Keski-suomessa uimarannalle alasti uimaan

1Kysymys

Moi minulla on kolme kysymystä.

Saako julkisilla uimarannoilla uida alasti jos se ranta on vähän syrjässä eikä ole mikään kaupungissa oleva uimaranta?

Tiedän yhden sellaisen uimarannan. Se rannan lähellä on pieni korteri ja autotie ja silta ja vene liikennettä riittää. Rannalla on isoja puita niin auto tieltä ei näe sinnen ja uimaranta on pienen mäen suojassa. niin ei sieltä kortteriltakaan näe sinnen. Itse uimaranta on pieni.

En ole koskaan käynyt siinä rannassa uimassa. Joten en tiedä kuinka paljon ihmisiä siinä uimarannassa käy uimassa. Löysi sen uimarannan viime kesänä. Ja minusta tuntui silloin että jos aijon kokeilla jullakin julkisella uimarannalla naku uintia niin se on se uimaranta.

Tästä päästään toiseen kysymykseen tietääkö kukaan onko jyväskylässä nudistirantoja ?

kolmas kysymys olenko nudisti kun pidän alastomuudesta ja naku uinnesista enemmän kuin uima housujen kanssa uimisesta ?

42

4881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bimies46

      Moi tulen mielelläni seuraksi nakuuinille .M46

      • 1Kysymys

        Oletko Bimies46 nudisti jos olet niin milloin tiesit olevasi nudisti?
        Ja miten ystäväsi ja perheesi suhtautuu asiaan ?

        Ja minkä ihminen olet ?


    • KeskitaloTiina

      Laki siveettömyydestä poistui 2002, jolloin myös Suomesta lakkautettiin erilliset viralliset nudistirannat, mm. Pori ja Turku. Näissä edelleen on sama naturistihenkinen toiminta yllä, mutta siihen ei tarvita lupia.

      Laki ja sen tulkinta nyt 2018 antaa kenelle tahansa mahdollisuuden oleskella alasti täysin vapaasti, kunhan se ei tapahdu yleisessä asiaan kuulumattomassa julkisessa ympäristössä.

      Yleisillä uimarannoilla ei tarvitse siirtyä sivummalle. Viime kesänä viranomaiset kohtasivat monta riitatapausta, joista tuli ennakkotapauksia ja joiden mukaan ohjeistetaan. Kun henkilö ottaa aurinkoa alasti selällään tai mahallaan ja toimintaan ei liity ”muuta”, laki on yksiselitteisesti nudistin puolella. Jos joku tulee huomauttamaan tai häiriköimään, on se hän jonka poliisi poistaa paikalta.

      Alastomuus itsessään ei ole laitonta, vaikka se joitakin saattaa loukata mm. uskonnollisista syistä. Laki on kuitenkin uskonnoton ja ei huomioi tällaista paheksuntaa.

      Nudistit saavat näin halutessaan usein rannan omaksi. Yksi nudisti houkuttaa äkkiä toisen, kolmannen jne.. Yhdessä kesässä rannasta tulee nudistien suosima, eli se on muuttunut nudistirannaksi. Toki siellä saa kaikki olla, mutta yleensä ne joita nudismi häiritsee, siirtyvät toiselle rannalle.

      • Maksuun-voi-mennä

        Tosin edellyttää, ettei alastomuus häiritse ketään muita. Siitä on jo moni maksanut ylimääräistä valtiotukea.


      • 1Kysymys

        Kiitos KeskitaloTiina kun kerroit minulle lisää tietoa nudindmista ja että missä vaan rannalla saa uida alasti jos se ei häiritse muita.

        Nyt uskallan käydä siellä rannalla kokeilemassa naku uintia ja saan tietää ehkä olenko oikea nudisti vai pidänkö vaan uimisesta alasti.

        Olen kyllä silloin tällöin kotona ilta suihkuun jälkeen loppu illan alati. Voisin sanoa ainakin joka toinen viikko pari kertaa.


      • sdkjgsdg

        XL-naisten olisi syytä pitää vaatteet päällä, ainakin jos ovat yli 30v.


      • 1Kysymys
        sdkjgsdg kirjoitti:

        XL-naisten olisi syytä pitää vaatteet päällä, ainakin jos ovat yli 30v.

        minusta kaikilla on oikeus olla alati jos haluaa. Myös uima rannoilla. Pitää vaan olla sellaisessa paikassa jossa saa olla rauhassaTai kysyä lupaa muilta rannalla olevilta. Itse en ollut asiasta aluksi varma että saako niin sanotulla tavallisella uimarannalla uida ja ottaa aurinkoa alati. Onneksi. Tälläinen keskustelupaikka on keksitty.


