Volkswagen-konsenin autoja vaivaavat nämä viat

DAS-mekaanikko

Volkswagen-konsernin autoissa käytetään samoja moottoreita, vaihteistoja ja osittain peltiosiakin. Viimeiset kymmenen vuotta ovat vaivanneet ja vielä tänäkin päivänä uusia Volkswagen-konsernin autoja vaivaavat nämä viat.

1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi

Laatua heikennettiin n. kymmenen vuotta sitten rajusti. Aloitettiin päästöhuijaus ja tehtiin saastettomuuden vahvistamiseksi apina- ja ihmiskokoita, jotka eivät olleetkaan julkistamiskelpopisia tuloksiltaan. Vakaana pyrkimyksenä oli koko maailman valloittaminen mutta kaikki losahti omiin housuihin.

199

3097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AMBOV

      Ja Audii, Mersuu, Bemarii, Opelii, Volkkarii.

    • 4x4skoda

      Yksikään noista luetelluista ei osu omaani. Skoda on erinomainen auto.

      • Anonyymi

        Skodamyyjän epätoivoinen seivausyritys...


    • Sarkasmi.sakari

      Hetkinen, Skodahan on täysin venäläinen auto. Se on inhottava itäkippo. Ei ole Volkkarin ongelmia.

      Itse vaihdoin länsiautoon, Toyota Aygoon.

      Toki Volkkarikin on länsiauto, mutta onko siinä vikoja?

      • Anonyymi

        Toyotaa valmistetaan Venäjällä, Skodaa vain Tsekissä. Mieti sitä oikein kartan kanssa.


      • Anonyymi

        Taas nämä riisikupin ostajat muistavat väärin.Ostasivat oikean auton eikä valittaisi.Aloitetaan vaikkapa Bentlystä tai 30 milj.Ferrarista jos oikeaa autoa haet.Iso isäsi lienee hevosen puukolassa istui lapsena.Ettäkö kaikki teollisuus siirrettäisiin kauko aasiaan Euroopasta mieti vähän jos on millä miettiä.


    • VainOsa

      Tuossa vikalistassa nyt ovat vain ne viat, joista joka päivä kiejoitetaan lehdissä.

      • hessumopo

        Eivät ne viat siitä lisäänny vaikka kuinka lehdissä kirjoiteltaisiin.


      • VWasiakasAinaVäärässä

        Eikä ne viat siitä vähenekään, vaikka fanaatikot yrittävätkin mitätöidä kaikki negatiiviset asiat VW:stä.


      • ei-negatiivinen_ihminen

        Miksi niitä täytyy toistaa palstalla?


    • öljyäjasaastettaVW
      • Anonyymi

        Jo saksalaiset tankit aikanaan olivat sangen epäluotettavia.


      • Anonyymi

        Eiköhän nuo ole jo aikoja sitten korjattu. Nuo olivat 2009-11 vuosimallin autoja. Vuoden 2013 jälkeen noissa ei ole ollut ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän nuo ole jo aikoja sitten korjattu. Nuo olivat 2009-11 vuosimallin autoja. Vuoden 2013 jälkeen noissa ei ole ollut ongelmia.

        öljyn kulutus ongelma on vielä vm2021 autoissa ja samoin jakoketjuongelma. Noita ongelmia ei ole pystytty korjaamaan vieläkään. Toyota on virheetön auto. Siinä ei ole mitään vikoja.


    • dfsdfsdafd

      Kallis autoja ja kaiken lisäksi tosi risa jo uutena.

      • huh.huh-sanon.minä

        Olipa soman selkeästi sanottu tuokin...


    • HolistiToyotaRuostuu

      Oliskos Holistilla jotain tämän päiväisiä ongelmia, nuo ovat jo vanhentuneita ja hoidettu kuntoon vuosia sitten.
      Koska Toyota alkaa tekemään edes kohtuullisia ruosteenestokäsittelyjä autoihinsa ja tietysti melua pitäisi saada kohtuulliseksi, eikä ajo-ominaisuudetkaan olisi pahasta.

      • OnneksiOlkoonTyperys

        " nuo ovat jo vanhentuneita ja hoidettu kuntoon vuosia sitten. "

        Mutta eihän sinun uskomuksesi mukaan mitään tuollaista ole VW:llä koskaan edes ollutkaan. Viattomia autoja jo historian alusta asti. Näinhän fanaatikot uskovat, ja haluavatkin uskoa. Konsernin aivopesu on tuottanut enemmän euroja kassaan, kuin on uskallettu suurimmissa toiveajatteluissa uskoakaan!


      • saastekohujatkuuVW
        OnneksiOlkoonTyperys kirjoitti:

        " nuo ovat jo vanhentuneita ja hoidettu kuntoon vuosia sitten. "

        Mutta eihän sinun uskomuksesi mukaan mitään tuollaista ole VW:llä koskaan edes ollutkaan. Viattomia autoja jo historian alusta asti. Näinhän fanaatikot uskovat, ja haluavatkin uskoa. Konsernin aivopesu on tuottanut enemmän euroja kassaan, kuin on uskallettu suurimmissa toiveajatteluissa uskoakaan!

        aivopesu on aika hyvä vertaus

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284


      • yrität.aivopestä
        OnneksiOlkoonTyperys kirjoitti:

        " nuo ovat jo vanhentuneita ja hoidettu kuntoon vuosia sitten. "

        Mutta eihän sinun uskomuksesi mukaan mitään tuollaista ole VW:llä koskaan edes ollutkaan. Viattomia autoja jo historian alusta asti. Näinhän fanaatikot uskovat, ja haluavatkin uskoa. Konsernin aivopesu on tuottanut enemmän euroja kassaan, kuin on uskallettu suurimmissa toiveajatteluissa uskoakaan!

        Oletko sinä Arenalla kirjoitteleva Karppa? Tyyli on hyvin samanlainen.


      • Anonyymi

        Toyotan TNGA pohjalevylle olevissa kaikki herkästi ruostuvat kohdat on corten terästä . Sille on ominaista ruoskea väri, mutta siihen tulee vain pintaan oksidi kerros, joka estää korroosion etenemisen pidemmälle. Toyota ei siis enää ruostu, mutta muut merkit on edelleen yhtä ruoste herkkiä.
        Nykyiset Toyotat on hiljaisia ja hyviä ajaa. Corolla on ehkä luokkansa paras ajo-ominaisuuksiltaan.


    • turvavyönytVW
      • Anonyymi

        Tuo öljyn syönti ongelma on kaikissa VW-konsernin moottoreissa myös dieseleissä, lisäksi niissä on päästöongelmia. Kupaakaan ongelmaa ei ole vielä vm. 2019 malleissa korjattu.

        Toyotan moottoreissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Dieseleistä se luopu koska halusi panostaa enempi hybrideihin. Ne dieselit olivat aikansa parehaita moottoreita. ne olivat pienikulutuksellisia ja kestäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo öljyn syönti ongelma on kaikissa VW-konsernin moottoreissa myös dieseleissä, lisäksi niissä on päästöongelmia. Kupaakaan ongelmaa ei ole vielä vm. 2019 malleissa korjattu.

        Toyotan moottoreissa ei ole koskaan ollut mitään ongelmia. Dieseleistä se luopu koska halusi panostaa enempi hybrideihin. Ne dieselit olivat aikansa parehaita moottoreita. ne olivat pienikulutuksellisia ja kestäviä.

        Uskokaa Scotty Kilmeriä öljy on halpaa
        "Here's Why Volkswagen Cars are So Popular"
        https://youtu.be/7vDqyn-qmwM?t=160


    • tdiarvonalennusVWaudi
    • Ettet vaan olisi joskus aiemminkin työntänyt palstalle tuota liikuttavaa yleistystäsi?

      • tehdasvikaariittääVW

      • EntinenVAG-käyttäjä
        tehdasvikaariittääVW kirjoitti:

        VW aloitti mm päästöhuijauksen jo 1999?

        Millä perusteella ei saa puoli vuotta vanhaa uutista kertoa kuluttajille

        Mikä oikeus valmistajilla on nyhtää tehdasvioilla ja huijauksilla rahaa kuluttajilta?

        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284

        Kuluttajaa suojaa ennenkaikkea tieto!

        Keskimääräinen kuluttaja ei ole niin tyhmä kuin sinä. Kertailmoitus kustakin asiasta riittää. Ja mainittuja yleistyksiä välttäen.


      • Hihii, tämä on nimimerkkini Vanhalestadiolaisten keskustelussa. Kainuun kasvattina sekosin jo lapsena ahdasmielisen uskonnon alla. Pedofilia oli meillä yleistä ja siitä tämä skitsofrenia sitten lähti.


    • riskilä

      On muuten kaksi ihan eri asiaa syö öljyä tai kuluttaa ,millä moottori syö öljyä kysyn vain ?

    • OsannetOllaPettynyt

      Varmaan olet harjoittanut suunnatonta älyllistä ponnistelua kasatessasi noin yleispätevän listan.
      Joudun tuottamaan Sinulle pettymyksen kertomalla, että minun Touranissani ei ole ensimmäiseksi tarjoamaasi vikaa "1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat". Ei muuten ole DSG-vaihteistoakaan. Turvavyötkään eivät ole itävalmistetta eivätkä kovin hengenvaarallisia. Turvatyynyjen varoitusvalot eivät syty jatkuvasti, syttyminen keskittyy enempi moottorin käynnistykseen (eikä autossa ole start-stop -järjestelmää). Turvatyynyjen alkuperää en ole viitsinyt selvittää.

    • faktaONfaktaa

      "5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu"

      Ihan hauska juttu, jos kohdalle sattuu. Ei ole sattunut, eikä näistä muutenkaan ole valituksia tullut vastaan, paitsi Suomi24:llä kaikki hajoo...

    • ResuRitsa

      Octavia varsinkin on todella resu jo uutena.

    • Kyrväntö

      Ja niitä konsernin autoja myydään helvetisti ympäri maailmaa ja sekös aloittajaa vituttaa. Tojon edustaja siellä spämmäilee vuodesta toiseen ilman mitään menestystä. Luovuta jo poika parka, etteivät valkotakkiset nouda.

      • Ja puhun omasta kokemuksesta tuosta valkotakkisten noudosta. Niuvanniemi oli lähin mielisairaala Kainuun suunnastakin katsottuna. Ei ne sielläkään saaneet meikäpojun päätä kuntoon, kuten varmasti olette huomanneet.


    • asiakaseikuningasVWTDI

      ilman km rajaa noihinki hyundai kia takuu


      kuka hullu noita muuten ostaa uutena

      • skodajulli

        Häivy nyt jo vihdoin palstalta senkin tampio. Ei noita sun tylsiä ja sekavia juttuja jaksa kukaan lukea.


      • Sarkasmi.sakari

        Trolli sai kerrankin kunnon stondiksen, kun skodajulli alkoi riehua. :)


    • since_1972

      Yhtään noista vioista ei ole sattunut kohdalleni vuodesta 1972 lähtien Volkswagen-konsernin autoilleni, joita on ollut kaikkiaan 8 kpl. Joten omalta kannaltani aloitus on pelkkää huuhaata. Muitakin merkkejä on ollut välillä, mutta ne ovat olleet poikkeuksetta pettymyksiä eri syistä.

    • Resuja

      Pappa-Octaviat ovat todella resuja. Ei kestä kori eikä kestä mottori.

    • vwparas

      Taas 40 000 huoletonta kilometriä takana vw konsernin diiseli vehkeellä, ei pienintäkään vikaa ja 432 000 ajettu jo, siis sisään ajo tosin jakopää huolto olis 20 tuhannen päästä, eipä siinä mitään taas on, kun sen tekee 110 000 huoletonta kilometriä edessä, onneksi ei ole kallista tojotaa, hirveä kulutus saman kokoisilla moottoreilla ja pitäisi kohta jo 3 toju olla menossa noihin kilometreihin

    • OikeaaTietoa

      Siinä on autokorjaamon tieto aloitukseen kirjattuna.

    • VWkehujanukkuuko

      vw kenttätestaus omistajilla

      ja nyt 20000 autoa myyty laittomasti uusina

      • lainkiertäjä

        Kerro enemmän! Mikä laki, luku ja pykälä?


    • Kaanikko

      Tuossa aloituksessa tuttu lista minulle. Alkoivat vuonna 2010 eikä noille vioille loppua näy.

      • helppo.ja.nopea.ratkaisu

        Minun kohdaltani viat loppuivat, kun vaihdoin eurooppalaiseen automerkkiin.


    • Havaintoja

      Kertoo paljon skootan teknisestä ja laadullisesta takamatkasta että tälläkin palstalla joka ketjussa on esillä huoli ruostumisesta, asiasta joka ei länsimaisilla automerkeillä ole ollut minkäänlainen puheenaihe enää kahteenkymmeneen vuoteen.

