mitä vaan, mutta Raamatussa on pelastuksen sanoma iankaikkiseen elämään.
Itse luen mielelläni elämäkertoja ja historiaa ja ne ovat erittäin mielenkiintoista luettavaa, mutta Raamatussa on kerrottu kaikki olennainen pelastumisen osalta.
Tämä maallinen elämä päättyy hyvinkin pian, mutta mikä parasta, Jumalalla on varattuna mahtava tulevaisuus.
Saahan sitä lukea
15
215
Vastaukset
- Aamenaamenaamen
Raamattu on suoraan sanottuna ylivoimaisen mestarillinen kirja kaikkiin muihin kirjoihin nähden. Kaikkien aikojen best seller!
Raamatun sanassa on pelastun,välimies on Jeesus kristus Jumalan poika,hänen kauttan on vain pelastus.
- Sitä.vain
Kieltämättä raamattu hyvin koottu kertomuksia, sillä ei ole väliä miten pitävät paikkansa, kalevala on yhtä hieno eepos.
- Tietäjäiänikuinen
Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Kalevala on kyllä luettuna vähän pitkäpiimäinen. Ne kansanrunot ovatkin alunperin tarkoitettu laulettaviksi viisikielisen kanteleen säestyksellä.
- Tiedoksi.saatetaan
Tietäjäiänikuinen kirjoitti:
Raamattu on mielenkiintoinen kirja. Kalevala on kyllä luettuna vähän pitkäpiimäinen. Ne kansanrunot ovatkin alunperin tarkoitettu laulettaviksi viisikielisen kanteleen säestyksellä.
Kalevalassakin kerrotaan luomistarusta.
- Yksinvaeltajatar
Raamattu puhuu myös Jumalan Sanan varassa elämisestä, joka on pelastukseksi. Ei pelkästään aseteta uskoa Jeesukseen ilman Jumalan Sanaa, koska Jeesus on itse lihaksi tullut Sana, jonka varassa eletään - pelastukseksi.
Olen tavannut sellaisia uskovia, jotka eivät elä Sanan mukaan ja sanoivat olevansa Jeesuksen uskovia, eivätkä ymmärrä Jumalan Sanan merkitystä.
Raamatun mukaan Ihmisen poika tulee maan päälle; löytäneekö Hän uskoa maan päältä. Siksi meidän tarvitsisi asettaa uskoa Jumalan Sanaan ja elää jokaisesta Sanasta, joka lähtee Jumalan suusta eli tärkeintä on ymmärtää Sanan varassa eläminen.- gredimekeksi
Missä kohden Raamattu sanoo että sanan varassa eletään.
Paavali sanoo ainakin ettei usko ole sanoissa, vaan voimassa.
Muutoinkin painotetaan Hengen elämää sekä iloa, rauhaa, voimaa, rakkautta sekä pelastusvarmuutta siinä.
Paholainen kuiskuttelee meidän korvaan sitä, että et pelastu, että Jeesus ei riitä, vaan ryhdy uskonnollisesti hurskastelemaan, niin muka pelastut. Ja se pyrkii tyrehdyttämään Hengen elämän ihmisestä ja korvaamaan sen omaehtoisella uskonnollisuudella, jossa kuvittelee olevan erikoisempi kuin muut. Sana ei vain tunne sitä mahdollisuutta pelastua. Vain armon Hengen kautta se on mahdollista ettei kukaan kerskaisi. - Yksinvaeltajatar
Laitan Raamatun paikat, jotka puhuvat Sanan varassa elämisestä ja vielä tässä on aika laajalti Sanan merkitys. Myöhemmin kerron, miten Jumala Sanana ilmestyi minulle konkreettisesti. Tulin äsken kuntosalista ja huilaan.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
5Moos. 8:3 Hän nöyryytti sinua ja antoi sinun nähdä nälkää, ja hän antoi sinulle mannaa syödä, jota et ennen tuntenut ja jota eivät isäsikään tunteneet, opettaaksensa sinut ymmärtämään, että ihminen ei elä ainoastaan leivästä, vaan että hän elää jokaisesta sanasta, joka Herran suusta lähtee.
Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Room. 10:14 Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
17 Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.
Matt. 7:24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
Joh. 8:31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
Joh. 15:7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,
Ps. 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
Ap.t. 20:32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.
Raamattu korottaa Jumalan Sanan tärkeyttä, jonka kautta Jumalan aikaansaama usko syntyy ja Sanassa pysymällä opetuslapseus alkaa ja kallio on itse Kristus, jonka päälle tulee rakentaa huoneensa, pelastuu.
Jeesus monesti maanpäällisen vaelluksen aikana sanoi näin: 'Pysykää Minussa'. Se tarkoittaa, että tulee pysyä Hänen Sanassa, sillä Hän on itse lihaksi tullut Sana. - Yksinvaeltajatar
Hups, korjaan.
Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"
- Näin.uskon
Kuinka paljon raamatussa totta, aika vähän mutta sehän perustuu uskomiseen.
- Kirjakääröt
Jaak.2:21 Biblia (1776) Eikö Abraham, meidän isämme, töiden kautta vanhurskautetuksi osoitettu, kuin poikansa Isaakin alttarille uhrasi?
- Tottapahyvinkin
Tottapa tuo on.
- Tuskinmaltanodottaa
"Ultraäänessä näkyi Jeesus. "Se erottuu selvästi!"
Eipä se sitten ole kaukana Jeesuksen toinen tuleminen.
Raamattu on kyllä hieno kirja, mutta välillä sen teksti peittyy joidenkin kirkkojen oman julistuksen takia hämärästi käsitettäväksi. En pidä siitä, että monet kirkot ikään kuin vääristävät sanan tajuni.
Mutta on niitäkin , jotka tuovat toivoa kirkollisella julistuksella kuten kertomus siitä että tämä sukupolvi on VIIKUNAPUUN sukupolvi, joka näki Israelin 1948-2018 aikavälin nousun jälleen kartalle. Itse näen asian niin, että tuona aikana 1948-2018 kaikki ovat saaneet ikään kuin nauttia rauhassa oman karmansa ja työnsä ja tekojensa hedelmiä. Ikään kuin jokaisella olisi ollut oma viikunapuu , jonka siimeksessä elellä.
Hieno ajanjakso on ollut pitkään. Ehkä eräs parhaita maailmanhistoriassa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6553420Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002708Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211711Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771602Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔471530- 801520
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3581458- 281349
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901243