      • ihmettelevä
        sdkjgsdg kirjoitti:

        XL-naisten olisi syytä pitää vaatteet päällä, ainakin jos ovat yli 30v.

        Minusta ihminen saa olla niin kuin tykkkää ja itsetunto kestää, on noita kirjaimia ja numeroita sitten ihan kuinka monta ja minälaisia vaan. Tuollaine asenne että joku tietty ihminen on sopiva tekemään jotain ja toinen ei on...... Tyhmää. Jos ei ole ns. edeustava tai jotain muuta niin on ainakin rehellinen oma ittensä.


    • NakuUinti

      Olen uinut aina alasti julksilla rannoilla, etenkin ilta-aikaan.

      Menen huomennakin uimaan alasti, eilen kävin naku uinnilla.

      Ei ole kukaan sanonut mitään, yksikin kalastaja jatkoi kalastamista, olen 91-vuoden nuori mies.

      Ei edes tyttöjä haitannut, päin vastoin, sanoivat hyvä kun uskallat! Moni ei tuohon pystyisi eli nudismiin julkisella rannalla. Toki olen rannalla, joka piilossa, ja otan aurinkoo myös vapaasti.

    • Tiina keskitalo! Kerrotko mistä asian luit ja voisi varmistaa? Itse olen nudisti ja haluan tietää missä varmasti on oikeus ottaa aurinkoa nakuna.

    • NxXx

      Hei. Minäkin etsin kaveria, miestä tai naista tai paria, rannalle Jyväskylässä nakuna nauttimaan auringosta ja uimisesta.
      Löytyisikö teitä?
      N46

      • M36jkl

        Hei N46!
        Täällä olisi siisti 36v mies kiinnostunut auringonotosta ja uimisesta kanssasi!
        Kuinka saisin sinuun yhteyden?


    • Mene-ja-ota-selvää

      Mitä hittoa oikein kyselet. Mene ja ota itse selvää. Vain siten tiedät. Täältä saamaasi tietoon ei ole hiukkaakaan luottamista.

    • M43

      Useammallakin rannalla käynyt aamuin/illoin ilkosillaan uimassa. Joskus voi joku nähdä, ei häiritse. Hiukan sivummalle menen, ettei joku tiukkapipo pahoita mieltään.

      Kyllä Jyväskylään voisi yhden rannan pyhittää alastomuudesta nauttiville.

      • 1Kysymys

        M43 olen samaa mieltä kanssasi Jyväskylä tarvitsee nakuilusta nauttiville oman rannan

        Kysymys on se missä tämä ranta olisi?


      • M43

        Ihan mikä vaan ranta Jyväskylän liki.


      • 1Kysymys
        M43 kirjoitti:

        Ihan mikä vaan ranta Jyväskylän liki.

        Lähdetkö joskus M43 uimaan minun kanssani


    • Munatpaljaana

      Mämminiemessä on kallioilla monta suojaisaa koloa nakuiluun.

    • 1Kysymys

      Minä kävin tänään ja käyn huomenna naku uimassa Karkutie varassa olevassa uima rannassa. Oli niin mukavan rauhaisa paikka. naku uinti on niin parasta mitä kesässä voi tehdä.

      • NudeN

        Hei. Siis siinä oikealla Karkuteillä kohti Säykkiä? Onko siinä uimaranta?
        Polun varressa?


      • 1Kysymys
        NudeN kirjoitti:

        Hei. Siis siinä oikealla Karkuteillä kohti Säykkiä? Onko siinä uimaranta?
        Polun varressa?

        Juu on oletko itse käynyt myös naku uinilla ?


      • 1Kysymys

        Tänään ei ollutkaan niin hyvä keli joten en mennyt uimaan. Menen seuraavan kerran vasta kesaviiviikkona 20, 6 minun seuraani saa tulla uimaan.


      • NudeN

        Ke 20.6. sama paikka Karkutiellä?
        Mihin aikaan olet rannalla?
        Itse juuri nyt Turun Ruissalossa olevalla nakurannalla. Itseni lisäksi pari pariskuntaa ja muutama yksinäinen mies.
        Täällä on oikeasti tosi ihanaa!
        Kaikki nakuna rennosti, aurinko lämmittää ihoa ja tulee vienosti.


      • 1Kysymys
        NudeN kirjoitti:

        Ke 20.6. sama paikka Karkutiellä?
        Mihin aikaan olet rannalla?
        Itse juuri nyt Turun Ruissalossa olevalla nakurannalla. Itseni lisäksi pari pariskuntaa ja muutama yksinäinen mies.
        Täällä on oikeasti tosi ihanaa!
        Kaikki nakuna rennosti, aurinko lämmittää ihoa ja tulee vienosti.

        Ke 20.6. kyllä sama paikka Karkutiellä tarkkaa aikaan en ole vielä päättänyt mutta uskoisin olen rannalla noin klo 12:30-15:00 olevalla ajan kohdalla.
        Oletko tulossa sinne myös nudeN ?


      • NudeN

        Hei. Yritän ehtiä ja jos hyvä ilma.
        Huomenna täällä Turussa nakurannalle.


      • 1Kysymys

        nudeN olet siis kotoisin myös Jyväskylästä ja asut lähellä karkutietä mutta Nyt olet Turussa riessussa. Ja yrität ehtiä Ke20,6 tulemaan uimaan myös karkutien vieressä olevalle rannalle.


      • NudeN
        1Kysymys kirjoitti:

        nudeN olet siis kotoisin myös Jyväskylästä ja asut lähellä karkutietä mutta Nyt olet Turussa riessussa. Ja yrität ehtiä Ke20,6 tulemaan uimaan myös karkutien vieressä olevalle rannalle.

        Kyllä. Asun Jyväskylässä.
        Kotiudun viimeistään tiistaina, joten jos lämmintä ja poutaa keskiviikkona, tavataan!


      • 1Kysymys
        NudeN kirjoitti:

        Kyllä. Asun Jyväskylässä.
        Kotiudun viimeistään tiistaina, joten jos lämmintä ja poutaa keskiviikkona, tavataan!

        Hyvä juttu nähdään sitten keskiviikkona. Uidaan, jutellaan ja vaihdetaan yhteystiedot monella nähtäisiin klo 13:00 Klo 13:30 klo 14:00 klo 14:30 klo 15:00


      • NudeN
        1Kysymys kirjoitti:

        Hyvä juttu nähdään sitten keskiviikkona. Uidaan, jutellaan ja vaihdetaan yhteystiedot monella nähtäisiin klo 13:00 Klo 13:30 klo 14:00 klo 14:30 klo 15:00

        Heti päivällä. Siis kello yhdeltä.


      • 1Kysymys

        Huomiseen


      • NudeN
        1Kysymys kirjoitti:

        Huomiseen

        Maltan tuskin odottaa


      • 1Kysymys
        NudeN kirjoitti:

        Maltan tuskin odottaa

        Moi nude N olen täällä karkutien vieressä olevalla rannalla niin kuin sovittiin oletko tulossa ?


      • HaHaa
        1Kysymys kirjoitti:

        Moi nude N olen täällä karkutien vieressä olevalla rannalla niin kuin sovittiin oletko tulossa ?

        Kuka sopi ja kuka ei


      • 1Kysymys
        HaHaa kirjoitti:

        Kuka sopi ja kuka ei

        HaHaa olisiko sinä halunnut tulla uimaan kassani sovitaan päivästä niin se käy


    • ihanasti.vesi.hyväilee

      Itse harrastan naku-uinteja jossain rauhallisilla rannoilla jossa ei ole muita mutta joskus joku yllättää juuri kun on nakuna vedessä tai kuivattelemassa maalla. Toisinaan tulee myös masturboitua vedessä tai sitten rannalla ennen uimista.

      • 1Kysymys

        Asutko ihanasti.vesi.hyväilee jyväskylässä.
        Ja oletko mies.


      • Anonyymi

        Se on ihan jees


    • 1Kysymys

      Kävin tosiaan ke 20.6 siellä karkutien vieressä olevalla rannalla uimassa täydellinen ranta naku uinnille. Jos joku etsii myös naku uinti seuraa niin Tervetuloa minun kanssani uimaan naku karkutien viereen olevalle uima rannalle. Sovitaan milloin nähdään niin uskon sen onnistuvan

    • Nakkena

      Tuosta paikasta voisi laittaa ihan oman aloituksen. Mukava paikka uida ja ottaa aurinkoa. Ei mikään irstailupaikka kun on niin silmissä. Kävin paikan hyväksi toteamassa, pari tuntia sai olla ihan rauhassa.

      • 1Kysymys

        Moi Nakkena voitaisiinko joskus mennä yhdessä uimaa kyseiseen rantaan


    • Nakkena

      Toki sinne sopii jos samaan aikaan satutaan.

    • 1Kysymys

      Moi tein uuden keskustelun karkutiestä olevasta uimarannasta. Uuden keskustelun otsikko on hyvä nakuuimapaikka vaihdoin myös nimimerkkin VaatteistaVAPAA1

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1957
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1506
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      27
      1423
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1418
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe