Kretujen loputon epärehellisyys...

Kreationismi_on_sairaus

Niin mistä se oikein lopulta johtuu. Tällä palstalla epärehellisimpiä vääristelijöitä ovat yksiselitteisesti jeesuksenmorsiammet. Pahimmasta päästä ROT, JC ja Jyri. Loputonta valehtelua ja asioiden vääristelyä. Plagiointi on yksi kretujen epärehellisyyden muodoista. Nyt on paljastunut että erään persukretun gradussaan harrastama plagiointi on paljon luultua pahempi. Jopa 30 % tekstistä on plagioitu toisen henkilön gradusta ilman mitään viitettä.

Tätäkö se on se jeesustenmorsianten absoluuttinen moraali. Linkki seuraavassa viestissä.

109

1685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kreationismi_on_sairaus
      • Persutkretuilee

        Onneksi ei moinen epärehellinen kieroilija ollut edes lähellä päästä edes toiselle kierrokselle.


    • REALISMI

      Langenneessa maailmassamme on vain syntisiä/lankeavia ihmisiä. Kuka siis on kelvollinen heittämään ekan kiven?

      • KilonPaskaSäkki

        Minä!


      • Kiihkouskovaisten dikotominen maailmankuva on vaarallinen. Kun useimmat valehtelevat joskus, niin tällä sairaalla logiikalla jatkuvasti ja tarkoituksellisesti valehteleva ei ole sen pahempi kuin kukaan muukaan. Oikeasti kuitenkin mustan ja valkoisen välissä on kaikki harmaan sävyt.

        On vielä aika harmitonta kun uskovat puolustelevat ja selittelevät jatkuvaa valehteluaan lavealla "synti" käsityksellään, mutta kun he niputtavat saman käsitteen alle sekä masturboinnin että lasten raiskaamisen, niin seuraukset ovat kuvottavia. Lapsenraiskaajille annetaan anteeksi ja heitä suojellaan virkavallalta "koska kaikkihan ovat syntisiä".

        Se, että kuvittelette kaikki "syntisiksi" ei ole mikään peruste eikä selitys millekään väärälle ja pahalle mitä te uskovaiset teette. Valehtelu on väärin. Rehellisyys on arvo. Tai pitäisi olla.


      • Jyrki.älä.tyrki

        Edustat HÖRHÖ-HÖPSISMIÄ et REALISMIA hörhö.

        Syntiinlankeemus, synti, pelastus, jne ovat lapsellisia satuja.

        Miksi olet dorka?


    • asdsf

      Kretut/uskovaiset eivät ole millään tavalla ''parempia'' tai moraalisempia kuin kukaan muukaan, vaan me kaikki olemme toinen toistaan pahempia syntisiä ja väärintekijöitä.
      Ihan yhtälailla epärehellisyyttä, väärintekemistä ja pahanpuhumista esiintyy ateisteillakin ihan yhtälailla.
      Elämme langenneessa turmeltuneessa maailmassa, missä kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vaikka, ei ole ketään joka hyvää tekee.

      • dasdsadsa

        Kyllä kretut/uskovaiset pitävät itseään moraalisesti parempina kuin muita. Hehän korostavat että heillä on objektiivinen moraali.


      • asdsf
        dasdsadsa kirjoitti:

        Kyllä kretut/uskovaiset pitävät itseään moraalisesti parempina kuin muita. Hehän korostavat että heillä on objektiivinen moraali.

        uskovat ovat yhtä syntisiä kuin kaikki muutkin. Ainoa ero on vain siinä että uskovat myöntävät tämän oman syntisyytensä ja rikkinäisyytensä ja ovat uskaltaneet kääntyä Jumalan puoleen.


      • asdsf kirjoitti:

        uskovat ovat yhtä syntisiä kuin kaikki muutkin. Ainoa ero on vain siinä että uskovat myöntävät tämän oman syntisyytensä ja rikkinäisyytensä ja ovat uskaltaneet kääntyä Jumalan puoleen.

        Synti koskee ainoastaan teitä uskovia ja olette itse määritelleet mitä se sana tarkoittaa. Mutta jos haluat myöntää virheesi, niin kerro missä kommenteissasi olet valehdellut - arvelen, että yht'äkkiä oletkin puhtoinen. Lähimmäisillesi voit aivan surutta valehdella.


      • Kreationismi_on_sairaus

        Eihän kyseinen persukretun ja plagioija ole myöntänyt tehneensä väärin. Palstan kretut eivät myönnä ja tunnusta valheitaan vaikka heidän todistetaan valehtelevan. Kretut eivät pyydä anteeksi tekemiään vääryyksiä.

        Ulkokullaisuus, tekopyhyys ja omahyväisyys teillä jeesuksenmorsiammilla kyllä on hallussa - kuten sinäkin osoitat.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Eihän kyseinen persukretun ja plagioija ole myöntänyt tehneensä väärin. Palstan kretut eivät myönnä ja tunnusta valheitaan vaikka heidän todistetaan valehtelevan. Kretut eivät pyydä anteeksi tekemiään vääryyksiä.

        Ulkokullaisuus, tekopyhyys ja omahyväisyys teillä jeesuksenmorsiammilla kyllä on hallussa - kuten sinäkin osoitat.

        K_O_S: "Ulkokullaisuus, tekopyhyys ja omahyväisyys teillä jeesuksenmorsiammilla kyllä on hallussa - kuten sinäkin osoitat."

        Heh heh! Hauskoja termejä ollaksemme evoluutio-olentoja :D:D:D


      • >Elämme langenneessa turmeltuneessa maailmassa, missä kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vaikka, ei ole ketään joka hyvää tekee.

        Eihän se, että on tehnyt "syntiä", tarkoita että ei olisi voinut tehdä myös hyvää. Jotkut ovat tehneet paljonkin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Elämme langenneessa turmeltuneessa maailmassa, missä kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vaikka, ei ole ketään joka hyvää tekee.

        Eihän se, että on tehnyt "syntiä", tarkoita että ei olisi voinut tehdä myös hyvää. Jotkut ovat tehneet paljonkin.

        RR: "Eihän se, että on tehnyt "syntiä", tarkoita että ei olisi voinut tehdä myös hyvää. Jotkut ovat tehneet paljonkin."

        Maailmassa on kolme ihmisryhmää: Juutalaiset, kristityt ja pakanat. Kaikkia yhdistää syntisyys (A&E:n perintö).

        Niinikään ihmiset voidaan jakaa niihin, jotka:
        - syntyvät kerran ja kuolevat kaksi kertaa
        - syntyvät uudesti ja kuolevat kerran
        - syntyvät uudesti ja eivät kuole

        Tietolähde:
        https://www.google.fi/search?q=raamattu&tbm=isch


    • IlkimyksenTeologitäti

      Sanoikos Lutterin Mara vai Natjus Loijola että hyvän asian puolesta saa valehdella minkä sielu sietää? Vai kumpikin?

      JCeen, Markin ja ROTin valehtelu on Jumalan pilkkaamista.

      • Epiphaniuseikirj

        Aika löyhästi heitetty syytöksiä.

        Ainoa kirjoitus jonka löysin Lutherilta mistä voisi vääntää tuollaisen vääristelmän:

        "Huomatkaa vihdoinkin, että Jumala koettelee meitä. Se tapahtuu siksi, ettei meille kävisi samoin kuin Kapernaumin asukkaille, joista hän sanoo: »Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi.» (Matt. 10:5.) Jos valehtelen, olen valehdellut teidän vuoksenne. Jos taas sanon totuuden, tapahtuu se teidän hyväksenne. Katsokaa siis, että otatte puheeni todesta. Jos Jumala pitää niitä pilana, en pidä häntä enää Jumalana. Jos te taas pysytte ennallanne, entiseen tilaanne jähmettyneinä, olisi parempi, etten olisi saarnannut sanaakaan"

        En löytänyt Loyolaltakaan tuollaista sitaattia.
        Jesuiittojen perustajan ja uskonpuhdistuksen vastustajan puheille en muutenkaan antaisi paljoa painoarvoa.


