Valinnanvapaudesta

Nimimerkki "EroaVapareista" on useaan kertaan puolustanut nykyistä jakoa sotilasvakuutukseen ja -valaan, ja yleisemminkin vaihtoehtojen lisäämistä mm. Tasavallan presidentin juhlallisen lupautumisen muotoon.

En ole nähnyt häneltä mitään kommenttia ET-opetukseen. Va-liitto kannattaa sen avaamista myös evlut kirkkoon kuuluville oppilaille.

Onko valinnanvapaus tässäkin pätevä argumentti?

15

225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulisin tähän mielelläni vastauksen, varsinkin kun asia lukioiden osalta on nyt ajankohtainen.

      • AlasVAL

        Koska te antelette lausuntoja, voi kysyä, miksi vastustatte valinnanvapautta sotilasvala-asiassa, mutta ette uskonnonopetusjutussa?


      • AlasVAL kirjoitti:

        Koska te antelette lausuntoja, voi kysyä, miksi vastustatte valinnanvapautta sotilasvala-asiassa, mutta ette uskonnonopetusjutussa?

        No itse asiassa JOS lähdetään siitä että on olemassa sekä sotilasvala että -vakuutus, minä kannatan vapaata valintaa niiden välillä. Miten sinä: tulisiko sinusta esim. säätää evlut kirkkoon kuuluville aina vala pakolliseksi, tai uskontokuntiin kuulumattomille aina vakuutus?


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        No itse asiassa JOS lähdetään siitä että on olemassa sekä sotilasvala että -vakuutus, minä kannatan vapaata valintaa niiden välillä. Miten sinä: tulisiko sinusta esim. säätää evlut kirkkoon kuuluville aina vala pakolliseksi, tai uskontokuntiin kuulumattomille aina vakuutus?

        Minä siis vastasin omalta osaltani, nyt odotan sinulta vastausta.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Minä siis vastasin omalta osaltani, nyt odotan sinulta vastausta.

        Odotan edelleen.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Odotan edelleen.

        Odotuksestani voi tulla pitkä.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Odotuksestani voi tulla pitkä.

        Vieläkin odottelen... Sama nimimerkki on kyllä vastaillut muuhun.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Vieläkin odottelen... Sama nimimerkki on kyllä vastaillut muuhun.

        Ja edelleen odotan.


      • jori.mantysalo kirjoitti:

        Ja edelleen odotan.

        Kuu vaihtui, ei vastausta.


    • Syvä hiljaisuus...

      • Hyhhyhhyijaaa

        Antivapari harrastaa sarjakakkimista eikä siksi ehdi asialliseen keskusteluun.


      • Hyhhyhhyijaaa kirjoitti:

        Antivapari harrastaa sarjakakkimista eikä siksi ehdi asialliseen keskusteluun.

        Niin, ehkä hänen häiriköintinsä täällä onkin eduksi yhteiskunnalle? On poissa isommasta pahanteosta.


    • Vapaa-ajattelijalllt

      Kun tasavallan presidentti, eduskunnan puhemies ja oikeuslaitoksen tuomarit antavat virkaan astuessaan juhlallisen vakuutuksen, sellainen on oikea myös ministerien virkaanastujaisjuhlallisuuksissa. Uskonnonvapaus ei tarkoita, että valtion toimintaan tulisi liittää julistuksellista uskontoa; ministerit voivat vapaa-ajallaan osallistua esimerkiksi jumalanpalveluksiin. Ihmisiä tulee kohdella yhdenvertaisesti uskontoihin ja vakaumuksiin liittyen, julkisen vallan ja sen edustajien tulee kunnioittaa neutraliteettiperiaatetta omassa toiminnassaan.

    • Vieläkin odottelen...

      • Muistutin tästä toisessa ketjussa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe