Lemmikin poismeno tuntuu

Kyynelsilmä

En oikeastaan hae keskustelua. Vain paikkaa minne vähän purkaa. Minulla oli kolme kissaa. Yksi niistä kuoli vanhuuttaan viime vuonna. Viikko sitten toinen. Kolmaskin on jo melko vanha. Viime vuonna olin niin kiireinen etten oikein tainnut kunnolla asiaa käsitellä. Nyt tämän toisen kohdalla ei meinaa itkusta tulla loppua. Se oli mulla 16 vuotta. Se piti minusta monella tapaa huolta. Aina läsnä. Olen kai nyt vasta pystynyt suremaan tätä ensimmäisen poismenoa samalla. Samalla suren tätä kolmatta, joka jäi yksin. Ja menetän senkin varmaan vuoden parin sisällä. Vaikka moni ajattelee, että se on vain eläin, mutta mulle pysyvimpiä asioita ikinä. Jään yksin ja se onkin oikeastaan aika pelottavaa. Toisaalta olen sitten vapaampi liikkumaan. Onkohan muilla lemmikin poismeno tuntunut näin vuorelta. Isäni kuoli 17 vuotta sitten ja tekisin mitä tahansa, jos saisi hänen halauksen. Hassua, että samalla iski ihan kamala ikävä lapsuuden ajoille. Olenhan sentään jo yli 40. Suru on kai vaan surtava. Mutta kuka keksisi puhelimen, että taivaaseen voisi soittaa. AikKoneen, että saisi edes hetken takaisin.

4

299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eienäänuori

      Kyllähän eläimiin kiintyy samalla tavalla kuin ihmisiin ja niitä suree ja on oikeus surra. Ei toisen surua voi vähätellä. Surun tunne on konkreettinen ja on loukkaavaa jos toinen sitä halua ymmärtää.
      Kristittynä uskon että rukous on keskustelua taivaallisiin. Minä kuulun niihin jotka uskovat että myös eläimillä on iankaikkisuus ja sielu ja taivaassa on lemmikkimme. Me tarvitsemme syntien sovittajaa Jeesusta Kristusta mutta eläimet eivät. Ajan myötä suru muuttaa muotoaan ja alkaa hyväksyä että heitä ei ole enää tässä ajassa ja joskus on itsenikin aika tämä jättää. Voimia tästä eteenpäin. Oikein koskettavaa tekstiä.

    • rakkaus_

      Ymmärrän surusi 100 %sti. Kaikkein kauneinta, mitä minulla on elämässäni ollut, on lemmikkini.

    • KissaNaisia

      Ensimmäinen kissani kuoli 15 vuotiaana. Olin viikon ihan lamaantunut. Maissa.
      Ajattelin, että en ota uutta kissaa. Mikään ei voisi korvata vanhaa kissaani. Meni kuukausi ja mieli muuttui. Koti oli niin tyhjä ilman kissaa. Aloin etsiä uutta kissaa. Löysin upean pentueen, mistä sain kaksi pentua. Kymmen vuotta tulee ikää näille kissanaisille nyt. Todellisia persoonia.
      Minun koti ei ole koti ilman kissaa.

    • kissamuori3

      Hei, ymmärrän miltä sinusta tuntuu. Menetin muutama viikko sitten ihanan kissani jolla olisi ollut vielä vuosia jäljellä mutta sairaus yllätti. Olen itkenyt, katsellut kuvia ja muistellut. Vähitellen olen hyväksynyt rakkaan lemmikkiystävän poismenoa. Aamulla ja illalla on rankinta kun kotona on niin tyhjää, ei kuulu tuttuja ääniä vessasta, ruokakupilta eikä karvainen kaveri tule herättelemään... Aion hankkia uuden kissan kun tässä vielä aikaa kuluu. Se saa olla oma ihanuutensa enkä vertaa sitä edelliseen kissaan joka on aina minulle se paras rakkain karvatassu. Voimia sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1750
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1056
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      5
      1040
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe