Mutta Raaamatussa ei missään käsketä pyytää anteeksi toisiltamme.
Joten, anna anteeksi äläkä uhriudu , vaikka sinulta ei anteeksi pyydettäisikään.
.
Raamatussa käsketään antaa anteeksi toisillemme.
39
418
Vastaukset
Anteeksianto on tärkeää. Vaikka toinen ei pyytäisikään. Kun antaa anteeksi, pääsee itse vapaaksi asiasta.
usko.vainen kirjoitti:
Saat anteeksi vaikka et pyytänytkään😘
Varajeesukset asialla?
Onneksi minun ei synnittömänä tarvitse juoksennella ympäriinsä anteeksi pyytämässä ja anteeksi antamassa, että voisin taas syntiä tehdä.usko.vainen kirjoitti:
Saat anteeksi vaikka et pyytänytkään😘
Kiitos. Mitä minun olisi pitänyt pyytää anteeksi?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kiitos. Mitä minun olisi pitänyt pyytää anteeksi?
Pitänyt😳❓ Missä niin sanoin❓
usko.vainen kirjoitti:
Pitänyt😳❓ Missä niin sanoin❓
Annoit minulle jotain anteeksi, olisi hyödyllistä minunkin tietää, minkä annoit anteeksi.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Annoit minulle jotain anteeksi, olisi hyödyllistä minunkin tietää, minkä annoit anteeksi.
Niin, luin aloituksen 😉
usko.vainen kirjoitti:
Niin, luin aloituksen 😉
Hienoa, mutta mikä on se asia, jonka annoit minulle anteeksi? Voisitko ystävällisesti vastata kysymykseeni, jotta osaan ottaa opikseni.
- Männynkävyt
Kuusenjuuret kirjoitti:
Hienoa, mutta mikä on se asia, jonka annoit minulle anteeksi? Voisitko ystävällisesti vastata kysymykseeni, jotta osaan ottaa opikseni.
No eihän tuo Räyhis nyt sellaiseen pysty. Kunhan v*ttuilee, kuten hyvin tiedät, tai kuten sinun ainakin pitäisi tietää. Se nyt vain luulee olevansa muita fiksumpi, mutta silkkaa Dunning-Krugeria se vain on.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kaikki👼
Männynkävyt kirjoitti:
No eihän tuo Räyhis nyt sellaiseen pysty. Kunhan v*ttuilee, kuten hyvin tiedät, tai kuten sinun ainakin pitäisi tietää. Se nyt vain luulee olevansa muita fiksumpi, mutta silkkaa Dunning-Krugeria se vain on.
Sinä se olet aina valmiina kun minä tulen palstalle 😂
Taidat päivystää täällä 24/7 😳❓usko.vainen kirjoitti:
Kaikki👼
Ok. Minäkin puolestani voin sanoa, että annan sinulle anteeksi.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ok. Minäkin puolestani voin sanoa, että annan sinulle anteeksi.
Kiitos🙏
- hpoints
iha hyvä pointsi .plus saa antaa itellekkii anteeks
Voisiko olla niin itsestään selvää, että anteeksi pyydetään, jos on loukattu toista, ettei sitä ole tarvinnut esiin kirjoittaa?
Sinun aloituksesi on aika erikoinen. Tuot uhriutumisen esiin tässä yhteydessä, mitä sillä itse asiassa tarkoitat?
Tarkoitatko sitä, että kun loukkaat toista, toisen pitää antaa anteeksi ja pitää suunsa kiinni ja lakaista asia maton alle, tai muuten hän on uhriutunut. Niinhän uhriutuminen joskus mielletään. Jos uskaltaa sanoa, että loukkasit minua ja minusta tuntuu pahalta, on helppo ohittaa asia sanomalla,,että älä uhriudu, niinhän täälläkin välillä heitellään.
Se on tietenkin ymmärrettävää, koska toisen loukkaantumisen vastaanottaminen ja hyväksyminen vaatii paljon enemmän kuin toisen syyttäminen uhriutumisesta. On vaikea ottaa vastaan se, että toinen on loukkaantunut jostakin, mitä itse on tehnyt.- antt
Ymmärsin aloittaja kuitenkin tarkoittavan.. sitä että anteeksianto on henkilökohtainen, ei muiden velvollisuus. Sanamuoto "annan" anteeksi olis voinu tosin olla paree..
antt kirjoitti:
Ymmärsin aloittaja kuitenkin tarkoittavan.. sitä että anteeksianto on henkilökohtainen, ei muiden velvollisuus. Sanamuoto "annan" anteeksi olis voinu tosin olla paree..
Nyt en ymmärtänyt ajatustasi. Eikö anteeksianto ole aina henkilökohtainen?
- antt
Henkilökohtinen ja itseä koskeva .Ymmärsin aloituksessa tarkoitettavan että tulisi elää anteeksiantamuksessa ilman uhriutumista
- antt
Se on kanssa millaista tekstiä on tottunu lukemaan, Ewalds kirjoitti yleensä minä muodossa, eli tuo kohta olisi silloin mennyt : "Joten annan tänään anteeksi."
antt kirjoitti:
Se on kanssa millaista tekstiä on tottunu lukemaan, Ewalds kirjoitti yleensä minä muodossa, eli tuo kohta olisi silloin mennyt : "Joten annan tänään anteeksi."
Vaikea sanoa mitä aloittaja tarkoitti. Kovin lyhyesti hän tokaisi. Ja tietenkin pitäisi tietää mitä hän tarkoittaa uhriutumisella tässä tilanteessa.
Anteeksiantamisessa eläminen on valintakysymys..kannattaa pyrkiä antamaan anteeksi tänään.....ja ymmärtää, että se ei ole mikään hokkus pokkus- juttu.
Mielestäni uhriutumista ei ole se, että tuo esiin loukkaantumisensa , eikä ohita tunteita.
Vaikka päätän elää anteeksiantamisessa, ei se poista tunteita eikä sitä, että se on joskus haastavaa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Vaikea sanoa mitä aloittaja tarkoitti. Kovin lyhyesti hän tokaisi. Ja tietenkin pitäisi tietää mitä hän tarkoittaa uhriutumisella tässä tilanteessa.
Anteeksiantamisessa eläminen on valintakysymys..kannattaa pyrkiä antamaan anteeksi tänään.....ja ymmärtää, että se ei ole mikään hokkus pokkus- juttu.
Mielestäni uhriutumista ei ole se, että tuo esiin loukkaantumisensa , eikä ohita tunteita.
Vaikka päätän elää anteeksiantamisessa, ei se poista tunteita eikä sitä, että se on joskus haastavaa.Ja mitä oikeastaan aloittaja tarkoitti uhriutumisella?
mummomuori kirjoitti:
Ja mitä oikeastaan aloittaja tarkoitti uhriutumisella?
Helpostihan sitä heitetään, täällä varsinkin, että älä uhriudu, silloin kun ei haluta myöntää, että olisi syytä miettiä omaa käytöstään. On helpompi syyttää uhriutumisesta kuin myöntää käyttäytyneensä tyhmästi ja pyytää anteeksi. Vaikka Raamatusta ei löytyisi yhtään kohtaa joka kehoittaa pyytämään anteeksi, on se ihan yhtä tärkeää kuin antaa anteeksi.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Helpostihan sitä heitetään, täällä varsinkin, että älä uhriudu, silloin kun ei haluta myöntää, että olisi syytä miettiä omaa käytöstään. On helpompi syyttää uhriutumisesta kuin myöntää käyttäytyneensä tyhmästi ja pyytää anteeksi. Vaikka Raamatusta ei löytyisi yhtään kohtaa joka kehoittaa pyytämään anteeksi, on se ihan yhtä tärkeää kuin antaa anteeksi.
Niin, pyydämmehän me Jumalan edessäkin anteeksi.
- rfa
Toisaalta sanotaan että jos veljesi rikkoo sinua vastaan niin nuhelele häntä kahden kesken..
Silloin olis siis armollisempaa" "nuhdella" , kuin jättää asi sikseen ja antaa anteeksi..
"Pitäkää itsestänne vaari, jos sinun veljes tekee syntiä niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, niin anna hänelle anteeksi." Luuk 17: 3
"Älä vihaa veljeäs vaan nuhtele lähimmäistäs ,ettet joutuisi hänen tähtensä syylliseksi."
3 Moos. 19:17
"Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä ,se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden." Jaak. 5:19-20
"Nuhde pystyy paremmin ymmärtäväiseen, kuin sata lyöntiä tyhmään."
Sananl. 17:10
Anteeksianto näyttää olevan kaksiteräinen miekka, joka vaatii myös ihmistuntemusta ja aitoa lähimmäisen rakkautta. Silloin "nuhtelu" pitäisi sisällään ennen kaikkea aidon kiinostuksen lähimmäisen tilanteesta ja myös sen, että on sielunhoidollisesti valmis auttamaan. - jooeikiitosjeesus
Sanokaas enemmän raamattua lukeneet että kehoitetaanko myös jossain muualla suoranaisesti valehtelemaan kuin lähetyskäskyssä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mitä lähetyskäskyssä valehdellaan?
Tai siis, mitä siinä kehoitetaan valehtelemaan?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tai siis, mitä siinä kehoitetaan valehtelemaan?
Sitä minäkin hämmästelen.
- kraft
Lähetysäskyssä kehotetaan julistamaan evankeliumia (hyvä uutinen tai ilosanoma) ja parannusta syntien anteeksiantamukseksi.
Lähetyskäsky on näin ollen kokonaisuus johon kuuluu nuo elementit.
Jos joku jää niistä pois , puhutaan evankeliumin vesittämisestä tai "halvasta armosta" , myös lakihenkisyydestä tai syntikeskeisyydestä. Jolloin voidaan puhua myös valehtelemisesta tietyssä mielessä. Jos siis jotain puolta korostetaan liikaa ja toinen jätetään pois.
Kuitenkin evankeliumi puhtaimmillaan on Jumalan voima ja Jumalan viisaus kun se julistetaan hänen tahdossaan.
- Korpikuusi
Pääministeri Sipilä mukaalaislegioineen ei varmasti pyydä Suomen kansalta anteeksi tekojaan.
- vihervassulle_
Miksi pitäisi pyytää anteeksi sitä, että Suoemlla menee paremmin kuin koskaan.
- PyydetäänhänAnteeksi
Se että pyytä anteeksi vain kerran tai seitsemästi ei riitä, vaan on pyydettävä anteeksi seitsemänkymmentäseitsemän kertaa!
21 Silloin Pietari tuli Jeesuksen luo ja sanoi: "Herra, jos veljeni yhä uudestaan tekee väärin minua kohtaan, niin kuinka monta kertaa minun on annettava hänelle anteeksi? Peräti seitsemän kertaako?"
22 "Ei seitsemän, vaan seitsemänkymmentäseitsemän kertaa", vastasi Jeesus.- Ldkdkem
Ei tuossakaan puhutaa mitään anteeksi pyytämisesrä vaan anteeksi antamisesta.
Ldkdkem kirjoitti:
Ei tuossakaan puhutaa mitään anteeksi pyytämisesrä vaan anteeksi antamisesta.
Aivan, mutta eikö jokainen pyydä anteeksi kun on tehnyt väärin?
- trak
Ihanne tapauksessa kyllä. Ihminen ei kuitenkaan aina huomaa tehneensä väärin, ja silloin anteeksianto vapauttaa rikotun osapuolen esim kantamasta kaunaa. Parhaimmillaan tämä voi vaikuttaa myös toisen asenteeseen ja siihen että hän huomaa oman virheensä. Kaunaisuus ja parannuksen vaatiminen toiselta yleensä aiheuttaa päinvastaistaista.
Niinkuin Isä-meidän rukouksessa :" Anna meille anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet," trak kirjoitti:
Ihanne tapauksessa kyllä. Ihminen ei kuitenkaan aina huomaa tehneensä väärin, ja silloin anteeksianto vapauttaa rikotun osapuolen esim kantamasta kaunaa. Parhaimmillaan tämä voi vaikuttaa myös toisen asenteeseen ja siihen että hän huomaa oman virheensä. Kaunaisuus ja parannuksen vaatiminen toiselta yleensä aiheuttaa päinvastaistaista.
Niinkuin Isä-meidän rukouksessa :" Anna meille anteeksi, niinkuin mekin anteeksi annamme niille jotka ovat meitä vastaan rikkoneet,"Aivan, vaatiminen on hiukan toinen asia, mutta kyllä sitä voi odottaa siltä, joka selkeästi on tehnyt väärin. Kyllä luulisi että se omatunto kolkuttaa silloin.
Toinen asia on, jos tahtomattaa tulee loukanneeksi, vaikke edes tarkoitus ole sellainen ollutkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1412817Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2742487Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?301483Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.351462- 1211192
- 1081143
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041043Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee131032Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La59906Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.305894