toivottavasti tajuaa että elämä palstan ulkopuolella on paljon aurinkoisempaa ja aikaa jää myös muuhunkin. Typerää ajantuhlausta viettää täällä aikaa joka ikinen päivä, säälittävää myös.

• .. Uskoisin, että ilmestyy taas jossain vaiheessa Rekattuna.. Ja ehkä sitä ennen heittelee jonkun aikaa kommentteja rekkaamattomana puskasta.. ;P

.. Kyllästys varmaan "joidenkin" Nikki Perseilyyn&Outoiluun.. Mikä on kyllä munkin mielestä aivan Persiist.. Siis sellainen toiminta, mistä sanoinkin "Palstamäen kaikki nicit" ketjussa.. ;P

.. Onhan hän itsekin Trollailut ja perseillyt, mutta ne on tainnut olla lähes kaikki sellaista kohtuu "LäpiNäkyvää" jne.. ;P

• Varmaankin jotakuinkin noin. Sitä minä vaan ihmettelen että mitä hyötyä kenenkään on vaihtaa nimimerkkiä muusta syystä kuin että trolli on rekkaillut vanhan, kaikki kuitenkin jokatapauksessa arvaa kuka siellä uudenkin takana on niin samahan se olisi sitä käyttää.

• ääär
        Harmaaritari kirjoitti:

Varmaankin jotakuinkin noin. Sitä minä vaan ihmettelen että mitä hyötyä kenenkään on vaihtaa nimimerkkiä muusta syystä kuin että trolli on rekkaillut vanhan, kaikki kuitenkin jokatapauksessa arvaa kuka siellä uudenkin takana on niin samahan se olisi sitä käyttää.

Milläs lailla trolli voisi rekkailla rekisteröidyn nimimerkin?

• Harmaaritari kirjoitti:

Varmaankin jotakuinkin noin. Sitä minä vaan ihmettelen että mitä hyötyä kenenkään on vaihtaa nimimerkkiä muusta syystä kuin että trolli on rekkaillut vanhan, kaikki kuitenkin jokatapauksessa arvaa kuka siellä uudenkin takana on niin samahan se olisi sitä käyttää.

.. En mäkään ole oikein Perillä siitä, että miksi Pertsa noin toimii.. Ja se siinä Just "naurettavinta" on, kun sitten näyttelee/esittää, että on ihan joku UusTyyppi, eikä ne vanhat nikit ole hänen.. ;P

.. Tosin onhan hän nyt ainakin osan niistä myöntänyt jälkeenpäin.. ;P

• ääär kirjoitti:

Esim,. kirjoittamalla sen eri asussa ja tuossa viittasin vähän vanhaan omaan kun siitä jouduin luopumaan siksi kun trolli oli rekkaillut siitä kaikki mahdolliset muunnokset niin ettei jäänyt enää vaihtoehtoja. Oli se sikäli hyvä juttu että tulis sitten rekkauduttua ja näin on kyllä paljon nopeampi kommentoida kun ei tarvitse vastailla tyhmiin liikennemerkki tms. kuva-arvoituksiin, sikäli suosittelen rekkautumista muillekin.

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

.. En mäkään ole oikein Perillä siitä, että miksi Pertsa noin toimii.. Ja se siinä Just "naurettavinta" on, kun sitten näyttelee/esittää, että on ihan joku UusTyyppi, eikä ne vanhat nikit ole hänen.. ;P

Joo, vähän turhaa kun vaklkarit kyllä toisensa tunnistaa aika pian vaikka olisi muka uusi tyyppi kehissä. Meillähän olis kyllä antaa naseva nimimerkkiehdotus uudeksi pohjautuen niihin mainioihin juutuppivideoihin jotka naurattaa kyllä aina :D

• ikinäeivoitietää
        NuuskaMuikkune kirjoitti:

Onhan sitä olemassa kaikenlaista muistisairautta.

Tätä tuntuvat muutamat harrastavan enempi ja vähempi, mutta mielikuvitus ei riitä tekemään uuden nimimerkin hahmosta yhtään erilaisempaa kuin edellisestä. Sitäkään en ymmärrä, kun vouhotetaan, miten vaihdoin nikkiä, koska olen nyt ihan eri ihminen ja uusi nikkini sen todistaa. Täälläkin pyörii vakiporukka, joka tuntuu syynäävän joka ikisen kommentin, niin äkkiä vedetään johtopäätöksiä suuntaan ja toiseen.

• elämänpeli1 kirjoitti:

Tätä tuntuvat muutamat harrastavan enempi ja vähempi, mutta mielikuvitus ei riitä tekemään uuden nimimerkin hahmosta yhtään erilaisempaa kuin edellisestä. Sitäkään en ymmärrä, kun vouhotetaan, miten vaihdoin nikkiä, koska olen nyt ihan eri ihminen ja uusi nikkini sen todistaa. Täälläkin pyörii vakiporukka, joka tuntuu syynäävän joka ikisen kommentin, niin äkkiä vedetään johtopäätöksiä suuntaan ja toiseen.

No joo mutta toisaalta pitäisin hyveenä sitä ettei kovin paljon sisältö muutu vaikka nikki muuttuisikin, se kertoo kuitenkin siitä että on ollut osimoilleen rehellinen teksteissään aiemmin ja varmaan jatkossakin. Luulen myös että aika vaikeaa olisi uuden nikin myötä esittää eri ihmistä kun ne samat perusasiat kuitenkin puskee jutuista läpi ja muut vakkarit sitä kautta tunnistaa.

Joo, minua vähän huvittaa nuo erilaiset johtopäätökset ja teoriat muista, enemmän niissä varmaan vikaan mennään kuin oikeaan osutaan mutta joskushan saattaa jotain kyllä osuakin kun paljon arvaillaan, kukaan ei vaan silti tiedä mikä osui jos ei kohde varmista todeksi :D.

No joo mutta toisaalta pitäisin hyveenä sitä ettei kovin paljon sisältö muutu vaikka nikki muuttuisikin, se kertoo kuitenkin siitä että on ollut osimoilleen rehellinen teksteissään aiemmin ja varmaan jatkossakin. Luulen myös että aika vaikeaa olisi uuden nikin myötä esittää eri ihmistä kun ne samat perusasiat kuitenkin puskee jutuista läpi ja muut vakkarit sitä kautta tunnistaa.

Joo, minua vähän huvittaa nuo erilaiset johtopäätökset ja teoriat muista, enemmän niissä varmaan vikaan mennään kuin oikeaan osutaan mutta joskushan saattaa jotain kyllä osuakin kun paljon arvaillaan, kukaan ei vaan silti tiedä mikä osui jos ei kohde varmista todeksi :D.

Hyvepä hyvinkin, mutta jos tarkoitus on karistaa ärsyttävät tyypit kimpusta, niin ei toimi pitkään. Varsinkin, jos heti tunnustetaan, että joo, ylläripylläri seoonmää!!! Mut just nuo perusasiat, asenteet, fraasit, jankutukset ja muut sellaiset paljastaa kyllä nopeasti. Mutta jokainen voi arvailla ja taivastella ihan vapaasti, onko jollain nikillä munat vai eikö, jos siitä hyvä mieli tulee. Onpahan palstalla muutakin puhetta kuin piparin puute muodossa jos toisessakin.

• ääär
        Harmaaritari kirjoitti:

Esim,. kirjoittamalla sen eri asussa ja tuossa viittasin vähän vanhaan omaan kun siitä jouduin luopumaan siksi kun trolli oli rekkaillut siitä kaikki mahdolliset muunnokset niin ettei jäänyt enää vaihtoehtoja. Oli se sikäli hyvä juttu että tulis sitten rekkauduttua ja näin on kyllä paljon nopeampi kommentoida kun ei tarvitse vastailla tyhmiin liikennemerkki tms. kuva-arvoituksiin, sikäli suosittelen rekkautumista muillekin.

"siksi kun trolli oli rekkaillut siitä kaikki mahdolliset muunnokset niin ettei jäänyt enää vaihtoehtoja. Oli se sikäli hyvä juttu että tulis sitten rekkauduttua"

Kysyn uudestaan :)

• elämänpeli1 kirjoitti:

"mielikuvitus ei riitä tekemään uuden nimimerkin hahmosta yhtään erilaisempaa kuin edellisestä."

.. SekoPiät vois lopettaa kokonaan sellaiset puuhat, että luodaan jotain AlterEgo jne. "Hahmoja".. EriAsia on sitten sellaiset selvät VitsailuTrollit jmv, mistä kaikki nyt tajuaa Aikast Hätäseen, että se sellainen on.. Kuten esmes. Tämä LiljaLaakson Väki.. ;P

"Sitäkään en ymmärrä, kun vouhotetaan, miten vaihdoin nikkiä, koska olen nyt ihan eri ihminen ja uusi nikkini sen todistaa."

.. Jeps.. Nää on Näitä "NaistenLehtien" "KasvuTarinoita".. Ja KatinKontit.. Sama Persoonan/Luonteen ydin jne. Siellä Asustaa.. Ja Käytösmallit(kin) jne. ovat PääSääntöisesti Oikeasti vähintään VastaavanKaltaisia, kuin aina ennenkin.. ;P

• Pätijäkumminkin

Pertsallahan on modeissa tuttuja...ettei itse olisi mode.

• Pätijäkumminkin kirjoitti:

Pertsallahan on modeissa tuttuja...ettei itse olisi mode.

.. Uskoisin, että ne olivat PsykoosiHouruissa heitettyjä juttuja.. Nyt näyttäisi olevan yhdellä toisella.. Enemmän tai vähemmän Psykoosi myös Piällänsä.. ;P

.. Aika näyttää, että kuinka paha.. ;P

.. Sitä en sano.. Etteikö "joku" tai "jotkut" Perseilisi&Outoilisi, niin että käyttäisivät Useampaa nikkiä jne. (ainakin välillä) ja/tai AlterEgoilisi tjmv. yhdellä nikillään.. ;P

.. Mulla ei ainakaan kuitenkaan ole, kuin tää Yks Nikki käytössä.. Enkä pyri olemaan muuta, kuin Oikeasti ole.. Jos ei sitten tätä Mun "TaiteilijanVapautta" siksi lasketa.. ;D.. Oikeastihan en ole minkään Sortin Taiteilija Statukseltani jne.. Ja sen Varmaan Huomaa.. ;D

• NuuskaMuikkune kirjoitti:

"mielikuvitus ei riitä tekemään uuden nimimerkin hahmosta yhtään erilaisempaa kuin edellisestä."

.. SekoPiät vois lopettaa kokonaan sellaiset puuhat, että luodaan jotain AlterEgo jne. "Hahmoja".. EriAsia on sitten sellaiset selvät VitsailuTrollit jmv, mistä kaikki nyt tajuaa Aikast Hätäseen, että se sellainen on.. Kuten esmes. Tämä LiljaLaakson Väki.. ;P

"Sitäkään en ymmärrä, kun vouhotetaan, miten vaihdoin nikkiä, koska olen nyt ihan eri ihminen ja uusi nikkini sen todistaa."

.. Jeps.. Nää on Näitä "NaistenLehtien" "KasvuTarinoita".. Ja KatinKontit.. Sama Persoonan/Luonteen ydin jne. Siellä Asustaa.. Ja Käytösmallit(kin) jne. ovat PääSääntöisesti Oikeasti vähintään VastaavanKaltaisia, kuin aina ennenkin.. ;P

Siis ollanko me kerrankin samaa mieltä jostakin??? Ihmeiden aika ei olekaan ohi!

• Transpertti

Pertsa tulee kohta takaisin vaihteen vuoksi naisena, Pauli-täti tai jotain.

• Mynhausen

Pertsa esiintyy sinä mikä haluaisi olla. Ja aina tilaisuuden mukaan vaihtaa hahmoa lennossa. Seonnut niissä niin monta kertaa.

• kipposkupposkauppaa

En ole kyllä itse oikein ymmärtänyt sitä että mitä järkeä on ostella jotain arabia... muumimukeja, jne, ja kuparipannuja, kun arabiaakin löytyy jokaiselta pellolta kun vähän kaivaa metallinpaljastimen kanssa, melko arvotonta.... kuparipannunkin arvo on noin 20senttiä nyt.

Ja jotkut vielä haluavat jotenkin keräillä noita kipposia ja kupposia mitä jokaiselta kirpputorilta saa, tuntuisi että alkaa olemaan jo muutamia tuhansiakin ylimääräisiä kipposia ja kupposia sitten.

• Käskai

Osta sä vaan ikeaa 😂 ei tule yllärinä jos et tajua.

• Totuus-

Palstamäki löysi naisen. Muuten ei palstalta voi eikä ole syytä poistua.

• jaarvatkaakenet

Totta. Niin löysi.. ;)

• gvkli

Vaikuttava henkilö kun nimimerkin poistamisestakin tehdään ihan oma avaus. Hatunnosto.

• näin.luulisin

Kukaan ei ole koskaan poistunut palstalta lopullisesti, vaan joko pitänyt breikkiä, vähentänyt palstailua tai siirtynyt puskiin ja kommentoi palstalla anonyymisti.

Eiköhän nuo ole Palstamäenkin vaihtoehdot.

• thatsright

Niinhän ne itse palstaan koukussa olevat usein tuntuu luulevan...

• etsenparempi

Ei rekkautuneetkaan omalla nimlelä ole, kaikki olemme anonyymejä.

• narsu.marsu
        etsenparempi kirjoitti:

Ei rekkautuneetkaan omalla nimlelä ole, kaikki olemme anonyymejä.

Palstamäki voi ilmaantua palstalle pian vaikkapa nikillä "Camembert". Se olisi niin palstamäkeä.

• reikäjuustoko
        narsu.marsu kirjoitti:

Palstamäki voi ilmaantua palstalle pian vaikkapa nikillä "Camembert". Se olisi niin palstamäkeä.

"Come on Bert" se olisi niin sopivaa.

• Kaikysyäsaa

Onko palstalaisilla sosiaalista elämää palstan ulkopuolella. Tapaatteko muita ihmisiä, naisia, kavereita? Vain sosiaalisia suhteita omaava henkilö voi poistua palstalta ilman oman tunnon tuskia.

• Hyvin vähän ja hyvin harkitusti, syystä että olen niin intro ihminen. 😃

En ole tippaakaan kiinnostunut liikkua ihmislaumoissa tai haalimaan katrasta kavereita. Olemassa olevat riittää, pari hyvää ja thats it.

Mitä vähempi höheltäjiä ympärillä irl, sen onnellisempi.

• Jaskanpauhaja

Tapaan ihmisiä vapaissa rennoissa sosiaalisissa merkeissä palsta ulkopuolella lähes päivittäin. Palsta on yksi sosiaalinen piiri monien muiden joukossa. Tällaisena kiinnostava ja tärkeä, vaikka välillä yksipuolinen.

Kirjoittelen täällä muutaman vastauksen päivässä. Palstapersoonan luonti ei kiinnosta, siksi vaihtuvat nimimerkit.

• pseudotieteilijä
        Jaskanpauhaja kirjoitti:

Tapaan ihmisiä vapaissa rennoissa sosiaalisissa merkeissä palsta ulkopuolella lähes päivittäin. Palsta on yksi sosiaalinen piiri monien muiden joukossa. Tällaisena kiinnostava ja tärkeä, vaikka välillä yksipuolinen.

Kirjoittelen täällä muutaman vastauksen päivässä. Palstapersoonan luonti ei kiinnosta, siksi vaihtuvat nimimerkit.

Palstapersoonaa ei tarvitse välttämättä luoda ollenkaan, se syntynee itsestään kun kirjoittaja pysyy itselleen uskollisena. En usko että Palstamäkikään on luonut mitään palstapersoonaa, hänen juttunsa ovat olleet nikeistä riippumatta aina tietyssä linjassa.

Sanoisin mieluummin niin, etteivät kaikki halua liittää persoonaa nikkiinsä. Nainen39vee on hyvä esimerkki siitä ettei persoonaa voi peittää jos alkaa kirjoittamaan samalla nikillä. Hän ei kerro itsestään juuri mitään, mutta siitä huolimatta hänestä syntyy mielikuvia.

• eimullamuuta

Puhutte vakkareista jotka vaihtavat nimimerkkejä, muttei oo sit tullut mieleen, et vakkarijengi tuuriaisi toisiaan useissa eri nimimerkeissä? Mua ei silti kiinnosta tarkkailla ketä teki ja mitä, ihan on sama, eikä kiinnosta nimimerkkien jakajat ja kyllä vain tiedän yhden vakkarijengiläisen joka jopa kopsaa vanhoja keskusteluja uudelleen, siltä unohtu poistaa se alkulähde kerran. Sittenkö yksi hänen touhuistaan tietämätön siihen vastaili, niin voi veljet sitä kiimaa kun hyökkäsi uhrinsa kimppuun, sairas nainen "jengineen" Tän ketjun tehtaili kyllä yksistään useilla eri nikeillään, sitten lopulta vielä veti hiasta valttikorttinsa, eli vastasi miesnikillä aloitukseensa. Josta tajusin, että sekin nikki kuului samalle jengille. "jengi" sinällään ei päivystä 24 tuntia vuorokaudessa, mutta, kun tuuraajia on useita se vaikuttaa siltä. Ja kyllä kirjoitusnopeus on melkoinen jengin jäsenillä, toki kun kopsaa niitä menneisyyden ketjuja, niin se voi näyttää enemmältä, mutta todellisuudessa keskustelu on pelkkää kopsailua. Ja voi sentään jos joku menee vastaamaan väärällä tavalla, mitä alkuperäisketjussa ei ole, niin voi hitsin hitsi, kun se potuttaa kopsarihemmoa tai lissua.

Ei jaksa mielisairaita kopsareita viihdyttää, narsisti ei kestä sitä, että muut ei alistu hänen sääntöihinsä.

• vedenpitävätosi

Ukkomies flirttaili mukasinkkuna palstalla ja jäikö yllättäen vaimolle kiinni, joka vaati poistamaan rekisteröitymisen? Varattu esiintyi sinkkuna ja lirkutteli naisille yökaudet? Ei olisi ensimmäinen tapaus.

• munsalasta

Oli kylläkin eronnut jo vuosia sitten.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3760
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      76
      1980
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1608
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      788
    Aihe