missä Raamattu puhuu syntien anteeksiuskomisesta

omatekoinenRaamattu

kun te yhtenään jankutatte tuota asiaa joka ketjussa enkä ole Raamatustani löytänyt koko asiaa?

96

2476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juujusti

Apt.10:43 Hänestä kaikki prophetat todistavat, että jokainen joka uskoo hänen päällensä, pitää hänen nimensä kautta synnit anteeksi saaman. Biblia 1776 teksti .

• älä_petä_ittees

Kannattaisi oikeasti hommata Raamattu ja tutustua siihen, ennen kun paljastaa jumalattomuutensa ja tyhmyytensä tällä palstalla.

• hopihopi

no kun sinulla on se Raamattu niin varmaankin voit helposti kertoa vastauksen aloituksen kysymykseen eikö vain!

siispä anna kuulua selitystä itsesi pettäjä!

• älä_petä_itseäsi
        hopihopi kirjoitti:

no kun sinulla on se Raamattu niin varmaankin voit helposti kertoa vastauksen aloituksen kysymykseen eikö vain!

siispä anna kuulua selitystä itsesi pettäjä!

Ethän sinä jumalaton usko mitään, mitä Raamattu sanoo.

Sinulle on kaikki todisteet Raamastusta lyöty eteen jo useamman vuoden ajanJos tuossa tilassa elämäsi päätät, et ole taivasta koskaan näkevä,.Aivan turhaan petät itseäsi kuluttamalla aikasi Jeesukseen uskovien pilkkaamiseen.

On sanomattakin selvää, että Kristuksen ruumiin ja veren pilkkajan tie vie helvettiin. Ei ole uhria sinun syntiesi sovitukseksi joka pilkkaat Kristusta.

• kokeileuudestaan

juujusti etsii nyt jokin toinen kohta, antamasi ei kelpaa ollenkaan, siinä kun ei uskota mitään anteeksi, vaan uskotaan Jeesukseen!

• Juujusti

Et voi uskoa muuta kuin Jeesuksen kautta.lue se Kr33/38 :sta on hyvin siinäkin.

• Juujusti

Apt.26:18

• koitaherätäjo
        Juujusti kirjoitti:

Ikävä kyllä siinä ei puhuta mitään syntien anteeksiuskomisesta, oletko lukihäröinen vai miksi tuolalisia kohtia tarjoat !?

• 335577

Etkö uskalla avata Raamattua ja katsoa mitä lukee? Miksi kyselet Raamatun kohtia jos et tiedä mistä etsit? Biblia 1776 tai Kr33/38 voit niistä etsiä kohdat joita palstalla käytetään.

• Juujusti kirjoitti:

Hyvä huomio, oikea kohde tuntuu olevan .
        -

• jumalaton_hukkuu

Näin käy, kun jumalaton opettaa kristityille kristinuskoa.

Edes uskosta ei tiedä mitään, puhumattakaan, että olisi tietoinen omista synneistään jotka vievät hänet helvettiin.

• miksiettejoherää

tarkoitat varmaan ateistipappejanne ja niitä tuhansia kirkonpalvelijoita joilal ei ole mitään tietoa pelastuksesta!?

sakramentteja te osaatte hehkuttaa siinä kaikki, onko kukaan uiudestisyntynyt siinä joukoissanne epäilen suuresti, se ilmenee jo siinää kun Raamatusta ei paljon mitään tajuntaa ole, fraaseja hoetaan ja isien perässä kuljetaan silmät kiinni.

• 888444

EF.6:2 3joh.1:11 luuk.14:27

• haloovauvatuskooopit

Hyvin te osaatte panetella ja haukkua räksyttää muta mitään sanottavaa teillä ei asiaan ole.

siis missä Raamatussa puhutaan syntien itse anteeksi uskomisesta, kertokaa please!?

• Ainiinkö

2kor.4:8 hebr.11:1

• RukoileParannuksenArmoa

Koska et ymmärrä mitään Raamatun tekstien sisällöstä, niin niitä on turha toistaa. Kolmisen vuotta vähintään olemme kertoneet mitä usko Kristukseen merkitsee, mutta koska elät ilman JUmalaa epäuskoisena, on raamatun jakein oikeaksi todistettu opetus osoittautunut täysin turhaksi.

Kaikki mitä iankaikkiseen elämnään tulee, tapahtuu USKON Kautta. Myös evankeliumin, eli syntien anteeksisaamisen uskominen tapahtuu uskon kautta.

Ihminen jolla ei uskoa ole, kuten esim. palstallamme häiriköivällä Kristuksen verta ja Kristuksen syntiuhria ilkkuvalla henkilöllä, silloin kaikki Jumalan sana jää tyhjäksi sisällöltään.

• tästäonkyse

Väärin meni sepustuksesi!

Kun Jumalan Pyhä Henki todistaa uudestistyntyneen sydämessä, että Jeesus on ottanut omakseen ja pessyt puhtaaksi kaikesta vääryydestä, se todistus on niin suuri ja vahva että siinä ei tarvita mitään uskon kautta uskotteluja että joo on ne kai pois pesty minun syntini!

Kun itse sain tulla uskoon ja uudestisyntymiseen, ei sen hetken jälkeen ole koskaan tullut edes mieleen että pitäisi nyt erikseen alkaa uskomaan omien syntien pois olemiseen !!?

sellainen olisi ihan hullua ja kertoo vain sen, että sydämen tasolla EI ole tapahtunu tmitään, ja koska seonkin lestalaisille todellisuutta enimmäkseen, tarvitaan koko ajan toisten vakuutteluja ja todistamisia että on ne synnit otettu pois usko vaan lujasti vaikka et mitään tunnekkaan omassa sydämessä muuta kuin epäuskoa.

kyse on käännynnäisistä joille uudestisyntymä Jumalan Hengestä on tuntematon asia!

• Ainiinkö

Matt.12:35 luuk.6:45 apt.20:19 room.3:16 room.10:10 2kor.2:4

• TyhjänSaaPyytämättäkin

Tämän lähes kaikissa avauksissa provosoivasti esiintyvän häirikön viesteihin vastaaminen on turhaa.

Jos hän olisi rehellinen itselleen ja muille, hän kertoisi sen, ettei hänellä uskoa ole, eikä hän ole lainkaan kristitty, hänellä on vain halu pilkata ja ilvehtiä "lestadiolaisuutta" käsittelevällä keskustelupalstalla.

Kaikista hänen viesteistään käy selvästi ilmi, ettei hän tunne lainkaan Raamattua sisällöllisesti. Ei hän lue Raamattua, eikä hän ole tippaakaan kiinnostunut kristinuskosta.

Muo viestit sotkevat keskusteluja eivätkä liity palstan aiheeseen lainkaan. Pirullisesta elämäänsä turhautuneesta ihmisestä on kysymys.

• voisentään

Kerroppas nyt uskottavasti koko mailmalle miten sait tutkittua ettei nimittelemäsi häirikkö lue Raamttua eikä tunne sitä kerro??

tosiasiassa osaan ulkoa suuren osan Raamatusta ja nytkin on esillä ainakin kakskymmentä erilaista käännöstä joita olen tutkinut puoli elämääni !

eli koittakaa nyt hieman järkiintyä noissa kommenteissannne ja arvioissanne jotka ovat pääsääntöisesti satasella humpuukia eivätkä perustu yhtään mihinkään paitsi kaikkeen lestalaisten ulkopuolella olevaan suurella kauhulla.

olen täälläkin kertonut sat akertaa kuinka olen tullut uskoon aikoinaan ja kuinka lestapomo nauroi sille koska kukaan lestalainen ei ollut minua päästänyt synneistäni voi herraisä milalista teolokiaa vanhalla saarnapatulla.

• KaidanTienKuIkija
        voisentään kirjoitti:

Kerroppas nyt uskottavasti koko mailmalle miten sait tutkittua ettei nimittelemäsi häirikkö lue Raamttua eikä tunne sitä kerro??

tosiasiassa osaan ulkoa suuren osan Raamatusta ja nytkin on esillä ainakin kakskymmentä erilaista käännöstä joita olen tutkinut puoli elämääni !

eli koittakaa nyt hieman järkiintyä noissa kommenteissannne ja arvioissanne jotka ovat pääsääntöisesti satasella humpuukia eivätkä perustu yhtään mihinkään paitsi kaikkeen lestalaisten ulkopuolella olevaan suurella kauhulla.

olen täälläkin kertonut sat akertaa kuinka olen tullut uskoon aikoinaan ja kuinka lestapomo nauroi sille koska kukaan lestalainen ei ollut minua päästänyt synneistäni voi herraisä milalista teolokiaa vanhalla saarnapatulla.

Ajattelitko saada etua siitä että tunnet sanaa ulkoa ja että luet kymmeniä painoksia? Mistäs luulet ymmärryksen tulevan? Etkö tiedä, että ilman että Pyhä Henki avaa ymmärrystä, on raamattu kuin tyhjä kirja.

Luuk 10
        21. Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille * : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.
        22. Kaikki ovat minulle annetut Isältäni: ja ei tiedä kenkään, kuka on Poika, vaan Isä: ja kuka on Isä, vaan Poika ja kelle Poika tahtoo ilmoittaa.
        23. Ja hän kääntyi opetuslastensa puoleen erinänsä, ja sanoi: autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, joita te näette:
        24. Sillä minä sanon teille: monta prophetaa ja kuningasta tahtoivat nähdä, joita te näette, ja ei nähneet, ja kuulla, joita te kuulette, ja ei kuulleet.

• voiteitä
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

Ajattelitko saada etua siitä että tunnet sanaa ulkoa ja että luet kymmeniä painoksia? Mistäs luulet ymmärryksen tulevan? Etkö tiedä, että ilman että Pyhä Henki avaa ymmärrystä, on raamattu kuin tyhjä kirja.

Luuk 10
        21. Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille * : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.
        22. Kaikki ovat minulle annetut Isältäni: ja ei tiedä kenkään, kuka on Poika, vaan Isä: ja kuka on Isä, vaan Poika ja kelle Poika tahtoo ilmoittaa.
        23. Ja hän kääntyi opetuslastensa puoleen erinänsä, ja sanoi: autuaat ovat ne silmät, jotka näkevät, joita te näette:
        24. Sillä minä sanon teille: monta prophetaa ja kuningasta tahtoivat nähdä, joita te näette, ja ei nähneet, ja kuulla, joita te kuulette, ja ei kuulleet.

Mistä päättelet että Pyhä Henki ei ole avaamassa kirjoituksia kun luen niitä uudestisyntyneenä yksilönä?

Millä ihmeen perusteella kirjoitat tuollaista, aivankuin Pyhä Henki olisi sinun ja sinun pikkuporukkasi yksityisomaisuutta!?

Avartuisit sinäkin edes sen verran että lakkaisit joka paikkaan tarjomasta tuota huonoa suomalaista käännöstä!

• näilläkesääkohti

Ok, eli joko teillä ei ole mitään vastattavaa tai sitetn ette itsekkään tiedä miksi hoette jatkuvasti " saa uskoa kaikki virheet ja erheet anteeksi jne " vaikka Raamatussa EI ole mitään tukea sellaiselle fraasittelulle eikä se ole lainkaan Raamatullisen USKON pääelementteja.

Raamatussa USKOTAAN Jeesukseen, ja Hän on ouskollinen ja antaa synnit anteeksi aivan ilmaiseksi ilman mitään erillisiäö syntien anteeksiuskomisia, koska pääpointti EI ole syntien ympärillä pyörimisessä vaan evankeliumin julistamisessa!
      Kyllä Jeesus syntimme osaa hoitaa ilman että niitä veivaamme ja kauloista haemme anteeksi kunhan muistamme mitä varten olemme pelastetut.

tuskin teidän lapsennekaan joka ilta käy naapurista kysymässä onko minun Isäni varmasti minun Isäni!

ettekö te tajua että kun opillinen pohja on mitä sattuu, niin siitä seuraava elämäkin on mitä sattuu, siitä tässä aiheessa on kyse, ei siitä kuinka jumalaton toinen kirjoittaja on ja kuinka hyvin sitä osaatte haukkua ja nimitellä!

katsokaas k un sen teidän piikkilanka-aitauksen ulkopuolella saattaa olla hyvinkin terveitä laitumia niin suuri kammotus kuin jo sellainen ajatus teille lestoille onkin.
      Raamattu olen tutkinut taatusti enempi kuin yksikään lestalainen, eli siitä voitte ponnistaa seuraavissa haukkuryöpyissänne.

• Eikiitosjeesus

Jatko-osa kertoo erään aviottoman kersan sekoiluista poikaporukoissa ja itsetuhoisesta käytöksestä. Siihen kylkeen on sitten ympätty vanhempaa kansantarustoa.

• teuta011

Älä pilkkaa Jeesusta, sinun tuomiosi voi olla lähellä.
        -

• U-käännös

tee sinäkin teuta011 kunnon parannus ja uudestisynny ylhäältä elävään toivoon.
      siis tee täydellinen U-käännös luulouskostasi ja synnyt todellisten Jumalan lasten vapauteen.

silloin sinusta tulee täysin uusi luomus, katso mikä vanhaa oli, on kadonnut ja uusi sijaan tullut.

• HarhaoppiselleTiedoksi

1. Tim. 1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä ...

***) .... kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

Gal. 3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

Gal. 3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.

• HarhaoppiselleTiedoksi

1. Tim. 1:4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä ...

***) .... kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

Gal. 3:7 Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.

Gal. 3:9 Niinmuodoin ne, jotka perustautuvat uskoon, siunataan uskovan Aabrahamin kanssa.

• HarhaoppiselleTiedoksi

• HarhaoppiselleTiedoksi

• ilmeisesti

luulitko olevasi hyvinkin vitsikäs?=?

• ilmeisesti kirjoitti:

luulitko olevasi hyvinkin vitsikäs?=?

Tiedoksi että palstamme on viallinen. ,
        se tekee useita lähetyksiä, tai lähettäjä
        luulee helposti että ei mennyt ja lähettää uudelleen.
        -

• 446688

Ei sitä istumapaikan perusteella pysty sanomaan kuka on uskovainen . Jos paikka vaihtuu sama teksti siinäkin kuuluu.

• nimittelijälletiedoksi

Niin voi olla, mutta ei se kuitenkaan itekseen rakenna noita viestejä, joissa ei ole mitään vastausta kysmykseen joka alussa ilmenee.

• "nimittelijätiedoksi "
        -
        No ainakin siinä kohtaa, kun Paavali vapautuu kahleista ,
        ja vankin vartija on heittäytymässä miekkaan, sanoo Paavali
        älä tee mitään pahaa itsellesi, me olemme kaikki täällä ja
        sanoo vanginvartijalle usko Jeesukseen Kristukseen niin
        sinä ja koko perheesi pelastuu.
        -

• missävastaus
        padasjoenukko kirjoitti:

"nimittelijätiedoksi "
        -
        No ainakin siinä kohtaa, kun Paavali vapautuu kahleista ,
        ja vankin vartija on heittäytymässä miekkaan, sanoo Paavali
        älä tee mitään pahaa itsellesi, me olemme kaikki täällä ja
        sanoo vanginvartijalle usko Jeesukseen Kristukseen niin
        sinä ja koko perheesi pelastuu.
        -

Niin kysymys oli,, missä Raamattu puhuu omien syntien anteeksi uskomisesta?

• NäinOnNärreet
        missävastaus kirjoitti:

21Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

• KaidanTienKuIkija
        missävastaus kirjoitti:

Mitä muuta sinä uskit kuin syntien anteeksi saamisen??

1 Tim. 1:15: Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Ef. 2:8-9: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Room. 4:6-7: Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksiannetut ja joiden synnit ovat peitetyt.

Mitä on vanhurskauttaminen?

Jeesus Kristus on jo sovittanut kaikkien ihmisten kaikki synnit ja siten hankkinut Jumalan anteeksiannon maailmalle. Niin Kristuksen kuolleista herättämys on samalla koko maailman vanhurskautus. Tätä sanomme yleiseksi vanhurskauttamiseksi.

2 Kor. 5:19: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille syyksi heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

• pysyasiassa
        NäinOnNärreet kirjoitti:

21Sillä hetkellä riemuitsi Jesus hengessä ja sanoi: minä kiitän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, ettäs nämät salasit viisailta ja toimellisilta, ja olet ne ilmoittanut pienille : tosin, Isä, niin oli sinun hyvä tahtos.

niin mutta ei tuo kohta kerro mitään ketjun aiheesta, sorry !

• kirkasoppisuorajaselvä
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

Mitä muuta sinä uskit kuin syntien anteeksi saamisen??

1 Tim. 1:15: Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Ef. 2:8-9: Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja - ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.

Room. 4:6-7: Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja: Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksiannetut ja joiden synnit ovat peitetyt.

Mitä on vanhurskauttaminen?

Jeesus Kristus on jo sovittanut kaikkien ihmisten kaikki synnit ja siten hankkinut Jumalan anteeksiannon maailmalle. Niin Kristuksen kuolleista herättämys on samalla koko maailman vanhurskautus. Tätä sanomme yleiseksi vanhurskauttamiseksi.

2 Kor. 5:19: Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille syyksi heidän rikkomuksiaan ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

Uskon kaiken mitä Raamattu kertoo tästäkin aiheesta.

Mutta painopiste on teillä pielessä! Jeesus kutsuu itselleen työläisiä, ei syntien ympärillä joka päivä veivaavia lapsia jotka eivät kykene mihinkään muuhun kuin istumaan seuroissa vakuuttelemassa toisilleen että usko nyt taas vaan syntisi anteeksi !

Ne on uskottu silloin kun on tultu Jumalan lapseutuun omakohtaisen Hengestä syntymisen kautta, ja se on jatkuva virta se puhdistus, ei siinä tarvitse pihistää syntejään viikonlopulle jolloin ne porukalla uskotaan anteeksi taas kerran, vaan Jumalan Hengen kanssa keskustelu ja puhdistus on jatkuva virta ilman klimppikohtia !

• KaidanTienKuIkija
        kirkasoppisuorajaselvä kirjoitti:

Uskon kaiken mitä Raamattu kertoo tästäkin aiheesta.

Mutta painopiste on teillä pielessä! Jeesus kutsuu itselleen työläisiä, ei syntien ympärillä joka päivä veivaavia lapsia jotka eivät kykene mihinkään muuhun kuin istumaan seuroissa vakuuttelemassa toisilleen että usko nyt taas vaan syntisi anteeksi !

Ne on uskottu silloin kun on tultu Jumalan lapseutuun omakohtaisen Hengestä syntymisen kautta, ja se on jatkuva virta se puhdistus, ei siinä tarvitse pihistää syntejään viikonlopulle jolloin ne porukalla uskotaan anteeksi taas kerran, vaan Jumalan Hengen kanssa keskustelu ja puhdistus on jatkuva virta ilman klimppikohtia !

Et sinä sitä kysynyt, vaan että missä puhutaan syntien anteeksi uskomisesta. Ja se on kuten saarnaajammekin opettavat, että ne täytyy uskoa anteeksi annetuiksi joka hetki, riippumatta omista tunteista tai tunnetiloista.

Ei se ole mikään autuuden ehto, että käydä pyytämässä sunnuntaina syntejä anteeksi. Se tulee tapahtua uskon voimasta, uskon hedelmänä, että saa hakea lisää voimaa vapahtajan sovintoveresta ja sanasta joka jokaisen uskovaisen Jumalan lapsen suuhun on painettu.
        Jos siitä tulee uskon ehto, eli autuuden ehto, niin silloin se on omanvanhurskauden työtä, ja väärin.

Mutta se on kuten vanha saarnaajamme saarnasi:
        "Sinä et tule autuaaksi rukouksillasi, et sinä tule autuaaksi katumuksellasi, vaan tulet autuaaksi sillä, että Jumala tahtoo sinulle uskon lahjoittaa. Et tule autuaaksi sillä, että pyydät synnit anteeksi, et tule autuaaksi sillä että tunnustat syntisi. Mutta autuus on siinä, se on jos Jumala tahtoo sen armon sinulle antaa, että sinä saat syntisenä, uskoa syntisi anteeksi!!"

Joudun itsekin anomaan syntejäni ja vikojani anteeksi, silloin kun siihen annetaan voimaa. En siksi, että pelastuisin, sillä pelastukseni ei ole anteeksi pyytämisissäni. Pelastukseni on ainoastaan armo Jumalalta, että olen saanut uudesti syntyä, ja nyt Kristuksen sovitustyön kautta, uskoa itseni armosta autuaaksi, niin huonona ja viallisena kuin olen.
        Mutta matkasauvaa joudun käyttämään siksi, että jaksan vaeltaa elämäntiellä. Saadakseni uutta voimaa tänne maalliselle matkalle.

Sanoohan Paavalikin vapaasti muisteltuna, armosta osallisille ihmisille, että: pankaa pois syntiä ja kuormaa, joka aina tarttuu ja hitaaksi tekee.

Jeesus sanoi opetuslapsilleen (Matt 18:18) "Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa."

Tästä Luther sanoo, että on huomioitava, että Jumalan poika ei sano, että kaikki mikä on taivaassa päästetty, pitää olla myös maan päällä päästetty. Vaan hän sanoo, että se mikä maan päällä päästetään, päästetään myös taivaassa. Järjestys on se, että maan päällä päästetään ensin ja sitten taivaassa. Näin Jumalan poika on itse syntien anteeksiantamisen säätänyt ja sitonut seurakuntaansa.

• KaidanTienKuIkija

Matt. 9:2: Poikani, ole turvallisella mielellä. Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi.

• JeesusOnSyntiesiSovitus

Jeesus on todellakin hän joka antaa synnit anteeksi. Mutta todellakin, pyhissä kirjoituksissa pelastus perustuu USKOON JA KASTEESEEN, kuten Jeesus sanoo.

Mutta jäirikkömme jolla ei ole uskoa, on tietenkin mahdoton käsittää sitä että myöskin synnit uskotaan anteeksi. Ei kuitenkaan sen tähden uskota kun joku ihminen dellaista vakuuttelee ja todistelee, vaan siksi että Jeesus Kristus otti syntivelkamme päälleen ja naulitsi ne ristiin. Tämän tähden me uskomme syntimme anteeksi. Jeesuksen Kristuksen tähden, hän on syntiemme sovitus. Tästä sovituksesta me uskovat todistamme pyynnöstä myös toinen toisillemme. Usko syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

• korjatkaaoppinne

Kukaan Apostoli EI usko syntejään anteeksi, vaan seuraa Jeesusta opissa ja elämässä.
      Kukaan Apostoli EI opeta sanaakaan syntien anteeksiuskomisesta!

Uskokaa jo, teillä on fokus noin suunnilleen aina väärässä paikassa ja niin tässäkin asiassa.
      Teidän kokoontumisenne on tehnyt teistä pelkkiä syntien ympärillä veivaajia kun pitäisi valmistua Herran TYÖHÖN, tajuatteko, työhön, eli TODISTAMISEEN Jeesuksen Herraudesta, mutta te käytätte aikanne omien syntienne ympärillä veivaamiseen.
      kerron suuren eron teidän kokoontumisienne ja muun terveen, kirkosta vapaan uskomisen välillä.

Missään vapaiden seurakuntien kokoontumisissa ei koskaan uskota eikä puhuta sanaakaan omien syntien anteeksiuskomisista, vaan painopiste on evankeliumin julistamisessa tavalla tai toisella, te kokoonnutte yhteen siksi että saisitte taas kuulla kuinka saa uskoa anteeksi ne viikon synnit saarnaajan kaulasta, hohoijaa.

• Ainiinkö

2piet.1-11

• eiauennut
        Ainiinkö kirjoitti:

2piet.1-11

toisessa pietarin kirjeessä on vain kolme lukua.

• Ainiinkö

Ensimmäisen luvun 1-11 tarkoitti.

• niinsenytmenee
        Ainiinkö kirjoitti:

Ensimmäisen luvun 1-11 tarkoitti.

Jos lukisit Raamattua hiukan useammin hoksaisit ettei lukua ja jaetta merkitä tuolal tavalla, vaan se merkitään esm 2Piet. 1:11.

"11. sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan. "!?

en näe mitään asiayhteyttä tuon jakeen ja alun kysmyksen välillä, sorry!

• 556532

Jos osaisit lukea huomaisit tarkoittavan jakeita yhdestä yhteentoista , mutta ei voi mitään jos on koulut jäänyt käymättä toisia kiusatessa.

• näinsemeneetämä
        556532 kirjoitti:

Jos osaisit lukea huomaisit tarkoittavan jakeita yhdestä yhteentoista , mutta ei voi mitään jos on koulut jäänyt käymättä toisia kiusatessa.

Ei sinun tarvitse minua haukkua jos itse kirjoitat väärin !

olisit vain sanonut että ohoh laitoin väärin, ja sitten oikaissut sen, sitä sanotaan oikeamielisyydeksi.

eli laita sitten 2Piet.1:1-11

koulut on käyty ajallaan ja opiskelu jatkuu joka päivä edelleen.

• 446688

Toinen Piet. Ensimmäisen luvun 1-11

• 66886688

Eikö siinä apostoli uskokaan syntejä anteeksi?

• kirkastaoppia

Kun ihmisyksilö tulee uudestisyntymisen kautta Jumalan lapseksi, niin ensimmäinen työ siinä prosessissa on tietenkin että tulija puhdistetaan kaikesta synnistä ja vääryydestä, ja siitä annetaan Pyhän Hengen todistus jokaisen omaan sydämeen.
      Sen jälkeen ollaaan Jumalan lapsia ihan huomennakin, ei sitä tarvitse taas huomenna ja ylihuomenna vakuuttaa toinen toiselleen, sellainen on naurettavaa ja lapsellista sekä kertoo sen, että Pyhän Hengen todistus puuttuu kokonaan ja on vaihdettu naapurin taunon todistukseen, joka taas kertoo että uudestisyntymistä ei olekkaan tapahtunut, vaan on tapahtnut s, että on tultu käännynnäiseksi eli jonkun joukon tapojen noudattajaksi, eli ollaan Mooseksen lakiuskonnon opetuslapsia!

todella uudestisyntynyt ei kaipaa koskaan toisen ihmisen todistusta omien syntiensä sovituksesta, se työ on Pyhän Hengen työtä aina!

siinä vapautuu saarnaajan kaula kertaheitolla muulle käytölle, ja uskoon tullueen ajatus suuntautuu evankeliumin julistukseen pois lastenkaltaisista joutavuuksista.

• Ainiinkö

Room.5:13,7:7,7:9 hepr.12:1

• kirkastie
        Ainiinkö kirjoitti:

Room.5:13,7:7,7:9 hepr.12:1

13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;

mitään tekemistä asian kanssa !!?

7. Mitä siis sanomme? Onko laki syntiä? Pois se! Mutta syntiä en olisi tullut tuntemaan muuten kuin lain kautta; sillä en minä olisi tiennyt himosta, ellei laki olisi sanonut: "Älä himoitse."
        9. Minä elin ennen ilman lakia; mutta kun käskysana tuli, niin synti virkosi,

edelleenkään ei mitään asiayhteyttä!

1. Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,

niin toki teemme noin mutta miten se liittyy syntien anteeksiuskomisiin?

ei mitenkään, vaan siinä on kehoitus pitää huoli kelvollisesta vaelluksesta jokainen omakohtaisesti Pyhän Hengen voimassa.
        ei siihen saarnaajan kaulaa tarvita.

• 335577

Oletko tosiaan niin sokea että luulet oman mielipiteesi kelpaavan . Raamatun paikoista. Kytketkö kaikki Raamatun paikat johonkin oman oppisi tukemiseen vai Jumalan tahtoon. Ei kovin kirkas ole tie loppumetreillä kun savu sakenee.

• 336007

Elikkä tuo on mielestäsi naurettavaa kun Raamatussa sanotaan että synti jatkuvasti kietoo. Mielestäsi riittää kun on joskus muinoin uskonut ei tarvitse enää välittää. Ja uusia tulleita syntejä ei tarvitse muka anteeksi.

• kirkasonSanantie
        336007 kirjoitti:

Elikkä tuo on mielestäsi naurettavaa kun Raamatussa sanotaan että synti jatkuvasti kietoo. Mielestäsi riittää kun on joskus muinoin uskonut ei tarvitse enää välittää. Ja uusia tulleita syntejä ei tarvitse muka anteeksi.

Kyllä synti kietoo, mutta siihen tautiin ei auta naapurin taunon vakuuttelu , ei saarnaajan kaula eikä mikään ulkoa tuleva, vaan sydämessä asuva Pyhä Henki joka antaa voiman pitää itsensä puhtaana ja jos lankean, voin tunnustaa asian ja taas jatketaan puhtalla mielellä.

jos lukisit mitä olen kirjoittanut edellä niin et tuollaisia olkiukkoja rakentelisi.

kertokaa nyt miten siihen synnin kietomisiin auttaa toinen ihminen jota kenties kietoo vielä enemmän, ja saarnaajiakin kietoo ja he jopa lankeavat tosi raskaasti, tarviiko esimerkkejä laittaa.

• Sanantieonkirkasjaselvä
        335577 kirjoitti:

Oletko tosiaan niin sokea että luulet oman mielipiteesi kelpaavan . Raamatun paikoista. Kytketkö kaikki Raamatun paikat johonkin oman oppisi tukemiseen vai Jumalan tahtoon. Ei kovin kirkas ole tie loppumetreillä kun savu sakenee.

No en luule, vaan tiedän ettei teille kelpaa vaikka itse Jumala tulisi alas ja kehottaisi muuttamaan kurssia!

Mutta silti kirjoitan niinkuin Sanasta voi jokainen lukea jos ei ole paksut isiltä perityt sarvisankalasit päässä.

mutta kerro nyt mikä Raaamtunpaikka on sellainen jota käytän oman oppini tukemiseen, katsotaan sitä sitten, ok !

kerro sinä miksi te olette hajaantuneet kymmeniin haaroihin jos teillä on se oikea oppi ja ainut sellainen.
        joskus mietin miten te ehditty taivaaseen mennä kun kaikki aikanne menee keskinäiseen riitelyyn ja tappeluun kuka teistä on suurin.

• Jassoota

Matt.9:2,9:5 luuk.24:47apt.10:43 kol.3:13 1piet.2:21

• 335577

Sinähän se tulet tänne riitelee sitä kaulailuoppiasi ja naapurin taunolta ei tarvii sitä voi muka kohdella miten haluaa.

• näistävaloa
        Jassoota kirjoitti:

Matt.9:2,9:5 luuk.24:47apt.10:43 kol.3:13 1piet.2:21

2. Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."

k; Niin, mutta luuletko että sama toistui joka sunnuntai vuodesta toiseen!

5. Sillä kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi', vai sanoa: 'Nouse ja käy'?

k; tuota odotan hartaasti sinne lestalaistenkin kokouksiin, eli siis armolahjojen toimintaa, siitähän siinä on kysymys.

47. ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

k; kyllä kyllä, mutta ei sitä uskoontulleille saarnat aparannusta vaan niille jotka eivät vielä ole sisällä pelastuksessa, uskoville riittää se jalkojen pesu, ja sen tekee Jeesus Pyhän Hengen työnä joka minuutti!

loput jakeet menee saman kaavan mukaan, eli niissä saarnataan evankeliumia ja sen vastaanottajat saavat syntinsä anteeksi, ja sisikuntaansa Pyhän Hengen asumaan joka sanoo Abba, Isä, siis syntinsä anteeksi saanut saa Isän joka on taivaassa ja Pyhän Hengen joka on puolustaja auttaja varlejija ja sata muuta virkaa omakohtaisesti jokaiselle uskovalle.

KOittakaa nyt jo uskoa että ei uudestisyntyneen tarvitse odottaa viikkoa saadakseen syntinsä anteeksi, ne viikolla kertyneet, vaan Pyhä Henki puhdistaa kaiken aikaa kaikesta tunnustetusta ongelmasta ja vääryydestä, eli uskova on ikäänkuin koko ajan pesukoneessa, ei pääse lika pinttymään viikon vanhaksi.

• 66886688

Ilm.3:3

• Jassoota

Laitappa tulemaan tuo raamatunkohta missä pyhä henki puhdistaa jatkuvasti kuin pesukone ilman Jeesuksen nimessä anteeksijulistamista.

