Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kesäjuhlien puhujat

eisimona

Ketkä ovat valinneet kesäjuhkien 2018 puhujat.

Hämmästyttää kummastuttaa kun ovat valinneet Johannes Saranpään puhumaan.

Entinen seinäjoen helluntain nuorisopappi joka perusti oman seurakunnan kun ei päässyt loistamaan riittävästi tässä eksyneessä helluntaiseurakunnassa.

Hänen lampaansa siellä sitten vielä ylistystanssii. voivoi mihin vapaakirkko on mennyt.

Kohta puhujiksi kelpaa myös muslimit ja jehovantodistajatkin.

11

480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Simsoni

      Puhujat ja puhujavastuut on nykyään ulkoistettu. Kohta vapaarikollisten asiat johdetaan , ellei Englannista, niin sitten Ameriikasta. Sieltä ne opit , metodit ja hapatukset sisäistetään. Tällä menolla olemme kuin mormoonit, joita johdetaan Salt Lake citystä Utahista.Sillä erolla, että nämä GLS-agenttien päämaja on Los Angelesissa. Eihän Vapaakirkolla ole edes sellaisia pastoreita, jotka osaavat jakaa Jumalan Sanasta, niin että siitä tulisi sielu ravituksi. Niiden puutteessa sitten kutsutaan näitä kaikenmaailman arvelluttavia kellokkaita, joiden löpinöitä ja mantraa ei viitsi edes kuunnella. No, eipä tarvitse eikä kannata Poriin lähteä, joten siihen viikonloppuun voikin suunnitella huoletta jotain muuta.

      • Simsoni

        Jäi mainitsematta, että kesäjuhlilla on taasen tietysti tanssia, niinkuin viimevuonnakin. Katsoin viimevuotisia videoklippejä moisesta keikaroinnistaja totesin, että kesäjuhlien antiin se sopi yhtä huonosti, kuin hajuvesi lihapullaan. VT:n aikana mentiin "ripaskaa", mutta jonkun saavutetun tavoitteen tai voiton juhlimisen yhteydessä. Muistamme, ettei kuningas Daavidin vaimo antanut ollenkaan pisteitä taiteellisesta vaikutuksesta vaan halveksi Daavidin tanssimista.UT:n puolella Jeesuksen aikana mainitaan toki tanssi, mutta sillä seurauksella, että Johannes Kastajan pää putosi tanssin ja miekanheilahduksen seurauksena. Kun siirryttiin apostolien aikakauteen, niin kyllä tanssikemut uudestisyntyneiltä kristityiltä jäivät. Onko Vapis hurahtamassa judaismiin, sillä sieltä VT:n puolelta nämä ilmiselvästi tulevat.


    • kukavalitseepuhujat

      " Tukena ahdingossa — Raamattutunti
      Puhe: Helena Penttilä "
      Helena Penttilä on ainakin ennen ollut hyvä puhuja, vähän paatoksellinen mutta kuiten. Ja Hannu Vuorinen. Ihmettelin kun Hannun tytär oli viimevuonna juhlapuhujana, eikä missään nuorisojutussa vaan päivä.
      "Ovat valinneet Johannes Saranpään puhumaan."
      Oikeasti? Kenellä todella heitää noin pahasti ? No tanssejahan siellä oli viimekesänäkin,mutta osa puheista oli hyviä.
      Joo, itse en myöskään pidä tuosta aina ulkomailta tulevista puhujista, joista ei mitään tiedetä ei tunneta.
      Perivätkö Vapaa srk:nne vuosimaksua, kysyin sitä jo toisessa ketjussa, mutta aika kuollelta tämä palsta vaikuttaa ? Niin kysyn uudestaan, itse ihmettelen moista.

      • Juutas

        Saihan Jyväskylässäkin joitain vuosia takaperin koomikkokin esiintyä. Ei siinä mitään huvittavaa tai hengellistä ollut, kun koomikko lateli pääasiassa kuivaa puujalkavitsiä. Ei hengellinen kesäjuhlatapahtuma ole mikään koomikoiden estradi. Menkööt muualle opettelemaan koomisuuttaan. Evijärvellä on joka vuosi valehtelun suomenmestaruuskilpailut, jossa voi kokeilla siipiään.


      • eisimona

        Mitään vuosimaksua ei peritä!
        Seurakunnan nimi jo kertoo sen että VAPAASEURAKUNTA ei peritä veroa tai maksua vaan perustuu VAPAAEHTOISEEN lahjoitukseen koko toiminnan rahoittaminen.


      • eisimona

        Palstan kuolleisuus ehkä johtuu siitä että tämä palsta on vaikeasti löydettävissä ja itsekkin olen sen vasta löytänyt.
        Palsta kun ei ole katekorian kristinusko alla vaan uskonnot ja uskomukset.
        Itse löysin palstan vahingossa enkä ole aiemmin ymmärtänyt etsiä oikeasta paikasta tai oikeastaan väärästä paikasta koska tää palsta kuuluisi katekorian Kristinusko alle.


      • kukavalitseepuhujat
        eisimona kirjoitti:

        Mitään vuosimaksua ei peritä!
        Seurakunnan nimi jo kertoo sen että VAPAASEURAKUNTA ei peritä veroa tai maksua vaan perustuu VAPAAEHTOISEEN lahjoitukseen koko toiminnan rahoittaminen.

        "Mitään vuosimaksua ei peritä!"
        Niin minäkin olen luullut, mutta Turun vapaasrk. perii ja on vielä pakollinen!
        palsta kuuluisi katekorian Kristinusko alle. totta.


      • kukavalitseepuhujat kirjoitti:

        "Mitään vuosimaksua ei peritä!"
        Niin minäkin olen luullut, mutta Turun vapaasrk. perii ja on vielä pakollinen!
        palsta kuuluisi katekorian Kristinusko alle. totta.

        Tuli mieleeni, että onkohan kyseessä se summa, jonka jokainen seurakunta tilittää vuosittain Suomen vapaakirkolle jäsenmääränsä mukaisesti. Voisiko olla, että joissain seurakunnissa tämä summa kerättäisiin jokaiselta jäseneltä itseltään, eikä niin, että seurakunta tilittää sen omista varoistaan, kuten esimerkiksi meidän seurakunnassamme.


      • Juutas

        Kyllä se on ainakin tähänasti meilläkin maksettu uhrituloista, tiedä miten jatkossa.


      • Simsoni
        eisimona kirjoitti:

        Palstan kuolleisuus ehkä johtuu siitä että tämä palsta on vaikeasti löydettävissä ja itsekkin olen sen vasta löytänyt.
        Palsta kun ei ole katekorian kristinusko alla vaan uskonnot ja uskomukset.
        Itse löysin palstan vahingossa enkä ole aiemmin ymmärtänyt etsiä oikeasta paikasta tai oikeastaan väärästä paikasta koska tää palsta kuuluisi katekorian Kristinusko alle.

        Kyllähän se vapaakirkollisuus nykyään pahasti saastuneena torontolaisuudesta, aivan oikein kuuluukin enää uskomuksien kategoriaan.


    • heräämistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2454
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1808
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1601
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1535
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1309
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      31
      1227
    Aihe