    • Ocu.1.8TSI.132kW.Webasto

      1. DSG -vaihteiston toimintaongelmat
      - manuaalivaihteisto ja kytkin toimivat todella hyvin ==> nopeat kiihdytykset liikennevaloista
      2. Todella yleiset jakoketjuongelmat
      - ei ongelmia, autolla ajettu 115.000 km
      3. Erittäin paljon öljyä kuluttavat TSI-moottorit
      - moottoriöljyn kulutus n. 1 litra / 15.000 km
      4. Ikkunoiden aukeilu itsekseen
      - eivät ole ikkunat aukeilleet itsekseen
      5. Kovamuovisten kaasupolkimien katkeilu
      - ei ole kaasupoljin katkennut
      6. Jäätyvät dieselien välijäähdyttimet
      - ei kokemusta dieseleistä
      7. Turvatyynyjen jatkuvasti syttyvät vikavalot
      - eivät ole vikavalot syttyneet
      8. Polttoainepumppujen vikaantuminen
      - ei ole polttoainepumppu vikaantunut
      9. Pyöränlaakereiden nopea jumittuminen
      - eivät ole pyöränlaakerit jumittuneet
      10. Hengenvaaralliset turvavyöt, jotka TM hiljattain löysi
      - ei kokemusta

      Tuli mieleen, että nuo ovat suurelta osin vanhan BMW:n vikoja.

    • Vaggine

      Aika paljon vikoja itäautossa, takuu ei edes korvaa, luin vag-sivustolta.

    • saastekohujatkuuVW

      uuttavuotta ja tuhansien e menoja VW autoilu

    • ViatEivätJuuriKiinnosta

      Aivan upean listan kopsasit. Olisi vaan käyttökelpoinen vasta, kun kertoisit frekvenssit.
      Kun suollat höpinöitäsi Skoda-palstalle laittaisit vain vikoja, jotka ovat esiintyneet Skodissa. Yhymän muiden merkkien vikojen havainnointi ei paljon hetkauta - olivatpa ne sitten vaikka Tekniikan Maailman maksettuja löydöksiä tai eivät.

    • Samatosat

      Juuri nuo kaikki viat koskevat kaikkia Volkswagen konsernin autoja miksi eivät koskisi kun kaikki käyttävät mm. samoja moottoreita ja turvatyynyjä ja jopa peltiosia.

      • Koeistuja

        Ja heikon kaikista on idästä tuleva Skoda. Siihen käytetään paljon sikäläistä materiaalia ja sen nyt kaikki tietää että sieltä ei mitään hyvää tule.
        Hutoi-työtä sanoo venäläinen.


    • awinkawink

      Uusimman autosovietin mukaan skoda on valittu vuoden ruostuvimmaksi ajoneuvoksi. Tutkimuksen mukaan skodan ohuet ja epäpuhtaasta metallista tehdyt helmat ovat mitä otollisen kohde ruosteelle.

      • Tietyt piirit vaativat helmoihin kosher-metalia.


    • maksaaliikaakäyttöVW

      tietotaitoa

    • OulunPasi

      Omassa 2015 Passatissa ei ole muuta vikaa ollut kuin tosiaan poljin kerran vaihdettu ja vänkärin ikkunan sähköt laitettu kuntoon.

    • Korjaaja

      Nuo ovien johtosarjat ovat ollet iso ongelma vuoden sisällä.

      • vettä_ovissa

        Oviin pääse Skodassa vettä joka jää sinne, onko yhteyttä?


    • VW.JÄI.JUNASTA

      Mistä moottorit öljyä kuluttavien saastuttavien tsi ja tdi moottorien tilalle.

      Ja myös kestävä automaatti vaihteisto olisi kova sana.

      Dsg on susi edelleenkin.

    • TotuusSkodisteista

      Tässä faktaa, jota skodisti ei hyväksy. Miten moniongelmainen itäpulkka voisi olla suosittu ja palkittu? Ei mitenkään.

    • Risoja

      Aloituksessa on vain osa jatkuvista vioista, mutta aika pitkä listaa sekin. ei ihme jos huono laatu ei ala näky jo autojen myynnissä. Ja näkyyhän se.

      • TotuusSkodisteista

        Kauppakirjat jäävät puuttumaan Skodan myynnistä. Muuten tilastoykkönen. 😂


      • KantapäänKauttaOpittu
        TotuusSkodisteista kirjoitti:

        Kauppakirjat jäävät puuttumaan Skodan myynnistä. Muuten tilastoykkönen. 😂

        Leasing- ja vuokrafirmoille menee, ei enää yksityisille kansalaisille. Kansan koettelmukset ovat olleet kovat.


      • EtteiTotuusUnohtuisi
        KantapäänKauttaOpittu kirjoitti:

        Leasing- ja vuokrafirmoille menee, ei enää yksityisille kansalaisille. Kansan koettelmukset ovat olleet kovat.

        Leasing-firmat ovat paljon vaativampia kuin yksityiset. Jos autoissa on vikoja, niin niitä ei kauaa katsella. Bisnes on raakaa, siellä karsitaan huonot pois ja vain hyvät selviytyy. Miksiköhän esim. Toyota ei ole suosittu leasing-autona?


    • Anonyymi

      Minä ajoin kaksi vuotta vähän väliä korjaamon pienellä sijaisautolla. En aja enää.

      • Anonyymi

        Pieni auto saastuttaa vähemmän kuin iso, noin yleistäen.


    • Anonyymi

      Todella mielenkiintoinen lista! Pitääpä ensi tllassa ostaa yksi Folkkari ja kokeilla.

      • Anonyymi

        Sama täällä. Ei sitä tiedä jos ei kokeile. Kokeilemalla saa kokemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Ei sitä tiedä jos ei kokeile. Kokeilemalla saa kokemusta.

        Minun elämässäni kyllä tämä niin sanotun saksalaisen laadun kokeilu saa nyt riittää. En jaksa enää.


    • Anonyymi

      toyotaa ostamaan tai kiahynyä takuulla

      mutta ei pörhöltä!

    • Anonyymi

      Saastehuijaus laitettiin alulle 1999
      Tarviiko linkin tai googleta uutinen isse

    • Anonyymi

      Tuossa aloituksen luettelossa on vain ne tärkeimmät.

    • Anonyymi

      Autokorjaamo sen tietää, kuten minäkin automekaanikkona.

      • Anonyymi

        Tuossa aloituksessahan ovat vain nuo kaikkein yleisimmät tyyppiviat.


    • Anonyymi

      Laakkonen tarkastuttaa autotohtorilla käytetyn

      varmaan saa viiden vuoden hyundaikiatakuun myös VWaudiskodaan?

    • Anonyymi

      hyvää laatua?

    • Anonyymi

      julmetusti vikaa

    • Anonyymi

      tieto kulkee ja toyota kestää

    • Anonyymi

      sai aikaan eu alueelle ryhmäkanneoikeuden

    • Anonyymi

      hyvä tietää mitä rahalla saa

    • Anonyymi

      Kaikki aloittajan mainitsemat viat ovat ns. konsernivikoja. Turha siis kuvitella että ostamalla esimerkiksi Audin, auton laatu paranee. Tosiasiassa paranee vain niin sanottu laatuvaikutelma jolla ei ole mitään tekemistä todellisen laadun tai kestävyyden kanssa.

    • Anonyymi

      Vasta 26 vuotta ajanut samalla Audilla...nyt 562 000km mittarissa, aika romu on kun meni katsastuksessakin vasta ekalla läpi....

    • Anonyymi

      vaivaa vai hallitsee?

    • Anonyymi

      tietopankki

    • Anonyymi

      Ihmiset ovat joutuneet kokemaan todella kovia näiden Volkkareiden ja Skodien kanssa viimeisen kymmenen vuoden aikana. Se on näkynyt täällä vaatimattomalla korjaamollanikin. Luulisi jo olevan maksun aika. Kukaan eikä mikään muu, ei taida niihin enää luottaa, kuin julkinen hallinto.

      • Anonyymi

        onko olemassa tutkimusta monimerkkikorjaamoilta millä merkeillä käyntejä eniten korjattavana-ei huollossa

        TM töihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko olemassa tutkimusta monimerkkikorjaamoilta millä merkeillä käyntejä eniten korjattavana-ei huollossa

        TM töihin

        Skodiahan niissä on pihat täynnä, ei tartte tutkia. Marmorilla on nii suolaset hinnat eikä vastaantuloja että pakko viedä muualle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodiahan niissä on pihat täynnä, ei tartte tutkia. Marmorilla on nii suolaset hinnat eikä vastaantuloja että pakko viedä muualle

        näin se käytännössä menee


    • Anonyymi

      Apinakoe skootalla olisi kauheaa katsottavaa! Tulisi Suomen katukuva mieleen.

    • Anonyymi

      uusi vikamalli markkinoille

    • Anonyymi

      tiedonjano ja korjaamisen kustannukset

    • Anonyymi

      kulutustavaraa rikkaille

      köyhille perhepainajainen

    • Anonyymi

      Kovasti niitä ihmisiä näköjään pitää kouluttaa ennenkuin uskovat että konsernin auto on jo uutena romu.

      • Anonyymi

        Ja sinä olet se kouluttaja. Aika korkealle laitat itsesi kun alat kouluttamaan satoja tuhansia volsulla ajavia.
        Mitä koulutettavaa sinulla on VW-kuskille joka on ajanut VWllä yli 20 vuotta ja korjauksina vain yksi vaihdettu vesipumppu. Tojon öljynvaihtohuoltohin olisi mennyt paljon isompi raha.
        Ja se meluisa kyyti kovamuovikabiinissa. Ei nappaa.


      • Anonyymi

        Ehkä tykkäät enemmän jos sua kutsutaan rehtoriksi. Siinä on enemmän auktioriteettia kuin kouluttajassa.
        Ehdottomasti.


    • Anonyymi

      Aloittajaa vaivaavat viat =

    • Anonyymi

      kiva tietää

    • Anonyymi

      ei pidä paikkaansa

      pidempi on lista

      • Anonyymi

        Tuossa oli vasta yleisimmät.


    • Anonyymi

      Huijauskonserni oli mukana kartellissakin, sai vastikään tuomion ja kymmenien miljoonien sakot. Mukana myös Daimler ja BMW.

      • Anonyymi

        Mites ku vähän väliä hehkutat mielikuvitus MB coupea jolla kyykytät kaikki.. onks vähän merkillistä. . ku pelkkää mielikuvitusta koko trööööl elämä..kiihdytän ja itseeni viihdytän. .mielikuvituksessa


    • Anonyymi

      Nuo viat ovat tuttuja jokaiselle konserniauton omistaneelle.

      • Anonyymi

        Huijarit antavat myös lyhimmän takuun.


    • Anonyymi

      koskas suomessa TDI ryhmäkanne

      muissa maissa saatu korvauksia tuhansia e?

      olemmeko oikeusvaltio?

    • Anonyymi

      Niin vaivaavat. Minulla on kokemusta kahdesta tuollaisesta autosta. Nyt kierrän konsernin autot kaukaa.

      • Anonyymi

        Minäkin onnistuin katsastamaan Skodani vaikka turvavyön vikavalo paloi moottori sammutettuna. Onneksi katsastusmies ei sammuttanut autoa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      liian lyhyt lista

    • Anonyymi

      tieda asiat ennen ostoa

      • Anonyymi

        Ostettu on ja sen jälkeen on ostettu uudestaan, kun on tiedetty asiat.


    • Anonyymi

      Löytyykö mitään vanhampa, hihhiii!
      Toyotan omasetä panikoi.

    • Anonyymi

      heh

    • Anonyymi

      hienoa

    • Anonyymi

      vw ostaa kohta takas TDI autoja urakalla
      skoda myös

      • Anonyymi

        Miksi ostaisi, hölmö setä?


    • Anonyymi

      raskas laatutaakka

    • Anonyymi

      Täytyy sanoa, että luettelo näkyy olevan pelkkä provo! Esimerkk9nä sanon yhden selviön: pyörän laakerit eivät jumitu kullä koskaan missään merkissä jos autolla yleensäkään ajetaan eikä viedä Uukuniemeen 50 vuodeksi säiden armoille metsään seisomaan!

      • Anonyymi

        Lähdin viime kesänä ajamaan Iisalmesta etelään päin. Kolme vuotiaasta vähän ajaetusta Skodastani oikean takapyörän laakeri jysähti jumiin.


      • Anonyymi

        Menepä kysymään automekaanikolta, niin tekee sinulle vielä pitemmän listan.


    • Anonyymi

      VW-konserni on maailman suurin ja kaunein autonvalmistaja. Ei tulisi mieleenkään ostaa muun merkkisiä autoja. Kaikkein vähiten kiinnostaa jenkit ja aasialaiset.

    • Anonyymi

      kuinka skoda korvasi jakoketjutuhoja?

      pitikö asiakkaan osallistua kuluihin?

    • Anonyymi

      Tuossa aloituksessahan nuo keskeisimmät hyvin usein esiintyvät viat on lueteltu. Automekaanikkona tiedän.

    • Anonyymi

      Vanhanaikaiset pikkuturbot vielä optiona ostajalle

    • Anonyymi

      juurikin aika uusi autolehti kertoo käytetyt osiossa että viat on ja pysyy

      Tuulilasi

      autotohtorille siis ennen kauppaa suosittaa lehti jos ette tunne autoja

    • Anonyymi

      saastehuijaus

    • Anonyymi

      Aloitus lienee jonkun automekaanikon tekemä, koska nuo ovat tuttuja vikoja minullekin.

