Seinäjoella. Tehtaan toiminta lakkaa tänä vuonna.
https://yle.fi/uutiset/3-10194192
Kenkätehdas Janita aloittaa yt:t
17
387
Vastaukset
- Rfi
Hyvät Venäjän pakotteet, täältä loppuu työt ja tehtaat, kun pompitaan Natomaiden talutusnuorassa ja imperialistipolitiikan mukana.
Itselläni on ollut Janitan kengät aikoinaan. Oli hyvät ja erikoiset, niissä oli strutsinnahkaa. Monesti suomalaiset kenkämallit ovat niin tanttamaisen tylsiä. Tietysti slaavikansoilla on seksikkäämpi maku vaatteiden suhteen.
Mutta mitä hyötyä on pakotteista ollut meille? Venäjä oli pakotettu toimimaan Naton änkiessä liian lähelle.- fgkdhgfd
Oikeassa olet.
- pula.tytöistä
kenkätehtaan tytöt kutsutaan pk-seudulle koodaajiksi. on pulaa nääs
- mdbfg
pula.tytöistä kirjoitti:
kenkätehtaan tytöt kutsutaan pk-seudulle koodaajiksi. on pulaa nääs
Tuskin.
- SuomiVikisee
Olisi mielenkiintoista tietää, onko yksikään toinen Euroopan maa kärsinyt pakotteista yhtä paljon kuin Suomi.
Muut maat kun osaavat temput kiertää pakotteita.
- mennyt.maailma
Ai ai.. muistan kun täällä Ilmajoellakin toimi vielä 70-luvulla Seinäjoen Lakkitehdas, SEI-LA...ostin sieltä merinovillaisen karvalakin , maksoi 70 markkaa,,,,,,,
- glhdgf
Oi niitä aikoja, kuomaseni! Ei ollut tietoa kaiken markkinan lopullisesti mädättävästä globalisaatiosta.
- aukonpaikkaaja
No jopas kävi tuuri, sillä suht lähellä Sievissä on huutava työvoimapula.
- aktiivimalli_nääs
Halpatyövoimasta, siis. Se pieni ero.
- ay.aktiivi
Hyvä on, että loppuu kapitalistinen riisto.
Mitä enemmän firmoja menee konkkaan, sen parempi sosialismin teorialle työväenluokan kurjistumisesta.
Tämä luo edellytykset työväenluokan vallankumoukselle, jossa vallankumousneuvostot hallitsevat maata ja luokkaviholliset vaiennetaan.
Silloin ei kuulu kapitalistiriistäjien naurua vaan työläisten iloista laulua.
Messuhallin katolla sirppi on ja vasara, eduskuntatalossa soi sirmakka..- kxjhdfh
TROLLI.
- Finn
Erittäin sääli että toiminta loppuu. Mistä nyt saa tyylikkäitä , korkealaatuisia, jalkaan sopivia jalkineita? Ei mistään. urullista.
- Hyviäkenkiälöytyy
Janita taitaa tehdä kenkiä naisille mutta vastaan kuitenkin vaikka olen vastakkaista sukupuolta. Viime aikoina olen hankkinut kenkäni Iso-Britanniasta ja olen ollut tyytyväinen ainkin Trickers merkkisiin kenkiin (https://www.trickers.com/). Viimeisin kenkähankintani on kuitenkin Dr Martensit joiden pitäisi olla myös Brittein saarilla valmistettu.
- anttipantti
Vieläkö joku on niin lapsellinen,että väittää ettei kapitalistien konkurssit muka auta sosialismin rakentamisessa.
- Prekules
Jykän grillillä istuin ja vieres syöjä toimitti, jota Janita lopettaa toimintansa! On tämä kurja kuulla, jota Suomalaista työtä lakkaa olemasta! Janitallakin on ollu pirusti työntekijöitä parhaana aikana ja ny tulevaisuudessa niitä on 0 On se iso pudotus, kun yli sata ihmistä saa loparit!
Harmittaa suutarien puolesta! - TöitäRiittää
Ammattitaitoiselle kengäntekijälle on aina töitä koska valtaosa ihmisistä käyttää kenkiä. Suomessa ainakin tulee talvella kylmä jos ei ole kenkiä.
- Anonyymi
Näin Seinäjoella silloon tällöön vierailijana kattelin kun Jykän grillillä töiren lomas einestin, kun Janitan kylttejä entisen kenkätehtaan katolta revittiin alaha, jotta on tuo huriaa ajatella, jotta nuoan kauan toiminu firma löi lapon luukulle! Kyllä täs nyky menos on jotakin pahasti pieles, kun tuollaanenkin firma, kun Janita laittoo väkensä kilometri tehtaalle!
Eikö suomalaaset muka tarvi enää suomalaasiin jalkoihin tehtyjä kenkiä? Vai miksihän tuollaanenkin firma lopetti? Porukkaa on netin mukaan ollu pirusti (yli 150) Onhan tua ollu meleko kova työllistäåjä seinäjoella, yksityysenä firmana!?
No, toivotahan, jotta suutarit on löytäny uuren ammatin ja tehtaan omistajat on keksiny jotakin uutta yrittäjinä!
Ny entisen kenkätehtaan katolla komeeloo jonku metallifirman nimi, onnia vaan niillekin! Toivottavasti työllistäävät saman verran, kun kenkätehras aikoinaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938666
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264818- 504278
- 623847
- 513236
- 503030
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262706Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.482519- 432501
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422295