Hei! Haluaisin käyttäjien kokemuksia Valdoxan lääkkestä. Tehoaako unettomuuteen hyvin, oliko vaikea aloittaa, entäpä vaikuttaako painoon?
Valdoxan-lääke, kokemuksia?
1
176
Vastaukset
- 436346436
Paljon ketjuja löytyy täältä Valdoxanista mutta laita nyt tännekin kokemuksia.
3v sitten söin Valdoxania ja masennukseni (alkanut jo 2008) oli silloin pahimmillaan. Juuri oli päättynyt Venlafaksiini kokeilu jonka piti lopettaa sivuoireiden takia. Oli niin paha tilanne että makasin muutaman viikon päivät sängyssä ja join alkoholia iltaisin että sietäisi oloa. Tuntityö oli silloin opiskelun ohella ja jätin menemättä kun ei ollut pakko mennä, tosin ei palkkaakaan tullut. Gradukaan ei edennyt pätkääkään siihen aikaan.
Valdoxanin aloitin 25mg annoksella ja oikeastaan jo toisella viikolla oli vähän positiivisempi olo ja pieniä toivon pilkahduksia. En muista kauanko otin 25mg mutta 2-4 viikon jälkeen nostettiin 50mg. Ensimmäisen kuukauden ajan tuntui että mieliala parani jatkuvasti ja työt ja opiskelutkin alkoi jotenkin sujumaan. Jotenkin tuli jatkuvasti enemmän positiivista toivoa tulevaisuudesta. Tämä on oikeasti ensimmäinen masennuslääke josta olen huomannut parannusta jo ekojen viikkojen aikana ja monta masennuslääkettä olen kokeillut. 1-2kk kuluttua mieliala tasaantui ja ehkä vain pientä parannusta enää, mutta masennus oli lievittynyt huomattavasti. Voi sanoa että aluksi oli jo vaikean masennuksen puolella, Valdoxan muutti sen ehkä vain lieväksi masennukseksi. Käytin noin 4kk, lopetin koska psykiatri unohti uusia reseptin ja hinta oli opiskelijalle sen verran kallis etten alkanut kyselemään perään. Mutta tuon jälkeen olen pärjännyt ilman lääkkeitä eikä masennus enää pahentunut.
Sivuoireita en havainnut ainuttakaan, silläkin tapaa loistava lääke. Paitsi se pieni vaiva kun kävi maksakokeissa.
Pahoja uniongelmia ei ollut ennenkään lääkettä, mutta hieman helpotti nukahtamista kun otti tunti ennen nukkumaanmenoa. Välillä olen kärsinyt aamuheräilystä varhain enkä muista että sitä olisi tapahtunut Valdoxanin kanssa joten ehkä auttoi siihenkin.
Painoon tuolla ei pitäisi olla vaikutusta toisin kuin monella muulla masennuslääkkeellä. Paino oli itselle ehkä pienin murhe tuohon aikaan mutta sillä tavalla auttoi että alkoholin kulutus ja siihen liittyvä roskaruoka väheni kun mieliala parantui. Seksuaalisuuteenkaan ei ollut negatiivisia vaikutuksia kuten monella muulla lääkkeellä on.
Kokeiltu on pari SSRI, moklobemidi, ja venlafaksiini ja Valdoxanissa kyllä selvin teho minulle. Tosin masennukseni oli Valdoxanin aloittaessa pahimmillaan joten ehkä siksikin tehon huomasi selkeimmin. Onahn Valdoxan myös listattu parhaiten tehoavien ja vähiten sivuoireita aiheuttavien masennuslääkkeiden joukkoon, ja itse olen kyllä ihan samaa mieltä sen listauksen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718