Palstan ikäjakauma?

Siw

Mikähän on tämän palstan ikäjakauma? Vaikuttaisi siltä, että se olisi 9-15- vuotta. Ainakin jos tarkastelee palstalaisten oikeinkirjoitustaitoja. Tällä en tarkoita sitä, että jokaisen tekstin kuuluisi olla täysin virheetöntä, olen vain huolestunut suomen kielen tilasta. Varsinkin silloin, kun jostain viestistä ei löydy ainuttakaan järkevää lausetta tai kun siitä löytyy yli 10 virhettä, vaikka se olisi lyhyt.

Suurin osa ei osaa ilmaista asiaansa edes lähellekään selkeästi. Mielipiteitä ei liiemmin perustella.

En itsekään ole mikään oikeinkirjoituksen mestari, eikä nyt olekaan kyse siitä, vaan muiden lukijoiden huomioimisesta edes jollain tasolla.

Toisaalta, välillä tämä on ihan kivaa viihdettä...

4

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Petri

      Ei pitäsi olla liikaa vaadittu saada jonkinlaisia perusteluita mielipiteille. Jos vaikkapa arvosteluihin laittaa perusteluksi "se oli perseestä", niin tuo ilmaisu kylläkin kertoo enemmän kirjoittajasta, kuin itse arvosteltavasta elokuvasta.
      Lisäksi tietynlainen suomenkielen "raiskaaminen" tuntuu luettaessa erittäin ikävältä. Puhekieli ja kirjoittaminen kun on kaksi aivan eri asiaa.

    • lillabelle

      Täällä menee aika nopeesti kun nauraa tukehtumaisillaan toisten kirjotuksille ja kirjottelee itse mitä lie sontaa ja kaikki menee täällä läpi...
      Pyydän anteeksi kirjoitusvirheitäni. :)

    • lillabelle

      ...että ikäni on 20 kirjoitusvirheistäni huolimatta. :)

    • Wuff

      Mulla ikää yli 40vee ja leffafriikki jo lapsesta lähtien!! Kirjoitusvihreitä tulee joskus, perustella yritän aina. Ja makuasioista ei tietenkään kannata ruveta kinaamaan, vaikka kuinka joku leffa olisi paska, (kuten Ichi-the Killer! , tai siis sairas ennemminkin!), niin kai joku siitäkin jotain kiksejä saa ;-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe