Kolmas temppeli

Maailman.valta

Maailmaa hallitaan ihmismielien kautta. Tämän maailman hallitsija saa yhden temppeleistään Itä-Jerusalemiin. Sitä sanotaan USA:n suurlähetystöksi. Kristityt iloitsevat, helluntalaiset ylistävät.

14

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala todella rakentaa temppelin, mutta se on ensiksi näkymätön temppeli rakentuen elävistä kivistä ja toiseksi se on rauhan valtakunnan temppeli. Tässä opetus tästä aiheesta.

"Aikojen lopussa on Herran temppelin vuori seisova vahvana, ylimmäisenä vuorista, kukkuloista korkeimpana, ja kaikki pakanakansat virtaavat sinne." - Jesaja 2:2
      https://www.youtube.com/watch?v=uTGL1vlLs4I

• Man.With.No.Name_

Näkymättömät temppelit ovat Hengen maailmassa.
        Raamatussa näkymättömän maailman kuvaamiseen on pitänyt käyttää näkyvän maailman kielikuvia, koska fyysiseen aineeseen langenneelle ihmiskunnalle ei ole ollut olemassa muuta sanastoa, jota he ymmärtäisivät.
        Itä ja länsi ovat vertauskuvia. Ihmiskunta on lähtöisin idästä, mutta sieltä on tullut paljon muutakin.
        Sielujen ylösnousemus, vai ruumiiden ylösnousemus?
        Siinä on nykykristityille ja helluntalaisille pohdittavaa.

• Miksi Hesekiel antaa kolmannesta temppelistä niin tarkat ja yksityiskohtaiset mitat ja jopa säädökset uhrimenoista, jos se muka on kokonaan hengellinen temppeli?

• judaistille
        Kristitty.net kirjoitti:

Miksi Hesekiel antaa kolmannesta temppelistä niin tarkat ja yksityiskohtaiset mitat ja jopa säädökset uhrimenoista, jos se muka on kokonaan hengellinen temppeli?

Juutalaiset kyllä rakentavat temppelin Raamatun mukaan, sillä muuten tämä ei olisi mahdollista:

3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.

Eli temppeli rakennetaan, ja se on ennalta kyllä kerrottu, mutta Jumalan tahto se ei ole !

Jumala sallii sen, mutta se siis sotii Jumalan tahtoa vastaan !

Apostolien teot 7
        48 Korkein ei kuitenkaan asu käsillä tehdyissä huoneissa; sillä näin sanoo profeetta:
        49 'Taivas on minun valtaistuimeni ja maa minun jalkojeni astinlauta; minkäkaltaisen huoneen te minulle rakentaisitte, sanoo Herra, tai mikä paikka olisi minun leposijani?
        50 Eikö minun käteni ole tätä kaikkea tehnyt?'
        51 Te niskurit ja ympärileikkaamattomat sydämeltä ja korvilta, aina te vastustatte Pyhää Henkeä-niinkuin teidän isänne, niin tekin.

Apostolien teot 17
        24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.

Mutta ne juutalaiset, jotka eivät siis usko Jeesukseen Jumalanaan ja Herranaan, siis vastoin Jumalan tahtoa rakentavat sen temppelin, sillä muuten ei siis kadotuksen lapsi voi sinne mennä ja julistautua Jumalaksi !

Siis fyysinen rakennus kyllä rakennetaan lopun ajassa, ja valmisteluja on siis tehty ja ne ovat todella pitkällä JO !

Joku sanoi jopa niin, että nyt odotetaan syntyväksi virheetön ja täysin valkoinen vuohi, joka tarvitaan temppelin vihkiäisiin, mutta minä en ole perehtynyt noihin asioihin kunnolla, eli se voi olla vain tyhjää puhettakin.

Mutta temppelin tarvekaluja ja vaatteita/kankaita ja kaikkia tarvekaluja ym. on jo Israelissa juutalaisten keskuudessa siis valmistettu jo pitkäänkin, ja on sanottu, että ne olisivat jo loppusuoralla.

No, ensin siis rakennetaan se Jumalan tahdon vastainen turha rakennus, mutta sitten myöhemmin tulee se temppeli joka koostuu elävistä kivistä eli uskovista.

• jsfhjasghf

Kolmas temppeli on todella suunniteltu ja rakennusta valmistellaan.

• Aterialla

>>>>>>>>....................Sielujen ylösnousemus, vai ruumiiden ylösnousemus?
      Siinä on nykykristityille ja helluntalaisille pohdittavaa............<<<<<<<<<<<<

Dan.12: 2. "..Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen..." ( Kummatkin samalla hetkellä ,koska kuolema on kukistettu , sen on luovutettavva vankinsa , tapahtuu kuolleiden ylösnousemus )

Ruumiilisen ylösnousemuksen esikoisena on "... Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista..."

Ruumiilisen ylösnousemuksen jälkeen Jeesus söi opetus lastensa kanssa .

Luuk.24:30. "...Ja tapahtui, kun hän oli aterialla heidän kanssaan, että hän otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille. 31. Silloin heidän silmänsä aukenivat, ja he tunsivat hänet. Ja hän katosi heidän näkyvistään..."

Luuk.24:39."... Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan." 40. Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. 41. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?" 42. Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. 43. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä...."

Joh.20:. 26."... Ja kahdeksan päivän perästä hänen opetuslapsensa taas olivat huoneessa, ja Tuomas oli heidän kanssansa. Niin Jeesus tuli, ovien ollessa lukittuina, ja seisoi heidän keskellään ja sanoi: "Rauha teille!" 27. Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". 28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" 29. Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"..."

1.Kor.15:20."... Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista. 21. Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta. 22. Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa, 23. mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan; 24. sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. 25. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle". 26. Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema...."

• Oraakkeli3

Kristus nousee idästä, Jeesus laskee länteen...
      Kumpaan panette toivonne?

• Aterialla

Tessalonikalais kirjeen kirjoiittamis aikana ( arviot 50 luvun alku aikoina n. v.50 -52 jKr. ) Jerusalemin temppeli , "Jumalan temppeli" oli olemassa, mutta tuhoitui v .70 j.Kr. Terve Raamatun tulkinta huomioi kirjoituksen ajankohdan asiayhteyksineen ( eksegeesi ) alkuperäisen taustan ,olosuhteet, kohteen jolle tai joille on kirjoitettu , syy miksi on kirjoitettu . Sitten vasta on "hermeneutiikka" Raamatun tulkinta oppi. Jos alku ( eksegeesi ) on väärä, niin on jatkokin eli syntyy virheellinen tulkinta ja ehkä väärä sovellus arkielämässä. Esimerkkejä löytynee historissa .

".. asettuu ( "istuu" ? ) Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala..." ( Digi Novum Interlineaari 2.Tess.2:4.".... temppeliin Jumalan kuin Jumala istuminen julistaen itsestään että on Jumala ..")

(KR-38) 2.Tess.2: 3.".. Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi, 4. tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala..."

Digi Novum Interlineaari 2.Tess.2:4. " vastustava ja korottautuva yli kaiken sanotun jumalaksi tai palvottavaksi, niin että hänen temppeliin Jumalan kuin Jumala istuminen julistaen itsestään että on Jumala " (Digi Novum Interlineaari "istuminen" kr."kathisai" -- Digi Novum Kreikka- Suomi sanakirja : " asettaa istumaan, istua, istuutua, viipyä.."

Apostoli Paavali itsekin meni Jerusalemin temppeliin sen vielä ollessa pystyssä hänen aikanaan Apt.21:25.".. Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta." 26. Silloin Paavali otti ne miehet luokseen, ja kun hän seuraavana päivänä oli puhdistanut itsensä heidän kanssaan, meni hän pyhäkköön ja ilmoitti, milloin heidän puhdistumispäivänsä tulisivat päättymään, jota ennen heidän kunkin edestä oli tuotava uhri. 27. Mutta kun ne seitsemän päivää olivat päättymässä, näkivät Aasiasta tulleet juutalaiset hänet pyhäkössä, kiihoittivat kaiken kansan ja kävivät häneen käsiksi 28. ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan.".."

Jerusalemin temppeli oli ainut fyysinen rakennus jota nimetttiin " Jumalan temppeli" ( Israelin erämaa vaelluksen jälkeen ) , siellähän oli kaikkeinpyhin jossa Jumalan "shekina" , läsnäolo ilmeni., kaikkeinpyhimmässä armoistuin, liiton arkki ym.

"Jumalan temppeli"
      1.Aik.28: 20.".. Ja Daavid sanoi pojallensa Salomolle: "Ole luja ja rohkea ja ryhdy työhön, älä pelkää äläkä arkaile, sillä Herra Jumala, minun Jumalani, on oleva sinun kanssasi. Hän ei jätä sinua eikä hylkää sinua, kunnes olet saanut valmiiksi kaikki Herran temppelissä tehtävät työt. 21. Ja katso, pappien ja leeviläisten osastot ovat valmiit kaikkinaiseen palvelukseen Jumalan temppelissä, ja sinulla on kaikkiin töihin käytettävinäsi niitä, jotka alttiisti ja taidolla tekevät kaikkinaista palvelusta, niin myös päämiehet ja koko kansa kaikkiin tehtäviisi.".."

2.Aik.3: 3.".. Tällaisen perustuksen Salomo laski rakennettavalle Jumalan temppelille: pituus oli, vanhan mitan mukaan, kuusikymmentä kyynärää, leveys kaksikymmentä kyynärää..."

• Aterialla

Tessalonikalais kirjeen kirjoiittamis aikana ( arviot 50 luvun alku aikoina n. v.50 -52 jKr. ) Jerusalemin temppeli , "Jumalan temppeli" oli olemassa, mutta tuhoitui v .70 j.Kr.

"Jumalan temppelin" armoistuin
      ( KR-38 )2.Moos.25:17.".. Tee myös armoistuin puhtaasta kullasta, puolenkolmatta kyynärän pituinen ja puolentoista kyynärän levyinen. 18. Ja tee kaksi kultakerubia, tee ne kohotakoista tekoa, armoistuimen molempiin päihin. 19. Tee toinen kerubi toiseen päähän ja toinen kerubi toiseen päähän. Tehkää kerubit armoistuimesta kohoaviksi, sen kumpaankin päähän. 20. Ja kerubit levittäkööt siipensä ylöspäin, niin että ne peittävät siivillänsä armoistuimen, ja niiden kasvot olkoot vastakkain; armoistuinta kohti olkoot kerubien kasvot käännetyt. 21. Ja aseta armoistuin arkin päälle ja pane arkkiin laki, jonka minä sinulle annan..."

"..seisovan pyhässä paikassa.." ( 2.Tess." asettuu ("istuu" ) Jumalan temppeliin.." ( Rooman sotajoukot ? ".seisovan pyhässä paikassa" )

(KR-38 ) Matt.24: 15.".. Kun te siis näette hävityksen kauhistuksen, josta on puhuttu profeetta Danielin kautta, seisovan pyhässä paikassa ( SEISOVAN PYHÄSSÄ PAIKASSA )- joka tämän lukee, se tarkatkoon - 16. silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; 17. joka on katolla, älköön astuko alas noutamaan, mitä hänen huoneessansa on, 18. ja joka on pellolla, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. 19. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! 20. Mutta rukoilkaa, ettei teidän pakonne tapahtuisi talvella eikä sapattina. 21. Sillä silloin on oleva suuri ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut maailman alusta hamaan tähän asti eikä milloinkaan tule. 22. Ja ellei niitä päiviä olisi lyhennetty, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden ne päivät lyhennetään. 23. Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko. 24. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.25. Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut..."

( KR-38 ) Dan.9:26.",, Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty..." Dan.11:. 31.".. Hänen lähettämänsä sotajoukot nousevat ja häväisevät pyhäkön linnoituksineen, poistavat jokapäiväisen uhrin ja asettavat sinne hävityksen kauhistuksen. 32. Ja liitonrikkojat hän viettelee luopumukseen houkutuksillaan, mutta niitten joukko, jotka tuntevat Jumalansa, pysyy lujana ja tekee tehtävänsä.,," Dan. 12:11. "..Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.."

• Selleri

Onko armo istuin ostettu Maskusta?

• Aterialla

Room.3:21.".. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, 22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. 23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla 24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, 25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit 26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. 27. Missä siis on kerskaaminen? Se on suljettu pois. Minkä lain kautta? Tekojenko lain? Ei, vaan uskon lain kautta. 28. Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja. 29. Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin? On pakanainkin, 30. koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta..."

• asijantuntija

Suurlähetystöillä ja temppeleillä on aika vähän tekemistä toistensa kanssa.

• Man.With.No.Name_

Suurlähetystöihin liittyy vallan symboliikkaa. Maailmaa hallitaan mielikuvien kautta. Siinä suhteessa suurlähtetystötkään eivät ole vähämerkityksellisiä.

Jumalan valtakunnassa ei ole kuin yksi temppeli.
        Anastetussa maailman vallassa on useita temppeleitä, niin niin poliittisen, kuin henkisen ja uskonnollisen vallankäytön maailman temppeleitä.
        Kaikki tuntemamme temppelit ovat jossakin määrin hämäriä, heijastuneita ja moneen kertaan vääristyneitä kuvia Henkisen vallan alkuperäisestä temppelistä - jolloin ihmiskunta, tai sen siemen eli ja oli sopusoinnussa Jumalansa kanssa.

• dfgdsfgfdsgdsfg

Joku vois selittää esim Hesekiel 44 luvun. Omituinen Mooseksen lain uusinta melkein. Ja varmaan ne lähiluvut siinä samassa kirjassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2551
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      390
      2055
    3. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      138
      1704
    4. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      18
      1681
    5. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      118
      1561
    6. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      15
      1411
    7. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      0
      1092
    8. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      21
      1073
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      69
      971
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      63
      905
    Aihe