    • Anonyymi

      kts. moottorilehti

      laita merkki ja malli

      vikatilastot

    • Anonyymi

      moottori lehti kertoo lisää pitkää listaa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hirvittävän vikainen kottero. Onneksi pääsin eroon.

    • Anonyymi

      tdi saastehuijaus

    • Anonyymi

      Tuttuja vikoja minunkin korjaamollani. Todella tuttuja.

      • Anonyymi

        itse autoni korjaavana voin sanoa vain että todella hyvä lista tuossa aloituksessa.


    • Anonyymi

      Typenoksideja saattaa VW:n hiukkastykeistä tulla jopa 80 kertaisia määriä sallittuun nähden.

      Typenoksidit tutkitusti altistavat keuhkoja koronalle.

      • Anonyymi

        Minua haittaisi ajaa tämän valhekonsernin tekeleillä.


    • Anonyymi

      hui mitä luettavaa

    • Anonyymi

      ovet kiinni auki jäätyy

    • Anonyymi

      willeeeee tero kysyy?

    • Anonyymi

      vikavalokonserni tdi saastekohu

    • Anonyymi

      willeeeperh

    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo sivut...

    • Anonyymi

      öljymaa on hauska paikka siellä lisäät koko päivän iloisesti

    • Anonyymi

      vikaa riittää

    • Anonyymi

      Yaris

    • Anonyymi

      EA888

    • Anonyymi

      Dieselien kansiviat ovat hyvin yleisiä.

    • Anonyymi

      DSG

    • Anonyymi

      Varmaan Volkkareissa jotain vikoja on, koska perusautoja ja Seat latinotyylin kasattu. Audi on jo virheetön premium kiesi.

      Mutta Skoda on 100% venäläinen itäauto, ei mitenkään verrattavissa edes huonoimpiin länsiautoihin, kuten Daciaan ja Seattiin.

      Tälläkin palstalla raportoidaan päivästä toiseen Skodan surkeudesta ja nimenomaan faktojen perusteella. Niin se vain on.

    • Anonyymi

      vuoden auto juu

    • Anonyymi

      willeeevoivoi

    • Anonyymi

      pahan merkki

    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo

    • Anonyymi

      Noita ne viat ovat meidänkin korjaamolla. Koko ajan.

      • Anonyymi

        Haastateltiinko teidänkin korjaamoa tuossa ruotsalaislehden selvityksessä?


      • Anonyymi

        Ahaa, nyt Toyotan omapojalla on jo korjaamokin, hienosti vedät.


    • Anonyymi

      taakka lompakolle

      • Anonyymi

        Sinähän sen tiedät.


    • Anonyymi

      "Toyotaa valmistetaan Venäjällä, Skodaa vain Tsekissä. Mieti sitä oikein kartan kanssa."
      Toyotaa valmistetaan kaikilla asutuilla mantereilla ja nyrkkipajatuote skodaa vain tsekkoslovakiassa, vanhassa varsovanliiton maassa itäeuroopan markkinoille suunnattuna. Skodan valmistuspaikan etsiskelyssä ei kaksista karttaa tarvita. Itäeuroopan kartta selventää valmistusmaan.

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Ei sillä ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Ei sillä ole mitään merkitystä.

        Eikö? Minusta sillä on suurikin merkitys. Vanhoissa sosialistisissa maissa kun kaikki tehdään vähän niinkuin vasemmalla kädellä ja vähän sinne päin ja skodalla kun ei se omistajakonsernikaan ole sieltä kunniallisimmasta ja rehellisimmästä päästä niin olisihan tuollaisen ostaminen mielestäni verrattavissa venäläiseen rulettiin. Totesihan se tiedottajakin taannoin ettei kaikissa ole vikaa. Joka kuudes vain venäläisessä ruletissakin laukeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Minusta sillä on suurikin merkitys. Vanhoissa sosialistisissa maissa kun kaikki tehdään vähän niinkuin vasemmalla kädellä ja vähän sinne päin ja skodalla kun ei se omistajakonsernikaan ole sieltä kunniallisimmasta ja rehellisimmästä päästä niin olisihan tuollaisen ostaminen mielestäni verrattavissa venäläiseen rulettiin. Totesihan se tiedottajakin taannoin ettei kaikissa ole vikaa. Joka kuudes vain venäläisessä ruletissakin laukeaa.

        Joo tässä onkin mielenkiintoinen juttu. Kun Skodan tehtaat uudistettiin 1980 ja 1990 luvulla. Osa toimittajat vaihtuivat ja väki koulutettiin uudelleen ja kas Skodan laatu pomppasi niin ylös, että volsulla ja audilla huolestuttiin.

        Ylpeät tsekit päättivät epäilyksistä huolimatta näyttää ja onnistuivat. Niin, että se itämafian asenteesta.

        Toista on Toyotalla, murheet kolhoositehtaissa venäjällä ja Itä-Turkissa. Itäauto on itäauto.


    • Anonyymi

      kovaa litaniaa

    • Anonyymi

      ID jo tehtaalta huono sanoo moottori lehti

      • Anonyymi

        Voiko ID:n tuoda moottorihiomoon hiottavaksi?


    • Anonyymi

      Tuttuja vikoja aloituksessa. Terveisin automekaanikko.

      • Anonyymi

        Mutta vain 10 vuotta vanhoissa ja niitä vanhemmissa.
        Toyotan omapoika elää menneisyydessä, eikä osaa pysyä nykyhetkessä koska Toyotalla on menossa laatukyykky ja VW:llä raikas nousu jo 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta vain 10 vuotta vanhoissa ja niitä vanhemmissa.
        Toyotan omapoika elää menneisyydessä, eikä osaa pysyä nykyhetkessä koska Toyotalla on menossa laatukyykky ja VW:llä raikas nousu jo 10 vuotta.

        Ei vaan vuonna 2008 ja sen jälkeen valmistetuissa kun halpuutus alkoi.


    • Anonyymi

      paha

    • Anonyymi

      vety

    • Anonyymi

      päästöhuijaus laitettiin alulle 1999 diesel audissa

      kts. Wikipedia tai googlaa

    • Anonyymi

      rattleseijaah

    • Anonyymi

      soon jo 4 sija myynnissä

      loppuvuodesta 11.?

    • Anonyymi

      eipä kestä

    • Anonyymi

      Aloitus on tarina halpuuttamisen tuloksista.

    • Anonyymi

      rattle

    • Anonyymi

      Volkswagen-konsernin autoista katosi laatu vuoden 2008 malleista alkaen. Halpuutus.

    • Anonyymi

      Ikkunat tippuu oven sisään

      muovirullat pettää pakkasessa juu

    • Anonyymi

      ikkunat tippuu oven sisään

      muovirullat ei kestä vaijereita juu

    • Anonyymi

      ohjausvaihde vikaantuu-maksaa vain 3000e korjauksineen...merkkiliike siis

      alvadilta löydät osan 300e ohjausvaihde ja työt 300e muualla kuin merkkiliikkeessä..

    • Anonyymi

      Silti niitä ostetaan, eikä edes työsuhdeautoksi aina edes saa kuin skoda ja teslaa.
      Ainakin meiltä oli monta merkkiä kiellossa, kun ajattelin ostaa super varustetun ja vähemmän arvostetun.

      Vaikuttaako siihen sitten Skodan halvat huollot ja hyvä jälleenmyyntihinta.

    • Anonyymi

      lisää VW ja audiseat sivuilla

      samat moottorit ja DSG

    • Anonyymi

      ikkunat tippuu

    • Anonyymi

      paskan möivät-muka katsastettu sanoo TM

    • Anonyymi

      trafi kiittää

    • Anonyymi

      Vikavalo on Skodassani arkipäivää.

    • Anonyymi

      Aloituksen kirjoittajana näkyy olevan kaiken huipuksi DAS-mekaanikko, joten varmasti tietää.

    • Anonyymi

      TRÖÖÖÖLLL ! ! RYS. . SÄN TROLLITEHTAAN DISSAUSTA. . ÄLÄ KOMMENTOI ÄLÄ RUOKI TAPPAJA TERRORISTI RYS. . SÄN TROLLITEHDASTA ! !

      • Anonyymi

        Octavia oli pelkkä kuivunut lehmänpotaskatahra oman aikansa rekisteröintilastossa.


    • Anonyymi

      Kohta 7 kyllä pitää paikkaansa. Itellä on octaviassasa syttynyt tuo airback valo. Myös 4 kerran kun menin autolle niin oli ikkkunat auki.

    • Anonyymi

      skodaVW

    • Anonyymi

      Aloituksen on näköjään kirjoittanut jonkun korjaamon automekaanikko. Tietää asiat.

    • Anonyymi

      Huijauskonserni osaa kyllä kusettaa monella rintamalla.

    Ketjusta on poistettu 80 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      314
      3856
    2. 209
      3068
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2604
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2054
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1495
    6. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      178
      1402
    7. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1344
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1287
    Aihe