Yritän näin päin: katsoiko kukaan Venetsian ghetosta kertovaa dokumenttia?
Yle Areena:::vielä voit katsoa esim. kuinka kristityt ihmiset kiusasivat juutalaisia jopa uudelle ajalle asti. Holokaustin aikana oli vielä viimeinen tosi vaino juutalaisia kohtaan myös Italiassa jossa juutalaisia ei enää oltu vainottu Ranskan suuresta vallankumouksesta lähtien.
Yle Areena: Venetsian ghetto
Venetsian ghetto dokumentti YLE areenalta..
5
299
Vastaukset 5
- artistimaksaawa
Katsoin sen ja asiallinen dokkari oli.
- bksgdhddf
Oli ihan ok ja asiallinen dokumentti tuosta osasta historiaa. On myös huomion arvoinen seikka siinä sekin, että Venetsiassa on tänäänkin juutalainen yhteisö, kaikesta huolimatta.
- rfrfrrrdededede
Kyllä on ihme että heitä vielä on tuossa gheton osassa ja vielä vapaaehtoisesti.
Ghetossa olohan vapautui vasta Napoleonin valloitettua Venetsian. Sitä ennen kaikki oli säädeltyä ja jopa rahanlainauskin joka oli juutalaisten pääliiketoiminta ennen Napoleonia oli kristittyjen tarkasti säätelemää ja ehdoista ei neuvoteltu lainaajien kanssa.
Eli se siitä kristittyjen syytöksistä koronkiskomisesta ja jne. Kristityt itse päättivät näistäkin asioista. - Shum
rfrfrrrdededede kirjoitti:
Kyllä on ihme että heitä vielä on tuossa gheton osassa ja vielä vapaaehtoisesti.
Ghetossa olohan vapautui vasta Napoleonin valloitettua Venetsian. Sitä ennen kaikki oli säädeltyä ja jopa rahanlainauskin joka oli juutalaisten pääliiketoiminta ennen Napoleonia oli kristittyjen tarkasti säätelemää ja ehdoista ei neuvoteltu lainaajien kanssa.
Eli se siitä kristittyjen syytöksistä koronkiskomisesta ja jne. Kristityt itse päättivät näistäkin asioista.No, minä ainakaan en omassa ajassamme juurikaan tuolla haluaisi asua ja elää. Mieluummin Suomessa ja aika ajoin sitten Israelissa.
Dokkari oli kyllä sinänsä hyvin mielenkiintoinen.
Oli mielenkiintoinen dokumentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568