Tupakoinnin lopettaminen

Jaahaa

No onko joku vaan lopettanut tupakoinnin? justiin jossaki väitettiin että 3-5% pystyy lopettamaan tupakoinin ilman apuvälineitä...
Taitaa olla puppua... luulen että pystyn lopettamaan tupakoinnin välittömästi kun niin päätän. En ole koskaan yrittänyt lopettaa ja olen poltellut n. 5vuotta..

13

3769

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hlvtti

      Niin minäkin luulin. Olen aina pitäny itseäni vahvana persoonana, mutta paskanmarjat!! Minä olen heikko paskiainen. Yksin on todella helppo olla polttamatta, mutta kun lähtee kahville tai kaljalle tai kouluun tai kaverille tai muuten vaan jonnekin missä tapaa kavereita, niin alkaa aina tekemään mieli tupakkia. PRKLE!!!!!

    • star

      Onnistuu kyllä,sunnuntaista asti ollut polttamatta,melkein parikymmentä vuotta röökiä tuli kiskottua!Ja lopettaminen onnistui ihan nikotiini purkan avulla.Vieroitusoireita ei ole ollut,eikä röökiä tehnyt suuremmin mieli!Jotenkin tuntuu et tähän asti on ollut jopa ihan liian helppoakin.Joskus yrittänyt hampaat irvessä laastarin kanssa,mutta hermot kireellä tupakan himossa kieriskelyn jälkeen luovuttanut eli esim.nikotiinilaastari ei itselleni sovi.Kannattaa ihan kokeilla mikä tapa itselleen sopii ja ei muutakun yrittämään :)

    • MATZU

      ...yli kymmenen vuotta vähintään askin päivässä.sitten lopetin noin vaan ilman mitään jippoja.se on vaan tapa.tai ainakin mulla oli.ei tee mieli edes humalassa.

      • Olkaa hyvä

      • lillabelle

    • pitää

      Lopetin 12 vuotta sitten, polttelin 15v. Muutama vesiperä ennen ku viimeen päätös piti. Pitää oppia nauramaan ittellensä, pää sitä tupakkia kaipaa ei kruppi

    • Belasco

      Itse en ole koskaan polttanut, mutta kumppanini joka on polttanut 12-vuotiaasta asti eli noin 10 vuotta onnistui siinä lopulta kun tarpeeksi asiasta jäkätin. Vaikka eihän sen toisen sanominen koskaan auta, itsehän sitä täytyy haluta. Kumppanini on ollut muutamia sortumisia lukuunottamatta ilman tupakkaa jo monta kuukautta. Asiaa ei edistä että kaikki hänen kaverinsa polttavat, mutta on hän huomannut positiivisia muutoksia ja uskon/toivon että hän pysyy päätöksessään. Liian moni tuntemani ihminen on kuollut syöpään enkä kestäisi jos kumppanini päätyisi yhdeksi heistä. Tiedän ettei tupakoimattomuus suojele syövältä, mutta kaipa se nyt edes eduksi on.

    • jii-bee

      Mä en ole lopettanut. Olen vaan ollut polttamatta yli kahdeksan kuukautta (kesäkuun 13pv:stä asti). Saman ajan olen ollut juomatta olutta. Kossua lipittelen joskus. Niinkuin nytkin ;)

    • jyrki

      suosittelen niin kuin itsellä onnistui . pidätte työpaikalla irti tupakasta projektin kaikille halukkaille,jos saatte vielä työnantajan mukaan tukemaan niin kuin meillä ,nikotiini laastareilla. itse olen ollut nyt 10 vuotta ilman tupakkaa,ennen poltin noin 25v.päivääkään en ole katunut.

    • lillabelle

      Luin kyseisen jutun. Vähän ihmetytti että prosentti on noin pieni. Mutta kai se on niin että vaan noilla prosenteilla on tarpeeks tahdonvoimaa lopettaa se ilman apuvälineitä. Itse oon myös polttanu viitisen vuotta ja lopettaminen ei oo onnistunu vielä edes apuvälineillä... Oon kyllä moneen kertaan yrittäny,mut ehkä vielä joskus. :)

      • katso peiliin

        Lupaa se itsellesi. Itseäsi petät, jos lupauksen rikot. Itse sen tiedät, etkä voi mitenkään perustella lankeemustasi. Et voi valehdella. Kyllä aina muille voit keksiä syitä ja puolustuksia, mutta peilille et voi.
        Olin polttanut 40 v. ja rupesin kasvattamaan itselleni tupakkakieltoa, ensin määrätyn kellonlyömän mukaan ja lopuksi vikkonpäivien. Sitten stumppasin tupakkani eräänä päivänä ja sanoin, että tämä on sitten viimeinen.
        Siitä on nyt 4 v.
        Pari kertaa olen nähnyt unen, että poltin tupakan. Olinpa onnellinen, kun heräsin painajaisesta.


      • pottu

        Olen polttanut 15 vuotta ja nyt ensimmäistä päivää polttamatta, ja että on vaikeaa...! Koko päivä on ollu tupakki mielessä... Eniten pelkäsin fyysisiä vieroitusoireita, mutta uskon, että vaikeinta on päästä psyykkisiin tekijöihin liittyvistä tavoista eroon (aamurutiinitupakka jne.) Toivoa en menetä, sillä tiedän, että ensimmäiset 48 tuntia ovat vaikeimpia...


    • Heleä

      Olin polttanut kolmekymmentä vuotta, loppuvaiheessa toista askia päivässä, puolisoni samaten. Vuosi ja kolme kuukautta sitten lopetimme yhdessä. Käytimme purkkaa, imeskelytabletteja, laastareita - mitä milloinkin. Ensimmäinen puoli vuotta oli täyttä helvettiä; emme edes pystyneet puhumaan toisillemme normaalilla äänellä. Seuraavan puolivuotisen aikana aloimme jo nähdä savuttomuuden hyviä puolia: kunto parani kohisten, ihon väri muuttui ja rahapussin pohjalla rupesi näkymään muutakin kuin nöyhtää. Vuoden kohdalla tupakanhimo äityi ankaraksi, mutta sitten se hävisi kokonaan. Nyt matkustelemme ja shoppailemme tupakkarahoillamme. En ikinä olisi ryhtynyt savuttomaksi, jos olisin tiennyt, kuinka vaikeaa se on! Mutta: voi, kun olisin tehnyt tämän jo ajat sitten...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe