Espoolaisista lukioista Etelä-Tapiola pärjäsi taas parhaiten ja muutkin aivan hyvin.
Grankulla Gymnasium oli vasta sijalla 15, vaikka sinne satsataan eniten rahaa.
Rehtorin ja opettajien palkatkin ovat espoolaisia paremmat. Jonkinlainen vääryys.
Hyvin opiskelevat espoolais koululaiset kohtaavat epäoikeudenmukaisuutta myös jatko-opintopaikkoja hakiessaan. Huonomminkin opiskellut ruotsiksi voi vain valita.
Suomenkielisillä ei ole myöskään luxusluokan opiskelija-asuntoja.
Tätä järjestelmää ylläpidetään pakkoruotsin avulla. Mikäli ruotsin kielelle ei annettaisi ylikorostunutta arvostusta hyvin opiskellut espoolainen olisi myös työmarkkinoilla halutumpi. Espoolainen ei ikinä saavuta ruotsin osaamisessa sitä tasoa, minkä ruotsiksi koulunsa käyvä. Täten espoolaisen kannattaisikin pätevöityä jossain muussa kielessä. Saksa tai ranska avaisi ovet EU:n parhaisiin työpaikkoihin.
Yliopistojen pakollisesta ruotsin kurssista ja virkamiesruotsista pitäisikin luopua mahdollisimman pian. Ne aiheuttavat espoolaisopiskelijalle vain ylimääräistä vaivaa ilman mitään hyötyä.
Lukiovertaillu!
0
53
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5851406Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43767Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37480- 39477
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432