Miksi valitsin ateismin?

korkeastioppinut

Olen entinen uskoaan tunnustanut evankelikaalinen kristitty. Perin uskontoni vanhemmiltani, jotka kasvattivat minusta hyvän kristityn. Kun opiskelin yliopistossa, niin sain käsiini tietoa, joka kumosi kristinuskon ja kaikki uskonnot, jopa Jumalan olemassaolon ja luomisen. En voinut sen jälkeen uskoa ja niin minusta tuli ateisti. Perustan maailmankatsomukseni nyt tieteelliseen tietoon uskonnollisten harhojen sijasta.

Kristitty kasvuympäristö opetti minulle hyviä tapoja ja "moraalisesti korkeita arvoja". Samalla kun he opettivat "hyveitään", pelottelivat he omia lapsiaan ja kaikkia ihmisiä ikuisesti kestävällä kärsimyksellä helvetin tulessa, jos joku ei uskoisi Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, "meidän Herraamme". Kun olin vapautunut jumalharhoista ja helvetinpeloista, niin ymmärsin tuon pelottelun toimivan apuna ihmisten vangitsemisessa uskontojen kahleisiin ja tapojen orjuuteen.

Kun minusta tuli ateisti, niin vapauduin minua aiemmin sitoneista pahoista tavoista. Olin juopotellut, valehdellut, varastanut, ollut kateellinen ja ahne, kironnut omia vanhempiani ja harjoittanut väkivaltaa. Saatuani kosketuksen ateismin sisältämiin korkeasti moraalisiin ohjeisiin lakkasin tekemästä sitä pahaa ja elän nyt humaanin ateistin tavoin raitista lähimmäistä kunnioittavaa elämää. En voisi tehdä pahaa edes kärpäselle, mutta uskovaisena olin valmis tappamaan koko maailman, jos se ei usko Jumalaan samalla tavalla kuin minä ja uskonyhteisöni.

35

467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T..Mirka

      Minä jäin ateistiksi koska sain uskonnoista vapaan kasvatuksen. Vähän vanhempana tajusin että tämä oli kuin lottovoitto minulle. Olen kiittänyt tästä vanhempiani kun kunnioittivat uskonvapauttani.
      Toivon että kaikki muutkin voisivat kokea uskonnoista vapaan kasvatuksen.

      • korkeastioppinut

        Minä toivon, että kouluissa opetettaisiin ateismia ainoana mahdollisena totuutena kaikkeuden olemassaololle ja sanottaisiin eri uskontojen jumalten olevan taruja ja luomiseen uskovien henkilöiden olevan jumalharhaisia. Tämä olisi tieteellisen tutkimuksen mukaan evoluutiota eteenpäin vievä valinta. Uskonnot ovat syntyneet evoluution tuloksena ja vain evoluutio voi ne poistaa ihmiskunnasta. Tätä pitäisi opettaa tieteellisenä faktana jo päiväkodista lähtien.


      • 7865

        Ateismin opetuksen ensimmäinen, viimeinen ja ainoa oppiminuutti: Jos et usko että yksikään jumala on olemassa, olet ateisti.


      • korkeastioppinut kirjoitti:

        Minä toivon, että kouluissa opetettaisiin ateismia ainoana mahdollisena totuutena kaikkeuden olemassaololle ja sanottaisiin eri uskontojen jumalten olevan taruja ja luomiseen uskovien henkilöiden olevan jumalharhaisia. Tämä olisi tieteellisen tutkimuksen mukaan evoluutiota eteenpäin vievä valinta. Uskonnot ovat syntyneet evoluution tuloksena ja vain evoluutio voi ne poistaa ihmiskunnasta. Tätä pitäisi opettaa tieteellisenä faktana jo päiväkodista lähtien.

        "ateismia ainoana mahdollisena totuutena kaikkeuden olemassaololle"

        Mitä yhteistä fysiikalla ja ateismilla sinusta on?


      • 44.Pirre
        korkeastioppinut kirjoitti:

        Minä toivon, että kouluissa opetettaisiin ateismia ainoana mahdollisena totuutena kaikkeuden olemassaololle ja sanottaisiin eri uskontojen jumalten olevan taruja ja luomiseen uskovien henkilöiden olevan jumalharhaisia. Tämä olisi tieteellisen tutkimuksen mukaan evoluutiota eteenpäin vievä valinta. Uskonnot ovat syntyneet evoluution tuloksena ja vain evoluutio voi ne poistaa ihmiskunnasta. Tätä pitäisi opettaa tieteellisenä faktana jo päiväkodista lähtien.

        Ei ateismia tarvitse opettaa. Olet automaattisesti ateisti jos sinulle ei tuputeta esim, raamatun satuja totena ja pysyt kaukana kirkon ammattimaisista aivopesijöistä.

        Kirkon ammattimaiset aivopesijät ovat vastuuttomia rikollisia ja herkkäuskoisten lasten törkeitä hyväksikäyttäjiä.


    • uskovakretupelle

      Kristityt luulevat olevansa hyviä ihmisiä, jotka tekevät enimmäkseen hyvää ja vain vähän pahaa. Totuus on jotakin toista. Olen tavannut hyviä ihmisiä vain ateistien joukossa. Eivät hekään täydellisiä ole, mutta tekevät silti enemmän hyvää kuin pahaa, toisin kuin monet uskovaiset.

      Vain ateistit ymmärtävät hyvän päälle ja pitävät ihanteenaan kateutta, ahneutta ja toisen oman himoitsemista. Varastaminen ja näpistely ovat keinoja selviytyä elämästä voittajana, mikä on evoluution hyväksi havaitsema keino.

      Evoluutio on elävä ja ajatteleva älykäs olento, joka ohjaa lajien kehitystä kohti parempaa kelpoisuutta ja saa aikaan mutaatioita, joiden kautta syntyy kelpoisuutta parantavia monimutkaisia toimivia biologisia rakenteita, vaikka keskeneräisinä ne rakenteet eivät toimi lainkaan ja ovat hyödytön kuorma eliön perimässä, ns. roska-DNA:ta.

      • uskovakretupelle

        Mitä useamman parin kanssa mies parittelee, sitä enemmän hän saa jälkeläisiä. Mitä enemmän hän varastaa ja tappaa kilpailijoitaan, sitä kelpoisemmaksi hän osoittautuu. Historia on todistanut evoluution toimivan ja sen vuoksi nykyään elävät ihmiset ovat murhaajien ja varkaiden jälkeläisiä. Valehtelijat pärjäävät elämässä paljon paremmin kuin rehelliset ihmiset, sillä valheille peitetään pahoja tekoja ja paetaan vastuuta, mutta kuka sen määrittää, mitkä teot ovat pahoja ja mitkä hyviä? Jos pistän sinua puukolla vatsaan kaupungilla kulkiessani tai varastan sinun omaasi, niin onko se absoluuttisesti hyvä vai paha teko? Ateistin mielestä mitään absoluuttisesti hyvää tai pahaa ei ole olemassa, mutta auta armias, kun muslimiveli tappaa muutaman ateistin, niin johan siitä älömölö nousee ja tuomitaan heti moraalittomana sellainen evoluution aiheuttama käytös, jolla eliöiden kelpoisuus paranee ja ne kelpoisimmat yksilöt valtaavat populaation.


      • parhaiden.maailma
        uskovakretupelle kirjoitti:

        Mitä useamman parin kanssa mies parittelee, sitä enemmän hän saa jälkeläisiä. Mitä enemmän hän varastaa ja tappaa kilpailijoitaan, sitä kelpoisemmaksi hän osoittautuu. Historia on todistanut evoluution toimivan ja sen vuoksi nykyään elävät ihmiset ovat murhaajien ja varkaiden jälkeläisiä. Valehtelijat pärjäävät elämässä paljon paremmin kuin rehelliset ihmiset, sillä valheille peitetään pahoja tekoja ja paetaan vastuuta, mutta kuka sen määrittää, mitkä teot ovat pahoja ja mitkä hyviä? Jos pistän sinua puukolla vatsaan kaupungilla kulkiessani tai varastan sinun omaasi, niin onko se absoluuttisesti hyvä vai paha teko? Ateistin mielestä mitään absoluuttisesti hyvää tai pahaa ei ole olemassa, mutta auta armias, kun muslimiveli tappaa muutaman ateistin, niin johan siitä älömölö nousee ja tuomitaan heti moraalittomana sellainen evoluution aiheuttama käytös, jolla eliöiden kelpoisuus paranee ja ne kelpoisimmat yksilöt valtaavat populaation.

        Ensin luulin tuon olevan Mein Kampfista, mutta taisi ollakin Kokoomuksen puolueohjelmasta.

        Kova ja raju kilpailu ja heikomman armoton lyöminen, pilkkaaminen ja häpäisy vievät kehitystä eteenpäin ja luovat meille kaikille onnellisen länsimaisen maailman, jossa jokaisen on hyvä nauttia hyvinvoinnista.


      • T..Mirka

        Meillä on uskovaisia vankeja on yli 46x enemmän kuin ateisti vankeja. Tämä luku kertoo hyvin uskovaisten hyvyyden.


    • uskonpohjatontyhjyys

      Minkäänlainen trollailu ei muuta ihmisten keksimiä näkymättömiä taruolentoja todellisiksi.
      Ja sekös pientä hihhulia niin kiukuttaa, kun lapselliset luulonsa eivät vastaa tutkittua todellisuutta. Eikä siitä olemattomasta mielikuvituskaverista voi koskaan esittää ainotakaan todistetta, koska olemattomasta ei voi koskaan esittää mitään.

      Ja kun uskoville ei ole koskaan tuottanut mitään moraalisia ongelmia harjoittaa rotusortoa ja käydä orjakauppaa, käydä uskonsotia ja tehdä ristiretkiä, polttaa noitia ja kerettiläisä rovioilla, harjoittaa pedofiliaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä sekä haalia suuria maallisia omaisuuksia kaikin keinoin, niin silta pohjalta on aivan turha puhua muille ihmisille yhtään mitään moraalista.

      • On surullista että avaajan kaltaiset uskovaiset trollit jotka eivät edes ymmrrä että ateismi on vain uskon puutetta, ei mitään muuta eikä uskoa tai sen puutetta voi valita.


    • 12____13

      "Saatuani kosketuksen ateismin sisältämiin korkeasti moraalisiin ohjeisiin lakkasin tekemästä sitä pahaa "

      :D hyvä vitsi

    • Totuusontuolla

      Trolli. Ei jatkoon.

    • 7865

      Jos et usko kaikenlaisiin huuhaatarinoihin, onko kyseessä varsinaisesti valinta, vai itsestäänselvyys?

    • Jumalanhullu

      # Olen entinen uskoaan tunnustanut evankelikaalinen kristitty. Perin uskontoni vanhemmiltani, jotka kasvattivat minusta hyvän kristityn. Kun opiskelin yliopistossa, niin sain käsiini tietoa, joka kumosi kristinuskon ja kaikki uskonnot, jopa Jumalan olemassaolon ja luomisen. En voinut sen jälkeen uskoa ja niin minusta tuli ateisti. Perustan maailmankatsomukseni nyt tieteelliseen tietoon uskonnollisten harhojen sijasta. #

      - uskonnon voi periä, mutta elävää uskoa Jeesukseen Kristukseen ei.
      Tarvitaan uudestisyntyminen tullakseen kristityksi uskovaksi, Jeesuksen seuraajaksi.

      Jeesus Kristus ei ole uskonto, vaan Elävä Persoona.

      # Kristitty kasvuympäristö opetti minulle hyviä tapoja ja "moraalisesti korkeita arvoja". Samalla kun he opettivat "hyveitään", pelottelivat he omia lapsiaan ja kaikkia ihmisiä ikuisesti kestävällä kärsimyksellä helvetin tulessa, jos joku ei uskoisi Raamattuun ja sen ilmoittamaan Jumalan Poikaan, Jeesukseen Kristukseen, "meidän Herraamme". Kun olin vapautunut jumalharhoista ja helvetinpeloista, niin ymmärsin tuon pelottelun toimivan apuna ihmisten vangitsemisessa uskontojen kahleisiin ja tapojen orjuuteen. #

      - ei pidä kutiaan selityksesi taaskaan.
      Uskontohin voi sitoa, Jeesus Kristus vapauttaa uskontojen orjuutuksista. Selvästikään et ymmärrä koko asiaa.

      # Kun minusta tuli ateisti, niin vapauduin minua aiemmin sitoneista pahoista tavoista. Olin juopotellut, valehdellut, varastanut, ollut kateellinen ja ahne, kironnut omia vanhempiani ja harjoittanut väkivaltaa. #

      - tuon perusteella et ole koskaan ollutkaan uudestisntynyt ja Jeesukseen Vapahtajanasi uskova, aito kristitty. Enemmänkin ns. käännynnäinen, tai jonkun mallin mukaan elää koettanut, ilman Jumalan Hengen apua ja läsnäoloa sisimmässäsi


      # Saatuani kosketuksen ateismin sisältämiin korkeasti moraalisiin ohjeisiin lakkasin tekemästä sitä pahaa ja elän nyt humaanin ateistin tavoin raitista lähimmäistä kunnioittavaa elämää. En voisi tehdä pahaa edes kärpäselle, mutta uskovaisena olin valmis tappamaan koko maailman, jos se ei usko Jumalaan samalla tavalla kuin minä ja uskonyhteisöni. #

      - sääliksi käyt. Kristitty ei tapa, vaan haluaa kaikille ihmisille vain ja ainoastaan hyvää, joten et ole koskaan kristitty edes ollutkaan, oma kertomasi sen paljastaa, joten ajatus ei ole minun keksimäni.

      Olet valinnut sellaisen tien, jota joudut katumaan, huokasin juuri Herran Jeesuksen puoleen, että Hän antaa sinulle näkökyvyn todeliseen elämään ja voit tehdä parannuksen.

      Tee siis parannus ja usko evankeliumi

      Siunausta ja Jeesus valoa elämääsi.

      t. Jumalanhullu

      • "Kristitty ei tapa, vaan haluaa kaikille ihmisille vain ja ainoastaan hyvää"

        Eikä ole yhtä vilpillinen eikä varsinkaan yhtä tekopyhä kuin sinä, eihän?


      • AteistiVaan

        Jos joku ei puhu teismiä, niin käännän Jumalanhullun teksin suomeksi:

        ”- uskonnon voi periä, mutta elävää uskoa Jeesukseen Kristukseen ei.
        Tarvitaan uudestisyntyminen tullakseen kristityksi uskovaksi, Jeesuksen seuraajaksi.”
        = kukaan ei usko jumalaan syntyessään. Kristinuskoon tuleminen vaatii uskoon tulemisen.

        ”Jeesus Kristus ei ole uskonto, vaan Elävä Persoona.”
        = Jeesus ei ole uskonto vaan Jumala, jonka kristityt katsovat olevan elossa..

        ”- ei pidä kutiaan selityksesi taaskaan.
        Uskontohin voi sitoa, Jeesus Kristus vapauttaa uskontojen orjuutuksista. Selvästikään et ymmärrä koko asiaa.”
        = ei pidä kutiaan selityksesi taaskaan.
        Uskonnoissa on sääntöjä, mutta kristinuskossa ei ole.
        Selvästikään et ymmärrä koko asiaa.

        ”- tuon perusteella et ole koskaan ollutkaan uudestisntynyt ja Jeesukseen Vapahtajanasi uskova, aito kristitty. Enemmänkin ns. käännynnäinen, tai jonkun mallin mukaan elää koettanut, ilman Jumalan Hengen apua ja läsnäoloa sisimmässäsi”

        Et ole koskaan uskonut oikealla tavalla. Olet tullut uskoon tai yrittänyt elää jonkin uskonnollisen ohjeen mukaan. Et ole tuntenut alitajunnassasi (oikean) Jumalan läsnäoloa.

        ”Siunausta ja Jeesus valoa elämääsi.”

        = Moro ja toivottavasti tulet kristinuskoon


    • iltasatua

      ...ja sen pituinen se.

    • AteistitEIOLE

      Uskossa olleetkaan ! He korkeintaan yrittävät matkia uskoa, että jospa JEESUS lähtisi seuraamaan heitä, eikä he JEESUSTA !

      Ja sittenkun mitää ei tapahdukkaan,- luopuvat väittäen, -ettei Jumalaa ole !

    • UskonArvoitus

      Noin voi käydä jos on kirjanoppinut ja opinnoista väärät tulkinnat. Puhuisin lain alaisuudesta jota ap:lle on opetettu, hänen kokematta henkilökohtaista sydämen uudestisyntymistä ja uskoa.
      Sana on kuollut kirjain ilman Pyhän Hengen eläväksi tekevää voimaa.
      Usko tulee eläväksi vain Pyhän Hengen tullessa sydämen asukkaaksi joka tekee uskon eläväksi omalle sydämelle. Siitä kumpuaa ihmisen hyvät teot ja hengen hedelmät.
      Uskontoa tai uskoa ei voi "periä" se ei ole mahdollista. Uskonto ei pelasta ketään, usko joka pelastaa on elävää sydämen uskoa ja sydämen vapautta. Lakihenkiset kristityt voi tehdä paljon vahinkoa jos he eivät tunne Jumalan armoa.

      • AteistiVaan

        Nyt menee taas vaikeaksi ymmärtää. Yritän kääntää parhaani mukaan...

        ”Sana on kuollut kirjain ilman Pyhän Hengen eläväksi tekevää voimaa.
        Usko tulee eläväksi vain Pyhän Hengen tullessa sydämen asukkaaksi joka tekee uskon eläväksi omalle sydämelle. ”

        Raamattu on puutaheinää ilman uskonnollista hurmostilaa. Jumalaan uskominen tuntuu todelliselta vain kun sisäinen uskonnollinenhurmos tunne on olemassa.

        (Saa korjata käönnösvirheitä. yritän parhaani...)


    • Eternal.Security

      Alottaja ei ole kristitty koskaan ollutkaan.

    • Ateistisaastat.pois

      Ateistit soramontulle & pumpum.

      • ilkimyksen.päivystys

        Ah miten kauniisti kristillinen lähimmäisenrakkaus sinussakin ilmenee.


    • 2222

      Eli et ole täysin uskossa oleva ihminen, etkä ole tuntenut Jumalan täydellistä rakkautta. Jumalan aidon rakkauden kerta olisit tuntenut, et voisi koskaan jättää Jeesusta ,eikä Jumala jätäisi sinua. Veikkaan että olet joku kultainen lusikka suussa elänyt yksinäinen ihminen ,joka ei ole joutunut kokemaan mitään sellaista pahaa, että olisit joutunut turvautumaan Jumalan apuun.

    • UU-4456545

      Minä valitsin ateismin vasta tutkittuani huolellisesti potilastietojani. Asiat alkavat yhdistymään vasta nyt, kun olen tarkistellut potilastietojani parin vuosikymmenen ajalta ja huomannut selkeitä yhteyksiä vatsaoireiden ja uskonnon välillä. Lähes koko sen ajan, jonka olin uskossa, olen myös järjestänyt suolistohiivalle lokoisat olosuhteet uskonnon vaikutuksilla verensokeriin, suoliston bakteeritasapainoon ja varmasti moneen muuhunkin tekijään.

      Oireina ovat olleet tyypilliset suolistohiivan liikakasvun oireet, ulosteiden konsistenssi on vaihdellut teräsbetonista nesteen kautta hienojakoiseen sumuun, joka tulee sellaisella paineella, että perää saa pyyhkiä istunnon jälkeen lapaluista alkaen. Vatsakivut ovat tuoneet lisäpirteyttä ateismin antaman piristysvaikutuksen lisäksi, ja ihottumat mielenkiintoista raaputuspuuhaa kynsille.

      Olen luopunut uskosta äkillisesti ja rajusti kaksi kertaa, kummallakin kerralla sieni-infektio paheni huomattavasti, toisella kerralla syntyi systeeminen tulehdus, käsivarsiin ilmestyi savipuoli, iho hilseili silmäluomia ja korvalehtiä myöten niin, etten kehdannut näyttäytyä ulkona. Tila hoidettiin synteettisillä sienilääkkeillä.

      Kun lopetin seurakunnassa käynnin viime vuonna, hiiva pääsi taas valloilleen. Vatsan toiminta oli kuin sirkusesitystä, ihottumat eri puolilla kehoa pahenivat voimakkaasti ja suuhun ilmestyi sammasta. Tällä kerralla hoidin hiivan valkosipulilla, joka on erittäin tehokasta ja turvallista hiivan karkoittamiseen. Ärtyvän suolen oireyhtymä poistui muutamassa viikossa, sammas katosi suusta muutamassa minuutissa murskatulla valkosipulilla, mutta palasi aina joidenkin tuntien kuluttua, ei tosin yhtä pahana kuin ennen käsittelyä. Kielen peitteet vetäytyivät hitaasti, ja noin viikon kuluessa kieli oli yleensä normaalin värinen.

      Hiivaa ilmaantui vieroituksen aikana kausittain siten, että vatsa reagoi hyvin voimakkaasti kaikkeen hiivaa elättävään ruokaan, tulehdusoireita alkoi tulla kun jäämien vapautuminen väheni ja porfyriinejä alkoi erittyä verenkiertoon. Viimeinen hiivatulehdus esitti merkkejä joulukuussa, 10kk täydellisen uskosta luopumisen jälkeen.

      En tiennyt silloin, että ateismi irrottaa myös porfyriinejä uskonnollisuuden tuhoamista aivosoluista ja altistaa maksan ja munuaiset niiden toksisille vaikutuksille. Olen tainnut aiheuttaa itselleni munuaisvaurionkin samaan hintaan, virtsan proteiinipitoisuus ylittää jo raja-arvot. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, minut on leimattu väärällä diagnoosilla hulluksi, olen 55 vuotias ja sairaseläkkeellä, minuun ei siis kannata satsata terveydenhuollon resursseja.

      Uskovaisuuden vaikutus terveydenhuollon kustannuksiin on ambivalentti, toisaalta sen aiheuttamat krooniset sairaudet tulevat kalliiksi, toisaalta taas säästetään vakavampien sairauksien tutkimus- ja hoitokustannuksissa siten, että valtaosa uskonnon uhreista saa psyyken diagnoosin, jolloin heidän somaattisia sairauksiaan ei tarvitse tutkia tai hoitaa, koska niiden tuottamat oireet voidaan sivuuttaa lääkärin toimesta psyyken ongelmien aiheuttamana kuvitteluna.

    • Totean.vain

      En ajattele ateismia enkä uskoa koska ne ovat toisarvoisia, uskonto ei merkitse mitään niin miksi ateistinen ajattelu merkitsisi.

    • Minä olen sitä mieltä, että uskovaisuudella tai ei-uskovaisuudella ei ole suurta merkitystä. Merkitystä on vain sillä, miten ihminen kohtelee muita ihmisiä.

      • ViisausRaamatussa

        Raamatun sanan mukaan ihminen voi myös teoillaan osoittaa uskon tunnustamatta uskoa mutta myös teoillaan voi kieltää uskon. Raamattu pureutuu ihmisen elämän moninaisiin totuuksiin. Kun sanaa ei tunneta, ei ymmärretä mitä usko on vaan pidetään sitä turhana tai satuna.


      • ilkimyksen.päivystys

        "Minä olen sitä mieltä, että uskovaisuudella tai ei-uskovaisuudella ei ole suurta merkitystä."

        Miksi sitten haukut ateisteja niin hartaasti?


      • ilkimyksen.päivystys kirjoitti:

        "Minä olen sitä mieltä, että uskovaisuudella tai ei-uskovaisuudella ei ole suurta merkitystä."

        Miksi sitten haukut ateisteja niin hartaasti?

        Tyypillistä käännynnäisen käytöstä se vain on.


      • ilkimyksen.päivystys kirjoitti:

        "Minä olen sitä mieltä, että uskovaisuudella tai ei-uskovaisuudella ei ole suurta merkitystä."

        Miksi sitten haukut ateisteja niin hartaasti?

        Siksi, että he käyttäytyvät kuin siat ja raatelevat koirat uskiksia kohtaan. Ateisteja voi hyvin verrata fasisteihin ja natseihin, sillä heidän käytöksensä ja arvomaailmansa ovat lähellä toisiaan. Niin sanotut humaanit ateistit eivät ole paljon parempia: he ovat paatuneita valehtelijoita ja totuuden vääristelijöitä.


    • EI.Reino

      Valitsin ateismin, koska en halunut jättää aivojani narikkaan.

    • kesäkoira

      Ei uskontoa voi periä.Uskonnollisia tapoja kyllä.Jo jeesus sanoi että jos joku ei synny uudesti hän ei näe taivasten valtakuntaa.Olet ollut uskonnollinen ihminen kuten minäkin joskus.Nyt Olen uudesti syntynyt luterilainen kristitty.Maailma ei mitenkään ole voinut syntyä tyhjästä erilaisten sattumien ja mutaatioiden kautta.Tämä on päivän selvä asia.

    • Alkeishiukkanen1

      Moraalinen käytös ei ole sidottu maailmankatsomukseen. Yksilön sosiaalisesti tasapainoinen ympäristö vakauttaa pahanolon purkamista, niin ettei se tapahdu sosiaalisesti ei- hyväksytyllä tavalla. Maailmankatsomus ei takaa sitä, että yksilö olisi sosiaalisesti älykäs ja hyvä. Monet uskovaiset kiukuttelevat olettamalleen jumalalle. Tai ovat katkeria uskonveljilleen ja -sisarilleen. Ateistilla ei ole jumalaa, jolle kiukutella tai jonka tahtoa rikkoa. On vain sosiaaliset normit, joita rikkomalla jälkeen jää rikkinäisiä ihmissuhteita, loukkaantuneita mieliä, ja merkintä rikosrekisteriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe