Puretechin jakohihna ei kestä!

tutkituttakaa

Varokaa Peugeotissa tai Citikassa myös Puretech-konetta. Moni ajattelee että öljykylpyinen jakohihna kestää, toisin kuin karmeat -ja edelleen karmeat- THP-koneiden jakoketjut joita vaihdellaan jopa 15-20 tkm välein. Vaan ei, puretech-koneissa jakohihna rispaantuu ja palaset tukkii öljykanavia!

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=71816.75

Onko ainoa vahva ja luotettava moottori PSA:lla enää HDI eli dieselit?

105

34805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonoalaatua

      Tuosta on ollut muuallakin maailmalla tietoa, mm. ranskalaisilla psa-foorumeilla. Jos auto yli 3 v vanha niin tehdas on ehdottanut että maksavat vain 1/4 remontista. Selkeä materiaalivika tai suunnitteluvika. Mietin tota öljykylpyisyyttä, eikös se öljy voi hapertaa just kumin eli hihnan? On se kumma että psa ei saa bensakoneista kunnollisia vaan THP porsii jatkuvasti jakoketjuja ja Puretech sitten jakohihnoja. Lisäksi psa-bensakoneissa, näissä turbollisissa, on pirullisena piirteenä karstoittuminen (suorasuihku) ja siihen liittyen sytytystulppien todella lyhyt kestoikä, jopa muutama tuhat km ja tulppien vaihto nykimisten ja varoitusvalojen shown takia.

      • Anonyymi

        THP on Bemarin kone


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        THP on Bemarin kone

        No eihän ole. PSA:n valmistama ja osittain yhteistyössä BMW:n kanssa suunnittelema.


    • OlliL2

      Koko ranskassa on yksi 308 rikkoutunut jakohihnan vuoksi. Se sieltä ranskan forumilta selviää kun translatea tulkitsee. Lisäksi on ollut rispaantuneita hihnoja. Vaihtoväli on ohjeen mukaan 100tkm mutta taidan tarkastuttaa hihnan jo seuraavassa huollossa noin 50tkm.

      • kuusakoskellepsat

        Eli siitä ainoasta joka saatu myytyä jopa Ranskaan, jokunen romu sinnekin jää ns omaa tuotantoa


    • elwuud

      hyviä ranskalaisia saa vain krilliltä edelleen?

      • Pösöfani

        Olen kuulut että uudemman pösön puretec moottoyi syö öljyä reippaasti, Minulla on ollut 8 vuotta 2006 mallin Pösö 307 SW ei syo öljyä 20 tuhannen öljynvaihrov'älillä. muutenkin auto ollut laatuisa nyt ajettu 220 tuhatta, vaihdan varmaan samaan merkkiin.


      • erkkiperimä
        Pösöfani kirjoitti:

        Olen kuulut että uudemman pösön puretec moottoyi syö öljyä reippaasti, Minulla on ollut 8 vuotta 2006 mallin Pösö 307 SW ei syo öljyä 20 tuhannen öljynvaihrov'älillä. muutenkin auto ollut laatuisa nyt ajettu 220 tuhatta, vaihdan varmaan samaan merkkiin.

        Mistä olet kuullut öljynkulutuksesta ja mikä on tuo "uudempi pösö"?

        Minä en meinaan ole öljynkulutuksesta kuullut ja seuraan tuon moottorin tapahtumia aika aktiivisesti.


      • Anonyymi
        Pösöfani kirjoitti:

        Olen kuulut että uudemman pösön puretec moottoyi syö öljyä reippaasti, Minulla on ollut 8 vuotta 2006 mallin Pösö 307 SW ei syo öljyä 20 tuhannen öljynvaihrov'älillä. muutenkin auto ollut laatuisa nyt ajettu 220 tuhatta, vaihdan varmaan samaan merkkiin.

        juu hyviä ovat patongit. meillä 2004 mallin 307 SW. 1,6 pannu ja reilu 350000 on mittarissa eikä kyl ole mitään vikaa ollu. ja tuo märkä jakohihna, mitä vikaa. meillä just vaihdettu ko oli ajettu yli 100000km ja meinaan jatkaa peugeotilla ajelua tästä eteenpäinkin. meillä ollut monta ranskalaista, välillä on ollu kaiken maailman kikottimia ja riisikuppeja mutta aina on ranskalainen tullu takas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu hyviä ovat patongit. meillä 2004 mallin 307 SW. 1,6 pannu ja reilu 350000 on mittarissa eikä kyl ole mitään vikaa ollu. ja tuo märkä jakohihna, mitä vikaa. meillä just vaihdettu ko oli ajettu yli 100000km ja meinaan jatkaa peugeotilla ajelua tästä eteenpäinkin. meillä ollut monta ranskalaista, välillä on ollu kaiken maailman kikottimia ja riisikuppeja mutta aina on ranskalainen tullu takas.

        "2004 mallin 307 SW. 1,6 pannu ja reilu 350000 on mittarissa eikä kyl ole mitään vikaa ollu. ja tuo märkä jakohihna, mitä vikaa."

        No sulla ei ole sitä märkää jakohihnaa autossasi.

        Sitä käytetään puretech moottoreissa ja sillä on sellainen mielenkiintoinen ominaisuus että se jakohihna alkaa murenemaan siinä öljykylvyssä, sitten ne kumin murut menee öljykanaviin ja tukkeaa moottorin voitelun ja lopulta moottori onkin viallinen, voitelun puutteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2004 mallin 307 SW. 1,6 pannu ja reilu 350000 on mittarissa eikä kyl ole mitään vikaa ollu. ja tuo märkä jakohihna, mitä vikaa."

        No sulla ei ole sitä märkää jakohihnaa autossasi.

        Sitä käytetään puretech moottoreissa ja sillä on sellainen mielenkiintoinen ominaisuus että se jakohihna alkaa murenemaan siinä öljykylvyssä, sitten ne kumin murut menee öljykanaviin ja tukkeaa moottorin voitelun ja lopulta moottori onkin viallinen, voitelun puutteesta.

        Se öljy ei siis menekään laakereille öljynsuotimen läpi, vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "2004 mallin 307 SW. 1,6 pannu ja reilu 350000 on mittarissa eikä kyl ole mitään vikaa ollu. ja tuo märkä jakohihna, mitä vikaa."

        No sulla ei ole sitä märkää jakohihnaa autossasi.

        Sitä käytetään puretech moottoreissa ja sillä on sellainen mielenkiintoinen ominaisuus että se jakohihna alkaa murenemaan siinä öljykylvyssä, sitten ne kumin murut menee öljykanaviin ja tukkeaa moottorin voitelun ja lopulta moottori onkin viallinen, voitelun puutteesta.

        Tukkii öljypumpun sihdin öljypohjassa ensin ja hihnan vaihto on kallis. Täysin typerä keksintö. Ilmankos noita pösöjä on halvalla myynnissä, melko uusiakin. Luulisi että jakopään tekniikka olisi kehittyneempi, mutta tämä oli askel huonompaan suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tukkii öljypumpun sihdin öljypohjassa ensin ja hihnan vaihto on kallis. Täysin typerä keksintö. Ilmankos noita pösöjä on halvalla myynnissä, melko uusiakin. Luulisi että jakopään tekniikka olisi kehittyneempi, mutta tämä oli askel huonompaan suuntaan.

        Suosittelen harkitsemaan vakavasti uudelleen mikäli olet hankkimassa bensiinikäyttöisen Peugeot 2008 auton. Ostin ko. auton uutena 2021. Nyt 29 000 ajettuna edessä jakoremmin vaihto !! Kuulemma rakenne sellainen että remmi on öljyn seassa, ja turpoo siten että remmillä ahdasta ja siitä irtoaa remmiseosta öljyn sekaan. Siis täydellisen epäonnistunut tekninen ratkaisu. Ja kaiken huipuksi ei ole takuun alainen työ vaikka varta vasten 2 v. pidennetyn takuun. Maahantuoja AutoBon ei suostunut edes keskustelemaan asiasta, paikallinen merkkiliike Pörhö meni maahantuojan selän taakse asiassa. Ei siis minkäänlaista vastaantuloa tai goodwilliä vaikka kyseessä huonon teknisen ratkaisun myötä melkoinen mainehaitta. Tyly naispuolinen asiakaspalvelija totesi puhelimessa että heillä ei näistä asioista voi puhua puhelimessa vaan on laitettava sähköinen palaute johon he sitten ehtiessään vastaavat. Ja kyllä se oli pettymys myös ajo-ominaisuuksiltaan. Ei tarkoitettu maantielle lainkaan kun ohjaus "vaeltelee" sähköisen ohjaustehostimen takia epätarkasti. En todellakaan voi suositella 2008 mallia kenellekään. Syvä pettymys. Ensimmäinen ja viimein Peugeot hlöauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen harkitsemaan vakavasti uudelleen mikäli olet hankkimassa bensiinikäyttöisen Peugeot 2008 auton. Ostin ko. auton uutena 2021. Nyt 29 000 ajettuna edessä jakoremmin vaihto !! Kuulemma rakenne sellainen että remmi on öljyn seassa, ja turpoo siten että remmillä ahdasta ja siitä irtoaa remmiseosta öljyn sekaan. Siis täydellisen epäonnistunut tekninen ratkaisu. Ja kaiken huipuksi ei ole takuun alainen työ vaikka varta vasten 2 v. pidennetyn takuun. Maahantuoja AutoBon ei suostunut edes keskustelemaan asiasta, paikallinen merkkiliike Pörhö meni maahantuojan selän taakse asiassa. Ei siis minkäänlaista vastaantuloa tai goodwilliä vaikka kyseessä huonon teknisen ratkaisun myötä melkoinen mainehaitta. Tyly naispuolinen asiakaspalvelija totesi puhelimessa että heillä ei näistä asioista voi puhua puhelimessa vaan on laitettava sähköinen palaute johon he sitten ehtiessään vastaavat. Ja kyllä se oli pettymys myös ajo-ominaisuuksiltaan. Ei tarkoitettu maantielle lainkaan kun ohjaus "vaeltelee" sähköisen ohjaustehostimen takia epätarkasti. En todellakaan voi suositella 2008 mallia kenellekään. Syvä pettymys. Ensimmäinen ja viimein Peugeot hlöauto.

        Olen ajanut 30 v.Peugeot eikä ollut mitään suuria ongelmia.Tällä hetkellä mulla on 2008 vm.2018 eikä vaihdettu vielä jakohihnan.Ajettu vasta 51000 km kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ajanut 30 v.Peugeot eikä ollut mitään suuria ongelmia.Tällä hetkellä mulla on 2008 vm.2018 eikä vaihdettu vielä jakohihnan.Ajettu vasta 51000 km kyllä.

        Vuoden 2008 jälkeen tehdyissä autoissa, merkistä riippumatta, ongelmien määrä on ihan eriluokkaa kuin 30 vuoden takaisissa.

        Jos ajat 250 tkm mittariin niin siinä vaiheessa on uusittu moottori, vaihdelaatikko, sähköpuolelta boksia ja anturia ihan riittävän paljon.


    • RMB54

      Näissä öljykylpyjakohihnamoottoreissa tulee noudattaa öljysuositusta tarkasti. Väärä laatuinen moottoriöljy muuttaa hihnan rakennetta. Kaikilla öljymerkeillä ei oikealaatuista öljyä edes saa.
      Omistajan käsikirjassa on öljysuositus mainittu. Sitäkin kirjaa tulisi joskus avata, niin ei tarvitse kysellä tai syytellä autoa jos ei ole noudattanut suosituksia. Kirjasta tulee myös ymmärtää mikä moottori on kyseessä.
      Tyypillisin kysymys lämpimällä ilmalla. Jopa päivittäin kysytään. Mistä vuotaa jäähdytysnestettä?
      Sekin tieto löytyy omistajan käsikirjasta. Ilmastointilaitteen kondenssiovesi.
      Joku voi kirjoittaa täällä siitäkin. "Paska kone kun vuotaa jo uutena nestettä."

      • lerppajeejee

        Mikähän hyöty tuosta öljyssä liotettavasta hihnasta oikein on?

        Kun jo muinainen XU moottori pärjäsi 120tkm samalla hihnalla, tuli tuo hihna vaihdettavaksi auton elinkaaren aikana kaksi kertaa.


      • RMB54
        lerppajeejee kirjoitti:

        Mikähän hyöty tuosta öljyssä liotettavasta hihnasta oikein on?

        Kun jo muinainen XU moottori pärjäsi 120tkm samalla hihnalla, tuli tuo hihna vaihdettavaksi auton elinkaaren aikana kaksi kertaa.

        Hihna on kuitenkin suojassa epäpuhtaudelta. Muistamme mitä tapahtuu Oulun seudun Skodille. Epäpuhtaus kuluttaa hihnaa ja hihnapyöriä. Hihnan pitämä ääni pienempi. Myös kiristin laakeri saa voitelun koko käyttöikänsä ajan.
        Tarkennus XU-moottorille. Hihnan vaihtoväli 4 vuotta/120.000 km. Vanhemmissa 3v/80.000 km -> -93.


      • lerppajeejee
        RMB54 kirjoitti:

        Hihna on kuitenkin suojassa epäpuhtaudelta. Muistamme mitä tapahtuu Oulun seudun Skodille. Epäpuhtaus kuluttaa hihnaa ja hihnapyöriä. Hihnan pitämä ääni pienempi. Myös kiristin laakeri saa voitelun koko käyttöikänsä ajan.
        Tarkennus XU-moottorille. Hihnan vaihtoväli 4 vuotta/120.000 km. Vanhemmissa 3v/80.000 km -> -93.

        Ja kun sama XU moottori on citroeniin asennettuna, on hihnan vaihtoväli 120.000 km / 10 vuotta.


      • lerppajeejee
        RMB54 kirjoitti:

        Hihna on kuitenkin suojassa epäpuhtaudelta. Muistamme mitä tapahtuu Oulun seudun Skodille. Epäpuhtaus kuluttaa hihnaa ja hihnapyöriä. Hihnan pitämä ääni pienempi. Myös kiristin laakeri saa voitelun koko käyttöikänsä ajan.
        Tarkennus XU-moottorille. Hihnan vaihtoväli 4 vuotta/120.000 km. Vanhemmissa 3v/80.000 km -> -93.

        Kun hihna kulkee öljyssä, se on alttiina öljyn kuumuudelle.

        Jos vanha ratkaisu kesti sen 120tkm ja nyt pitää valita erikoisöljy, että hihna saadaan kestämään 100tkm, niin pistää oikeasti miettimään että mitä tuolla on haettu.

        Tuskin se päästöjä pienentää, kuivaan hihnaan verrattuna, tuskin parantaa kestoakaan, vaikka niin taidettiin haaveilla.

        Taisi mennä pikkasen pieleen jälleen kerran.


      • pesöö
        lerppajeejee kirjoitti:

        Ja kun sama XU moottori on citroeniin asennettuna, on hihnan vaihtoväli 120.000 km / 10 vuotta.

        minä olen ajanu 50v erilaisilla autoilla, enin osa ollut kuitenkin pösöjä,
        nytkin on 3 kpl 406 , yhtään hihnaa ei ole katkennut, vaikka joskus on ajat sekä km ylittyny reilusti,
        viimeksikin hihnaa vaihdettaessa vertailin vanhaa uuteen, ei mitään silminnähtävää eroa,
        niin sanoi asentajakin, tosin saattaahan olla joku piilovika,
        mutta ei se hihna helpolla katkea, sanoi asentaja, suosituksilla vaan myydään osia,
        yhdellä autolla tnyt testata, km kulunut jo 190000 ja aikaa 7v


      • Anonyymi
        RMB54 kirjoitti:

        Hihna on kuitenkin suojassa epäpuhtaudelta. Muistamme mitä tapahtuu Oulun seudun Skodille. Epäpuhtaus kuluttaa hihnaa ja hihnapyöriä. Hihnan pitämä ääni pienempi. Myös kiristin laakeri saa voitelun koko käyttöikänsä ajan.
        Tarkennus XU-moottorille. Hihnan vaihtoväli 4 vuotta/120.000 km. Vanhemmissa 3v/80.000 km -> -93.

        Vain yhden automerkin hihnat kului epänormaalisti Oulun seudulla. Jos joku uskoo tiepinnan tuohon vaikuttaneen, niin omapahan on asia.


    • lyhin_takuu

      Aikamoista on VAG-trollin epätoivo. Puretechit sattuvat olemaan sieltä parhaasta päästä moottoreita, ei lähimainkaan vastaavia superongelmia kuin vaginoissa.

      Mekaanisissa laitteissa on aina jonkin verran ongelmia, mutta kannattaa katsoa tosiaan ihan vaikka suomalaiset foorumit näiden vaginoiden moottorien ja vaihdelaatikkojen osalta. Sitä materiaalia löytyy tuhansia sivuja...

      • Voiollamuissakin

        Sattuu vaan olemaan uudemmissa tsi moottoreissa jakohihna öljykylvyssä.


    • analisaattori

      Toyotan omistajana en kertakaikkiaan tajua noita hihnaviritelmiä kun laadukas ja huoleton koko auton iän kestävä ketkujakopää on keksitty jo ajat sitten. Ei tulisi mieleenkään mitkään jakopäämurheet autoillessa, puhumattakaan jostain kalliista remmin vaihdosta. Tosin Volkkarin ketjujakopäästä ei kenenkään pidä ottaa mallia eikä oppia. Täydellinen susi ja murheenalho. Ranskalainen autotekniikka ei koskaan ole ollut mistään luotettavimmasta päästä. Toki mukavia ajella toimiessaan. Arvonlasku taitaa olla kuitenkin sieltä nopeimmasta päästä.

      • Ollil2

        Tojomies sekoittaa nyt asioita. Noita perinteisiä vaparikoneissa olevia ketjuja on väärin verrata turbomoottoreissa oleviin. Tottakai ne kestää vähävääntöisessä moottorissa. Turbojen ketjuongelmatkin on opittu jo ehkäisemään huoltosuosituksia muuttamalla, eli ne ei olekaan huoltovapaita kuten aluksi kaavailtiiin.


      • jupaheijaa
        Ollil2 kirjoitti:

        Tojomies sekoittaa nyt asioita. Noita perinteisiä vaparikoneissa olevia ketjuja on väärin verrata turbomoottoreissa oleviin. Tottakai ne kestää vähävääntöisessä moottorissa. Turbojen ketjuongelmatkin on opittu jo ehkäisemään huoltosuosituksia muuttamalla, eli ne ei olekaan huoltovapaita kuten aluksi kaavailtiiin.

        " Tottakai ne kestää vähävääntöisessä moottorissa. "

        Meinaatko että venttiilikoneiston käyttämä voima moninkertaistuu, kun kampiakselilta otetaan enemmän vääntöä ahtamisen seurauksena?

        Kyllä se tarvittava voima ehkä kasvaa, kun keskimääräinen puristuspaine kasvaa myös, mutta tuskin se niin paljon suurenee, että juuri tuo seikka olisi selitys sille, että ketju ei kestä.

        Jos ajatus oli todella pielessä, niin kerrotaan varmuuden vuoksi, että kampiakselilta otettava voima ei kulje tuon nokka-akselin ketjun kautta.


      • psa_rulez

        Miksi kidutat itseesi ajamalla tohjolla? Kai nyt AUTON eli Peugeotin voi kaupasta ostaa? Kyllä ne siitä romustasi jotakin hyvittävät niin pääset NAUTTIMAAN autoilusta eikä tarvitse hampaat irvessä koettaa pitää tohjoa kaistojen välissä ja saada hermoromahdus kun se tohjo ei kulje maantiellä vaan kinnaa toisen edessä.


      • Anonyymi

        En kerta kaikkiaan tajua, kyllähän tojossakin hihnoja on moottoreissa ja niitäkin vaihdetaan. Jos hihna ei katkea, niin sitten menee ohjurirullien laakerit, meinaan kokemusta on.
        Ranskalainen tekniikka kyllä voittaa japanilaisen ja siksi kait niitä tojotiakin on alettu tehdä Ranskassa, jossa myös laitteiden toimintaa seurataan, siksi niitä merkivaloja syttyy niin usein, toista on monella muulla merkillä, kun on vaan lataus ja öljynpaine valot ja nekin taidettu kytkeä niin, että jos toinen merkkivalo sammuu, niin se sammuttaa sen toisenkin, eikä ole huolta huomisesta.


      • Anonyymi
        psa_rulez kirjoitti:

        Miksi kidutat itseesi ajamalla tohjolla? Kai nyt AUTON eli Peugeotin voi kaupasta ostaa? Kyllä ne siitä romustasi jotakin hyvittävät niin pääset NAUTTIMAAN autoilusta eikä tarvitse hampaat irvessä koettaa pitää tohjoa kaistojen välissä ja saada hermoromahdus kun se tohjo ei kulje maantiellä vaan kinnaa toisen edessä.

        Tyhm ä täytyy olla että ostaa noita piluturboja, vauhtiin kyllä ehtii ja kulutus puolet noista tojohybridillä ja iänikuinen luotettavuus


      • Anonyymi

        Huoleton on ketjuton kone. Hihnanvaihto tuolloin tällöin on kuitenkin pienempi paha kuin koko koneen vaihto ketjun pettäessä. Been there, done that.
        Arvonlaskuhan on pelkästään etu; ostan halvan ranskanpullan ja teen huollot joiden hinta ei todellakaan päätä huimaa. Kilometrejä kertyi edelliseen bensaranskikseen puoli miljoonaa ja kone vartoo pukilla ihan käyttökuntoisena. Vain 20 vuotta "mummon kirkkokyytinä" ja 5 viimeistä "sikamaista ajoa" ja eikä kun ruostui helmat eikä omamekaanikko niitä kerennyt hitsailla. Niin otettiin sitten kone ja tekniikat talteen, kaikin puolin toimivina. Hihna rissoineen maksaa satasen ja vaihto muun huollon yhteydessä toisen satkun. Vaihdatatko riisimopoon koneen tonnilla? Siis jos se sattuu olemaan se puoli miljoonaa kestänyt, legendaarinen yksilö...
        Anteeksi myöhäisyyteni; ranskanpulla pitää vaan ensin ajaa loppuun ennen kuin pääsee arvostelemaan.
        P.S. Jos ajat, Analisaattori, vielä samalla yksilöllä niin sano sille joka päivä; "Sinä olet hyvä poika" ja käytä pesulla ainakin kerran viikossa. Koska se on sen arvoinen. 😊


    • analisaattori

      Onpas taas tosi tekniikan tietäjät kommentoimassa. Kyllä lapsikin jo tajuaa että teräsketju kestää kauemmin kuin jokin hihna, ja kaksoisketju on vieläkin varmempi. Kysymys kun on vaan ketjun ja ketjupyörien laadusta ja kiristyksen toteutustavasta. Joillakin merkeillä, kuten Toyotalla ei asian kanssa ole mitään murheita, eikä mitään erityistä huoltoa siihen tehdä. Ei mainita edes missään huolto-ohjelmassakaan. Toimii samalla voitelulla moottorin kanssa. VW on n niittänyt kyseenalaista mainetta kyseisen ketjun kanssa. Täysin epäonnistunut ja laaduton. Rättiremmi öljykylvyssä seuraavana siirtona ei oikein vakuuta ainakaan minua. Aika näyttää, miten tulee kestämään. Koekaniiniksi en ainakaan haluaisi maksamaan. Venttiilijousien jäykkyys on oikeastaan ainoa rasitusta aiheuttava seikka. Tosin jotkut kaikki munat samaan koriin valmistajat liittävät siihen vielä vesipumpunkin. Ei kovin järkevää mielestäni. Ranskalaistenkaan ei kannattaisi ottaa oppia Volkkarin laadusta, ei se ole yhtään parempi ainakaan laatu ja luotettavuustutkimusten mukaan.

      • Anonyymi

        Vm. 2005 corollassa vaihteisto jumiin kun laakereuden muoviset välisiteet rikkoutu, kuulat meni vierekkäin. Käytettyä vaihteistoa ei meinannut löytyä mistään, olis pitäny varata romikselta, niillä on kuulemma kysyntää. Saatiin torin kautta savosta riihen nurkalta. Kyllä nää kotterot on samanlaisia paskoja kaikki ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vm. 2005 corollassa vaihteisto jumiin kun laakereuden muoviset välisiteet rikkoutu, kuulat meni vierekkäin. Käytettyä vaihteistoa ei meinannut löytyä mistään, olis pitäny varata romikselta, niillä on kuulemma kysyntää. Saatiin torin kautta savosta riihen nurkalta. Kyllä nää kotterot on samanlaisia paskoja kaikki ja piste.

        hyvä kommentti tuo. olen samaa mieltä. samaa paskaa laitettu vaan eri pakettiin.


    • toitsukka

      Kyllä on kakki vehkeitä nuokin taas kerran.

    • pösööttiu

      Itsellä vm.2013 pösö 208. Öljyn täyttökorkista näkee hihnan selkämystä hiukan ja näyttää ihan virheettömältä. Tiuhaan olen kyllä öljyt vaihtanut.
      Mutta jos hihnassa näkyy poikkeamaa niin huolestukaa.
      Tässä lisä tietoa ja kuva miten hihnan selkä alkaa vioittumaan.

      https://www.nomaallim.com/psa-eb2-timing-belt-replacement.html

    • Anonyymi

      Ostinpa joulukuussa -19 käytettynä Peugeot 3008 vm2017. Puretech 130. Ajettu 65000km. Tammikuun alkupuolella alkoivat moottorin häiriövalot vilkkumaan. Lopulta punaisella ja varoittivat öljynpaineista. Auto korjaamolle ja edessä jakohihnan vaihto kaikkine tykötarpeineen. Hihna rispaantunut ja palaset tukkineet öljykanavia. Iso remontti, onneksi auton takuu vielä voimassa. Jos olisin tämän valuvian tajunnut niin en olisi 308 dieselistä luopunutkaan. Sillä ajelin huolettomia kilometrejä useita vuosia. Tähän autoon luotto taisi mennä heti kättelyssä.

      • Anonyymi

        Niin ja mitä öljyä oli koneeseen laitettu?

        Laita vielä tieto siitä niin saadaan heti selville oliko vaihto mennyt oikein.

        Jengi esittää mitä ihmeellisempiä kertomuksia jättäen oleellisimmat asiat kertomatta.

        Joo mullakin hajos kun täytin hiekalla koneen mutta en kerro sitä...


      • Anonyymi

        Sama vika juuri tammikuussa ja 2017 1,2 puretech aut. Ja korjaus minulle 540 eur ja loput peugeot maksoi. Auto 3v 2kk vanha ja alle 70000 km ajettu. Remontissa oli 5 viikko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama vika juuri tammikuussa ja 2017 1,2 puretech aut. Ja korjaus minulle 540 eur ja loput peugeot maksoi. Auto 3v 2kk vanha ja alle 70000 km ajettu. Remontissa oli 5 viikko

        Tänään sitten syttyi moottorin vikavalo ensin oranssi ja heti perään punaiseksi, nyt auto hinataan huoltoon ja tsekataan. 308 sw bensa vm. 2017 moottori sitä vanhempaa HNY-mallia.


      • Anonyymi

        Öljynsuodin ohitettu, kun hihnanpalat pääsi laakereille asti?
        Vai jäikö ne lääkkeet taas ottamatta, Tojo-Tero?


    • Anonyymi

      Nuo vitun baskeripäiset punaviinikänniläiset tekee outoja sovelluksia, täyttä paskaa. Huollot vaikeita ja rakenteet sutta. Autossa sana ranskalainen on kirosana kuten ydinvoimalassakin. Ne helvetin snobit keskittykööt vaan taiteeseen ja viiniin.

    • Anonyymi

      Minulla on Peugeotin 407 diesel-moottorilla ja siinä on hihnan vaihto 160.000km välein. Nyt siinä pyörii jo kolmas Gatesin remmisetti ja 400.000km mittarissa. On vahva ja onnistunut moottori.

      • Anonyymi

        Tuohan ei liittynyt mitenkään puretechin jakohihnan kestävyyteen, joka oli ja on aiheena.


    • Anonyymi

      Vuoden moottori!
      Et voi täten olla oikeassa väitteesi kanssa.

      • Anonyymi

        Vuoden moottori, ehkä jopa kahden :D :D


    • Anonyymi

      "Vuoden moottori jo neljättä kertaa"
      Milläköhän perusteella tämäkin valinta on tehty?

      Viimeiseen kymmeneen vuoteen PSA on kehittänyt kolme mottoria: THP, Vti ja Puretech, ja viat niissä mitä järkyttävämpiä.

      Silti ihmiset ostavat näitä kuin insinöörit Skodia!

      Koska ymmärretään, että Renault on paras Ranskalainen auto. Heidän moottorit kelpaavat Nissanille (psst.....Qashqaissa on Rellun tekniikka) ja Mersulle. PSA kerkesi tahrata BMW:n maineen Vti-virityksellä. Toivottavasti PSA-Opel yhteistyö saa aikaan sen, että PSA lopettaa moottoreiden kehittämisen.


      Kiitos ja kuulemiin.

      • Anonyymi

        Onhan pösön puretech moottori kokoisekseen tehokas ja vähäpäästöinen. Yllättävän sinnikäs ja nöyrä mottori. En ihmettele että se on voittanut vuoden moottori palkinnon muutamaan kertaan.
        Vika on, että se ei vain kestä. 30 000km kohdalla öljyä saa kaadella koneeseen tuon tuosta ja moottorin vikavalo tulee tutuksi. Kokemusta on.
        Omaani korjailtiin onneksi takuuseen, mutten uskaltanut pitää autoa takuun jälkeen vaan vaihdoin pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan pösön puretech moottori kokoisekseen tehokas ja vähäpäästöinen. Yllättävän sinnikäs ja nöyrä mottori. En ihmettele että se on voittanut vuoden moottori palkinnon muutamaan kertaan.
        Vika on, että se ei vain kestä. 30 000km kohdalla öljyä saa kaadella koneeseen tuon tuosta ja moottorin vikavalo tulee tutuksi. Kokemusta on.
        Omaani korjailtiin onneksi takuuseen, mutten uskaltanut pitää autoa takuun jälkeen vaan vaihdoin pois.

        Eipä ole Opelin Puretec moottoriin tarvinnut öljyä lisätä,täytyy huollot tehdä maahantuojan valtuuttamassa huollossa ja ohjeen mukaan vaihtaa öljyt ja oikea laatu ja merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole Opelin Puretec moottoriin tarvinnut öljyä lisätä,täytyy huollot tehdä maahantuojan valtuuttamassa huollossa ja ohjeen mukaan vaihtaa öljyt ja oikea laatu ja merkki.

        Mitään ongelmaa ei tule kun vaihtaa öljyt tiuhaan.
        Itse ajanut pösöllä vuodesta 1994. Kaksi puretechiä ollut.
        Vaihdän öljyt 7500 km välein. Niin halpaa hommaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan pösön puretech moottori kokoisekseen tehokas ja vähäpäästöinen. Yllättävän sinnikäs ja nöyrä mottori. En ihmettele että se on voittanut vuoden moottori palkinnon muutamaan kertaan.
        Vika on, että se ei vain kestä. 30 000km kohdalla öljyä saa kaadella koneeseen tuon tuosta ja moottorin vikavalo tulee tutuksi. Kokemusta on.
        Omaani korjailtiin onneksi takuuseen, mutten uskaltanut pitää autoa takuun jälkeen vaan vaihdoin pois.

        Ootteko kuullu; hiljaa hybä tulee (vaParihybridi) pikkuturbousta revitään tehoja mut ei ne kestä hihnojen ja ketjuhen kaa


    • Anonyymi

      PSA ei ole pystynyt kehittämään hyviä bensamoottoreita liki 10 vuoteen. Puretech, Vti ja THP156 -moottoreissa on kaikissa tuotekehitysvikoja, jotka ovat siirtyneet Citroen -innovaatioista myös Peugeotiin ja BMW:hen.

    • Anonyymi

      Mikäli vuoden mootttori kestää vuoden on se pelveluksensa tehnyt.
      Se, että pöllö ei ostotilanteessa tajunnut, että mainoslauseeseen oli piilotettu myös viesti, niin se ei ole kuin pöllökkeen oma vika.

      Olisit ostanut Renaultin! Heillä kestää moottorit, jotka kelpaa mm. Mercedes Benzille.

      PSA:n moottorit kelpasivat Mineihin ja Pikku-Bemareihin, ja tulokset ovat sen mukaiset: maine putoaa samaa vauhtia kuin vikoja esiintyy.

    • Anonyymi

      Onhan se hihna öljyssa myös Ford 3-syl koneissa.
      Nehän on alkuun suuniteltu rinnakkain pösön koneen kanssa.
      Itsellä hihna kyllä ihan on 2013 autossa 60000 ajettu.
      Öljyn mobil 0w40 vaihdettu kyllä viimietään 10000 km välein.

      • Anonyymi

        "Onhan se hihna öljyssa myös Ford 3-syl koneissa.
        Nehän on alkuun suuniteltu rinnakkain pösön koneen kanssa."

        Mielenkiintoinen näkemys rinnakaisesta suunnittelusta.

        Fordin moottori tuli kauppoihin 2012 ja peugeotin 2018. Mitkään mitat ei ole samoja moottoreissa. Mitkään osat eivät ole samoja.

        Noissa on vain kaksi asiaa jotka yhdistää: 3 sylinteriä ja öljyssä oleva jakohihna.


    • Anonyymi

      Hiukan ihmetyttää nuo puretecin ongelmat, sillä ajoin edellisellä pösön 406 HDi:llä 515.000km ilman kummempia murheita ja nykyinen 407 HDi menee parhaillaan 415.000km kohdalla. Tässä jälkimmäisessä on kylläkin ilmanvaihtolaitteen remontti ollut ylimääräinen kulunki, muutoin pelkillä normihuolloilla.
      Vahvoja, hiljaisia menijöitä, tykkään!

      • Anonyymi

        Ei niissä enää ole vuosikausiin ollut mitään jakohihna ongelmia. Jakohihna vaihdettu toisen tyyppiseen nähtävästi. Itsellä puretec, hyvä kone muuten, ajettu 75000km ongelmitta ja hihna kuin uusi. Sen pystyy näkemään öljykorkin kautta.
        Papukaija aivoille kun joku asia jää jumiin , niin siellä se pysyy seuraavat 50 vuotta. Välillä käyvät purkamassa ahdistustaan Suoli 24:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niissä enää ole vuosikausiin ollut mitään jakohihna ongelmia. Jakohihna vaihdettu toisen tyyppiseen nähtävästi. Itsellä puretec, hyvä kone muuten, ajettu 75000km ongelmitta ja hihna kuin uusi. Sen pystyy näkemään öljykorkin kautta.
        Papukaija aivoille kun joku asia jää jumiin , niin siellä se pysyy seuraavat 50 vuotta. Välillä käyvät purkamassa ahdistustaan Suoli 24:ssä

        Jos käyt lukemassa peugeot-foorumilla aiheesta, niin voit huomata että kyllä niissä on edelleen ongelmia.

        Ehkä ongelmia on vähemmän kuin aiemmin, mutta se, että niitä ei olisi ollut vuosikausiin, on kyllä liioittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käyt lukemassa peugeot-foorumilla aiheesta, niin voit huomata että kyllä niissä on edelleen ongelmia.

        Ehkä ongelmia on vähemmän kuin aiemmin, mutta se, että niitä ei olisi ollut vuosikausiin, on kyllä liioittelua.

        Kun siellä käy lukemassa niin ongelmiin on helppo ratkaisu: moottorin vaihtaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun siellä käy lukemassa niin ongelmiin on helppo ratkaisu: moottorin vaihtaminen.

        Ainiin, maksaa 8000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainiin, maksaa 8000.

        Miulla uusi pökötti 150 tkm takuulla. Eiköhän kestä puretekki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miulla uusi pökötti 150 tkm takuulla. Eiköhän kestä puretekki!

        toivotaan parasta, niitä on vaihdeltu alle 100tkm ajollakin


    • Anonyymi

      Parhaat ranskikset vain grilliltä. Samoin makaroonia vain lautasella.

      • Anonyymi

        Komppaan


    • Anonyymi

      Tojotissa on nykyään Psa koneet.

    • Anonyymi

      Mikään kortonki ei kestä mobilaatissa lillumista, vaatisi rautaketjua!!

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään tietämystä mitkä öljyt soveltuvat märkäremmien kanssa.
      Total taitaa olla Peugeotin suositus. Miten muiden öljyjen laita?

    • Anonyymi

      Mikä kone on uusimman 3008 SUV hybrid 4:n (300 hv) bensakoneena? Mainitaan 1,6 puretech. Onko se OIKEASTI vanha surullisenkuulu 1,6 THP jossa paska venyvä jakoketju ja karstaongelma, vai onko se uusi rakenne jakohihnalla? Mistään ei ole saanut tuota selville. Tuo 3008 kiinnostaisi kovan kiihtyvyyden ja nopeuden sekä nelivedon ansiosta, ja onhan se hemmetin hieno sisältä ja päältä.

      • Anonyymi

        Minä olen yhden meinosvideon nähnyt tuosta mottorista ja kun siinä osasi sen videon pysäyttää oikeaan kohtaan niin siinä näkyi sellainen rakenne, että siinä on jakohihna, mutta oliko nokka-akseleiden välillä ketju.

        Moottorit kulkee kuitenkin EP6 koodilla joka löytyi jo VTi ja THP moottoreista, eli eiköhän tuo puretech ole niistä hienosäädetty.

        Jakopää on päivitetty, on arvoitus että menikö parempaan vai huonompaan suuntaan. Suorasuihkutuksen karstoittuvalle imusarjalle ei taida oikein mitään voida.

        Ja luulisi että olisivat oppineet laittamaan kelvolliset männänrenkaat noihin.

        Onko autossa minkälainen polttoainepumppu? Todennäköisesti säädettävä ja hajoessaan kallis.

        Ihan arvauksia viskelen, mutta kun nykyisin noissa moottoreissa on niin paljon teknologiaa niin eiköhän noihinkin, parannettuihin versioihin, jotakin uusiakin jännittäviä ongelmia ole sisällytetty.

        Keskustelua löytyy mm. noiden kaasuläpissä olevista ongelmista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen yhden meinosvideon nähnyt tuosta mottorista ja kun siinä osasi sen videon pysäyttää oikeaan kohtaan niin siinä näkyi sellainen rakenne, että siinä on jakohihna, mutta oliko nokka-akseleiden välillä ketju.

        Moottorit kulkee kuitenkin EP6 koodilla joka löytyi jo VTi ja THP moottoreista, eli eiköhän tuo puretech ole niistä hienosäädetty.

        Jakopää on päivitetty, on arvoitus että menikö parempaan vai huonompaan suuntaan. Suorasuihkutuksen karstoittuvalle imusarjalle ei taida oikein mitään voida.

        Ja luulisi että olisivat oppineet laittamaan kelvolliset männänrenkaat noihin.

        Onko autossa minkälainen polttoainepumppu? Todennäköisesti säädettävä ja hajoessaan kallis.

        Ihan arvauksia viskelen, mutta kun nykyisin noissa moottoreissa on niin paljon teknologiaa niin eiköhän noihinkin, parannettuihin versioihin, jotakin uusiakin jännittäviä ongelmia ole sisällytetty.

        Keskustelua löytyy mm. noiden kaasuläpissä olevista ongelmista.

        Tiedät jotain näistä. Eli onko 1.6 puretech siis perusrakenteelta THP? Myyjäkään ei tiennyt asiaa. Sanoi vaan että täysin uusi kone.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedät jotain näistä. Eli onko 1.6 puretech siis perusrakenteelta THP? Myyjäkään ei tiennyt asiaa. Sanoi vaan että täysin uusi kone.

        Tiedän tasan sen verran mitä tuossa sanoin, kaikki on netistä löytynyttä "tietoa".

        Oma arvaukseni on se, että perusrakenne on sama kuin EP6 moottoreissa on ollut ennenkin, eihän siinä ole ollut mitään ongelmaa. Lohko, kampikoneisto ja kansi on olleet ihan toimivaa tavaraa.

        Mitä tuon päälle on hienosäädetty / muutettu, en osaa sanoa.

        Alunperinhän tuo EP6 moottorikin on muunneltu rakenne PSA:n TU-moottorista joka oli aivan hyvä perusmoottori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän tasan sen verran mitä tuossa sanoin, kaikki on netistä löytynyttä "tietoa".

        Oma arvaukseni on se, että perusrakenne on sama kuin EP6 moottoreissa on ollut ennenkin, eihän siinä ole ollut mitään ongelmaa. Lohko, kampikoneisto ja kansi on olleet ihan toimivaa tavaraa.

        Mitä tuon päälle on hienosäädetty / muutettu, en osaa sanoa.

        Alunperinhän tuo EP6 moottorikin on muunneltu rakenne PSA:n TU-moottorista joka oli aivan hyvä perusmoottori.

        Jos se on edelleen THP niin eikös niiden jakopää ketjuineen ole täys susi? Noita vissiin vaihdettu 20-30 tkm välein, siis ketjuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se on edelleen THP niin eikös niiden jakopää ketjuineen ole täys susi? Noita vissiin vaihdettu 20-30 tkm välein, siis ketjuja.

        Jos ja kun se on muutettu toimimaan hihnalla se jakopää niin tuskin siinä on tarvetta vaihtaa ketjua noin usein.

        Ja tuo 20-30tkm vaihtotarve tuskin pitää enää paikkaansa (jos on koskaan pitänytkään). Ainakin asiallisemmalla keskustelupalstalla oleva keskustelu aiheesta on hiljentynyt siihen malliin, että on tainut löytyä ketjusta sellainen versio, joka kestää, ainakin paremmin kuin alkuvaiheessa.


    • Anonyymi

      Kakkapuhetta. Puretekki kestää nykyisin.

    • Anonyymi

      Korjaamon pitäjä kyllä tykkää puretec motista, ja sen omistaja ei tyhjästä kukkarosta, täys paskoja ne on.

    • Anonyymi

      Toinen puretech menossa ilman murheita.
      Vaihdan öljyt kyllä 10000 km välein.

    • Anonyymi

      Käyttäkää oikeita öljyjä niin toimii! Moponetin ja piilteeman halpiskurat murentaa hihnan. Asiantuntevissa varaosaliikkeissä (esim. Vantaan AutoArtikkeli) osaavat ohjeistaa kunnolla.

    • Anonyymi

      Mikä merkki ei työllistä korjaamoa on toyota, harmi heille. onhan tässä 1500000 kilometriä niil ja kappaleita 4. Ne puretecit ovat aivan pommikoneita. no korjaamo kiittää ja kuittaa.

    • Anonyymi

      Tuohon 308 1.2 bensakoneeseen pitää laittaa se oma öljy ( 80e kanisteri), kertoivat merkkihuollossa käydessäni valittamassa kulutuksesta , kyllä kulutus ainakin vähenee ja puhun kokemuksesta , en kuulemma tiedoilla !!

    • Anonyymi

      Kirjoitin tuossa äsken 308 pökötistä ,piti olla 208 ja se öljy on Total Qvarts !

      • Anonyymi

        Ja höpön pöpön sanon minä. Se on Total Quarz Ineo First 0W-30


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpön pöpön sanon minä. Se on Total Quarz Ineo First 0W-30

        Vain Castrol 5w20 Edge öljyä, jos jakohihna kylpee öljyssä.
        Ei mitään muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Castrol 5w20 Edge öljyä, jos jakohihna kylpee öljyssä.
        Ei mitään muuta.

        Väärä vastaus 😀


    • Anonyymi

      Jakohihna öljyssä puretechissa tuntuu olevan pösössä kahta eri vaatimusta.
      Toinen 0w20 ja toinen 0w30. Vaihtuu noin 2019 kohdalla.
      Uudessa 208.ssa vaatimus 0w20.
      Esim biltema 0w30 öljyssä vanhemman puretech vaatimukset.
      eli PSA B71 2312
      uudemman puretech vaatimus PSA B71 2010
      Eli suomeksi edellinen 208 puretech oli PSA B71 2312
      ja uudessa 1.2 puretech on PSA B71 2010 ihan huoltokirjankin mukaan.

    • Anonyymi

      Jahas. Mulla on vm 21 2008 ja siinä on 0w -30 öljynä. Juurikin sanoivat huollossa että tuo Total Quartz Ineo First on oikea öljy koneeseen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Total Quartz Ineo First 4l 45e motonetissä, miten öljynvaihto voi maksaa 500e??

    • Anonyymi

      Aloittajan viestiin kysymys:
      Jos epäilee, että murua on mennyt öljytilaan, riittääkö hihnan, öljyjen ja suodattimen vaihto?

      Vai pitääkö öljypohja irrottaa ja puhdistaa?

      • Anonyymi

        Eihän ne hihnanmurut siitä imusihdistä irtoa pelkällä öljynvaihdolla.

        Kukaan ei pakota sitä öljypohjaa irrottamaan, voihan se toimia puhdistamattakin, mutta onko riskinotto kannattavaa kun vaihtomoottori maksaa kuitenkin usempia tuhansia euroja.


    • Anonyymi

      Mitään murua ei tule kun uudesta asti vaihtaa öljyt tiheään ja käyttää oikeaa öljyä.
      Edellisellä ajoin 7 vuotta samalla hihnalla ja oli selkämys kuin uusi.
      Öljykorkista näkee.

    • Anonyymi

      Niin, öljykorkista näkee. Hihnan hamnas puolelta lähtee murut liikkeelle ja tukkii imusihdin.
      Öljynsuodattimesta ei siis ole apuja kun sihti tukkeutuu.

    • Anonyymi

      tais mennä asentajafirmalta vahingossa väärä öljy 3-sylinteriseen Citroen 1,2 ltr 82 hv koneeseen, nyt olen ajanut 100km, onko vahinko jo tapahtunut, `pitääkö hihna vaihtaa, sattuuko joku tietämään ?

      • Anonyymi

        Itselläni Peugeot 5008 vm. 2020 Puretech 1.2 koneelle. Juuri oli 60tkm huollossa ja huolto ilmoitti että hihna turvonnut ja rispaantunut, pitää vaihtaa. No huoltoliike vaihtaa sen takuun piikkiin (eli itse ei tarvitse maksaa) mutta onhan tuo huolestuttavaa. Huollettu vain virallisessa merkkihuollossa ja varmasti oikeilla öljyillä.


    • Anonyymi

      Hihna turpoaa ja murustuu väärästä öljynlaadusta.

      Jos hihna on murustunut, niin hihnanvaihtoon kuuluu myös öljypohjan irroitus jotta sihti voidaan puhdistaa.

      Myös lisäysöljyn pitää olla oikeaa, muutoin hihna vaurioituu.

    • Anonyymi

      Onko muilla kulunut 2008 peugeot Jakopään hihna nopeasti.Itsellä 2018 mallin auto ja olen toinen omistaja,nyt käytyäni tekemässä auton huolto 53000 km niin jakopään hihnaan tullut pykimät,ja on vaihdettava.Muuten ollut tyytyväinen,mutta harmittaa kun ei kestä jakopään hihna kovin kauvan.

    • Anonyymi

      Niin, PSA on lyhenne jostain sanasta, mistä.
      Pitää vain lisätä A ja K oikeisiin kohtiin💩

    • Anonyymi

      Vaikee tehtävä, olisiko APSAK?

      Laatu auto kuitenkin, vaikkakin rapea 🍟

    • Anonyymi

      Ei, ei, oikea vastaus on PaSkA.

      Tästä se PSA on lyhenne.

      Tai siis alun perin se kirjoitettiin PASKA, mutta se lyhennettiin muotoon PSA.

    • Anonyymi

      Hei, onko sulla kaikki hyvin? Hae apua ongelmiisi. HETI

    • Anonyymi

      lue moottori.fi

    • Anonyymi

      Suosittelen harkitsemaan vakavasti uudelleen mikäli olet hankkimassa bensiinikäyttöisen Peugeot 2008 auton. Ostin ko. auton uutena 2021. Nyt 29 000 ajettuna edessä jakoremmin vaihto !! Kuulemma rakenne sellainen että remmi on öljyn seassa, ja turpoo siten että remmillä ahdasta ja siitä irtoaa remmiseosta öljyn sekaan. Siis täydellisen epäonnistunut tekninen ratkaisu. Ja kaiken huipuksi ei ole takuun alainen työ vaikka varta vasten 2 v. pidennetyn takuun. Maahantuoja AutoBon ei suostunut edes keskustelemaan asiasta, paikallinen merkkiliike Pörhö meni maahantuojan selän taakse asiassa. Ei siis minkäänlaista vastaantuloa tai goodwilliä vaikka kyseessä huonon teknisen ratkaisun myötä melkoinen mainehaitta. Tyly naispuolinen asiakaspalvelija totesi puhelimessa että heillä ei näistä asioista voi puhua puhelimessa vaan on laitettava sähköinen palaute johon he sitten ehtiessään vastaavat. Ja kyllä se oli pettymys myös ajo-ominaisuuksiltaan. Ei tarkoitettu maantielle lainkaan kun ohjaus "vaeltelee" sähköisen ohjaustehostimen takia epätarkasti. En todellakaan voi suositella 2008 mallia kenellekään. Syvä pettymys. Ensimmäinen ja viimein Peugeot hlöauto.

    • Anonyymi

      Purekki rulaa. On hyvä moottori. Kateelliset panettelevat.

      • Anonyymi

        meilläkin oli auto puretek koneella ja oli ensimmäinen ja viimeinen kyseisellä moottorilla oleva auto.... olipa merkki mikä hyvänsä


    • Anonyymi

      Ettekö vaihda oikeita öljyjä ja 10000km välein. Itsellä jo toinen puretech. Edellisellä ajoin 7v alkuperäisellä hihnalla ja näytti öljykorkista ihan uudenveroiselta. Ei ollut turvonnut tai murtunut selkämys. Joten vaihtakaa öljyt 10000km välein niin ei mitään murhetta. Nykyinen 4,5v vanha ja ei mitään vikaa. Vaihdan öljyt 7500km välein ettei vaan mene öljykylpy hihna rikki. Huippu hyvä auto. 208 vm.2020

      • Anonyymi

        Hihnan turpoamisen tsekkaamiseen on olemassa halpa mittatyökalu.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      2091
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      81
      2000
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1347
    4. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      121
      1126
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      77
      1067
    6. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      8
      1002
    7. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      170
      842
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      60
      770
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      59
      731
    10. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      237
      695
    Aihe