      • IlkimyksenTeologitäti
        Epiphaniuseikirj kirjoitti:

        Aika löyhästi heitetty syytöksiä.

        Ainoa kirjoitus jonka löysin Lutherilta mistä voisi vääntää tuollaisen vääristelmän:

        "Huomatkaa vihdoinkin, että Jumala koettelee meitä. Se tapahtuu siksi, ettei meille kävisi samoin kuin Kapernaumin asukkaille, joista hän sanoo: »Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi.» (Matt. 10:5.) Jos valehtelen, olen valehdellut teidän vuoksenne. Jos taas sanon totuuden, tapahtuu se teidän hyväksenne. Katsokaa siis, että otatte puheeni todesta. Jos Jumala pitää niitä pilana, en pidä häntä enää Jumalana. Jos te taas pysytte ennallanne, entiseen tilaanne jähmettyneinä, olisi parempi, etten olisi saarnannut sanaakaan"

        En löytänyt Loyolaltakaan tuollaista sitaattia.
        Jesuiittojen perustajan ja uskonpuhdistuksen vastustajan puheille en muutenkaan antaisi paljoa painoarvoa.

        "Jos valehtelen, olen valehdellut teidän vuoksenne."

        Tuolla mennään. Niin sinä kuin muutkin omahyväiset itsensäpalvojat.


      • Epiphaniuseikirj

        Kiinni jäin.


    • cvbcvbn

      Kretut hyväksyvät taqiyyan. Olivat sitten minkä uskonnon kretuja tahansa, niin periaatteet on samat, "oikean uskon puolesta" valehtelu sallittu.

    • 7635735757

      ROT, JC ja Jyri ovat pelkkiä egoboostaajia. Pyrkimyksenä heillä on päästä jonkunlaisiksi nettijulkimoiksi joita seurataan ja ihannoidaan.

      He käyttävät Raamattua ja Jumalaa pelkkänä keppihevosena korostaakseen omaa tärkeyttään. Mutta onneksi he ovat vitun idiootteja joista ei ikinä tule mitään. Kaikki se aika mitä he ovat tällä palstalla käyttäneet luulisi heidän edes päässeen Kymmenen uutisten loppukevennykseen, mutta ei!

      • Jätit aivan oikein Mark5:n mainitsematta. Hän ei halua nettijulkimoksi vaan saarnaa vain oman yhtenään horjuvan uskonsa vahvistamiseksi.


      • 7968794678
        päivystävä.ilkimys kirjoitti:

        Jätit aivan oikein Mark5:n mainitsematta. Hän ei halua nettijulkimoksi vaan saarnaa vain oman yhtenään horjuvan uskonsa vahvistamiseksi.

        Mork ei tee muuta kuin pelkää kuolemaa ja sitä, että päätyykö hän sittenkin Helvettiin.


    • kerttkl

      Kretut ovat harmittomia RAAMATUN MUKAAN USKOVIA!

      • Aika moni palstan kreationisteista antaa Raamatulle palttua. Kärjessä kulkee paradoksaalisesti nimimerkki RaamattuOnTotuus, hyvinä kakkosina tulevat JC ja Mark5.


      • Knark5

        Kreationistit eivät ole harmittomia. Lähi-idän tapahtumista näkee mitä tapahtuu kun uskonto sekoitetaan politiikkaan, ja samassa jamassa oltaisiin meillä jos Mark5:n kaltaiset säätäisivät lakeja.


    • Ihminen, joka kieltää Jumalan olemassaolon, on aina suurempi valehtelija kuin se, joka tunnustaa Jumalan olemassaolon.

    • Rehellisyys ja ateismi ovat ristiriidassa keskenään. Ne ovat toisensa poissulkevia.
      Jos olet ateisti, et voi silloin olla rehellinen ja jos olet rehellinen, et silloin voi olla ateisti.

      • räyhräyh2

        Olet sinä varsinainen hourupää tollo:D
        Sinä itse olet erittäin epärehellinen oman määrittelysi mukaan, me ollaan vaan yhden jumaluuden verran edellä. Mutta ethän sinä vajaalla käyvä ihmisraukka sitäkään käsitä.


      • räyhräyh2 kirjoitti:

        Olet sinä varsinainen hourupää tollo:D
        Sinä itse olet erittäin epärehellinen oman määrittelysi mukaan, me ollaan vaan yhden jumaluuden verran edellä. Mutta ethän sinä vajaalla käyvä ihmisraukka sitäkään käsitä.

        Räyhräyh2. Evoluutiota ei ole. Ateistit ovat sokeita. He eksyvät ja eksyttävät. Miksei uppoo? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        MUISTIIN JA OPIKSI

        Palstan ateistit ovat palstantäyttäjiä. Heillä ei ole mitään hyvää annettavaa maailmalle. Päinvastoin. He pelaavat pirun pussiin. Henkimaailman juttu.


      • ROT. Ketä/mitä kommentoit?


      • <<Rehellisyys ja ateismi ovat ristiriidassa keskenään.>>

        Taas omahyväinen uskovainen suoltaa sairasta vihapuhettaan. Mark5:n uskonto on epäinhimillistävä sairaallosisen egoistin uskonto. Se on vain keino osoittaa oma erinomaisuus. Tänne kirjoittamiesi vastenmielisyyksien valossa sinunussa Mark5 on aika vähän mitään erinomaista. Korkeintaan erinomainen mahdollisuus tulla paremmaksi.


      • eioleaitoROT
        yurki1000js kirjoitti:

        ROT. Ketä/mitä kommentoit?

        Tarkastele tätä Raamattu on totuus nimimerkkiä tarkemmin. Ei ole aito Raamattu on totuus nimimerkin kanssa.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        Räyhräyh2. Evoluutiota ei ole. Ateistit ovat sokeita. He eksyvät ja eksyttävät. Miksei uppoo? Taitaa olla henkimaailman juttu.

        MUISTIIN JA OPIKSI

        Palstan ateistit ovat palstantäyttäjiä. Heillä ei ole mitään hyvää annettavaa maailmalle. Päinvastoin. He pelaavat pirun pussiin. Henkimaailman juttu.

        Älä eksytä ketään yurkki !
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Heillä on viha Jumalaa kohtaan, jotka sapatin hylkäävät.

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluessani ja käydessäni rippikoulun piti Kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa myöskin sapattikäsky, ja vielä kinkereillä tentattiin lisää.

        Luterilainen katekismus v.1948. Kymmenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua VIHAAVAT, mutta TEEN LAUPEUDEN TUHANSILLE, JOTKA MINUA RAKASTAVAT JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

        Älä ole sokea yurkki, vaan ymmärrä tämä: Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Jumalan käskyi wastaan räyskyi.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Älä eksytä ketään yurkki !
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Heillä on viha Jumalaa kohtaan, jotka sapatin hylkäävät.

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluessani ja käydessäni rippikoulun piti Kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa myöskin sapattikäsky, ja vielä kinkereillä tentattiin lisää.

        Luterilainen katekismus v.1948. Kymmenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua VIHAAVAT, mutta TEEN LAUPEUDEN TUHANSILLE, JOTKA MINUA RAKASTAVAT JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

        Älä ole sokea yurkki, vaan ymmärrä tämä: Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        <<Luterilaiseen kirkkoon kuuluessani ja käydessäni rippikoulun piti Kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa myöskin sapattikäsky, ja vielä kinkereillä tentattiin lisää.>>

        "Kymmenen käskyä" on oiva esimerkki miten paljon tulkintaa uskovien "sananmukaiseen Raamatuntulkintaan" sisältyy. Mooseksen kirjoissa lajdellaan 613 käskyssä (365 kieltoa ja 248 käskyä) ja yhden ritirimpsun ihmiset ovat valinneet "kymmeneksi käskyksi".

        Raamatussa on myös tarina siitä, mtikä olisivat olleet ne kivisiin laintauluihin Jumalan kaivertelemat 10 käskyä, mutta ne ovat tietenkin ihan eri käskyst. Niissä ei kielletä tappamista, varastamista eikä huorintekoa. Sen sijaan niissä annetaan ohjeita siitä miten karitsa pitää valmistaa ruuaksi.

        Jos joku väittää, että esimerkiksi "Älä tapa" on Raamatun mukaan yksi Jumalan Siinain vuorella kivitauluun kaivertamista käskyistä niin hän valehtelee tai ei tunne Raamattua.


      • Mark5, muista että "maailmankuulu kreationistinen tutkija, tohtori" Pekka Reinikainen pitää ateisteja rehellisinä. Hänen sanallaan lienee teikäläisten piireissä enemmän painoarvoa kuin sinun ininälläsi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/11192151/also-sprach-reinikainen

        Ja kuten ilkimyksen teologitäti on sinulle huomauttanut, et voi tarkastella etkä ymmärtää ateismia uskosta käsin. Häpäiset Jumalan ja kristinuskon.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Älä eksytä ketään yurkki !
        Monet julistajat julistavat, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Heillä on viha Jumalaa kohtaan, jotka sapatin hylkäävät.

        Luterilaiseen kirkkoon kuuluessani ja käydessäni rippikoulun piti Kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa myöskin sapattikäsky, ja vielä kinkereillä tentattiin lisää.

        Luterilainen katekismus v.1948. Kymmenkäskyä. Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo: Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille jotka minua VIHAAVAT, mutta TEEN LAUPEUDEN TUHANSILLE, JOTKA MINUA RAKASTAVAT JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

        Älä ole sokea yurkki, vaan ymmärrä tämä: Sunnuntai on pedonmerkki, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti.
        Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.

        Olen entinen Luterilainen, kuitenkin Lutherin linjoilla mitä tulee Ilmestyskirjan petoon antikristukseen paaviin, josta 1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Jumalan käskyi wastaan räyskyi.

        1234567---. Ettet vaan olisi lakihenkinen ihminen.

        > Ongelmalliseksi opetuslasten tähkienpoiminnan tekikin ajankohta eli sapatinpäivä, jolloin vietettään lepopäivää, ja kaiken työn on määrä tauota sen ajaksi. Säädös oli siinä määrin ehdoton, ettei lepopäivää saanut laiminlyödä edes kiireisenä kyntö- tai elonkorjuuaikana (2. Moos. 20:8-11; 2. Moos. 34:21). <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-10-23


      • HikkaPemanen

        Raamatun epärehellisyys ja ristiriitaisuus aiheuttaa uskovien epärehellisyyden ja ristiriitaisuuden.


      • yurki1000js kirjoitti:

        1234567---. Ettet vaan olisi lakihenkinen ihminen.

        > Ongelmalliseksi opetuslasten tähkienpoiminnan tekikin ajankohta eli sapatinpäivä, jolloin vietettään lepopäivää, ja kaiken työn on määrä tauota sen ajaksi. Säädös oli siinä määrin ehdoton, ettei lepopäivää saanut laiminlyödä edes kiireisenä kyntö- tai elonkorjuuaikana (2. Moos. 20:8-11; 2. Moos. 34:21). <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-10-23

        Opettelepa sinäkin lakihenkisyys, sinä saatanan valtaama tunari. Lue palstan säännöt äläkä spämmää.


      • HikkaPemanen kirjoitti:

        Raamatun epärehellisyys ja ristiriitaisuus aiheuttaa uskovien epärehellisyyden ja ristiriitaisuuden.

        HP: "Raamatun epärehellisyys ja ristiriitaisuus aiheuttaa uskovien epärehellisyyden ja ristiriitaisuuden."

        ihmelinen evolutio


      • eioleaitoROT kirjoitti:

        Tarkastele tätä Raamattu on totuus nimimerkkiä tarkemmin. Ei ole aito Raamattu on totuus nimimerkin kanssa.

        eioleaitoROT: "Tarkastele tätä Raamattu on totuus nimimerkkiä tarkemmin. Ei ole aito Raamattu on totuus nimimerkin kanssa."

        Kiitos. Olin ymmällä. Jälleen paljastui ateistien taipumus terroriin ja EPÄREHELLISYYTEEN. Jälleen tuli todistetuksi luomisen ja LANKEEMUKSEN historiallisuudet.


      • Kreationismi_on_sairaus
        yurki1000js kirjoitti:

        eioleaitoROT: "Tarkastele tätä Raamattu on totuus nimimerkkiä tarkemmin. Ei ole aito Raamattu on totuus nimimerkin kanssa."

        Kiitos. Olin ymmällä. Jälleen paljastui ateistien taipumus terroriin ja EPÄREHELLISYYTEEN. Jälleen tuli todistetuksi luomisen ja LANKEEMUKSEN historiallisuudet.

        Sinäkin vajaaälyinen jeesuksenmorsian halusit siis omalta osaltasi antaa meille esimerkin siitä kuinka loputonta on kretujen epärehellisyys.

        Eipä ole palstalla turhempaa ja vajaamielisempää mölisijää kuin sinä.

        Mahdat olla ylpeä itsestäsi?

        Mitä hörhölahkoa edustatkaan? Hellaritkaan eivät taida olla tarpeeksi hörhöjä sinulle...


      • Niinpä.niin
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Sinäkin vajaaälyinen jeesuksenmorsian halusit siis omalta osaltasi antaa meille esimerkin siitä kuinka loputonta on kretujen epärehellisyys.

        Eipä ole palstalla turhempaa ja vajaamielisempää mölisijää kuin sinä.

        Mahdat olla ylpeä itsestäsi?

        Mitä hörhölahkoa edustatkaan? Hellaritkaan eivät taida olla tarpeeksi hörhöjä sinulle...

        Eipäs Jyrki kehtaa tunnustaa mihin uskonlahkoon kuuluu. Jyrkiä hävettää itseäänkin kun kuitenkin vähäisen järkensä jossain sopukassa tiedostaa itsekin olevansa hörhö hihu, jolla ei ole muuta annettavaa kuin tuo mainitsemasi älyvapaa älämölö.


      • VaikkaEiMyönnäkään
        Niinpä.niin kirjoitti:

        Eipäs Jyrki kehtaa tunnustaa mihin uskonlahkoon kuuluu. Jyrkiä hävettää itseäänkin kun kuitenkin vähäisen järkensä jossain sopukassa tiedostaa itsekin olevansa hörhö hihu, jolla ei ole muuta annettavaa kuin tuo mainitsemasi älyvapaa älämölö.

        Psunkestävä jehis Jyrki on. Sen näkee jo sanamuodoista.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Sinäkin vajaaälyinen jeesuksenmorsian halusit siis omalta osaltasi antaa meille esimerkin siitä kuinka loputonta on kretujen epärehellisyys.

        Eipä ole palstalla turhempaa ja vajaamielisempää mölisijää kuin sinä.

        Mahdat olla ylpeä itsestäsi?

        Mitä hörhölahkoa edustatkaan? Hellaritkaan eivät taida olla tarpeeksi hörhöjä sinulle...

        Nikit Kreationismionsairaus, Niinpäniin ja Vaikkaeimyönnäkään. Mitä muuta teille evoluutioon uskoville voi sanoa kuin "ihmeellinen evoluutio"?


      • Niinpä.niin
        yurki1000js kirjoitti:

        Nikit Kreationismionsairaus, Niinpäniin ja Vaikkaeimyönnäkään. Mitä muuta teille evoluutioon uskoville voi sanoa kuin "ihmeellinen evoluutio"?

        No enpä kuvitellutkaan että kykenisit mitään järkevää tai rehellistä kommenttia kirjoittamaan. Siksipä kommenttisi ovat pelkkää älyvapaata mölinää ja valehtelua.

        Vai Jehovan todistajako sinä olet? No selittää jo paljonkin hörhöilyistäsi. Samaa hörhölahkoa kuin esim. kaappihomo Jyri. Jyri ja Jyrki ...


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        1234567---. Ettet vaan olisi lakihenkinen ihminen.

        > Ongelmalliseksi opetuslasten tähkienpoiminnan tekikin ajankohta eli sapatinpäivä, jolloin vietettään lepopäivää, ja kaiken työn on määrä tauota sen ajaksi. Säädös oli siinä määrin ehdoton, ettei lepopäivää saanut laiminlyödä edes kiireisenä kyntö- tai elonkorjuuaikana (2. Moos. 20:8-11; 2. Moos. 34:21). <

        http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2006-10-23

        Voi voi noita sinun näkemyksiäsi, kuinka harhassa oletkaan !

        Jumala on lakihenkinen, Jumala kirjoitti sapattikäskynkin kivitauluihin MUISTA ! Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän opetustensa ohella paransi sairaita sapattisin.

        Nykyään teidän rukoushuoneidenne ovet ovat tiukasti kiinni sapattisin, paitsi silloin kun on siivoustalkoot tai myyjäiset sapattisin niin ovet ovat auki.

        Minusta on outoa koko tuo sinun näkemyksesi "lakihenkinen ihminen".


      • Oletsurkeapoika
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Sinäkin vajaaälyinen jeesuksenmorsian halusit siis omalta osaltasi antaa meille esimerkin siitä kuinka loputonta on kretujen epärehellisyys.

        Eipä ole palstalla turhempaa ja vajaamielisempää mölisijää kuin sinä.

        Mahdat olla ylpeä itsestäsi?

        Mitä hörhölahkoa edustatkaan? Hellaritkaan eivät taida olla tarpeeksi hörhöjä sinulle...

        Ja sinä elämääsi kyllästynyt vässykkä auot täällä päätäsi ihmisille joita pidät vajaina.

        Mahtaisi äitisi olla ylpeä jos tuntisi sinut, vaan kuka nyt äpäröitään tuntee.

        Lähde säälittävä turhake kasvamaan niin ehkä et kuole yksinäsi siellä paskaisessa yksiössäsi.


      • 1234567--- kirjoitti:

        Voi voi noita sinun näkemyksiäsi, kuinka harhassa oletkaan !

        Jumala on lakihenkinen, Jumala kirjoitti sapattikäskynkin kivitauluihin MUISTA ! Jeesus teki sapatista ihmisläheisemmän opetustensa ohella paransi sairaita sapattisin.

        Nykyään teidän rukoushuoneidenne ovet ovat tiukasti kiinni sapattisin, paitsi silloin kun on siivoustalkoot tai myyjäiset sapattisin niin ovet ovat auki.

        Minusta on outoa koko tuo sinun näkemyksesi "lakihenkinen ihminen".

        1234567: "Voi voi noita sinun näkemyksiäsi, kuinka harhassa oletkaan ! ... Minusta on outoa koko tuo sinun näkemyksesi "lakihenkinen ihminen".

        Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan.

        1Joh. 3:1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.


      • FiksuKreationisti1
        yurki1000js kirjoitti:

        1234567: "Voi voi noita sinun näkemyksiäsi, kuinka harhassa oletkaan ! ... Minusta on outoa koko tuo sinun näkemyksesi "lakihenkinen ihminen".

        Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan.

        1Joh. 3:1 Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.

        "Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan."

        OPPIA TÄSTÄ

        SPÄMMÄYS KIELLETÄÄN SIVUSTON SÄÄNNÖISSÄ, saatanan tunari.


      • FiksuKreationisti1 kirjoitti:

        "Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan."

        OPPIA TÄSTÄ

        SPÄMMÄYS KIELLETÄÄN SIVUSTON SÄÄNNÖISSÄ, saatanan tunari.

        > "Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan." OPPIA TÄSTÄ SPÄMMÄYS KIELLETÄÄN SIVUSTON SÄÄNNÖISSÄ, saatanan tunari. <

        FK1. Mitä tiedät luomisesta ja ID:stä?


      • FiksuKreationisti1
        yurki1000js kirjoitti:

        > "Oleks koskaan miettinyt? Sun kommenttisi saavat olla rauhassa, mutta mun Raamattua/totuutta tukevat kommentit sensuroidaan." OPPIA TÄSTÄ SPÄMMÄYS KIELLETÄÄN SIVUSTON SÄÄNNÖISSÄ, saatanan tunari. <

        FK1. Mitä tiedät luomisesta ja ID:stä?

        Enemmän kuin sinä. Sinähän et tiedä mistään mitään; itse asiassa olet niin tietämätön että olet todennäköisesti ateisti vaikka kreationistia yritätkin esittää.

        "kovis"

        Siihen ei paljon tarvita.


      • Zlatan
        Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

        <<Luterilaiseen kirkkoon kuuluessani ja käydessäni rippikoulun piti Kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa myöskin sapattikäsky, ja vielä kinkereillä tentattiin lisää.>>

        "Kymmenen käskyä" on oiva esimerkki miten paljon tulkintaa uskovien "sananmukaiseen Raamatuntulkintaan" sisältyy. Mooseksen kirjoissa lajdellaan 613 käskyssä (365 kieltoa ja 248 käskyä) ja yhden ritirimpsun ihmiset ovat valinneet "kymmeneksi käskyksi".

        Raamatussa on myös tarina siitä, mtikä olisivat olleet ne kivisiin laintauluihin Jumalan kaivertelemat 10 käskyä, mutta ne ovat tietenkin ihan eri käskyst. Niissä ei kielletä tappamista, varastamista eikä huorintekoa. Sen sijaan niissä annetaan ohjeita siitä miten karitsa pitää valmistaa ruuaksi.

        Jos joku väittää, että esimerkiksi "Älä tapa" on Raamatun mukaan yksi Jumalan Siinain vuorella kivitauluun kaivertamista käskyistä niin hän valehtelee tai ei tunne Raamattua.

        Aivan oikein. Aiemmin suomeksi käännettynä käsky kuului tosiaankin että "älä tapa" ja kaikki lukijat olivat sen verran älykkäitä että ymmärsivät että kyseessä oli laiton murha. Rikollisten ja haureudentekijöiden kuten avoliitto-ateistien tappaminen lakituvan tuomioiden myötä oli tietenkin ihan luvallista.

        Nykyraamatuissa taitaakin lukea jotain sinnepäin että: " Älä murhaa".


      • Zlatan kirjoitti:

        Aivan oikein. Aiemmin suomeksi käännettynä käsky kuului tosiaankin että "älä tapa" ja kaikki lukijat olivat sen verran älykkäitä että ymmärsivät että kyseessä oli laiton murha. Rikollisten ja haureudentekijöiden kuten avoliitto-ateistien tappaminen lakituvan tuomioiden myötä oli tietenkin ihan luvallista.

        Nykyraamatuissa taitaakin lukea jotain sinnepäin että: " Älä murhaa".

        Kirjoitin kylläkin siitä, että käskyä "älä tapa" tai "älä murhaa" ei kumpaakaan ollut siinä joukossa käskyjä, jotka Raamatun mukaan Jumala kaiversi laintauluihin.

        Raamatun tekstin mukaan asia on selvä. En tiedä missä vaiheessa sellainen väärinkäsitys on syntynyt (tai synnytetty), että laintaulujen 10 käskyä ovatkin ne katekismuksessa luetellut kymmenen käskyä eikä ne mitkä Raamattu kertoo laintauluihin kaiverretun. Ehkä Lutheristakin oli korni väite, että Jumala omakätisesti kaiversi kiveen karitsan keittämistä koskevia säädöksiä.


    • Evoluutioon ei kuulu sellaiset käsitteet kuin rehellisyys ja epärehellisyys. Sen sijaan ne kuuluvat kristinuskoon, koska Jumala loi ne ominaisuudet.
      Ihminen, joka puhuu rehellisyydestä ja epärehellisyydestä kumoaa tietämättään evoluutioteorian ja todistaa, että Jumala on todellinen.

      • sivustatarkkailija

        "Evoluutioon ei kuulu sellaiset käsitteet kuin rehellisyys ja epärehellisyys. "

        Mark5 rauhoitu nyt hyvä mies, sinulle on jo monesti sanottu, että evoluutio on luonnonilmiö joten rehellisyys ja epärehellisyys eivät siihen kuulu kuten ei muihinkaan luonnonilmiöihin.


      • AteistiVaan

        Tuolla järkeilyllä nostat itsesi hienoksi esimerkiksi, miksi ihmiset uskovat jumalaan! Täydellinen kyvyttömyys ajatella rationaalisesti ja pakkomainen tarve nähdä jumalatodistuksia kaikkessa.


    • AteistiVaan

      ”Rehellisyys ja ateismi ovat ristiriidassa keskenään. Ne ovat toisensa poissulkevia.”

      Tuossahan tuli juuri esimerkki kreationistien epärehellisyydestä.

      En usko jumalaan ja kreationisti varmasti tietää, että sanon tämän rehellisesti. Silti hän syyttää minua valehtelusta! Juuri tuo on epärehellistä argumentaatiota!

      • Niinpä.niin

        Huomauttaisin että et sitten hörhö muistanut linkata niitä tietolähteitä!

        Huuhaata etsivä löytää huuhaata - varsinkin uskonlahkojen ja kreationistien sivuilta.


      • original-the-bible
        Niinpä.niin kirjoitti:

        Huomauttaisin että et sitten hörhö muistanut linkata niitä tietolähteitä!

        Huuhaata etsivä löytää huuhaata - varsinkin uskonlahkojen ja kreationistien sivuilta.

        NN: "Huomauttaisin että et sitten hörhö muistanut linkata niitä tietolähteitä! Huuhaata etsivä löytää huuhaata - varsinkin uskonlahkojen ja kreationistien sivuilta."

        IHMELINEN EVOLUTIO (alk. 3:50)
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15676


      • Kreationismi_on_sairaus
        original-the-bible kirjoitti:

        NN: "Huomauttaisin että et sitten hörhö muistanut linkata niitä tietolähteitä! Huuhaata etsivä löytää huuhaata - varsinkin uskonlahkojen ja kreationistien sivuilta."

        IHMELINEN EVOLUTIO (alk. 3:50)
        http://www.tv7.fi/vod/player/?program=15676

        TV7 - tuo jeesuksenmorsianten ja muiden hörhöjen oma huuhaa-kanava, jolla valehdellaan taikauskon nimissä ja kusetetaan herkkäuskoisia hölmöjä. Sellaisia kuten sinä olet.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        TV7 - tuo jeesuksenmorsianten ja muiden hörhöjen oma huuhaa-kanava, jolla valehdellaan taikauskon nimissä ja kusetetaan herkkäuskoisia hölmöjä. Sellaisia kuten sinä olet.

        KOS: "TV7 - tuo jeesuksenmorsianten ja muiden hörhöjen oma huuhaa-kanava, jolla valehdellaan taikauskon nimissä ja kusetetaan herkkäuskoisia hölmöjä. Sellaisia kuten sinä olet."

        Miks moitit evoluutiota?


      • yurki1000js kirjoitti:

        KOS: "TV7 - tuo jeesuksenmorsianten ja muiden hörhöjen oma huuhaa-kanava, jolla valehdellaan taikauskon nimissä ja kusetetaan herkkäuskoisia hölmöjä. Sellaisia kuten sinä olet."

        Miks moitit evoluutiota?

        Myönnät siis että evoluutio on. Jos sitä ei olisi sitä ei voisi moittia.


      • hiski.k kirjoitti:

        Myönnät siis että evoluutio on. Jos sitä ei olisi sitä ei voisi moittia.

        Hiski: "Myönnät siis että evoluutio on. Jos sitä ei olisi sitä ei voisi moittia."

        Koetan vain saada jengin hiffaamaan, ettei hyödytä parjata mitään olentoa maan päällä, jos uskoo evoluutioon. Nimittäin kukaan ei mahda oletetulle evoluutiolle mitään. Se (oletettu evoluutio) rullaa omalla surkealla painollaan. Se ei kerro mitään syytä millekään mikä on olemassa. Myöskään se ei kerro mitä on eessä päin. Sanalla sanoen se on MYKKÄ. Voi tätä pimeyttä ja hulluutta:(
        https://i.pinimg.com/originals/fb/64/d3/fb64d3a1734d5fd025610a0a7e24f0dc.jpg


      • yurki1000js kirjoitti:

        Hiski: "Myönnät siis että evoluutio on. Jos sitä ei olisi sitä ei voisi moittia."

        Koetan vain saada jengin hiffaamaan, ettei hyödytä parjata mitään olentoa maan päällä, jos uskoo evoluutioon. Nimittäin kukaan ei mahda oletetulle evoluutiolle mitään. Se (oletettu evoluutio) rullaa omalla surkealla painollaan. Se ei kerro mitään syytä millekään mikä on olemassa. Myöskään se ei kerro mitä on eessä päin. Sanalla sanoen se on MYKKÄ. Voi tätä pimeyttä ja hulluutta:(
        https://i.pinimg.com/originals/fb/64/d3/fb64d3a1734d5fd025610a0a7e24f0dc.jpg

        Pimeys ja hulluus asuvat vain päässäsi. Lähde ulos ihailemaan luontoa ja tulet huomaamaan, ettei maailma ole pimeä eikä hullu.


    • ajatteleva

      Jospa kyse on tästä:

      Me uskomme usein siihen mihin HALUAMME USKOA ja näemme sitä mitä haluamme nähdä. Esimerkiksi Raamatun tekstejäkin koskien löytyy hyvin paljon erilaisia tulkintoja ja näkemyksiä ja moni on hyvinkin vakuuttunut siitä, että juuri hänellä on se oikea näkemys ja tulkinta. Sama koskee tiedettäkin suurelta osin, jossa varsinaisen tiedon lisäksi teorioilla ja uskomuksilla on tärkeä osa.

      Halu uskoa, vakiintuneet asenteet ja tunteet sivuuttavat usein tiedon ja terveen järjenkin...ja etenkin silloin tunteet saavat vallan kun on kyse ns. yliluonnollisista asioista.

      Mustavalko-ääriasenteet ovat yllättävän yleisiä vaikka ne ovat usein järjen vastaisia...ja paras esimerkkihän tästä on kysymys Jumalan ja Korkeampien Voimien olemassaolosta. Mitäköhän järkeä on uskoa siihen, että minkäänlaisia jumalolentoja ja korkeampia voimia ei ole? Ei mitään ja siksi selitystä on etsittävä ihmisen ei-rationaaliselta puolelta.

      Hyvin harvoin näissä keskusteluissa on näkynyt asiallista pohdintaa siitä, että mikä ja millainen Jumala voisi reaalitodellisuudessa olla...ja syy on nähdäkseni siinä, että oman egon (ennakkoluulojen, asenteiden, uskomusten yms.) pönkittäminen ja puolustaminen on monille tärkeämpää kuin aito ja vilpitön asiaan syventyminen
      ja rehellinen totuus.

      Kreationismiakaan ei pitäisi lytätä ihan kokonaan, vaikka sen opin ääri-ilmiöissä monenlaista negatiivista, kapeakatseista ja totuudenvastaista onkin.

      Mustavalkoajattelu johtaa usein siihen, että omaksutaan vastakkainen ääriasenne jonkin uskomuksen, idean, asian tms. suhteen.

      Hyvyys ja pahuus:
      Pahuuteen suuntautuneet uskovat ja tulkitsevat asioita usein ääri-itsekeskeisellä tavalla. Esimerkiksi jotkut sarjamurhaajat uskovat asiantuntijoiden mukaan jopa siihen, että he tekevät oikein ja uhreilleen hyvää. Tämä on ääriesimerkki pahuudesta
      ja egoismista, mutta eriasteisena egoismi on hyvin yleistä.

      Kun ihminen uskoo pääsevänsä Taivaaseen pelkällä uskollaan, niin kyllä sekin on itsekeskeisyyttä ja itsepetoksellista ajattelua. Tuollainen ajatuspetos on mahdollinen, koska suoraviivaisesti uskova uskoo siten kuin HALUAA USKOA ja sivuuttaa järjen.

      Myös silloin kun Jumalan uskotaan olevan yksi valtava ihmismäinen toimija koko maailmankaikkeudessa, sivuutetaan järki ja realismi…ja tosiasiassa Raamattukin, koska Raamattuhan puhuu ymmärtääkseni ensisijaisesti Taivasvoimista (mm. Enkelit) ja Taivaallisesta persoonallisesta Jumalasta.

      Ateistisessa ääriajattelussa on usein kyse samasta asiasta, eli itsepetoksesta, mutta käänteisenä:
      Kielletään kaikki Jumalat ja Korkeammat Voimat, koska ne aiheuttavat ahdistusta ja pelkoa ja ovat siten oman ”mukavuusalueen” ulkopuolella ”epämukavuusalueella”. Halutaan uskoa, että mitään Korkeampia Voimia ei ole, eikä kuoleman jälkeistä elämää, eikä Taivasta ja Helvettiä, eikä ihmiselämällä korkeampaa tarkoitusta.

      Usein samat ihmiset, jotka kieltävät Korkeammat Voimat, sielun jne, kieltävät myös ufot ja ilmestykset...ja usein jopa maanulkopuolisen elämän.

      Ei kyllä ole oikein älyllisesti rehellistä kritisoida uskovia kapeakatseisuudesta ja ahdasmielisyydestä, jos itse kieltää kaikki Korkeammat Voimat ja luomisen ja älykkään suunnittelun mahdollisuudenkin.

      Ihmisellä on voimakas alitajunta ja jos sitä ei tunne ja ymmärrä riittävän hyvin, niin sieltä usein nousevat erilaiset uskomukset ja käsitykset, joiden perustana ovat mm. omat toiveet ja pelot.

      • ajatteleva

        Uskonnollisuuden ja tieteen symbioosi on nähdäkseni ihan mahdollinen, mutta se edellyttää suurempaa rehellisyyttä molemmilta osapuolilta. Kvanttitiede ja lähdekenttätutkimus tullevat olemaan avainasemassa, kun luodaan uudenlaista tieteellistä uskontoa.

        Lähdekenttä - kuulemma - ilmentää kaiken olemassaolevan, myös Taivaan ja korkeimman persoonallisen olennon, tai voiman.

        Kristinopissa itseasiassa kerrotaan totuus, mutta moni on mennyt harhaan siinä kun on personoinut Korkeimman Voiman/Alkulähteen.

        Taivasvoimat tietystikin ovat älykkään suunnitelun ja luomisen takana esimerkiksi oman planeettamme ja aurinkokuntamme suhteen, mutta ei se tee Jumalasta yhtään vähemmän suurta.

        Aurinkokuntamme luomisesta on suoria todisteitakin.


      • Ns, "ajatteleva": "Aurinkokuntamme luomisesta on suoria todisteitakin."

        No niin varmaankin on. Etpä typerys taida ymmärtää eroa kuvitellun "todisteen" ja objektiivisen, tieteellisesti varmennettavissa olevan näytön välillä.

        Mutta ole hyvä ja esitä nyt sitten ne "suorat todisteet" luomisesta joista tieteellä ei ole mitään havaintoa.

        Kommenttisi oli pelkkää pseudotieteellistä paskanjauhantaa ja lässytystä, että en todellakaan odota sinun edes vastaavaan millään vähänkään älyllisesti rehellisellä kommentilla.

        "Taivasvoimat", "Korkein voima", "alkulähde"

        Hörhön lässytystä.


      • ajatteleva
        puolimutkateisti kirjoitti:

        Ns, "ajatteleva": "Aurinkokuntamme luomisesta on suoria todisteitakin."

        No niin varmaankin on. Etpä typerys taida ymmärtää eroa kuvitellun "todisteen" ja objektiivisen, tieteellisesti varmennettavissa olevan näytön välillä.

        Mutta ole hyvä ja esitä nyt sitten ne "suorat todisteet" luomisesta joista tieteellä ei ole mitään havaintoa.

        Kommenttisi oli pelkkää pseudotieteellistä paskanjauhantaa ja lässytystä, että en todellakaan odota sinun edes vastaavaan millään vähänkään älyllisesti rehellisellä kommentilla.

        "Taivasvoimat", "Korkein voima", "alkulähde"

        Hörhön lässytystä.

        Täältä voit halutessasi opiskella hieman Pyhää Geometriaa:

        https://houseoftruth.education/fi/opetus/verkkokampus/pyha-geometria

        Kyllä se faktaa on, että aurinkokunnassamme on geometrisia mittasuhteita, joita sattuma ei selitä.


      • lkölklkjkl
        ajatteleva kirjoitti:

        Täältä voit halutessasi opiskella hieman Pyhää Geometriaa:

        https://houseoftruth.education/fi/opetus/verkkokampus/pyha-geometria

        Kyllä se faktaa on, että aurinkokunnassamme on geometrisia mittasuhteita, joita sattuma ei selitä.

        Merkillistä, etteivät astronomit tunne mitään selittämättömiä mittasuhteita.


      • lkölklkjkl kirjoitti:

        Merkillistä, etteivät astronomit tunne mitään selittämättömiä mittasuhteita.

        LKÖL: "Merkillistä, etteivät astronomit tunne mitään selittämättömiä mittasuhteita."

        Jep. Kaiken takana on ID. Ateistimies tutki aurinkokuntaa ja tuli Luojaan luottavaksi ihmiseksi.

        "Our Created Solar System - What You Aren't Being Told"

        https://www.youtube.com/watch?v=Gr8Az3QQZdI

        HUOMIOITAVAKSI

        Todennäköisesti vastaluotu Adam/ihminen oli aikuisen näköinen ja kokoinen olento. Miksei niinikään hiljattain luotu aika-avaruus voisi näyttää "aikuiselta".

        Ps. Miksi kukaan luottaisi firmaan, jonka logossa on käärmeenkieli?

        https://www.google.fi/search?q=nasa logo&tbm=isch

        AINIIN

        Muistin juuri, ettei kukaan ateisti ole vieläkään vastannut kysymyksiini:
        - Miten kuu syntyi?
        - Miten eka solu syntyi?


      • ajatteleva kirjoitti:

        Täältä voit halutessasi opiskella hieman Pyhää Geometriaa:

        https://houseoftruth.education/fi/opetus/verkkokampus/pyha-geometria

        Kyllä se faktaa on, että aurinkokunnassamme on geometrisia mittasuhteita, joita sattuma ei selitä.

        > Kyllä se faktaa on, että aurinkokunnassamme on geometrisia mittasuhteita, joita sattuma ei selitä. <

        Fysiikka selittää.


      • hiski.k kirjoitti:

        > Kyllä se faktaa on, että aurinkokunnassamme on geometrisia mittasuhteita, joita sattuma ei selitä. <

        Fysiikka selittää.

        Heh heh! Fysiikka on Jumala.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Heh heh! Fysiikka on Jumala.

        Et kai vain palvele kahta jumalaa? Vai oletko taantunut jo sellaiselle kolmivuotiaan tasolle että oletat fysiikan puhkeavan puhumaan?


    • kreationismi_on_sairaus: "Niin mistä se oikein lopulta johtuu. "

      Yksinkertaisesti siitä että kreationismi perustuu pelkkiin uskonnollisiin uskomuksiin ja ko. uskomuksia tukemaan esitettyihin valheisiin.

      Kreationismilla ei ole mitään selitysvoimaa eikä ennustevoimaa objektiivisen todellisuuden suhteen.

      Kreationismi ei ole lopulta edes pseudotiedettä vaan pelkää paskanjauhantaa - kuten pseudotieteilevä pelle ROT on intohimoisesti todistanut meille.

      • Puolimutka: "Kreationismi ei ole lopulta edes pseudotiedettä vaan pelkää paskanjauhantaa - kuten pseudotieteilevä pelle ROT on intohimoisesti todistanut meille."

        Miks moitit evoluutiota? Jos uskoo/luottaa evoluutioon, on syytä hyväksyä KAIKKI evoluutioilmiöt. Simbeliä:)


    • Vedäevoanenästä.fi

      Saat tonnin jos voit osoittaa että Jyri on puhunut epätosia totuuksina.
      Kiva haaste vai mitä?

      Paljonko maksat minulle siitä että pystyn osoitamaan epätodeksi sen aikansa merkittävän vuosisadan voimassa ollen evouskomuksen että luonnossa täytyy muka loogisesti ajatellen lymytä todellisia apinihmislajeja kuten Darwin uskoi.
      Darwin sai aikansa evokit hyvin vakuuttuneksi apinaihmisten olemassaolosta että antoi päänsä pantiksi jos niitä ei joskus löydetä. Ts. hän sanoi että jos niitä ei löydetä niin evoluutioteoria on harhaa.
      Ja kas kummaa, jotkut etsivät noita otuksia vieläkin. Viime syksynä telkussa tuli sarja jossa yön pimeydessä droneilla ja infrapunatutkilla jä yökameroilla jäljitettiin vaikeakulkuisessa maastossa apiaihmisiä ja annettiin ymmärtää että niihin oli saatu kosketus vaikka ainotakaan kertaa tuossa sarjassa niitä ei saatu kameralla kuvatuksi.
      Mutta hauskaa viihdettähän se on seurata että miten evokkeja vedetään nenästä.

      • OtaLääkkeesi

        Laitahan ensin lähde, jossa väitetään, että apinaihmispopulaatioita olisi pitänyt tutkijoiden mukaan olla nykyään olemassa. Olen harrastanut tieteen historiaa melkoisen pitkään, enkä ole ikinä törmännyt väitteisiin

        Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon, enkä ole missään törmänyt väitteeseesi:
        "Darwin sai aikansa evokit hyvin vakuuttuneksi apinaihmisten olemassaolosta että antoi päänsä pantiksi jos niitä ei joskus löydetä. Ts. hän sanoi että jos niitä ei löydetä niin evoluutioteoria on harhaa. "

        Olet väittänyt snorklailleesi koralliriutoilla kultakaloja. Kultakala on makean veden kala ja koralliriuttoja on vain meressä. Olet jyri tonnin velkaa.


      • Evoanenästä: "Viime syksynä telkussa tuli sarja jossa yön pimeydessä droneilla ja infrapunatutkilla jä yökameroilla jäljitettiin vaikeakulkuisessa maastossa apiaihmisiä ja annettiin ymmärtää että niihin oli saatu kosketus vaikka ainotakaan kertaa tuossa sarjassa niitä ei saatu kameralla kuvatuksi. Mutta hauskaa viihdettähän se on seurata että miten evokkeja vedetään nenästä."

        Heh heh! Niinpä. Hassua on sekin, että kuluttajien maksamilla mainosrahoilla rahoitetaan "bigfootin" metsästystä. Voi tätä hullua maailmaa:(
        https://www.google.fi/search?tbm=isch&q=bigfoot


      • OtaLääkkeesi kirjoitti:

        Laitahan ensin lähde, jossa väitetään, että apinaihmispopulaatioita olisi pitänyt tutkijoiden mukaan olla nykyään olemassa. Olen harrastanut tieteen historiaa melkoisen pitkään, enkä ole ikinä törmännyt väitteisiin

        Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon, enkä ole missään törmänyt väitteeseesi:
        "Darwin sai aikansa evokit hyvin vakuuttuneksi apinaihmisten olemassaolosta että antoi päänsä pantiksi jos niitä ei joskus löydetä. Ts. hän sanoi että jos niitä ei löydetä niin evoluutioteoria on harhaa. "

        Olet väittänyt snorklailleesi koralliriutoilla kultakaloja. Kultakala on makean veden kala ja koralliriuttoja on vain meressä. Olet jyri tonnin velkaa.

        OL: "Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon..."

        LYHYESTI

        Evoluutiota ei ole.


      • yurki1000js kirjoitti:

        OL: "Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon..."

        LYHYESTI

        Evoluutiota ei ole.

        Todista.


      • IlkimyksenEsi-isänTäti

        "Darwinin ajan evokit"...


      • yurki1000js kirjoitti:

        OL: "Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon..."

        LYHYESTI

        Evoluutiota ei ole.

        Tuskin olet, etkä olekaan. Evoluutio rulettaa ja kreationismiin uskovien porukka pienenee.


      • Et todistanut mitään.


      • fhfg.hfg
        yurki1000js kirjoitti:

        Evoanenästä: "Viime syksynä telkussa tuli sarja jossa yön pimeydessä droneilla ja infrapunatutkilla jä yökameroilla jäljitettiin vaikeakulkuisessa maastossa apiaihmisiä ja annettiin ymmärtää että niihin oli saatu kosketus vaikka ainotakaan kertaa tuossa sarjassa niitä ei saatu kameralla kuvatuksi. Mutta hauskaa viihdettähän se on seurata että miten evokkeja vedetään nenästä."

        Heh heh! Niinpä. Hassua on sekin, että kuluttajien maksamilla mainosrahoilla rahoitetaan "bigfootin" metsästystä. Voi tätä hullua maailmaa:(
        https://www.google.fi/search?tbm=isch&q=bigfoot

        Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen. Discovering Bigfoot- dokumentissa se muistaakseni tulee aika hyvin osoitetuksikin. Tuon olennon olemassaolo ei kuitenkaan todista mielestäni muuta kuin sen, että on olemassa lajeja, joita ei yleisesti tiedetä olevan. Merissäkin elää monia sukuputtoon kuolleeksi luultuja lajeja ("merihirviöitä").


      • agnoskepo kirjoitti:

        Tuskin olet, etkä olekaan. Evoluutio rulettaa ja kreationismiin uskovien porukka pienenee.

        "Tuskin olet, etkä olekaan. Evoluutio rulettaa ja kreationismiin uskovien porukka pienenee."

        Agnoskepo. Mitä tiedät luomisesta ja ID:stä? Tähän mennessä sinua on motivoinut ilkkuminen. Olisiko korkea aika kiinnostua varsinaisesta aiheesta?


      • fhfg.hfg kirjoitti:

        Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen. Discovering Bigfoot- dokumentissa se muistaakseni tulee aika hyvin osoitetuksikin. Tuon olennon olemassaolo ei kuitenkaan todista mielestäni muuta kuin sen, että on olemassa lajeja, joita ei yleisesti tiedetä olevan. Merissäkin elää monia sukuputtoon kuolleeksi luultuja lajeja ("merihirviöitä").

        "Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen."

        Hjkgrifkropskups. Sää se vaan jaksat nolata ittees:(

        Heh heh! "Melkoisella varmuudella..."

        > Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin siten... <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        HUOMIOITAVAKSI

        Gen:
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        MERKITTÄVÄÄ

        Kuun ja auringon suhde 1:400. (alk. 4:23)

        https://youtu.be/GiJb2o0XhYw?t=4m23s

        Dosentti vahvistaa.

        > Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm


      • FiksuKreationisti1

        Miksis spämmäät. Eks aio toeta? Logiikka voi harjoittaa.

        OPPIA TÄSTÄ

        Spämmäyksesi ovat sääntöjenvastaisia ja johtavat poistoon.


      • fhfg.hfg kirjoitti:

        Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen. Discovering Bigfoot- dokumentissa se muistaakseni tulee aika hyvin osoitetuksikin. Tuon olennon olemassaolo ei kuitenkaan todista mielestäni muuta kuin sen, että on olemassa lajeja, joita ei yleisesti tiedetä olevan. Merissäkin elää monia sukuputtoon kuolleeksi luultuja lajeja ("merihirviöitä").

        Tuskinpa vain.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        "Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen."

        Hjkgrifkropskups. Sää se vaan jaksat nolata ittees:(

        Heh heh! "Melkoisella varmuudella..."

        > Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin siten... <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        HUOMIOITAVAKSI

        Gen:
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        MERKITTÄVÄÄ

        Kuun ja auringon suhde 1:400. (alk. 4:23)

        https://youtu.be/GiJb2o0XhYw?t=4m23s

        Dosentti vahvistaa.

        > Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm

        Ymmärrä hyvä yurkki tämä: Paratiisissa Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän pyhäpäiväksi. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.
        HUOM ! JOKA EI PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, EI OLE HÄNEN OMANSA.


      • fgdrey
        OtaLääkkeesi kirjoitti:

        Laitahan ensin lähde, jossa väitetään, että apinaihmispopulaatioita olisi pitänyt tutkijoiden mukaan olla nykyään olemassa. Olen harrastanut tieteen historiaa melkoisen pitkään, enkä ole ikinä törmännyt väitteisiin

        Olen lukenut myös Darwinin tuotantoa melko paljon, enkä ole missään törmänyt väitteeseesi:
        "Darwin sai aikansa evokit hyvin vakuuttuneksi apinaihmisten olemassaolosta että antoi päänsä pantiksi jos niitä ei joskus löydetä. Ts. hän sanoi että jos niitä ei löydetä niin evoluutioteoria on harhaa. "

        Olet väittänyt snorklailleesi koralliriutoilla kultakaloja. Kultakala on makean veden kala ja koralliriuttoja on vain meressä. Olet jyri tonnin velkaa.

        Toki kultakaloja on myös tropiikissa. Olen itse nähnyt niitä mm. Koh Samuilla.
        https://www.youtube.com/watch?v=ossgr_ZcKfM


      • tieteenharrastaja
        yurki1000js kirjoitti:

        "Bigfoot on kyllä melkoisella varmuudella todellinen."

        Hjkgrifkropskups. Sää se vaan jaksat nolata ittees:(

        Heh heh! "Melkoisella varmuudella..."

        > Kuun synty tapahtui nykynäkemyksen mukaan luultavimmin siten... <

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kuun_synty

        HUOMIOITAVAKSI

        Gen:
        1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
        1:15 ja olkoot valoina taivaanvahvuudella paistamassa maan päälle." Ja tapahtui niin:
        1:16 Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet.
        1:17 Ja Jumala pani ne taivaanvahvuuteen, paistamaan maan päälle
        1:18 ja hallitsemaan päivää ja yötä ja erottamaan valon pimeästä. Ja Jumala näki, että se oli hyvä.
        1:19 Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, neljäs päivä.

        MERKITTÄVÄÄ

        Kuun ja auringon suhde 1:400. (alk. 4:23)

        https://youtu.be/GiJb2o0XhYw?t=4m23s

        Dosentti vahvistaa.

        > Esitelmöitsijä aloitti tarkastelemalla Auringon ja Kuun suhdetta. Aurinko ja Kuu näyttävät taivaalla täsmälleen samankokoisilta. Aurinko on kuitenkin todellisuudessa suunnilleen 400 kertaa suurempi kuin Kuu, mutta se on myös 400 kertaa kauempana. Täysikuu näyttää yötaivaalla melko kirkkaalta, mutta Maasta katsottuna Aurinko on noin 400.000 kertaa kirkkaampi! Aurinko paistaa neliömetrille sähkölieden pikalevy teholla (noin 1,4 kW/m^2). <

        https://www.ursa.fi/yhd/komeetta/esitelma/juhuovelin.htm

        Missä kohtaa esitelmöijä Huovelin muka väitti, että Auringon ja Kuun samanlainen näennäiskoko on täsmällisen tarkka, pysyvä tai jumalallisen hienosäädön tulos. Hän tietää, ettei ole, ja käytti sitä yksinkertaistettuna havainnollistuksena.


      • JyrinHöpinöitä
        fgdrey kirjoitti:

        Toki kultakaloja on myös tropiikissa. Olen itse nähnyt niitä mm. Koh Samuilla.
        https://www.youtube.com/watch?v=ossgr_ZcKfM

        Tropiikissa kyllä, mutta koralliriutoilla ei.
        Wiki: "Kultakala (Carassius auratus auratus) on särkikaloihin kuuluva makean veden kala."


      • 1234567--- kirjoitti:

        Ymmärrä hyvä yurkki tämä: Paratiisissa Jumala siunasi ja pyhitti seitsemännen päivän pyhäpäiväksi. Jeesuskin sanoi: Sapatti on annettu ihmistä varten.
        HUOM ! JOKA EI PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, EI OLE HÄNEN OMANSA.

        1234567: "HUOM ! JOKA EI PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, EI OLE HÄNEN OMANSA."

        Todellakin. Ihminen vanhurskautuu täyttämällä Jumalan lain. Olet mestari. Minä en ole mestari. Olen armon kerjäläinen.

        Efe:
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.


      • 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

        1234567: "HUOM ! JOKA EI PIDÄ HÄNEN KÄSKYJÄNSÄ, EI OLE HÄNEN OMANSA."

        Todellakin. Ihminen vanhurskautuu täyttämällä Jumalan lain. Olet mestari. Minä en ole mestari. Olen armon kerjäläinen.

        Efe:
        2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        2:9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

        Kuinka sinä noin ymmärtämätön voit olla ! Ompa sinulla paksu peite silmilläsi mitä Raamatun sanomaan tulee.


    • jyrrrrres

      Mistä muuten tietää että suomievot ovat tyhmimpiä kaikista. Nyt puhun näistä perus-suomalaista sisäsiittoista sukua olevista muihin eurooppalaisiin verrattuna.
      He näet uskovat että he voivat voittaa lotossaa ja eurojackpotissa yms. yksikätisen rosvon kynsissö, ja pelaavat rahapelejä eniten maailmassa.

      Todellisuus on se että niin harva jää pitkässä juoksussa voitolle näissä ettei kenenkään kannataisi pelata niitä vaan mieluumin sijoittaa.

    • Kretujen epärehellisyys johtuu heidän Jumalansa epärehellisyydestä.

      • IU: "Kretujen epärehellisyys johtuu heidän Jumalansa epärehellisyydestä."

        ihmelinen evolutio


      • Jumalat ovat kulttuurievoluution tuotteita. Sinäkään et tietäisi Jumalasta mitään, ellei sinulle olisi kerrottu ja lukemaan opetettu.


      • PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Jumalat ovat kulttuurievoluution tuotteita. Sinäkään et tietäisi Jumalasta mitään, ellei sinulle olisi kerrottu ja lukemaan opetettu.

        Kärmes: "Jumalat ovat kulttuurievoluution tuotteita. Sinäkään et tietäisi Jumalasta mitään, ellei sinulle olisi kerrottu ja lukemaan opetettu."

        Ihmelinen evolutio. Se tuotti lukuisat uskonnot ja jumalat ja demonit.

        https://www.google.fi/search?q=satanic vatican
        https://www.google.fi/search?q=ancient gods&tbm=isch
        https://www.youtube.com/results?search_query=demonic possession

        Ym. Etsivä löytää.


    • >> Kretujen loputon epärehellisyys...
      Niin mistä se oikein lopulta johtuu. <<

      Oletan, että se johtuu siitä, että kaikki, toisensa mitätöivät, kreationismin mallit ovat pelkkiä ihmisen keksimiä selitysmalleja ilman ensimmäistäkään todistetta. Niinpä kretut turvautuu populistiseen tyyliin ja keksii, vääristelee ja valehtelee asioita, kun he yrittävät todistella vaikka Nooan arkkimatkaa, kumota evoluution tai puolustaa housut kintuissa kiinnijäänyttä lahkotoveriaan ja selitellä plagiointi tai muu fudun kupru olemattomaksi.

      Kun musta yritetään puhua valkoiseksi, niin siinä tuppaa sotkeutumaan sanoissaan verbaalisesti lahjakkaampikin ihminen. Verkko ympärillään vain kiristyy, kun selittää vaikkapa huijausta valeella tai väitetyllä vainolla. Ei sellainen uppoa kuin kretuihin.

    • Aloittaja. Miksi sensuroit? Minulla on täysi syy pitää sinua Allerin palstantäyttäjänä ts. mainosvarojen potentiaalisena kasvattajana.

    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      219
      13410
    2. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      307
      2332
    3. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      89
      1501
    4. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      55
      1087
    5. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      61
      982
    6. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      43
      918
    7. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      60
      917
    8. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      35
      902
    9. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      41
      864
    10. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      51
      862
    Aihe