• Näio

Mikä kumma päähänpinttymä tuo on, että viikko pitää lestadiolaisten muka elää paniikissa ja, sunnuntaina jos kuolee niin taivaspaikka olis muka vain silloin taattu ,kun on juuri anteeksi saanu.

• ikävääjasurullista
        Näio kirjoitti:

Mikä kumma päähänpinttymä tuo on, että viikko pitää lestadiolaisten muka elää paniikissa ja, sunnuntaina jos kuolee niin taivaspaikka olis muka vain silloin taattu ,kun on juuri anteeksi saanu.

Se on yksi lestajoukoissa vallitseva harhaoppi ja ja opillinen vääristymä jolla pidetään ihmisraukkoja kuin katiskassa kaloja, siinä ainoassa oikeassa opissa ja taataan että joukko kokoontuu sen kolehtikopan ympärille ja vallanhaluisten pomottajien kaulojen ympärille !

monien muiden harhakäsityksien lisäksi.

• HetiLekurille
        Näio kirjoitti:

Meneppä lääkäriin, jos sulla on paniikkihäiriö, saat hyvän lääkityksen!

• Näio

Kuka pitää katiskassa omasta tahdosta ne siellä on. Ei sitä valheita vois muiden uskosta kehitellä . Sillä tavallako oma oppi paremmaksi tulee. Kuten Raamatussa lukee usko on henkilökohtainen, jokaiselta kysytään erikseen seuraako Jeesusta . Etsi itsellesi se paikka missä on Raamatun mukainen oppi, niin voi tukeutua Raamattuun ja pysyä paremmin totuudessa.

• Näio

Kyllä voit kun sairautesi tunnustit mennä itse lekurille.

• Näio

Ehtoollisen jako pitää olla osaavissa ah niin aah ...ossavissa käsissä muutebs joutuu hemlettii...

• pienihuomautus

teidän Lars Leevinne oli sentään varustettu hengellisellä nöyryydellä, kun luemme että hänelle kelpasi poropaimenen ja vielä naisen opetus vaikka its e oli sentään kirkon pappi eli jonkun verran lukenut mies ja teolokiasta perillä!

siitä voisi olla hyödyllistä ottaa hiukan oppia.

• 2277656

Kyllä anteeksi antamaan kelpaa edelleen nainen ei se ole muuttunut . Saarnan pito on miehen tehtävä Raamatun mukaisesti ei se ole muuttunut.

• valoatulee
        2277656 kirjoitti:

Kyllä anteeksi antamaan kelpaa edelleen nainen ei se ole muuttunut . Saarnan pito on miehen tehtävä Raamatun mukaisesti ei se ole muuttunut.

Jeesus on ainut joka voi antaa syntejä anteeksi, ei ole ketään ihmistä siihen virkaan nimitetty eikä ole Raamatussa ainuttakaan esimerkkiä sellaisesta vallasta ihmisen kohdalla.

Ihminen voi julistaa tämän totuuden katuvalle, eli silloin saarnataan syntien anteeksi antamusta Jeesuksen nimessä, ja se on täysin eri asia kuin että ihminen alkaisi jotain syntejä julistaa anteeksi, sellainen on kamala kammotus ja ylpeilyn synti.

• 2277656

Kelpaa julistamaan Jeesuksen nimessä unohdin että omien oppien väännättäjätkin lukevat palstaa.

• teuta011
        2277656 kirjoitti:

Kelpaa julistamaan Jeesuksen nimessä unohdin että omien oppien väännättäjätkin lukevat palstaa.

"Aloittajale"
        -
        Apostolisen uskontunnustuksen, kohdassa kolme, sanotaan
        Syntien anteeksiantamiseen ja ruumiin ylösnousemiseen
        ja iankaikkisen elämän .
        -
        Tämä on määritetty aivan Uuden- testamentin alussa.
        -

• Raamatun aikana vaikutti paljon yhteisöjä, jotka olivat omille aikalaisilleen tunnettuja. Oli Qumran ja essealaiset. yms. Nämä Qumranin ja essealaisten yhteisöt palvoivat paljon enkeleitä ja profetoivat Jeesuksen toiminnasta edeltäkäsin. Ilmeisesti Johannes Kastaja , Neitsyt Maria sekä esim. apostoli Andreas kuuluivat näihin yhteisöihin. Koska he olivat sisällä niissä he eivät vaivautuneet useinkaan mainitsemaan lähteeksi noiden yhteisöjen kirjoituksia.

Kristinusko on yksi vähäinen juutalainen lahko, joka ei suinkaan ollut kuin yksi neljästä sekä heikoin niistä.

• kääntäkääruoria

Miksi te lestat ette kommentoi tärkeää opillista harhaanne, miksi ei kiinnosta oikaista vaellusta ja elämää terveeseen suuntaan, vaan vaikenette mieluummin, mikä pointti !?

• kunhanmietin

Niin miksi on niin rakasta lillua isien harhoissa yhä uudet sukupolvet?

• VapausUskoa

Sovitaanko nyt, että jokaisella on oikeus omistaa se usko, jonka on jo lapsuudessa saanut Jumalan suuresta armosta !?

• lapinIhmisHuuhaata

Sovitaan vaan koska uskoa se on lahkolaisuuden harhaoppikin. Ihmisopista ja muusta huuhaasta pitää kristityn toista toki varoittaa mutta jos kovakorvaisesti lahkolainen uskostaan kiinni pitää niin ei sen enempää.

• Miksi_petät_itseäsi

Aateismi ei ole edes kovin vanha harha, mutta yhä iseampi on alkanut siinä lillumaan. Ja jäljet on selvästi näkyvissä kun ihminen lipuu himojensa hallitessa kohti ajallista ja iankaikkista helvettiä.
      Ettekö te sokea tarkkaile omaa elämäänne?

• 8392920

Kyllä tarkkailemme vaikkemme sokeita olisikaan. Sokeiden erilaiset tarkkailumahdollisuudet ovat toki rajatumpia mutta joissakin asioissa heidän aistinsa ovat moninkerroin tarkempia kuin muiden.

• lapinLöyhkä
        8392920 kirjoitti:

Kyllä tarkkailemme vaikkemme sokeita olisikaan. Sokeiden erilaiset tarkkailumahdollisuudet ovat toki rajatumpia mutta joissakin asioissa heidän aistinsa ovat moninkerroin tarkempia kuin muiden.

Sokeat haistaa mädän ihmisopin jo kaukaa

• näinsemeneetämäkin

Aikuisuus tarkoittaa normaalisti sitä että tarkistetaan lapsuudesta saatuja käsityksiä ja korjataan suuntaa aikuisella kompassilla.

Ja jos Raamatun asiasta on puhe, niin ihmisen suurimpia etuoikeuksia on korjata elämänsäö sen suuntaan koska ei ne isienkään käsityset automaattisesti niin oikeita ole.

jos isä on sattunut olemaan vaikka hevosvaras, niin ei lasten ole pakko samaa ammattia valita.

• Fototrooppi

Jeesuksen lause "Minä olen tie, totuus ja elämä" tiivistää myös vastauksen "syntien anteeksiantoon". Raamatun jakeiden nappailun jätän teologeille.

- Tie ja totuus: Jeesuksen ja Jumalan tahdon tuntemus mahdollistaa parannuksen (Jumalan tahdon vastaisen toiminnan tunnistamisen ja lopettamisen), johdatukseen "virittyminen" ("sana" ja rukous) ja ankkuroituminen ("usko") toivottuum toimintaan hakeutumisen.

- Elämä: Viimeisenä Päivänä saat tietää toimintasi tuloksen: anteeksiannon eli ikuisen elämän Jumalan uudessa Maassa tai Kadotuksessa (ikuinen, yksilölliisesti profiloitu jätteenkäsittelykeskus).

Anteeksiantoa ei siis ilmoitella päivittäisellä multimediaviestillä älykännykkään. Aika harvalla on kaksisuuntaista yhteyttä Kolmiyhteyteen, joten tähtäyspiste on ensisijaisesti Viimeinen Tuomio ja taivaskelposuus.

• Fototrooppi

Korjaus: taivaskelpoisuus.

• UteliaisuuttaniKysyn

Mitäs uskontoa sä edustat nimimerkki fototrooppi?

Kristinuskossa ihminen ei voi omilla teoillaan pelastua.

• Fototrooppi

Ei voikaan. Mutta ei myöskään ilman niitä eli ilman kuvatun tien kulkemista.
        Armoa kyllä tarvitaan ja saadaan kaiken aikaa, mutta ei rajattomasti.

• Ydobon

"näistävaloa"'kirjoittaa, että uskoville riittää se jalkojen pesu, minkä Jeesus tekee Pyhän Hengen työnä joka minuutti.

Jeesus kyllä käski opetuslastensa pestä toistensa jalat. Hän myöskin sanoi, että joka on puhdas, tarvitsee ainoastaan jalkojen pesua. Se syntien anteeksi todistaminen on sitä jalkojen pesua.

• eimitääntietenkään

Käykö sinulla iltaisin aina joku pesemässä jalat sieltä lestajoukosta?

JOS sinussa asuu Pyhä Henki, kerro mitä Hän siellä tekee ?

• vähän.ihmetyttää

Eikö aikuisilla ihmisillä ole muuta tekemistä kuin höpistä Jumalasta, Kristuksesta, synneistä, syntien anteeksisaamisesta ja armosta? Milloin ja miksi te sitä syntiä niin kauheasti teette?

• RakkausOnSuurin

Epäusko on suurin synti eikä sitä saa anteeksi koskaan,joten nimim.’vähän.ihmetyttää’, ajattele sitä!

• fakta.näin
        RakkausOnSuurin kirjoitti:

Epäusko on suurin synti eikä sitä saa anteeksi koskaan,joten nimim.’vähän.ihmetyttää’, ajattele sitä!

Synneistä jauhaminen ja sillä syyllistäminen on kuules ihan ihmisten omaa keksintöä.

• RakkausOnSuurin kirjoitti:

Voi olla suurin synti, mutta vain pilkka Pyhää Henkeä
        kohti on anteeksi saamaton .
        -

• niinköonasianlaita

Kerro teuta sinä mitä Pyhä Henki tekee asuessaan ihmisen sydämessä, uskovan siis?

sielläkö vaan asustelee eikä ota osaa mihinkään Hengen asiaan?

• teuta011
        niinköonasianlaita kirjoitti:

Kerro teuta sinä mitä Pyhä Henki tekee asuessaan ihmisen sydämessä, uskovan siis?

sielläkö vaan asustelee eikä ota osaa mihinkään Hengen asiaan?

Kyllä Pyhä Henki vaikuttaa kaikkeen hyvään, mitä
        ihminen tekee, asuessaan uskovan sydämessä.
        -
        Ei pahaan laisinkaan.
        -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      72
      3289
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2343
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1851
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      24
      1281
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe