ajattelin hankkia tuollaisen oldsmobilen ( tarkoittaa suomeksi vanhaa autoa, osaan englantia) ihan ajoon aina kesäksi. noin 5000tkm tulisi kesässä ajoa. yhdistyisi museoautoilu ja liikkuminen samalla. tuollainen jenkki edustaa oikein urakalla isoa jenkkiä. kulutus noin 13litraa. se on ongelma että mistä löydät tuollaisen hyväkuntoisen. hintaluokka 5000euroa. kai niitä joskus nettiautossa on?
p.s oli vitsi tuo nimen suomennos. me jenkkiautoilijat ollaan vitsikkäitä ja lupsakoita.
oldsmobile delta 88 museo/kesäajoautoksi
9
243
Vastaukset
- Pepshukka
Kokemuksia on ajoilta kun ne olivat vain muutaman vuoden ikäisiä ja ensimmäisiltä omistajiltaan vaihtoon tulleita,poikkeuksettahan ne käytännössä olivat dieseleitä ja usein ex-takseja tai edustusautoja mutta voi pojat että olivat hienoja ,lähes uusia jenkkiautoja!!
Tekniset murheet sikseen,osa oli remontoitu jo ja osa ei,löytyi yksilöitä joita ei ollut tarvinnutkaan availla minkään murheiden takia,eroja oli kestävyyksissä ja paljolti omistajistahan se oli kiinni.
En tiedä etsitkö orkkis dieselOldsia vai alkuperäistä bensaOldsia vaiko jälkikäteen dieselistä muutettua bensakoneista jossa ties mikä kone mutta nämä on poikkeuksetta vanhoja ja loppuunpoljettuja laholäjiä vuosiltä 1978-80,jonkinverran niitä tuli tai rekisteröitiin vielä 81-82 mutta kumminkin.
Ei niitä mistään hyviä enää löydy eikä ainakaan 5000eurolla,ei sedania eikä piilofarkkua saati 8h farmariakaan.
Farmarit on tehotuhottu ja sitä saa nyt mitä tilaa,moisia ei löydy enää jenkeistäkään pilahintaisina ja harvinainen ilmestys on hieno STW kartanovaunu jotka olivat mallistojen kalleimpia mallejakin muuten..
Ainut keino on jahdata muuttoautona tulleita,poikkeuksellisen hyvissä harrastekäsissä olleita löytöjä tai tuottaa jenkeistä 88 tai 98 Olds jotka siellä kilohinnoissa ja löytyy superhienoja 2 ovisiakin huippuvarusteilla ja jopa alkuperäisiä avaamattomia dieselkoneisiakin jos sellaista mielit?
Moisten entisöinti on ihan yhtä kallista kuin muidenkin jenkkiautojen joten hyvään kannattaa satsata,muuten tulee mielestäni liian tyyriiksi vaikka tokihan se on sinun asiasi millainen taso kelpaa?
Huomioitavaa on että varsinkin nuo dieselit on nostalgisia ja ei ne niin huonoja olleet että jokainen olisi levinnyt,saati viimeiset vm olivat ihan ok koneita jo,siis noin 1982-85.
Dieselit oli suorituskyvyltään ihan tuon ajan pikkulohkoisten saastebensakoneiden tasalla!!
Alkupään koneetkin saa nykytietämyksellä kestämään esim kannenpulttien ja kampiakselin pulttien muutoksilla pidempiin ja uudemmissa oli esim puristusta alennettu ym eroavaisuuksia noihin alkuvuosien koneisiin joita oli muuten vastaavia 260cid V8 dieseleitäkin Cutlass malleissa.
Suomikoneet on avattu jo moneen otteeseen mutta valitettavasti korjausten taso on enimmäkseen surkeaa,mahdollisimman halvalla päätavoite ja omin käsin onneen koska auton arvo on jo mitä on eikä edes 2ovisten hinnat päätä huimaa saati neliovitolppien tai puupenkkifarkkujen.
Ei kannata sekaantua lauluautoina olleisiin ruosteromuläjiin eikä kiertopalkintoihin,myös tekniset tee-se-itse muunnokset dieseleistä bensaksi oli jo silloin 80-luvulla laaduttomasta ja ties minkä koneen asennuksesta omin virittelyin nokalle ihan GM vaihtamaan uuteen orkkistyyliin tehtynä. - autokauppias_evp
Huhhuh, että vieläkin puistattaa nuo Oldsmobile Delta 88 Royal 5,7 dieselit!! Meikäläisellä oli niitä 1980-luvun alussa peräti kolme kappaletta ja niissä oli tasan kolme liikaa!
Nämä yksilöt olivat pari kolme vuotta vanhoja, kaksi kuin uutta, yhdellä oli ajettu lähes 200000km taksissa ja se oli hieman nuhruisempi. Yhtä kaikki, ihan paskoja olivat, vaikka muuten olivat kohtuullisen ylellisiä. Ei ollut muuta kuin remonttia remontin perään, meni vaihteistoa, etupyörän napoja ja moottoriremonttia riitti. Yhtä tuskaa oli niillä ajaminen! En kaipaa yhtään niitä vehkeitä!!
Ja sitten se jälleenmyyntiarvon romahdus oli aivan järkyttävä, kun nämä Oldsit tulivat takseista markkinoille 3 vuoden verovapauden jälkeen. Minulle ei näistä tappiota tullut, mutta ei paljoa voittoakaan, mahakatarri sen sijaan tuli, niin hirveitä vehkeitä ne olivat! - Xxxlk
Paremmin kestivät kuin nämä tämänpäivän saksalaiset preemiumit.
- Oldsiboldsi
Mitäs vuosimallia väliltä 1965-1991 ajattelit ?
- Pepshukka
Eipä 5 tonnilla pahemmin valinnanvaraa suomenmaassa ole kyseistä automallia ellei raadot kelpaa,vanhempi korimalliset vielä kalliimpia ja uudemmat kuin -82 (rekisteröintivuosi) missään kuntoluokassa harvinaisia koska niitä ei tuotu virallisesti enää kuin yksittäiskappaleita tilaten ja tarjonta käytännössä niiden muutaman muuttoauton varassa mitä on siltäosin Oldesja tarjolla millään korimallilla.
1986-eteenpäin 88 mallisto oli jo tyystin erilainen,siirrytty etuvetoon ja kutoskoneihin ja ne vasta kortilla ovatkin löytää, myös niihinkin sai muuten dieseleitä eli V6 4,3l kokoisia ja olivat hyviä moottoreita mutta jäivät täällä täysin tuntemattomiksi.
Nuo V6 Dieselit eivät pohjautuneet enää mihikään bensakoneeseen. - 2kplOmistanut
Joo ei taida MR kuntoon tähdätyt uustuonti Deltat lähteä tuohon budjettiin,ovat tietysti HT/avojakin ja nelioviset sedanit kaikki tuppaa nekin maksamaan tuonverran mutta makuasia jos semmoinen halvalla löytyy ja kelpaakin niin ok.
Ei semmoisiakaan MR kuntoisina tuohon hintaan löydy,pakko tinkiä kunnosta rajusti tai lyödä lisää hynää pöytään. - OldsKuski
Hieno auto, tuttavallani oli sellainen silloin kauan sitten ja ajoin sillä muutaman pitkän ja useamman lyhyen matkan. Moottoriongelmia ja -remonttia kuitenkin oli, kuten kuulin toisestakin Oldsmobilesta.
- Mersey
Miksi kesä- tai museoautoksi?
Minulla on '87 amerikkalainen jokapäiväisessä käytössä, enkä vaihda. Niin on huoleton peli.- isoautokiihottaa
"Minulla on '87 amerikkalainen jokapäiväisessä käytössä, enkä vaihda. Niin on huoleton peli. "
on minullakin ollut rysler neon jokapäiväisessä ajossa. nyt oli puhe fullsize jenkeistä harraseteautoina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123810MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782017Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5441617Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851288Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671087Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3798